Taas kumottiin ennakkoluulo

Anonyymi-ap

Sähköautoilla ajetaan eniten. Eli taas polttis uskovaisten luulo kumottu.

https://tekniikanmaailma.fi/if-vakuutuksen-data-kertoo-suomessa-paljon-ajavat-valitsevat-sahkoauton/?shared=1344593-14dff8cb-500&fbclid=IwAR1YzGeHyZ630qWFL-4Z-bzRVH325LvDTOnkS4kw5UzYxIWKzN0LYrEzoI0

37

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautohan on täydellinen auto. Sillä on mukava ajaa pitkää matkaa kuin myös lyhyttä.
      Dieseliä kehutaan pitkän matkan autoksi kuten se onkin, mutta ajapa sillä lyhyttä noin 10km.n työmatka-ajoa. Se tietää suuria remontteja jopa alle 30tkm ajolla. EGR tukossa, hiukkasloukku tukossa, jäätymisongelmia imusarjassa, jäätymisongelmia polttoainelinjassa, akkuongelmia ym.ym.
      Samoja ongelmia nykyaikaisissa bensa-autoissa jatkuvalla lyhyellä työmatka-ajolla.

      • Anonyymi

        340 tkm usein matka 2-3 km kerrallaan ilman lämmitystä kadun varressta ja osaksi lämmitystolpasta.
        Ei ainuttakaan säätöä tai mekaanista osaa vaihdettu diesel autossa.
        Keksipä jokin uusi parempi väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        340 tkm usein matka 2-3 km kerrallaan ilman lämmitystä kadun varressta ja osaksi lämmitystolpasta.
        Ei ainuttakaan säätöä tai mekaanista osaa vaihdettu diesel autossa.
        Keksipä jokin uusi parempi väite.

        "340 tkm usein matka 2-3 km kerrallaan ilman lämmitystä kadun varressta ja osaksi lämmitystolpasta."

        Aivan arvoitus. Mitähän tuo lause tarkoittaa suomennettuna.

        Mutta eihväthän nykydieselit ole paikallaan pätkäjossa. Vähinäänkin tulisi ajaa pätkän lisäksi säännöllisesti pidempiä motarireissuja, jotta EGR ja hiukkasloukku pysyvät kuosissaan. Niitäkin tosin voi vaihdon sijaan puhdistaa / korjata joisskain tapaukisissa.

        En sitten tiedä miten taxit ovat tulleet toimeen nykydieseleillään, sillä suurin osahan niiden ajosta on lähiöpyöritystä.


    • Anonyymi

      Oikeasti paljon ajaville tulee päivittäin paljon kilometrejä. Siihen ajoon sähköauto sopii kuin nenä päähän. Auto latautuu yöllä kotipihassa ja joka päivä voi ajaa 200-400km erittäin halvalla. Vain noin 1 euro per 100km.

      Nämä diesel-jolkuttajat kuvittelevat että ihmisen elämä on ajaa Suomi päästä päähän jotain kinttupolkuja ilman kusitaukoja. Melkoisen vinoutunut kuva tavallisen ihmisen elämästä.

    • Anonyymi

      Tesloilla on ajettu miljoona kilometriä, käytännössä ilman ainuttakaan huoltoa tai korjattua osaa autossa.

      • Anonyymi

        Nyt kyllä heitit päivän isoimman valheen.


    • Anonyymi

      Artikkeli: "Tärkeimpiä syitä valintaan ovat olleet ajamisen edullisuus ja edullisemmat ylläpitokustannukset mutta myös hiilidioksidipäästöjen vähentäminen ja uteliaisuus uuteen tekniikkaan."

      Itse hankintahinnan ulkopuolinen kilometrien edullisuus toteutuu lähinnä kotilataulksessa, sillä yleisillä latureilla ja varsinkin tehosellaisilla voidaan toisinaan olla ihan polttarin km-kustannuksissa.

      Lisäksi latauspisteillä on todellinen hintakakofonia eikä lataaja tahdo oikein saada selko millä hinnalla on lataamassa, hintahaitari on mittava.

      Sitten jo nollakeleissä talvirange floppaa jopa 25-30% ja vain parkissa ollessaan akun varauskin säilyy kylmässä heikommin, eli sellainen hyötysuhde.

      Tulevaisuudessa EV:n tulee kohdistumaan erilaisia veroluontoisia kalliksi tulevia maksuja kompensoimaan suurten polttoaineverojen puuttumisen tuomaa aukkoa valtioiden budjeteissa, joka tulee muuttamaan merkittävästi EV:n kokonaiskustannuksia.

      Sitten tuo hiiloksidien vähentäminen ja ekologisuuskuvitelmat ovat aikas utopistisiä käsityksiä.

      Pienten vuosikilometrien kakkos-kaupppakassilla ei liene saada hiilitakamatkaa milloinkaan kiinni, sillä sitä ennen kauppakassi alkaa olla paalutuskunnossa.

      EV:n valmistuksen noin70% suurempaan hiilijalanjälkeen tulee sitten vielä lisätä itse kaivostoiminnan aiheuttama massiivinen ympäristötuho.

      Jostakin sattuneesta syystä emme näe autokauppojen mainosvideoissa, valotauluilla ja EV:n viherpesumarkkinnoissa alla olevan kaltaista faktaa EV:n ympäristötuhon todellisuudesta.

      #

      "Indonesia facing 'devastating' impact of nickel mining pollution" - BBC News

      - https://www.youtube.com/watch?v=0nLCENfWfAg

      #

      • Anonyymi

        Mutta Indonesia on niin kaukana ja minun Teslani on valmistettu USA:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Indonesia on niin kaukana ja minun Teslani on valmistettu USA:ssa.

        Teslakin tarvitsee ympäristötuhoisen saastekaivannon nikkeliä akkuihinsa ja muistakseni sai ostettua yhden kaivoksen New Caledoniasta, jossa sama ympäristötuho on menossa.


      • Anonyymi

        -Normaali autoilija ajelee alle 100km päivässä, pikalaturia keskiverto sähköautoilija tarvitsee noin 5 kertaa vuodessa, silloin hinnalla ei ole mitään väliä.
        - Talven suurempi kulutus ei hetkauta mitenkään keskiverto autoilijan alle 100km.n päivittäisiin ajoihin.
        - Ennustajanlahjoja on aika harvalla persoonalla. Tuo ennusteesi saattaa olla totta ehkä 15 vuoden kuluttua.
        Päästöistä ja maapallon turmelemisesta puhuessa ota sinäkin vertailu kohdaksesi polttomoottoriauto ja öljyntuotanto mikä on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto sähköiselle liikenteelle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills?fbclid=IwAR1zpe-CyWOHaAKhiQv-cDsSMd7iGa-FP8xgrIm90OeFOqlU55sdnibV4G4

        https://medium.com/wedonthavetime/chevron-vs-human-rights-big-consequences-for-the-man-who-fought-big-oil-2a0b4b3b04ed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Normaali autoilija ajelee alle 100km päivässä, pikalaturia keskiverto sähköautoilija tarvitsee noin 5 kertaa vuodessa, silloin hinnalla ei ole mitään väliä.
        - Talven suurempi kulutus ei hetkauta mitenkään keskiverto autoilijan alle 100km.n päivittäisiin ajoihin.
        - Ennustajanlahjoja on aika harvalla persoonalla. Tuo ennusteesi saattaa olla totta ehkä 15 vuoden kuluttua.
        Päästöistä ja maapallon turmelemisesta puhuessa ota sinäkin vertailu kohdaksesi polttomoottoriauto ja öljyntuotanto mikä on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto sähköiselle liikenteelle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills?fbclid=IwAR1zpe-CyWOHaAKhiQv-cDsSMd7iGa-FP8xgrIm90OeFOqlU55sdnibV4G4

        https://medium.com/wedonthavetime/chevron-vs-human-rights-big-consequences-for-the-man-who-fought-big-oil-2a0b4b3b04ed

        Aloitus: Taas kumottiin ennakkoluulo. Kertoo vain Sähköautoilijoiden ongelmista. . Kyllä ongelmat tiedetään eikä niihin liity ennakkoluuloja. Sähköautoilijat tuntuvat pitävän ihmeenä jo sitä, että auto yleensä kulkee suorittaa tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Normaali autoilija ajelee alle 100km päivässä, pikalaturia keskiverto sähköautoilija tarvitsee noin 5 kertaa vuodessa, silloin hinnalla ei ole mitään väliä.
        - Talven suurempi kulutus ei hetkauta mitenkään keskiverto autoilijan alle 100km.n päivittäisiin ajoihin.
        - Ennustajanlahjoja on aika harvalla persoonalla. Tuo ennusteesi saattaa olla totta ehkä 15 vuoden kuluttua.
        Päästöistä ja maapallon turmelemisesta puhuessa ota sinäkin vertailu kohdaksesi polttomoottoriauto ja öljyntuotanto mikä on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto sähköiselle liikenteelle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills?fbclid=IwAR1zpe-CyWOHaAKhiQv-cDsSMd7iGa-FP8xgrIm90OeFOqlU55sdnibV4G4

        https://medium.com/wedonthavetime/chevron-vs-human-rights-big-consequences-for-the-man-who-fought-big-oil-2a0b4b3b04ed

        "Päästöistä ja maapallon turmelemisesta puhuessa ota sinäkin vertailu kohdaksesi polttomoottoriauto ja öljyntuotanto mikä on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto sähköiselle liikenteelle."

        Ongelmana on aivan järjetön poliittisen pakon ojasta allkoon logiikka ja tästä ollaan rakentamassa pysyväluontoista tulevaisuuden toimintamallia.

        Petrolisaasteesta mineraalikaivosten massiiviseen ympäristötuhoon ... ja tuota katastrofaalista mallia lobataan aivopesullisesti ekologisena ympäristövaihtoehtona.

        Lisäksi nyt ollana menossa jopa neitseellisten merten herkkää ekosysteemiä mineraaliruoppauksilla ra.iskaamaan.

        Nyt ollaan yhtä ympäristöongelmallista autoa vaihtamassa toiseen vastaavaan, joskin lukuisine lisäongelmineen, kuten riskinä kansalliselle ja yhteiskuntien huoltoturvallisuudelle, sekä geopoliittisine Kiina-riippuvuuksineen.

        Toisekseen, eihän polttari itsessään ole ongelma vaan se millä sitä on tähän mennessä käytetty.

        Vihreää e-fuelia ja vihreää vetyä on jo olemassa, eli se on tekninen todellisuus jo nyt, vaikkakin ominen _tämän hetken_ haasteineen.

        Sen sijaan, vihreitä eko-akkuja ei edes ole olemssa, ei edes horisontissa, noiden massiivisen ympäristötuhoisten tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus: Taas kumottiin ennakkoluulo. Kertoo vain Sähköautoilijoiden ongelmista. . Kyllä ongelmat tiedetään eikä niihin liity ennakkoluuloja. Sähköautoilijat tuntuvat pitävän ihmeenä jo sitä, että auto yleensä kulkee suorittaa tehtävänsä.

        "Sähköautoilijat tuntuvat pitävän ihmeenä jo sitä, että auto yleensä kulkee suorittaa tehtävänsä."

        Sähköautolla ajaa ajonsa noin 10% sillä kustannuksilla jonka polttis polttaa rahaa samalle matkalle.

        Ei se bensakaaan maksa niin paljon mutta kaikki ne verot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Päästöistä ja maapallon turmelemisesta puhuessa ota sinäkin vertailu kohdaksesi polttomoottoriauto ja öljyntuotanto mikä on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto sähköiselle liikenteelle."

        Ongelmana on aivan järjetön poliittisen pakon ojasta allkoon logiikka ja tästä ollaan rakentamassa pysyväluontoista tulevaisuuden toimintamallia.

        Petrolisaasteesta mineraalikaivosten massiiviseen ympäristötuhoon ... ja tuota katastrofaalista mallia lobataan aivopesullisesti ekologisena ympäristövaihtoehtona.

        Lisäksi nyt ollana menossa jopa neitseellisten merten herkkää ekosysteemiä mineraaliruoppauksilla ra.iskaamaan.

        Nyt ollaan yhtä ympäristöongelmallista autoa vaihtamassa toiseen vastaavaan, joskin lukuisine lisäongelmineen, kuten riskinä kansalliselle ja yhteiskuntien huoltoturvallisuudelle, sekä geopoliittisine Kiina-riippuvuuksineen.

        Toisekseen, eihän polttari itsessään ole ongelma vaan se millä sitä on tähän mennessä käytetty.

        Vihreää e-fuelia ja vihreää vetyä on jo olemassa, eli se on tekninen todellisuus jo nyt, vaikkakin ominen _tämän hetken_ haasteineen.

        Sen sijaan, vihreitä eko-akkuja ei edes ole olemssa, ei edes horisontissa, noiden massiivisen ympäristötuhoisten tilalle.

        "Toisekseen, eihän polttari itsessään ole ongelma vaan se millä sitä on tähän mennessä käytetty.
        Vihreää e-fuelia ja vihreää vetyä on jo olemassa, eli se on tekninen todellisuus jo nyt, vaikkakin ominen _tämän hetken_ haasteineen..

        Eli on mielestäsi ok. että käytetään energiaa kymmenkertainen määrä polttoaineen valmistamiseen mitä tuosta tehdystä tuotteesta saa mitenkään ulos.
        Sitten polttomoottorissa hukkaat siitä energiasta 80% taivaan tuuliin.
        Eli käytät kaikesta tuhlatusta energiasta liikkumiseen loppupeleissä noin 2%.

        Kuulostaako omaan korvaasi järkevältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisekseen, eihän polttari itsessään ole ongelma vaan se millä sitä on tähän mennessä käytetty.
        Vihreää e-fuelia ja vihreää vetyä on jo olemassa, eli se on tekninen todellisuus jo nyt, vaikkakin ominen _tämän hetken_ haasteineen..

        Eli on mielestäsi ok. että käytetään energiaa kymmenkertainen määrä polttoaineen valmistamiseen mitä tuosta tehdystä tuotteesta saa mitenkään ulos.
        Sitten polttomoottorissa hukkaat siitä energiasta 80% taivaan tuuliin.
        Eli käytät kaikesta tuhlatusta energiasta liikkumiseen loppupeleissä noin 2%.

        Kuulostaako omaan korvaasi järkevältä?

        Teknologialla ei ole tapumus maata laakereillaan, eli sen vihreän e-fuelin kuin vihreän vedyn tämän hetken puutteellinen hyötysihdekin paranee vuosien saatossa.

        Polttokennoauto puolestaan _puhdistaa ilmaa_ kahden dieselin verran.

        E-fuelkaan ei välttämättä olisi lainkaan se viimeinen vaihtoehto polttarin polttoaineiksi, mikäli teknologian valinta olisi jätetty autonvalmistajille sidosryhmineen.

        Asian pihvi ->

        Pelkkien tämän hetken hyötysuhteiden sijaan poinntina kaiken aikaa on ollut se, miten pliittisen pakon pseudo-ekologista EV:tä lobataan ja markkinoidaan härskin valheelliseseti puhtaana, sekä autoilun pahuuden pelastavana eko-messiaana.

        Todellisuudessa se on todella massiivisen luokan ymäristötä tuhuoava väärä hevonen, anti-ekologinen ojasta allikkoon pakko-optio.

        Toisaalta, senkin energiahyötysuhde floppaa todella radikaalisti kylmissä olosuhteissa.

        Lisäksi jo lähtökohtaisesti sillä on pelkältä valmistukseltaan 70% suurempi hiilijalanjälki.

        Fakta. EV on ojasta allikkoon pakkopolitiikan eko-susi jo syntyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknologialla ei ole tapumus maata laakereillaan, eli sen vihreän e-fuelin kuin vihreän vedyn tämän hetken puutteellinen hyötysihdekin paranee vuosien saatossa.

        Polttokennoauto puolestaan _puhdistaa ilmaa_ kahden dieselin verran.

        E-fuelkaan ei välttämättä olisi lainkaan se viimeinen vaihtoehto polttarin polttoaineiksi, mikäli teknologian valinta olisi jätetty autonvalmistajille sidosryhmineen.

        Asian pihvi ->

        Pelkkien tämän hetken hyötysuhteiden sijaan poinntina kaiken aikaa on ollut se, miten pliittisen pakon pseudo-ekologista EV:tä lobataan ja markkinoidaan härskin valheelliseseti puhtaana, sekä autoilun pahuuden pelastavana eko-messiaana.

        Todellisuudessa se on todella massiivisen luokan ymäristötä tuhuoava väärä hevonen, anti-ekologinen ojasta allikkoon pakko-optio.

        Toisaalta, senkin energiahyötysuhde floppaa todella radikaalisti kylmissä olosuhteissa.

        Lisäksi jo lähtökohtaisesti sillä on pelkältä valmistukseltaan 70% suurempi hiilijalanjälki.

        Fakta. EV on ojasta allikkoon pakkopolitiikan eko-susi jo syntyessään.

        Tämän todella väärän hevosen mustavalkoiset pseudo-egologiset pakkomielteet on kyllä kuultu jo monesti.
        Polttoainetta voidaan muka valmistaa tulevaisuudessa puhtaammin ja järkevämmin, mutta akkuja ei. Tuon 70% suuremman hiilijäljenkin olet lukenut perinteisten autojen valmistajien tilaamasta tutkimuksista joka on kumottu jo monesti.

        https://www.linkedin.com/pulse/astongate-fake-emission-figures-embattled-carmaker-sock-liebreich/?fbclid=IwAR3qOK2KoP4-4lpaGwuJy509Y47Qv8k-0Z16X7BeIaBd7apisNCTs3dKnF8


    • Anonyymi

      Täällä taas vedetään Greta-hattu päässä isoja ympäristöasioita. Oikeasti ympäristöasioilla ei ole kuluttajien isolle massalle paskankaan merkitystä.
      Se auto ostetaan jolla halvimmalla pääsee. Nyt se kaikkein paras ostos on sähköauto.

      Lähtee kuin hauki rannasta ja ajaminen ei maksa jyurri mitään.

    • Anonyymi

      En tarvitse todisteluasi, ajan millä biilillä haluan, sähkö-tai hybridiauto ei kuulu niihin

      • Anonyymi

        Olen ympäristöaktiivi ja ilmastoasiat ovat lähellä sydäntäni. Siksi ajan nykyaikaisella dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ympäristöaktiivi ja ilmastoasiat ovat lähellä sydäntäni. Siksi ajan nykyaikaisella dieselillä.

        Ihana apina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana apina.

        Fiksu kaveri.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä bensa-tai dieselauto menee luvattuun kulutukseen?
        Omalle (edelliselle) dieselmersulle luvattiin kulutukseksi 3,9/4,3 l/100 km.
        Todellinen kulutus oli 5,8 l/100km!

        Eli kulutus onkin yli 40% ilmoitettua suurempi!

        Voi noita pakoputkiautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä bensa-tai dieselauto menee luvattuun kulutukseen?
        Omalle (edelliselle) dieselmersulle luvattiin kulutukseksi 3,9/4,3 l/100 km.
        Todellinen kulutus oli 5,8 l/100km!

        Eli kulutus onkin yli 40% ilmoitettua suurempi!

        Voi noita pakoputkiautoja.

        Oikein osuva vertaus👍


    • Anonyymi

      Täysin tyhmäähän olisi ostaa sähköauto ja pitää sitä parkissa mahdollisimman paljon.

    • Anonymille 19:01h!

      Oletko siis pettynyt C-Mersun? kulutuksen suuruuteen.
      Nuo ilmoitetut lukemat on saatu laboratoriossa, eivät
      maantieolosuhteissa.
      Etkö tiennyt?

      • Anonyymi

        Kyseessä oli kylläkin 2017 E-mersu.
        En ole yhtään pettynyt, eikä se ole kenellekään täyspäiselle yllätys.
        Kommentti oli vastaus tuolle heikkolahjaiselle yksilölle, joka piti ihmeenä sitä, ettei sähköauto pääse pakkasella ilmoitettuun toimintamatkaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      88
      2381
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      20
      2285
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      1868
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1512
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      105
      1487
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      160
      1256
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      257
      1052
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      70
      981
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      919
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      174
      903
    Aihe