Ja siis normi huollossako avataan jakopää hieman saanen epäillä ja mitä sille on tehtävissä
Mitenkäs se jakohihna taikka ketju huolletaan
29
523
Vastaukset
- Anonyymi
Jakohihna vaihdetaan Huolto-ohjeen mukaan, jakoketju jos alkaa räplättää, ja jakopää pessään yleensä suihkussa huolellisesti!!
- Anonyymi
Vaihdetaan, ei huolleta.
- Anonyymi
No mitä nyt huollossa tehdään? Pesu ja vahaus ainakin.
- Anonyymi
Valohoitoa kun on saatu avattua.
- Anonyymi
Autojerrystä voit taivastella hintoja.
- Anonyymi
Ei tarvi jos itse duunaa
- Anonyymi
Tarkastetaan hihna/ketku, kiristin jne…
- Anonyymi
Ai ne tarkastaa puuttuuko hampaita hihnasta en kyllä ole koskaan kuulut että esim 20 / 30 tkm huolloissa olisi edes vilkaistu sinnepäinkään ei niille mitään ole tehtävissä ei ainakaan hihnalle se kun ei ilmoita mitenkään ennen hajoamistaan ketju saattaa rallattaa jolloin tietty se vaihdetaan
- Anonyymi
Riippuu merkistä ja firmaasta, kyllä niitä tarkastellaan.
- Anonyymi
Mikä merkki ja firma joka tarkistaa ja huoltaa ilman erillistä toimen antoa
- Anonyymi
Ei jakohihnaa varmaan paljonkaan huolleta, vaan se vaihdetaan uuteen.
- Anonyymi
Nyt uutisoitu Ecoboostin jakohihnaongelmista hajonneet ennen aikojaan vaihtoväli 240 t km eli eivät ole huoltaneet hihnaa jos 80 t kohdalla jo hajonnut
- Anonyymi
Niin kuin kerrottiin, että väärä öljy ei sovi, vaan aiheuttaa hihnan hajoamisen.
- Anonyymi
Ecoboostissa on vielä ongelmana öljypumpun hihna, vaihtoväli 240t on toiveajattelua. kävin vaihtamassa 100 t kohdalla DM Autokorjaamolla imatralla molemmat hihnan eli jakohihna ja öljypumpun hihnan. Öljypumppu piti puhdistaa hihnoista irronneista muruista. Eli hyvät ihmiset, tulee halvemmaksi olla kuuntelematta suosituksia
- Anonyymi
Huollettu täysin ajallaan
Hänen Ford Focus -farmariautonsa huolto-ohjelmaa oli noudatettu tarkkaan ja auto oli huollettu koko sen huoltohistorian ajan Fordin merkkihuollossa.
– Merkkihuollossakin myönnettiin, että kyllä se näin on, moottori voi rikkoutua vaikka huolto-ohjelmaa olisi noudatettu tarkasti, Markku sanoo Moottorille.
Markku sanoo myös, että hänen käyttämänsä Fordin merkkihuolto ei suositellut autolle minkäänlaisia välihuoltoja. - Anonyymi
Merkkihuolto ainakin osaa kertoa, kun jakohihnan tai -ketjun vaihto on ajankohtainen. Se on sitten asiakkaasta kiinni vaihdattaako hän sen. Esimerkiksi meillä jakohihnan vaihtoväli on 240 000 km ja vaihto maksoi 950 euroa eli 0,4 senttiä per kilometri.
Ihan hirveästi ei siis säästä per kilometri, jos jakohihnan jättää vaihtamatta. Mutta voi tulla kallis lasku, jos hihna tai ketju sanoo naps. Toki vanhan lintan kanssa voi tehdä niinkin, että jättää vaihtamatta ja ajaa niin pitkään, kun kestää tai joku muu paikka pettää.- Anonyymi
Muista myös, että siinä on myös aikakatto johon mennessä hihna pitää vaihtaa vaikka kilometrit eivät täyttyisi edes lähellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista myös, että siinä on myös aikakatto johon mennessä hihna pitää vaihtaa vaikka kilometrit eivät täyttyisi edes lähellekään.
Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!
Jakoketju ei ole huoleton, se voi korkata ja kuluu ja aikanaan sekin pitää vaihtaa.
Höpöpoika on taas vauhdissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakoketju ei ole huoleton, se voi korkata ja kuluu ja aikanaan sekin pitää vaihtaa.
Höpöpoika on taas vauhdissa.Jakoketjulliseen on syytä vaihtaa moottoriöljyt ajallaan. 10000-15000 km välein tai noin kerta vuoteen. Ja pidä öljyn määrä tikun ylärajalla mikäli lisäillä pitää vaihtovälin aikana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakoketjulliseen on syytä vaihtaa moottoriöljyt ajallaan. 10000-15000 km välein tai noin kerta vuoteen. Ja pidä öljyn määrä tikun ylärajalla mikäli lisäillä pitää vaihtovälin aikana
Sähköautoissa ei öljyn pinta saa olla ylärajalla!
Kun polttomoottori käy vain pätkittäin, öljyyn kertyy runsaasti kondenssiventtä ja öljynpinta voi silloin nousta liian korkealle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi on tullut valittua auto jossa ei jakohihnoja tai ketjuja tarvi vaihtaa niinkuin jossain voorteissa ja vikavageneissa joissa tuo jakopää on ikuinen murheenkryyni muiden murheiden lisäksi. Kumpaakaan en kyllä enää suostuisi ostamaan. Mieluummin huoltovapaa huoleton jakoketju kuin huolestuttava jakoremmi!
Sulla jää valikoimat kovin vaatimattomiksi ja surkeiksi jos tuo on periaatteesi, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla jää valikoimat kovin vaatimattomiksi ja surkeiksi jos tuo on periaatteesi, hihii!
Warre vai trabant hällä ajopelinä?
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta laskinpa: Jakohihnan vaihtoväli 60 000 km, hinta 13,50 € Motonetissä. Vaito itsetehden, pihalla. Maksoi 0,0225 c/km.
- Anonyymi
Sähköauto taitaa olla varmin tapa päästä eroon jakoketjuista tai -hihnoista.
- Anonyymi
Sähkövatkain on varmin tapa päästä eron rahoista. Arvonalenema 10 000 €/vuosi ja pikku kopauksella voi hintalappu olla 60 000 €. Mikä ylittää auton arvon, jos ikää muutamaa vuotta enemmän
https://www.hs.fi/talous/art-2000010688651.html
No, tähän varmaan tulee se perinteinen "vakuutus maksaa". Totta, vatkaimien vakuutukset jo 50 % polttomoottoriautojen vakuutuksia kalliimpia ja taitaa olla nostopainetta yhä, kun valmistajat kilvan kehittävät akustoista täysin korjauskelvottomia (esim Model Y). Kun ei uudet vatkaimet oikein käy kaupaksi, varmistetaan, että saadaan samalle asiakkalle myytyä uusi auto parin vuoden välein. Vakuutusyhtiön kautta rahoitettuna. Sitähän ei tarvi murehtia, mistä vakuutusyhtiö rahansa repii...?
- Anonyymi
Uusitaan osat, siinä se huolto.
- Anonyymi
Volkkarin tapauksessa se nokkaketju vaihdetaan vaihtamalla koko auto parempaan merkkiin.
- Anonyymi
Sähkövatkaimen tapauksessa sormenpään kokonen painuma pellissä (pohjassa tai helmakotelossa) korjataan paalaamalla koko kertakäyttövatkain ja ostamalla vakuutuksen piikkiin uusi tilalle.
Ja ympäristö sekä Kiinassa kaivoksissa pakkotyötä akkumineraalien eteen tekevät Uiguurit yms. kiittävät.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481