Hyvin monessa sähköautossa on ollut tekniikan kanssa ongelmia, pieni moottori viritetään niin tehokkaaksi että mikään sen ympärillä ei kestä. on katkeillut kiertokankia, jakohihnoja, laakerivikoja tullut ja muutama kannentivitekkin mennyt. Kyllä jatkossakin ajan vain puukaasuttimella varustetulla autolla.
Vaiettu totuus sähköautoista
21
721
Vastaukset
- Anonyymi
Onko kaikissa sähköautoissa kiertokankia, jakohihnoja jne.? Ihan uutta tietoa!
- Anonyymi
Ainakin tuossa Toyota Prius autossa on.
- Anonyymi
Onhan niissä ei se liike muuten pyöriväksi muutu, ja täytyyhän niissäkin joku ajoitus olla yläkerran ja alakerran välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tuossa Toyota Prius autossa on.
Mutta Prius ei olekaan sähköauto! Se on polttomoottoriauto jossa pieni sähkömoottori ja akku auttaa hiukan auton liikkumisessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Prius ei olekaan sähköauto! Se on polttomoottoriauto jossa pieni sähkömoottori ja akku auttaa hiukan auton liikkumisessa.
On se sähköauto jos sitä voi ladata.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Onhan noista sähköautoista mennyt moottorista laakeri, jota ei voi vaihtaa. Esim. Hyundaista ja Tesloista. Kustannus 15-20 tuhatta euroa.
- Anonyymi
Oho, onhan kallis laakeri. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa koko sähkömoottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho, onhan kallis laakeri. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa koko sähkömoottori.
Siksihän se koko moottori vaihdetaankin.
- Anonyymi
Tilastotietojen mukaan Teslan ajomoottorit vaihdetaan keskimäärin 135000 km ajon jälkeen. Joskus moottori menee takuun piikkiin, mutta vanhemmissa käytetyissä autoissa "artisti maksaa".
- Anonyymi
Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.
- Anonyymi
"Tilastotietojen" 😅😅😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.
Teslavaari uskoo Teslan juttuihin
"One of the first million mile Teslas was a dual motor Model S…and it burned up EIGHT motors and four batteries" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan sähkömoottorit kestää tilastojen mukaan yli puolimiljoonaa kilometriä.
Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40
Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€
82 kWh suuri akku (~508km) + Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.
Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h
Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.
Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.
Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40
Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€
82 kWh suuri akku (~508km) Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.
Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h
Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.
Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.
Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan.Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHUMaksiminopeudella (180 km/h) tuo Audi (tai joku muu vastaava sähköauto) kulkee n. 67 km 77 kWh akulla. Yksinkertaista fysiikkaa, mutta senkään ymmärtämiseen ei sähköautoilijan koulutus riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin torin sivustolta myynti ilmoituksia Audi Q4 e-tron 40
Tämä on Suomen halvin Q4 e-tron 40 82 kWh versio! 41950€
82 kWh suuri akku (~508km) Nopea lataus . Tämä auto latautuu 1080 % noin 30 minuutissa.
Teho 152 kW / 204 hv Kiihtyvyys (0-100) 8.5 s Huippunopeus 160 km/h
Vähän matematiikka ymmärtämällä 82 kWh akkua täydellä teholla kuormittamalla virtaa riittää n. 0,5 tunniksi jonka aikana kerkeää ajaa 160 km/h nopeudella n. 80 kilometrin päähän sillä en usko akkua voidaan ladata 1080% missään ajassa eli 885,6 kWh joka on 10 kertaa yli akun kapasiteetin. Eli ilmoitus vaikuttaa täydeltä potaskalta fysiikan lakien mukaan litranmitta ei vedä 10 litraa vaikka miljoonan litran kauhalla täyttäisi.
Tietysti teoriassa täydellä teholla voi ajaa vain jatkuvaan ylämäkeen tai vetämällä raskasta kivirekeä perässä, mutta pääasia on, että maksimitehoa voi käyttää vain 0,5 tuntia kun akku on tyhjä.
Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan.”Parempi pysyä polttommoottoriautoissa toistaiseksi siinä kun toimintasäde on kevyesti yli 1000 km jos maksimia haetaan”
Eli vertaat pihistellen ajettua polttomoottoria täydellä teholla ajettuun sähköauton kulutukseen. Kokeile ajaa polttomoottoriautolla kaasu pohjassa mutta älä hämmästy, jos et pääsekään tuota 1000 kilometrin matkaa. Jestas näitä vertauksia… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää osata ehkä vähän enemmän matikkaa kun lasketaan sähköauton kulutus huippunopeudella. Siihen ei riitä pelkkä kerto tai jakolasku. Max nopeudella 77 kwh akullakin tuo audi kulkee pidemmälle kuin 80km.
https://www.youtube.com/watch?v=83YCuFXUrHUMaksiminopeudella teho ei ole maksimiteho.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslavaari uskoo Teslan juttuihin
"One of the first million mile Teslas was a dual motor Model S…and it burned up EIGHT motors and four batteries"Ko. Teslassa on kaksi sähkömoottoria, jotka on vaihdettu n. puolen miljoonan kohdalla.
Jos auton renkailla (4kpl) ajetaan esim. 20000km ennen vaihtoa, niin onko yksittäinen rengas kestänyt 5000km, vai 20000 km? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ko. Teslassa on kaksi sähkömoottoria, jotka on vaihdettu n. puolen miljoonan kohdalla.
Jos auton renkailla (4kpl) ajetaan esim. 20000km ennen vaihtoa, niin onko yksittäinen rengas kestänyt 5000km, vai 20000 km?Lähes 2 miljoonaa ajetussa Tesla model S ; ssä oli vaihdettu sähkömoottori keskimäärin 135 tkm,n välein . Kai tuo tarkoittaa 1 moottorin vaihtoa kerrallaan . Onko Teslan sähkömoottorin vaihtoväli mielestäsi 270 tkm , vai mitä tuo rengashomma tarkoittaa ? Kai tuo auto on käynyt moottorin vaihdossa keskimäärin 135 tkm.n välein . Eikö sähköauton renkaat kestä kuin 20 000 km ?
- Anonyymi
Aikoinaan oli paljon nopeampi vaihtaa koko moottori kuin vaihtaa moottorin sisälle laakeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859