Olin näkeväni täällä tuollaisen aloituksen, mutta se olikin yllättäen poistunut.
Olen ollut tuon kyseisen järjestön kirjepommituksen kohteena jo pitkään. Tällä viikolla on tullut kaksi erilaista kirjettä, joissa on tilillepanomahdollisuus rahalähetyksiin lääkärit ilman rajoja, järjestölle. Vähintään kerran viikossa tuolta järjestöiltä postia tulee. Usein samaan aikaan diabetes liitto lähettää omansa. Kun kortteja tai muuta pientä tavaraa alkoi olla kirjeissä, maksukehoituksineen, niin laitoin tilille muutaman kympin. Se näköjään innosti lähettäjää entisestään.
Todennäköisesti kaikki sai alkunsa, kun olen lahjoittanut aikoinaan Ukrainaan, ja pari kertaa muuhun hyväntekeväisyyteen, mutta en nyt lähimpään vuoteen mihinkään. Itse olen 40-luvun loppupuolella syntynyt, joten jäin miettimään, kuinka yleistä tällainen kirjepostitus on iäkkäille.
Lääkärit ilman rajoja.
26
1678
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolle järjestölle ei pidä antaa lantin lantia, sillä se on samanlainen järjestö, kuin Venäjä ilman rajoja. Sekaantuu vielä pahasti politiikkaan, sillä sieltä oli yksi nainen vaatimassa kaikille polkupyöräiljöille vapaata pääsyä Venäjältä Suomeen.
- Anonyymi
Kirjoitat silkkaa sontaa. Lääkärit ilman rajoja on kriisialueilla työskentelevä vapaaehtoisten lääkäreiden ja hoitajien järjestö, joka on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton. Kyseinen järjestö tekee erittäin hyvää työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat silkkaa sontaa. Lääkärit ilman rajoja on kriisialueilla työskentelevä vapaaehtoisten lääkäreiden ja hoitajien järjestö, joka on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton. Kyseinen järjestö tekee erittäin hyvää työtä.
Lääkärit ilman rajoja- on upea järjestö. Miksi tällainen aloitus? Eikö kirjettä voi vain heittää roskiin, jos ei ole kiinnostunut.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18137114T
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
Ei kannata antaa rahaa auttavat pääasiassa mustaa väestöä joka johtaa siihen että yhä enemmän porukkaa valuu meidän harmiksi. Vanhuksille ei riitä rahaa aina vaan mautille. Kiitos ei. Joku raja kerjäämisessä. Jakaisivat kortsuja niin apua ei niin paljon kerjättäis. Musta väestö on tunnetustikovia panemaan kakaroita syntyy liukuhihnalla. Odottavat että joku auttaa kutta ei se niin mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata antaa rahaa auttavat pääasiassa mustaa väestöä joka johtaa siihen että yhä enemmän porukkaa valuu meidän harmiksi. Vanhuksille ei riitä rahaa aina vaan mautille. Kiitos ei. Joku raja kerjäämisessä. Jakaisivat kortsuja niin apua ei niin paljon kerjättäis. Musta väestö on tunnetustikovia panemaan kakaroita syntyy liukuhihnalla. Odottavat että joku auttaa kutta ei se niin mene.
Osa lääkäreistä otti plaseboa
https://t.me/ploetzlich_und_unerwartet/31540
https://t.me/ploetzlich_und_unerwartet/31498
https://t.me/ploetzlich_und_unerwartet/31489 - Anonyymi
Paras apu on kun vähentävät kakaroiden tekoa köyhissä maissa odottavat että kyllä maailma auttaa. Minä en auta ikään kun kakaroita tehdään hurjaa tahtia. Niinhän muslimitkin suomessa tekevät kakaroita ja suomen pitää elättää suuria kakaralaumoja itse pitää elättää kun kakaroita tehdään. Eihän musta kansa työllisty kuka nyt mustan haluu työkaveriksi hehhhhh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen järjestö auttaa suuria kakaralaumoja ei noin pidä auttaa. Ei pidä tehdä kakaroita. Mutta järkipuhe ei auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musta kansa asialla hoitavat mustaa väkeä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18137114T
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞Mut nyt ei ole puhe Sanna Marininista
- Anonyymi
Kuka valvoo, että lahjoitettu määrä menee oikeisiin tarkoituksiin. Esitteissä on Ukrainalaisia potilaita, Afrikkalaisia lapsia, Itä-Timoria, ja milloin mitäkin. Hankkiiko "lääkärit ilman rajoja" rahoituksensa pelkästään keräyksien kautta, vai onko sillä muita rahoituslähteitä. Entä yhteistyö muiden avustusjärjestöjen kanssa.
Paljon epäselvyyttä, mutta sisukasta kirjekamppanjaa, pienten muistamisien kera he toteuttavat. Ajatuksena kannatettava, mutta on myös näkynyt selvityksiä, joissa organisaation vaatimat kulut ovat huomattavan suuret. En väitä, että näin olisi kyseisen järjestön kanssa.- Anonyymi
Ota ihan itse selvää. Järjestö vastaille varmasti asiallisiin kysymyksiin.
Selvittelin asiaa ennen kuin ryhdyin kuukausilahjoittajaksi. Minut selvitys vakuutti. - Anonyymi
Taidat vain kuulua niihin, joita auttaminen ei kiinnosta. Älä sitten auta. Ei siinä sen kummempia puheita tarvita. Ne jotka auttavat, tietävät mitä tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota ihan itse selvää. Järjestö vastaille varmasti asiallisiin kysymyksiin.
Selvittelin asiaa ennen kuin ryhdyin kuukausilahjoittajaksi. Minut selvitys vakuutti.Ennen kaikkea läpinäkyvyyttä vaatii jokainen järjestö, joka lähettää ihmisille kotiin rahankeruukirjeitä, vieläpä vanhuksille.
Pitäisikö heidän jokaisen henkilökohtaisesti selvittää näiden taustat. Nykyisin tulee puhelimen kautta myös vakuuttavia rahapyyntöjä tarkoituksiin joilla autetaan vaikeuksissa olijoita. Uskoako soittajiin, vai jättää puhelimen kautta tulleet pyynnöt huomioitta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaikkea läpinäkyvyyttä vaatii jokainen järjestö, joka lähettää ihmisille kotiin rahankeruukirjeitä, vieläpä vanhuksille.
Pitäisikö heidän jokaisen henkilökohtaisesti selvittää näiden taustat. Nykyisin tulee puhelimen kautta myös vakuuttavia rahapyyntöjä tarkoituksiin joilla autetaan vaikeuksissa olijoita. Uskoako soittajiin, vai jättää puhelimen kautta tulleet pyynnöt huomioitta.olijoita=olevia.
- Anonyymi
Lapsillekin asetetaan rajoja, miksei lääkäreille, aika vastuutonta.
- Anonyymi
Itse olen myös ostanut esim. joululahjoja sukulaisille joittenkin hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta. Sillä tavalla osite tulee jollekin postituslistalle.
Lääkärit ilman rajoja - toimii ilman poliittisa ambitioita. Siellä missä on hätä. Olivat Ukrainassa ainakin silloin, kun meille tuli Mariupolista pakolaisia. Ihan kentällä. Pelastivat siviilejä evakuointikäytäviin, antoivat ensiapua.
Kirkon ulkomaanavun kautta voi lahjoittaa vaikkapa 15 eurolla puuntaimia suojaamaan maata eroosiolta tai 5 kanaa 24 eurolla. Hyvä lahja ihmisille, joilla on kaikkea.
Pelastakaa lapset ry. on suosikkini. Voi lahjoittaa kotimaan tai ulkomaankohteisiin. Voi perustaa oman keräystilinkin.- Anonyymi
Viime vuonna sai puuroa koko kylälle 15 euron lahjoituksella.
- Anonyymi
Läkörit ilman raoja Huolehtii muhmettien Välimeren ylityksiä länteen ! ei hyvä kohde lahjoittaa
- Anonyymi
Juuri annoin lahjoituksen lääkärit ilman rajoja järjestölle. Tällä kertaa rahat menivät ukrainalaisille ja palestiinalaisille. Molemmat ovat fasismin uhreja - ihan jees!
- Anonyymi
Eli lahjoitit Hamasille
- Anonyymi
Välillä lahjoitan akuutissa tilanteessa jollekin järjestölle. Mutta jos sieltä tulee kiitoskirje (ja sitten vähän ajan kuluttua uusi lahjoituspyyntö) niin lopetan sinne lahjoittamisen; ei minulla ole tarkoitus että noita lahjoituksiani sellaiseen käytetään. Ja yleensäkin lahjoitan vain tuntemilleni luotettaville tahoille.
- Anonyymi
Omituista että Venäjältä vasta keväällä tuo järjestö poistui . Vaikka venäjä piti olla suljettu miltään avustuksilta . Sitten alkoivat taas kovan mainoskampanjan
- Anonyymi
Kyseessä taitaa olla sairauksien kustannuksella rikastumaan pyrkivä järjestö.
Epäilyttävintä siinä on, että järjestöön kuuluu myös poliittisesti sitoutumattomia lääkäreitä. Sehän on silloin kuin Rauhanpuolustajissa olisi jäsenenä ei-sosialistisia lääkäreitä ja apteekkareita. - Anonyymi
Nyt selvisi mustia pääasiassa on tuossa järjestössä. Ilmankos on niin äkäistä toimintaa. Ei kannata lahjoittaa kansan pitää vähentyä eikä vakisten pidä auttaa. Lopettakaa kakaroiden teko niin ei tarvita apua. Musta kansa huutaa joka paikassa apua sitten tekevät kakaroita kun saavat ruokaa mitä järkee kertokaa musta kansa miksi teette niin paljon kakaroita kun ei mustaa kansaa tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847