Täyssähkäri imaisee kaksi akullista eli n. 12 euroa.
Bensapolttis imaisee lähes kaksi tankillista eli n. 140 euroa.
Tuossa on sähköautoilijalla n. 130 euron etu. Sillä saa ihan hyvän lounaan matkan varrella ja kahveet päälle. Jää vielä satku taskunpohjalle. Polttisautoilijahan vetää leipää ja kahvia ajaessaan.
Paljon ajava tekee täyssähkärillä aika hyvää tiliä, jos vertailukohtana on saman hintainen tai lähes saman hintainen polttisauto. Toki sitten jollain tonnin lintalla voi päästä edullisemminkin, mutta voiko tonnin lintan ajomukavuutta verrata vuosimallin 2024 täyssähkäriin?
1000 km polttiksella vs. 1000 km täyssähkärillä.140 euroa vs. 12 euroa.
34
366
Vastaukset
- Anonyymi
Näyttää vahvasti siltä, että sähköautoilijat ovat pikkurahan syynääjiä ja laskevat tarkkaan joka senttinsä. Toiset autoilijat elävät ihan toisenlaista elämää. Heille mukavuus ja huolettomuus ovat arvokkaita asioita ja he ajavat kunnollisilla dieselautoilla.
- Anonyymi
Mun diiselillä menis tuohon matkaan vajaa 80€ . Kun omat ajot on vuodessa n. 23 tkm , niin ei merkittävää säästöä synny verrattuna sähköautoon .
- Anonyymi
Mikä arvo lasketaan jatkuville lataushuolille eli lyhyille toimintamakoille. Useimmille autoilijoille se on niin voimakkaasti negatiivinen arvo, että kiinnostus häviää siihen.
- Anonyymi
Sähkärillä 1000km ja TALVELLA, jolloin ajoakun kapasiteetti tippuu 30% tai enemmän.
BUHAHAAHAHAHAHAAHA!
- Anonyymi
"Paljon ajava tekee täyssähkärillä aika hyvää tiliä, jos vertailukohtana on saman hintainen tai lähes saman hintainen polttisauto. "
Oikeampi vertailukohta on ominaisuuksiltaan vastaava polttisauto. Ja sitten täyssähkön ja polttiksen mahdollista hintaeroa pitää suhteuttaa tuohon polttoainekuluista tulevaan säästöön. Ilman tätä vain polttoainekuluista/säästöistä puhuminen on vain pään pistämistä pensaaseen.- Anonyymi
Mikä vastaava polttisauto olisi esim. Tesla model 3 lr.lle?
Hinta 51000€
Teho +400hv
4,3 sek. 0 - 100. 1800€.lla saat lisätehoa ja 3,8 sek 0 - 100.
Neliveto.
Jatkuva veto ilman vaihteiston nykimisiä.
Mahtava vääntö heti 0 rpm.
Sisätilan esilämmitys kauko-ohjauksella 5 minuutissa.
Auto paranee ohjelmistopäivityksillä etänä kuten kännykkä.
Centry kamerat parkissa ja dashcam ajossa.
Ym.
Mahtaako löytyä millään rahalla? Jo noilla tehoilla varustettu polttis maksaa helposti tuplaten, mikä onkaan sellaisen pa. kulutus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vastaava polttisauto olisi esim. Tesla model 3 lr.lle?
Hinta 51000€
Teho 400hv
4,3 sek. 0 - 100. 1800€.lla saat lisätehoa ja 3,8 sek 0 - 100.
Neliveto.
Jatkuva veto ilman vaihteiston nykimisiä.
Mahtava vääntö heti 0 rpm.
Sisätilan esilämmitys kauko-ohjauksella 5 minuutissa.
Auto paranee ohjelmistopäivityksillä etänä kuten kännykkä.
Centry kamerat parkissa ja dashcam ajossa.
Ym.
Mahtaako löytyä millään rahalla? Jo noilla tehoilla varustettu polttis maksaa helposti tuplaten, mikä onkaan sellaisen pa. kulutus?Useimmat ihmiset eivät piittaa paskaakaan auton tehoista, joten niillä tiedoilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus. Nelivetokin on turha useimmille autoilijoille ja sitä ei tarvita ikinä. Sanoisin, että yli 95% suomalaisista ei tarvitse nelivetoa ja siihen ei kannata haaskata euroakaan.
Autojen tehoista puhuu lähinnä lapselliset teinipellet, muille se on arvotonta paskatietoa. Auto kulkee mukavasti 100 hv tehollakin ja 10s kiihtyvyydellä, useimmat eivät sen enempää kaipaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät piittaa paskaakaan auton tehoista, joten niillä tiedoilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus. Nelivetokin on turha useimmille autoilijoille ja sitä ei tarvita ikinä. Sanoisin, että yli 95% suomalaisista ei tarvitse nelivetoa ja siihen ei kannata haaskata euroakaan.
Autojen tehoista puhuu lähinnä lapselliset teinipellet, muille se on arvotonta paskatietoa. Auto kulkee mukavasti 100 hv tehollakin ja 10s kiihtyvyydellä, useimmat eivät sen enempää kaipaa.Ja todellisuudessa useimmat Teslankin ostavat valitsevat halvimman mahdollisen takavetoisen mallin, jonka kiihtyvyys on 7s 0-100 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät piittaa paskaakaan auton tehoista, joten niillä tiedoilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus. Nelivetokin on turha useimmille autoilijoille ja sitä ei tarvita ikinä. Sanoisin, että yli 95% suomalaisista ei tarvitse nelivetoa ja siihen ei kannata haaskata euroakaan.
Autojen tehoista puhuu lähinnä lapselliset teinipellet, muille se on arvotonta paskatietoa. Auto kulkee mukavasti 100 hv tehollakin ja 10s kiihtyvyydellä, useimmat eivät sen enempää kaipaa.Aina on automiesten kesken ihasteltu tehokkaita autoja, dieselin omistajat hehkuttaneet hyvää vääntöä alhaisilla kierrosluvuilla. Kunnes tuli Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät piittaa paskaakaan auton tehoista, joten niillä tiedoilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus. Nelivetokin on turha useimmille autoilijoille ja sitä ei tarvita ikinä. Sanoisin, että yli 95% suomalaisista ei tarvitse nelivetoa ja siihen ei kannata haaskata euroakaan.
Autojen tehoista puhuu lähinnä lapselliset teinipellet, muille se on arvotonta paskatietoa. Auto kulkee mukavasti 100 hv tehollakin ja 10s kiihtyvyydellä, useimmat eivät sen enempää kaipaa.Kuitenkin haluat vertailla ominaisuuksiltaan vastaavia autoja, mutta et sitten kuitenkaan. Koita päättää.
Onko mielestäsi ominaisuudet samat vaihteellisessa polttiksessa joka nykii kiihdyttäessä, voima tulee vasta 5 sekunnin päästä polkimen painamisesta kamalan metelin ja savupilven kera, kuin sähköauton välitön, tasainen, äänetön voima?
Hyvä kiihtyvyys luo myös turvallisuutta liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja todellisuudessa useimmat Teslankin ostavat valitsevat halvimman mahdollisen takavetoisen mallin, jonka kiihtyvyys on 7s 0-100 km/h.
7 sekunnin autoja Teslalla ole edes myynnissä.
Jos viittaat mode y takavetoiseen, niin hinta tuossa ratkaisee, takuulla jokainen ostaja ostaisi nelivetoisen ripeämmän mallin jos hinta olisi lähempänä toisiaan. Todellisuudessa nelivetoisia on suomessa myyty enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät piittaa paskaakaan auton tehoista, joten niillä tiedoilla voi lähinnä pyyhkäistä persettä. Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus. Nelivetokin on turha useimmille autoilijoille ja sitä ei tarvita ikinä. Sanoisin, että yli 95% suomalaisista ei tarvitse nelivetoa ja siihen ei kannata haaskata euroakaan.
Autojen tehoista puhuu lähinnä lapselliset teinipellet, muille se on arvotonta paskatietoa. Auto kulkee mukavasti 100 hv tehollakin ja 10s kiihtyvyydellä, useimmat eivät sen enempää kaipaa.Taas herra yksinkertaisuus, joka vertailee hk.n sinistä ja kobehärän sisäfileetä keskenään koska molemmilla lähtee nälkä.
- Anonyymi
Kuka noita avauksia jaksaa vääntää. Onhan nämä tuo asia melko selvää ihan jokaisella joka ei ole täysi zombi.
- Anonyymi
Autoilu on kaikkea muuta kuin selviä ajosuoritteita. Niin hieno väline kuin auto on, on se tehty suurelle osalle ihmisiä aika keljumaiseksi välineeksi.
- Anonyymi
Juuuuuu laturisurffailijat paisuvat henkisesti ja lihovat , sen huomaa typeristä aloituksista
- Anonyymi
Niin .. mitä sitten???
Kun olisi varaa siihen sähköautooon...niin sitten mut olen ajellut aina dieselillä ja vaihtnuy sen taas dieseliin mutta nyt ei käytetystä hyvitetä enään mitään kun aiemmin sai kohtuullisen välirahan vaihtaessaan..nyt ei neliveto diesel VW ollut vaihdossa sen arvoinen että mitään järkeä vaihtaa... - Anonyymi
Täyssähkäri imee sitten joka kuukausi 400-1000e + arviolta 400-800e vuosittain vakuutuksiin, heillä joilla on auto käytössä. Koska ei ole edullisia autoja olemassa= käytettyjä.
Bensa-autoja on 1000e ja siitä satasen välein kirjaimellisesti ylöspäin. 1000e autolla on yhtä hyvä ajaa kuin täyssähkärillä jopa parempi.
Katselen itse mieluummin täyssähkärin hintaa tilillä kuin alan siirtämään rahaa pois.
Tuhansia, kymmeniä tuhansia ihmisiä ajaa ajonsa omalla käytettynä ostetulla bensa-autolla yli 10 vuotta samalla kuluilla joita täyssähkäri on laittanut käsirahana ja vuoden maksuilla. Jos se olisi toisin niin jokaisella olisi täyssähkäri.
Bensaa kävin juuri tankkaamassa 25e, oli laskenut abc:llä hinta 1,8x nurkille. Diesel oli yli 2e. Saatamme nähdä joskus 1,40 - 1,50e hintoja koska kysyntä ja muut asiat painaa alaspäin. Toivottavasti lainsäädännöllä estetään venäjällä poratun raaka-öljyn jalostaminen ja öljytuotteiden ostaminen kokonaan. Emme voi rahoittaa murhaajia ja kansanmurhaa toisia ihmisiä kohtaan.- Anonyymi
Tietenkin kannattaa muistaa, että suurin osa sähköautoista on vasta tulossa käytettyjen markkinoille. On ihan varmaa, että jo muutaman vuoden päästä on kohtuullisen edullisia täyssähköautoja käytettynä myynnissä. Nyt myynnissä olevat uudet sähköautot siirtyvät myös käytettyjen markkinoille.
Ja Nettiautossa on myytävänä tälläkin hetkellä yli 6 000 käytettyä täyssähköautoa, joten käytettyjä täyssähköautoja on olemassa. Ja tietenkin Suomeen tuodaan joka kuukausi tuhansia käytettyjä täyssähköautoja muualta Euroopasta.
Ja tuskin näemme 1,40 - 1,50 € hintoja paitsi väliaikaisesti, koska öljymarkkinoilla on kartelli ja bensan ja dieselin hinta riippuu raakaöljyn hinnasta. Raakaöljyn hinta tuskin laskee kuin korkeintaan väliaikaisesti. Nimittäin raakaöljyn tuottajat laskevat tuotantomääriä aina kun kysyntä laskee väliaikaisesti ja siten nostavat hinnan takaisin entiselleen. Lisäksi öljyn kulutus on todellisuudessa maailmanlaajuisesti kasvanut ja tänäkin vuonna rikotaan uusi ennätys taas. - Anonyymi
Mihin ”Täyssähkäri imee sitten joka kuukausi 400-1000e”?
Oma Teslani ei ime yhtään mitään ja latauksiin menee muutama euro kuukaudessa.
Yhdelläkään 1000 euron bensa-autolla ei ole yhtä hyvä ajaa kuin Teslalla. Eikä kyllä kalliimmillakaan bensa-autoilla ole yhtä hyvä ajaa kuin Teslalla.
Sähköauton saa ostaa myös käteisellä, niin ei tarvitse maksella niitä osamaksuja.
- Anonyymi
Saa siinä aika hulppeita taipaleita vuodessa ajellakin "Käyttökuluiltaan sähköauto häviää polttomoottorille pienillä ajomäärillä — vasta 50 000 km vuotuinen ajo kääntää tilanteen". No, eihän se ole kuin Lapinreissu vuoden jokaisena viikkona.
- Anonyymi
Käyttökuluiltaan sähköauton jokainen kilometri on voittoa polttomoottoriautoon verrattuna.
Jos sinäkin olisit viitsinyt koulussa olla läsnä matematiikan tunneilla, niin ymmärtäisit asian ihan itsekin. Sääli ettet ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttökuluiltaan sähköauton jokainen kilometri on voittoa polttomoottoriautoon verrattuna.
Jos sinäkin olisit viitsinyt koulussa olla läsnä matematiikan tunneilla, niin ymmärtäisit asian ihan itsekin. Sääli ettet ollut.Käyttökuluiltaan ehkä . Jos ei tule kalliimpia korjauksia . Kun lasketaan myös pääomakulut , niin pitää ajaa aika paljon kuolettaakseen hintaeron polttomoottori autoon verrattuna . 2 vuotta sitten vertasin Pösön sähkö ja diisel version energia kuluja . Silloin piti ajaa 166 tkm hintaeron kuolettamiseen . Minun ajoilla menisi yli 6 vuotta .
- Anonyymi
Sähkis kuluttaa keskimäärin 25 kWh/100 km eli 1000 km:llä 250 kWh. Vain varastamalla saat tuon sähkön 12 eurolla.
- Anonyymi
Tuon 25 kWh kuluttaa vain isokokoiset laatikkomaiset citymaasturi sähkikset. Keskikokoiset sähköautot kuluttaa keskimäärin reilusti alle 20 kWh/100km. Kesät, talvet. Esim omistamani model 3 keskikulutus 4 vuodelta ja 78000km on 17,1 kWh/100km.
Sähköautojen vastustajien mielestä sähköautot kuluttavat kauheasti ja polttikset aina vain 4 litraa satasella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon 25 kWh kuluttaa vain isokokoiset laatikkomaiset citymaasturi sähkikset. Keskikokoiset sähköautot kuluttaa keskimäärin reilusti alle 20 kWh/100km. Kesät, talvet. Esim omistamani model 3 keskikulutus 4 vuodelta ja 78000km on 17,1 kWh/100km.
Sähköautojen vastustajien mielestä sähköautot kuluttavat kauheasti ja polttikset aina vain 4 litraa satasella.Ihan sama kulutus kuin munkin kolmosessa 48000km:n ajalta.
Kyseessä on 2020 sr+. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama kulutus kuin munkin kolmosessa 48000km:n ajalta.
Kyseessä on 2020 sr .Kyllä sähköverkosta ladattu kWh-määrä on suurempi kuin auton akkuun varastoituva kWh-määrä kaikilla sähköautoilla.
- Anonyymi
Ilman polttomoottoriautoja ja koneita, keksittyä markkinaa ei olisi näin monta miljardia kädellistä apinaa maapallolla ja suomessa. Olisi useita miljardeja vähemmän eikä olisi esim liikkumista työpaikalle pitkien matkojen päähän ajoja päivittäin.
Jos kädellinen apina eläin kuten me olemme, liikkuu jonkun asian takia useita kymmeniä km 2x joka päivä niin eihän se ole normaalia. Keksittyä tarpeetonra toimintaa rajalliselle planeetalle.
= isot päästöt yhden apinan kohdalla, ajoi hän sähköautolla = kwh ja co2 voi, renkaista irtoava jäte luontoon, uusien teko, auton tekemistä tulevat monet jätteet ja päästöt.
Eli se ihmisten määrä on haitta ja ei ole säännöstelty syntyvyyttä tai estetty massojen muuttoa toisille alueille.
Kone ole tehnyt itse mitään. - Anonyymi
Jos meinaat säästää sähköautolla niin sinun pitää kuluttaa sillä kilometrejä runsaasti , noin saat vieläkin suuremman säästön . Mutta on meitäkin joiden aika ei riitä viikottaisiin lapinreissuihin .
- Anonyymi
Tähän saakka sain ajaa seitsemän vuotta ilmaisella sähköllä ja nyt on edullinen sähköasopimus kotona.
- Anonyymi
Mitähän sähköautolla maksaa, jos tuo 1000 km ajetaan vaikka 15 tunnissa. Polttis menee pitkällä matkalla alle 6 l/100 km.
- Anonyymi
Se maksaa n. 3 euroa /100 km.
- Anonyymi
Alottajan ymmärrys autoilun kustannuksista on apukoulutasoa.
- Anonyymi
Mitä sinne apukouluun kuuluu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinne apukouluun kuuluu?
Siellä Teslakuskien lapset leikkivät sähkömuoviautoilla, räkä lentää mutta pärinää ei kuulu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869