Hybridi-Toyota säikäytti metsätiellä

Anonyymi-ap

Kaikkihan tietävät sen, että itselataava hybridi-Toyota on kaupunkiajossa erittäin taloudellinen. Auto on suunniteltu vähentämään tehokkaasti päästöjä suurkaupungeissa, joissa latausmahdollisuutta ei voida järjestää riittävän monille. Toyotan suunnittelu on mennyt aivan nappiin, ja niinpä auto kuluttaakin kaupunkiajossa bensaa vain 4 - 4,5 l/100 km, vaikka jarrutuksia ja kiihdytyksiä on paljonkin.

Kerran marjareissulla ollessani tuli mieleeni se, miten pienellä bensamäärällä kaupunkiin suunniteltu auto kulkee huonopintaisella suomalaisella metsäautotiellä suunnilleen kaupunkiajon ajonopeudella. Olin poimimassa marjoja paikassa, josta oli kotiini matkaa yli 10 km. Kotiin piti ajaa suoperäisessä metsässä kulkevaa melkoisen kuoppaista metsäautotietä, jossa ei ollut isoja mäkiä. Koko matkalla ei siis tarvinnut yhtään jarruttaa eikä kiihdyttää, mutta tien huonon pinnan vuoksi ajonopeuden piti olla vain 40 - 50 km/h. Testin avulla halusin vertailla kulutusta metsäautotiella auton kaupunkikulutukseen.

Kun läksin marjapaikasta kotimatkalle, niin nollasin ensin kulutusmittarin. Lähtöhetkellä auton akussa oli varausta jäljellä 3 pykälää.
Liikkeelle lähdettyäni auton moottori käynnistyi aika nopeasti. Auto veti siis polttomoottorilla ja samalla se näytti myös lataavan akkua. Polttomoottori kävikin yllättävän pitkään ja aloinkin jo epäillä sitä, että oliko auton hybridikoneistoon tullut jotain vikaa, koska kulutusmittari näytti hitaassakin vauhdissa arvoa 7 l/100 km. Mielestäni kulutus niin hitaassa vauhdissa oli aivan liian suuri, mutta jatkoin vain ajamista, koska minulla oli tankissa paljon bensaa.

Aikani ajettuani akun varaustila nousikin melkein täydeksi, ja sitten polttomoottori pysähtyi. Kulutusmittari alkoi tietysti näyttää nollaa. Auto kulki sähköllä niin kauan, että akun varaustila näytti vain kahta palkkia, ja sitten taas polttomoottori käynnistyi. Kulutusittari nousi taas arvioon 7 l/100 km, ja samalla akun varaustila alkoi nousta. Kun akku tuli melko täyteen, niin moottori taas sammui, ja auto alkoi taas kulkea sähköllä. Reilun 10 kilometrin matkalla tämä toimintasykli toistui monta kertaa.

Kun pääsin kotipihaan, niin kulutusmittari näytti kotimatkan kulutukseksi 3,3 l/100 km. Testin jälkeen totesin, että japanilaisiin suurkaupunkeihin suunniteltu itselataava hybridiauto on erittäin taloudellinen myös huonopintaisella suomalaisella metsäautotiellä. Kyllä ne Toyotan insinöörit osaavat tehdä hyviä ja taloudellisia autoja, jotka kulkevat puolet sähköllä metsässäkin.

21

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kyllä ne Toyotan insinöörit osaavat tehdä hyviä ja taloudellisia autoja, jotka kulkevat puolet sähköllä metsässäkin."

      Kunhan ensin on ladannut sen akun bensiinimoottorilla suurella kulutuksella (näit sen itsekin kulutusmittarista). Polttomoottoriauton kulutus tuollaisessa hitaassa ajossa olisi ollut pienempi kun ei olisi tarvinnut ladata akkua. Akun lataus ja purku aiheuttaa aina häviöitä joten keskikulutus on suurempi kuin polttomoottoriauton vastaavassa tilanteessa.

      • Anonyymi

        Et sitten ymmärrä itselataavan hybridi-Toyotan nerokkaasta toiminnasta yhtään mitään. Pienenä lohdutuksena sinulle voin kertoa, että suurella osalla suomalaisista ymmärrys on samaa heikkoa tasoa kuin sinullakin.

        Onneksi viisaitakin ihmisiä maastamme löytyy melkoinen joukko. Heidät tunnistaa helpoimmin siitä, että he ajavat viinakauppaan itselataavilla hybridi-Toyotilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä itselataavan hybridi-Toyotan nerokkaasta toiminnasta yhtään mitään. Pienenä lohdutuksena sinulle voin kertoa, että suurella osalla suomalaisista ymmärrys on samaa heikkoa tasoa kuin sinullakin.

        Onneksi viisaitakin ihmisiä maastamme löytyy melkoinen joukko. Heidät tunnistaa helpoimmin siitä, että he ajavat viinakauppaan itselataavilla hybridi-Toyotilla.

        Toyotakaan ei ole keksinyt ikiliikkujaa. Kyllä fysiikan säännöt pätee tojon itsehinkkaavissakin autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotakaan ei ole keksinyt ikiliikkujaa. Kyllä fysiikan säännöt pätee tojon itsehinkkaavissakin autoissa.

        Ei vaarien mukaan, vaan ne kumoavat fysiikan lait ja lataavat itse itsensä, hihii!


    • Anonyymi

      Ei ole kovinkaan kuoppainen tai pehmeä käyttämäsi tie ollut jos hybridi-Corollalla olet reissusi heittänyt kolhimatta autosi pohjaa pahanpäiväisesti. Corollan 12cm maavara ei riitä oikeasti huonoille teille.

    • Anonyymi

      Nämä mielikuvituksen tuotteen ovat kovin naurettavia, mutta pitäähän omapojalla olla ”töitä”.

      • Anonyymi

        " Nämä mielikuvituksen tuotteen ovat kovin naurettavia, mutta pitäähän omapojalla olla ”töitä”. "

        Kirjoittamani juttu oli täyttä totta. Tällaisen mittauksen tein heti ensimmäisenä kesänä, kun minulla oli hybridi-Toyota käytössä. Yritin tarinallani tuoda esiin sitä, että tasaisella hitaalla nopeudella ajettaessa itselataava hybridi-Toyota toimii samalla tavalla kuin hakkuripoweri elektroniikkalaitteissa. Hakkuripowerissa vain täydellä jännitteellä ladataan induktanssiin energiaa, joka sitten hallitusti puretaan laitteen tarvitsemaksi käyttösähköksi.

        Tunnen paljon pitkän linjan sähkömiehiäkin, jotka eivät ymmärrä hakkuripowerien perimmäistä toiminta-ajatusta. Jos tätä ei tajua, niin sellainen sähkömieskään ei pysty ymmärtämään itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta toimintaperiaatetta. Tavalliselle maallikolle itselataavan hybbridi-Toyotan hienouden ymmärtäminen on vieläkin vaikeampaa.

        Kun olen jutellut tavallisten maallikkojen kanssa itselataavan hybridi-Toyotan teniikasta, niin ensimmäinen kysymys on aina se, että miten pitkän matkan auto kulkee sähköllä. Tällaisille ihmisille ei asiaa kannata ollenkaan selittää, sillä he ymmärtävät vain sen, että ensin pitää autoa sähköverkosta ladata, ja sen jälkee voidaan ajaa 40 - 50 km sähköllä. Itselataavan tekniikan hienous ei heille ikinä aukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Nämä mielikuvituksen tuotteen ovat kovin naurettavia, mutta pitäähän omapojalla olla ”töitä”. "

        Kirjoittamani juttu oli täyttä totta. Tällaisen mittauksen tein heti ensimmäisenä kesänä, kun minulla oli hybridi-Toyota käytössä. Yritin tarinallani tuoda esiin sitä, että tasaisella hitaalla nopeudella ajettaessa itselataava hybridi-Toyota toimii samalla tavalla kuin hakkuripoweri elektroniikkalaitteissa. Hakkuripowerissa vain täydellä jännitteellä ladataan induktanssiin energiaa, joka sitten hallitusti puretaan laitteen tarvitsemaksi käyttösähköksi.

        Tunnen paljon pitkän linjan sähkömiehiäkin, jotka eivät ymmärrä hakkuripowerien perimmäistä toiminta-ajatusta. Jos tätä ei tajua, niin sellainen sähkömieskään ei pysty ymmärtämään itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta toimintaperiaatetta. Tavalliselle maallikolle itselataavan hybbridi-Toyotan hienouden ymmärtäminen on vieläkin vaikeampaa.

        Kun olen jutellut tavallisten maallikkojen kanssa itselataavan hybridi-Toyotan teniikasta, niin ensimmäinen kysymys on aina se, että miten pitkän matkan auto kulkee sähköllä. Tällaisille ihmisille ei asiaa kannata ollenkaan selittää, sillä he ymmärtävät vain sen, että ensin pitää autoa sähköverkosta ladata, ja sen jälkee voidaan ajaa 40 - 50 km sähköllä. Itselataavan tekniikan hienous ei heille ikinä aukea.

        Hihii, älä suotta yritä selitellä ja keksiä lisää hölmöjä satuja ja kertaa mainostekstejä.
        Kannaitaisi sinunkin perehtyä ladattavien tekniikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Nämä mielikuvituksen tuotteen ovat kovin naurettavia, mutta pitäähän omapojalla olla ”töitä”. "

        Kirjoittamani juttu oli täyttä totta. Tällaisen mittauksen tein heti ensimmäisenä kesänä, kun minulla oli hybridi-Toyota käytössä. Yritin tarinallani tuoda esiin sitä, että tasaisella hitaalla nopeudella ajettaessa itselataava hybridi-Toyota toimii samalla tavalla kuin hakkuripoweri elektroniikkalaitteissa. Hakkuripowerissa vain täydellä jännitteellä ladataan induktanssiin energiaa, joka sitten hallitusti puretaan laitteen tarvitsemaksi käyttösähköksi.

        Tunnen paljon pitkän linjan sähkömiehiäkin, jotka eivät ymmärrä hakkuripowerien perimmäistä toiminta-ajatusta. Jos tätä ei tajua, niin sellainen sähkömieskään ei pysty ymmärtämään itselataavan hybridi-Toyotan nerokasta toimintaperiaatetta. Tavalliselle maallikolle itselataavan hybbridi-Toyotan hienouden ymmärtäminen on vieläkin vaikeampaa.

        Kun olen jutellut tavallisten maallikkojen kanssa itselataavan hybridi-Toyotan teniikasta, niin ensimmäinen kysymys on aina se, että miten pitkän matkan auto kulkee sähköllä. Tällaisille ihmisille ei asiaa kannata ollenkaan selittää, sillä he ymmärtävät vain sen, että ensin pitää autoa sähköverkosta ladata, ja sen jälkee voidaan ajaa 40 - 50 km sähköllä. Itselataavan tekniikan hienous ei heille ikinä aukea.

        Niin vähän paremmin rakennetuissa hybrideissä akustoon voi ladata sähköä edullisella verkkosähköllä. Toyotan itselataava kuljettaa mukanaan "sähkölaitosta", eli polttomoottorigeneraattoria jolla ladataan akustoa kalliilla bensiinillä.


    • Anonyymi

      10km kulutusmittaus, mittavälineenä ajotietokone.

      On taas itsensä kusettamisen riemujuhlaa. Auton kulutus mitataan niin että ajetaan joka vuodenaikana vähintään 2.000km ja kulutus mitataan tankaauksista. Kaikki vähempi on narrien pelle-mittauksia.

      • Anonyymi

        " On taas itsensä kusettamisen riemujuhlaa. Auton kulutus mitataan niin että ajetaan joka vuodenaikana vähintään 2.000km ja kulutus mitataan tankaauksista. Kaikki vähempi on narrien pelle-mittauksia. "


        Hybridiauton toimintaperiaatteen voi tarkistaa paljon lyhyemmälläkin ajomatkalla, mutta oikeiden asioiden ymmärtämistä ei siis löytynyt tältäkään palstalta. Minä kyllä tiesin sen asian jo ennakkoon, mutta tulipahan taas kerran kokeiltua.

        Eipä minulla nyt muuta sähköteknistä asiaa ole mielessä, joten aletaan vähitellen viettää joulua. Minä käyn heti huomisaaamuna varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla viinakaupassa, jotta en joudu ruuhkaan.


    • Anonyymi

      Tärkeämpää on se kuinka paljon rahaa ja työpaikkoja lahjoitetaan länsimaista Aasiaan.

    • Anonyymi

      Jos autossa on polttomoottori ja sen kyljessä jokin sähköinen avustin, niin mitä väliä mitä auto bensaa kuluttaa? Se on kiinni täysin millaisia ajoja kelläkin on ja kuin taloudellisesti tai reippaasti ajaa. Onhan tuo jotenkin köyhää ja naurettavaa edes vängätä tuosta asiasta, sillä se joka ajaa paljon ei moista edes ajattele, mutta setämies joka ei juurikaan aja, niin hänelle kulutus on elämän tärkeimpiä asioita, kun ei oikein muutakaan elämässä enää ole.

    • Anonyymi

      Vertaus hakkuripoweriin oli hyvä veto. Vasta nyt minäkin alan vähän ymmärtää itselataavan hybridiauton ideaa. Kyse ei taidakaan olla ihan hullusta asiasta, vaikka aiemmin minäkin olen niin väittänyt.

      • Anonyymi

        Jos asia kiinnostaa, niin kannattaa aloittaa opiskelu selvittämällä itselleen ihan täydellisesti hakkuripowerin toiminta. Kun tämä on tehty, niin sen jälkeen itselataava hybridi-Toyota alkaakin vaikuttaa maailman parhaalta autolta. Sitähän se todellisuudessa onkin, vaikka kaikki eivät asiaa ymmärräkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia kiinnostaa, niin kannattaa aloittaa opiskelu selvittämällä itselleen ihan täydellisesti hakkuripowerin toiminta. Kun tämä on tehty, niin sen jälkeen itselataava hybridi-Toyota alkaakin vaikuttaa maailman parhaalta autolta. Sitähän se todellisuudessa onkin, vaikka kaikki eivät asiaa ymmärräkään.

        Hihii, se on vain siirtymäajan hätäpaska kun eivät osanneet tehdä edes kunnon pienikulutuksellisia turbokoneita.


      • Anonyymi

        Ladattavat hybridiautot ovat täyttä typeryyttä. Ainoa oikea hybridiauto on itselataava hybridi-Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat hybridiautot ovat täyttä typeryyttä. Ainoa oikea hybridiauto on itselataava hybridi-Toyota.

        Nythän järkimiehet ovat saaneet suunsa auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat hybridiautot ovat täyttä typeryyttä. Ainoa oikea hybridiauto on itselataava hybridi-Toyota.

        Itsehinkkaava hybridi on karsittu ladattava hybridi. Toimii huonosti. Jollekin syrjäkylän papalle tarkoitettu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2738
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1074
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    Aihe