Taulutelevisiot rynnivät Suomeen n. 15 vuotta sitten. Silloin vanhat parrat pelkäsivät noita uusia ja kuvaputkitelevisoita kalliimpia taulutelkkareita. He vannoivat parta väristen kuvaputkitelevision nimeen. Tauluteevee oli sitä paitsi kallis, mutta sitä ei voinut korjata itse. Uusi tekniikka arvelutti.
Vaan kuinkas kävikään: Nykyään ei myydä eikä osteta muita kuin taulutelevisioita. Kuvaputkitelkkareita saa käytettynä, mutta kukaan ei sellaista suostu ottamaan. Toimiviakin kuvaputkitöllöjä roudataan kierrätykseen, koska taulu-tv on niin paljon houkuttelevampi ja parempi.
Tauluteeveet olivat 90-luvulla kalliita, mutta sitten hinnat putosivat vuosi vuodelta ja suosio lisääntyi. Putkitöllöjen valmistus loppui.
Polttomoottoriauto onkin lähitulevaisuuden kuvaputki-tv. Koitapas silloin myydä sellainen Torissa. :D
Polttomoottoriauto on lähitulevaisuuden kuvaputki-tv.
79
565
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän nuo lasten pinnasängyt ja rattaat ole sitä tori-tavaraa,
ja autot myydään ihan muilla sivustoilla.- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Polttomoottoriautot katoavat kuten
Kyläkoulut
kyläkaupat
linja-autoreitit
puhelinpylväät
lankapuhelimet
pankkien konttorit
kuvaputkitelevisiot
videonauhurit
cd-levyt
cd-levytelineet
kirjahyllyt
paperiset lehdet
Jne.....
Mennyt aika kun ei palaa. Jotkut elävät vielä tuossa menneessä ajassa.- Anonyymi
Joo, jotkut ,98% väestä , heh ,heh.....
- Anonyymi
Monia noista löytyy edelleen, en tiedä oliko kyseessä vitsi. Ja itse esimerkiksi kuuntelen edelleen CD-levyjä. On näppärää kun ei tarvitse nettiä musiikin kuunteluun ja kappaleet eivät yhtäkkiä katoa palvelusta. Lisäksi palveluista ei löydy kaikkia kappaleita.
Ja luen kirjatkin edelleen perinteisesti kirjoina. Monilla on edelleen kirjahyllyjä enkä usko niiden koskaan katoavan.
Ja itse uskon monien hylkäävän kokonaan autot tulevaisuudessa. Todennäköisesti noin 20 vuoden päästä on paljon vähemmän autoja kuin nyt. Kun pitää valita sähköauton ja autottomuuden väliltä niin monet valitsevat autottomuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monia noista löytyy edelleen, en tiedä oliko kyseessä vitsi. Ja itse esimerkiksi kuuntelen edelleen CD-levyjä. On näppärää kun ei tarvitse nettiä musiikin kuunteluun ja kappaleet eivät yhtäkkiä katoa palvelusta. Lisäksi palveluista ei löydy kaikkia kappaleita.
Ja luen kirjatkin edelleen perinteisesti kirjoina. Monilla on edelleen kirjahyllyjä enkä usko niiden koskaan katoavan.
Ja itse uskon monien hylkäävän kokonaan autot tulevaisuudessa. Todennäköisesti noin 20 vuoden päästä on paljon vähemmän autoja kuin nyt. Kun pitää valita sähköauton ja autottomuuden väliltä niin monet valitsevat autottomuuden.Siinä meillä yksi kaukana mennessä eläjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä meillä yksi kaukana mennessä eläjä.
Ja mitä ongelmaa siinä on? Perinteiset paperiset kirjat on paras tapa lukea kirjoja edelleenkin eikä tämä tule muuttumaan. Ja CD-levyt toimivat nyt ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Ja jos haluaa kuunnella musiikkia kännykästä niin sitten CD-levyn voi muuttuu MP3:ksi ja kuunnella niitä kännykällä. Ei tarvitse maksaa mitään Spotifysta tai vastaavasta tai joutua kuuntelemaan mainoksia.
