Eräs huonosti mennyt autokauppa

Anonyymi-ap

Myin vanhan autoni ja kävi niin ikävästi että se hajosi kahden päivän päästä.
Minulle soitti juristi ja selitti mitä on käynyt. Hän selitti myös miten kauppalaki toimii kahden yksityisen välisessä kaupassa joka on hänen mukaansa tiukempi kuin yksityisen ja yrityksen välinen kauppa.
Autosta oli siis hajonnut moottori jolla oli ajettu paljon auton merkki huomioon ottaen. Huollettu säännöllisesti ja jokainen vika on korjattu heti. Auto oli toiminut kauppakassina ja myös tuliterä ajokki seisoi pihassa.
Kävimme sitten keskustelua ja myyjä oli väittänyt minua epärehelliseksi ja vaati korvauksia tai menemme oikeuteen. Sanoin että ei siinä mitään, samat setelit on edelleen lompakossa ja haen auton pois ja palautan rahat.
Tästä ostaja ei pitänyt vaan piti koko hommaa epäilyttävänä. Asianajaja ehdotti että auto viedään korjaamolle ja katsotaan mitä korjaaminen maksaa ja edetään sen mukaan.
Sanoin että ei kun homma hoidetaan nyt koska en jaksa halvan ja vanhan auton takia tässä päiviä vääntää. Tarjosin 500 euron hyvitystä joka kelpasi.
Normaalille työssäkäyvälle 500 euroa ei ole kovinkaan kummoinen summa.

Asianajaja sanoi puhelimitse kahden kesken että jokin asiassa mättää ja epäilee että tämä erääseen heimoon kuuluva edustaja saattaa olla epärehellinenkin. Sanoin että ihan sama, jos hänellä on nyt hyvä mieli.
Minä en nähnyt koko autoa kuten ei asianajajakaan mutta kuten todettu, ei jaksa välittää ja vääntää jostain vanhasta autosta jolla on ikää 20 vuotta ja arvo on 1500 euroa. Pääsin eroon tästä erääseen heimoon kuuluvasta edustajasta tunnissa saati olisin odotellut mikä autossa on. Epäilen kyllä että minua huijattiin.

Mitä olisi mahtanut käydä jos olisin myynyt liikkeeseen?

13

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarvitsivatkohan varaosia tai varkauksia varten halvan auton, harvemmin ne noin halvoilla ajavat.

    • Anonyymi

      Heimolaisille ei kanata myydä mitään koskaan.

    • Anonyymi

      Jos olisit myynyt liikkeeseen niin ei olisi käynyt mitenkään. Jos auto on 20 vuotta vanha / arvo 1500 eur niin kyllä jokainen liike tietää että tuo voi hajota milloin tahansa ja käytännössä tuollaisen sisäänostohinta on hyvin lähellä nollaa (paperilla voivat toki hyvittää jotain kun uuden auton tinkivara siirretään vanhan auton hyvitykseksi).

    • Anonyymi

      Helpoimmalla pääsee kun vei 20 vuotta vanhan auton suoraan paaliin.

      • Anonyymi

        Näinpä, romuluokan auton ostajat on semmoista porukkaa joiden kanssa ei halua olla tekemisissä...


    • Anonyymi

      Kahden yksityisen välisessä kaupassa ei ole mitään turvaa tai velvollisuutta mihinkään korvauksiin. Kaikkihan tämän tietää, myös avaaja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        No ei välitöntä velvollisuutta, mutta yksityisten väliseen kauppaan sovelletaan kauppalakia ja jos oikeuteen mennään niin sieltä tuleva tuomio voi velvoittaa korvauksiin.


    • Anonyymi

      En myy heimolaisille mitään jos vaan pystyn olemaan myymätä. Aina, joka ikinen kerta tulee valituksia. Myin viimeksi kaksi ämpärillistä itse poimittua mustikkaa. Tosi isoja hyvälaatuisa mustikoita. Muutaman tunnin kulttua tuli puhelu että kun ovat niin suuria niin olen myynyt heille pensasmustikoita ja nyt pitää saada alennusta. Kerroin vähän mustikoiden ja pensasmustikoiden erosta ja keroin vielä että pensasmustikat ovat kalliimpia. Asia jäi siihen.

    • Aivan oikein!
      Vaikka olen itse jo ansaitulla työeläkkeellä, olen minäkin aloittajan kanssa
      samaa mieltä, ettei € 500,- ole työssä käyvälle ihmiselle kovinkaan ihmeel-
      linen summa!
      Nämä € 2.000,- hintaisen auton osa- ym. maksulla ostavat, ovat tietenkin
      asiasta eri mieltä.

      • Anonyymi

        Joskus kaikille on 2000€ iso raha ellei ole perinyt paljon tai vaikka voittanut rahapeleissä. En itsekään kaikkia rahoja autoon laita vaan ajan mahdollisimman edullisella. Käteisellä köytetty auto kyllä kannattaa ostaa jos suinkin varaa.


    • Kirjoituksissa arvellaan, että olisin varakkaasta perheestä, jolla on muita tu-lonlähteitä.
      Väärin, sillä en juurikaan ole perinyt mitään, enkä lotossakaan voittanut kuin muutaman satasen niin kauan kuin Lottoa (1971) on ollut.
      Kaikki on siis palkkatyöllä ansaittu.
      Olen edelleen sitä mieltä, että se € 500,- jonka ketjun aloittaja kauppaerimieli-syyden vuoksi maksoi, on pikkuraha näissä elämisen menoissa.
      Emme tupakoi, emmekä juurikaan käytä alkoholia, kirkossakaan emme käy.
      Aikaisempia kalliita perheharrastuksia, esim. laskettelu Alpeilla, meillä ei enää
      ole.
      Oma, nyt jo maksettu asunto, 105 m2 vanhassa rivitalossa kalliissa Helsingissä.
      Hankittu säästämällä jälkikäteen - asuntolainalla.
      Lapsia kaksi kpl, viidenkympin molemmin puolin, hyvissä asemissa.
      Kaikki koulut olemme sen sijaan käyneet loppuun ja olemme Yo - tutkinnon jäl-
      keen kuluttaneet tiedekorkeakoulun penkkejä vielä viisi - kuusi vuotta kumpikin.
      Palkkataso muodostuu sellaisille hieman paremmaksi, vaikka veroja joutuu
      maksamaan enemmän.
      Olemme perheeni ja nyttemmin yhdessä vaimoni kanssa matkustelleet vajaassa
      50 maassa. Kiinat ja Japanit siis nähty.
      Nyt olemme ansaitulla työeläkkeellä, joka meille kahdelle riittää.
      Auto MB-E S212 - jo vähän vanhempi siis, mutta ei Santanderin.

      Suurista tuloista ei ole paljoa hyötyä, elleivät menot samaan aikaan ole pienet.

      • Anonyymi

        Ns. keskiverto työssäkäyvä tienaa 2000€/kk nettona. Kyllä siinä 500€ on vielä melko iso raha. Juuri harmittelin kun joutuu jouluna säästelemään kun autoremonttiin meni 530€.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe