JT:t käyttävät tätäkin raamatunkohtaa itsekkäisiin pyrkimyksiinsä.
Kun puhutaan n.s." kenttäpalveluksesta " ja "raportoinnista" he usein tuovat esiin tämän raamatunkohdan:
Jaak.2:17. "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja on itsessään kuollut."
Tämän raamatunkohdan he kuitenkin, tapojensa mukaan, ovat ottaneet irti tekstiyhteydestä.
Tekstiyhteydessä on yksi tärkeä kohta joka paljastaa koko luvun idean. Se on jae 13. " Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut LAUPEUTTA."
Miten JT osoittavat laupeutta?
Kun joku tulee kokoukseen likaisissa vaatteissa ehkä haisee, niin katsovatko he tuota " pitkin nenänvartta"?
Jaak.2:2. "Jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ( tai Rolexi ranteessa ) ja yllään hienot vaatteet ( valkoinen paita, prässihousut, puvuntakki y.m. ), ja tulee myös köyhä LIKAISISSA VAATTEISSA niin. . ."
Niin mikä on asentee ne? Kysyn vaan.
Laupeus ei asu luonanne vaan hienostelu.
JT:t ja Jaak.2: 17.
12
330
Vastaukset
- Anonyymi
Tekoina tuo Jaak. kirje esittää:
2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
Tuosta voi ottaa vertauksen Pelastusarmeijaan.
Se tarjoaa ensinnä saippuaa ja soppaa, sitten vielä hengellisyyttä (salvation) jolle se käy.
Kuten entinen JT on sanonut: JT:t eivät puhu rappioalkohjolisteille, koska he haisevat pahalle.
Jehovantodistajat kaupitellessaan vartiotornejaan kuuluvat kyselevän myös, että onko teillä niitä vanhempia vartiotorninumeroita, ne kun tulisi repiä. - Anonyymi
Jaakobin kirjeen näkökulma on käytännöllinen ja kehoittaa ottamaan lähimmäiset huomioon tekemällä hyviä tekoja, koska siitä on hyötyä kanssaihmisille ja hyvät teot tukevat myös tekijänsä hengellistä kasvua. Tämä ei silti tarkoita, että teot olisivat pelastuksen edellytys, vaan sellainen tulkinta mitätöisi Raamatun opetuksen pelastuksesta Jumalan lahjana.
Ef. 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
Vartiotornin uskonnossa on sekoittunut toisiinsa kaksi pohjimmiltaan aivan eri asiaa:
- pelastus, joka on alusta loppuun Jumalan lahja
- hyvät teot, jotka ovat kyllä kannustettavia ja hyödyllisiä, mutta eivät pelastuksen edellytys
Hyvät teot ovat itse asiassa lahjan antamista lähimmäiselle ja niihin pätee Raamatun periaate
2. Kor. 9:7 Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Riittääkö köyhälle, jos kykenee antamaan vain Peräilmaa?
- Anonyymi
Kyllä riittää, jos ei muuta ole. Vrt. lesken ropo.
- Anonyymi
soopaa>!
- Anonyymi
Ja taas rasti ruutuun raportti lomakkeessa.
Olen säännöllinnen julistaja sanalla: soopaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas rasti ruutuun raportti lomakkeessa.
Olen säännöllinnen julistaja sanalla: soopaa!Aiemmin piti vääntäytyä kentälle vähintään tunti kuussa ventovieraiden ihmisten oville. Jokainen ovikellon soitto jännitti ja siihen tottui vain vähän. Nykyään riittää, kun käy netin anonyymillä keskustelupalstalla möläyttämässä "soopaa!"
- Anonyymi
JT ei pidä laupeudentyötä tärkeänä. Kuitenkin Raamattu sanoo:
Matt. 25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.- Anonyymi
Matt. 25:34 Silloin Kunikas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, siunatut, ja omistakaa se Peräilmavaltakunta, joka on ollut teille valmistettuna Peräilmamaailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 25:34 Silloin Kunikas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, siunatut, ja omistakaa se Peräilmavaltakunta, joka on ollut teille valmistettuna Peräilmamaailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku.Näin on. Kakkivaltias kakkireikä kiittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku.Ai. Turkulainen trolli käy täälläkin haistattelemassa.
Sekopää.
- Anonyymi
Pienet muurahaisehan sen tuloksen tekevät. Ostavat läpyskät omilla rahoillaan ja käyvät koputtelemassa ihmisten ovia. Tuntevat huonoa omaatuntoa, kun eivät pysty enempään.
Kannattaa miettiä äänestääkö jaloillaan. Siis jättää Jehovat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295418Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133118Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501040Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43959- 125938
- 37844
- 142763