Ja todennäköisesti useammat luopuvat autosta kokonaan kuin ostavat sähköauton.
- Anonyymi
Ei polttomoottori mihinkään kuole. Uusia synteettisiä polttoaineita kehitetään koko ajan. Nyt on jo tehty dieselpolttoainetta, joka käy sellaisenaan kaikkiin nykyisiin moottoreihin. Traktorit ja työkoneet ja rekat ja bussit tykkää.
- Anonyymi
Toki synteettisiä voi käyttää, jos on varaa maksaa 10-20€ litralta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki synteettisiä voi käyttää, jos on varaa maksaa 10-20€ litralta.
Hinnat kyllä halpenee tulevaisuudessa kun tuotantoa saadaan lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinnat kyllä halpenee tulevaisuudessa kun tuotantoa saadaan lisää.
Sitten kun fuusioreaktorit toimivat. Ehkä. Jostain syystä synteettisiin tuntuu olevan täällä niin kova luotto, vaikka mitään meriittejä ei synteettisillä ole ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun fuusioreaktorit toimivat. Ehkä. Jostain syystä synteettisiin tuntuu olevan täällä niin kova luotto, vaikka mitään meriittejä ei synteettisillä ole ollut.
No, katsotaan mikä tilanne on 10-20 vuoden päästä. Joka tapauksessa valtaosa ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia eli on vielä kauan aikaa odottaa. Jopa vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa polttiksilla.
- Anonyymi
Siinä sitä taas riittää uskoa ja kuvitelmaa.
- Anonyymi
Mikähän tämänkin avauksen pointti oikeasti on ja muidenkin vastausten?
- Anonyymi
SEN POINTTI ON TOTUUS.
- Anonyymi
Sähköauto ei valitettavasti voi muuttaa fysiikan peruslakeja. Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa. Siksi sähköauto jää samanlaiseksi tähdenlennoksi kuin vesisänky ja leipäkone.
- Anonyymi
"Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."
Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.
Samoin kuin kännykässä
Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.
Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti. - Anonyymi
Eikö ole ihan sama mitä mukanaan kuljettaa energian lähteenä, sähkö on vaan puhdasta ja halpaa ja toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."
Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.
Samoin kuin kännykässä
Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.
Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti.Jepjep, taskulampun ja porakoneen pattereillahan sitä ajellaan horisontin taa että heilahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."
Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.
Samoin kuin kännykässä
Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.
Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti.Polttisautossa on myös laturi joka lataa tarvittaessa akkua moottorin käydessä . Etkö tiennyt edes tuota asiaa ?
- Anonyymi
Fossiilisista polttoaineista on päästävä eroon. Massoille sähköinen autoilu on sopivin ja vähäpäästöisin jo nyt ja tulevaisuudessa. Synteettiset polttoaineet tulee jättää raskaan liikenteen ja erikoistarpeiden käyttöön, koska ne eivät missään oloissa tule riittämään fossiilisten korvaajiksi nykyisillä käyttömäärillä.
- Anonyymi
Ei tässä mitään kiirettä ole. Fossiilisia polttoaineita voidaan rauhassa käyttää vaikka seuraavat 50 vuotta.
Ylipäätään massojen kannattaa seurata autojen kehitystä vielä 15-20 vuotta ja päättää vasta sitten asiasta. Ei ole mitään kiirettä sähköautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä mitään kiirettä ole. Fossiilisia polttoaineita voidaan rauhassa käyttää vaikka seuraavat 50 vuotta.
Ylipäätään massojen kannattaa seurata autojen kehitystä vielä 15-20 vuotta ja päättää vasta sitten asiasta. Ei ole mitään kiirettä sähköautoihin.Tyhmähän sinä olet. Sähköauto on hyvin toimiva ja edullinen sähkö helpottaa siihen siirtymistä. IF vakuutuksen asiakaskyselyn mukaan sähköautoilla ajetaan toiseksi eniten kilometrejä vuosittain, vain dieselillä ajetaan enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmähän sinä olet. Sähköauto on hyvin toimiva ja edullinen sähkö helpottaa siihen siirtymistä. IF vakuutuksen asiakaskyselyn mukaan sähköautoilla ajetaan toiseksi eniten kilometrejä vuosittain, vain dieselillä ajetaan enemmän.
Sähköautoilla ajetaan enemmän koska niitä ostaa ne, jotka ajaa autolla paljon. Vähän ajavilla ei ole mitään järkeä vaihtaa sähköautoon. Ja sellainen joka ajaa nyt alle 10 000 km vuodessa ajaisi alle 10 000 km vuodessa sähköautollakin. Sähköautot eivät lisää ajomääriä.
Ja edelleen, useimmille on taloudellisesti järkevää jäädä odottelemaan. Sähköautojen hinnat tulevat romahtamaan ja sitä kannattaa odottaa. Tällä hetkellä sähköautot ovat lähinnä ylihintaisia romuja. Uusien sähköautojen hinnoista pitäisi kadota 50% ja käytettyjen sähköautojen yli 70%.
- Anonyymi
Kai tiedät että suurinosa patteriautoista on työsuhde autoja.
- Anonyymi
Polttomoottoriautot katoavat kuten
Kyläkoulut
kyläkaupat
linja-autoreitit
puhelinpylväät
lankapuhelimet
pankkien konttorit
kuvaputkitelevisiot
videonauhurit
cd-levyt
cd-levytelineet
painetut kirjat
kirjahyllyt
paperiset lehdet
Jne.....- Anonyymi
CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.
Eikä linja-autoreititkään ole mihinkään kadonnut. Vuorot on tietyillä reiteillä vähentynyt, mutta ei ole kadonnut. Eikä tule katoamaan tulevaisuudessakaan. Päinvastoin, julkisen liikenteen käyttö luultavasti lisääntyy, kun ihmiset luopuvat autoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.
CD-levyt ovat käytännössä kadonneet. Kuten ovat myös Blu-ray-levyt.
Musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu tapahtuu nykyisin suoratoistopalveluiden kautta.
Hyvin harva katsoo enää edes TV-lähetyksiä tai kuuntelee radiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CD-levyt ovat käytännössä kadonneet. Kuten ovat myös Blu-ray-levyt.
Musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu tapahtuu nykyisin suoratoistopalveluiden kautta.
Hyvin harva katsoo enää edes TV-lähetyksiä tai kuuntelee radiota.Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.
50-kymppisenä tuttavapiirissä ei TV:n katselua enää harrasteta. Nuorimmat, joiden yhä tiedän moista tekevän ovat 70-vuotiaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.
Ne tulevat katoamaan ja ovat katoamassa. Mm. antikvariaatit ovat lopettaneet toimintansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä linja-autoreititkään ole mihinkään kadonnut. Vuorot on tietyillä reiteillä vähentynyt, mutta ei ole kadonnut. Eikä tule katoamaan tulevaisuudessakaan. Päinvastoin, julkisen liikenteen käyttö luultavasti lisääntyy, kun ihmiset luopuvat autoista.
Kaikki maaseudun linja-autoreitit ovat kadonneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.
Älä vänkää totuutta toiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne tulevat katoamaan ja ovat katoamassa. Mm. antikvariaatit ovat lopettaneet toimintansa.
Ei antikvariaatit ole lopettaneet toimintaansa. Niiden määrä on vähentynyt, mutta niitä on edelleen paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vänkää totuutta toiseksi.
Siis rahojen haaskaaminen joihinkin suoratoistopalveluihin on sinusta muka järkevää? Jokin Netflixkin on surkea ja ylihintainen sontapalvelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis rahojen haaskaaminen joihinkin suoratoistopalveluihin on sinusta muka järkevää? Jokin Netflixkin on surkea ja ylihintainen sontapalvelu.
Ylen suoratoistopalvelusta täytyy lakisääteisesti maksaa n. 27€, käyttää sitä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylen suoratoistopalvelusta täytyy lakisääteisesti maksaa n. 27€, käyttää sitä tai ei.
Siis 27€/kk, kahden aikuisen talous.
- Anonyymi
Nerokasta kun on ymmärtänyt, että vanhentunut tekniikka saattaa häipyä pikkuhiljaa markkinoilta. Onneksi täällä on paljon näitä sivistyneitä ja viisaita tyyppejä.
- Anonyymi
No, polttikset ei häivy liikenteestä ainakaan 30 vuoteen.
- Anonyymi
CD-levyjä julkaistaan vielä paljon ja jopa vinyylilevyjä painetaan enemmän kokoajan.
Bensa-autoilla ajetaan vielä 2050 asti kevyesti.- Anonyymi
Menneisyydessä eläjä kuvittelee tuollaista.
- Anonyymi
Juu kun digitelkut oli parempia kuvaltaan ja ihan jo ostettavissa ja sitä voi katsella niin kauan kuin haluaa,
sähköauton kanssa onkin vähän eri kun maksaa kohtuuttoman paljon ja kuitenkaan ei voi ajaa mielin määrin latailematta.
Tuleehan nekin kaikille joskus , pieni ehkä este kuitenkin suurien etäisyyksien maassa. - Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautojen-tilausmaarat-romahtaneet-euroopassa-kutsumme-tulevaa-kuolemanlaaksoksi/8824002#gs.1kyi1v
"TÄMÄN vuoden ensimmäisen vuosineljänneksen aikana Autovex-palvelun kautta on myyty 59 % vähemmän sähköautoja ja 20 % vähemmän hybridiautoja kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Vastaavasti bensiinikäyttöisten autojen myynti noussut 22 prosentilla ja dieselautojen myyntimäärät pysyneet kutakuinkin ennallaan."- Anonyymi
Jos vanha tekniikka häviää käytöstä nopeasti se tarkoittaa sitä, että uusi tekniikka on ehdottomasti parempi kuin vanha. Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä. Tämä tilanne on helposti nähtävissä. Esim. kännyköitä ei valtiovalta sponssannu millään tavoin. Kännykät vaan oli yksinkertaisesti parempia. Sähköautoja joutuu valtiovallan sponssaamaa ja mainoksissa joudutaan salaamaan tosiasioita ja suorastaan valehtelemaan. Mutta kansa ei oikein hyväksy muutosta ja autoteollisuus on todella vaikeassa tilanteessa. Sähköautojen osuus nousee juuri ja juuri. Kansa odottaa parempaa tekniikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vanha tekniikka häviää käytöstä nopeasti se tarkoittaa sitä, että uusi tekniikka on ehdottomasti parempi kuin vanha. Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä. Tämä tilanne on helposti nähtävissä. Esim. kännyköitä ei valtiovalta sponssannu millään tavoin. Kännykät vaan oli yksinkertaisesti parempia. Sähköautoja joutuu valtiovallan sponssaamaa ja mainoksissa joudutaan salaamaan tosiasioita ja suorastaan valehtelemaan. Mutta kansa ei oikein hyväksy muutosta ja autoteollisuus on todella vaikeassa tilanteessa. Sähköautojen osuus nousee juuri ja juuri. Kansa odottaa parempaa tekniikkaa.
"Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."
Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.
Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.
Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."
Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.
Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.
Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä.Tesla on oksettavan ruma auto sekä ulkoa että sisältä ja erittäin heiklolaatuinen auto. Ja käyttöliittymä on idiootin suunnittelema. Mitä enemmän autoa pitää kontrolloida kosketusnäytöltä niin sitä surkeampi autoa on käyttää. Itse asiassa kosketusnäyttöjen pitäisi olla laittomia autoissa.
Tesla toki kiihtyy nopeasti, mutta normaalille autoilijalle kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.
Tesla on markkinoiden huonoin auto. Pelkkää ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Ja kun Elon Musk on vielä mielisairas narsistinen paskiainen niin en taatusti hänen omistamiensa yritysten tuotteisiin ikinä laittaisi euroakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on oksettavan ruma auto sekä ulkoa että sisältä ja erittäin heiklolaatuinen auto. Ja käyttöliittymä on idiootin suunnittelema. Mitä enemmän autoa pitää kontrolloida kosketusnäytöltä niin sitä surkeampi autoa on käyttää. Itse asiassa kosketusnäyttöjen pitäisi olla laittomia autoissa.
Tesla toki kiihtyy nopeasti, mutta normaalille autoilijalle kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.
Tesla on markkinoiden huonoin auto. Pelkkää ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Ja kun Elon Musk on vielä mielisairas narsistinen paskiainen niin en taatusti hänen omistamiensa yritysten tuotteisiin ikinä laittaisi euroakaan.Eli toisin sanoen sinulla ei ole varaa Teslaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli toisin sanoen sinulla ei ole varaa Teslaan.
Olisi minulla varaa ostaa vaikka pari Teslaa käteisellä, mutta en tuohon huonolaatuiseen romuun rahoja laita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."
Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.
Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.
Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä.Nuo asiat joista sinä sähköautossa pidät , eivät merkitse minulle paljoakaan . Edullisella pörssisähköllä ajelu olisi kiva , mutta kun ajokilometrit jäävät minulla vajaaseen 25 tkm/ vuosi niin diiselini kokonaiskulut eivät ole paljoakaan suuremmat .
- Anonyymi
Kivahan sillä sähkiksellä on ajella talvella. Kun pitää kabiinin viileänä eikä ajele kovaa voi päästä yhdellä latauksella jopa 250 km. Polttis menee sen 700-800 km.
- Anonyymi
Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?
Juu, kohtuuhintaisella sähköautolla ei pääse talvella edes sataa kilometriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?
En valehtele. Ei matkalla pikalatauksessa ladata koskaan 0-100 % vaan paljon vähemmän esim 10-80 %, Silloin jo 250 km tekee tiukkaa jopa 10 asteen pakkasella.
- Anonyymi
Si se on syyt hankia hevonen vittu rupea autoa tankatessa viettään huoltiksella yhtään enempää aikaa kun sen minkä menee kun laskee polttoainetta auton tankkiin
- Anonyymi
Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.
Sähköauto on vihonviimeinen tuote ilmasto-ongelmien. Vihreyden nimissä tehty liian helppo ratkaisu. Kuluttajilla on täysi oikeus vaatia parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on vihonviimeinen tuote ilmasto-ongelmien. Vihreyden nimissä tehty liian helppo ratkaisu. Kuluttajilla on täysi oikeus vaatia parempaa.
Juu, mutta mikä edes on parempi kuin täyssähköauto? Ei mikään, ellei puhuta 1000 km matka-ajosta.
Ja siinäkään polttis ei ole enää oleellisesti parempi, kun puhutaan sähköautojen keskikastista tai paremmista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta mikä edes on parempi kuin täyssähköauto? Ei mikään, ellei puhuta 1000 km matka-ajosta.
Ja siinäkään polttis ei ole enää oleellisesti parempi, kun puhutaan sähköautojen keskikastista tai paremmista.Ilmasto-ongelma on todellinen ongelma ja erityisesti autoilijoiden kohdalla. Miksi autoilijoille pakkosyötetään tuhoontuomittuja sähköautoja. Ne ovat täysin keskeneräisiä ongelmapesiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.
Talvella pakkasella joudut jo 120-140 km kohdalla kääntymään takaisin kotiin lataamaan. Kätevä laite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvella pakkasella joudut jo 120-140 km kohdalla kääntymään takaisin kotiin lataamaan. Kätevä laite.
Sullahan on huippuluokan sähköauto. Sehän kulkee pakkasella lähes 300 km yhdellä latauksella. Varmasti yli 100.000 € maksava peli.
- Anonyymi
Sähköautot ovat tällä hetkellä tosiaan kuin alkuaikojen taulu tv:t. Hintaa oli reippaasti enemmän kuin kuvaputkitelkkareilla, vähän samaan tapaan kuin sähköautoilla polttomoottoriautoihin nähden. Eikä näitä alkuaikojen taulutelkkareita kukaan kovin pitkään käyttänyt, kun halvempia ja parempia alkoi tulla markkinoille.
40" taulutelkkari maksoi vuonna 2003 20 000€, nykyään paremman 70" telkkarin saa alle tonnin. Ja sellaisen 40" minitelkkarin 199€.
Tosiaan vertailu taulutelkkareihin on aika osuva. Odotetaan vielä jokunen vuosi, niin hinnat ja ominaisuudet saadaan jiiriin kuten ne tosiaan taulutelkkareissa saatiin ja kuvaputkitelkkarit katosivat markkinoilta.- Anonyymi
Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?
Voisiko putkirdiota verrata ravihevoseen tai purjevenettä tablettiin? Tai hernekeittoa tuulimyllyyn?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?
Ehkä ketjun aloittaja? Ja taisi tahtomattaan osua oikeaan.
- Anonyymi
90-luvun lopussa hifimessuilla oli sen aikaisia taulutelkkareita. Ne perustuivat 640x480 pikselin paneeleihin ja siksi PAL-kuva piti skaalata. Kuvanlaatu oli kamala ja hinnat 50 000 markkaa. Moni kiersi ne kaukaa haukuttuaan ne ensin turhiksi.
Joskus 2008 oli jo 32-tuumaisia Full-HD-televisioita alle alle 1000 eurolla ja kuvanlaatu erinomainen.
Nykyään samalla rahalla saa 4k-televisioita ja tuumia on tullut hurjasti lisää.
Näin se vain menee.- Anonyymi
Niinpä, ei ole mikään kiire rientää ostamaan raakiletta sähköautoa julmaan hintaan. Antaa ominaisuuksien kehittyä ja hintojen romahtaa kaikessa rauhassa.
- Anonyymi
Auto on auto, mutta voimalaite on vaan muuttunut huonommaksi. Toimii kaupungeissa,. mutta ei Lapin leveysasteella. Kovat pakkaset syö toiminta matkan ihan naurettavan lyhkäiseksi. 0 keli niin VW ID4 on noin puolet akkutehoa jäljellä. Voisiko joku ajaa auton Kittilään ja ladata akku täyteen ja seuraavana päivänä katsoa mitä on täydestä akusta jäljellä, kun yli - 30 pakkasta ja paljonko on toiminta matka. Lähdetään liikkeelle aivan kylmällä autolla ilman esilämmitystä. Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa.
- Anonyymi
Sähköautot lähtevät liikkeelle jopa 40 asteen pakkasessa. Käynnistyminen pakkasessa ei ole ongelma sähköautoilla vaan ainoastaan toimintamatka.
Ja kai sinä tiedät, että edes bensa-auto ei käynnisty ilman akkua? - Anonyymi
"Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa."
Juu ja -40 asteessa mennään sitten täyssähköautolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa."
Juu ja -40 asteessa mennään sitten täyssähköautolla.Ei taida sähköauton toimintamatka olla pitkä -40 asteen pakkasessa?
- Anonyymi
Kyllä polttomoottori pysyy vielä vuosia ja monelle se on järkevin vaihtoehto.
Nää on näitä trolleja joilla ei ole edes autokorttia. - Anonyymi
Miksi autoliikkeiden varastot ja pihat täyttyvät myymättömistä polttomoottoriautoista?
- Anonyymi
Miksi ostaisi sähköauton tänään kun huomenna saa paremman halvemmalla.
- Anonyymi
Noin kun ajattelee mistä tahansa niin juuttuu menneisyyteen.
- Anonyymi
Sama pätisi kaikkeen tekniikkaan, joten et silloin voisi ostaa mitään tekniikkaa koskaan. Ei edes polttomoottoriautoa, koska nekin on kehittyneet nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama pätisi kaikkeen tekniikkaan, joten et silloin voisi ostaa mitään tekniikkaa koskaan. Ei edes polttomoottoriautoa, koska nekin on kehittyneet nopeasti.
Polttomoottoriautojen aika on ohi.
- Anonyymi
Muutaman vuoden päästä polttomoottoriautoja löytää enää museosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869