Sijoittaminen. Miten voin ostaa osakkeita löytyykö jotain hyvää opas videota youtubesta? Olen yrittänyt etsiä mutta en löydä.
Verkkopankissa kyllä löydän sijoituskohteita mutta en pääse ostamaan niitä mistään sielä on vain yleistietoa ja tapahtumia.
Vaatiiko se pankissa käynnin että voi ostaa osakkeita? Minulla on sijoitussalkku nordea säästö 50 ja sen joskus aikoinaan pankissa tehtiin niin sinne kyllä pystyn ostamaan ja myymään milloin haluan.
Täytyykö minun siis tehdä uusi tili että voin ostaa esim. Uuden rahaston tai yksittäisiä osakkeita? Voisiko joku kokeneempi kertoa miten se homma toimii tai linkata tuohon videon jossa on neuvot jos tietää.
Nordea verkkopankki
1
467
Vastaukset
- Anonyymi
Avaa verkkopankissa osakesäästötili. Sen ainakin voi avata kotona kun on verkkopankkitunnukset. Osakesäästötilille voit ostaa ja myydä osakkeita. Vero menee vasta sitten kun nostat rahaa tililtä.
Toinen vaihtoehto on avata arvo-osuustili vai onko se nykyisin vain osaketili-nimellä. Itse avasin kymmeniä vuosia sitten arvo-osuustilin ja kävin silloin pankissa. Osaketilille voit ostaa ja myydä myös osakkeita ja rahastoista ainoastaan ETF:ää Seligson & Co OMX Helsinki 25 UCITS ETF (SLG OMXH25). Muita rahastoja ei voi ostaa osaketilille, vaan sitten on oltava rahastosäästötili, mikä sinulla kai jo onkin koska olet ostanut rahastoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391849En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81171
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919