Polttomoottoriauto on lähitulevaisuuden kuvaputki-tv.

Anonyymi-ap

Taulutelevisiot rynnivät Suomeen n. 15 vuotta sitten. Silloin vanhat parrat pelkäsivät noita uusia ja kuvaputkitelevisoita kalliimpia taulutelkkareita. He vannoivat parta väristen kuvaputkitelevision nimeen. Tauluteevee oli sitä paitsi kallis, mutta sitä ei voinut korjata itse. Uusi tekniikka arvelutti.

Vaan kuinkas kävikään: Nykyään ei myydä eikä osteta muita kuin taulutelevisioita. Kuvaputkitelkkareita saa käytettynä, mutta kukaan ei sellaista suostu ottamaan. Toimiviakin kuvaputkitöllöjä roudataan kierrätykseen, koska taulu-tv on niin paljon houkuttelevampi ja parempi.

Tauluteeveet olivat 90-luvulla kalliita, mutta sitten hinnat putosivat vuosi vuodelta ja suosio lisääntyi. Putkitöllöjen valmistus loppui.

Polttomoottoriauto onkin lähitulevaisuuden kuvaputki-tv. Koitapas silloin myydä sellainen Torissa. :D

79

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän nuo lasten pinnasängyt ja rattaat ole sitä tori-tavaraa,
      ja autot myydään ihan muilla sivustoilla.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­­N­­­y­m­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Polttomoottoriautot katoavat kuten

      Kyläkoulut
      kyläkaupat
      linja-autoreitit
      puhelinpylväät
      lankapuhelimet
      pankkien konttorit
      kuvaputkitelevisiot
      videonauhurit
      cd-levyt
      cd-levytelineet
      kirjahyllyt
      paperiset lehdet
      Jne.....

      Mennyt aika kun ei palaa. Jotkut elävät vielä tuossa menneessä ajassa.

      • Anonyymi

        Joo, jotkut ,98% väestä , heh ,heh.....


      • Anonyymi

        Monia noista löytyy edelleen, en tiedä oliko kyseessä vitsi. Ja itse esimerkiksi kuuntelen edelleen CD-levyjä. On näppärää kun ei tarvitse nettiä musiikin kuunteluun ja kappaleet eivät yhtäkkiä katoa palvelusta. Lisäksi palveluista ei löydy kaikkia kappaleita.

        Ja luen kirjatkin edelleen perinteisesti kirjoina. Monilla on edelleen kirjahyllyjä enkä usko niiden koskaan katoavan.

        Ja itse uskon monien hylkäävän kokonaan autot tulevaisuudessa. Todennäköisesti noin 20 vuoden päästä on paljon vähemmän autoja kuin nyt. Kun pitää valita sähköauton ja autottomuuden väliltä niin monet valitsevat autottomuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monia noista löytyy edelleen, en tiedä oliko kyseessä vitsi. Ja itse esimerkiksi kuuntelen edelleen CD-levyjä. On näppärää kun ei tarvitse nettiä musiikin kuunteluun ja kappaleet eivät yhtäkkiä katoa palvelusta. Lisäksi palveluista ei löydy kaikkia kappaleita.

        Ja luen kirjatkin edelleen perinteisesti kirjoina. Monilla on edelleen kirjahyllyjä enkä usko niiden koskaan katoavan.

        Ja itse uskon monien hylkäävän kokonaan autot tulevaisuudessa. Todennäköisesti noin 20 vuoden päästä on paljon vähemmän autoja kuin nyt. Kun pitää valita sähköauton ja autottomuuden väliltä niin monet valitsevat autottomuuden.

        Siinä meillä yksi kaukana mennessä eläjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä meillä yksi kaukana mennessä eläjä.

        Ja mitä ongelmaa siinä on? Perinteiset paperiset kirjat on paras tapa lukea kirjoja edelleenkin eikä tämä tule muuttumaan. Ja CD-levyt toimivat nyt ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Ja jos haluaa kuunnella musiikkia kännykästä niin sitten CD-levyn voi muuttuu MP3:ksi ja kuunnella niitä kännykällä. Ei tarvitse maksaa mitään Spotifysta tai vastaavasta tai joutua kuuntelemaan mainoksia.

        Ja todennäköisesti useammat luopuvat autosta kokonaan kuin ostavat sähköauton.


    • Anonyymi

      Ei polttomoottori mihinkään kuole. Uusia synteettisiä polttoaineita kehitetään koko ajan. Nyt on jo tehty dieselpolttoainetta, joka käy sellaisenaan kaikkiin nykyisiin moottoreihin. Traktorit ja työkoneet ja rekat ja bussit tykkää.

      • Anonyymi

        Toki synteettisiä voi käyttää, jos on varaa maksaa 10-20€ litralta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki synteettisiä voi käyttää, jos on varaa maksaa 10-20€ litralta.

        Hinnat kyllä halpenee tulevaisuudessa kun tuotantoa saadaan lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat kyllä halpenee tulevaisuudessa kun tuotantoa saadaan lisää.

        Sitten kun fuusioreaktorit toimivat. Ehkä. Jostain syystä synteettisiin tuntuu olevan täällä niin kova luotto, vaikka mitään meriittejä ei synteettisillä ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun fuusioreaktorit toimivat. Ehkä. Jostain syystä synteettisiin tuntuu olevan täällä niin kova luotto, vaikka mitään meriittejä ei synteettisillä ole ollut.

        No, katsotaan mikä tilanne on 10-20 vuoden päästä. Joka tapauksessa valtaosa ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia eli on vielä kauan aikaa odottaa. Jopa vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa polttiksilla.


      • Anonyymi

        Siinä sitä taas riittää uskoa ja kuvitelmaa.


    • Anonyymi

      Mikähän tämänkin avauksen pointti oikeasti on ja muidenkin vastausten?

      • Anonyymi

        SEN POINTTI ON TOTUUS.


    • Anonyymi

      Sähköauto ei valitettavasti voi muuttaa fysiikan peruslakeja. Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa. Siksi sähköauto jää samanlaiseksi tähdenlennoksi kuin vesisänky ja leipäkone.

      • Anonyymi

        "Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."

        Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.

        Samoin kuin kännykässä

        Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.

        Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti.


      • Anonyymi

        Eikö ole ihan sama mitä mukanaan kuljettaa energian lähteenä, sähkö on vaan puhdasta ja halpaa ja toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."

        Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.

        Samoin kuin kännykässä

        Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.

        Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti.

        Jepjep, taskulampun ja porakoneen pattereillahan sitä ajellaan horisontin taa että heilahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkön mukana kuljettamiseen ei ole toimivaa tekniikkaa."

        Polttisautoissa on aina ollut akku eli sähkö on kulkenut mukana ilman mitään ongelmia.

        Samoin kuin kännykässä

        Ja myös sähkötyökalut ovat jo pitkään toimineet akuilla.

        Olet pihalla nykymaailmasta kuin puistotäti.

        Polttisautossa on myös laturi joka lataa tarvittaessa akkua moottorin käydessä . Etkö tiennyt edes tuota asiaa ?


    • Anonyymi

      Fossiilisista polttoaineista on päästävä eroon. Massoille sähköinen autoilu on sopivin ja vähäpäästöisin jo nyt ja tulevaisuudessa. Synteettiset polttoaineet tulee jättää raskaan liikenteen ja erikoistarpeiden käyttöön, koska ne eivät missään oloissa tule riittämään fossiilisten korvaajiksi nykyisillä käyttömäärillä.

      • Anonyymi

        Ei tässä mitään kiirettä ole. Fossiilisia polttoaineita voidaan rauhassa käyttää vaikka seuraavat 50 vuotta.

        Ylipäätään massojen kannattaa seurata autojen kehitystä vielä 15-20 vuotta ja päättää vasta sitten asiasta. Ei ole mitään kiirettä sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mitään kiirettä ole. Fossiilisia polttoaineita voidaan rauhassa käyttää vaikka seuraavat 50 vuotta.

        Ylipäätään massojen kannattaa seurata autojen kehitystä vielä 15-20 vuotta ja päättää vasta sitten asiasta. Ei ole mitään kiirettä sähköautoihin.

        Tyhmähän sinä olet. Sähköauto on hyvin toimiva ja edullinen sähkö helpottaa siihen siirtymistä. IF vakuutuksen asiakaskyselyn mukaan sähköautoilla ajetaan toiseksi eniten kilometrejä vuosittain, vain dieselillä ajetaan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet. Sähköauto on hyvin toimiva ja edullinen sähkö helpottaa siihen siirtymistä. IF vakuutuksen asiakaskyselyn mukaan sähköautoilla ajetaan toiseksi eniten kilometrejä vuosittain, vain dieselillä ajetaan enemmän.

