Homo&lesbokeskustelu karkaa usein käsistä

Anonyymi-ap

Kyl silti pitää ymmärtää toisten näkemykset. Joku on esim saanut semmosen kasvatuksen eli kristillisen kasvatuksen joten ei hän pysty oikein käsittämään silloin homoutta ja lesboutta. On kuitenkin nähty paljon myös syväanalyyttisempia keskusteluja tästä aiheesta ja on syytä pohtia että mitä tulevaisuudessa ajatellaan tästä keskusteluaiheesta eli voiko enää vedota siihen uskovaisuuteen ja raamattuun sillä ajat voi muuttua.

Minun isä ei hyväksy homoja ja lesboja. Yritän ymmärtää isäni näkökantaa ja hän on kuitenkin mun isä. Minä itse olen siis hetero eli tykkään naisista. Moni voi olettaa heti että on silloin homo jos kannattaa homoavioliittoja &homoja.

On ihan mielenkiintoisia ja relevantteja kirjoituksia ollu vuosien aikana paljon tästä hyvin arasta aiheesta josta ei hetiskään kaikki uskalla ottaa oikein kantaa, koska pelkää että joutuvat pian ongelmiin.

Jos tutkii esim vanhaa testamenttia(raamattu) niin on se kyllä kieltämättä kova. Uusi testamentti ei ole yhtä vanhoillinen. Onko aiheellista vieläkin kehittää raamattua modernimpaan ja humanimpaan suuntaan? Oliko alunperin jeesus ja jumala edes loppujen lopuksi homoja vastaan? Ei välttämättä sillä joku oli sanonut mielipitteen, että raamattu ei alunperinkään ole Jumalan käsialaa vaan muiden kirjoituksia. Ja jos miettii yleensäkin niin tuntuu se ajatuksen tasolla myös utopistiselta että se olis Jumalan koska ei välttämättä ole mitään Jumalaa olemassa. Jeesus on varmasti ollut olemassa eli siihen uskon. Jumalaan en välttämättä usko, mutten sitä kokonaan kiistä eli ateisti en ole. Uskon kyllä henkimaailmaan melkein 100% varmuudella koska on siitä kokemusta kun lemmikkini kuoli 19 vuotiaana ja se on edelleen täällä kotona ja ollut noin 4 vuotta kohta täällä kotona siellä toisessa ns henkimaailmassa.

1

201

Äänestä

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
        Ikävä
        100
        822
      2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        361
        770
      3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
        Ikävä
        38
        589
      4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
        Ikävä
        64
        560
      5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
        Ikävä
        46
        550
      6. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
        Ikävä
        30
        546
      7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
        Ikävä
        66
        536
      8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
        Kemijärvi
        48
        527
      9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
        Ikävä
        27
        522
      10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
        Ikävä
        25
        520
      Aihe