Kyllä on mukavaa kun sähköauto liirailee kuin ennenvanhaan tatsunilla....
Sähköauto ja leveät kitkarenkaat on mielenkiintoinen yhdistelmä?
Loskaliitäjät
30
307
Vastaukset
- Anonyymi
ETKÖ TIEDÄ, ETTÄ KAIKISSA SÄHKÖAUTOISSA ON KAPEAT JA SUURET RENGAAT, JOTTA NE KULUTTAISIVAT SÄHKÖA MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN?
- Anonyymi
Mitä huudat? Osuiko pahasti?
- Anonyymi
Ainakin voidaan syyttä renkaita jos kolari tulee, tai ojaan lipsahtaa. Kuski ei siis ole syyllinen mihinkä noista tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Leveät kitkarenkaat ja painoa päällä = loistava pito.
- Anonyymi
Eip ä nuo leveät renkaat ole kesälläkään mitkä loistorenkaat. Vesiliirron vaara on ilmeinen. Jos ei osaa ajaa minkälaisilla renkailla. On uto syyt jättää kotiin.
- Anonyymi
Leveä perse ja painava antaa kovan vauhdin pulkkamäessä...aluksi kiihtyy hitaammin mutta lopussa menee ohi ja pysähtyy hitaammin...ihan fysiikan laki...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leveä perse ja painava antaa kovan vauhdin pulkkamäessä...aluksi kiihtyy hitaammin mutta lopussa menee ohi ja pysähtyy hitaammin...ihan fysiikan laki...
Olet siis nukkunut fysiikantunnilla? Ok.
- Anonyymi
Leveät kitkat ja painoa ehkä pitää kuivalla alustalla, oli sitten jää tai asfaltti, mutta jos siellä on vettä tai loskaa välissä nousee rengas vesipatjan päälle, siinä ei ole kitkan kanssa mitään tekemistä. Vedellä on oma inertiansa ja se ei suurissa määrin poistu renkaan alta ilman ongelmia. Tähän on syynä hydrodynamiikka ja fisiikan lait.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leveät kitkat ja painoa ehkä pitää kuivalla alustalla, oli sitten jää tai asfaltti, mutta jos siellä on vettä tai loskaa välissä nousee rengas vesipatjan päälle, siinä ei ole kitkan kanssa mitään tekemistä. Vedellä on oma inertiansa ja se ei suurissa määrin poistu renkaan alta ilman ongelmia. Tähän on syynä hydrodynamiikka ja fisiikan lait.
Jäällä kitkarenkaan leveydestä on hyötyä, ainakin autolehtien mukaan.
Toisaalta vesiliirto on ongelma vain kuluneilla renkailla. ja sen voi välttää vähentämällä vauhtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäällä kitkarenkaan leveydestä on hyötyä, ainakin autolehtien mukaan.
Toisaalta vesiliirto on ongelma vain kuluneilla renkailla. ja sen voi välttää vähentämällä vauhtia.No jaa, ei se vauhdin alennus auta eikä loistorenkaat. Vettä kun on tarpeeksi ja tiet monttusia, niin kyllä "nousee", ainoa ero vain se, ettet mene vauhdilla 100 m metsään eli hallinta helpompaa.
- Anonyymi
Painoa päällä = suuri kulutus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäällä kitkarenkaan leveydestä on hyötyä, ainakin autolehtien mukaan.
Toisaalta vesiliirto on ongelma vain kuluneilla renkailla. ja sen voi välttää vähentämällä vauhtia.ja suomalaisetko ajaa uusilla renkailla...hih...katsastuksen suurin hylkäämisperuste on suomessa kuluneet renkaat...viikonloppuna taas kolisee kun tulee loska ja jääkelit....
- Anonyymi
Kyllähän kunnon patteriautolla voi liirailla kuivalla asfaltillakin.
https://www.youtube.com/watch?v=jE77GI_ashM- Anonyymi
Haha ...siinä meni iskän autosta renkaat...antakaa vaan pojalle lainaan...Hi Hi..
- Anonyymi
Miksi noin idioottimaisesti saastuttaa ? Aivan hullu idiootti video! Lapsellista ja turhaa. Toisekseen vajaavetoinen hyi hyi.
- Anonyymi
Lapsellista amis sudittelua, opettelis ajamaan.
- Anonyymi
Mulla oli joskus nastarenkaat mitkä ei sietäneet yhtään lunta tai loskaa vaan nousivat heti irti tiestä ja luisuivat. Kaksi kertaa oli ojaanajo todella lähellä, kun roikuin penkalla.
Saman levyiset kitkarenkaat pitävät selvästi paremmin eikä enää tarvitse stressata loskavalleja. Pito jäällä on hyvä ja erityisesti ajettavuus tosi jäällä on parempi kuin nastoilla.- Anonyymi
Tuosta on helppo huomata, että sulla ei ole edes ajokorttia puhumattakaan autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta on helppo huomata, että sulla ei ole edes ajokorttia puhumattakaan autosta.
Samaa mieltä...hurraa me teemme nyt sähköautoja kuin ennen vanhaan paskahuussi ilman aivoja..
- Anonyymi
Takaveto-Teslan takapenkillä saa liukkaalla kelillä uusia elämyksiä. Kuskina vielä "uusmaalainen", niin kyllä kelpaa nautiskella.
- Anonyymi
TRÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN DISSAUSTA SÄHKÖAUTOISTA AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKIN NARSU SEEKOPÄÄN TROLLITEHDASTA ! ! N 90 % KAIKESTA ON TROLLITEHTAALTA ! !
- Anonyymi
Kyllä huomaa että pojilla on jäänyt fysiikan tunnit väliin.
Renkaan leveys pitää olla suhteessa tuon painoon. Painavampi auto vaatii leveämmät kumit jotta pintapaine olisi sama kuin kapeammilla ja jotta rengas kykenisi välittämään isomman massan voimat tien pintaan.
2 tonnisen sähköauton 245mm leveät kumit vastaa samaa pintapainetta kuin tonnin painoisen auton 125mm kumit tai 1500 kiloisen 185mm kumit.- Anonyymi
Ota huomioon massa....siinä sulle fysiikkaa..ja kerro miksi painavampi kaveri meni aina pulkkamäessä ohi , pysähtyi hitaammin ja liukui pitemmälle....kerro kerro...pulkat oli samanlaiset.......
- Anonyymi
Jos tiellä on loskaan ja lunta niin leveä rengas muuttuu päinvastaiseksi mitä sulalla tiellä...et saa painoa niin paljoa että rengas pureutuisi tiehen...leveällä renkaalla ei myöskään tee maasturissa mitään syvässä lumessa...meillä oli Nissanin lavamaasturi ja sillä ei päässyt mihinkään lumessa kun leveät renkaat eivät pureutuneet maahan metsäautotiellä ,se vaan luisu lumenmpäällä ja kun otti vauhtia niin oli sitten ojassa...kun taas Nissan henkilömaasturi kapeammalle renkaalla meni syvässä lumessa ihan hyvin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tiellä on loskaan ja lunta niin leveä rengas muuttuu päinvastaiseksi mitä sulalla tiellä...et saa painoa niin paljoa että rengas pureutuisi tiehen...leveällä renkaalla ei myöskään tee maasturissa mitään syvässä lumessa...meillä oli Nissanin lavamaasturi ja sillä ei päässyt mihinkään lumessa kun leveät renkaat eivät pureutuneet maahan metsäautotiellä ,se vaan luisu lumenmpäällä ja kun otti vauhtia niin oli sitten ojassa...kun taas Nissan henkilömaasturi kapeammalle renkaalla meni syvässä lumessa ihan hyvin...
Paino suhteessa leveyteen ratkaisee ei leveys yksinään.
Kuorma-autoissakin on aika leveät renkaat ja aika hyvin silti pureutuvat loskan läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paino suhteessa leveyteen ratkaisee ei leveys yksinään.
Kuorma-autoissakin on aika leveät renkaat ja aika hyvin silti pureutuvat loskan läpi.Niin ja vielä paripyörätkin. Luisuu aivan niin kuin muutkin kun on liukasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paino suhteessa leveyteen ratkaisee ei leveys yksinään.
Kuorma-autoissakin on aika leveät renkaat ja aika hyvin silti pureutuvat loskan läpi.mutta onhan painosuhde ihan eri renkaan neliösentille mitä 2000kg sähköautossa...laske...kuroma autossa on 315 normileveys---ja esim teslassa 255-275..
kuormauto painaa lastipäällä 30.000kg...ja sähköauto 2500 kg kuorma päällä....
- Anonyymi
Sähköauton teho ja vääntö voi yllättää kokemattoman, oli ne renkaat mitkä hyvänsä.
- Anonyymi
eikait ne jästipäät tajua...mökille vaan kiireellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869