JT:t ja Jaak.2: 17.

Anonyymi-ap

JT:t käyttävät tätäkin raamatunkohtaa itsekkäisiin pyrkimyksiinsä.

Kun puhutaan n.s." kenttäpalveluksesta " ja "raportoinnista" he usein tuovat esiin tämän raamatunkohdan:
Jaak.2:17. "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja on itsessään kuollut."

Tämän raamatunkohdan he kuitenkin, tapojensa mukaan, ovat ottaneet irti tekstiyhteydestä.

Tekstiyhteydessä on yksi tärkeä kohta joka paljastaa koko luvun idean. Se on jae 13. " Tuomio on näet armoton sille, joka ei ole osoittanut LAUPEUTTA."
Miten JT osoittavat laupeutta?

Kun joku tulee kokoukseen likaisissa vaatteissa ehkä haisee, niin katsovatko he tuota " pitkin nenänvartta"?
Jaak.2:2. "Jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ( tai Rolexi ranteessa ) ja yllään hienot vaatteet ( valkoinen paita, prässihousut, puvuntakki y.m. ), ja tulee myös köyhä LIKAISISSA VAATTEISSA niin. . ."
Niin mikä on asentee ne? Kysyn vaan.

Laupeus ei asu luonanne vaan hienostelu.

12

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tekoina tuo Jaak. kirje esittää:
      2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
      2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

      Tuosta voi ottaa vertauksen Pelastusarmeijaan.
      Se tarjoaa ensinnä saippuaa ja soppaa, sitten vielä hengellisyyttä (salvation) jolle se käy.
      Kuten entinen JT on sanonut: JT:t eivät puhu rappioalkohjolisteille, koska he haisevat pahalle.

      Jehovantodistajat kaupitellessaan vartiotornejaan kuuluvat kyselevän myös, että onko teillä niitä vanhempia vartiotorninumeroita, ne kun tulisi repiä.

    • Anonyymi

      Jaakobin kirjeen näkökulma on käytännöllinen ja kehoittaa ottamaan lähimmäiset huomioon tekemällä hyviä tekoja, koska siitä on hyötyä kanssaihmisille ja hyvät teot tukevat myös tekijänsä hengellistä kasvua. Tämä ei silti tarkoita, että teot olisivat pelastuksen edellytys, vaan sellainen tulkinta mitätöisi Raamatun opetuksen pelastuksesta Jumalan lahjana.

      Ef. 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

      Vartiotornin uskonnossa on sekoittunut toisiinsa kaksi pohjimmiltaan aivan eri asiaa:
      - pelastus, joka on alusta loppuun Jumalan lahja
      - hyvät teot, jotka ovat kyllä kannustettavia ja hyödyllisiä, mutta eivät pelastuksen edellytys

      Hyvät teot ovat itse asiassa lahjan antamista lähimmäiselle ja niihin pätee Raamatun periaate

      2. Kor. 9:7 Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

    • Riittääkö köyhälle, jos kykenee antamaan vain Peräilmaa?

      • Anonyymi

        Kyllä riittää, jos ei muuta ole. Vrt. lesken ropo.


    • Anonyymi

      soopaa>!

      • Anonyymi

        Ja taas rasti ruutuun raportti lomakkeessa.
        Olen säännöllinnen julistaja sanalla: soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas rasti ruutuun raportti lomakkeessa.
        Olen säännöllinnen julistaja sanalla: soopaa!

        Aiemmin piti vääntäytyä kentälle vähintään tunti kuussa ventovieraiden ihmisten oville. Jokainen ovikellon soitto jännitti ja siihen tottui vain vähän. Nykyään riittää, kun käy netin anonyymillä keskustelupalstalla möläyttämässä "soopaa!"


    • Anonyymi

      JT ei pidä laupeudentyötä tärkeänä. Kuitenkin Raamattu sanoo:

      Matt. 25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

      • Anonyymi

        Matt. 25:34 Silloin Kunikas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, siunatut, ja omistakaa se Peräilmavaltakunta, joka on ollut teille valmistettuna Peräilmamaailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 25:34 Silloin Kunikas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, siunatut, ja omistakaa se Peräilmavaltakunta, joka on ollut teille valmistettuna Peräilmamaailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku.

        Näin on. Kakkivaltias kakkireikä kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 25:34 Silloin Kunikas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, siunatut, ja omistakaa se Peräilmavaltakunta, joka on ollut teille valmistettuna Peräilmamaailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ison ruukun hernevellijä; minun oli jano, ja te annoitte minulle lisää hernevellijä; minulta alkoi päästä Peräilmaa, ja te otitte minut riemumiellä huoneeseenne suhnaamaan; niiku.

        Ai. Turkulainen trolli käy täälläkin haistattelemassa.
        Sekopää.


    • Anonyymi

      Pienet muurahaisehan sen tuloksen tekevät. Ostavat läpyskät omilla rahoillaan ja käyvät koputtelemassa ihmisten ovia. Tuntevat huonoa omaatuntoa, kun eivät pysty enempään.
      Kannattaa miettiä äänestääkö jaloillaan. Siis jättää Jehovat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      742
    Aihe