Näin meni minulla. Sähköautona oli tesla model y long range...nyt MB E 300e.....nyt seuraavaksi ostan bensakoneisen taas.
Sähköauto on auto jossa ei ole fiilistä, talvella lämpeni hyvin ja jopa paremmin kuin polttikset mutta toimintamatka lyhyt toimintamatka ei oikein sovi itselle. Lisäksi latureilla on suosituimmissa lounaspaikoissa ruuhkaa lounasaikaan jne. Sähköautoja alkaa olla jo aika paljon.
Aijon hankkia seuraavaksi bmw tai mb 6 koneella ja uuden tai lähes uuden. Haluan äänet ja sen tunteen taas että ajaa autolla.
Sähköauto oli hyvä välikokeilu..nyt hybridillä ja seuraavaksi takaisin 6-koneiseen bensaan.
26
315
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen talvi on aika hankala sähköauton rangen kanssa, rajoittaa paljon jos tarvitsee ajaa suurempia etäisyyksiä. Kova kiire alkaa olla laturille kun range 100km. Pitää ainakin jo olla tiedossa missä lataa? Mutta mitä jos pikalaturit on kaikki varattuja?
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Itse ostan sähköauton aikaisintaan sitten kun niissä on kevyitä akkuja, joilla ajaa vähintään 500 km yhdellä latauksella 30 asteen pakkasessa.
- Anonyymi
Ei taida muutamaan vuosikymmeneen moista kevytakkua tulla markkinoille koska litium-ioni akuista jo monet autovalmistajat pyristelevät eroon ja korvaavat ne paloturvallisemmilla, pitkäikäisemmillä sekä ympäristöystävällisemmillä rautafosfaattiakuilla. Myös Kiina ja venäjäriippuvuus poistuu. Haittapuolena painavampi akku ja pienempi energiatiheys.
- Anonyymi
Yritin etsiä uusia tai uudehkoja Mersun tai Bemarin kuutoskoneisia autoja. Järkevää autoa järkevään hintaan ei kyllä tunnu löytyvän.
- Anonyymi
Sieltä täytyy ottaa bemarilta 440...340....550.....540.....M3,M5 jne
Tai mersulta varmaan suoraan joku amg joissa taitaa kutosia olla...taitaa muuten uudess C63 olla 2 litran kone, toki siitä revitään lähes 700hv. Näiden kestävyydellä tuskin on ostajalle väliä koska sillpin on rahaa jos tälläisillä ajaa. - Anonyymi
Jos kuutoskoneisen haluaa niin sitten vaan ostaa sellaisen, maksoi mitä maksoi. Kun ei tuollainen muutenkaan ole varsinaisessa mielessä mikään järkivalinta niin onko sillä sitten merkitystä jos siihen jokunen kymppitonni ylimääräistä menee.
- Anonyymi
Harvatahtinen energiakriisin aikainen V8 jenkkilaiva olisi luotettava kun tehot kuristettu minimiin mutta mekaniikka rakennettu kestämään 2-4 kertaiset hevosvoimat. Tuollaisella puksuttelee pitkät taipaleet mukavan pehmeästi sekä rentouttavasti vailla "rangeahdistuksia" sun muita nykyajan sähkövatkainkuskien mielenterveyshäiriöitä.
- Anonyymi
Monissa autoissa rangenäyttämä on ihan uskomatonta potaskaa, koska se on suunniteltu näyttämään maksimilataustasolla WLTP-lukemaa riippumatta siitä, kuinka paljon auto on kuluttanut sataa kilometriä kohden viimeisen tuhannen kilometrin aikana - ja vain siksi, että koeajossa kun auto on yleensä täyteen ladattu, ei huomaa kuinka paljon range tippuu keliolosuhteiden vaihdellessa ja auto käy paremmin kaupaksi. Eli rangemittari on puhdasta kuluttajan kusettamista ja kertoo tästä nykyaijan yleisestä ilmapiiristä, missä ahneus jyllää ja hyväuskoisilta hölmöiltä viedään rahat.
- Anonyymi
Melko hankalaa auton on ennakkoon laskea sähkön kulutus. Olet aika yksinkertainen.
- Anonyymi
Ihan totta puhut. Range mittari kuluu käytännössä aina nopeammin kuin mitä se näyttää. Harvoin on niitä optimaali olosuhteita..eli alamäki, myötätuuli ja joku plus 20 lämpötila, niin ja uusi asvaltti.
- Anonyymi
"Lisäksi latureilla on suosituimmissa lounaspaikoissa ruuhkaa lounasaikaan jne. Sähköautoja alkaa olla jo aika paljon."
Ei ne laturit juurikaan ole varattuina tämän kyselyn mukaan Suomen mittakaavassa. Ja kyllä, täyssähköautoja mennyt kaupaksi viimeiset 5 vuotta selvästi enemmän edelliseen vuoteen verrattuna.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18145857/latureille-on-melko-vahan-ruuhkaa-kyselyn-mukaan- - Anonyymi
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä oikeasta ajotunnelmasta. Minulla on elämäni aikana ollut kaikkiaan 4 suurehkoa 6-sylinteristä automaattivaihteista autoa, ja kyllähän niissä oli oikea tunnelma ajossa. Varsinkin kaupunkiajossa tunnelma oli huipussaan, kun bensamittari teki niin nopeaa liikettä. Äänitunnelma 6-sylinterisissä autoissa oli kyllä kohdallaan.
Nykyisin ajelen itselataavalla hybridi-Toyotalla, joka on autona parempi kuin kaikki 6-sylinteriset autoni, mutta jotakin siitä Toyotasta kuitenkin puuttuu. Yhdessä 6-sylinterisessä autossani voimapuoli oli niin kohdallaan, että kuivalla asfaltillakin reippaassa lähdössä rengas tahtoi vähän vikistä. Mukava pörähdys pakoputkesta yhdistettynä sievään renkaiden vikinään saattoi tehdä tietyn vaikutuksen joihinkin neitosiin, mutta kalliiksihan sellainen ajotapa tietysti tuli.- Anonyymi
Vesitit juttusi kun aloit valehtelemaan Toyotan hyvyydestä, kaikki sulle nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesitit juttusi kun aloit valehtelemaan Toyotan hyvyydestä, kaikki sulle nauraa.
" Vesitit juttusi kun aloit valehtelemaan Toyotan hyvyydestä, kaikki sulle nauraa. "
Minä en ole vastuussa siitä, jos joku haluaa väkisin nauraa jutuilleni. Tosiasia kuitenkin on se, että nuorempana minulla oli kaikkiaan 4 6-sylinteristä automaattivaihteista autoa, koska ajelin pitkiä työreussuja.
Nyt eläkkeellä ollessa ajot ovat vähäisiä, joten itselataava hybridi-Toyota on tässä elämäntilanteessa minulle sopivin ajoneuvo. Hybridi-Toyota onkin kaikissa suhteissa parempi auto kuin nämä miehekkäät vanha 6-sylinteriset lotjat. Varsinkin kaupunkiajossa Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja peittoaa käyttömukavuudellaan kaikki vanhanaikaiset enemmän tai vähemmän nykivät automaattivaihteistot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Vesitit juttusi kun aloit valehtelemaan Toyotan hyvyydestä, kaikki sulle nauraa. "
Minä en ole vastuussa siitä, jos joku haluaa väkisin nauraa jutuilleni. Tosiasia kuitenkin on se, että nuorempana minulla oli kaikkiaan 4 6-sylinteristä automaattivaihteista autoa, koska ajelin pitkiä työreussuja.
Nyt eläkkeellä ollessa ajot ovat vähäisiä, joten itselataava hybridi-Toyota on tässä elämäntilanteessa minulle sopivin ajoneuvo. Hybridi-Toyota onkin kaikissa suhteissa parempi auto kuin nämä miehekkäät vanha 6-sylinteriset lotjat. Varsinkin kaupunkiajossa Toyotan HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja peittoaa käyttömukavuudellaan kaikki vanhanaikaiset enemmän tai vähemmän nykivät automaattivaihteistot.Lapsellista kirjoittelua, et ole ainakaan ikäsi puolesta eläkkeellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsellista kirjoittelua, et ole ainakaan ikäsi puolesta eläkkeellä!
" Lapsellista kirjoittelua, et ole ainakaan ikäsi puolesta eläkkeellä! "
Juuri korkean ikäni vuoksi olenkin jo ansaitulla eläkkeellä. Olen syntynyt 40-luvun puolessa välissä, joten 80 ikävuotta alkaa olla jo hyvin lähellä. Minun ymmärtäkseni kaikki samanikäiset kaverit ovat jo eläkeläisiä.
Minun kirjoituksissani ei ole mitään lapsellista. Työelämässä ollessani jouduin ajelemaan pitkiäkin työreissuja, joten silloin käytin suurehkoja 6-sylinterisiä autoja. Nyt eläkkeellä ollessani ajot ovat vähäisiä, ja siksi ajelenkin nyt 1,8 litran itselataavalla hybridi-Toyotalla. Onko tämä lapsellista käytöstä?
- Anonyymi
TROOOOLLL ! ! TRÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN PROVO ! ! TROLLITEHTAAN AVAUS KUTEN N 90 % KAIKESTA AUTOPALSTOILLA NYKYÄÄN. ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ LANKEA TROLLITEHTAAN PROVOON! !
- Anonyymi
Huutajahörhöllä ei ilmeisesti ole koskaan ollut miehekästä 6-sylinteristä autoa, koska hän alkoi taas panikoida kurkku suorana, kun tässä vähän muisteltiin wanhoja hywiä aikoja.
- Anonyymi
Kerro sitten myös minkälaisen hevosen ostit.
- Anonyymi
Toiset ne vaan uivat vastavirtaan ja naurattavat jutuillaan.
- Anonyymi
Eipä uusissa 6-koneisissa autoissa ole juurikaan mitään ”ääntä ” ne ajat menivät jo kauan sitten.
- Anonyymi
Kyllä esim 440 bmw on edelleen ihan hyvät äänet vakionakin. Toki hieman putkistoa avaamalla sitä saadaan lisää mutta harvemmin semmoista mölinää käyttöautoon haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä esim 440 bmw on edelleen ihan hyvät äänet vakionakin. Toki hieman putkistoa avaamalla sitä saadaan lisää mutta harvemmin semmoista mölinää käyttöautoon haluaa.
Vetyhörhö pilasi hyvän keskustelun.
- Anonyymi
Joo kyllä kutkuttaisi sähkis mutta en taida vielä. Se tekniikka kehittyy ja se on vielä aivan liian kehittymätöntä.
Sitten kun ne painaa mitä polttomoottoriautot nyt , range on tuhat kilometriä ja tunnissa täyteen sukosta niin sitten. - Anonyymi
Uutta Eemeliä ei saa bensana kuin ladattavana hybridinä 2 litran koneella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869