Polttisfanit hehkuttavat polttomoottorin ylivoimaa ja sähköautojen huonoa tulevaisuutta. Mallistoaan hitaasti sähköistäneet Ford ja Opet taitavat olla asiasta hieman eri mieltä.... Jäivät täyssähköautojen jyräämäksi.
Sama kohtalo on edessä wankeleita ja kutosdieseleitä räpläävällä Mazdalla. Mazdan tilanne on vielä Fordia ja Opeliakin huonompi.
Ford ja Opel katoavia merkkejä. Markkinaosuus jo lähellä nollaa. Miten tässä nyt näin kävi?
21
293
Vastaukset
- Anonyymi
Mites se 40 000euron akku???
- Anonyymi
Mites joulupukki ja pääsiäisnoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites joulupukki ja pääsiäisnoita?
8v vanha tesla alkaa olla täysin arvoton, akku lopussa ja vikoja riittää enemmän kuin millään muulla automerkillä.
- Anonyymi
Suomen olemattoman vähäisellä automyynnillä ei kannata keulia eikä vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä tämän epäterveen maan epäterveiden automarkkinoiden vuoksi.
- Anonyymi
Miten halvaksi se sähköpaska tuleekaan jos käy lapissa vaikka? 10lataustaukoa joka tauolla 3kuppia kahvia 5e kappale tekee 15e per stoppi plus lataus 10e päälle tekee yhteensä 250e plus yö hotellissa 200e on yhteensä 450e. Tuosta aiheutuu refluksia ja närästystä eli lisätään 100e käynti mehiläisessä ja mitä tekee rennie närästys ja refluksi lääkkeet! Minä pujottelen tuon matkan 0 pysähdyksen taktiikalla diesel volvolla noin sadalla eurolla ilman sairauksia! Revi siitä teslan paskakasa kuski!
- Anonyymi
Sääliksi käy tesla-kuskeja, muutaman vuoden vanhassa akussa riittää pakkasella virtaa enää 150km matkaan, silti hölmöt maksaa niistä käytettynä jopa 50 000€.
- Anonyymi
Porshe taycanin akku suomessa maksaa 80 000euroa plus vaihtotyö päälle! Voin kertoa että ei paljoa varmasti omistajan ikeniä hymyilytä kun laskun saa kouraan! Ehkä se tieto että jollain merkeillä voi olla hetkellisiä taloudellisia ongelmia lämmittää niin paljon mieltä että tuon maksaa mielellään mutta minä en! Minun puolesta saa sähköhärpäkkeiden kuskit irvailla miten huvittaa mutta sanokaa minun sanoneen tämä tulee kääntymään takaisin normaaliin kun huomataan totuus eikä siihen mene pitkää aikaa.
- Anonyymi
Vasta oli uutinen teslojen akut paskana jo reilusti alle satatonnia ajettuina tais olla rikki jo 70tkm ajetuissa! Otan osaa käytettyjen teslojen kuskit. Ensin ostatte 50 000tuhannella rihkamaa pääsiäisen suklaamunasta ja sitten akku sanoo se on loppu nyt ja maksat sitten vielä 40 000päälle ei varmasti hampaita paljoa naurata eikä hitto soikoon ikeniä hymyilytä!
- Anonyymi
Se diesel mazda vanhantaa kaatopaikallisen tesloja! Hyvin tehty mazda ei voi ku hattua nostaa ne tekee normaali ihmisille oikeita autoja ja moottoreita!
- Anonyymi
Mulla on kohta 26 vuotta vanha Opel. Itse olen 62 v. Kuinka tässä nyt näin kävi? Periksi ei anneta.
- Anonyymi
Siis Vectra B?
Kyllä niihin täällä pääkaupunkiseudulla törmää useinkin.
Eilen näin siistin A-mallin. Sitä tehtiin 1988 -95 .
Miksikö vaihdoin?
Minulla on ollut yhteensä yhdeksän Opelia.
Mitta tuli täyteen, kun autoa tavanomaisesti käynnistet-
täessä ketju hyppäsi hampaan ylitse lukemalla 41.000 km.
( 2,2 Direct) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Vectra B?
Kyllä niihin täällä pääkaupunkiseudulla törmää useinkin.
Eilen näin siistin A-mallin. Sitä tehtiin 1988 -95 .
Miksikö vaihdoin?
Minulla on ollut yhteensä yhdeksän Opelia.
Mitta tuli täyteen, kun autoa tavanomaisesti käynnistet-
täessä ketju hyppäsi hampaan ylitse lukemalla 41.000 km.
( 2,2 Direct)Tuo vika korjattu myöhemmissä malleissa turbon kiristimellä. Mukava ajaa C malli, mutta männänrengas tässäkin meni, ihme vikoja saksalaisissa.
- Anonyymi
Ei nuo merkit mihinkään häviä.
- Anonyymi
Eivät ehkä merkit, mutta "keskialueen" 1,3 - 1,8 moottorivalikoima
supistuu, niin kauan kuin niitä tehdään.
Mutta mitkä jäävät?
Pidän Ranskassa suunniteltuja moottoreita GM:n vastaavia britti- ja
australialaispohjaisia moottoreita parempina.
Fiat tekee taas menestyksellä isompia dieseleitä matkailuautohin.
- Anonyymi
GM tuhonnut monia merkkejä, Opelkin teki ennen hienoja autoja. Saabilla tosin tuhlasivat liikaa kun luulivat GM:n hoitavan kulut.
- Anonyymi
Fordin suurin virhe oli tuoda markkinoille myyntiin huonolaatuisia moottoreita öljykylvyssä olevalla jakohihnalla, jotka vaativat näille moottoreille suunniteltuja erikoisia öljyjä ettei moottorin käyttöikä puolittuisi. Tämä siitä huolimatta että Ford osaa valmistaa moottoreita jakoketjulla. Ei olisi kovin hyvä juttu jos Ford joutuisi konkurssiin koska Ford on yksi vanhimpia flexifuel autojen valmistajia jonka autojen polttoaineena voi käyttää bensan sijasta alkoholia.
Alkoholia on mahdollista valmistaa suunnilleen ihan mistä tahansa sokeria, tärkkelystä sisältävistä raaka-aineista ja jätteistä. Suunnilleen ihan mikä tahansa pelto, terve nurmikko pystyy kasvattamaan kasveja joita voidaan hyödyntää alkoholin tuotantoon. Alkoholin tuotanto ei vaadi sähköä muuten kuin suurena tehdastuotantona. Alkoholilla toimiva auto on moninkertaisesti ympäristöystävällisempi kuin yksikään täyssähköauto.- Anonyymi
Onhan se hirveä vika, jos moottorissa pitää käyttää huolto-ohjelman mukaista öljyä eikä Tokmannin halvinta litkua, vaikka nämä "öljymiehet" vaihtavat halvan litkun itse 5000 kilometrin välein. :)
- Anonyymi
Biokaasu vielä helpompi valmistaa vaikka jätteistä ja parempi hyötysuhde, mutta ei taida yleistyä. Tuskinpa alkoholikaan, pellot tarvitaan ruuan tuotantoon tai metsille. Biobensaa voi tehdä puustakin, mutta eiköhän piiperöt senkin kiellä.
- Anonyymi
Uusi Ford Explorer on naamioitu Volkkari.
- Anonyymi
Kyllä ja VW Amarok on oikeasti Ford Ranger !!
- Anonyymi
Molemmilla on aika kattavamallisto ja kaiken tyyppisiä voimanlähteitä, joten hyvin nuo merkit jatkavat valmistusta ja myyntiään.
Markkinoilla on sellainen omituinen piirre, että välillä myydään enemmän ja välillä vähemmän ja ollaan edelle tai jäljessä uusien mallien ja sähköistyksen saralla.
On näillä molemmilla kuitenkin enemmän ja parempaa sähköistä voimalinjaa tarjolla kuin esim. Toyotalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324634
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233172Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132604- 462191
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591733Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471669- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201486- 281480
- 951211