Vaiettu totuus sähköautoista

Anonyymi-ap

Hyvin monessa sähköautossa on ollut tekniikan kanssa ongelmia, pieni moottori viritetään niin tehokkaaksi että mikään sen ympärillä ei kestä. on katkeillut kiertokankia, jakohihnoja, laakerivikoja tullut ja muutama kannentivitekkin mennyt. Kyllä jatkossakin ajan vain puukaasuttimella varustetulla autolla.

21

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko kaikissa sähköautoissa kiertokankia, jakohihnoja jne.? Ihan uutta tietoa!

      • Anonyymi

        Ainakin tuossa Toyota Prius autossa on.


      • Anonyymi

        Onhan niissä ei se liike muuten pyöriväksi muutu, ja täytyyhän niissäkin joku ajoitus olla yläkerran ja alakerran välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tuossa Toyota Prius autossa on.

        Mutta Prius ei olekaan sähköauto! Se on polttomoottoriauto jossa pieni sähkömoottori ja akku auttaa hiukan auton liikkumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Prius ei olekaan sähköauto! Se on polttomoottoriauto jossa pieni sähkömoottori ja akku auttaa hiukan auton liikkumisessa.

        On se sähköauto jos sitä voi ladata.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­N­­y­­­m­f­o­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Onhan noista sähköautoista mennyt moottorista laakeri, jota ei voi vaihtaa. Esim. Hyundaista ja Tesloista. Kustannus 15-20 tuhatta euroa.

      • Anonyymi

        Oho, onhan kallis laakeri. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa koko sähkömoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, onhan kallis laakeri. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa koko sähkömoottori.

        Siksihän se koko moottori vaihdetaankin.


    • Anonyymi

      Tilastotietojen mukaan Teslan ajomoottorit vaihdetaan keskimäärin 135000 km ajon jälkeen. Joskus moottori menee takuun piikkiin, mutta vanhemmissa käytetyissä autoissa "artisti maksaa".

      • Anonyymi

        Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.


      • Anonyymi

        "Tilastotietojen" 😅😅😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.

        Teslavaari uskoo Teslan juttuihin

        "One of the first million mile Teslas was a dual motor Model S…and it burned up EIGHT motors and four batteries"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.

        Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40

        Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€

        82 kWh suuri akku (~508km) + Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.

        Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h

        Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.

        Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.

        Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40

        Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€

        82 kWh suuri akku (~508km) Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.

        Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h

        Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.

        Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.

        Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan.

        Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
        https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
        https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHU

        Maksiminopeudella (180 km/h) tuo Audi (tai joku muu vastaava sähköauto) kulkee n. 67 km 77 kWh akulla. Yksinkertaista fysiikkaa, mutta senkään ymmärtämiseen ei sähköautoilijan koulutus riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40

        Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€

        82 kWh suuri akku (~508km) Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.

        Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h

        Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.

        Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.

        Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan.

        ”Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan”

        Eli vertaat pihistellen ajettua polttomoottoria täydellä teholla ajettuun sähköauton kulutukseen. Kokeile ajaa polttomoottoriautolla kaasu pohjassa mutta älä hämmästy, jos et pääsekään tuota 1000 kilometrin matkaa. Jestas näitä vertauksia…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
        https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHU

        Maksiminopeudella teho ei ole maksimiteho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslavaari uskoo Teslan juttuihin

        "One of the first million mile Teslas was a dual motor Model S…and it burned up EIGHT motors and four batteries"

        Ko. Teslassa on kaksi sähkömoottoria, jotka on vaihdettu n. puolen miljoonan kohdalla.

        Jos auton renkailla (4kpl) ajetaan esim. 20000km ennen vaihtoa, niin onko yksittäinen rengas kestänyt 5000km, vai 20000 km?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. Teslassa on kaksi sähkömoottoria, jotka on vaihdettu n. puolen miljoonan kohdalla.

        Jos auton renkailla (4kpl) ajetaan esim. 20000km ennen vaihtoa, niin onko yksittäinen rengas kestänyt 5000km, vai 20000 km?

        Lähes 2 miljoonaa ajetussa Tesla model S ; ssä oli vaihdettu sähkömoottori keskimäärin 135 tkm,n välein . Kai tuo tarkoittaa 1 moottorin vaihtoa kerrallaan . Onko Teslan sähkömoottorin vaihtoväli mielestäsi 270 tkm , vai mitä tuo rengashomma tarkoittaa ? Kai tuo auto on käynyt moottorin vaihdossa keskimäärin 135 tkm.n välein . Eikö sähköauton renkaat kestä kuin 20 000 km ?


    • Anonyymi

      Aikoinaan oli paljon nopeampi vaihtaa koko moottori kuin vaihtaa moottorin sisälle laakeri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe