Köyhän premium

Anonyymi-ap

Ostetaan se 300tkm/loppuun ajettu ns vanha premiumin auton loppu.

Joku naapuri ehkä vielä luulee että olet miljonääri kun ajaa 5000 euron hintaisella premium-autolla, no joku voi luulla että hyvin menee.

Mutta muista, premium autossa on kaikki, kaikki 2 x kalliimpaa, matka kauppaan on 2 x kalliimpi, huollot 2 kalliimpaa, viat 2 x kalliimpia ja kun se on loppuun ajettu pska niin ne kaikki viat ja huollot tulee 2x useammin ja sellaiset viat mitä vähän käytetyssä yleensä ole koskaan. Huolto tarkoittaa myös vaikka renkaitakin, 19" renkaat maksaa vähän enemmän kuin 15" renkaat. Luuletko että premiumautossa on joku normaali jousitus, no ei ole todellakaan yleensä vaan x10 kalliimpi jousitus kuin siinä autossa missä on 15" renkaat.

Onko sulla köyhä varaa tälläiseen?

16

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanha sanonta on että jos sitä autoa ei ole uutena varaa ostaa niin ei sitä silloin ole myöskään vanhana varaa ylläpitää. Pätee hyvin näihin vanhoihin isoihin premium-autoihin.

    • Anonyymi

      Vanha käytetty premium auto on myös 4xmukavampi, parempi ajaa ja arvostettu, eikä arvon menetystä tule samaan tahtiin kuin uuden peruskinnerin.

      • Anonyymi

        Arvon alenema ei juuri eroa uudessa ja käytetyssä. Se on luokkaa 50% 4-5 vuodessa ihan sama ostatko auton uutena vai 5v vanahana.


      • Anonyymi

        Voi olla, jos se vaan on kunnossa!
        Arvon menetys voi tulla siinä kun pitää uusia koko auto pikku hiljaa.
        10 000 euron autoa rempataan vuosien mittaa toisella kymppitonnilla niin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, jos se vaan on kunnossa!
        Arvon menetys voi tulla siinä kun pitää uusia koko auto pikku hiljaa.
        10 000 euron autoa rempataan vuosien mittaa toisella kymppitonnilla niin..

        Jos arvonpudotusta verrataan samanhintaiseen uudempaan perusautoon niin kyllä se on vanhassa premiumissa ihan samaa luokkaa.

        Kyyti toki on mukavampaa, ja periaatteessa premiuminkin voi hankkia "järkevästi", eli ottaa malliversion missä ei ole vanhemmiten kalliita korjauskohteita. Ihan esimerkkinä vaikka ilmajousituksen korjaaminen maksaa usein sen verran että sillä maksaa perusauton huollot jo monelta vuodelta. Ja oli sitten kateutta tai ei, mutta kyllä noita vanhoja premiumeja laitetaan peruskinnereitä enemmän seisontaan juuri siksi että autosta hajoaa jotain kallista mitä ei ainakaan juuri heti ole varaa korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvon alenema ei juuri eroa uudessa ja käytetyssä. Se on luokkaa 50% 4-5 vuodessa ihan sama ostatko auton uutena vai 5v vanahana.

        Prosenteissa arvon alenema voiolla samaa luokkaa, mutta euroja häviää loppua kohden huomattavasti vähemmän. Vanha premium auto ei ole kaikkein myydyin ja suhteessa sen arvo on pudonnut eniten ja sikisi sen hankinta voi olla jopa hyvä valinta jos haluaa ja tarvitsee muuta kuin sen pienimmän ja halvimman uuden tai uudehkon kinnerin ja haluaa myös nauttia ajamisesta.


    • Anonyymi

      Hauskaa kun avaaja kertoo oman kateuden aiheen. Jotkut ne uskaltaa hankkia vanhemman loistoauton ja nauttia hyvästä kyydistä ja ajo-ominaisuuksista tyylillä.
      Ei noihin vanhoihin tehdä enää kalliita vuosihuoltoja, kuten uusiin halpiksiinkin on pakko takuun takia, eikä nuo vanhat paremmat edes hajoa niin helpolla kuin uudemmat halpikset joiden teossa ollaan säästetty kaikessa. Jotain kuluja on ehkä enemmän, mutta pääomakulut mitättömät, eli kokonaisuutena vanhalla premiumilla pääsee yleensä paljon edullisemmin.

      • Anonyymi

        Tai kirjoittaakin kokemuksestaan.
        Meinaat että joku arvailee asiasta ja kirjoittaa siltä pohjalta, on niin kateellinen eikä uskalla.
        Ehkä tietää enemmän kuin sinä :)


    • Anonyymi

      Vanha huippuauto voi olla todella hyvä valinta. Niitä on yleensä huollettu ja pidetty kovin hienosti kun vastaavasti halpiksen ylläpidossa on säästelty lähes poikkeuksetta takuuajan jälkeen. Varsinkin jos itse osaa ja ymmärtää auton korjauksesta jotain, niin voi vaihdella osia edullisesti, osia kun saa nykyään netistä edullisesti. Jos kämmenet kasvaa karvaa, eikä pysty tekemään mitään itse, niin silloin kaikkien vanhojen autojen pitäminen voi tulla kalliiksi.

      • Anonyymi

        Pätee ehkä uudemmissa autoissa, mutta jos kyse on jostain 5000 euron vanhasta premiumista (iältään siis luokkaa 15 vuotta) niin harva niistä on sanan varsinaisessa mielessä hyvin pidetty. Koska huollot ja korjaukset alkaa tuon ikäluokan autoissa maksamaan, niin sitä suurempi houkutus on vaan jättää ne tekemättä tai tehdä niitä jollain purkkavirityksillä.


    • Anonyymi

      Mitä se sinuun vaikuttaa, että millaisella autolla joku muu ajaa? Tässä ollaan nyt kyllä suomalaisen ääliökulttuurin ytimessä :)

      Ei kuulu sinulle pätkääkään muiden kulkuvälineet. Huolehdi omistasi jos osaat.

    • Anonyymi

      Kateus katosi jo 70-luvulla. Ei ketään autosi kiinnosta.

    • Niin, kirjoitin aiheesta ehkä vuosi sitten, että Saksasta saa jo W212-korisia
      E-mersuja hintaluokkaan € 5.000,-
      Alle 200.000 ajettuja ja automaatteja kaikki.
      Niiden esittelyvuosi oli 2009 syksy.
      Asiasta ei silloin syntynyt mitään keskustelua.
      Ulkonäöltäänkin auto on säilynyt vuosien varrella paljolti "samanlaisena",
      eron huomaa vain merkkiin perehtynyt, tai kun ajaa viereen toisen.
      Näissä on paljon enemmän "autoa" verrattuna siihen, että sijoittaa € 5.000,-
      autoon Suomessa. E-farkuissa tosin monessa ilmajousitus vakiona.
      Monessa huoltokirja on täydellisen virheetön.
      Tarjonta on niin suurta, että ne, joista näitä säännöllisiä huoltomerkintöjä ei
      löydy, voi hyvin jättää ostamatta.
      Harmi, että vanhat taksit ovat vaaleankeltaisia, mutta ei se väri niistä huonompia
      tee, mutta myytävät autot ovat uudempia, jopa W213, joka esiteltiin 2017.
      Rohkeasti autokaupoille.

      • Anonyymi

        Mobile.de halvin, missä oli vuoden leimaa, oli 7500 euroa...


    • Anonyymi

      Mieluummin niin kuin ajaa pankin autolla mistä 300 000€ velkaa. Itse ostan mieluiten keskihintaisen millä ajettu mahdollisimman vähän yli 100 000km.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe