Auton arvo - oli se sitten oikea täyssähkäri tai vain vanha fossiili - putoaa joka tapauksessa. Niinhän se on aina uuden tekniikan tullessa, että ensin hinnat ovat korkeita ja niitä ostavat vain todelliset pioneerit ja edellä kävijät. Sitten hintoja pudotetaan ja tavallisemmat mattimeikäläisetkin alkavat ostelemaan.
Tuollaisen hintapudotuksen vaikutuksen voi kompensoida pitämällä jo ostettua sähköautoa pidempään kuin alunperin suunnitteli. Vanhan hinnanputoaminen hidastuu auton ikääntyessä ja vastaavasti uusien hintoja ehditään pudottamaan enemmän. Kyllä nää fossiileista vapautuneet onnekkaat osaavat nämä asiat.
Muistan, kun taulu-tv maksoi 50 000 markkaa. Aika harva osti silloin. Nyt jokainen tietää mikä on tilanne taulutelevisoiden yleisyyden suhteen, aika harva enää edes haluaisi ostaa kuvaputki-tv:tä. :)
Sähköautojen hintojen pudottaminen on HYVÄ asia. Todennäköisemmin niitä ostetaan nyt.
44
356
Vastaukset
- Anonyymi
Tosin autot ovat eri asia kuin taulu-tv:t eikä sähköauto tule ikinä olemaan erityisen halpa kuten ei mitkään muutkaan uudet autot. Vaikka hintaa voidaan vielä hieman alentaa niin mitään halpoja uusia sähköautoja ei tule koskaan.
Joka tapauksessa sähköautoihin siirtymiseen menee luultavasti ainakin 30 vuotta, koska autokannan uusiutuminen on aina ollut hidasta. Ja siinä ajassa voi tulla muita tekniikoita ja sähköautot eivät tule jäämään ainoaksi tekniikaksi. Polttomoottoriautotkaan ei luultavasti katoa, koska synteettiset polttoaineet tulevat markkinoille. Toki synteettiset voi olla kalliimpia, mutta se ei ole kaikille ongelma.- Anonyymi
Mitähän uusia tekniikoita voisi tulla? Vety ja synteettinen polttoaine on jo pois laskuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän uusia tekniikoita voisi tulla? Vety ja synteettinen polttoaine on jo pois laskuista.
Ei ne pois laskuista ole niin kauan kuin niitä kehitetään. Kannattaa muistaa, että mahdolliseen siirtymään menee kymmeniä vuosia, joten nykytilanteella ei ole paskankaan väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne pois laskuista ole niin kauan kuin niitä kehitetään. Kannattaa muistaa, että mahdolliseen siirtymään menee kymmeniä vuosia, joten nykytilanteella ei ole paskankaan väliä.
Kyllä ne ovat pois laskusta kalleutensa ja surkean hyötysuhteensa takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ovat pois laskusta kalleutensa ja surkean hyötysuhteensa takia.
Autoilijat eivät piittaa hyötysuhteesta. Useimmat eivät piittaa missään muussakaan tuotteessa hyötysuhteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijat eivät piittaa hyötysuhteesta. Useimmat eivät piittaa missään muussakaan tuotteessa hyötysuhteesta.
Mutta käyttökustannuksista ovat, ja siihen on vaikutusta hyötysuhteella. Esimerkiksi kun tällä hetkellä vedyn tuottaminen kuluttaa sähköä 3-4 kertaa sen mitä tarvitaan saman matkan ajamiseen akkusähköautolla niin on selvää että nykyisillä valmistusmenetelmillä vety ei tule olemaan kustannustehokas vaihtoehto. Onko asia sitten 50 vuoden päästä toisin jää nähtäväksi.
- Anonyymi
Tottakai se on hyvä asia. Huono ainoastaan näille halvoilla romuilla ajaville, he tietävät, että sähköautojen määrä lisääntyy, mutta eivät itse kykene ostamaan sähköautoa halventuvista hinnoista huolimatta.
- Anonyymi
Lähes kaikki suomalaiset autoilijat ajaa "halvoilla romuilla" ja tulevat ajamaan jatkossakin. Itse asiassa autojen keski-ikä vain kasvaa, joten Suomessa ajetaan koko ajan vanhemmilla autoilla. Samoin uusien autojen ostomäärät eivät kasva.
Valtaosa suomalaisista tulee ostamaan sähköauton käytettynä, jos sellaisen ostaa. Ja siirtymään menee 30 vuotta. Ja koska siirtymään menee noin kauan niin synteettiset saattaa tulla yleiseen käyttöön ja polttomoottoriautojen valmistus jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaikki suomalaiset autoilijat ajaa "halvoilla romuilla" ja tulevat ajamaan jatkossakin. Itse asiassa autojen keski-ikä vain kasvaa, joten Suomessa ajetaan koko ajan vanhemmilla autoilla. Samoin uusien autojen ostomäärät eivät kasva.
Valtaosa suomalaisista tulee ostamaan sähköauton käytettynä, jos sellaisen ostaa. Ja siirtymään menee 30 vuotta. Ja koska siirtymään menee noin kauan niin synteettiset saattaa tulla yleiseen käyttöön ja polttomoottoriautojen valmistus jatkuu.Sähköautojen hinnat halpenevat ja koko ajan markkinoille tulee halvempia malleja. Noin kolmen vuoden päästä Suomessa ei myydä juuri yhtään latauskelvotonta henkilöautoa joitakin erikoismalleja lukkuunottamatta.
Synteettisen polttoaineen tavallisessa henkilöauton käytössä voi unohtaa kokonaan sen kalleuden ja huonon hyötysuhteen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen hinnat halpenevat ja koko ajan markkinoille tulee halvempia malleja. Noin kolmen vuoden päästä Suomessa ei myydä juuri yhtään latauskelvotonta henkilöautoa joitakin erikoismalleja lukkuunottamatta.
Synteettisen polttoaineen tavallisessa henkilöauton käytössä voi unohtaa kokonaan sen kalleuden ja huonon hyötysuhteen takia.Sähköautojen myynnin kasvu on jo nyt pysähtymässä ja tuotantoa ollaan pikemminkin vähentämässä. Koska uusien autojen valmistus vaatii valtavasti raaka-aineita ja työtä ja niiden siirtely on erittäin kallista (pelkkä auton kuljettaminen kaukaa voi maksaa monta tonnia) niin sähköautot eivät ikinä tule olemaan erityisen halpoja. Nuo "halvat" mallit ovat lähinnä mopoautoja.
Suomessa uusien autojen myynti on laskussa eikä nämä alennukset riitä myyntimäärien nostoon. Mitään ryntäystä sähköautojen ostoon ei ikinä tule.
Ja edelleenkin, vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa edelleen polttomoottoriautoilla jopa siinä tapauksessa, että synteettisiä ei tulisi. Ja monet ovat valmiita maksamaan polttoaineesta moninkertaista hintaa polttoaineesta, koska sähköautot ovat surkeita autoja.
Ja muutenkln, jos ostaa uuden sähköauton ja höpisee jotain sähkön hinnasta niin hän on aivoton laskukyvytön idiootti. Jos on varaa uuteen autoon niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen myynnin kasvu on jo nyt pysähtymässä ja tuotantoa ollaan pikemminkin vähentämässä. Koska uusien autojen valmistus vaatii valtavasti raaka-aineita ja työtä ja niiden siirtely on erittäin kallista (pelkkä auton kuljettaminen kaukaa voi maksaa monta tonnia) niin sähköautot eivät ikinä tule olemaan erityisen halpoja. Nuo "halvat" mallit ovat lähinnä mopoautoja.
Suomessa uusien autojen myynti on laskussa eikä nämä alennukset riitä myyntimäärien nostoon. Mitään ryntäystä sähköautojen ostoon ei ikinä tule.
Ja edelleenkin, vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa edelleen polttomoottoriautoilla jopa siinä tapauksessa, että synteettisiä ei tulisi. Ja monet ovat valmiita maksamaan polttoaineesta moninkertaista hintaa polttoaineesta, koska sähköautot ovat surkeita autoja.
Ja muutenkln, jos ostaa uuden sähköauton ja höpisee jotain sähkön hinnasta niin hän on aivoton laskukyvytön idiootti. Jos on varaa uuteen autoon niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä.Kaikki eivät halua kuitenkaan syystä tai toisesta ajaa muutaman tonnin autolla. Jos on valmis maksamaan uudesta autosta vaikka 50 k€ niin se ei tarkoita etteikö auton käyttökustannuksilla olisi väliä.
Ihan sama tilanne kuin vaikka okt-talon ostossa, vaikka talo olisi arvokaskin niin kyllä silti esim. lämmitysmuodolla ja muilla käyttökustannuksiin vaikuttavilla asioilla on merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen myynnin kasvu on jo nyt pysähtymässä ja tuotantoa ollaan pikemminkin vähentämässä. Koska uusien autojen valmistus vaatii valtavasti raaka-aineita ja työtä ja niiden siirtely on erittäin kallista (pelkkä auton kuljettaminen kaukaa voi maksaa monta tonnia) niin sähköautot eivät ikinä tule olemaan erityisen halpoja. Nuo "halvat" mallit ovat lähinnä mopoautoja.
Suomessa uusien autojen myynti on laskussa eikä nämä alennukset riitä myyntimäärien nostoon. Mitään ryntäystä sähköautojen ostoon ei ikinä tule.
Ja edelleenkin, vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa edelleen polttomoottoriautoilla jopa siinä tapauksessa, että synteettisiä ei tulisi. Ja monet ovat valmiita maksamaan polttoaineesta moninkertaista hintaa polttoaineesta, koska sähköautot ovat surkeita autoja.
Ja muutenkln, jos ostaa uuden sähköauton ja höpisee jotain sähkön hinnasta niin hän on aivoton laskukyvytön idiootti. Jos on varaa uuteen autoon niin sähkön tai bensan hinnalla ei ole paskankaan väliä.Johan on tuubaa, heh! Sähköautojen myynnin kasvu ei todellakaan ole pysähtymässä, etenkin kun otetaan huomioon nykyinen taloudellinen tilanne.
Alle 20 tonnin sähköautoja on tulossa markkinoille, ne ovat monelle ihan riittävän kokoisia.
Vaikka on varaa uuteen autoon, niin silti sähköautoilijat lataavat autonsa kun sähkö on halpaa. Ja juuri halvan ajokustannusten vuoksi sähköautoja ostetaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan on tuubaa, heh! Sähköautojen myynnin kasvu ei todellakaan ole pysähtymässä, etenkin kun otetaan huomioon nykyinen taloudellinen tilanne.
Alle 20 tonnin sähköautoja on tulossa markkinoille, ne ovat monelle ihan riittävän kokoisia.
Vaikka on varaa uuteen autoon, niin silti sähköautoilijat lataavat autonsa kun sähkö on halpaa. Ja juuri halvan ajokustannusten vuoksi sähköautoja ostetaanValtaosa suomalaisista ei ole huolinut alle 20 tonnin pieniä polttomoottoriautojakaan, koska ne ovat liian pieniä. Senhän takia esimerkiksi VW on lopettanut Polon ja Up!:n valmistuksen. Eikä valtaosa tule huolimaan noita alle 20 tonnin sähköautojakaan. Mikään noista ei pääse edes top 10 listalle, koska ne ovat lähinnä surkeita mopoautoja. Jopa 20 tonnin hinnalla ne ovat ylihintaisia tasoonsa nähden.
Ja ollaan jo todettu monessa paikassa, että sähköautojen myynnin kasvu on pysähtynyt koko Euroopassa ja paikoin myynti on jopa laskussa. Esimerkiksi VW on jo vähentänyt tuotantoa ja jopa Teslalla on vaikeuksia saada kaikkia autoja myytyä ja varastot täyttyvät myymättömistä sähköautoista.
Valtaosa suomalaisista ajaa edelleenkin polttomoottoriautoilla vuonna 2040. Ja uusien autojen myynnit ei tule kasvamaan eikä sähköautot sitä asiaa muuta. Päinvastoin, uusien autojen myynnit tulevat laskemaan nykyisestäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ei ole huolinut alle 20 tonnin pieniä polttomoottoriautojakaan, koska ne ovat liian pieniä. Senhän takia esimerkiksi VW on lopettanut Polon ja Up!:n valmistuksen. Eikä valtaosa tule huolimaan noita alle 20 tonnin sähköautojakaan. Mikään noista ei pääse edes top 10 listalle, koska ne ovat lähinnä surkeita mopoautoja. Jopa 20 tonnin hinnalla ne ovat ylihintaisia tasoonsa nähden.
Ja ollaan jo todettu monessa paikassa, että sähköautojen myynnin kasvu on pysähtynyt koko Euroopassa ja paikoin myynti on jopa laskussa. Esimerkiksi VW on jo vähentänyt tuotantoa ja jopa Teslalla on vaikeuksia saada kaikkia autoja myytyä ja varastot täyttyvät myymättömistä sähköautoista.
Valtaosa suomalaisista ajaa edelleenkin polttomoottoriautoilla vuonna 2040. Ja uusien autojen myynnit ei tule kasvamaan eikä sähköautot sitä asiaa muuta. Päinvastoin, uusien autojen myynnit tulevat laskemaan nykyisestäkin.Ja muuten, Suomessa nuo autot eivät tule maksamaan 20 tonnia vaan hintaan pitää laittaa vähintään muutama tonni Suomi-lisää.
Ja nuo "lupauksetkin" saatetaan pettää. Mitään taetta ei ole, että autovalmistaja pitää "lupaustaan". Aivan kuten Teslan Cybertruck maksaa kymmeniä prosentteja enemmän kuin oli luvattu, toimintamatka on luvattua paljon lyhyempi ja vetokykykin heikompi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ei ole huolinut alle 20 tonnin pieniä polttomoottoriautojakaan, koska ne ovat liian pieniä. Senhän takia esimerkiksi VW on lopettanut Polon ja Up!:n valmistuksen. Eikä valtaosa tule huolimaan noita alle 20 tonnin sähköautojakaan. Mikään noista ei pääse edes top 10 listalle, koska ne ovat lähinnä surkeita mopoautoja. Jopa 20 tonnin hinnalla ne ovat ylihintaisia tasoonsa nähden.
Ja ollaan jo todettu monessa paikassa, että sähköautojen myynnin kasvu on pysähtynyt koko Euroopassa ja paikoin myynti on jopa laskussa. Esimerkiksi VW on jo vähentänyt tuotantoa ja jopa Teslalla on vaikeuksia saada kaikkia autoja myytyä ja varastot täyttyvät myymättömistä sähköautoista.
Valtaosa suomalaisista ajaa edelleenkin polttomoottoriautoilla vuonna 2040. Ja uusien autojen myynnit ei tule kasvamaan eikä sähköautot sitä asiaa muuta. Päinvastoin, uusien autojen myynnit tulevat laskemaan nykyisestäkin.Pienet autot kelpaavat hyvin suomalaisille. Sähköautojen markkinaosuus osuus kasvaa päivä päivältä, etkä sinä voi sille mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet autot kelpaavat hyvin suomalaisille. Sähköautojen markkinaosuus osuus kasvaa päivä päivältä, etkä sinä voi sille mitään.
Pienet autot ei ole kelvannut varmaan 20 vuoteen, joten miksi tilanne muuttuisi nyt? Pieniä autoja ei ole ollut myyntilistojen kärjessä kymmeniin vuosiin.
Teslakaan ei saa enää myytyä Model 3:ta, koska Model Y on isompi. Miksi muuten Model Y:n myyntimäärät ovat moninkertaisia Model 3:een verrattuna? Jos Model 3 on suuren yleisön mielestä liian pieni niin miksi sitäkin pienemmät autot myisi paljon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet autot ei ole kelvannut varmaan 20 vuoteen, joten miksi tilanne muuttuisi nyt? Pieniä autoja ei ole ollut myyntilistojen kärjessä kymmeniin vuosiin.
Teslakaan ei saa enää myytyä Model 3:ta, koska Model Y on isompi. Miksi muuten Model Y:n myyntimäärät ovat moninkertaisia Model 3:een verrattuna? Jos Model 3 on suuren yleisön mielestä liian pieni niin miksi sitäkin pienemmät autot myisi paljon?Eihän kaikki osta suuria autoja vaan suuri osa autoista on esim. Ford Fiestan kokoisia. Oikein riittävän kokoinen monelle perheelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kaikki osta suuria autoja vaan suuri osa autoista on esim. Ford Fiestan kokoisia. Oikein riittävän kokoinen monelle perheelle.
Ja silti suosituimmat mallit ovat niitä isompia autoja. Perheelliset eivät enää nykyaikana kelpuuta Ford Fiestan kokoista autoa. Tuollainen menee korkeintaan sinkuille ja heistäkin harva kelpuuttaa tuollaista autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti suosituimmat mallit ovat niitä isompia autoja. Perheelliset eivät enää nykyaikana kelpuuta Ford Fiestan kokoista autoa. Tuollainen menee korkeintaan sinkuille ja heistäkin harva kelpuuttaa tuollaista autoa.
Kumman paljon nuoria perheitä ajaa tuollaisilla Fiestan kokoisilla autoilla. Toisaalta taas myös iäkkäämpiä ihmisiä, joilta lapset lähteneet kotoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman paljon nuoria perheitä ajaa tuollaisilla Fiestan kokoisilla autoilla. Toisaalta taas myös iäkkäämpiä ihmisiä, joilta lapset lähteneet kotoa.
Ja silti niitä ei ole listojen kärjessä näkynyt kymmeniin vuosiin. Vain harva perhe huolii noin pienen auton. