Mitenkäs se jakohihna taikka ketju huolletaan

Anonyymi-ap

Ja siis normi huollossako avataan jakopää hieman saanen epäillä ja mitä sille on tehtävissä

28

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jakohihna vaihdetaan Huolto-ohjeen mukaan, jakoketju jos alkaa räplättää, ja jakopää pessään yleensä suihkussa huolellisesti!!

    • Anonyymi

      Vaihdetaan, ei huolleta.

    • Anonyymi

      No mitä nyt huollossa tehdään? Pesu ja vahaus ainakin.

    • Anonyymi

      Valohoitoa kun on saatu avattua.

    • Anonyymi

      Autojerrystä voit taivastella hintoja.

      • Anonyymi

        Ei tarvi jos itse duunaa


    • Anonyymi

      Tarkastetaan hihna/ketku, kiristin jne…

    • Anonyymi

      Ai ne tarkastaa puuttuuko hampaita hihnasta en kyllä ole koskaan kuulut että esim 20 / 30 tkm huolloissa olisi edes vilkaistu sinnepäinkään ei niille mitään ole tehtävissä ei ainakaan hihnalle se kun ei ilmoita mitenkään ennen hajoamistaan ketju saattaa rallattaa jolloin tietty se vaihdetaan

      • Anonyymi

        Riippuu merkistä ja firmaasta, kyllä niitä tarkastellaan.


    • Anonyymi

      Mikä merkki ja firma joka tarkistaa ja huoltaa ilman erillistä toimen antoa

    • Anonyymi

      Ei jakohihnaa varmaan paljonkaan huolleta, vaan se vaihdetaan uuteen.

    • Anonyymi

      Nyt uutisoitu Ecoboostin jakohihnaongelmista hajonneet ennen aikojaan vaihtoväli 240 t km eli eivät ole huoltaneet hihnaa jos 80 t kohdalla jo hajonnut

      • Anonyymi

        Niin kuin kerrottiin, että väärä öljy ei sovi, vaan aiheuttaa hihnan hajoamisen.


      • Anonyymi

        Ecoboostissa on vielä ongelmana öljypumpun hihna, vaihtoväli 240t on toiveajattelua. kävin vaihtamassa 100 t kohdalla DM Autokorjaamolla imatralla molemmat hihnan eli jakohihna ja öljypumpun hihnan. Öljypumppu piti puhdistaa hihnoista irronneista muruista. Eli hyvät ihmiset, tulee halvemmaksi olla kuuntelematta suosituksia


    • Anonyymi

      Huollettu täysin ajallaan
      Hänen Ford Focus -farmariautonsa huolto-ohjelmaa oli noudatettu tarkkaan ja auto oli huollettu koko sen huoltohistorian ajan Fordin merkkihuollossa.

      – Merkkihuollossakin myönnettiin, että kyllä se näin on, moottori voi rikkoutua vaikka huolto-ohjelmaa olisi noudatettu tarkasti, Markku sanoo Moottorille.

      Markku sanoo myös, että hänen käyttämänsä Fordin merkkihuolto ei suositellut autolle minkäänlaisia välihuoltoja.

    • Anonyymi

      Merkkihuolto ainakin osaa kertoa, kun jakohihnan tai -ketjun vaihto on ajankohtainen. Se on sitten asiakkaasta kiinni vaihdattaako hän sen. Esimerkiksi meillä jakohihnan vaihtoväli on 240 000 km ja vaihto maksoi 950 euroa eli 0,4 senttiä per kilometri.

      Ihan hirveästi ei siis säästä per kilometri, jos jakohihnan jättää vaihtamatta. Mutta voi tulla kallis lasku, jos hihna tai ketju sanoo naps. Toki vanhan lintan kanssa voi tehdä niinkin, että jättää vaihtamatta ja ajaa niin pitkään, kun kestää tai joku muu paikka pettää.

      • Anonyymi

        Muista myös, että siinä on myös aikakatto johon mennessä hihna pitää vaihtaa vaikka kilometrit eivät täyttyisi edes lähellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista myös, että siinä on myös aikakatto johon mennessä hihna pitää vaihtaa vaikka kilometrit eivät täyttyisi edes lähellekään.

        Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!

        Jakoketju ei ole huoleton, se voi korkata ja kuluu ja aikanaan sekin pitää vaihtaa.
        Höpöpoika on taas vauhdissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakoketju ei ole huoleton, se voi korkata ja kuluu ja aikanaan sekin pitää vaihtaa.
        Höpöpoika on taas vauhdissa.

        Jakoketjulliseen on syytä vaihtaa moottoriöljyt ajallaan. 10000-15000 km välein tai noin kerta vuoteen. Ja pidä öljyn määrä tikun ylärajalla mikäli lisäillä pitää vaihtovälin aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakoketjulliseen on syytä vaihtaa moottoriöljyt ajallaan. 10000-15000 km välein tai noin kerta vuoteen. Ja pidä öljyn määrä tikun ylärajalla mikäli lisäillä pitää vaihtovälin aikana

        Sähköautoissa ei öljyn pinta saa olla ylärajalla!

        Kun polttomoottori käy vain pätkittäin, öljyyn kertyy runsaasti kondenssiventtä ja öljynpinta voi silloin nousta liian korkealle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!

        Sulla jää valikoimat kovin vaatimattomiksi ja surkeiksi jos tuo on periaatteesi, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jää valikoimat kovin vaatimattomiksi ja surkeiksi jos tuo on periaatteesi, hihii!

        Warre vai trabant hällä ajopelinä?


    • Anonyymi

      Sähköauto taitaa olla varmin tapa päästä eroon jakoketjuista tai -hihnoista.

      • Anonyymi

        Sähkövatkain on varmin tapa päästä eron rahoista. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja pikku kopauksella voi hintalappu olla 60 000 €. Mikä ylittää auton arvon, jos ikää muutamaa vuotta enemmän

        https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html

        No, tähän varmaan tulee se perinteinen "vakuutus maksaa". Totta, vatkaimien vakuutukset jo 50 % polttomoottoriautojen vakuutuksia kalliimpia ja taitaa olla nostopainetta yhä, kun valmistajat kilvan kehittävät akustoista täysin korjauskelvottomia (esim Model Y). Kun ei uudet vatkaimet oikein käy kaupaksi, varmistetaan, että saadaan samalle asiakkalle myytyä uusi auto parin vuoden välein. Vakuutusyhtiön kautta rahoitettuna. Sitähän ei tarvi murehtia, mistä vakuutusyhtiö rahansa repii...?


    • Anonyymi

      Uusitaan osat, siinä se huolto.

    • Anonyymi

      Volkkarin tapauksessa se nokkaketju vaihdetaan vaihtamalla koko auto parempaan merkkiin.

      • Anonyymi

        Sähkövatkaimen tapauksessa sormenpään kokonen painuma pellissä (pohjassa tai helmakotelossa) korjataan paalaamalla koko kertakäyttövatkain ja ostamalla vakuutuksen piikkiin uusi tilalle.

        Ja ympäristö sekä Kiinassa kaivoksissa pakkotyötä akkumineraalien eteen tekevät Uiguurit yms. kiittävät.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5183
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2694
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2194
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      584
      1987
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      120
      1704
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1299
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1068
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe