Ostetaan se 300tkm/loppuun ajettu ns vanha premiumin auton loppu.
Joku naapuri ehkä vielä luulee että olet miljonääri kun ajaa 5000 euron hintaisella premium-autolla, no joku voi luulla että hyvin menee.
Mutta muista, premium autossa on kaikki, kaikki 2 x kalliimpaa, matka kauppaan on 2 x kalliimpi, huollot 2 kalliimpaa, viat 2 x kalliimpia ja kun se on loppuun ajettu pska niin ne kaikki viat ja huollot tulee 2x useammin ja sellaiset viat mitä vähän käytetyssä yleensä ole koskaan. Huolto tarkoittaa myös vaikka renkaitakin, 19" renkaat maksaa vähän enemmän kuin 15" renkaat. Luuletko että premiumautossa on joku normaali jousitus, no ei ole todellakaan yleensä vaan x10 kalliimpi jousitus kuin siinä autossa missä on 15" renkaat.
Onko sulla köyhä varaa tälläiseen?
Köyhän premium
16
322
Vastaukset
- Anonyymi
Vanha sanonta on että jos sitä autoa ei ole uutena varaa ostaa niin ei sitä silloin ole myöskään vanhana varaa ylläpitää. Pätee hyvin näihin vanhoihin isoihin premium-autoihin.
- Anonyymi
Vanha käytetty premium auto on myös 4xmukavampi, parempi ajaa ja arvostettu, eikä arvon menetystä tule samaan tahtiin kuin uuden peruskinnerin.
- Anonyymi
Arvon alenema ei juuri eroa uudessa ja käytetyssä. Se on luokkaa 50% 4-5 vuodessa ihan sama ostatko auton uutena vai 5v vanahana.
- Anonyymi
Voi olla, jos se vaan on kunnossa!
Arvon menetys voi tulla siinä kun pitää uusia koko auto pikku hiljaa.
10 000 euron autoa rempataan vuosien mittaa toisella kymppitonnilla niin.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, jos se vaan on kunnossa!
Arvon menetys voi tulla siinä kun pitää uusia koko auto pikku hiljaa.
10 000 euron autoa rempataan vuosien mittaa toisella kymppitonnilla niin..Jos arvonpudotusta verrataan samanhintaiseen uudempaan perusautoon niin kyllä se on vanhassa premiumissa ihan samaa luokkaa.
Kyyti toki on mukavampaa, ja periaatteessa premiuminkin voi hankkia "järkevästi", eli ottaa malliversion missä ei ole vanhemmiten kalliita korjauskohteita. Ihan esimerkkinä vaikka ilmajousituksen korjaaminen maksaa usein sen verran että sillä maksaa perusauton huollot jo monelta vuodelta. Ja oli sitten kateutta tai ei, mutta kyllä noita vanhoja premiumeja laitetaan peruskinnereitä enemmän seisontaan juuri siksi että autosta hajoaa jotain kallista mitä ei ainakaan juuri heti ole varaa korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvon alenema ei juuri eroa uudessa ja käytetyssä. Se on luokkaa 50% 4-5 vuodessa ihan sama ostatko auton uutena vai 5v vanahana.
Prosenteissa arvon alenema voiolla samaa luokkaa, mutta euroja häviää loppua kohden huomattavasti vähemmän. Vanha premium auto ei ole kaikkein myydyin ja suhteessa sen arvo on pudonnut eniten ja sikisi sen hankinta voi olla jopa hyvä valinta jos haluaa ja tarvitsee muuta kuin sen pienimmän ja halvimman uuden tai uudehkon kinnerin ja haluaa myös nauttia ajamisesta.
- Anonyymi
Hauskaa kun avaaja kertoo oman kateuden aiheen. Jotkut ne uskaltaa hankkia vanhemman loistoauton ja nauttia hyvästä kyydistä ja ajo-ominaisuuksista tyylillä.
Ei noihin vanhoihin tehdä enää kalliita vuosihuoltoja, kuten uusiin halpiksiinkin on pakko takuun takia, eikä nuo vanhat paremmat edes hajoa niin helpolla kuin uudemmat halpikset joiden teossa ollaan säästetty kaikessa. Jotain kuluja on ehkä enemmän, mutta pääomakulut mitättömät, eli kokonaisuutena vanhalla premiumilla pääsee yleensä paljon edullisemmin.- Anonyymi
Tai kirjoittaakin kokemuksestaan.
Meinaat että joku arvailee asiasta ja kirjoittaa siltä pohjalta, on niin kateellinen eikä uskalla.
Ehkä tietää enemmän kuin sinä :)
- Anonyymi
Vanha huippuauto voi olla todella hyvä valinta. Niitä on yleensä huollettu ja pidetty kovin hienosti kun vastaavasti halpiksen ylläpidossa on säästelty lähes poikkeuksetta takuuajan jälkeen. Varsinkin jos itse osaa ja ymmärtää auton korjauksesta jotain, niin voi vaihdella osia edullisesti, osia kun saa nykyään netistä edullisesti. Jos kämmenet kasvaa karvaa, eikä pysty tekemään mitään itse, niin silloin kaikkien vanhojen autojen pitäminen voi tulla kalliiksi.
- Anonyymi
Pätee ehkä uudemmissa autoissa, mutta jos kyse on jostain 5000 euron vanhasta premiumista (iältään siis luokkaa 15 vuotta) niin harva niistä on sanan varsinaisessa mielessä hyvin pidetty. Koska huollot ja korjaukset alkaa tuon ikäluokan autoissa maksamaan, niin sitä suurempi houkutus on vaan jättää ne tekemättä tai tehdä niitä jollain purkkavirityksillä.
- Anonyymi
Mitä se sinuun vaikuttaa, että millaisella autolla joku muu ajaa? Tässä ollaan nyt kyllä suomalaisen ääliökulttuurin ytimessä :)
Ei kuulu sinulle pätkääkään muiden kulkuvälineet. Huolehdi omistasi jos osaat. - Anonyymi
Kateus katosi jo 70-luvulla. Ei ketään autosi kiinnosta.
Niin, kirjoitin aiheesta ehkä vuosi sitten, että Saksasta saa jo W212-korisia
E-mersuja hintaluokkaan € 5.000,-
Alle 200.000 ajettuja ja automaatteja kaikki.
Niiden esittelyvuosi oli 2009 syksy.
Asiasta ei silloin syntynyt mitään keskustelua.
Ulkonäöltäänkin auto on säilynyt vuosien varrella paljolti "samanlaisena",
eron huomaa vain merkkiin perehtynyt, tai kun ajaa viereen toisen.
Näissä on paljon enemmän "autoa" verrattuna siihen, että sijoittaa € 5.000,-
autoon Suomessa. E-farkuissa tosin monessa ilmajousitus vakiona.
Monessa huoltokirja on täydellisen virheetön.
Tarjonta on niin suurta, että ne, joista näitä säännöllisiä huoltomerkintöjä ei
löydy, voi hyvin jättää ostamatta.
Harmi, että vanhat taksit ovat vaaleankeltaisia, mutta ei se väri niistä huonompia
tee, mutta myytävät autot ovat uudempia, jopa W213, joka esiteltiin 2017.
Rohkeasti autokaupoille.- Anonyymi
Mobile.de halvin, missä oli vuoden leimaa, oli 7500 euroa...
- Anonyymi
Mieluummin niin kuin ajaa pankin autolla mistä 300 000€ velkaa. Itse ostan mieluiten keskihintaisen millä ajettu mahdollisimman vähän yli 100 000km.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222