...ja työkohteessa ei ole latausmahdollisuutta.
Pisti vaan miettimään, että minkälaista elämää on tuollainen, koska Suomessa 700 km:n ajamiseen menee 10 tuntia ainakin talvella, oli mikä tahansa diesel jättitankkeineen alla? Sitten varmaan pitäisi sitä työtäkin tehdä siellä kohteessa eli päivistä tule helkkarin pitkiä. Työaikalaki tulee nopeasti vastaan....
Sitten taloudellisesti ajateltuna minkälaisesta työstä voi laskuttaa niin paljon, että sillä maksaa 10 tunnin ylimääräisen työn, km-kustannukset, päivärahat.....
Kyllä se vaan on mukavampi tehdä töitä kotikonttorilla ja välillä käydä työpaikalla heti lämpimällä täyssähkärillä. Työsuhdesellainen tietty.
Joku urpo kirjoitti Iltalehden kommenteissa, että hän ajaa 700 km päivässä työkeikoilla....
34
429
Vastaukset
- Anonyymi
Oletkohan itse urpo ....
Onhan noita paljonkin, vaikka muusikot, myyntimiehet, huolto, ...
Ajaminen voi tapahtua osittain työ aikana tai yrittäjällä ei työ aikaa edes ole.
On paljonkin olemassa esimerkisi teknistä infraa jonka alhaalla oleminen maksaa tuhansia euroja tunnilta joten kyllä siinä kannattaa lähteä heti kun soitto tulle vaikka toiselle puolelle maata ajamaan. - Anonyymi
Suomessa on paljon näitä pölhöjä, jotka kommenttipalstalla kertovat päivittäiseksi työmatka ajoikseen satoja kilometrejä suuntaansa. Siihen vielä 500-1000km mökkimatkat viikonloppuisin. No elämä on valintoja..
- Anonyymi
Itse tunnen joitain, jotka kulkevat usein töissä satojen kilometrien päässä satojen kilometrien päässä. Joskus he jäävät yöksi työpaikkakunnalle, mutta toisinaan tulevat kotiin samana. Toki he ovat yrittäjiä, joten he voivat viis veisata noista työaikasäädöksistä... Tietyillä aloilla vain työt voivat olla muutaman sadan kilometrin päässä kotoa. Esimerkiksi rakennusalalla jotkut voivat olla töissä rakennusmaalla Helsingissä, mutta koti on Pohjanmaalla.
Joten, kyllä, tuollaisiakin on Suomessa.- Anonyymi
Lisään... On muutenkin monia ammatteja, joissa työtehtäviin kuuluu kulkeminen ympäri Suomea.
- Anonyymi
”Esimerkiksi rakennusalalla jotkut voivat olla töissä rakennusmaalla Helsingissä, mutta koti on Pohjanmaalla”
Tuskin rakennusmiehet ajavat illaksi kotiin, tai yleensäkään reissuhommia tekevät sankarit. Kovin jää työaika lyhyeksi muuten.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Esimerkiksi rakennusalalla jotkut voivat olla töissä rakennusmaalla Helsingissä, mutta koti on Pohjanmaalla”
Tuskin rakennusmiehet ajavat illaksi kotiin, tai yleensäkään reissuhommia tekevät sankarit. Kovin jää työaika lyhyeksi muuten..Normaalien rakennusmiesten lisäksi työmaalla käy muitakin. Maanmittareita, insinöörejä jne. He eivät ole koko ajan mukana, mutta aina silloin tällöin.
- Anonyymi
Teollisuuden kunnossapito ja hälytystehtävät ovat esimerkiksi tuollaisia, jos puhelin soi klo 3 aamuyöllä niin silloin lähdetään sinne 350 km:n päähän. Päivärahat ja km-korvaukset ovat pikkurahoja tapauksessa jossa teollisuuslaitoksen tuotanto seisoo jonkun häiriön vuoksi.
- Anonyymi
Nämä ovatkin niitä jokamiehen päivittäisiä juttuja.
- Anonyymi
Minkähän teollisuuslaitoksen korjaus- ja huoltotyöt ovat 350 km päässä asuvan keikkamiehen varassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovatkin niitä jokamiehen päivittäisiä juttuja.
Ei kai missään ole väitetty että nuo olisi jokamiehen juttuja?
Ketjun aloittajalle vaan näytti olevan uusi tieto että tuollaisiakin ammatteja/toimenkuvia on olemassa. Toki se että nimittelee jotain urpoksi kertoo ketjun aloittajasta jo aika paljon mutta se on sitten toinen aihe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähän teollisuuslaitoksen korjaus- ja huoltotyöt ovat 350 km päässä asuvan keikkamiehen varassa?
Siis mitä hittoa nyt taas... luuletko että vaikka ne tehtaiden automatiikkaa rassaavat erikoisosaajat asuvat siinä tehtaan vieressä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä hittoa nyt taas... luuletko että vaikka ne tehtaiden automatiikkaa rassaavat erikoisosaajat asuvat siinä tehtaan vieressä
Sähköautoilija joutuu talvella pysähtymään matkalla ainakin tunniksi lataamaan. Ai ai se jos mikä maksaa asiakkaalle maltaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkähän teollisuuslaitoksen korjaus- ja huoltotyöt ovat 350 km päässä asuvan keikkamiehen varassa?
Tietyt asiat ovat, itse kävin kesällä Etelä-Koreassa kolvaamassa transistorin 90-luvun logiikkaan, kun ei paikallisilla riittänyt osaaminen vianhakuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietyt asiat ovat, itse kävin kesällä Etelä-Koreassa kolvaamassa transistorin 90-luvun logiikkaan, kun ei paikallisilla riittänyt osaaminen vianhakuun
90-luku olikin suomalaisen hightechin kulta-aikaa. Transistoreita ja juotoksia.
- Anonyymi
Eipä tuollaisia ajoa ole kovinkaan monena päivänä vuodessa ja yleensä keikkamiehet majoittuu perillä.
Kauhea paine kateellisilla keksiä "syitä" miksi sähköauto ei sovi kenellekään.- Anonyymi
Kuka haluaa majoittua perillä jos saman päivän aikana on mahdollisuus ajaa takaisin kotiin.
- Anonyymi
Kyllä on katoavaa kansanperinnettä tuollainen työntekijöiden ajattaminen.
- Anonyymi
Ei todellakaan ole, näitä ammatteja on edelleen paljon. Ja jotkut yritykset voivat tarjota vaikka ilmalämpöpumppuasennuksia parin sadan kilometrin säteellä yrityksen kotipaikasta. Jos yritys sijaitsee pienellä paikkakunnalla niin työt otetaan vastaan vaikka se olisi satojen kilometrien päässä.
- Anonyymi
Ilmapumppu mies aja diesel transitilla
- Anonyymi
Taksisuhari, lähetti, tavarantoimittaja yms. ovat sellaisia, jotka on persus sähköauton penkissä kiinni lähes koko työpäivän. Ehtiihän siinä kilometrejä kieputella!
- Anonyymi
Nurkkakuntaiset pikkumatkojen ritarit eli sähköautoilijat ovat täysin irrallaan reaalimaailmasta. He ovat itseensäkäpertyneitä pikku poloisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurkkakuntaiset pikkumatkojen ritarit eli sähköautoilijat ovat täysin irrallaan reaalimaailmasta. He ovat itseensäkäpertyneitä pikku poloisia.
Hauska yritys ärsyttää, mokomakin kateellisen ja persaukinen savuspönttöpoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska yritys ärsyttää, mokomakin kateellisen ja persaukinen savuspönttöpoika.
Sähköautoilijat ovat pikkusieluisia.
- Anonyymi
Edes rekkakuski ei työaikojen puitteissa pääse noin valtaviin kilometreihin. Välillä täytyy myös syödä ja käydä vessassa.
- Anonyymi
Silloin, kun ajan, ajan 1000 km yhtäsoittoa lastenlapsien luo ja sitten parin viikon jälkeen takaisin.. Tämän teen kolme kertaa vuodessa. Muuten en ajele. Haist jotain sähköjepet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin, kun ajan, ajan 1000 km yhtäsoittoa lastenlapsien luo ja sitten parin viikon jälkeen takaisin.. Tämän teen kolme kertaa vuodessa. Muuten en ajele. Haist jotain sähköjepet
Mitä sitten vaikka ajatkin. Mikä merkitys tuolla muiden auton käyttöprofiiliin?
Tuo on jännä juttu että simppelit ihmiset kuvittelee jostian syystä aina että kaikki muuta ajavat kuten he ja heidän mielestään kaikki muu ajotapa on väärin.
Mistähän tällainen harha kumpuaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin, kun ajan, ajan 1000 km yhtäsoittoa lastenlapsien luo ja sitten parin viikon jälkeen takaisin.. Tämän teen kolme kertaa vuodessa. Muuten en ajele. Haist jotain sähköjepet
Voi sääli noita ressukoita, kun joutuvat sietämään sinua nlin usein ja kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sääli noita ressukoita, kun joutuvat sietämään sinua nlin usein ja kauan.
Hienoa, että autoille löytyy monenlaista käyttöä ja käyttäjäkuntaa. Polttomoottorit eivät ole rahoittaneet auton käyttöä lyhyillä eikä pitkillä matkoilla. Sähköautot ovat muutos huonompaan suuntaan. Ne soveltuvat vain lyhyiden matkojen ajoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että autoille löytyy monenlaista käyttöä ja käyttäjäkuntaa. Polttomoottorit eivät ole rahoittaneet auton käyttöä lyhyillä eikä pitkillä matkoilla. Sähköautot ovat muutos huonompaan suuntaan. Ne soveltuvat vain lyhyiden matkojen ajoon.
Kyllä niillä sähköautoillakin ajetaan pitkiä matkoja, se vaan vaatii hieman toisenlaista asennetta ja tietenkin hieman pidempiä taukoja. Tauot on kylläkin hyvästä pitkällä taipaleella muutenkin. Onneksi Suomessakin voi ajaa ihan millä haluaa ja uusia bensa-autojakin voi ostaa vielä 2035 ja ajaa ties kuinka kauan. Sähköauto on kuitenkin tullut jäädäkseen ja sillä me ajamme tulevaisuudessa jos ei jo nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niillä sähköautoillakin ajetaan pitkiä matkoja, se vaan vaatii hieman toisenlaista asennetta ja tietenkin hieman pidempiä taukoja. Tauot on kylläkin hyvästä pitkällä taipaleella muutenkin. Onneksi Suomessakin voi ajaa ihan millä haluaa ja uusia bensa-autojakin voi ostaa vielä 2035 ja ajaa ties kuinka kauan. Sähköauto on kuitenkin tullut jäädäkseen ja sillä me ajamme tulevaisuudessa jos ei jo nyt.
Olisi kuitenkin syytä pysyä tosiasioissa. Eli sähköautot ovat vielä ominaisuuksiltaan keskeneräisiä tuotteita eikä niillä ole puhtaat paperit ilmastopäästöjen ja yleensäkin ilmastoystävällisyyden suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten vaikka ajatkin. Mikä merkitys tuolla muiden auton käyttöprofiiliin?
Tuo on jännä juttu että simppelit ihmiset kuvittelee jostian syystä aina että kaikki muuta ajavat kuten he ja heidän mielestään kaikki muu ajotapa on väärin.
Mistähän tällainen harha kumpuaa?Sähköautoilijoiden keskuudessa elää harha siitä että jokainen autoilija voi ladata autonsa aina kotona sitten illalla, ja että pikalataus asemia löytyy keskimäärin 30km välein.
Tämä sitten yleistetään koskemaan kaikkia autoilijoita, koska minulla on näin, niin täytyy olla asian kaikilla muillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten vaikka ajatkin. Mikä merkitys tuolla muiden auton käyttöprofiiliin?
Tuo on jännä juttu että simppelit ihmiset kuvittelee jostian syystä aina että kaikki muuta ajavat kuten he ja heidän mielestään kaikki muu ajotapa on väärin.
Mistähän tällainen harha kumpuaa?"Tuo on jännä juttu että simppelit ihmiset kuvittelee jostian syystä aina että kaikki muuta ajavat kuten he ja heidän mielestään kaikki muu ajotapa on väärin."
Tämä kuvitelma tuntuu jostain syystä olevan hyvin usein nimenomaan niillä sähköautoilijoilla. Tässäkin ketjussa on esimerkkejä miten on aivan ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää että esimerkiksi jossain työtehtävissä voi joutua ajamaan pitkiäkin matkoja.
Kyllä on totta. Mutta kun herää Urpo huomaa että se oli vain unta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859