Kuolleisiin ei voi olla yhteydessä

Anonyymi-ap

Miksi ei voi olla? Siksi, koska " kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu." Saarn.9:5
Kuolleet nukkuvat tiedottomina haudoissaan yösnousemukseen saakka. Näin sanoo Herra: "ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa." Job.14:12

294

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Adventistit valehtelevat tietoisesti. Sillä eihän edes heiden suuri profeettansa ja jumalansa, kirjailija ja satujen kertoja, white uskonut omia oppejaan ja tarinoitaan kuolleitten katoamisesta olemattomiksi, vaan heti kun white näki vallan karkaavan käsistään, hän oletti saavansa yhteyden kuolleeseen mieheensä Jamesiin ja saavansa kuolleelta mieheltään neuvoja ja apua.

Kirjoittanut Robert K. Sanders   http://www.truthorfables.com/EGW_Talking_to_the_Dead_James.htm
      Kääntänyt Tuija 
      Ellen White ottaa vastaan neuvoja kuolleelta aviomieheltään Jamesilta.

Ellen anelee Jumalaa näyttämään suunnan. Hiukan myöhemmin hän näki unen ja uskoi sen olleen vastaus Jumalalta. Ellen tiesi, että James oli kuollut ja haudattu. James oli kuollut 6.8.1881. Tässä unessa Ellen keskusteli kuolleen miehensä kanssa ja James väitti "Herran" kertovan mikä olisi parasta heille.
      Kun Ellen käyttää sana ”isä” hän tarkoittaa miestään Jamesia. 
      Muutaman päivän ajan olin anellut Herraa ilmaisemaan tahtonsa velvollisuuteni suhteen. Näin yöllä unta, että ajoin hevosen vetämiä vaunuja ja istuin oikealla puolella. Isä oli myös rattailla istuen vasemmalla puolella. Hän oli hyvin kalpea, mutta rauhallinen ja tasapainoinen. ”Voi, isä” minä valitin ”olen niin onnellinen, kun saan sinut vielä kerran vierelleni! Minusta tuntui, että puolet minusta oli kadonnut. Isä, minä näin sinun kuolevan; näin sinut haudattavan. Onko Herra säälinyt minua ja antanut sinun tulla takaisin, jotta voisimme työskennellä yhdessä kuten ennen?” Hän näytti hyvin surulliselta. Hän sanoi: ”Herra tietää mikä on parasta sekä sinulle että minulle. 
      Kuollut James ennustaa tulevaisuutta. Hän kertoo Ellenille, että hän tulee saamaan kutsuja tärkeisiin kokouksiin ja että hän voi saada enemmän aikaan kynällään kuin äänellään.  Kopioitu ”Mitä adventisti eivät kerro sinulle”-sivuilta

• Anonyymi

Elleni uskoi kun ihminen kuolee, niin hän on tiedottomassa tilassa, aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.
        Elleni tiesi, että kuollessa henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Pelkkä henki ei ole tietoinen EI, EI.
        Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.

Käärme paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole. Tämä sama vale jatkuu monissa piireissä nykyäänkin.

Lue kaikki Ellenin kirjat, niistä saa paljon viisautta.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Elleni uskoi kun ihminen kuolee, niin hän on tiedottomassa tilassa, aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.
        Elleni tiesi, että kuollessa henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Pelkkä henki ei ole tietoinen EI, EI.
        Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.

Käärme paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole. Tämä sama vale jatkuu monissa piireissä nykyäänkin.

Lue kaikki Ellenin kirjat, niistä saa paljon viisautta.

1234567---

Ei taivaaseen 1000v vaan muutama vuosi ihmisajassa hääaterialla ja sitten palaa Herra Pyhineen ja ottaa hallitusvallan maanpäällä ne 1000v ja sitten vielä viim koettelus niille ihmisille jotka elossa ovat eli saatana hetkeksi irti ja sitten viimeinen tuomio kaikille

• Anonyymi

Ellen taitaa olla ainoa henkilö maan päällä, jota syytetään siitä, ettei tajunnut nukkuvansa kun näki miehensä!

On järjetöntä syyttää nukkuvaa siitä, ettei ymmärrä nukkuvansa!

Vai onko tarkoitus vain mustamaalata?

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ei taivaaseen 1000v vaan muutama vuosi ihmisajassa hääaterialla ja sitten palaa Herra Pyhineen ja ottaa hallitusvallan maanpäällä ne 1000v ja sitten vielä viim koettelus niille ihmisille jotka elossa ovat eli saatana hetkeksi irti ja sitten viimeinen tuomio kaikille

"Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet... Ilm.20:5

• Anonyymi kirjoitti:

"Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet... Ilm.20:5

1000v jälkeen tulee se viimeinen tuomio jolle nousee kaikki.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Kullakin saa olla oma näkemyksensä.

Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, Taivaassa ei ole kuolemaa. Taivaassa ei ole syntiä kukaan ei joudu kiroukseen 100 vuotiaana. Tämä maa on tuhoon tuomittu.

Suotakoon rauha niille, ketkä 1000 vuotiskautta maanpäällä viettävät. Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

1234567---

• Raamattu kieltää olemasta yhteydessä vainaja ja tietäjähenkien kanssa. Kai niitä sitten on, koska Raamattu kieltää ei kieltäisi, jos ei olisi.

• Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

Raamattu kieltää olemasta yhteydessä vainaja ja tietäjähenkien kanssa. Kai niitä sitten on, koska Raamattu kieltää ei kieltäisi, jos ei olisi.

Onhan niitä Raamatussa on jakeita niihin:

https://www.gotquestions.org/Suomi/vainajahenget.html

Samuelin kirjassakin taitaa olla samasta asijasta kyse kun kuolleista kutsuttiin edesmennyttä profeettaa.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen taitaa olla ainoa henkilö maan päällä, jota syytetään siitä, ettei tajunnut nukkuvansa kun näki miehensä!

On järjetöntä syyttää nukkuvaa siitä, ettei ymmärrä nukkuvansa!

Vai onko tarkoitus vain mustamaalata?

Onhan sinulla paha putkinäkö, kun et kykene jäsentämään asiaa.

• Anonyymi

Raamattu kieltää olemasta yhteydessä vainajahenkiin, joita ei ole olemassa.

No silloin lakia on ainakin helppo noudattaa kun sitä on mahdoton rikkoa.

• Anonyymi

On monia, jotka työntävät omaisensa heti taivaaseen kun kuolee. Hupsista vain.

• Anonyymi

Miksi pitäisi olla ? Mene edes hiihtämään.

• Anonyymi

Miksi sitten intetään ettei vainahenkiä ole jos kerran on olemassa laki ettei niihin saa olla yhteydessä.

Kieltääkö Raamattu tekemästä sellaisia asioita mitä ei voi edes tehdä?

• Anonyymi

Ajatella jos kaikki Jumalan käskyt olisivat luonteeltaan sellaisia ettei ihminen niitä edes pystyisi rikkomaan.

Älä juokse yli 80km/h:n tuntinopeutta.

Älä hyppää yli 100m.

Älä muuta kaikkia valtameriä vodkaksi.

Älä syökse palavia hiiliä suustasi yli kuutiota.

Mitä me ajattelisimme asiasta?

Nyt kuitenkin olisi käsky olla ottamatta yhteyttä vainahenkiin joita ei edes ole.

• Anonyymi

Hellluntailaiset ovat yhteydessä vainajahenkiin.

Esim. Kathryn Kuhlmanin ja Caslos Anacondan, jotka ovat kuuluisia helluntailaisia saarnaajian, helluntailaiset käyvät ottamassa voitelua ja ennergioita mitä niistä haudoista nouseekin.

• Anonyymi

Isoissa sairaaloissa on kokonaisia potilasosastoja niitä "Jeesus-osastoilla"....

Uskontojen Uhrien palvelu, jonka hellluntailaisuudesta irti päässyt mies on perustant, ovat täystyöllistettyjä.

• Anonyymi

Kuolleet voivat ilmestyä aaveina aivan niin kuin apostolit uskoivat. Eikö uskon pitäisi olla apostolista, niin että uskotaan kummituksiin?

• Anonyymi

Hellutailaisten kotikokouksissa niitä henkiä mantrataan paikalle ja niiltä kysytään neuvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellutailaisten kotikokouksissa niitä henkiä mantrataan paikalle ja niiltä kysytään neuvoja.

"Tule henki, tule henki, tule henki, saatetaan hokea, kun henkiä pyydetään paikalle.

"nyt henki liikkuu täällä"...hoetaan....

• Anonyymi

Henkien ja henkimaailman kanssa yhteydenpitoa vaikka Jeeuksen nimessä kutsutaan noituudeksi ja okkultismiksi, sillä on monia muotoja, siksi monet eksyy niihin ja luulee olevansa tosiusskovaisten kanssa tekemisissä.

Jeesuksen nimen ja veren jatkuva hokeminen pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

2. Kor. 11:14

Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

• Anonyymi

Non niin löytyihän niitä henkiä kuitenkin.

Joten ei Jumala sentään ole luonut sellaisia käskyjä sittenkään mitä ei voi edes rikkoa.

Eli jonkin täytyy valehdella siitä että mitään vainajahenkiä ei ole olemassa.

Tai sitten herjaajat herjaavat sellaisia mitä ei ole olemassakaan. Ei sekään tietenkään kovin viisasta olisi.

• Anonyymi

Petri Paavola sanoo vainajahenkien olevan riivaajia eli demoneita: ei kuolleiden ihmisten henkiä. Hän ei siis usko, että kuolleiden ihmisten henget puhuisivat eläville tai kuulisivat heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Petri Paavola sanoo vainajahenkien olevan riivaajia eli demoneita: ei kuolleiden ihmisten henkiä. Hän ei siis usko, että kuolleiden ihmisten henget puhuisivat eläville tai kuulisivat heitä.

Paavolan mukaan noitavaimo ei nostattanut tuonelasta ylös profeetta Samuelia (hänen henkeään) vaan kyseessä oli riivaaja eli demoni, joka esiintyi Samuelina.

https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/1SA.28/1.-Samuelin-kirja-28

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolleet ovat kuolleet, henget eivät puhu yhtikäs mitään.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolleet ovat kuolleet, henget eivät puhu yhtikäs mitään.

1234567---

Mooses kielsi puhumasta kuolleiden hengille ja noitavaimo loihti esiin profeetta Samuelin hengen - profeetan, joka oli kuollut. Et siis usko Raamattuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses kielsi puhumasta kuolleiden hengille ja noitavaimo loihti esiin profeetta Samuelin hengen - profeetan, joka oli kuollut. Et siis usko Raamattuun.

Monenlaista höpötystä liikkeellä esim. muusikko kuoli, meni aika ja toinen muusikko kuoli, nyt ne siellä yhdessä soittelee. Monenlaista mielikuvitusta liikkeellä.

Käärme jo paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu monissa piireissä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monenlaista höpötystä liikkeellä esim. muusikko kuoli, meni aika ja toinen muusikko kuoli, nyt ne siellä yhdessä soittelee. Monenlaista mielikuvitusta liikkeellä.

Käärme jo paratiisissa valehteli: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu monissa piireissä.

1234567---

Paratiisissa tapahtunut hengellinen kuolema tarkoitti yhteyden katkeamista hengen tasolla ihmisen ja Jumalan välillä, hengellistä kuolemaa.
        Jumala palauttaa sen yhteyden kasteessa pesemällä synnin vauriot pois ihmisestä ja antamalla Pyhän Hengen lahjan ihmisen sieluun.

" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Meitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja meidän lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paratiisissa tapahtunut hengellinen kuolema tarkoitti yhteyden katkeamista hengen tasolla ihmisen ja Jumalan välillä, hengellistä kuolemaa.
        Jumala palauttaa sen yhteyden kasteessa pesemällä synnin vauriot pois ihmisestä ja antamalla Pyhän Hengen lahjan ihmisen sieluun.

" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Meitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja meidän lapsia.

Tapahtui oikea kuolema. Hengellinen kuolema on eri asia.

• Anonyymi

On sulla likaiset ajatukset ja teot.

• Anonyymi

Jos ja jos kuolleisiin voisi olla yhteydessä, niin rikostutkinta mullistuisi ja murhamiehet jäisivät aina kiinni. Mutta koska oikeassa elämässä tämä ei ole mahdollista, niin murhamiehet ovat usein kadoksissa ja syyttömiä on kärvennetty sähkötuolissa. Tarut ja todellisuus ovat kaksi eri maailmaa.

• Anonyymi

Elä maan päällä. Asut kehä III n sisäpuolella. Vinttisi on niin pimeä.

• Anonyymi

No jos vintti on kerran pimeä, niin se säästää sähköä. Säästöä se on pienikin säästö.

• Anonyymi

Monella on vintti pimeä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Saatana Jumalan vastustaja käärmeen muodossa sihisi emävalheen sielun kuolemattomuudesta "ette suinkaan kuole"1Moos.3:4, mutta Jeesus tunsi tämän valheen isän ja sanoo: " totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." Joh.8:44
      Parempi uskoa Jeesusta, joka sanoo suoraan, että "kuolleet eivät tiedä mitään" ja siksi heihin ei voi olla missään yhteydessä.

• Anonyymi

Adventisti, valehtelt päin silmiä. Jeesus ei ole koskaan sanonut: "kuolleet eivät tiedä mitään"
        ADVENTISTI, OLET VALHETTLIJA JA KÄÄRME!
        Kyseessä on Salomon havainto, siis kuolleisiin ei saa yhteyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisti, valehtelt päin silmiä. Jeesus ei ole koskaan sanonut: "kuolleet eivät tiedä mitään"

Käärme valehteli jo paratiisisssa: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu useissa piireissä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käärme valehteli jo paratiisisssa: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu useissa piireissä.

1234567---

Niinpä, adventismi alkoi jo paratiisissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalikin kävi tapaamassa kuolleita (taisi tosin valehdella)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalikin kävi tapaamassa kuolleita (taisi tosin valehdella)

On näitä kuolleita tullut nähtyä, ei mitään merkkiä elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Sama käärmeen vale jatkuu adventismipiireissä..

• Anonyymi

Jumalan sana antaa viisautta kuolleiden tilasta.

• Anonyymi

Jumalan sana varjelee sielun vihollisen eksytyksiltä ja ohjaa oikealla tielle.

• Anonyymi

Paavali kävi omien puheidensa mukaan tapaamassa kuolleita.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kävi omien puheidensa mukaan tapaamassa kuolleita.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jeesus kävi tuonelassa puhumassa kuolleitten sieluille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kävi tuonelassa puhumassa kuolleitten sieluille

Paavali sanoo, että evankeliumi on hengen tasolla saarnattu kaikille ihmisille jo 2000 vuotta sitten.

Room. 10:18

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sanoo, että evankeliumi on hengen tasolla saarnattu kaikille ihmisille jo 2000 vuotta sitten.

Room. 10:18

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

Jumala etsii omansa hengen kautta..

Helluntailaiset yrittää käännyttää ihmisiä omiin lahkoihinsa erilaisten psykologisten käännytys keinojen avulla, hypnoosia ja noituutta, okkultismia käyttäen.

• Anonyymi

Kaikki Jenkkilahkot: Jehovantodistaminen, Helluntaintodistaminen, Mormonintodistaminen, Adventintodistaminen,
      ne kaikki ovat harhaoppisia heresioita.

• Anonyymi

Jenkkilahkot on lopun ajan kylvöä ja vastavoima Kristinuskolle, nisuviljalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jenkkilahkot on lopun ajan kylvöä ja vastavoima Kristinuskolle, nisuviljalle.

Luste on jälkikäteen kylvettyä "kristinuskoa", mitä hellarit levittää.

• Anonyymi

Jeesus tiesi kuolleiden nukkuvan. "Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta"...Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan;" Joh.11:11,13

• Anonyymi

Adventistit eivät ole menossa Jumalan tykö, taivaaseen. Jos haluat Jumalan tykö, seuraa Jeesusta, älä adventistien riivaajien oppeja, sillä ne opit eivät vie Jumalan tykö.
        Adventismi on tie pimeyteen.

• Anonyymi

Ra:bad:paha

heprea,eng,fin

on ra ottaa yhteys vainajahengiin.

Selef Urge

• Anonyymi

Vainajahenget pitää yhteyttä ihmiseen ja kaataa heitä selälleen maahan uskonlahkoissa ja suusta voi tulla vainajahengen sekavaa puhetta.
        Paratiisin käärme on henkiolento, joka on siellä maan tomussa, mihin se paha henki kaataa ihmisiä.

• Anonyymi

Tosiaan sitä käskyä että älä ota yhteyttä vainajahenkiin, on helppo noudattaa ja olla lain kuuliainen kun sitä ei edes pysty teoriassa rikkomaan.

Sen, että noitanaisen älä anna elää taasen on pystynyt toteuttamaan ja kiitettävästi sitä onkin noudatettu. Joskin nykyisen sen suhteen menty laittomuuden tielle.

• Anonyymi

> Miksi ei voi olla? Siksi, koska " kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu." Saarn.9:5

Raamatun mukaan kuolleisiin ei saa olla yhteydessä.

Mutta, Saarnaajan kirjasta olisi hyvä lukea myös tämä:

"Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut."
      Saarn. 12:7

• Anonyymi

Niin ei ihminen ole mitään sen ihmeellisempää kuin kasa alkuaineita.

Vasta se Jumalan Henki tekee meistä outoja hyypiöitä.

• Anonyymi

Koska olen työskennellyt sairaala-alalla vuosikymmeniä.olen nähnyt satoja kuolleita, ja lukuisia niistä olen laittanut sairaalan kylmähuoneeseen . En ole kuitenkaan huomannut yhdenkään niistä halunneen ottaa yhteyttä meihin hengissäoleviin.

Olisi ollut helppoa!

• Anonyymi

"Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut."
      Saarn. 12:7 Jumalan luo palaava henki on yksinkertaisesti elämän lahja, jonka Jumala aikojen alussa puhalsi ihmisen sieraimiin. "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."1Moos.2:7. Ihminen ei ole enää tietoisessa tilassa elämän hengen erottua kuolemassa ihmisruumiista.

• Anonyymi

Hyvin Raamatulla perusteltu.

• Anonyymi

Jeesus itse kertoi esimerkin tuonelaan joutumisesta, jossa ollaan erittäin tietoisessa tilassa.

Raamattuun on sisällytetty paljon ihmisten omiakin käsityksiä. Se käy ilmi muun muassa Ap:n lainaamasta Saarnaajan kirjasta. Muun muassa Saarnaaja pohdiskeli asioita itsessään. Ne asiat, joista hän kirjoitti, pitää siis koetella totuuden valossa, ovatko ne JUmalan totuutta vai pelkkää pohdintaa ja Saarnaajan omaa luulottelua. Ja Raamattu ei tue Saarnaajan pohdintaa siitä, että kuolleet eivät muka tietäisi mitään.

• Anonyymi

VTnkin aikaisilla ihmisillä oli omat käsityksensä eri asioista, joista monet olivat vain heidän omia käsityksiään, eivät mitään totuuksia. Jopa eri juutalaisryhmät olivat asioista eri mieltä. Vasta Jeesus toi koko totuuden maailman tietoisuuteen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jeesus sanoi:" joka minuun uskoo, ei ikinä kuole, ja vaikka kuolisikin saa elää."
        Joka ei usko, ei elä kuoleman jälkeen.
        Yksinkertaista eikö totta.

• Anonyymi

Jeesus elämän antajana tietää, missä tilassa kuolleet ovat. Lasarus oli ollut kuolleena jo lähes neljä päivää ja Jeesus kertoo, missä tilassa Lasarus oli. ""Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta"." Joh.11:11. Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

• Anonyymi

"Lasarus nukkuu" on siis unessa, ei valveilla, ja tässä kuoleman unessa ei nähdä unia vaan ollaan ikään kuin tiedottomassa tilassa, aivan niin kuin Saarnaajan kirjassa sanotaan: "kuolleet eivät tiedä mitään".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lasarus nukkuu" on siis unessa, ei valveilla, ja tässä kuoleman unessa ei nähdä unia vaan ollaan ikään kuin tiedottomassa tilassa, aivan niin kuin Saarnaajan kirjassa sanotaan: "kuolleet eivät tiedä mitään".

Mitä hemmettiä horiset? Jeesus yritti sanoa asian ensin hienotunteisesti, mutta kun opetuslapset eivät tajunneet, niin hän sanoi, että Lasarus on kuollut. Ja Jeesus on se, joka kertoo, mitä tuonpuoleisessa on, et sinä tai edes Saarnaaja tai Job, jotka veistelivät omiaan monessa kohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hemmettiä horiset? Jeesus yritti sanoa asian ensin hienotunteisesti, mutta kun opetuslapset eivät tajunneet, niin hän sanoi, että Lasarus on kuollut. Ja Jeesus on se, joka kertoo, mitä tuonpuoleisessa on, et sinä tai edes Saarnaaja tai Job, jotka veistelivät omiaan monessa kohtaa.

Jeesus lainasi kertomuksessaan fariseusten uskomuksia, jotka olivat puolestaan peräisin juutalaisista taruista ja pakanauskonnoista.

Ei Jeesus sanonut, että juutalaisten fariseusten uskomukset kuvasivat todellisuutta.

Vanhassa testamentissa ei ole mitään vastaavia kuvauksia ja se oli Jeesuksen Raamattu.

https://totuutta.wordpress.com/2020/04/22/rikas-mies-ja-lasarus-2/

• Anonyymi

Raamattu nyt vaan on ristiriitainen kirja. Toisen kirjoittajan mielestä kuollut ei tiedä mitään, toisen mielestä hän jatkaa elämää kuolleiden valtakunnassa, mikä ja millainen se sitten lieneekin. Siitäkin on erilaisia kuvauksia ja käsityksiä Raamatussa. Ja toinen tulkitsee kuvaannollisesti ja toinen kirjaimellisesti. Kukaan ei tarkista lähteitä, mihin ne kertomukset perustuvat (juutalaisiin taruihin ja pakanauskontoihin).

• Anonyymi

Jos omalla järjellään Raamattua lukee, löytää vain ristiriitaisuuksia, kun ei tajua, milloin kirjoittaja luulottelee, milloin taas Jumala puhuu siellä totuutta.

Ja omin päin sitä näkyy moni uskovakin lukevan, ainakin, kun lukee tätä palstaa ja kommentoijien väitteitä. Enin osa tuskin on koko Raamattua edes lukenut ja tutkinut niin kuin pitäisi. Ei sellaisten siis pitäisi myöskään esiintyä ikään kuin tajuaisi Raamatun opetukset jostain asiasta.

• Anonyymi

Kaksi toisilleen vastakkaista asiaa ei voi olla samaan aikaan totuus. Jos toinen on totuus, toinen on silloin valhe. Saatana valehteli jo Eedenissä "ette suinkaan kuole," kun Jumala
      oli hetkeä aikaisemmin sanonut totuuden "sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"."1Moos.2:17.
      Minä uskon mieluummin Jumalaa ja hänen sanaansa "kuolleet eivät tiedä mitään," kuin saatanan valheita, sillä "totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." Joh.8:44

• Anonyymi

Ainoa, mihin, adventistit uskovat, ovat riivaajien opit.
        Adventismi on valehtelu alusta loppuun ja täyttä valhetta ja lopun välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo onkos Jumala antanut sinulle tuomiovaltaa ?

• Anonyymi

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      ADVENTISTI, ÄLÄ PILKKAA SANOMALLA ADVENTISTIEN TAPAAN: "JEESUS PUHUI SATUJA." SINUA ON VAROITETTU!
      Mutta tulee päivä päivien joukossa, jolloin heräät harhoistasi, silloin huomaat Jeesuksen puhuneen totta: Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

• Anonyymi

Vaikea uskoa, että vaikka ylläoleva on vertaus ja tarina, niin että Jeesus johtaisi harhaan kertoessaan kahdesta eri paikasta ruumiin kuoleman jälkeen.
        Saatanakaan ei aina valehtele, vaan puhuu puolitotuuksia.
        Jeesus sanoi, että Häneen turvaavat eivät ikinä kuole.
        Aaveita on olemassa, ei ole hallusinaatio useinkaan, voivat silti olla vain pahoja henkiä eikä vainajahenkiä.
        Raamattu puhuu usein vainajahengistä.
        Vanhaan kristinuskoon kuuluu ihmisen kolminaisuus: ruumis, henki ja sielu.
        Minä uskon, että toisessa ylösnousemuksessa liharuumis ei nouse vaan sielu saa uuden ruumiin ja on siksi sama ihminen ehjänä ja täydellisenä sekä tunnistettavissa maan päällä eläneeksi. Jos ei mitään olisi jäljellä vanhasta, ei se olisi ylösnousemus, vaan kokonaan uusi, joka ei mitään tiedä vanhasta. Eli ei olisikaan meillä varsinaista toivoa kristillisesti ja Jumalakin olisi voinut tehdä tuon ilman Jeesuksen uhria puolestamme ja meidän uskoamme.
        Toivommehan perustuu siihen, että minä ja sinä persoonallisesti pelastumme.
        En halua olla vainaja henkien kanssa missään tekemisissä; pelottavaa ja kuvottavaa oli sitten leikkivät demonit tai oikeat vainajahenget kyseessä.

Raamatussa on myös selvä kertomus, missä kuolleet heräävät haudoistaan ja näyttäytyivät monille, vaikea tulkita, mahtoi olla karmivaa, jos kirjaimellista eikä vain aaveita?

PKTNH

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea uskoa, että vaikka ylläoleva on vertaus ja tarina, niin että Jeesus johtaisi harhaan kertoessaan kahdesta eri paikasta ruumiin kuoleman jälkeen.
        Saatanakaan ei aina valehtele, vaan puhuu puolitotuuksia.
        Jeesus sanoi, että Häneen turvaavat eivät ikinä kuole.
        Aaveita on olemassa, ei ole hallusinaatio useinkaan, voivat silti olla vain pahoja henkiä eikä vainajahenkiä.
        Raamattu puhuu usein vainajahengistä.
        Vanhaan kristinuskoon kuuluu ihmisen kolminaisuus: ruumis, henki ja sielu.
        Minä uskon, että toisessa ylösnousemuksessa liharuumis ei nouse vaan sielu saa uuden ruumiin ja on siksi sama ihminen ehjänä ja täydellisenä sekä tunnistettavissa maan päällä eläneeksi. Jos ei mitään olisi jäljellä vanhasta, ei se olisi ylösnousemus, vaan kokonaan uusi, joka ei mitään tiedä vanhasta. Eli ei olisikaan meillä varsinaista toivoa kristillisesti ja Jumalakin olisi voinut tehdä tuon ilman Jeesuksen uhria puolestamme ja meidän uskoamme.
        Toivommehan perustuu siihen, että minä ja sinä persoonallisesti pelastumme.
        En halua olla vainaja henkien kanssa missään tekemisissä; pelottavaa ja kuvottavaa oli sitten leikkivät demonit tai oikeat vainajahenget kyseessä.

Raamatussa on myös selvä kertomus, missä kuolleet heräävät haudoistaan ja näyttäytyivät monille, vaikea tulkita, mahtoi olla karmivaa, jos kirjaimellista eikä vain aaveita?

PKTNH

Mielikuvitus oli mukana kun joku on niitä tarinoita kirjoitellut. Ihmiset värittivät asioita ja korvasivat tiedon luomalla illuusioita ja upotioita taivaasta ja kaikista sen ajan uskomuksista, joilla asioita on "kirkastettu" kuulijoille. Paavali toi kristinuskon sekaan kreikkalaisen filosofian ajatuksia esim. ruumiista irtaantuvasta erillisestä sielusta.
        VT:ssä sielu tarkoittaa koko ihmistä, body, mind, spirit.

min lögnaktighet =valheellisuus, epärehellisyys

Paavali:
        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Sinulle ei ole annettu Tuomarin tehtävää !

• Anonyymi

Raamatun aikaan niitä tarinoita ja kertomuksia ja mielikuvia on kirjoittanut monet tavalliset ihmiset ja niitä kerättiin yhteen ja laitettiin kuuluisien ihmisen, kuten Jeesuksen puheiksi.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppu on täysin tuntemattoman kulkumiehen satuilua, mikä on härkskisti kirkolliskokouksessa laitettu Jeesuksen puhumaksi.

Asiasta on varoitus v. -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Raamatussa on totuus ja valhe sekaisin perusteellisesti.

Totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Paavalikin oli kova valehtelemaan. Tarkoitus pyhittää keinot.

-92 ja Svenska Bibeln 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltan valheellinen eli epärehellinen...min lögnaktighet...

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Tuo perimätieto ei liene aina faktaa, mutta toisaalta uskomme, että Jumalamme on Raamatun inspiroinut, joten se on Jumalan Sanaa ja Sana kokonaisuudessaan. Ydinasia on yksiselitteinen ja selvä.
        Toisaalta meillä ei ole muuta todistusta kuin Raamattu ja kokemuksemme, jotka Raamattuun perustautuvat vahvistavat asian. Oikeita opettajia, profeettoja ja teologeja (viisaita) tarvitaan asioiden tutkimiseksi.
        Jos Raamattu osoittautuisi valheeksi, niin sitten meille jäisi mysteeriksi: miksi täällä, miksi pahuus, eikä toivoa olisi, monen ei kannattaisi elääkään eikä edes syntyä.
        Paremman elämän ja oikeudenmukaisuuden, merkityksen saamisen toivossa jaksaa kärsiväkin elää. Todistusta Jeesuksesta Kristuksesta ei voita mikään muu aate eikä uskomus maailmassamme.
        Helvettien helvetti eli tyhjiin raukeaminen olisi silloin kaikkien osa automaattisesti.

PKTNH

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo perimätieto ei liene aina faktaa, mutta toisaalta uskomme, että Jumalamme on Raamatun inspiroinut, joten se on Jumalan Sanaa ja Sana kokonaisuudessaan. Ydinasia on yksiselitteinen ja selvä.
        Toisaalta meillä ei ole muuta todistusta kuin Raamattu ja kokemuksemme, jotka Raamattuun perustautuvat vahvistavat asian. Oikeita opettajia, profeettoja ja teologeja (viisaita) tarvitaan asioiden tutkimiseksi.
        Jos Raamattu osoittautuisi valheeksi, niin sitten meille jäisi mysteeriksi: miksi täällä, miksi pahuus, eikä toivoa olisi, monen ei kannattaisi elääkään eikä edes syntyä.
        Paremman elämän ja oikeudenmukaisuuden, merkityksen saamisen toivossa jaksaa kärsiväkin elää. Todistusta Jeesuksesta Kristuksesta ei voita mikään muu aate eikä uskomus maailmassamme.
        Helvettien helvetti eli tyhjiin raukeaminen olisi silloin kaikkien osa automaattisesti.

PKTNH

Inspiraatiot on satuja.

Käärme sai heti valehdella paratiisissa, mitään perisyntiä ei saaanan mukaan ole olemassakana.

Jobin väärämieliset ystävät saavat paljon palstatilaa,, jne.

Jobin vaimo neuvoi miestää: Vieläkö pysyt uskossasi, kiroa Jumala ja tapa itsesi.

Ei se ole mitään Jumalan sanaa.

Raamatussa saavat kaikki osapuolet sanoa omat mielipiteensä asioista.

Pietari puhui omia ajatuksiaan, joista Jeesus häntä varoitti.

Matt. 16:23

Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Paavali oli murhamies luonnoltaan ja valehteli aina tarvittaessa.

• Anonyymi

Saatanan mukana maan päälle heitettiin 1/3 taivaan enkeleistä, jotka kaikki ovat henkiolentoja. Ne esiintyy vaikka "Jeesuksena" tai henkilön kuolleena omaisena jne.

• Anonyymi

Matt.24:24 " Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. "

Jeesuksen nimen ja veren jatkuva hokeminen pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi

Se nyt on aika sama mitä täällä kommentoi. Palsta on täynnä pimentyneitä lyhtyjä ja niitä, joille valo ei ole koskaan vielä syttynytkään.

• Anonyymi

Elävien ja kuoleitten välille on laitettu ns. "juopa", jota ei voi ylittää.

• Anonyymi

Hurmoslahkojen teltoissa oikein vilisee niitä henkijeesuksia, joita sieltä yritetään napata kiinni.

• Anonyymi

Kuoleman ja ylösnousemuksen välisenä aikana ei liidellä taivaassa eikä helvetissä ja vielä vähemmän välitilassa vaan ollaan hiiren hiljaa täysin tiedottomina haudan povessa ja "Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä;" Job.3:17

• Anonyymi

Olepas sinä jehova-adventisti-käärme hiiren hiljaa!

• Anonyymi

Olemattomuus ei ole lepäämistä! Vai muuttoko käärme-adventisti-jehova olemattomaksi iltaisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olepas sinä jehova-adventisti-käärme hiiren hiljaa!

Käärme valehteli jo paratiisissa: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu joissakin piireissä vieläkin.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käärme valehteli jo paratiisissa: Ette suinkaan kuole, ja sama vale jatkuu joissakin piireissä vieläkin.

1234567---

Käärme jatkaa adventistien valheen levittämistä, jonka mukaan sunnuntai on pedon merkki ja sapatti on Jumalan kansan merkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käärme jatkaa adventistien valheen levittämistä, jonka mukaan sunnuntai on pedon merkki ja sapatti on Jumalan kansan merkki.

Kuka on peto ?

• Anonyymi

Voi kertoa esimerkiksi ellenin olleen todistetusti yhteydessä vainajahenkiin. Adventismi perusta on Ellen G. White.
      "Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9)."
      "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä".
      On hyvin loogista väittää adventistien olevan edelleen yhteydessä samoihin henkivaltoihin kuin Ellen G. White.

• Anonyymi

Älä sano väärää todistusta !

• Anonyymi

Ihminenhän näkee kaikenlaisia unia.

Elleni uskoi, että kuollut on kuollut, aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Lue tarkasti kaikki Ellenin kirjat.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminenhän näkee kaikenlaisia unia.

Elleni uskoi, että kuollut on kuollut, aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Jeesus toisessa tulemisessa herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Lue tarkasti kaikki Ellenin kirjat.

1234567---

Sanassa ei ole ilmoitettu mitään luomisen muistojuhlaa, jonka viettäminen palkitaan Jumalan muistiin menemisellä. Ainoa sapatinvieton käsky, mikä Raamatusta löytyy, annettiin israelilaisille Egyptin orjuudesta vapautumisen muistoksi. Egyptissä ei vietetty sapattia eikä luomisen muistojuhlaa, vaan Egyptissä pystytettiin patsaita, samankaltaisia, jonka pystyttämisen ellenkin hyväksyi ja johon ellen oli osallisena. Sapattikäskyn tarkoituksena oli näyttää Jumalan hyvyys, se ettei Jumala ollut egyptiläisten kaltainen orjuuttaja. Adventistit eivät vietä israelilaisille annetun sapattikäskyn mukaista lauantaipäivään, vaan heillä on omat säännöt, jotka eivät perustu yhteenkään Sanan paikkaan ja ovat pelkkiä ihmiskäskyä. Adventistit ovat sydämensä paatumuksessa jättäneet käskystä pois kokonaan tärkeimmän: palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi saisivat levätä ja hengähtää. Adventistit ovat myös jättäneet käskystä pois määräyksen kivittää sapatinrikkojat. Itse asiassa adventistien sapattisäännöissä ei ole mitään, mikä perustuisi Sanaan. Heillä on vain viikonpäivän nimi ja sekin on pohjimmiltaan riivaajahenki.

Ymmärrätkö yksinkertaista lausetta? "Puhu israelilaisille ja sano", niin kenelle puhutaan? Osaatko vastata?

• Anonyymi

Sano minulle, oliko saatana oikeassa kun valehteli "ette suinkaan kuole" vai oliko Jumala oikeassa, kun hän sanoi "olet kuolemalla kuoleva?" Oletko Jumalan vai saatan puolella - riippuu vastauksestasi.

• Anonyymi

Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehotus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

• Toivottavasti saatana valehteli. Ei tarvitse pelata pasianssia miljardia vuotta kirpputorilta hankitulla 1990-luvun MikroMikolla jossa WIndows 3.1. Pääsee ihan oikaan olemattomuuteen.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Koko Raamattu puhuu muuta, myös Jeesus.

• Vt puolella eräs tapahtuma oli aika dramaattinen kun kuolleisiin otettiin yhteyttä .

• Anonyymi

Vain Jumalalla AINOALLA on kuolemattomuus itsessään. Hän on "kuningasten Kuningas ja herrain Herra jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."1Tim.6:15,16

• Anonyymi

Perisynti aiheutti kaikkien ihmisten hengellisen ja fyysisen kuoleman.

Raamatun mukaan Jumala ennallistaa ihmisen Kristillisessä kasteessa liittämällä synneistä puhdistamansa sielun Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.

• Anonyymi

"Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette."

Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia. (Room.5)

1. Moos. 3:19

Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat. [Ps. 90:3, 104:29; Saarn. 3:20, 12:7]

• Anonyymi

Vain Jumalalla on kuolemattomuus, mutta hän luomisessa puhalsi sen elämän Hengen ihmiseen. Vain fyysinen kuolema tuli lankeemuksessa ihmisen osaksi. Ei Jumala itseään omaa puhallettua henkeään tappanut siksi että ihminen lankesi syntiin.

Jos meillä ei ole kuolematonta Henkeä, ei taivasta tarvita silloin mihinkään, ei kukaan sinne mene, vaan kaikki vain kuolevat pois. Oikeastaan itse Jumalakin on turha sekä ihmeelliset kirjoitukset siitä miten sinne taivaasen pääsee. Kaikki olisi juuri kuten ateisti esittävät.

Höpinät siitä että kasteessa saa sitten sen kuolemattomuuden ovat täysin iltasatua ilman Raamatun vahvistusta.

• Anonyymi

Ei ihminen paratiisissa vielä fyysisesti kuollut, vaan hengellisesti.

Tämä tapahtui paratiisissa, perisynti: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette"

Fyysinen kuolema tulee vasta myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihminen paratiisissa vielä fyysisesti kuollut, vaan hengellisesti.

Tämä tapahtui paratiisissa, perisynti: "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette"

Fyysinen kuolema tulee vasta myöhemmin.

Helluntailaiset opettaa käärmeen oppia, mitään ei tapahtunut, mitään perisyntiä ei ole.

Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset opettaa käärmeen oppia, mitään ei tapahtunut, mitään perisyntiä ei ole.

Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastaa pitää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastaa pitää.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

• Anonyymi

Tuo on hyvä tietää, että "kuolleet eivät tiedä mitään."

• Anonyymi

Jeesuksen kuolemaan kastetaan siksi että ellei Jeesus olisi kuollut, ei kasteessa saisi syntejä anteeksi. Ei voisi saada eikä sitä hyvää omaatuntoa , koska jos Kristus ei olisi kuollut, olisi turha katua syntejään tai pyrkiä puhdistautumaan mistään Adamin hölmöyksistä. Homma ei silloin vain yksinkertaisesti toimisi. Itse ihmisen kuolemalla tai kuolemattomuudella ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa.

Jos ihminen totaallisesti kuolee eikä hänellä ole ikuisuushenkeä, ei taivaalla ole mitään tehtävää. Tai se tulisi olemaan tyhjä paikka kun kaikki ovat kuolleet.

• Anonyymi

Ikuinen elämä saadaan armolahjana. Se ei ole syntymälahja, "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room.6:23

• Anonyymi

Niin, eivät vauvat synny kuolemattomina ja tarvitsevat ruumiin ylösnousemusta kuollessaan siinä kuin muutkin ihmiset, mutta eivät ne vauvat ole syntiä tehneet, joten ei heitä syntien tekemisen vuoksi tuomitakaan, ja Aatamin synnin vuoksi on palkkana vain ruumiin kuolema, ei ikuinen kadotus. Jumala armosta pelastaa poisnukkuneet vauvat kadotukselta.

Parempi olisikin että pakanoiden ja ateistien vauvat kuolisivat ennen kuin tulevat tuomion alaisiksi oppiessaan syntien tekemisen ja väärien jumalien palvelemisen. Tätä ei pidetä koskaan riittävän paljon esillä. Sen sijaan autetaan Afrikan nälkäänäkeviä ja edesautetaan lasten joutumista kadotukseen, kun ei anneta heidän nukkua pois Herramme tykö.

• Ei tarvitse pelata pasianssia miljardia vuotta kirpputorilta hankitulla 1990-luvun MikroMikolla jossa Windows 3.1.
      Pääsee ihan oikaan olemattomuuteen.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Etkös sinä ollut vuosia sitten katolinen? Oletko muuttanut mieltäsi uskon asioissa? Mikä on vakaumuksesi nyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä ollut vuosia sitten katolinen? Oletko muuttanut mieltäsi uskon asioissa? Mikä on vakaumuksesi nyt?

Sama kuin ennenkin. Paitsi että kannatan Putinia avoimesti.

• Anonyymi

" "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room.6:23" Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Jos ihmisellä ei ole ikuisuushenkeä niin silloin ei tarvitse käytellä taivaassa edes dos-koneita. Tai niille ei ole ketään käyttäjää.

Eikä sitä ikuisuushenkeä voi kesken matkan luoda ihmiselle jos sitä ei ole asetettu jo luomisessa ihmiseen. Olisi liian vaikea prosessi matkan varrella paikkailla Jumalan luomistyötä tekemällä kuolevasta kuolematon.

• Anonyymi

Ihminen menetti syntinlankeemuksessa ehdollisen kuolemattomuuden.

• Anonyymi

Siinä ihmisen dna muuttui sitten että ihminen alkoi vanheta. Helpostihan solut korvaisivat itse itsensä ja ihminen ei koskaan vanhenisi. Lankeemus toi fyysisen rapistumisen, sairaudet sekä sen että ihminen geenikartta koko ajan huononee. Ei suinkaan miksikään kehity.

Mutta sitä puhallettua elävää henkeä se ei miksikään muuttanut eikä sitä että se jatkaa elämäänsä fyysisen kuoleman jälkeen.

• Anonyymi

Sielu ei jatka elämäänsä kuoleman jälkeen ennen ylösnousemusta muualla kuin harhaisen ihmisen mielikuvituksessa. Raamatun selvä ja yksiselitteinen kanta on tämä: "Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava."Hes.18:4 ja "kaikki ovat syntiä tehneet" Room.3:23 ja sen perusteella kuolevat kokonaan.

• Anonyymi

Joutuuko sellainen ihminen kadotukseen, joka uskoo sielun jatkavan elämää heti ruumiin kuoleman jälkeen?

Miksi ei joutuisi?

Onhan hän uskonut saatanan valheen!

Varmasti hänellä on muutkin asiat pielessä, kun näin tärkeän opinkohdan on missannut.

• Anonyymi

kun kuolleet heräävät haudoistaan, he pääsevät hollywoodin elokuviin näyttelijöiksi

heistä tulee suuria staroja, joiden päät hakataan irti, jalat sahataan moottorisahalla ja vartaloa ammutaan raketilla

• >>Joutuuko sellainen ihminen kadotukseen, joka uskoo sielun jatkavan elämää heti ruumiin kuoleman jälkeen? Miksi ei joutuisi?>>

Koska iankaikkisessa olemattomuudessa ei ole kadotusta.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Room.6:23" Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Antaa kuolleiden nukkua rauhassa eikä kysellä heiltä mitään "Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
      " Jes.8:19

• Anonyymi

Kun supinaa ja muminaa alkaa kuulua kokouksessa, silloin tiedät, mitkä henget ovat läsnä. "Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"Ilm.16:14

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
      Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.

• Anonyymi

Väärästä puheesta puheenollen. Tämä on väärää puhetta jos mikä: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

1234567---

• Anonyymi

Kuolleet eivät tiedä mitään. Piste.

• Anonyymi

Jeesus meni heti kuolemansa jälkeen Tuonelaan puhumaan siellä olleille ihmisille

19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Adventisti, sSanomasi on käärmeen sanoma, ette suinkaan kuole, vaan katoatte lopullisesti, eikä ole toista kuolemaa, tulista järveä, vaan katoaminen, josta Herra Jeesus ei mitään puhunut eikä koko Raamattu mainitse kuolleitten olemattomiksi muuttumista.
      Adventistien oppi olemattomuudesta on käärmeen valhe. Adventistit eivät pääse pakoon Jumalaa. Vaikka (adventistit) tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas.
      Vaikka he Karmelin laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmieni edestä, sielläkin minä käsken käärmeen heitä pistämään.
      Adventistien on turha piiloutua Jumalalta:
      Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra.
      Ei ole mitään olemattomaksi kuolemista: Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

• Anonyymi

Lue nyt vaikka Malakian kirjan viimeinen luku, ja kerro sitten sanotaanko ihmisten palavan tuhkaksi. Tai lue Ilm. 20:9. "Tuli lankeaa taivaasta ja KULUTTAA HEIDÄT. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue nyt vaikka Malakian kirjan viimeinen luku, ja kerro sitten sanotaanko ihmisten palavan tuhkaksi. Tai lue Ilm. 20:9. "Tuli lankeaa taivaasta ja KULUTTAA HEIDÄT. "

Näin armollinen Jumala meillä on.

• Anonyymi

Kyllä ne joissakin kulttuureissa jopa tanssittavat vainajiaan kansanjulissaan kerran vuodessa. Siinä ei kovin ole unohdettu.

• Anonyymi

Näin sanoo Herra: "niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa." Job.14:12

• Anonyymi

Jobin kirjassa väärämieliset ystävät puhuvat omiaan ja siksi Jumala meinasi kirota heidät, ellei Job olisi rukoillut heidän puolestaan.

Jobin vaimokin sanoi Jobille: Kiroa Jumala ja tapa itsesi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jobin kirjassa väärämieliset ystävät puhuvat omiaan ja siksi Jumala meinasi kirota heidät, ellei Job olisi rukoillut heidän puolestaan.

Jobin vaimokin sanoi Jobille: Kiroa Jumala ja tapa itsesi!

Samalla tavalla kriittisesti tulee suhtautua kaikkiin Paavalin puheisiin. Hän oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.

• Anonyymi

Kaikki Jenkkilahkot: Jehovalaisuus, Parhamilaisuus,Advetismi,Mormonismi

On jälkikäteen ilmestynyttä eksytystä.

• Anonyymi

Lahkolaisten sekava hurmoskielillä supiseminen ja mutiseminen on varma merkki, että henkiolennot on paikalla.

• Anonyymi

"tule henki, tule henki, tule henki ja anna jokin merkki paikalla olostasi...

• Anonyymi

Luterilaisuus on natsien uskonto!"

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustaja Parhami oli kiihko vapaamuurari ja kukluxklaanin jäsen,
        vihasi juutalaisia ja ylisti saksalaista rotua Jumalan valituksi kansaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustaja Parhami oli kiihko vapaamuurari ja kukluxklaanin jäsen,
        vihasi juutalaisia ja ylisti saksalaista rotua Jumalan valituksi kansaksi.

Parhami vietiin vankilaan v. 1907 ja sai syytteen sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami vietiin vankilaan v. 1907 ja sai syytteen sodomiasta.

voi taasko

• Anonyymi

Haudassa raivo lakkaa "Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä;" Job.3:17, koska kuolleet eivät tiedä mitään.

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kuolema on uni, jossa ei tunneta mitään. "Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla." Saarn.9:6

• Anonyymi

Sano, vaipuiko Aadam uneen syötyään omenaa? OSAATKO VASTATA SINÄ KÄÄRME JA ADVENTISTI!

• Anonyymi

Oletko enemmän huolissasi kuolleiden tilasta kuin elävien?

• Anonyymi

Raamattu osaa vastata. "Niin oli Aadamin koko elinaika yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta; sitten hän kuoli"1Moos.5:5 eli ei jatkanut elämää sen vaan kuolla korahti.

• Anonyymi

Kuolema on elämän vastakohta, ei elämän jatkumo.

• Anonyymi

Tuo on hyvin sanottu.

• Anonyymi

Kuolema ei ole elämää vaan tiedotonta unta.

• Anonyymi

Kuolemassa ei ole Jeesuksen omilla mitää pelättävää. "Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto." Filp.1:21

• Anonyymi

Eihän me illalla pelätä käydä nukkumaan. Samoin silloin, kun kuolon kellot kumajaa käymme vain nukkumaan kuoleman uneen.

• Anonyymi

Ihminen on tietoinen olento vain ruumiillisesti elävänä ja kun aivot toimivat. Ihminen lakkaa olemasta, kun kuolee. Ei kuolleisiin ole mahdollista olla yhteydessä.

Jeesus on kuollut. Ei häneen ole mahdollista olla yhteydessä. Kristityt kuvittelevat hänen elävän ja olevansa häneen yhteydessä, mutta ei se pään sisäinen Jeesus ole muuta kuin aivojen tuottama harha ja ihmisen oma sivupersoona.

• Anonyymi

Jeesus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti. Mutta mistä hän heräsi, ellei ollut kuollut, vaan liiteli milloin missäkin, niin kuin jotkut hairahtuneet saarnamiehet kuvailevat. Jos Jeesus oli elossa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välisen ajan, niin mistä elävä voidaan herättää?

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kyllä kuolleet ovat ja pysyvät kuolleina ylösnousemukseen saakka. "kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. " Ilm.20:5

• Anonyymi

Maa on silloin tempauksen jälkeen autio ja tyhjä. "Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä" Jer.4:23

• Anonyymi

Kuolleista nouseminen on uskovan toivo, jonka Jeesus antaa.

• Anonyymi

Jännä juttu tuokin usko.olen kristitty mutta minulle riittää Ivan hyvin tämä yksi elämä. Ikuinen elämä on yliarvostettua. Mitäs meinaat tehdä miljoonia vuosia? Tylsistyttävää...

• Anonyymi

Ilman ylösnousemustoivoa uskovatkin olisivat kadotettuja "Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut."1Kor.15:17,18

• Anonyymi

Tuon perusteella ihminen ei jatka elämäänsä henkenä ja sieluna Jumalan taivaassa niin kuin luerilaiset uskovat. Sen sijaan he nukkuvat tiedotonta kuolonunta ja odottavat ruumiin ylösnousemusta: sitä, että kuolleet heräävät kuolleista. Tämä on kristityn ikuisen elämän toivo.

• Anonyymi

Jeesus ei herättänyt Lasarusta kuolleista ennen kuin tämän sielu oli lähtenyt pois haudan luota. Se odottaa siellä pari päivää, jos ehkä palaisi ruumiiseen.

Kun Lasarus heräsi kuolleista, niin hänen kertomustaan kuoleman rajan tuolta puolen ei ole Raamatussa. Miksi? Siksi, että ei ole mitään kerrottavaa. Tiedoton ihminen ei kerää muistoja "unestaan".

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?Jesaja. 8: 19.

Kun te nykyisin puhutte ”kuolleista”, tarkoitatte te vainajia, joiden ruumiit lepäävät haudassa. Muuta ei sana ”kuollut” merkitse teille. Te tarkoitatte siis kuolemalla vain hengen eroamista maallisesta ruumiista.>> Raamatussa puhutaan paljon ”kuolemasta” ja ”kuolleista”. Mutta vain harvoissa kohdin on ”kuolemaa” käytetty maallisessa merkityksessä. Raamatun ”kuolleet” eivät ole maallisesta elämästä eronneita. Kun raamattu puhuu ”kuolemasta”, ei sillä tarkoiteta hengen eroamista ruumiista, vaan hengen eroamista Jumalasta. Se ”elää”, joka on Jumalan yhteydessä ja Hänen omansa. ”Kuollut” on erossa Jumalasta.>> Tätä opettavat kaikki sekä Vanhan että Uuden Testamentin kirjat.>> ”Kuolleet” ovat siis Jumalasta eronneet, hengellisesti kuolleet, yhdentekevää elävätkö he henkiolentoina tällä puolen vai Jumalasta eronneina maan päällä.>> Jo ensi kerran, kun sana ”kuolema” esiintyy raamatussa, tarkoittaa se eroa Jumalasta. Kun Jumala kielsi ensimmäisiä ihmisiä paratiisissa syömästä hyvän ja pahan tiedon puusta, uhkasi Hän: ”Sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman”. (1 Moos.2: 17.) –Sillä ei tarkoitettu maallista kuolemaa, vaan eroa Jumalasta. Ensimmäiset ihmiset eivät kuolleet ruumiillisesti, kun he rikkoivat tämän kiellon, vaan he kuolivat hengellisesti. Tottelemattomuus saattoi heidät pahan hengen valtaan ja he erosivat Jumalasta.>>
      Kun Mooses ennen maallista kuolemaansa jätti hyvästit kansalleen, varoitti hän heitä: ”Minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisivät. Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu Hänessä kiinni”. (5 Moos.30: 19, 20.)
      Ei hän puhunut heille ruumiillisesta elämästä eikä ruumiillisesta kuolemasta, vaan hengellisestä elämästä, joka kestää niin kauan kuin he pysyvät Jumalassa, sekä hengellisestä kuolemasta, joka tapahtuu niin pian kuin he hylkäävät Jumalan ja eroavat Hänestä. ”Joka käskyt pitää, saa henkensä pitää; joka ei teistänsä välitä, on kuoleman oma”. (San.19: 16.) ”Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa”.(Joh.8: 51.)>> Luopuminen Jumalasta aiheuttaa siis hengellisen kuoleman. ”Ettekö tiedä, että olette joko synnin palvelijoita kuolemaksi tahi kuuliaisuuden vanhurskaudeksi?” (Room.6: 16.) –”Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä”. (Room.6: 21-23.)
      >> Ei jokainen synti erota ihmistä Jumalasta, ”mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman”. (Jaak.1: 15.) Se merkitsee, kun synti on saavuttanut korkeimman asteensa, seuraa hengellinen kuolema.
      Ei uskovaisen vähäiset synnit tuota hengellistä kuolemaa. Sillä ihminen tekee vähäisiä syntejä heikkoudesta ja hän kompastuu, sillä tiellä, joka johtaa hänet Jumalan luo. Mutta jos hän kääntyy pois Jumalasta, kääntyy Häneen selin ja elää ikäänkuin ei Jumalaa olisikaan, niin se on synti, joka aiheuttaa hengellisen kuoleman.>> ”Kuolleet” ovat Jumalan vihollisia.
      He ovat pahojen henkien vallassa. ”He ovat Adamin tavalla rikkoneet liiton; siinä he ovat olleet minulle uskottomat.” (Hoos.6: 7.)
      He ovat luopioita ja palvelevat pimeyden ruhtinasta. Hänet he ovat valinneet jumalaksensa. Sitä tarkoittaa sana ”epäjumala”, joka niin usein esiintyy Raamatussa. ”Heidän tekonsa eivät salli heidän kääntyä Jumalansa puoleen, sillä haureuden henki on heidän sisimmässänsä”. (Hoos.5: 4.) Kapinanhenkensä vuoksi he eivät ole kypsät palaamaan Jumalan luo. ”Tuonelan kädestä minä heidät päästän, kuolemasta minä heidät lunastan. Missä on sinun ruttosi, kuolema, missä sinun surmasi, tuonela?” (Hoos.13: 14.) Rutto ja surma ovat ne rangaistukset, jotka Jumala lähettää kapinallisille ihmisille pahojen henkien kautta. Heidän sydämensä täytyy ensin sulaa tuskan ja kärsimyksen kautta; heidän täytyy tulla yhtä kurjiksi kuin tuhlaajapoika, kunnes koti-ikävä herää heissä ja he palaavat isänsä, Jumalan luo.>> On luonnollista, että Jumala, joka vaatii hengellistä elämää, kieltää niin jyrkästi ihmisiä olemasta ”kuolleiden”, hänen vihollistensa yhteydessä. ”Kuolleilta” ei voi oppia mitään hyvää, ei totuutta eikä hyveitä.

• Anonyymi

"elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu. Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla. Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä." Saarn.9:5,6,10
      "niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa." Job.14:12. Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

• Anonyymi

Luin eilen yhdessä päivässä lyhyen ja ytimekkään kirjan ”Miksi jätin adventismin”, kirjoittanut Toivo Hillberg ja julkaissut Suomen kirkon sisälähetysseura 1965. Lopussa sanottu vahvistettiin vielä ”kahden tai kolmen” eli käytännössä useammankin todistajan lausunnoilla. Kyseessä on siis luterilainen adventismivastainen apologia. Kirja oli mielestäni ihan hyvä lukea.
        Lakiuskonto?
        Kirja ei ole systemaattinen analyysi adventismin opeista ja argumenteista, vaan lyhyt omaelämänkerrallinen ja opillinen varoitus vaarallisesta harhasta. Pääargumentti on sama kuin Paavalin argumentti galatalaiskirjeessä: Vapauteen Kristus meidät vapautti: älkää antautuko uudelleen orjuuteen (ks. Gal. 5:1).
        Mietin, mikä kanta minun olisi asiaan otettava, sillä Hillberg voisi kenties kirjoittaa samantyylisen kirjan katolisuudesta, ja monia vastaavia tarinoita onkin olemassa. Enkä peitä sitä, että mielestäni Hillberg syyllistyy uuden liiton vääristelyyn korostaessaan Jeesusta yksin kaiken muun kustannuksella ja tehdessään vanhasta liitosta armottoman laki- ja ansiouskonnon niin, ettei ole helppoa ymmärtää, kuinka Vanhan testamentin Jumala voisi olla sama kuin Uuden.
        Näiden huomioiden jälkeen ja niistä huolimatta otan Hillbergin kanssa yhteisen kannan adventismia vastaan evankeliumille vieraana vanhatestamentillisena lakiuskontona – jos Hillbergin esitykseen ja sitaatteihin adventismista voi luottaa. Teen tämän muutamalla erotuksella katolisuuteen: 1) Adventismi sekoittaa vanhan liiton uuteen toisin kuin katolisuus ja joutuu täten Paavalin kritiikin alle aivan toisin 2) Adventismin pyhitysoppi on aivan toisenlainen kuin katolisuuden ja johtaa päinvastaiseen suuntaan kuin evankeliumi.
        Suuret erehdykset
        Käyn läpi lyhyesti Hillbergin siteeraamisen arvoiset argumentit adventismia vastaan. Ensin hän huomioi adventismin ”suuren pettymyksen” vuonna 1844, jolloin päivälleen ennustettua Jeesuksen paluuta ei tapahtunutkaan. Tässä ennustuksessa adventismi ei totellut Kristuksen sanaa, jonka mukaan vain Jumala tietää tuon päivän ajankohdan (Matt. 24:36).
        Toinen erehdys seurasi siitä, kun adventismi ei suostunut luopumaan laskemastaan ajasta vaan tulkitsi sen uudelleen niin, että tuolloin Jeesus siirtyi taivaalliseen kaikkeinpyhimpään pannakseen toimeen ns. ”tutkivan tuomion”. Jeesus käy läpi kuolleiden ja elävien syntiluettelon taivaassa, ja kun hän tulee nimemme kohdalle, meidän on oltava täydellisen pyhityksen tai ”luonteen” tilassa, sillä sen jälkeen ei enää ole pelastusmahdollisuutta. Tämän tuhoaa Heprealaiskirje, jonka mukaan Jeesus astui taivaalliseen kaikkeinpyhimpään kertakaikkisesti jo 2000 vuotta sitten (Hepr. 9:12), ja tämän ansiosta Jumala ei uudessa liitossa anteeksi annettuja syntejä enää muista (Hepr. 8:12).
        Järkyttävin oppi liittyy ahdistuksen aikaan, jolloin ihmiset joutuvat adventistien mukaan elämään vuoden ilman välimiestä ja pärjäämään Jumalan edessä omillaan täydellisen pyhityksensä tai kristillisen luonteensa nojalla! Tätä pelon evankeliumia vastaan pysyvät Jeesuksen sanat, joiden mukaan hän on kirkkonsa kanssa kaikki päivät maailman loppuun asti (Matt. 28:20, ks. myös. Hepr. 13:5-6).
        Sapatti ja ruokakultti
        Adventistit tunnetaan ehkä parhaiten sapatinvietosta ja ruokasäädöksistä. Hillberg ja muut kirjassa todistavat, jotka kaikki olivat pitkään itse adventisteja, todistavat laajasta ylemmyydentunteesta ja muiden tuomitsemisen hengestä adventistikirkossa näiden asioiden suhteen. Kumma kyllä, näissä suurissa erottavissa kysymyksissä Uusi testamentti puhuu jälleen aivan suoraan adventismia vastaan:
        ”Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.” (Kol. 2:16) ”Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin ’älä tartu’, ’älä maista’, ’älä kosketa’?” (Kol. 2:20-21)
        Sapattikysymystä olen käsitellyt laajemmin adventismiartikkelissani. Tässä haluaisin vain siteerata Hillbergin kirjasta puhuttelevaa kohtaa, jonka monien kokemus on vahvistanut ja jonka pitäisi antaa riittävän varoituksen jokaiselle kristitylle: ”Ollessani heidän sapattikoulunsa opettajana huomasin olevani jatkuvasti ristiriidassa seurakunnan yleisen näkemyksen kanssa koettaessani korottaa Kristusta ja hänen vanhurskauttaan… Olin aina kuin joku muhamettilainen. Vaikka kuinka yritin puhua Jeesuksesta, niin aina päädyttiin sapattiin – kysymykseen, miksi olin lauantaina pois työstä… Lyhyesti sanottuna heidän keskeisin opinkappaleensa, sapatti, on minun käsitykseni mukaan ottanut paikan Kristukselta.” (s. 91)

• Anonyymi

Ei tuohon voi sanoa muuta kuin AAMEN. Hyviä Raamatun tekstejä!

• Anonyymi

"Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka" Hep.4:12 "Kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn.9:5

• Anonyymi

Kummia lakeja Mooses Jumalalta tuonnut, kun ei saa olla yhteydessä vainajahenkiin, joita ei ole olemassakaan. No ainakin sitä käskyä on helppo noudattaa, kun ei pysty edes rikkomaan kun mihinkään ei saa yhteyttä. Joskin asettuu Jumalan laki vähän outoon valoon, onko muissakaan laissa niin kovin paljon järkeä kun niitä laadittu. Miksi jonkin sapatin vuoksi pitää tapaa ihminen.

• Anonyymi

Langenneet enkelit demoneina haluavat kummitella ja esiintyä muka edesmenneinä vainajina.

• Anonyymi

Koomapotilas ei tiedä mistään mitään, vaikka on elävä. Hänessä ei ole mitään sielua tai henkeä, joka olisi itsestään ja ympäristöstään tietoinen aivojen ollessa sellaisessa lepotilassa, joka estää tietoisuuden.

Vielä vähemmän tietoisuutta on kuolleessa ihmisessä. Hän lakkaa olemasta, kun aivotoiminta pysähtyy. Jos kuolleet eivät heräisi kuolleista, niin kaikki ihmiset olisivat kadotetut. Näin Paavali opetti.

1.Korinttolaiskirje:
      15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
      15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

Paavalin teologiassa iankaikkisen elämän toivo on ruumiin ylösnousemuksessa. Jos kuolleet eivät heräisi kuolleista ja jos elossa olevien ruumiit eivät muuttuisi katoamattomiksi ja kuolleiksi, niin valitut ja pyhät olisivat kadotetut. Mitään hengen ja sielun elämää taivaissa ei Paavali tunnustanut olevan olemassa.

• Anonyymi

Oletko ollut koomassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ollut koomassa?

Jumalan valtakunnan ikuisuus on sidottu Jumalaan. Jumala on iankaikkinen, näin myös Taivas on ikuinen. Helvetin ikuisuus on sidottu Taivaan ikuisuuteen. Jos helvetti oli hetkellinen, muutama sekunti ja muutaman päivä, niin myös Jumala olisi katoava.
        "nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään". Kumpikin iankaikkisuus on käännetty sanasta 'aionios ahee-o'-nee-os'.
        iankaikkisen elämän kesto: aionios ahee-o'-nee-os
        iankaikkisen rangaistuksen kesto: aionios ahee-o'-nee-os
        Jumalan valtakunnan ikuisuus on sidottu Jumalaan. Jumala on iankaikkinen, näin myös Taivas on ikuinen. Helvetin ikuisuus on sidottu Taivaan ikuisuuteen. Jos helvetti oli hetkellinen, muutama sekunti ja muutaman päivä, niin myös Jumala olisi katoava.
        "nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään". Kumpikin iankaikkisuus on käännetty sanasta 'aionios ahee-o'-nee-os'.
        iankaikkisen elämän kesto: aionios ahee-o'-nee-os
        iankaikkisen rangaistuksen kesto: aionios ahee-o'-nee-os

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Älä siteeraa vanhaa testamenttia. Ainut oikea opetus löytyy uudesta testamentista Jeesukselta. Hän on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala. Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien. Liha ei ymmärrä henkeä, eikä voi olla yhteydessä kehenkään, joka kuuluu Jumalan Hengelle. Lihallisuus ei pääse hengen yhteyteen, koska hengen jättiläisiä ei lihallisuudessa ole. On mahdollista löytää Jumalan Sana kuitenkaan kukaan ei koskaan pyri Jumalan luo. Jumalan Sinetti Pyhässä Hengessä mahdollistaa yhteyden Jeesukseen ja Jumalan yhteyteen. Ihmisillä on yleensä vain ihmisen kuva, eikä ymmärrystä Jumalan Kuvaan Pyhän Hengen yhteydessä. Mieli on korvannut hengen yhteyden ihmisillä. Angelus Dei.

• Anonyymi

Ei ihmisen tarvitse uskossaan pohtia sielunsa ominaisuuksia eikä väitellä siitä onko siinä tai tässä tilassa kun kuolee eikä yrittää etsiä Raamatusta sellaista mitä siellä ei lue.

Se miksi farisealaiset pyrkivät väittelemään asioista on se, että yrittävät löytää eriäviä käsityksiä ja muka vahvistaa ne Raamatun sanalla, että ihminen olisi jossain väärässä ja sitten kun alkavat syöttämään omaa harhaoppiaan, että näin tässä Raamatussa oikeasti sanotaan, näin tulee uskoa kuin me ja liittyä meihin. Kyse ei ole mistään totuudesta ja edes uskosta, vaan harhaoppiin johdattamisesta.

Uskossa on olennaista, että että tässä ajassa kulkee Pyhän Hengen johdatuksessa eikä missään uskonnollisessa pähkäilyssä josta ei koskaan tule loppua eikä se johda oli tieto sitä tai tätä taivastielle.

• Anonyymi

Raamatun selvä ja yksiselitteinen totuuden sana on tämä: "Kuolleet eivät tiedä mitään." Saarn.9:5 ja siksi heitä ei pidä rukoilla.

• Anonyymi

Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
        Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
        Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Se on viisautta. "'Katso, Herran pelko-se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä'."" Job.28:28

• Anonyymi

Harhaoppisten pointti.

• Anonyymi

Ei ole harhaoppia pelätä Herraa ja seurata Jeesusta.

• Anonyymi

Kumpikaan asia ei ole silti olennaista uskossa.

Ei ole syytä pelätä Jumala. Ja Jeesusta ei voi maalittaa.

Olennaisinta on saada Jeesuksen kautta synnit anteeksi ja Jumalalta Pyhä Henki tähän hetkeen, tässä ja nyt siten että usko on oikeaa elämää eikä jokin kuollut kirjain väittämänä.

• Anonyymi

Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." Joh.16:13 " ja sinun lakisi on totuus." Ps.119:142

• Anonyymi

Adventistit valehtelevat tietoisesti. Sillä eihän edes heiden suuri profeettansa ja jumalansa, kirjailija ja satujen kertoja, white uskonut omia oppejaan ja tarinoitaan kuolleitten katoamisesta olemattomiksi, vaan heti kun white näki vallan karkaavan käsistään, hän oletti saavansa yhteyden kuolleeseen mieheensä Jamesiin ja saavansa kuolleelta mieheltään neuvoja ja apua.

Kirjoittanut Robert K. Sanders   http://www.truthorfables.com/EGW_Talking_to_the_Dead_James.htm
        Kääntänyt Tuija 
        Ellen White ottaa vastaan neuvoja kuolleelta aviomieheltään Jamesilta.

Ellen anelee Jumalaa näyttämään suunnan. Hiukan myöhemmin hän näki unen ja uskoi sen olleen vastaus Jumalalta. Ellen tiesi, että James oli kuollut ja haudattu. James oli kuollut 6.8.1881. Tässä unessa Ellen keskusteli kuolleen miehensä kanssa ja James väitti "Herran" kertovan mikä olisi parasta heille.
        Kun Ellen käyttää sana ”isä” hän tarkoittaa miestään Jamesia. 
        Muutaman päivän ajan olin anellut Herraa ilmaisemaan tahtonsa velvollisuuteni suhteen. Näin yöllä unta, että ajoin hevosen vetämiä vaunuja ja istuin oikealla puolella. Isä oli myös rattailla istuen vasemmalla puolella. Hän oli hyvin kalpea, mutta rauhallinen ja tasapainoinen. ”Voi, isä” minä valitin ”olen niin onnellinen, kun saan sinut vielä kerran vierelleni! Minusta tuntui, että puolet minusta oli kadonnut. Isä, minä näin sinun kuolevan; näin sinut haudattavan. Onko Herra säälinyt minua ja antanut sinun tulla takaisin, jotta voisimme työskennellä yhdessä kuten ennen?” Hän näytti hyvin surulliselta. Hän sanoi: ”Herra tietää mikä on parasta sekä sinulle että minulle. 
        Kuollut James ennustaa tulevaisuutta. Hän kertoo Ellenille, että hän tulee saamaan kutsuja tärkeisiin kokouksiin ja että hän voi saada enemmän aikaan kynällään kuin äänellään.  Kopioitu ”Mitä adventisti eivät kerro sinulle”-sivuilta

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kuolleet eivät kummittele "Ei hän enää palaja taloonsa, eikä hänen asuinpaikkansa häntä enää tunne." Job.7:10

• Anonyymi

Tuo on vastaansanomaton Herran sana.

• Anonyymi

Niin on. Herran sana ton totuus.

• Anonyymi

Mutta sapatti kumittelee, näin adventtipastori kirjoitti: Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä.
        Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan,
        ADVENTISTIEN SAPATTI ON ELÄVÄ OLENTO, PAHA HENKI!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sapatti kumittelee, näin adventtipastori kirjoitti: Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä.
        Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan,
        ADVENTISTIEN SAPATTI ON ELÄVÄ OLENTO, PAHA HENKI!

Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
        adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
        SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
        PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!

• >>Paavalin teologiassa iankaikkisen elämän toivo on ruumiin ylösnousemuksessa. Jos kuolleet eivät heräisi kuolleista ja jos elossa olevien ruumiit eivät muuttuisi katoamattomiksi ja kuolleiksi, niin valitut ja pyhät olisivat kadotetut. Mitään hengen ja sielun elämää taivaissa ei Paavali tunnustanut olevan olemassa.>>

Minun teologiassa on iankaikkisen olemattomuuden toivo. Ei tarvitse pelata pasianssia miljardia vuotta kirpputorilta hankitulla 1990-luvun MikroMikolla jossa Windows 3.1. Pääsee ihan oikaan olemattomuuteen.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Jumalalle kiitos!

• Anonyymi

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        Toisin sanoen kyseessä on todellinen menneisyyden tapahtuma.
        Jeesus kertoi köyhän Lasaruksen kohtalosta: "köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin."
        Lähes samalla tavalla Paavali kuvasi kivityksensä jälkeisiä tapahtumia: Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua. Paavali temmattiin Jumalan luokse välittömästi niin kuin Lasuruskin Aabrahamin helmaan.
        Jeesus oli haudassa kolme päivää ja kolme yötä, mutta Jeesus ei mennyt Jumalan muistiin eikä kadonnut olemattomaksi ja kaiken ulkopuolella olevaksi.
        Vaan samoin kuin Paavali niin Jeesuskin: temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö. Sana todistaa Jeesuksen olleen täysin toimintakykyinen kuolemansa jälkeen: (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Jeesus kulki läpi taivasten ja Hän astui maan alimpiin paikkoihin.
        Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        Adventismin mukaan olematon Jeesus meni saarnaaman voitonsanomaa olemattomille vankeudessa oleville.
        Adventismi on mielettömyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kertoi köyhän Lasaruksen kohtalosta: "köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin."
        Lähes samalla tavalla Paavali kuvasi kivityksensä jälkeisiä tapahtumia: Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua. Paavali temmattiin Jumalan luokse välittömästi niin kuin Lasuruskin Aabrahamin helmaan.
        Jeesus oli haudassa kolme päivää ja kolme yötä, mutta Jeesus ei mennyt Jumalan muistiin eikä kadonnut olemattomaksi ja kaiken ulkopuolella olevaksi.
        Vaan samoin kuin Paavali niin Jeesuskin: temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö. Sana todistaa Jeesuksen olleen täysin toimintakykyinen kuolemansa jälkeen: (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        Adventismin mukaan olematon Jeesus meni saarnaaman voitonsanomaa olemattomille vankeudessa oleville.

Teillä on mielettömiä julistuksia, on salaista tempaamista. Käärme valehteli jo paratiisissa, ette suinkaan kuole. Sama vale jatkuu eri piireissä nykyäänkin esim. Eräs henkilö kuoli hujahti taivaaseen, toinen muusikko kuoli, ja he nyt yhdessä soittelevät siellä. Aikuiset ihmiset viitsivät satuilla näin mielettömästi.
        Ja sitten vielä 1000 vuotiskautta viettävät tuhotun maan päällä. jne.....

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lause jatkuu...
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Kristinuskon pääsanoma on se, että Kristus todella kuoli ja nousi ylös kuolleista eikä hän liidellyt missään kuolemansa ja ylösnousemuksensa välisenä aikana. "uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös"1Tess.4:14

• Anonyymi

Tuo on hyvin sanottu.

• Anonyymi

Se on suoraan Raamatusta.

• Pääsee olemattomuuteen. Ei tarvitse haahuilla taivaassa sieluttomana zombina.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Tuo on hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi

Kuolema on portti hautaan. Ylösnousemus on portti joka taivaaseen tai helvettiin.

• Anonyymi

Tuollaiset putkinäkö- ulostulot on vain ahdamielissyyden puhetta.
      Jos vähänkin kuuntelee vaikka tieteen käsityksiä, siinä ei sanoiteta tavallasi, vaan siellä käsitetään ihmisen persoonallisuutta, elämää, muistoja, jne. joka voi nähdä unissa, muistoissa, yhyttää edesmenneen, vaikka puolison persoonallisuuden tietoa, mitä mieltä hän olisi asiassa. Näin se rakentuu vaikka unessa joillakin esiin.

Eli jos putkinäössä hieman raottaa esirippua elämään ja sielujen maiseman tapaa käsitellä asioita, niin siinä ei tervita aina toistaa noita vanhoja mantrojaan.
      t.s. on lupa hieman sivistää itseä. Ei kannata rakentaa tekstejään, että ne olisivat kiveen kirjoitettua sanaa.

Monessa asiassa näillä putkinäköuskovaisuuksilla on sitä, että siinä ollaan kykenemättömiä käsittelemään asioita. Jos vaikka tiedepuolen ihmisellä olisi sanomista, niin putkinäköinen kompastuu jo porstuassa ja alkaa manaamaan mitä kiveen on kirjoitettu ja muuta ei näy.

• Anonyymi

Jeesus kävi Tuonelassa tapaamassa ihmisiä heti kuolemansa jälkeen ja vasta sitten nousi ylös koulleista.

Kristuksen kärsimys ja korotus
      18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
      21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. [Mark. 12:36+]

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Kyllä voi olla yhteydessä , vasta kerrottiin miten kissa oli syönyt kuolleita sairaalan kylmiössä . SUOMESSA voi noinkin käydä

• Anonyymi

Helluntailaiset hakivat ruumiin kokoukseensa alkoivat loitsuilla herättää tätä eloon tuntikausia kuulemma lukivat mantrojaan, kun koittavat saada hengen palaamaan takaisin.
        Asiasta kerrotaan Raija Pellin kirjassa: Vahvassa uskossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset hakivat ruumiin kokoukseensa alkoivat loitsuilla herättää tätä eloon tuntikausia kuulemma lukivat mantrojaan, kun koittavat saada hengen palaamaan takaisin.
        Asiasta kerrotaan Raija Pellin kirjassa: Vahvassa uskossa.

Ruumis kun alkoi sulamaan ja liikahteli, niin hätäisemmät julisti jo hänet eläväksi.

• Anonyymi

Oli miten oli, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.

• Anonyymi

Kuolemassa saamme levätä ihan rauhallisesti ylösnousemuksen aamuun asti. "Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä"Job.3:17

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kuolemassa ihmisen hankkeet raukeavat tyhjiin. "Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin." Ps.146:4

• Anonyymi

Tuo on selvä Raamatun totuus.

• Anonyymi

Adventistit pitävät helluntaipalstaa kusitolppanaan! "Tuo on selvä Raamatun totuus."

• Anonyymi

Kuolleet eivät tiedä mitään.

• Anonyymi

Jeesus on adventisteille vain pahuuden verho ja kynnysmattona sapatin palvontaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Näin on hyvä.

• Anonyymi

Kukaan ei komentele kuolleita " Sillä makaisinhan rauhassa silloin, nukkuisin ja saisin levätä...kaikki vangit ovat rauhassa, eivät kuule käskijän ääntä Job.3:13,18

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kuolemassa nukutaa oikein sikeästi, eikä liidellä siellä ja täällä. "" Sillä makaisinhan rauhassa silloin, nukkuisin ja saisin levätä...kaikki vangit ovat rauhassa, eivät kuule käskijän ääntä Job.3:13,18

• Anonyymi

Teille adventeille kysymys: Mitä Helvettiä teette Helluntailaisuus sivustolla vain ja ainoastaan pilkkaamassa Helluntailaisia. Ehdotus Suomi24:lle. perustettakoon vatipäille oma sivusto jossa saavat melskata estoitta: Tämä sivusto on Helluntailaisille.

• Anonyymi

Kaikki palstat ovat kaikille avoimia, kunnes toisin ylhäältä määrätään.

• Anonyymi

Adventistit, eli riivaajien palvojat: epäjumalan pappi ja hänen häntäheikkinsä, olette pahuudesta ja pimeydestä, ette kunnioita edes maallista järjestystä: TÄMÄ ON HELLUNTAIPALSTA!

• Anonyymi

Jumalaa tulee totella enemmän kuin ihmistä.

1234567---

• Anonyymi

Valo loistaa pimeydessä vaeltaville. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja Jeesus pyhitti sapatin.

• Kuolemassa ihmisen hankkeet raukeavat tyhjiin. "Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin." Ps.146:4

------------------

Pääsee olemattomuuteen. Ei tarvitse haahuilla taivaassa sieluttomana zombina.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Tuo on selvä Raamatun totuus.

• Anonyymi

Näin on hyvä.

• Anonyymi

Ajattelu lopahtaa kuoleman portilla kokonaan "Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä."Saarn.9:10

• Anonyymi

Tunne-elämä lakkaa kuolemassa. "Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.2 Saarn.9:6

• Anonyymi

Vain Jumalalla on kuolemattomuus. "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."1Tim.6:16

• Anonyymi

Uskova saa kuolemattomuuden armolajana, kun uskoo Jeesukseen. "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room.6:23

• Anonyymi

Se ei siis olekaan syntymälahja vaan armolahja.

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

On hyvin lohdullista uskoa niin kuin Jeesus uskoi kuolemasta unena "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta...Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,."Joh.11.11,14

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• >>Vain Jumalalla on kuolemattomuus. "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."1Tim.6:16>>

Mahtaa Jumalalla olla yksinäistä. Onneksi Hän voi kuluttaa aikaansa pelaamalla pasianssia tai miinaharavaa.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Näin on hyvä.

• Anonyymi

Homosuhteissa voi mennyttä kaivellen.

• Anonyymi

Ilman ylösnousemusta uskovatkin ovat kadotettuja.

• Anonyymi

Niin Raamattu opettaa . Jos ylösnousemusta kuolleista ei tapahdu, niin "silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut."1Kor.15:18 Mutta kuinka he olisivat kadotettuja, jos muka jo nyt olisivat kiittelemässä Herraa taivaassa?

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti

• Anonyymi

helluntailaiset haki ruumiin, itsemurhan tehneen pastorinsa kokoukseensa

• Anonyymi

Tapauksesta kerrotaan Raija Pellin kirjassa: Vahvassa uskossa

• Anonyymi

Kuolema on rauhallista unta.

• Anonyymi

Näin on paras.

• Anonyymi

Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

• Anonyymi

Kuolleiden kanssa ei parane keskustella, koska "kuolleet eivät tiedä mitään." Saarn.9:5

• Anonyymi

Tuo Raamatun totuus on suoja spiritismin petoksia vastaan.

• Anonyymi

Tuo on tärkeä tietää.

• Anonyymi

Antta kuolleiden levätä rauhassa.

• Anonyymi

Kuka heitä on häirinnyt?

• Anonyymi

"vainaja-ja tietäjähenkien manaajat"2Kun.23:24 yrittävät yhteyttä vainajiin, mutta vain piru heille vastaa, jos vastaa, koska "kuolleet eivät tiedä mitään." Saarn.9:5

• Anonyymi

Tuo on hyvä pointti.

• Anonyymi

Kuolleita ei saa rukoilla.

• Anonyymi

Se on viisautta.

• Anonyymi

Piru voi vastata, jos henki on pirun vallassa.

Piru esiintyy Jeesuksena.

• Anonyymi

"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Turha on sinun potkia tutkainta vastaan."

1. Kor. 15:56

Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

Hurmahenget yrittävät korvata lain hurmahenkien avulla ja puhuvat "hengessä vaeltamisesta".

• Anonyymi

Luther ymmärsi kuolleiden nukkuvan, niin kuin pitääkin.

• Anonyymi

Veikö Jeesus toisen ryövärin ristiltä heti "tänä päivänä" paratiisiin?

"42. Sitten hän sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” 43. Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.”" (Luuk 23:42-43, FinRK)

Vai onko kenties niin, että oikea käännös kuuluukin näin:

Sitten hän sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä olet minun kanssani paratiisissa.”

Kreikan kielessä ei ollut välimerkkejä, eikä erikseen isoja ja pieniä kirjaimia, joten sieltä ei vastausta löydy. Välimerkit on lisätty tekstiin vasta suomennoksessa. Kreikan kielen kieliopin mukaan kaksoispisteen voi laittaa suomen kielessä kumpaan paikkaan tahansa. Oikea kaksoispisteen paikka selviää kuitenkin muualta Raamatusta. Nimittäin yhdessäkään kohtaa Raamatussa ei sanota, että ihminen menisi välittömästi kuoleman jälkeen taivaaseen/helvettiin, päin vastoin. Ja lisäksi esimerkiksi jotkut raamatunkohdat puhuvat suoraan sitä vastaan, että ryöväri olisi mennyt paratiisiin välittömästi kuolemansa jälkeen. Nimittäin, kun ei Jeesuskaan astunut taivaaseen heti kuolemansa jälkeen, vaan vasta paljon myöhemmin:

Jeesus sanoi hänelle: ”Älä koske minuun. Minä en ole vielä mennyt ylös Isän luo. Mutta mene veljieni luo ja sano heille, että minä menen ylös minun Isäni ja teidän Isänne luo, minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo.” (Joh 20:17, FinRK)

Tämä tapahtui Jeesuksen noustua kolmen päivän päästä kuolleista, joten ei ryöväri sinne taivaaseen vielä pitkäperjantaina liidellyt vaan vast ylösnousemuksessa, kun Jeesus herättää omansa.

• Anonyymi

Paratiisia ei enää ole olemassa. Adam ja Eeva karkotettiin sieltä pois perisynnin vuoksi.

Jumalan taivaaseen ei ihmisellä ole mitään asiaa.

Aabrahamkin oli Tuonelassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paratiisia ei enää ole olemassa. Adam ja Eeva karkotettiin sieltä pois perisynnin vuoksi.

Jeesus meni kuolemansa jälkeen Tuonelaan, jonne se ryövärikin meni.

1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus meni kuolemansa jälkeen Tuonelaan, jonne se ryövärikin meni.

1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus

Pietarilla oli ikuisen elämän avaimet, siksi hän sanoo, että ihminen pelastuu KASTEESSA ikuiseen elämään. Minkä te avatte täällä maan päällä, se avataan taivaassa.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarilla oli ikuisen elämän avaimet, siksi hän sanoo, että ihminen pelastuu KASTEESSA ikuiseen elämään. Minkä te avatte täällä maan päällä, se avataan taivaassa.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Pilkkaat Jumalaa. Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Vesi ja veri todistavat Jumalan Pojan kuolleen. Henki ja vesi ja veri eivät todista mitään Jeesuksen omia vainoava ja murhaavan porttokirkon ns. kastetta todeksi, vaan luterilaisen kirkon ns. kaste petos ja valhe ja osa väkevää eksytystä.
        OLET TÄYNNÄ PAHUUTTA JA VALHETTA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali temmattiin paratiisiin. Sinä perisyntisaasta valehtelet päin silmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Joh.5
        5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli melkoinen tarinankertoja. Ihan kaikkea Paavalin juttuja ei pidä uskoa todeksi.

Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli melkoinen tarinankertoja. Ihan kaikkea Paavalin juttuja ei pidä uskoa todeksi.

Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?

Joh.3:13 "Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

Paratiisi hävitettiin kun sen asukkaat häädettiin sieltä pois perisynnin takia.

Tuhatvuotinen valtakunta on se uusi paratiisi, mikä tänne maan päälle rakennetaan.

Mutta sen aika on vasta jossain kaukana tulevaisuudessa. Ei sitä ole vielä olemassa.

• Anonyymi

Perisynnin takia Jumala kirosi koko luomansa maailman kaikkinensa.

Yhden ihmisen tottelemattomuuden teon (=perisynti) seurauksena kaikki ihmisettulivat syn tisiksi ja kadotustuomion alaisiksi.(Room.5)

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

1. Moos. 3:19

Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.

• Anonyymi

1000 vuotta pyhät ovat taivaassa.

Suotakoon niile rauha, ketkä 1000 vuotiskautta maanpäällä viettävät.

1234567---

• Anonyymi

Kuolleet nukkuvat tiedottomina, kunnes pasuunan ääni heidät herättää "sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme."1Kor.15:52

• Anonyymi

Tuo on selvä teksti.

• Anonyymi

Kuolleesta sanotaan "Ei hän enää palaja taloonsa, eikä hänen asuinpaikkansa häntä enää tunne." Job.7:10

• Anonyymi

Unohduksiin tuppaavat jäämään esi-isät, mutta he nukkuvat rauhassa ylösnousemuksen aamuun saakka.

• Anonyymi

Kuolleet eivät elä ennen ylösnousemusta.

• Anonyymi

Kuolleet nousevat vasta ylösnousemuksessa eivätkä kummittele ennen sitä. "niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa." Job.14:12

• Anonyymi

Tuo on selvä sana

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3475
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2819
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1897
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1132
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      200
      1059
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      889
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      874
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    Aihe