Homo&lesbokeskustelu karkaa usein käsistä

Anonyymi-ap

Kyl silti pitää ymmärtää toisten näkemykset. Joku on esim saanut semmosen kasvatuksen eli kristillisen kasvatuksen joten ei hän pysty oikein käsittämään silloin homoutta ja lesboutta. On kuitenkin nähty paljon myös syväanalyyttisempia keskusteluja tästä aiheesta ja on syytä pohtia että mitä tulevaisuudessa ajatellaan tästä keskusteluaiheesta eli voiko enää vedota siihen uskovaisuuteen ja raamattuun sillä ajat voi muuttua.

Minun isä ei hyväksy homoja ja lesboja. Yritän ymmärtää isäni näkökantaa ja hän on kuitenkin mun isä. Minä itse olen siis hetero eli tykkään naisista. Moni voi olettaa heti että on silloin homo jos kannattaa homoavioliittoja &homoja.

On ihan mielenkiintoisia ja relevantteja kirjoituksia ollu vuosien aikana paljon tästä hyvin arasta aiheesta josta ei hetiskään kaikki uskalla ottaa oikein kantaa, koska pelkää että joutuvat pian ongelmiin.

Jos tutkii esim vanhaa testamenttia(raamattu) niin on se kyllä kieltämättä kova. Uusi testamentti ei ole yhtä vanhoillinen. Onko aiheellista vieläkin kehittää raamattua modernimpaan ja humanimpaan suuntaan? Oliko alunperin jeesus ja jumala edes loppujen lopuksi homoja vastaan? Ei välttämättä sillä joku oli sanonut mielipitteen, että raamattu ei alunperinkään ole Jumalan käsialaa vaan muiden kirjoituksia. Ja jos miettii yleensäkin niin tuntuu se ajatuksen tasolla myös utopistiselta että se olis Jumalan koska ei välttämättä ole mitään Jumalaa olemassa. Jeesus on varmasti ollut olemassa eli siihen uskon. Jumalaan en välttämättä usko, mutten sitä kokonaan kiistä eli ateisti en ole. Uskon kyllä henkimaailmaan melkein 100% varmuudella koska on siitä kokemusta kun lemmikkini kuoli 19 vuotiaana ja se on edelleen täällä kotona ja ollut noin 4 vuotta kohta täällä kotona siellä toisessa ns henkimaailmassa.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        90
        6346
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        25
        2594
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        32
        2150
      4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        63
        1847
      5. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1651
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1428
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        9
        1357
      8. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        14
        1341
      9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        7
        1279
      10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        14
        1223
      Aihe