        Sähköautoilla ajetaan enemmän koska niitä ostaa ne, jotka ajaa autolla paljon. Vähän ajavilla ei ole mitään järkeä vaihtaa sähköautoon. Ja sellainen joka ajaa nyt alle 10 000 km vuodessa ajaisi alle 10 000 km vuodessa sähköautollakin. Sähköautot eivät lisää ajomääriä.

        Ja edelleen, useimmille on taloudellisesti järkevää jäädä odottelemaan. Sähköautojen hinnat tulevat romahtamaan ja sitä kannattaa odottaa. Tällä hetkellä sähköautot ovat lähinnä ylihintaisia romuja. Uusien sähköautojen hinnoista pitäisi kadota 50% ja käytettyjen sähköautojen yli 70%.


    • Anonyymi

      Kai tiedät että suurinosa patteriautoista on työsuhde autoja.

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautot katoavat kuten

      Kyläkoulut
      kyläkaupat
      linja-autoreitit
      puhelinpylväät
      lankapuhelimet
      pankkien konttorit
      kuvaputkitelevisiot
      videonauhurit
      cd-levyt
      cd-levytelineet
      painetut kirjat
      kirjahyllyt
      paperiset lehdet
      Jne.....

      • Anonyymi

        CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.

        Eikä linja-autoreititkään ole mihinkään kadonnut. Vuorot on tietyillä reiteillä vähentynyt, mutta ei ole kadonnut. Eikä tule katoamaan tulevaisuudessakaan. Päinvastoin, julkisen liikenteen käyttö luultavasti lisääntyy, kun ihmiset luopuvat autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.

        CD-levyt ovat käytännössä kadonneet. Kuten ovat myös Blu-ray-levyt.

        Musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu tapahtuu nykyisin suoratoistopalveluiden kautta.

        Hyvin harva katsoo enää edes TV-lähetyksiä tai kuuntelee radiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CD-levyt ovat käytännössä kadonneet. Kuten ovat myös Blu-ray-levyt.

        Musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu tapahtuu nykyisin suoratoistopalveluiden kautta.

        Hyvin harva katsoo enää edes TV-lähetyksiä tai kuuntelee radiota.

        Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.

        50-kymppisenä tuttavapiirissä ei TV:n katselua enää harrasteta. Nuorimmat, joiden yhä tiedän moista tekevän ovat 70-vuotiaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CD-levyt, painetut kirjat ja kirjahyllyt eivät ole kadonneet eikä ole katoamassa. Ei etenkään painetut kirjat.

        Ne tulevat katoamaan ja ovat katoamassa. Mm. antikvariaatit ovat lopettaneet toimintansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä linja-autoreititkään ole mihinkään kadonnut. Vuorot on tietyillä reiteillä vähentynyt, mutta ei ole kadonnut. Eikä tule katoamaan tulevaisuudessakaan. Päinvastoin, julkisen liikenteen käyttö luultavasti lisääntyy, kun ihmiset luopuvat autoista.

        Kaikki maaseudun linja-autoreitit ovat kadonneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä katsoo edelleen TV-lähetyksiä ja kuuntelee radiota. Itse asiassa valtaosa suomalaisista ei tilaa yhtäkään suoratoistopalvelua. Ja edelleen, miksi maksaisin euroakaan suoratoistopalvelusta, jos minulla on haluamani musiikit CD:llä ja itse rippaamina tiedostoina, joita voin kuunnella koska vain millä tahansa laitteella? Kuukausimaksun maksaminen jostain Spotifysta on typerää.

        Älä vänkää totuutta toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne tulevat katoamaan ja ovat katoamassa. Mm. antikvariaatit ovat lopettaneet toimintansa.

        Ei antikvariaatit ole lopettaneet toimintaansa. Niiden määrä on vähentynyt, mutta niitä on edelleen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vänkää totuutta toiseksi.

        Siis rahojen haaskaaminen joihinkin suoratoistopalveluihin on sinusta muka järkevää? Jokin Netflixkin on surkea ja ylihintainen sontapalvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis rahojen haaskaaminen joihinkin suoratoistopalveluihin on sinusta muka järkevää? Jokin Netflixkin on surkea ja ylihintainen sontapalvelu.

        Ylen suoratoistopalvelusta täytyy lakisääteisesti maksaa n. 27€, käyttää sitä tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylen suoratoistopalvelusta täytyy lakisääteisesti maksaa n. 27€, käyttää sitä tai ei.

        Siis 27€/kk, kahden aikuisen talous.


    • Anonyymi

      Nerokasta kun on ymmärtänyt, että vanhentunut tekniikka saattaa häipyä pikkuhiljaa markkinoilta. Onneksi täällä on paljon näitä sivistyneitä ja viisaita tyyppejä.

      • Anonyymi

        No, polttikset ei häivy liikenteestä ainakaan 30 vuoteen.


    • Anonyymi

      CD-levyjä julkaistaan vielä paljon ja jopa vinyylilevyjä painetaan enemmän kokoajan.
      Bensa-autoilla ajetaan vielä 2050 asti kevyesti.

      • Anonyymi

        Menneisyydessä eläjä kuvittelee tuollaista.


    • Anonyymi

      Juu kun digitelkut oli parempia kuvaltaan ja ihan jo ostettavissa ja sitä voi katsella niin kauan kuin haluaa,
      sähköauton kanssa onkin vähän eri kun maksaa kohtuuttoman paljon ja kuitenkaan ei voi ajaa mielin määrin latailematta.
      Tuleehan nekin kaikille joskus , pieni ehkä este kuitenkin suurien etäisyyksien maassa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos vanha tekniikka häviää käytöstä nopeasti se tarkoittaa sitä, että uusi tekniikka on ehdottomasti parempi kuin vanha. Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä. Tämä tilanne on helposti nähtävissä. Esim. kännyköitä ei valtiovalta sponssannu millään tavoin. Kännykät vaan oli yksinkertaisesti parempia. Sähköautoja joutuu valtiovallan sponssaamaa ja mainoksissa joudutaan salaamaan tosiasioita ja suorastaan valehtelemaan. Mutta kansa ei oikein hyväksy muutosta ja autoteollisuus on todella vaikeassa tilanteessa. Sähköautojen osuus nousee juuri ja juuri. Kansa odottaa parempaa tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vanha tekniikka häviää käytöstä nopeasti se tarkoittaa sitä, että uusi tekniikka on ehdottomasti parempi kuin vanha. Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä. Tämä tilanne on helposti nähtävissä. Esim. kännyköitä ei valtiovalta sponssannu millään tavoin. Kännykät vaan oli yksinkertaisesti parempia. Sähköautoja joutuu valtiovallan sponssaamaa ja mainoksissa joudutaan salaamaan tosiasioita ja suorastaan valehtelemaan. Mutta kansa ei oikein hyväksy muutosta ja autoteollisuus on todella vaikeassa tilanteessa. Sähköautojen osuus nousee juuri ja juuri. Kansa odottaa parempaa tekniikkaa.

        "Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."

        Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.

        Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.

        Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."

        Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.

        Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.

        Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä.

        Tesla on oksettavan ruma auto sekä ulkoa että sisältä ja erittäin heiklolaatuinen auto. Ja käyttöliittymä on idiootin suunnittelema. Mitä enemmän autoa pitää kontrolloida kosketusnäytöltä niin sitä surkeampi autoa on käyttää. Itse asiassa kosketusnäyttöjen pitäisi olla laittomia autoissa.

        Tesla toki kiihtyy nopeasti, mutta normaalille autoilijalle kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.

        Tesla on markkinoiden huonoin auto. Pelkkää ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Ja kun Elon Musk on vielä mielisairas narsistinen paskiainen niin en taatusti hänen omistamiensa yritysten tuotteisiin ikinä laittaisi euroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on oksettavan ruma auto sekä ulkoa että sisältä ja erittäin heiklolaatuinen auto. Ja käyttöliittymä on idiootin suunnittelema. Mitä enemmän autoa pitää kontrolloida kosketusnäytöltä niin sitä surkeampi autoa on käyttää. Itse asiassa kosketusnäyttöjen pitäisi olla laittomia autoissa.

        Tesla toki kiihtyy nopeasti, mutta normaalille autoilijalle kiihtyvyydellä ei ole paskankaan väliä.

        Tesla on markkinoiden huonoin auto. Pelkkää ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Ja kun Elon Musk on vielä mielisairas narsistinen paskiainen niin en taatusti hänen omistamiensa yritysten tuotteisiin ikinä laittaisi euroakaan.

        Eli toisin sanoen sinulla ei ole varaa Teslaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toisin sanoen sinulla ei ole varaa Teslaan.

        Olisi minulla varaa ostaa vaikka pari Teslaa käteisellä, mutta en tuohon huonolaatuiseen romuun rahoja laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautossa vaan ei ole oikeastaan mitään parempaa kuin polttariautoissa ja ne ovat hankalampia käytössä."

        Jaa. Pidän siitä, että auto on aina heti lämmin, ei tarvitse käydä tankkaamassa, eikä ole edes vuotuista huolto-ohjelmaa riesana. Riittää renkaiden vaihto kelin mukaan, raitisilmasuodattimen vaihto ja pissapojan täyttö.

        Lisäbonusta on välitön voima voimapoljinta painettaessa.

        Käy koeajamassa suosikkimerkkisi täyssähköauto. Suosittelen Teslaa, mutta ovat muutkin nykyisin varsin hyviä.

        Nuo asiat joista sinä sähköautossa pidät , eivät merkitse minulle paljoakaan . Edullisella pörssisähköllä ajelu olisi kiva , mutta kun ajokilometrit jäävät minulla vajaaseen 25 tkm/ vuosi niin diiselini kokonaiskulut eivät ole paljoakaan suuremmat .


    • Anonyymi

      Kivahan sillä sähkiksellä on ajella talvella. Kun pitää kabiinin viileänä eikä ajele kovaa voi päästä yhdellä latauksella jopa 250 km. Polttis menee sen 700-800 km.

      • Anonyymi

        Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?

        Juu, kohtuuhintaisella sähköautolla ei pääse talvella edes sataa kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatko kiksejä valehtelusta? Onko se ollut tapana koko elämäsi ajan?

        En valehtele. Ei matkalla pikalatauksessa ladata koskaan 0-100 % vaan paljon vähemmän esim 10-80 %, Silloin jo 250 km tekee tiukkaa jopa 10 asteen pakkasella.


    • Anonyymi

      Si se on syyt hankia hevonen vittu rupea autoa tankatessa viettään huoltiksella yhtään enempää aikaa kun sen minkä menee kun laskee polttoainetta auton tankkiin

      • Anonyymi

        Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.

        Sähköauto on vihonviimeinen tuote ilmasto-ongelmien. Vihreyden nimissä tehty liian helppo ratkaisu. Kuluttajilla on täysi oikeus vaatia parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on vihonviimeinen tuote ilmasto-ongelmien. Vihreyden nimissä tehty liian helppo ratkaisu. Kuluttajilla on täysi oikeus vaatia parempaa.

        Juu, mutta mikä edes on parempi kuin täyssähköauto? Ei mikään, ellei puhuta 1000 km matka-ajosta.

        Ja siinäkään polttis ei ole enää oleellisesti parempi, kun puhutaan sähköautojen keskikastista tai paremmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta mikä edes on parempi kuin täyssähköauto? Ei mikään, ellei puhuta 1000 km matka-ajosta.

        Ja siinäkään polttis ei ole enää oleellisesti parempi, kun puhutaan sähköautojen keskikastista tai paremmista.

        Ilmasto-ongelma on todellinen ongelma ja erityisesti autoilijoiden kohdalla. Miksi autoilijoille pakkosyötetään tuhoontuomittuja sähköautoja. Ne ovat täysin keskeneräisiä ongelmapesiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ala viettämään huoltiksella aikaa lainkaan. Kätevämpää, kun voi tankata kotona. Pari kertaa viikossa viitsii kaapelin kytkeä, menee aikaa 10s.

        Talvella pakkasella joudut jo 120-140 km kohdalla kääntymään takaisin kotiin lataamaan. Kätevä laite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella pakkasella joudut jo 120-140 km kohdalla kääntymään takaisin kotiin lataamaan. Kätevä laite.

        Sullahan on huippuluokan sähköauto. Sehän kulkee pakkasella lähes 300 km yhdellä latauksella. Varmasti yli 100.000 € maksava peli.


    • Anonyymi

      Sähköautot ovat tällä hetkellä tosiaan kuin alkuaikojen taulu tv:t. Hintaa oli reippaasti enemmän kuin kuvaputkitelkkareilla, vähän samaan tapaan kuin sähköautoilla polttomoottoriautoihin nähden. Eikä näitä alkuaikojen taulutelkkareita kukaan kovin pitkään käyttänyt, kun halvempia ja parempia alkoi tulla markkinoille.
      40" taulutelkkari maksoi vuonna 2003 20 000€, nykyään paremman 70" telkkarin saa alle tonnin. Ja sellaisen 40" minitelkkarin 199€.
      Tosiaan vertailu taulutelkkareihin on aika osuva. Odotetaan vielä jokunen vuosi, niin hinnat ja ominaisuudet saadaan jiiriin kuten ne tosiaan taulutelkkareissa saatiin ja kuvaputkitelkkarit katosivat markkinoilta.

      • Anonyymi

        Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?

        Voisiko putkirdiota verrata ravihevoseen tai purjevenettä tablettiin? Tai hernekeittoa tuulimyllyyn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka idiootti voi olla että vertaa telkkaria autoon?

        Ehkä ketjun aloittaja? Ja taisi tahtomattaan osua oikeaan.


    • Anonyymi

      90-luvun lopussa hifimessuilla oli sen aikaisia taulutelkkareita. Ne perustuivat 640x480 pikselin paneeleihin ja siksi PAL-kuva piti skaalata. Kuvanlaatu oli kamala ja hinnat 50 000 markkaa. Moni kiersi ne kaukaa haukuttuaan ne ensin turhiksi.

      Joskus 2008 oli jo 32-tuumaisia Full-HD-televisioita alle alle 1000 eurolla ja kuvanlaatu erinomainen.
      Nykyään samalla rahalla saa 4k-televisioita ja tuumia on tullut hurjasti lisää.

      Näin se vain menee.

      • Anonyymi

        Niinpä, ei ole mikään kiire rientää ostamaan raakiletta sähköautoa julmaan hintaan. Antaa ominaisuuksien kehittyä ja hintojen romahtaa kaikessa rauhassa.


    • Anonyymi

      Auto on auto, mutta voimalaite on vaan muuttunut huonommaksi. Toimii kaupungeissa,. mutta ei Lapin leveysasteella. Kovat pakkaset syö toiminta matkan ihan naurettavan lyhkäiseksi. 0 keli niin VW ID4 on noin puolet akkutehoa jäljellä. Voisiko joku ajaa auton Kittilään ja ladata akku täyteen ja seuraavana päivänä katsoa mitä on täydestä akusta jäljellä, kun yli - 30 pakkasta ja paljonko on toiminta matka. Lähdetään liikkeelle aivan kylmällä autolla ilman esilämmitystä. Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa.

      • Anonyymi

        Sähköautot lähtevät liikkeelle jopa 40 asteen pakkasessa. Käynnistyminen pakkasessa ei ole ongelma sähköautoilla vaan ainoastaan toimintamatka.

        Ja kai sinä tiedät, että edes bensa-auto ei käynnisty ilman akkua?


      • Anonyymi

        "Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa."

        Juu ja -40 asteessa mennään sitten täyssähköautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Bensakoneet lähtevät hyvin käyntiin viellä - 30 pakkasessa."

        Juu ja -40 asteessa mennään sitten täyssähköautolla.

        Ei taida sähköauton toimintamatka olla pitkä -40 asteen pakkasessa?


    • Anonyymi

      Kyllä polttomoottori pysyy vielä vuosia ja monelle se on järkevin vaihtoehto.
      Nää on näitä trolleja joilla ei ole edes autokorttia.

    • Anonyymi

      Miksi autoliikkeiden varastot ja pihat täyttyvät myymättömistä polttomoottoriautoista?

    • Anonyymi

      Miksi ostaisi sähköauton tänään kun huomenna saa paremman halvemmalla.

      • Anonyymi

        Noin kun ajattelee mistä tahansa niin juuttuu menneisyyteen.


      • Anonyymi

        Sama pätisi kaikkeen tekniikkaan, joten et silloin voisi ostaa mitään tekniikkaa koskaan. Ei edes polttomoottoriautoa, koska nekin on kehittyneet nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama pätisi kaikkeen tekniikkaan, joten et silloin voisi ostaa mitään tekniikkaa koskaan. Ei edes polttomoottoriautoa, koska nekin on kehittyneet nopeasti.

        Polttomoottoriautojen aika on ohi.


    • Anonyymi

      Muutaman vuoden päästä polttomoottoriautoja löytää enää museosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe