Enkä nyt tarkoita näitä jotka ajavat Ferrareilla, Lamborghineilla, Bentleyllä ja uusilla Porscheilla, vaan myös näitä yritysjohtajia ja menestyviä yrittäjiä. Uutta Audia, Bemaria, Mersua ja Volvoa polttomoottoreilla näkyy vaan olevan. Osa kyllä hybrideitä.
Miksi varakkaat eivät osta sähköautoja?
37
744
Vastaukset
- Anonyymi
On liian nöyryyttävää tuo latausjohtojen kanssa touhuaminen ja odottelu. Polttoainetankin täyttö on sentäs pikanopeaa eikä se häiritse päivän kulkua.
- Anonyymi00035
Rikkaat haluaa laatua ja pitkää range A ja käyttövarmuutta
- Anonyymi
Varakkaitten super- ja luxusautot alkavat olla hybridejä ja sähköautoja, etkö ole huomannut?
- Anonyymi
Tervejärkisen on vaikea havaita sähköautoja, joita on olemassa ainoastaan patteripellen vilkkaassa mielikuvituksessa.
- Anonyymi
Siksi koska, rikkaille on aivan sama maksaako polttoaine 2 vai 10 e litra.
- Anonyymi
On niillä imagosyistä tallissa joku MB EQS tai BMW i7, mutta tietenkin sitten myös jopku oikea auto, Continental GT tai vaikka Roma Spider.
- Anonyymi
Harvoilla varakkailla on sähkövatkaimia tallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvoilla varakkailla on sähkövatkaimia tallissa.
Pitää olla yksi imagosyista vaikka sillä ei sitten ajettaisikaan.
- Anonyymi
Varakkaan ei tarvitse jatkuvasti kyylätä sähkön hintoja ja laskea paljonko nyt säästää per sata km.
- Anonyymi00030
On tonnin bensavehje, bensa voipi maksaa vaikka 3€/l. Saisin aika kauan ajella ja ostella bentsiiniä
30-50tonnin sähköritsaan verrattuna. Jo vakuutusmaksuissa on mahtava ero pakollisen ja kaikenkattavan välillä, puhumattakaan "ilmaisesta" sähköstä. No, toiset tarvii pönkitystä, suotakoon se heille.
- Anonyymi
Sähköautot ovat pääasiassa pienituloisten kaupparatsujen työsuhdeautoja.
- Anonyymi
Eivät viitsi pelleillä kaapelien kanssa.
- Anonyymi
No vaikka minä, en nää mitään tarvetta ajaa sähkäautolla, läksin 1972 ylioppilaana kotoa tyhjin käsin, kolme ensimmäistä autoa oli uusia, sitten avioon ja lapsia. Sen koommin en ostanut uutta autoa
Nyt eläkkeellä lapsia ja lastenlapsia, omaisuutta on mukavasti, kymmeniä sijoitusasuntoja, metsää ja pörssiosakkeita
Ei tarvitse lähteä keikkailemaan sähköautolla - Anonyymi
Omat tuloni nostavat minut ylimpään tulodesiiliin, joten jotkut saattavat minua varakkaana pitää.
Minä ajan Teslalla, jonka olen itse omalla rahalla ostanut.
Mutta ylimpään tulodesiiliin riittää n.70000€:n vuositulot ja Suomen progressiivinen verotus kyllä pitää huolen, ettei siitäkään kovin paljoa pakollisten kulujen jälkeen jää.
Mutta kun pitää menot pieninä, niin kyllä tuolla pärjää.
Ja itselläni Teslan valinta autoksi perustui lähinnä ajon halpuuteen. Tietenkin myös hyvä ajettavuus ja hienot ominaisuudet oli vaikuttimena.
Mutta Teslalla ajaessa jää autoilun kuluista vuodessa 4000€ enemmän käteen. Saman rahan käteen saaminen palkkatuloista, vaatisi lähes 7000€ suuremmat vuositulot (en laskenut, arvioin).
Joku viisas on joskus todennut: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.- Anonyymi
Ja sitten sinä heräsit epäsiistiltä sohvaltasi, ja älysit nähneesi vain unta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten sinä heräsit epäsiistiltä sohvaltasi, ja älysit nähneesi vain unta.
Eikö olekin ikävää, kun toiset viitsii hankkia itselleen kunnon ammatin jossa tienaa?
Sinäkin voit tehdä niin, voit aloittaa vaikkapa oikeinkirjoituksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olekin ikävää, kun toiset viitsii hankkia itselleen kunnon ammatin jossa tienaa?
Sinäkin voit tehdä niin, voit aloittaa vaikkapa oikeinkirjoituksesta.Onneksi hankin kunnon ammatin. Ei tarvitse laskea pennosia, eikä voimistella kaapeleiden kanssa.
- Anonyymi00022
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi hankin kunnon ammatin. Ei tarvitse laskea pennosia, eikä voimistella kaapeleiden kanssa.
Sama täällä, nyt sitten eläkkeellä voikin ajaa omalla sähköautolla, kun työnantaja ei enää anna autoa käyttöön.
- Anonyymi00031
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi hankin kunnon ammatin. Ei tarvitse laskea pennosia, eikä voimistella kaapeleiden kanssa.
"Onneksi hankin kunnon ammatin". Mitenhän tuo onnistuu tänä päivänä?
Minä en hankkinut kunnon ammattia, mutta kipusin sinne "kunnon ammattiin" omin voimin. Sen loppuun ei tarvinnut kuin "yt". No löysin uuden työn, kaukana hienosta ja rahakkaasta, mutta olin onnellinen siitä työstä. Mitä kadun tänä päivänä? Se, etten halustani huolimatta karistanut tämän maan tomuja jaloistani.
- Anonyymi
Vastaus voi olla että suurin osa niistä jotka sellaisen haluavat ovat jo ostaneet. Tämä on kuitenkin pieni joukko suomalaisista joilla on kova tulot ja merkittävästi omaisuutta. Se rajaa premium sähköautojen markkinan kokoa. Kun mennään tuloluokissa ja omaisuudessa alaspäin tulee pian vastaan raja jossa 60t€ - 70t€ tai kalliimpaan autoon ei ole varaa.
- Anonyymi
Eihän varakkaiden tarvitse laskea auton kuluja.
- Anonyymi
Jos on riittävän suuret tulot ja varallisuutta niin ei käytännössä. Auto on vain yksi menoerä muiden joukossa ja sen kulut pieni osa omasta taloudesta. Pieni ja keskituloisella iso autoremontti voi olla taloudellinen katastrofi tai ainakin tehdä ison loven omaan talouteen.
- Anonyymi
Varakkaat suosivat polttiksia.
- Anonyymi00021
Sähköautoja ostavat lähinnä amikset.
- Anonyymi00023
Niinhän se on aina ollut, että vähätuloiset ostavat ne kalleimmat autot, vai mitä?
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niinhän se on aina ollut, että vähätuloiset ostavat ne kalleimmat autot, vai mitä?
Ei vaan hyvätuloiset
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/ac28b0b3-a863-4480-9f99-ac959947bf42
- Anonyymi00025
Ei sähköporche vaan toimi.
Juurikun saat vauhdinhurman päälle, niin limp mode.
Rikkaat eivät voi sietää pettymyksiä
kun sen voi korjata ostamalla bensa
porchen.
Donut akku voi muuttaa kaiken.
Sitä käytetään Bydissä.- Anonyymi00026
Kaikki fiiliskin puuttuu sähköautosta.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kaikki fiiliskin puuttuu sähköautosta.
Rumiakin ovat.
- Anonyymi00028
Porssella on ainakin kallis sähköauto jota saat korjailla kalliisti kokoajan
Joku kaimaani- Anonyymi00032
Entäs Tesla, rikki päivästä toiseen.
- Anonyymi00029
Tunnetko ketään varausta
Määrittele varakas - Anonyymi00033
Kyllä minulla on. Kuulun parhaiten palkattuun prosenttiin Suomessa. Olenko riittävän varakas?
- Anonyymi00034
Miksi minua pitäisi kiinnostaa millä superrikkaat ajaa?
- Anonyymi00036
Kukaan fiksu ei osta sähköautoa
- Anonyymi00037
Autoja on ja hillottuvat pihaan.
- Anonyymi00038
Varakkailla on useita autoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial311935Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3791773Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
- 921113
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81076- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501011