onko muilla samoja kipuja?Miten onnistuu varaaminen jalan päälle?
iskias kipu < oikekassa jalassa
15
5902
Vastaukset
- jalassa-
B12vitamiini ja Mangnesium kuuri heti kehiin,,
niistä saat avun..näin minulla helppas.- mene..
Punttisalille!
- piitu
Hei, ei mitenkään onnistu varaamaan jalan päälle, aamusta varsinkaan.
Minulla kesti vuoden ennenkuin leikkasivat, ja minun pitäisi nyt sitten olla terve, en aamusta pääse ominvoimin sängystä ja sitten kun pääsen niin nousen rollaattoriin ja kipu on helvetillinen.
kun soitan sairaalaan ja yritän tavoittaa leikannutta lääkäriä niin minua pompotellaan osastolta toiselle , ja lääkäriä ei saa puhelimeen , käsketään syömään lisää tramalia.- Kaisa
Hei, Mitä sinulla leikattiin kun olit sairaalassa ? Epäonnistuiko sinun liekkaus jotenkin kun et ole parantunut entiseen kuntoosi ?
- minä
näitä tarinoita lukiessa tulee mielee että olenko poikkeus joukossa. Sai helpotuksen kipuihin leikkauksesta (välilevyn pullistuma). Monet tänne kirjoittaneet tuntuvat vastuvan leikkausta ylikaiken tai sitten heidän leikkaus on epäonnistunut. Tuskin minä ainoa onnekas olen?
- Piitu
Kaisa kirjoitti:
Hei, Mitä sinulla leikattiin kun olit sairaalassa ? Epäonnistuiko sinun liekkaus jotenkin kun et ole parantunut entiseen kuntoosi ?
Minulla oli kaksi pullistumaa jotka oireilivat kolmatta kesää, ei siis vetäytyneet konservatiivisellä hoidolla . Minulla on myös alimmat selkänikamat rappetuneet ja siitä johtuen selkäydinkanava oli ahtautunut , joten leikkauksessa tehtiin hermoille tilaa.
En tiedä oliko leikkaus epäonnistunut, tuskin eiköhän leikkaava lääkäri parhaansa tehnyt .
Aamusta en tahdo päästä sängystä ylös mutta sitkeästi nousen toisten avustamana, ja kunhan jonkun aikaa olen kävellyt, rollaattorin avulla ,niin kivut rupeaa helpottamaan ja viimein kärsin mennä pissillekin. Ei sitä uskoisi terveenä ollessa miten vessan kynnyskin voi olla korkealla
Nyt kokeilen tälläin että nousen yöllä liikkumaan etten puutuisi niin pahasi.
Tsemppejä kaikille jotka kamppailevat kipujensa kanssa.
- Kaisa
minulla nyt vuoden kestänyt iskiasvaiva, kipu säteilee vas. jalkaan, puutumista. Nyt todettiin välilevypullistuma, ja välilevy painaa hermoon. Siitä kipu. Olen menossa leikkaukseen. Älä odota liian kauan kipusi kanssa, mene lääkäriin. Varsinkin jos kipu jalassa tulee niin kovaksi että et pysty varaamaan painoa siihen.
- Jaana
Mulla on sama vaiva. Kävely on ollut aikamoista takkuilua tammikuusta lähtien. Nyt alkaa jo helpottaa se verran, että pystyn kävelemään kerralla enemmän kuin 100m. Minun selkä leikataan tämän kuun lopussa. 2 välilevyn pullistumaa, josta toinen kookas. Toivottavasti leikkaus menee hyvin. Pelottaa aikalailla!!
Mielestäni iskias-vaivaan auttaa ehdottomasti parhaiten venyttely (ainakin on halpaa), reiden etu-ja takaosa, pakarat ja pohkeet. Itse ainakin saan kärsiä seuraukset jos parina päivänä jää venyttey väliin. Myös hieroja ja kiropraktikko osaatat auttaa vaivassa. - Kaisa
Jaana kirjoitti:
Mulla on sama vaiva. Kävely on ollut aikamoista takkuilua tammikuusta lähtien. Nyt alkaa jo helpottaa se verran, että pystyn kävelemään kerralla enemmän kuin 100m. Minun selkä leikataan tämän kuun lopussa. 2 välilevyn pullistumaa, josta toinen kookas. Toivottavasti leikkaus menee hyvin. Pelottaa aikalailla!!
Mielestäni iskias-vaivaan auttaa ehdottomasti parhaiten venyttely (ainakin on halpaa), reiden etu-ja takaosa, pakarat ja pohkeet. Itse ainakin saan kärsiä seuraukset jos parina päivänä jää venyttey väliin. Myös hieroja ja kiropraktikko osaatat auttaa vaivassa.Venyttely auttaa ? Aika jännä juttu, että tämän kuluneen vuoden aikan jolloin olen käynyt lähes viikottain fysioterapiassa, ei ole kertaakaan puhuttu venyttelystä. Täytyypä kysellä fysiltä lisää, jos vaikka helpottaisi kipuja ennen leikkausta ja ehkä leikkauksen jälkeen. Minutkin leikataan kahden viikon sisään.
