Kylmät kädet, kylmät jalat

Kylmää ikävästi

Joku oli aloittanutkin täällä keskustelun ainaisesta palelemisesta, mutta...

Itselläni on (lähes)aina kylmät kädet, jalat ja nenänpääkin voi olla välillä jääkylmä. Joskus jos olen kotona ilman sukkia jalkaterät ja varpaat saattaa muuttua siniharmaiksi.

Muutenkin tuntuu, että kylmän sietokyky on heikko. En enää tiedä onko kyse fysilogisesta vai psyykisestä ongelmasta.

Palelemisen lisäksi kärsin usein nuhasta (ei aina johdu poskiontelontulehduksesta).

Kaiken tämän lisäksi kynteni ovat todella hauraat ja hampaissa on (ollut) kiilleongelmia.

Jos joku tietää, jonkun yhteisen syyn noille kuvailemilleni oireille (edes osalle), niin ole kiltti ja kerro.

Mainittakoon vielä, että näistä asioista olen kärsinyt useamman vuoden ajan, vaikka elintavat ovat vaihdelleet. En polta tai ole alipainoinen. Uskon syöväni suht. terveellisesti ja lisäksi käytän ravintolisiä (vitamiint, hivenaineet, kalaöljy).

8

6243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmettynyt...

Kuulostaa todella tutulta! Itselläni on aivan sama juttu jaloissa, käsissä nenänpäätä myöten. Myös äidilläni on, joten uskon tämän olevan geeneissä. Siedän huonosti kylmää, mutta vielä huonommin liian lämmintä. Myös itselläni kynnet eivät kasva ollenkaan vaan katkeilevat ja liuskottuvat. Hampaani ovat (kai) normaalit, tosin hieman herkät. Itsekään en tupakoi, mutta jos joskus vaikka baarissa poltankin(muutaman kerran vuodessa voi sattua), alkaa käsiä pistellä ja ne muuttuvat ihan jääksi. Nuhaa on usein, ei kuitenkaan koko ajan.

• Hanzu

Yleensä en näille palstoille vataile, mutta nyt on pakko laittaa viestiä tulemaan. Kuulun myös "teihin". varpaat, sirmet ja nenänpää palelee. Kynnet on pehmeät ja lohkeaa herkästi. Hampaistani puuttuu myös kiille ja ne ovat todella kauniin valkoiset. Minulta on monesti jopa kysytty missä käyn valkaisuttamassa hampaani, kun ne on niin upeat. Vaikka tupakoin, ei se ole värjännyt hampaitani.

ASIAAN... minä sain avun magneesiumista. Olen sen jälkeen huomannut, ettei varpaani ja sormeni ole aina kuin jääkalikat. Tämä kylmyys johtuu huonosta ääreisverenkierrosta, jota tupakointi ei tietysti paranna=)

• inna

Uskomatonta! Itse kärsin noista samoista on ongelmista: kädet ja jalat usein jääkylmät vaikken palele. Kynnet heikot ja hauraat, liuskoittuvat todella helposti, eikä pitkien kynsien kasvattamisesta tulisi mitään. Hiukseni ovat myös todella ohuet, vaikkakin niitä on melko runsaasti, joka tietysti kompensoi vähän asiaa. Pitkää, kivasti muotoon leikattua kampausta en voi pitää. Mä en oo koskaan ajatellu et noilla asioilla vaan ois mitään yhteyttä; rakkaat kohtalotoverit, todistitte toisin!

Niin ja sit mulla välillä kädet ja jalat hikoo ihan törkeesti. Tästä kylmyyden ja hikisyyden vuorottelusta olen kärsinyt koko ikäni (22v.)Onko kellään muulla tätä hikoilua?

• nelli

Mulla on kans melkee aina ihan kylmät kädet ja usein varpaatkin. Mut noista muista piirteistä, mistä puhuitte.. Mul on kyllä paksut hiukset, vahvat, kynnet ja hampaat. Äitini on kanssa puhunu, että varsinki nuorempana sillä oli ihan kylmät kädet. Joskus mulla on jopa sillee, että sormi on ihan kohmeessa ja viereinen sormi ihan lämmin. Mut se on kai vaan huonoa ääreisverenkiertoa, pitäs liikkua enemmän!

• .....................

on mullakin ihan samoja oireita.

• .............

olen tosi viluinen=( Mutta osaksi se voi johtua siitä kun lapsena palellutin sormet ja varpaat=/ joten ne ovat erittäin kylmänarat=(

• Vinkki

Ääreisverenkiertoa voi yrittää parantaa ainakin sinkillä, neidonhiuspuu-uuttella ja magensiumilla.

Ps. Sinkki kannattaa sitten ostaa paremmin imeytyvässä kelaatti tai glugonaatti muodossa.
      Samoin magnesium kelaattina tai sitraattina.
      Ginkgo biloba eli neidonhiuspuu olisi parasta varmaan nauttia tippoina.

• PÖÖPÖÖ

vaikka tää juttu onkin vanha jo, niin tuli mieleen, syötkö minkälaisia vitamiineja? Magnesium olisi tärkeä tässä tapauksessa, lisäksi kannattaa suosia verenkiertoa edistäviä venytyksiä, itsellä jumia monessa paikkaa ja venyttelemällä edes pieniä aikoja päivässä huomaa jo eron. toisilla vain on "luonnostaan" huonompi verenkierto raajoissa.. tietty jos asia paljon vaivaa kannattaa siiitä mainita lääkärille !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe