Valheista puhdistettu totuus löytyy täältä:
Tuoreita reaalimaailman tuloksia aiheeseen tarjoaa muun muassa yhdysvaltalainen ajoakkujen kunnon selvittämiseen erikoistunut Recurrent auto, jonka tietokannassa on jo 15 000 sähköauton ajoakun kuntotietoja, aina vuosimalleista 2011 eteenpäin.
Recurrentin hiljattain julkistaman tutkimuksen merkittävimpiä tuloksia on, että käytettyjen sähköautojen ajoakut ovat kuluneet monissa tapauksissa hämmästyttävän vähän.
Vaihtoakustojen hinnat vaihtelevat Recurrent auton selvityksen mukaan Yhdysvalloissa reilusti alle 5 000 eurosta jopa yli 20 000 euroon saakka.
https://www.is.fi/autot/art-2000009484772.html
Sähköautoissa akun kapasiteetista on 160.000 kilometrin jälkeen yhä jäljellä noin 90 prosenttia.
26
322
Vastaukset
- Anonyymi
14 on.
- Anonyymi
Sinun ikäsikö??
- Anonyymi
Miksi kaikki paikat työnnetään valetta täyteen. Ajoakut kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Paitsi niissä joissa ei kestä. Nettiautossa on ollut myynnissä Leafeja joilla ei ole ajettu kuin juuri sata tuhatta, ja akkukapasiteetista enää 60% jäljellä. Se on täysin tuurin kauppaa: on olemassa harvinaisen hyviä yksilöitä, joissa on voinut ajoakku kestää kymmenenkin vuotta niin että kuntoisuus on liki 100%, mutta ne ovat äärimmäisen harvinaisia yksittäistapauksia. Useimmat niistä ovat jokseenkin puolikuntoisia.
- Anonyymi
Totuus ei pala tulessakaan !!
Sähköautojen akusto on uusittava ennemmin tai myöhemmin ! Siinä ei itku auta !
Hinta pyörii 15000€ paikkeilla tai enemmän !
Tämän remontin hintaa ei ole vielä hinnoiteltu käytettyjen sähköautojen hyvitys hintoihin !!- Anonyymi
Vanha Leaf on kyllä siinä mielessä hyvä sähköauto, että siinä akun kuntoisuuden näkee suoraan mittaristosta. Kun kuntoisuuspalkeista on kaksi tai useampi pimennyt, ei enää kannata koskea pitkällä tikullakaan. Tällöin todellinen akkukapasiteetti on jotain 16 kWh luokkaa, eikä muutenkin suurikulutuksisesta Lefasta silloin enää ole tyypillisen henkilöauton virkaan.
Valitettavasti kaikki kohtuuhintaiset Leafit ovat juuri näitä viimeisiään veteleviä yksilöitä. Kyllä minä voisin työmatkakulkineeksi Leafin ostaa, kunhan hinnat vastaisivat kuntoa ja käytettävyyttä. Näin ei asia vieläkään ole. Käytetyt sähköautot ovat liian kalliita.
Hassua myöskin, että jo kauan sitten puhuttu polttomoottoriautojen arvon romahtaminen ei sekään ole vielä toteutunut, päinvastoin käytettyjen polttisten hinnat ovat nousseet selvästi. - Anonyymi
Aivan samoin polttomoottori on uusittava joskus.
Harvassa sähköautossa akku maksaa yli 15000€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samoin polttomoottori on uusittava joskus.
Harvassa sähköautossa akku maksaa yli 15000€.Polttomoottorin voi korjata, mutta sähköauton akusto täytyy uusia !
Ihmiset eivät hahmota pulmaa !!!
Useimpien sähköautojen akuston uusinta on kalliimpi kuin 15000€ ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottorin voi korjata, mutta sähköauton akusto täytyy uusia !
Ihmiset eivät hahmota pulmaa !!!
Useimpien sähköautojen akuston uusinta on kalliimpi kuin 15000€ !Sähköauton akuston voi myös korjata.
Polttomoottorin voi korjata, tai ei voi korjata, riippuu aivan kokonaan siitä, mitä on hajonnut.
Olen useamman kilpamoottorin rakentanut, joten jotain niistä tiedän.
Akun korjaus maksaa n. 5000€
Teslan vaihtoakun hinta on 12000€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akuston voi myös korjata.
Polttomoottorin voi korjata, tai ei voi korjata, riippuu aivan kokonaan siitä, mitä on hajonnut.
Olen useamman kilpamoottorin rakentanut, joten jotain niistä tiedän.
Akun korjaus maksaa n. 5000€
Teslan vaihtoakun hinta on 12000€Sähköauton akusto uusitaan siinä vaiheessa kun toimintasäde on laskenut liikaa.
Asiaa ei voi halventaa sillä, että uusitaan vain jokunen akuston moduli !! Koko akusto täytyy uusia !!
Pulma on se, että akuston uusinta maksaa paljon, mutta tuo kustannus ei ole vielä näkyvissä käytettyjen sähköautojen hyvitys hinnoissa !
Puhutaan kustannuksista, jotka ovat 15000€ ja ylöspäin ! Remonttia ei voi tehdä kuin erikoiskorjaamossa !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samoin polttomoottori on uusittava joskus.
Harvassa sähköautossa akku maksaa yli 15000€.tesla 3 akkupaketti käytettynä 8000...10000€
- Anonyymi
Eikös tuo ole aika vähäistä hiipumista jos auton akun kapasiteetti hiipuu 10% auton käyttöiän aikana. Moniko oikeasti ajaa yli 160 000 km ajetulla autolla, taitaa tuollaiset olla niitä joita tuputettaan autohalleista trokarien pihaan könttä hintaan pois vietäviksi. Joku liki 200 000 km ajettu auto on oikesti jo muutenkin aika loppu vaikka joku masokisti onnistuisikin ajamaan samalla autolla puoli miljoonaa.
- Anonyymi
hohoijaa noita kommenttejanne ...200tuh on aik a loppu... kuule se on kunnolla sisäänajettu siinä vaiheessa mikään ei ole loppu !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hohoijaa noita kommenttejanne ...200tuh on aik a loppu... kuule se on kunnolla sisäänajettu siinä vaiheessa mikään ei ole loppu !
No kai sitä kaikkeen tottuu, viettämään vapaa-aikansa pakon edessa autoa korjaten. Tosiasia on kuitenkin se että paljon yli 100tkm ajettuja autoja ei merkkiliikkeiden vaihtoautohalleissa ole sillä ne ei mene kaupaksi ja kukaan ei niitä halua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kai sitä kaikkeen tottuu, viettämään vapaa-aikansa pakon edessa autoa korjaten. Tosiasia on kuitenkin se että paljon yli 100tkm ajettuja autoja ei merkkiliikkeiden vaihtoautohalleissa ole sillä ne ei mene kaupaksi ja kukaan ei niitä halua.
Minulla on 260 tkm ajettu auto eikä ole tarvinnut korjata kertaakaan välillä 96 tkm - 260 tkm. Auto ostettin 96 tkm ajettuna. Huomautan lisäksi, että ei ole tarvinnut edes yhtään polttimoa vaihtaa.
Yli 100 tkm ajettuja autoja Suomessa ostetaan eniten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 260 tkm ajettu auto eikä ole tarvinnut korjata kertaakaan välillä 96 tkm - 260 tkm. Auto ostettin 96 tkm ajettuna. Huomautan lisäksi, että ei ole tarvinnut edes yhtään polttimoa vaihtaa.
Yli 100 tkm ajettuja autoja Suomessa ostetaan eniten.Ja lisään vielä, että tankin kapasiteetista on 260 tkm ajettuna 100 % jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 260 tkm ajettu auto eikä ole tarvinnut korjata kertaakaan välillä 96 tkm - 260 tkm. Auto ostettin 96 tkm ajettuna. Huomautan lisäksi, että ei ole tarvinnut edes yhtään polttimoa vaihtaa.
Yli 100 tkm ajettuja autoja Suomessa ostetaan eniten.Entä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisään vielä, että tankin kapasiteetista on 260 tkm ajettuna 100 % jäljellä.
Ja koskaan siinä polttomoottoriautossasi ei ole ollut kuin n. 60% kapasiteetista käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koskaan siinä polttomoottoriautossasi ei ole ollut kuin n. 60% kapasiteetista käytössä.
Tottakai polttomoottoriauton tankissa on 100 % käytössä kun sen tankkaa täyteen.
- Anonyymi
mitä tuosta inttään essonbaari kertoo totuuden...
- Anonyymi
Akun todellisesta kapasiteettialueesta ei uutena käytetä koskaan lähellekään 100 %. Uutena ehkä 70 %. Sitä laajennetaan akun vanhetessa ja kapasiteetin vähetessä. Jos akun käyttäjälle näkyvä kapasiteetti on vielä tuo 90 % 160 tkm jälkeen, niin akun kapasiteetin laajennusta on jouduttu jo käyttämään. 70 % kapasiteetti kertoisi, että akku on käytännössä loppu ja on vaihdettava.
- Anonyymi
Akut eivät kestä ainoastaan valehtelijoiden teksteissä.
- Anonyymi
Muutama kenno pimahtaa reservistä ja matka jatkuu ☀️ laskua kohti, nilkuttaen!🤑
- Anonyymi
KÄYTETYN SÄHKÖAUTON OSTAJALLE.
EI SE UUSIKAAN SÄHKÖAUTO OLE PALJON KALLIIMPI. JA SIHEN TULEE TAKUU.- Anonyymi
Oliskohan noin?
- Anonyymi
Salaliittoteoria.
Sähköauton akku on 50kW.
Se testataan 100 000km kohdalla ja siitä on jäljellä 99%
Se testataan 200 000km kohdalla ja siitä on jäljellä 97%
Se testataan 300 000km kohdalla ja siitä on jäljellä 95%
Kuinka tämä on mahdollista?
Helposti.
Autossa on oikeasti 70kW akku ja kun akku "kuluu", niin sieltä reservistä siirretään kapasiteettiä, että akku näyttää testerissä hyvältä.
Tuo muutaman prosentin "kuluminen" kuuluu asiaan, että asiakas ei epäile huijausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833