- Jaana
Kaisa kirjoitti:
Venyttely auttaa ? Aika jännä juttu, että tämän kuluneen vuoden aikan jolloin olen käynyt lähes viikottain fysioterapiassa, ei ole kertaakaan puhuttu venyttelystä. Täytyypä kysellä fysiltä lisää, jos vaikka helpottaisi kipuja ennen leikkausta ja ehkä leikkauksen jälkeen. Minutkin leikataan kahden viikon sisään.
Minun iskiasvaiva on välilevynpullistumasta peräisin...tällä kertaa. Aiemmin oli lieviä iskiasoireita oikeassa jalassa. Silloin treenasin suht rankasti ja venyttely jäi vähemmälle. Sillä kertaa pelkkä perusteellisempi ja pidenpikestoinen pakaralihasten venyttely auttoi.
Eikö fysioterapeutti ole neuvonut sulle iskiashermojumppa-ohjetta? Makaat selällään, vedät ensin jalan koukkuun vatsan päälle ja samalla koukistat myös nilkan. Tämän jälkeen suoristat rauhallisesti jalan ja nilkan (kurkotat mahdollisimman kauas). Tee 3 - 4 sarjaa 10-15 toistolla (tai miten jalkaa sallii). Tämän harjoituksen jälkeen jalat rentoutetaan. Makaat edelleen selälläsi ja nostat jalat esim tuolin päälle, niin että polvien kohtalle tulee n 90 asteen kulma. Tässä asennossa n 15 - 20 min. Eikä ole rankkaa :) - tarmo
Kaisa kirjoitti:
Venyttely auttaa ? Aika jännä juttu, että tämän kuluneen vuoden aikan jolloin olen käynyt lähes viikottain fysioterapiassa, ei ole kertaakaan puhuttu venyttelystä. Täytyypä kysellä fysiltä lisää, jos vaikka helpottaisi kipuja ennen leikkausta ja ehkä leikkauksen jälkeen. Minutkin leikataan kahden viikon sisään.
Mitä mieltä olette minun kohdasta....? Tammikuussa koski selkä ja olen ollut siintä asti sairaslomalla...Sitten tajusin maaliskuussa mennä yksityiselle ortopedille... Sieltä ohjattiin magneettikuvaan ja sieltähän löytyi 3 pullistumaa.. ja ekaksi kunnanlääkäri luuli iskiakseksi... että ei hätää...
Muutta viikko sitten minulla olisi ollut leikkaus, mutta minulla on melkein kokonaan hävinnyt kivut oikean ukkovarpaan kohdalla on välillä puutumista mutta ei kamalaa sekään...! Ortopedi ei alkanut leikkaamaan, koska se ei voi parantaa tätä tilannetta mukamas yhtään..! Ehkä olen tyytyväinen kun en mennyt leikkaukseen... En syö särkylääkettä jatkuvasti ja suht hyvin nyt pärjään...! - Jaana
tarmo kirjoitti:
Mitä mieltä olette minun kohdasta....? Tammikuussa koski selkä ja olen ollut siintä asti sairaslomalla...Sitten tajusin maaliskuussa mennä yksityiselle ortopedille... Sieltä ohjattiin magneettikuvaan ja sieltähän löytyi 3 pullistumaa.. ja ekaksi kunnanlääkäri luuli iskiakseksi... että ei hätää...
Muutta viikko sitten minulla olisi ollut leikkaus, mutta minulla on melkein kokonaan hävinnyt kivut oikean ukkovarpaan kohdalla on välillä puutumista mutta ei kamalaa sekään...! Ortopedi ei alkanut leikkaamaan, koska se ei voi parantaa tätä tilannetta mukamas yhtään..! Ehkä olen tyytyväinen kun en mennyt leikkaukseen... En syö särkylääkettä jatkuvasti ja suht hyvin nyt pärjään...!Mulla kävi tuossa leikkaujutussa ihan toisin päin. Kävin aamulla lääkärin juttusilla ja olin jo asennoitunut siihen, että leikkausta ei tule. Mutta lääkäri olikin toista mieltä. Minullakin kivut ovat vähentyneet siihen määrin, etten särkylääkkeitä tarvitse, mutta joka päivä pullistuma kuitenkin muistuttaa olemassaolostaan. Työni on sen laatuista, että siihen en kuitenkaan kykene. Kokeilin, huonoin seurauksin.
Sitä myös ihmettelin miten nopeasti leikkaukseen pääsee. Ensimmäinen aika olis ollut juhannuksen aatonaattona, mutta sain muutettua leikkausajan viikolla eteenpäin. Onneksi!! :) - noise
tarmo kirjoitti:
Muutta viikko sitten minulla olisi ollut leikkaus, mutta minulla on melkein kokonaan hävinnyt kivut oikean ukkovarpaan kohdalla on välillä puutumista mutta ei kamalaa sekään...! Ortopedi ei alkanut leikkaamaan, koska se ei voi parantaa tätä tilannetta mukamas yhtään..! Ehkä olen tyytyväinen kun en mennyt leikkaukseen... En syö särkylääkettä jatkuvasti ja suht hyvin nyt pärjään...!Haloo. Välilevyt jotka pullistuvat ulos paikoiltaan nikamaväleistä ja painavat iskiashermoa ja näin ollen aiheuttavat nimenomaan iskiasoireiston. Joten kunnanlääkärisi oli ihan oikeassa.
Kaikkia pullistumia ei kannata leikata, koska ajanmittaan paranemistaipumus on hyvä ja leikkaustulos ei välttämättä kovin hyvä. Jos pärjäät ilman leikkausta, ole tyytyväinen.
Oikeinkirjoitusta kannattaa harjoitella kipujen lomassa. - Jaana
noise kirjoitti:
Haloo. Välilevyt jotka pullistuvat ulos paikoiltaan nikamaväleistä ja painavat iskiashermoa ja näin ollen aiheuttavat nimenomaan iskiasoireiston. Joten kunnanlääkärisi oli ihan oikeassa.
Kaikkia pullistumia ei kannata leikata, koska ajanmittaan paranemistaipumus on hyvä ja leikkaustulos ei välttämättä kovin hyvä. Jos pärjäät ilman leikkausta, ole tyytyväinen.
Oikeinkirjoitusta kannattaa harjoitella kipujen lomassa.Luotan siihen, että lääkäri on katsonut magneettikuvien perusteella leikkauksen tarpeelliseksi. Tuskin ketään AIVAN turhaan leikataan. Kuten aiemmin kirjoitin vaivani ovat jatkuneet tammikuusta asti.Kuten myös sairasloma. Kivut estää työnteon vaikka työintoa olisi jo. Ei Kelan rahoilla liiemmin juhlita. Joten jos helpotusta saatta olla tarjolla...
Tähän asiaan mitenkään liittymättä, kannattaako ivailla toisten kirjoitusvirheistä, kun ei omasikaan suomenkieli kovin täydellistä ole. Lue 1.lauseesi uudestaan. Eiköhän niitä virheitä satu meille jokaiselle. - pitkäaikaisella kokemuksella
Jaana kirjoitti:
Luotan siihen, että lääkäri on katsonut magneettikuvien perusteella leikkauksen tarpeelliseksi. Tuskin ketään AIVAN turhaan leikataan. Kuten aiemmin kirjoitin vaivani ovat jatkuneet tammikuusta asti.Kuten myös sairasloma. Kivut estää työnteon vaikka työintoa olisi jo. Ei Kelan rahoilla liiemmin juhlita. Joten jos helpotusta saatta olla tarjolla...
Tähän asiaan mitenkään liittymättä, kannattaako ivailla toisten kirjoitusvirheistä, kun ei omasikaan suomenkieli kovin täydellistä ole. Lue 1.lauseesi uudestaan. Eiköhän niitä virheitä satu meille jokaiselle.Kyllä Noise asiaa puhui, hyvällä suomen kielellä. Iskiasoireiden takana on useinkin välilevyn pullistuma, kuten minullakin, jo kahdeksan kuukautta. Sairaslomalla olen ollut koko ajan. Kaikkea on yritetty, mutta ei leikkausta. Riittävä syy leikkaukseen olisi, sillä pullistuma on erittäin suuri ja osittain ahtauttaa hermojuuriaukkoa.
Olen saanut erittäin hyvää asiantuntija-apua fysiatreilta ja niin vain on, että joillekin leikkaus on ainoa apu vaivaan, kun taas jotkut palaavat aina leikkauksenkin jälkeen takaisin uudelleen operoitavaksi. Itse menen leikkukseen vasta kun ns.halvausoireet ovat vallalla. Konservatiivisella hoidolla (luonto hoitaa, aika haavat parantaa) on tutkimuksin todettu olevan hyviä tulosia. Tästä johtuen leikkauslukumäärä ovat vuosittain aina vain laskussa. Olen tavannut nuoria ihmisiä, jotka myöskin ovat luottaneet lääkäreidensä lausuntoihin ja tällä hetkellä elämä on silkaa tuskaa. Kyseenalaistakaa, tutkikaa, etsikää tietoa.
Itse olen parantunut hyvin lääkärin määräämillä tulehduskipulääkkeillä, OMALLA AKTIIVISELLA HARJOITTELULLA ja fysioterapeutin avulla.
Kipu pitää ajaa alas, jotta se ei neuropatisoituisi ja liikkua pitää kivusta huolimatta. Ensimmäisillä askeleillani tuskan hiki valuu, mutta jostain kumman syystä se tietyn matkan jälkeen helpottaa, kun vain sinnikkäästi jaksan edetä.
Kaikille kanssaihmisille, jotka kärsimyksineen elävät tätä päivää, toivon aurinkoista ja lämmintä kesää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767