Köyhien joulu

Anonyymi-ap

Paljonko pistätte rahaa jouluruokaan ja kaikkeen?

39

435

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mitään kun ei oo tapana viettää ylikansallisten rituaaleja...

    • Anonyymi

      Ruokia en ole vielä ostanu, ostan ne ensiviikolla vasta, siihen menee varmasti 250 e , kun ostamme kaikki joulupyhäruut, emme käy jouluaikana kaupassa ollenkaan. Kinkusta riittää varmasti 4 päivän ruuat, sitten se heitetään pois joten sitten voisi mennä vasta kauppaan, särpikkeitä on sipseitä hedelmiä... rosollia ym, sillai et pärjää koko joulun.

      No lahjoihin menee 1000 e, on noita lasten perheitä ja lastenlapsia, voi olla et menee enempikin.

      Joulu koristeita ostetaan aina joka vuosi uusia, vamhojen sekaan ja jouluvaloja, kaikkee uutta joulusisustusta, verhoja ja mattoja... kankaita, noin 300 e. Jouluna ei säästelllä, muina kuukausina sitten vähän enempi. Meillä joulu maksaa joka joulu paljon,

    • Anonyymi

      Muutaman kympin, max 60€, ruokiin sisältäen makeatkin.
      Kalkkunafile(on mun "kinkkuni") maksaa 10-15 euroa riippuen fileen koosta, iso rasia perunalaatikkoa noin 4 euroa, savulohifile 10-15 euroa riippuen fileen koosta ja 800gr rasia savpekonia 11€.
      Siihen suklaakonvehtirasia ja pussillinen piparkakkuja makeiksi.

    • Anonyymi

      Sossuko teille myöntää noi rahat syömisiin missäs nyt makaronit.

      • Anonyymi

        Eiku työnantaja myöntää, näin joulun alla. pallo punaisena, ja ilme ku petolinnun perseel.


      • Anonyymi

        Itse ainakin hankin työnteollani omat ruokarahani.


      • Anonyymi

        joo sossusta saa rahaa ja pelastusarmeijalta ja kirkolta ja sit menee hurstin ruokajonoon

        kyllä sitä aina jotain on syöty joulunaki

        sit kannattaa jos on luppoaikaa niin kerjätä kauppojen ovien läheisyydessä

        monesti parin tunnin kerjäämällä tulee sellane 400 euroo


    • Anonyymi

      Kun joulukuun puolivälissä pitää maksaa 750 € auton vakuutusmaksuja, niin ei
      siinä enää paljon jää ruokahankintoihin. Mutta onneksi on sitä vuoden mittaan
      kertynyttä jemmarahaa , millä voi rahoittaa muita hankintoja .

      • Anonyymi

        Oho oikein maksat 750eur vaude.


      • Anonyymi

        kannattaa aina pistää seisomaan auto jos ei aja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho oikein maksat 750eur vaude.

        Ei kai kukaan maksa kun sen pakollisen liikennevakuutuksen ? olen aina maksanut vain sen enkä ole kolaroinut koskaan


    • Anonyymi

      Hyvä trolli että köyhällä vielä mukamas olis auto.

      • Anonyymi

        Hyvä trolli että sinulla olisi mukamas aivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä trolli että sinulla olisi mukamas aivoja.

        Sinun aivosi on turvonnut ainakin rusinan kokoiseksi.


      • Anonyymi

        Ja kävis vielä töissäkin.


    • Anonyymi

      Eipä tule paljoa laitettua jouluun kahden aikuisen taloudessa. Normaalin viikkobudjetin lisäksi muutama satanen kun lahjoja ei tarvitse ostaa ollenkaan aikuisilla. Ale myyntejäkin hyödynnetään.

      Onneksi ei tarvitse kustantaa muiden jouluja, ruokia ja lahjoja. Sellaisesta voisi tietenkin tulla melkoinen lasku.

    • Anonyymi

      Jouluhössötykseen ei mene euroakaan. Ihan ns. normaalia aikaa.

      • Anonyymi

        Sun on laitettava rahasi viinaan ja tupakkaan joka päivä, niin ei jouluun riitä.
        onneksimeitä on jotka ei viinaan tuhlaa vaan ennemmin jouluun.

        Viinanhuuruista joulua sulle. Sehän on sun tapa.


    • Anonyymi

      Makaronista saa joulukinkun korvikkeenkin kun keittää satsin, jäähdyttää, ja puristaa tiiviiksi möykyksi.
      Sinappia päälle ja hetkeksi uuniin.

    • Anonyymi

      "...Itsessään köyhiä, mutta monia rikkaaksi tekeväiset..." Biblia

      Toimittajille!

      Olen havainnut, että olette lukeneet täällä yli kymmenen vuotta olleita kirjoittamiani juttuja. Reaktioista esimerkiksi ylen toimittajien mielissä olen havainnut monenlaisia tuntemuksia.
      Te olette minulle rakkaita ja tärkeitä ihmisiä. Enkä missään tapauksessa halua enkä ole halunnut loukata teistä yhtäkään. Olen onnellinen siitä että olen saanut lukea, kokea ja nähdä ja joitakin teistä jopa tuntea elämäni eri vaiheissa. Älkää pahentuko kirjoituksistani. Kun syvällisesti mietitte, huomaatte ja oivallatte, että kirjoitukseni kärki ei ole kohdistunut teidän arvosteluunne. Päinvastoin. Olette olleet monien kiinnostavien juttujen tekijöitä. Avartaneet tietoisuutta monien juttujenne kautta. On kuin yhdessä ”parantaisimme maailmaa”. Näin Joulun aikaan rukoilen meille kaikille armoa, siunausta ja johdatusta kaikessa hyvässä ja rakentavassa. Myös juttujen teossa. Olisi mukava ajatella, että me olemme kaikki hyviä kanssamatkustajia tällä pyöreällä pienellä avaruusmatkalaisella avaruuden ja ajan pyörteissä. Ja Jumalan armo johdattaisi meistä monia kaiken uskon, hyvyyden, onnen ja armon lähteille. Tsemppiä ja iloista mieltä kaikille teille! Ja rauhaisaa Joulun aikaa ja onnea tulevalle vuodelle 2024.

      • Anonyymi

        Ei jeesus jouluna syntynyt , kusetitte suurimman juhlan mielikuvituskaverinne palvomiseen .
        ja muuten kuolemaan kaikki päättyy , minä tiedän sen


    • Anonyymi

      Ei sen enempää kuin normaali arjessakaan. Ei viitsi pelkästään itselle mitään jouluruokia laittaa. Syön sitä mitä pakastimessa on valmista ruokaa. Taatelikakun teen jota sitten nassuttelen päiväkahvin kanssa. Oon jo niin vanha että kakkukahvinikin saan nauttia ihan omissa oloissani, ei tule kukaan kahville.

    • Anonyymi

      Niimpä ei sitä välttämättä tarvi mitään erikoisempia ruokia laittaa jouluna tuo taatelikakku ihan hyvä.Joulutorttuja teen.Veljelle joulupäivänä syömään ja sieltä annetaan aina mukaan.

    • Anonyymi

      Jouluruoka tulee sen muun ohella.
      Kotiin emme ole hankkineet mitään joulusta muistuttavaa yli 20:een vuoteen.

    • Anonyymi

      En yhtikäs mitää,syön ihan tavallista ruokaa
      Keitän perunoita ja teen nakkikastikkeen

    • Anonyymi

      Laitan noin 25 euroa. Ei sitä kannata tuhlaamaan alkaa.

    • Anonyymi

      Ehkä 20€ menee joulun piikkiin ekstraa. Syödäänhän sitä muutenkin, joten ei jouluruoka kallista ole. Vävylle ostin joululahjaksi tosi hyvät lämpimät nahkarukkaset 5€ (ostin itselle samanlaiset, oli tarjouksessa 10€ kahdet, tosi hyvät), appiukolle tilasin lahjakortilla pari lehteä jouluksi lukemiseksi 0€, lankomiehelle tilasin lahjakortilla pari lehteä jouluksi lukemiseksi 0€ jne. Uusin kirja saatiin juuri marraskuun lopulla painosta, sain siitä muutaman laatikollisen tekijän kappaleita, tyttäret saa siitä kirjat ja pojalle myös lukemista. Postinjakajalle laitan pienen muistamisen ennen joulua, kahvipaketin.

      Vanhat joulukoristeet haetaan ullakolta ja joulukuusi on jo tutun metsänomistajan metsästä sovittu haettavaksi. Jouluverhot ja matot vaihdetaan ennen aattoa. Matot pesin kesällä 2€ meni pesuaineisiin, kun pesin kaikki matot. Pihakuuseen laitan koristeeksi nippusiteellä muutaman kullanvärisen ja punaisen pantittoman juomatölkin, tulee ihan siisti koristelu. Ulkovalot maksoi Tokmannilla 6€ vuosia sitten, ne toimii edelleen.

      Mitään suurempia jouluhössötyksiä ei meillä ole, nämä kuviot on jo vuosien aikana vakiintuneet.

    • Anonyymi

      Riippuu siitä kenelle tulee tarjoiltua. Kyllä jotain pitää olla. 200 euroa piisaa kaikkeen ja ruokaan menee varmaan 300e.

    • Anonyymi

      Ruuan saa halvalla. Porkkana ja lanttupussit 2 kg 1-2 euroa ja niistä saa isot laatikot ja säästää 2 porkkanaa rosolliin. Rosolli 2 porkkanaa, 2 perunaa, punajuurta, 1 etikkakurkku ja sipuli+ omena, tässä on muutaman euron ruokia. Perunapussit maksavat 1 euro 2 kilon pussi mistä saa imelletyn perunalaatikon. Itse olen tehnyt kaikki jouluruuat aina vaikka tulot riittäisivät kalliimpaankin. Kinkkua saa edullisesti ja salaatteja myös jos hyödyntää 60% ilta alennuksia kuten minä teen. Pakastin on täynnä halpaa ruokaa. Sukkia kudon keräyksiin n. 100 paria vuodessa ja siitä saa hyvän joulumielen ja halpoja joululahjoja, langat maksaa n. 4-5 euroa sukkaparia kohden.

      • Anonyymi

        Tämä tosi! Me tehdään myös itse jouluksi laattikosafkat, kuten lanttu, peruna ja porkkana sellaiset. Juurekset on edullisia, jo 10€ ostaa hurjan määrän niitä ja niistä saa vaikka kuinka isommallekin porukalle tarjoiluja joulupöytään.
        Ja mikä pakko on jotain kinkkua olla, meillä on ollut joka joulu ihan muuta ja ostetaan -60% punaisella lapulla. Juuri eilen sulatettiin pakastinta ja katsottiin sisältö, että tiedetään joulupöytään tarjoilut.
        Varmasti riittää syötävää, kun meillekin tulee isompi porukka jouluaterialle, lapset ja heidän kavereita..
        Hyvää joulumieltä saan, kun meillä on seurakunnan diakoneilla lahjalista, sieltä voi valita mieleisen lahjan, niin hankin jonkin sopivan lahjan anonyymina ja diakonit toimittaa sen sitten perille.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ite laitan parisataatuhatta euroo joka vuos ruokiin ja lahjoihin

      se antaminen on joulun alla niin ristillistä

      tulee itellekki hyvä mieli kun antaa

      • Anonyymi

        oletko piispa 🤣


    • Anonyymi

      Mielenterveys palveluihin pitäisi saada lisää resusseja näyttää olevan tarvetta.

      • Anonyymi

        Oletko hakenut lääkäriltä reseptin ? saa kadulta hyvän hinnan ja saa paljon jouluruokia 🤣


    • Anonyymi

      Ruokaan menee joku 40e kun haen viikon ruuat joulua en vietä ollenkaan kun on täyttä tyhmyyttä koko homma.

    • Anonyymi

      Muuttunut niin kaupalliseksi koko joulu.En kanssa mitään ihmeellistä syöminkiä osta.Sitten eri jos lapsia on.

    • Anonyymi

      Jos Helsinki järjestää köyhien joulun.Eikö maasetu kaupungit kunnat? Vapaa kirkkokin tarjoaa Helsingin lähiössä joulurukaa 24.12.ilmasta yksinäislle.Kovin köyhiä ette ole jo nettiäkin pystytte ylläpitämään. Kukaan ei estä pytää Jouluapua kirkon diakonilta tai Pelastusarmejalta. Köyhytenne syy taitaa olla kalja ja tupakka?

    • Anonyymi

      Joulu on menny kaupalliseksi tympii kun jo lokakuussa on kaupoissa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe