Lääke unen jatkumiseen

Anonyymi-ap

Olen syönyt vuosia Ketipinoria uneen. Nyt sitä menee 300-400 Mg sekä Depottina 50 Mg iltaisin. Ilman noita en nuku lainkaan. Paljon on puhuttu Ketipinoria vastaan ja haluaisinkin luopua siitä. Varmaan en kaikkia haittavaikutuksia edes enää tunnista (apatia) lievän päänsäryn lisäksi. Eli mikä olisi hyvä unilääke niin että uni ei katkeaisi aamuyöstä?

17

352

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis katkeaako uni Ketipinorin kanssa ?
      Jos itse ottaisin kyseistä lääkettä, nukkuisin varmaan vuorokauden ympäri.

      • Anonyymi

        Kyllä katkeaa. Lääkkeet vaikuttavat eri tavalla eri ihmisiin. Ja olen käyttänyt Ketipinoria vuosia.


      • Anonyymi

        Ai että minua inhottaa kun tuota Ketipinoria määrättiin minulle minua näkemättä. Todella sopimaton minulle, jalkani turposivat, ummetus, uni katkonaista. Se uni tulee heti, joten musta se pitäs laittaa kolmiolääkkeksi, mutta uni kyllä lähtee yhtä nopeasti kun tulee. Apteekista oli tavara jo kerran loppunut joten on siinä lääkärit kirjoittaneet Ketipinoria kone kuumana. Minulta lopetettiin kun sanoin noin vaaralliset sivuvaikutukset. Sehän voi aiheuttaa jopa sydämen vajaa toimintaa, jos jalat rupee turpoamaan, olkaa varovaisia sen myrkyn kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että minua inhottaa kun tuota Ketipinoria määrättiin minulle minua näkemättä. Todella sopimaton minulle, jalkani turposivat, ummetus, uni katkonaista. Se uni tulee heti, joten musta se pitäs laittaa kolmiolääkkeksi, mutta uni kyllä lähtee yhtä nopeasti kun tulee. Apteekista oli tavara jo kerran loppunut joten on siinä lääkärit kirjoittaneet Ketipinoria kone kuumana. Minulta lopetettiin kun sanoin noin vaaralliset sivuvaikutukset. Sehän voi aiheuttaa jopa sydämen vajaa toimintaa, jos jalat rupee turpoamaan, olkaa varovaisia sen myrkyn kanssa.

        Aika epämääräistä, jos lääkäri kirjoittaa lääkkeen näkemättä/tapaamatta potilasta.
        Johan niiden kuuluisi vähän kysellä jotain, mahdollisia yliherkkyyksiä, ja muitakin juttuja.
        Eikä ne voi potilasta näkemättä tietää hänestä oikeastaan yhtään mitään, muuta kuin mitä ovat lukeneet edellisten lääkäreiden ja hoitajien tekstejä.
        Potilaan kuntokin, sekä fyysinen että psyykkinen pitäisi lääkärin todeta omin silmin ja korvin.


    • Anonyymi

      ketipinor ja peratsin. Ainakin noilla nukkuu hyvin.

      • Anonyymi

        Millainen lääke tuo Peratsin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen lääke tuo Peratsin on?

        Suoraan sanottuna mulla ei ole mitään kokemusta siitä erikseen. Mä olen ottanut sen aina ketipinorin kanssa. peratsin on oikeesti psykoosi ja skitsofrenia lääke. Mulla ei kylläkään kumpaakaan ikinä todettu. Sen takia voi olla että se ketipinorin kanssa vie ns tajun. Mä olen käyttänyt noita kahta lääkettä unettomuuteen 15 vuotta ja edelleen ne vaikuttaa suhteellisen nopeesti eli heti kun ne on ottanut.

        Noi on mulle aika vahvoja lääkkeitä koska esim. vessassa käynti on yöllä taitolaji koska noi vie tajun.

        Varsinaiset nukahtamislääkkeet ei tehonneet esim tenox ja imovane.

        Mulla on ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg.

        Noiden puoliintumisaika on noin 11-12 tuntia. Näin ainakin mulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoraan sanottuna mulla ei ole mitään kokemusta siitä erikseen. Mä olen ottanut sen aina ketipinorin kanssa. peratsin on oikeesti psykoosi ja skitsofrenia lääke. Mulla ei kylläkään kumpaakaan ikinä todettu. Sen takia voi olla että se ketipinorin kanssa vie ns tajun. Mä olen käyttänyt noita kahta lääkettä unettomuuteen 15 vuotta ja edelleen ne vaikuttaa suhteellisen nopeesti eli heti kun ne on ottanut.

        Noi on mulle aika vahvoja lääkkeitä koska esim. vessassa käynti on yöllä taitolaji koska noi vie tajun.

        Varsinaiset nukahtamislääkkeet ei tehonneet esim tenox ja imovane.

        Mulla on ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg.

        Noiden puoliintumisaika on noin 11-12 tuntia. Näin ainakin mulla.

        sori vaikutusaika on mulla 11-12 tuntia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoraan sanottuna mulla ei ole mitään kokemusta siitä erikseen. Mä olen ottanut sen aina ketipinorin kanssa. peratsin on oikeesti psykoosi ja skitsofrenia lääke. Mulla ei kylläkään kumpaakaan ikinä todettu. Sen takia voi olla että se ketipinorin kanssa vie ns tajun. Mä olen käyttänyt noita kahta lääkettä unettomuuteen 15 vuotta ja edelleen ne vaikuttaa suhteellisen nopeesti eli heti kun ne on ottanut.

        Noi on mulle aika vahvoja lääkkeitä koska esim. vessassa käynti on yöllä taitolaji koska noi vie tajun.

        Varsinaiset nukahtamislääkkeet ei tehonneet esim tenox ja imovane.

        Mulla on ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg.

        Noiden puoliintumisaika on noin 11-12 tuntia. Näin ainakin mulla.

        Ketipinorkin on psykoosilääke, ei mikään unilääke, vaikka sitä nukkumisen tueksi määrätäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketipinorkin on psykoosilääke, ei mikään unilääke, vaikka sitä nukkumisen tueksi määrätäänkin.

        Niin on mutta vastasin peratsinin kohdalta koska kysyjä kysyi siitä. Mulle on ihan sama mihin ne on oikeesti tarkoitettu. Koska mä vihaan valvomista ja mä muistan vieläkin sen 23 vuoden takaisen ajan. Jos joku tykkää valvoa niin ei siinä mitään. ite en tykkää valvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on mutta vastasin peratsinin kohdalta koska kysyjä kysyi siitä. Mulle on ihan sama mihin ne on oikeesti tarkoitettu. Koska mä vihaan valvomista ja mä muistan vieläkin sen 23 vuoden takaisen ajan. Jos joku tykkää valvoa niin ei siinä mitään. ite en tykkää valvoa.

        Lyhyesti sanottuna mistä unettomuus alkoi niin siihen vaikutti stressi ja ahdistuneisuus. Pelko tulevasta.Olin juuri samana vuonna saanut diagnoosin masennuksesta ja paniikkihäiriöstä johon sain lääkityksen . Muutaman kuukauden kuluttua huomasin että vaikutus oli kuin lumelääkkeillä. Siihen aikaan tuli vielä työhönosoituksia ja koska minulla oli lääkitys niin luulin olevani työkykyinen. Olin muutaman kuukauden töissä ja sitten sain potkut. Lääkitys lopetettiin samaan aikaan.

        Silloin samaan aikaan kun masennuslääkkeet määrättiin niin määrättiin nukahtamislääkkeet koska olin vielä ylhäällä aamuneljältä. Ne nukahtamislääkkeet tehosi puolisen vuotta ja sitten valvominen vaan jatkui. Syynä edelleen stressi ja ahdistuneisuus tulevaisuudesta.

        Mulla meni noin 7 vuotta että pääsin kuntoutustuelle ja sitten eläkkeelle. Mutta mä olin nähtävästi jo riippuvainen ketipinorista ja peratsinista niin mä en saanut enää unta ilman lääkkeitä.

        Ja kyllä olen yrittänyt olla ilman. Pisin valvominen on kestänyt puolitoista vuorokautta ja se riitti mulle. Joten mieluusti otan noi lääkeet vaikka olis psykoosilääkkeitä. Koska mulle niistä ei ole tullut haittavaikustuksia jos sitä uneliaisuutta ei lasketa haittavaikutukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyesti sanottuna mistä unettomuus alkoi niin siihen vaikutti stressi ja ahdistuneisuus. Pelko tulevasta.Olin juuri samana vuonna saanut diagnoosin masennuksesta ja paniikkihäiriöstä johon sain lääkityksen . Muutaman kuukauden kuluttua huomasin että vaikutus oli kuin lumelääkkeillä. Siihen aikaan tuli vielä työhönosoituksia ja koska minulla oli lääkitys niin luulin olevani työkykyinen. Olin muutaman kuukauden töissä ja sitten sain potkut. Lääkitys lopetettiin samaan aikaan.

        Silloin samaan aikaan kun masennuslääkkeet määrättiin niin määrättiin nukahtamislääkkeet koska olin vielä ylhäällä aamuneljältä. Ne nukahtamislääkkeet tehosi puolisen vuotta ja sitten valvominen vaan jatkui. Syynä edelleen stressi ja ahdistuneisuus tulevaisuudesta.

        Mulla meni noin 7 vuotta että pääsin kuntoutustuelle ja sitten eläkkeelle. Mutta mä olin nähtävästi jo riippuvainen ketipinorista ja peratsinista niin mä en saanut enää unta ilman lääkkeitä.

        Ja kyllä olen yrittänyt olla ilman. Pisin valvominen on kestänyt puolitoista vuorokautta ja se riitti mulle. Joten mieluusti otan noi lääkeet vaikka olis psykoosilääkkeitä. Koska mulle niistä ei ole tullut haittavaikustuksia jos sitä uneliaisuutta ei lasketa haittavaikutukseksi.

        Entä jos en pääasiassa tunne päivällä väsymystä, niin olenko nukkunut rittävästi? Välillä toki lyhyt uni painaa pahasti päivällä ja vaikuttaa mielialaan kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos en pääasiassa tunne päivällä väsymystä, niin olenko nukkunut rittävästi? Välillä toki lyhyt uni painaa pahasti päivällä ja vaikuttaa mielialaan kovasti.

        Kyllä mä sanoisin että olet nukkunut riittävästi. Jotkut puhuu että heillä on ketipinorista zombiolo päivällä. Itellä ei ole mitään sivuoireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen lääke tuo Peratsin on?

        Sekä ketipinor että peratsin ovat psykoosi/skitsofrenia lääkkeitä. Vältä niitä kaikkia kuin ruttoa. Mutta Peratsin on parempi kuin Ketipinor.


    • Anonyymi

      Ne Ketipinor/Seroquel depotit ovat täysin turhia unettomuuteen. Ja muutenkin sinun Ketipinor annokset ovat todella suuret kun käytät sitä unettomuuteen. Normaali annostus unettomuuteen on 25mg - 100 mg (hyvä annos on 50mg). Ketipinor kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen kuin menee nukkumaan. Ketipinor/Seroquel on kamala lääke, enkä voi sitä suositella kenellekkään sen haittojen takia (se voi jopa aiheuttaa riippuvuutta). Apteekista voi kysyä olisiko Sedix jos sinulla on muita lääkkeitä. Suosittelen myös että vaihdat Ketipinorin Mirtazapiiniin.

      • Anonyymi

        Ei noilla tuommoisilla rohdoilla unta meikäläinen saa! Mirtazapinkin menee nyt 7.5 Mg, mutta ei yksinään riitä ollenkaan. Jos koko ikänsä on ollut huono nukkuja, niin kunnon lääke pitää olla. Ilman unta tai tosi vähäisellä unella seuraava päivä on yhtä tuskaa. Mieliala aivan maassa ja painostava olo. Eikö jaksa oikein mitään. Nukuttava on keinolla millä hyvänsä. Noi psykoosilääkkeet tuntuu vain jotenkin oudoilta univaivaan.


      • Anonyymi

        Lääkäri tutki lääkitystäni eikä nähnyt tarpeelliseksi tehdä muutoksia siihen! Pitäisiköhän käydä yksityisellä, jotta pääsisin eroon Ketipinorista? Vai eikö vaan löydy vaihtoehtoista lääkettä uneen? Jotenkin tuntuu kummalliselta kuinka yleistä ja tutkittua uni ja unettomuus on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe