Kysymyksestä voinee päätellä, etten ole sähköautoilija.
Olen ymmärtänyt, että täysin ladattuna hybridillä on ajomatkaa sähköllä
suuruusluokkaa 50 km.
Autosta riippuen ehkä joskus hieman enemmän, mutta käyttääkö auto aina ensin sen sähkön loppuun ja sitten mennään polttomoottorilla?
Voiko autoilija itse puuttua voimalinjojen keskeiseen jakoon, jos sellainen on?
Ajattelin, että jos on niin tekninen auto alla, jonka navigaattoriin syötetään määränpää, niin auto kenties itse optimoi tämän jaon.
Vai onko kenties vain niin, että että kun auton järjestelmät huomaavat, että nyt ajetaan moottori- tms. tiellä, niin auto siirtyy heti käyttämään polttoainetta, jotta sähköä jäisi esim. tulevaan taajama-ajoon?
Edelleen minulle on jäänyt epäselväksi, että miten voima jaetaan esim. kiihdyttäessä
moottoritielle.
Muutamalla kunnon kiihdytyksellä, sähköt lienevät siinä.
Jos tällainen auto annettaisiin vaimolleni, niin näitä asioita ei mietittäisi ollenkaan, ajettaisiin vain.
Miten hybridi jakaa sen käytössä olevan sähkön polttoaineen kanssa?
15
677
Vastaukset
- Anonyymi
Ei 50 vaan 80 km. Ajaja pääasiassa päättää milloin mennään sähköllä ja milloin bensalla. Säästä riippuen kyllä autokin.
- Anonyymi
Työssäni joudun välillä ajamaan Toyota Ravilla, joka on lataushybridi.
Pääsääntöisesti ensimmäiset 50 kilometriä menee sähköllä ja kun sähkö on loppu, menee polttomoottorilla.
Kovemmissa kiihdytyksissä ottaa polttomoottorin hetkeksi mukaan.
Talvella käyttää polttomoottoria myös nopeampaan lämmitykseen ja lisäksi pitää ottaa myös webasto.
Aiemmin käytössä oli myös ajossa lataantuva hybridi Toyota rav, mutta se oli kyllä aivan viraton paska.
Tuo ladattava nyt on jonkinlainen auto, mutta ajettavuudeltaan se on Toyota, eli melko kamala.- Anonyymi
Minä olen tykännyt Bemarin ja Audin jälkeen ajaa RAVilla. Ei se huono ole ajaa ja samaa mieltä on TM. Talvitestissä TM arivioi RAV4 plugarin 10 arvoiseksi talviajo maantiellä kohdassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tykännyt Bemarin ja Audin jälkeen ajaa RAVilla. Ei se huono ole ajaa ja samaa mieltä on TM. Talvitestissä TM arivioi RAV4 plugarin 10 arvoiseksi talviajo maantiellä kohdassa.
Mielestäni Audi (ainakin A6) on huomattavasti parempi ajettavaksi kuin Toytota rav4, jopa BMW on selvästi parempi.
Kiva sinulle jos siitä Toyotasta tykkäät, minun mielestäni se on huono ajettavaksi. Vaatii jatkuvaa ohjaamista, vakionopeudensäädin vaeltaa 5km/h, kulku etenkin takapenkille on ahdas, penkit on huonot istua, yms,
Mutta menettelee varmasti sellaiselle, joka on vielä huonompaan tottunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tykännyt Bemarin ja Audin jälkeen ajaa RAVilla. Ei se huono ole ajaa ja samaa mieltä on TM. Talvitestissä TM arivioi RAV4 plugarin 10 arvoiseksi talviajo maantiellä kohdassa.
Ravin melu ja surkeat ajo-ominaisuudet pilaa auton kuin auton. Talvitestissä Rav ei pysynyt millään mutkatiellä oli avistimet päällä tai ei ja testaajat ovat sentään ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni Audi (ainakin A6) on huomattavasti parempi ajettavaksi kuin Toytota rav4, jopa BMW on selvästi parempi.
Kiva sinulle jos siitä Toyotasta tykkäät, minun mielestäni se on huono ajettavaksi. Vaatii jatkuvaa ohjaamista, vakionopeudensäädin vaeltaa 5km/h, kulku etenkin takapenkille on ahdas, penkit on huonot istua, yms,
Mutta menettelee varmasti sellaiselle, joka on vielä huonompaan tottunut.Juuri tuo jatkuvan ohjaustarpeen puute on parasta Bemarin ja Audin jälkeen.
Tuo on aika samantasoinen aja akuin A4 mutta erilainen. Audin ohjaus oli mutkissa parempi mutta suoralla sen tahmeus oli ikävää ei se kuitenkaan yhtä umpisurkea ollut kuin BMW.
Audi kävi 3v aikana nelisen kertaa pyöränkulmasäädöissä ilman mainittavaa parannusta.
RAVi ei ole mikään mutka-auto kuten ei muutkaan korkeammat autot. Sillä matkataan ja tarvittassa mennä ohi hyvinkin nopeasti.
Itse vertaan uudesta ostettuihin 3 sarjaiseen ja A4een eli niihin mitä itsellä ollut. En vertaa satunnaisesti kokeilemiini autoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo jatkuvan ohjaustarpeen puute on parasta Bemarin ja Audin jälkeen.
Tuo on aika samantasoinen aja akuin A4 mutta erilainen. Audin ohjaus oli mutkissa parempi mutta suoralla sen tahmeus oli ikävää ei se kuitenkaan yhtä umpisurkea ollut kuin BMW.
Audi kävi 3v aikana nelisen kertaa pyöränkulmasäädöissä ilman mainittavaa parannusta.
RAVi ei ole mikään mutka-auto kuten ei muutkaan korkeammat autot. Sillä matkataan ja tarvittassa mennä ohi hyvinkin nopeasti.
Itse vertaan uudesta ostettuihin 3 sarjaiseen ja A4een eli niihin mitä itsellä ollut. En vertaa satunnaisesti kokeilemiini autoihin.Niin omiin autoihini minäkin Toyotaa vertaan. Audi A6 oli minulla muutaman vuoden, nyt viimeisimpänä E-MB.
Tänään kävin ajamassa Toyotalla (Rav4 )
taas n. 50km:n lenkin.
Akkua riitti n.30 km:iin, sen jälkeen bensalla.
Liukkaalla huomasi, ettei ollut minkäänlaista ohjaustuntumaa. Moottoriteillä sai ohjata kuin vanhaa Ladaa ( jollaista olen joskus 80- joutunut kerran ajamaan) ja vakionopeudensäädin on aivan käsittämättömän huono.
Eikä se ole vain tämän yksilön vika, vaan myös toisessa samanlaisessa on aivan samat viat, tai ehkä toyotan ollessa kyseessä, samat ominaisuudet.
En ole ajanut noita bemarin tai audin pikkuautoja, niin niistä en osaa sanoa mitään. - Anonyymi
Joo tänne kirjoitteele skoda kaupiaat hunoja toyotasta kun on hallissa jiljaista
Toyota aon maailmanpatas auto. Top gear testissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni Audi (ainakin A6) on huomattavasti parempi ajettavaksi kuin Toytota rav4, jopa BMW on selvästi parempi.
Kiva sinulle jos siitä Toyotasta tykkäät, minun mielestäni se on huono ajettavaksi. Vaatii jatkuvaa ohjaamista, vakionopeudensäädin vaeltaa 5km/h, kulku etenkin takapenkille on ahdas, penkit on huonot istua, yms,
Mutta menettelee varmasti sellaiselle, joka on vielä huonompaan tottunut.Ovat baan kasikeeyaa kalliimia kuin rav 3 ja huollot myöskin tarpeen joka kuukausi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo jatkuvan ohjaustarpeen puute on parasta Bemarin ja Audin jälkeen.
Tuo on aika samantasoinen aja akuin A4 mutta erilainen. Audin ohjaus oli mutkissa parempi mutta suoralla sen tahmeus oli ikävää ei se kuitenkaan yhtä umpisurkea ollut kuin BMW.
Audi kävi 3v aikana nelisen kertaa pyöränkulmasäädöissä ilman mainittavaa parannusta.
RAVi ei ole mikään mutka-auto kuten ei muutkaan korkeammat autot. Sillä matkataan ja tarvittassa mennä ohi hyvinkin nopeasti.
Itse vertaan uudesta ostettuihin 3 sarjaiseen ja A4een eli niihin mitä itsellä ollut. En vertaa satunnaisesti kokeilemiini autoihin.3 sarua alne ja a4 on koirankooeja rav 4 veraten esin takatilat
- Anonyymi
Kuski voi valita itse ajomoodin ja valikosta miten auto käyttää sähköä suhteessa bensaan.
- Anonyymi
Jokaisessa automerkissä logiikka on varmaankin vähän eri, mutta omassa plugarsiia tuntuisi menevän jotenkin näin.
Kun navigaattoriin syöttää määränpään ja jos se on kauempana kuin mitä sen hetken sähkö range sallii, ottaa auto alkumatkasta herkästi polttomoottoria käyttöön. Kun matka etenee kynnys polttomoottorin käytölle kasvaa kunnes viimmeiset kilometrit mennään pelkästään sähköllä. Valtatiellä/moottoritiellä polttomoottori tuntuisi käynnistyvän herkästi, kun taas alle 60km nopeusrajoitusalueella mennään herkemmin sähköllä.
Toki sitten kuljettajakin voi vaikuttaa vaihtamalla eri ajomoodien välillä, mutta noin kuin edellä jos antaa olla eco moodissa koko matkan ajan. - Anonyymi
Minulla on itselataava hybridi-Toyota. Kun sillä ajaa, niin auton tietokone pitää huolen siitä, että puolet ajetaan sähköllä, joten kuljettajan ei tarvitse asiasta mitenkään huolehtia. Kun polttoainemittari näyttää pientä lukemaa, niin silloin autoon pitää laittaa lisää bensaa. Todella vaivatonta autoilua.
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa tietokoneen asetuksia niin että 75% matkasta menee sähköllä. Itse tein tuon muutoksen ja säästö on huomattava. Seuravaksi olen ajatellut kokeilla 100% asetusta jolloin auto kulkisi koko ajan vain sähköllä ja itselataavana tietenkin ilman että tarvitsee ladata.
- Anonyymi
Huomaa että kaikilla kirjoittajilla ei vielä ole ajokorttia
Rav 4 on maailan paras auto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869