On taas se aika jolloin

TR.maalariN

on annettava sukulaispenikoille ylioppilaslahjoja tai valmistujaislahjoja...Niin ja häälahjojakin.

Sitä muistelee, mitä itse on lahjoiksi aikoinaan saanut. Joukkoon mahtuu todellisia kammotuksen 'kukkasiakin'.

Mitkäpä ovat teidän muistojenne kammottavimpia saamianne lahjoja?
Niin tai sitten niitä parhaita?

...keskitytään raadollisesti tavaroihin jätetään elämä ja lapset jne... pois listasta.

1. Kammottavuuslistani kärkeen nousevat mm. kihlalajaksi saamamme koneella kudotut kaksiväriset raanut. Yhteensä neljä kappaletta. Kaikki samaa paskanruskean ja beiken sävyä... oli osmankäämiä ja kukkakuviota ja latomaisemakin... Boheemi 21 neliön opiskelija-asunto olisi saanut todella uuden lookin *puistattelee vieläkin*. Myin ne mummoille Hietsun kirppiksellä:)) ja ostin rahoilla tonnikalaa, ananasta ja halpaa vakkaria *hymy*
2. Parhaaksi saamakseni tavaralahjaksi nimeäisin ..ehkä..*miettii* ...
- Nuorena kieltäydyin aina korouista. Kalevalakorut olivat siihen aikaan pop ja in...
Vanhempani antoivat minulle kaikki nuo korut joista olin aiemmin kieltäytynyt 40-vuotislahjaksi. Isoisäni vanhaan helavyöhön oli kiinnitetty sydänten paikoille kalevalakoruja. Vyö on uskomattoman upea ja ehdottomasti mieluisin koruni. Kätän sitä paljon, erilaisissa juhlissa/tilaisuuksissa.

8

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TR.maalariN

päädyin unenpöpperössäni HUUUUUUUU HAAAAAAALLE
      *pyörtyy KOPS*

• ..saa hepulia.. ihan oikeeseen paikkaan päädyit..

• perskuti

Täällä on kaivattu uusia aiheita, tämä oli ainakin erilainen.
        Saas nähdä kuinka pitkä jono tästäkin vielä kehkeytyy?

Lahjat ovat vaikeita asioita.. etenkin tänä päivänä,kun tavaraa on kaupat pullollaan ja makuja niin monenlaisia.
        Raha on aina tervetullutta, mutta kun siintä puuttu se henkilökohtaisuus.
        Ehkä lahjakortti olis yksi vaihtoehto, vaikka se ei paljoa rahasta poikkea, mutta vähän kuitenkin?

Että, hyvää huomenta Sinulle, TR.maalariN..

• maron

huomenta sinulle, kyllä se kuppi kuumaa kahvia sinut taas jaloillesi saa :)))

• :o)

Pitipä oikein alkaa miettimään noita elämän varrella saatuja lahjoja. Itse en ole useinkaan saanut mitään tosi arvokkaita lahjoja koska meillä ei paljon rahoilla leveilty.
      Lapsuudenajoilta hirveimmäksi lahjaksi tulee mieleen isän ostama kauhea kaulahely joka painoi varmaan 20 kiloa, se oli pronssin värinen mutta ehtaa rihkamaa ja siinä oli kaikenlaisia pieniä killuttimia ja koristeita. En enää tarkasti muista mikä se oli mutta helkkarin ruma se oli, enkä käyttänyt kertaakaan! :) Toinen uudemman ajan lahja mikä on ällöttänyt oli kihlalahjaksi miehen mummalta saatu käsinkirjailtu ruskeansävyinen taulu, jossa lukee muistaakseni "Rakkaus ei koskaan häviä". Sinänsä kaunis ajatus, mutta en kyllä voi kuvitella että tämän päivän suht modernit nuoret sellaisia tauluja seinälleen laittaisivat.

Yksi hyvä lahja joka tuli mieleen, oli cd-soitin, jonka sain joskus 90-luvulla kun c-kasetit ja lp-levyt olivat vielä pop. Viime kesänä tuli paljon kalliitakin häälahjoja, mutta ehdottomasti käytännöllisin ja paras saamamme häälahja oli vaaleanpunainen possuroskis vessaan ja torkkupeitto. :)

• Pulliainen

Mä en oo saanu ylioppilaslahjoja kun oon tavallinen tyhmä,mut tylsimpiä joululahjoja
      on jokajouluiset kalsarit/sukat paketit.
      Lahjojen ostaminen on kieltämättä aika
      vaikeaa varsinkin jos ei oo paljon rahaa.
      Siinä voi tulla kauhee sterssi....ööö olikohanse nyt sterssi...hmmm....no olkoon.
      Paras lahja minkä oon saanu on ollu....hmmmm...itseasiassa en oon varma olikose lahja,mut kun isä osti ilmakiväärin nii siitä tulin tosi iloseksi.

• TR.maalariN

ostaa;)) ...antoi ilmaiseksi...

... piti siis lukea, että valkkaria:))))

...huh..*ryyyyyyyystää kahvia herätäkseen*

• perskuti

Sen nimeäminen on vaikeaa. Ehkä ikimuistoisin lahja oli polkupyörä, sillä asuimme saaressa tiettömän tien takana, ja nuorelle pojalle se oli todellisen unelman täyttymys:=))

Ns.'Kammottavaa' lahjaa ei tule mieleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      74
      2770
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      56
      2691
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2313
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2032
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1990
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1962
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1281
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      37
      1106
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1040
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      976
    Aihe