Uhrasiko Jeesus loppujen lopuksi mitään?

Anonyymi-ap

Jeesus uhrasi ruumiinsa ja verensä - ja koko elämänsä - Golgatan ristillä, mutta hän sai sen entistä parempana ja ehompana takaisin. Uhrasiko Jeesus siis loppujen lopuksi mitään?

Eikö uhrin pitäisi olla jotakin sellaista, jonka menettää lopullisesti?

28

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei uhrannut.

Kun miettii tarinaa pidemmälle, se käy aina vain järjettömämmäksi:
      Kenelle Jeesus uhrattiin? Jumalalle. Kuka Jeesus on? Jumalan yksi persoona.
      Jeesus siis uhrasi itsensä itselleen, paitsi että "uhri" ei tosiaan ollut mikään uhri, koska Jeesus ei pysynyt kuolleena.

Ja kun vielä ottaa huomioon sen, että kaikkivaltiaana Jumalan ei olisi alun alkaenkaan tarvinnut uhrata ketään syntien sovittamiseksi, mikä tarkoittaa että koko ristiinnaulitseminen oli täysin tarpeetonta teatteria.

• Anonyymi

Kristinusko on poikinut toinen toistaan vaarallisempia kultteja, joista emme ole päässeet eroon vieläkään --> Trump/MAGA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko on poikinut toinen toistaan vaarallisempia kultteja, joista emme ole päässeet eroon vieläkään --> Trump/MAGA.

Ja miksi lestat luulevat olevansa parempia kuin muut uskovaiset tai uskottomat?

• Anonyymi

Jeesus ei ole Jumalan yksi persoona. Hän on ihminen. Ihminen kristus Jeesus uhrasi itsensä (elämänsä) Jumalalle. Se elämä, joka Jeesus menetti, oli uhri Jumalalle. Se elämä, jonka hän sai, (se oli eri elämä) oli palkinto, jonka hän ansaitsi uhrillaan. Jumala siunasi Jeesusta ikuisella elämällä. Jeesus ei olisi elänyt ikuisesti, ellei Jumala olisi herättänyt häntä kuolleista.

Näin unitaarit uskovat.

• Anonyymi

Kun ihmiset uhrasivat Jumalalle eläimiä, ruokaa ja viiniä, niin he menettivät sen kokonaan, eivätkä saaneet mitään takaisin. Se oli todellinen urhaus: luopuminen jostakin lopullisesti.

Jeesus ei uhrannut mitään sellaista, jonka hän olisi menettänyt lopullisesti, ellei sellaisena pidetä tätä maanpäällistä elämää, jota hän ei saanut sellaisena takaisin. Mutta kuka tahtoisi sen takaisin, kun tarjolla on taivaallinen loisto ja autuus, jopa kaikkien luotujen Herran ja Kuninkaan asema?

• Anonyymi

Toki he saivat siunauksen uhraamisensa vuoksi.

24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. ( 2Moos 20)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. ( 2Moos 20)

Usko Toivonen

Siunaus on epämääräinen asia. Jos sillä tarkoitetaan menestystä, niin sen saa uhraamatta jumalille tai Jumalalle. Vai eivätkö muka monet jumalattomat ole menestyneitä ja terveitä ja onnellisia ja kaikkea sitä, mitä siunauksella mahdollisesti tarkoitetaan? Vain usko puuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Israelilaiset uhrasivat saamisen toivossa: he uskoivat saavansa Jumalalta monin verroin takaisin sen, mitä hänelle uhrasivat. Motiivina uhraukselle oli siis ahneus. Sama motiivi on nykyään monilla kristityillä ja menestysteologit käyttävät sitä hyödyksi kerätessään rahaa. Lupaavat lahjoittajalle satakertaisesti takaisin sen, mitä nämä lahjoittavat. Ei se kuitenkaan toteudu. Tuskin pystyvät kuppaamaan saman mestan moneen kertaan peräkkäin lyhyen ajan sisällä, mutta kun kiertävät maailmaa, niin aina löytyy uusi uhreja huijattavaksi.

• Anonyymi

"Sillä niin JUMALA on MAAILMAA rakastanut , että hän ANTOI Ainokaisen Poikansa , ettei yksikään , joka HÄNEEN uskoo , hukkuisi , vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
      Joh: 3: 16

Jeesus tuli täyttään Isän tahdon. "Se on täytetty" Joh: 19: 30

• Anonyymi

Positiivista ja hyvää tekstissäsi on se, että näytät uskovan
      Jeesuksen nousseen kuolleista. No hyvä! Nyt sitten Jeeususta
      etsimään.

Minäkin uskoin, että Jeesus elää ja aloin todella etsimään
      Häntä. En kuitenkaan tiennyt miten etsiä ja mistä etsiä.
      Mutta Jumala näki sydämeeni, että tahdoin löytää Hänet.
      Hän ilmestyi minullekin ja niin sain löytää Herran Jeesuksen Kristuksen.

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774
      https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

Mvh J - K

• Anonyymi

En usko Jeesuksen nousseen kuolleista. Olen ateisti. Aloitin tämän keskustelun, koska aihe on mielenkiintoinen ja Henki otti sen esiin. En ole Henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko Jeesuksen nousseen kuolleista. Olen ateisti. Aloitin tämän keskustelun, koska aihe on mielenkiintoinen ja Henki otti sen esiin. En ole Henki.

Tunnustat rehellisesti, että et usko Jeesuksen nousseen kuolleista.
        Mutta käsität varmasti, että usko Jumalaan ja Jeesukseen alkaa
        uskomalla Jeesuksen nousseen kuolleista. Tähän koko kristinusko
        perustuu. Uskon perusta on siis Jeesus Kristus ja Hänen kuolleista
        nouseminen.

Jos Jeesus ei ole noussut kuolleista, se tarkoittaa sitä. että hän on
        kuollut Jeesus, ja että Hänen ruumiinsa on maatunut.

Se merkitsee myös sitä, että kenelläkään ihmisellä ei ole mahdollista
        kohdata Häntä. Kukaan ihminen ei kohtaa ketään kuollutta ihmistä,
        eikä kerro jatkuvasti koko elämänsä ajan elävänsä kuolleen ihmisen
        seurassa. Sehän olisi järjetöntä, eikö? Tämä on selvä meille kaikille, eikö?

Mutta mikäli Jeesus on herätetty kuolleista ja elää tänä päivänä.
        se tarkoittaa, että kuka tahansa, joka etsii ja kysyy Häntä, voi
        kohdata Hänet. Miljoonat tänä päivänä elävät ihmiset todistavat
        kohdanneensa elävän ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen ja elävän
        Hänen kanssaan ja Hänen yhteydessään.

En usko, että he valehtelevat koska itse olen kohdannut Hänet
        ja tiedän Hänen elävän. Tiedän myös Hänen olevan kanssani
        ja minun elävän Hänen kanssaan.

Mutta tiedätkö sinä, että Hän on TODELLISEMPI kuin sinä ja minä?
        Missä sinä ja minä olemme sadan vuoden kuluttua?
        Jeesus Kristus on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hän on viimeisenä
        seisova multien päällä. Hänestä on kaikki elämä, mitä on ja Hän on
        koko luomakunnan alku, Hän josta ja johon koko luomakunta on
        luotu. Hän on Jumalan Elämä, joka tuli ihmiseksi (1 Joh 1:1-4).
        Hän on alku ja loppu, ensimmäinen ja viimeinen.

Tämän ymmärryksen ihminen saa Hänestä sen jälkeen kun on
        henkilökohtaisesti kohdannut Hänet ja tullut tuntemaan Häntä.
        Jumala ilmoittaa itsensä omilleen, siis Jeesuksen kautta luokseen
        tulleille ihmisille. Heidät Jumala asettaa yhteyteensä
        Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan yhteydessä opitaan tuntemaan
        Häntä.

Oletko huomannut tämän Raamatun ilmoituksissa?
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517

Mvh J - K

• Anonyymi

Jeesus kukisti kuoleman vallan synnittömällä elämällään ja viattomalla uhrillaan.

Joka syntiä tekee kuolee, näinhän se Raamatussa on ilmoitettu.

23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ( Room 6)

Kuoleman valta on murrettu, Jeesus Kristus kukisti kuoleman ja sen jonka vallassa kuolema oli.

14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
      15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. ( Hep 2)

10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta ( 2Tim 1)

14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. ( Hep 10)

Kuolema ei voinut Jeesusta pitää, koska Hän ei syntiä tehnyt, vaikka joutuikin kiusatuksi, kuten me kaikki.

Jeesus Kukisti kuoleman!

Usko Toivonen

• Anonyymi

Et kertonut omilla sanoillasi millään tavalla sitä, mikä oli Jeesuksen uhri. Hän menetti tämän maanpäällisen kuolevaisen elämän, mutta sai tilalle iankaikkisen elämän. Mitä hän siis menetti? Pelkän kuolevaisen elämän, mutta mitä se on verrattuna siihen, että sai ikuisen elämän tilalle. Ja hänet korotettiin vielä kaikkien luotujen herraksi ja kunikaaksi.

Jeesus sai siis paljon enemmän kuin menetti ja se, mitä hän menetti, ei itse asiassa ollut mikään menetys, koska hän olisi kuollut joka tapauksessa myöhemmin, eikä hänen elämänsä rakentajan poikana ollut paljon mistään kotoisin.

• Anonyymi

Jos uskotaan Jeesuksen olleen pelkästään ihminen – niin kuin unitaarit uskovat – niin hän menetti ainoastaan kuolevaisuuden, kun Jumala herätti hänet kuolleista ja teki hänestä kuolemattoman ja katoamattoman. Ja näinhän tulisi myös trinitaarien uskoa, sillä on kirjoitettu:

”Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.” (Hebr 5:7)

Isä Jumala pelasti Jeesuksen kuolemasta: mitä muuta se voisi tarkoittaa kuin että Jeesus oli kuolevainen ja katoavainen ihminen ennen kuin heräsi kuolleista? Jumala pelasti hänet siis iankaikkiselta kuolemalta, mutta ei siltä kuolemalta, joka kohtasi häntä ristillä.

Jeesuksen ainoa uhri siten – jos sitä edes uhriksi voidaan sanoa – oli menettää elämä muutenkin kuolevaisessa ruumiissa, mutta kun hän sai takaisin elämän – ei vain kuolevaista ruumista vaan kuolemattoman ja katoamattoman – niin hän ei oikeastaan menettänyt mitään vaan ainoastaan voitti! Hän olisi kuollut joka tapauksessa ja lakannut olemasta, mutta kun Jumala herätti hänet kuolleista, niin hänestä tuli kuolematon ja katoamaton, ensimmäinen iankaikkisen elämän saanut ihminen. Mikä siis oli hänen todellinen uhrauksensa?

• Anonyymi

Uskot Jumalan herättäneen Jeesuksen kuolleista.
        Silloin uskot, että Jeesus elää. Se on hyvä asia.

Mutta muut mielipiteesi olisit voinut jättää pois,
        paitsi tietenkin suoran Raamatun lainauksen.

Mielipiteesi muuttuvat kun kohtaat Hänet, josta
        todistat, että Hän ELÄÄ!!!

Mvh J - K

• Anonyymi

Ei uhrannut. Pelkkä huomionkipeä teeskentelijä koko häiskä.

Tarinan mukaanhan äijä oli kuolematon Jumala. Ja jos Jeesus = Jumala, kuten kolminaisuusoppi väittää, kenelle tämä muka olisi edes uhrannut jotakin? Itselleen?

Harvinaisen ontuvaa logiikkaa sekä kolminaisuus- että uhrioppi.

• Anonyymi

Kristityt ympäri maailmaa juhlivat Jeesuksen syntymää. Ihmiskunnan historian suurinta ihmettä. Sitä, että Jumala itse tuli ihmiseksi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja asui meidän keskellämme.

Mutta miksi inkarnaatio, eli Jumalan ihmiseksi tuleminen tapahtui? Kun lähestyy Uutta testamenttia tämän kysymyksen kanssa löytää useita vastauksia. Jumala tuli Jeesuksessa lihaksi, koska hän halusi tehdä itsensä tunnetuksi meille. Joka on nähnyt Jeesuksen, on nähnyt Isän.

Jeesus ilmoittaa Isän meille. Kun näemme Jeesuksen itkevän, näemme Jumalan itkevän, kun näemme Jeesuksen kärsivän, näemme Jumalan kärsivän. Kun Jeesus puhuu meille, Jumala itse puhuu meille. Jeesus on Jumala, ihmiseksi tulleena, meidän keskellämme.

JUMALA TULI myös Jeesuksessa lihaksi, koska hän tuli lunastamaan meidät. Edesmennyt kristitty teologi John Stott sanoo:

"Jeesuksen Jumaluus, Jeesuksen ihmisyys ja Jeesuksen vanhurskaus tekivät ainutlaatuisella tavalla mahdolliseksi sen, että hän on ihmisten lunastaja.
        Jos hän ei olisi ollut ihminen, hän ei olisi voinut lunastaa ihmisiä. Jos hän ei olisi ollut vanhurskas ihminen, hän ei olisi voinut lunastaa epävanhurskaita ihmisiä. Jos hän ei olisi ollut Jumalan Poika, hän ei olisi voinut lunastaa ihmisiä Jumalalle tai tehdä heistä Jumalan lapsia.”

Jeesus tuli meidän sijaissovittajaksemme. Hän, täysin synnitön, otti meidän syntisten paikan ja kuoli meidän sijaisenamme. Hän kärsi meille kuuluvan rangaistuksen ja me saamme hänen ristinuhrinsa tähden syntimme anteeksi.

Jeesus tuli myös ihmiseksi ollakseen meidän ylimmäinen pappimme. Ja minkälainen pappi hän onkaan. Heprealaiskirjeen kirjoittaja kuvailee Jeesusta meidän pappinamme: ”Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. ” (Hepr. 4).

JUMALA TIETÄÄ kokemuksellisesti, miltä ihmisenä oleminen ja kärsimys tuntuvat. Hän tietää myös mitä on olla kiusattu. Hän on itse ollut ihminen. Siksi hän on empaattinen, ymmärtäväinen ja lempeä Vapahtaja. Häntä voi turvallisesti lähestyä, heikko, kiusattu ja rikkinäinen ihminen.

Kun näemme Jeesuksen itkevän, näemme Jumalan itkevän, kun näemme Jeesuksen kärsivän, näemme Jumalan kärsivän. Kun Jeesus puhuu meille, Jumala itse puhuu meille.

Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi näyttääkseen, minkälainen on todellinen ihmisyys. Jeesuksessa me kohtaamme ihmisyyden aidoimmillaan, puhtaimmillaan ja parhaimmillaan. Jeesus kävi läpi koko inhimillisen tunneskaalan ja hän näytti meille, mitä inhimillinen elämä on täyteläisimmillään tässä maailmassa. Siksi meitä kutsutaan seuraamaan häntä elämässämme.

JUMALA TULI IHMISEKSI kukistaakseen paholaisen ja kaiken demonisen pahuuden. Ristinkuolemallaan Jeesus kukisti paholaisen vallan ja riisui hänet aseista. Paholainen ei esimerkiksi voi enää syyttää meitä koska Jeesus Kristus on maksanut meidän syntivelkamme. Jeesuksella on myös valta vapauttaa ihminen pahan vallasta, ja hän on sen myös tehnyt miljoonien ihmisten elämässä.

Kun Paavali lähetettiin julistamaan evankeliumia ihmisille, Jeesus sanoi, että hänet lähetettiin ”avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa” (Ap.t. 26:18)

( Lähde: Leif Nummela/Uusi Tie verkkolehti)

s-seutulainen

• Anonyymi

Toistaiseksi vain siare on vastannut alun kysymykseen selvällä tavalla ja osoittaa pohtineensa tätä kysymystä tarkoin, sillä tiedän hänen olleen aikoinaan kristitty ja nyt ateistinakin hän on tutkinut niitä aiheita syvällisesti, joihin ottaa kantaa.

Muut ovat lähinnä vain saarnanneet ja toistaneet kuin robotit sitä, mitä ovat muilta kristityiltä ja Raamatusta oppineet. Ei mitään omatoimista pohdintaa ja asian tutkistelua. Ei kyseenalaistamista. Vain sokeaa uskoa.

• Anonyymi

-uhraaminen oli teurastus rituaali ja teurastettu raato syötii aina,, -koska elintaso on oli matala. - ja papit vei kymmenykset.. Siis busines.
      -Myös lasten sukupupuoli elinten silvonta oli osa tätä teurastus kulttuuria, pelottelua sekä trauman kautta pakolla joukkoon liittämistä.
      Sukupuolielimet oliva ja ovat yhä papeille tärkeitä alistus keinoja tarjoavia elimiä !! edelleen sama raaka meno jatkuu....
      Ruoka aineet, silvonta, jopa paskantaminen oikeaan tyyliin ohjaa kansaa nöyryyteen....
      Tarinoiden jeesus "uhrasi" itsensä elämäntavoillaan,,, - kuljeksi aikansa, heikkous iski, joutui esivallan uhriksi...... - ja tarusto on sitten sepittänyt sankari tarinaa.
      joka on kasvanut voimakkaasti.
      Ja ei ole täysiä todisteita historia hahmosta.. vain tarinoita.
      Lisäksi Tarinoista voi todeta jakomielistä toimintaa, alkoholismia, tai huumeiden käyttöä, tms. huojuntaa, kun tarkoin lukee -- HUOM!
      Ja kuka kustansi jeesuksen elämän, ateriat, sandaalit ? Työ ei liittynyt siihen elämän,malliin... Ehkä juuri se johti turmioon.

• Anonyymi

Jos ja kun Jeesuksen uhri paljastuu arvottomaksi tai sitä ei todellisuudessa ollut, niin mitä se kertoo sovituksen opista? Se oppihan on muutenkin järjetön, sillä kaikkivaltias Jumala voisi antaa syntejä anteeksi ilmankin veren vuodatusta – ihmiset sen tavan uhrata ovat keksineet – joten miksi Jeesuksen täytyi kuolla? Onko oppi sovituksesta Jeesuksen ja hänen seuraajiensa keksintöä, mutta sen perusteet eivät kestä teologista tarkastelua? Eikä Jeesus itse asiassa paljon sovituksesta puhunut. Vain sanat viimeisellä ehtoollisella viittaavat sovitukseen.

Matteuksen evankeliumi:
      26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: ”Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini”.
      26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: ”Juokaa tästä kaikki;
      26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi

Miksi pitää vaivata tuommosisilla tyhjänpäiväisillä asioilla aivojaan?

• Anonyymi

>>Miksi pitää vaivata tuommosisilla tyhjänpäiväisillä asioilla aivojaan?>>

Päin vastoin, nämä ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä.
        Yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa kadotustuomiolta.
        Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä. Ilman häntä iankaikkinen kuolema ja kadotus. Ero Jumalan yhteydestä.

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        ( Ap.t. 4:12)

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        ( Joh. 16)

15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
        ( Hebr. 3)

23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        ( Joh. 8)

28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        ( Hebr. 10)

Epäusko Jeesukseen Kristukseen on syntien synti. Se on esteenä syntivelkamme anteeksi antamukselle. Se on Pyhän Hengen pilkkaa eikä sitä anneta anteeksi
        Viime kädessä siis vain epäusko kadottaa ja on näin synneistä suurin.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Miksi pitää vaivata tuommosisilla tyhjänpäiväisillä asioilla aivojaan?>>

Päin vastoin, nämä ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä.
        Yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa kadotustuomiolta.
        Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä. Ilman häntä iankaikkinen kuolema ja kadotus. Ero Jumalan yhteydestä.

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        ( Ap.t. 4:12)

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        ( Joh. 16)

15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
        ( Hebr. 3)

23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        ( Joh. 8)

28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        ( Hebr. 10)

Epäusko Jeesukseen Kristukseen on syntien synti. Se on esteenä syntivelkamme anteeksi antamukselle. Se on Pyhän Hengen pilkkaa eikä sitä anneta anteeksi
        Viime kädessä siis vain epäusko kadottaa ja on näin synneistä suurin.

s-seutulainen

Ennen Jeesusta eläneet ihmiset eivät voineet uskoa Jeesukseen ja evankeliumiin, koska eivät olleet tästä mitään kuulleet ja evankeliumi alkoi vasta Jeesuksen julkisesta toiminnasta. (Mark 1:1) Miten heidät voitaisiin tuomita epäuskon perusteella?

Turha tuoda esimerkiksi Aabrahamia, jonka sanotaan nähneen Kristuksen tai tämän päivän tai Paavalia, joka puhuu Kristuksesta, joka seurasi Israelia erämaavaelluksella. Ei se mikään Jeesus (ihminen) ollut eikä evankeliumia tunnettu Vanhan testamentin aikana. Ja ylipäätään Jumala ilmestyi vain Vanhan testamentin profeetoille, mutta ei pakanoille, joista valtaosa ei tiennyt mitään Israelista ja näiden heimojumalasta.

Jeesuksen aikana ja jälkeen on elänyt valtavasti ihmisiä, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia, joten miten heidät voitaisiin tuomita siitä, että eivät ole sitä uskoneet? Olisiko Jumala reilu ja oikeudenmukainen, jos tuomitsisi sellaisesta asiasta, jota ei ole voinut "tehdä" (uskoa evankeliumi)?

Ja miten käykään ihmisen, joka kenties olisi menossa taivaaseen hyvän elämänsä ja hyvyytensä johdosta (Room 2:12-29 ja juutalaiset Jeesuksen aikana), mutta eivät voi pitää totena evankeliumia, koska se on ristiriitainen ja kuulopuhetta (ei henkilökohtaista kontaktia Jeesukseen kuolleista heräämisen jälkeen)? Evankeliumi on heille kadotukseksi, vaikka ilman sitä olisivat ehkä pelastuneet.

• Anonyymi

Sovituksen jälkeen toinen kysymys on se, miksi Jumalan piti herättää Jeesus kuolleista? Paavali opettaa, että jos Jumala ei olisi sitä tehnyt, niin kaikki ihmiset olisivat kadotetut: he olisivat tuhotut, eivätkä eläisi ikuisesti niin kuin ei Jeesuskaan olisi elänyt ikuisesti, ellei Jumala olisi häntä herättänyt. (1Kor 15:12-28)

Tässä tullaan taas Jumalan kaikkivaltiuden kysymyksen äärelle. Jos Jumala olisi kaikkivaltias, niin hän voisi tehdä ihmisistä ikuisesti eläviä kokonaan ilman Jeesuksen ”uhria”, joka ei siis uhri ollutkaan. Eikö tämä todista sen, että kristinusko perustuu virheellisen teologian varaan?

• Anonyymi

kuinka SÄ JULKEAT herjata ELÄVÄÄ HERRAA!!!!!!!!!!!!!!!!???? MRRRRRRRRRRRRRRRHHHH!!!!!!! Herramme Jeesus VOITTI kuoleman ja SYNNIN VALLAN.. jos JEESUS ei olisi noussut kuolleista KUKAAN MUUKAAN ei saisi silloon iankaikkista elämää ja Vanhurskautta..

• Anonyymi

Kaikkivaltias Jumala voi herättää kuolleista kenet tahtoo ja antaa tälle ikuisen elämän, vaikka ei olisi Jeesusta kuolleista herättänyt. Miksi tämä ei olisi mahdollista Kaikkivaltiaalle?

Kaikkivaltias Jumalahan olisi voinut tehdä heti kerralla sellaisen ihmisen, joka ei syntiä tee. Sellaisenhan hän tekee uskonne mukaan Kristuksen tulemuksessa jokaisesta teistä. Ei se ole teidän ansionne vaan Jumalan ihmeteko.

Jumala on siis syyllinen kaikkeen ihmisten aiheuttamaan pahaan, kun ei tehnyt sellaista ihmistä heti, jollaisen aikoo tehdä Kristuksen tulemuksessa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe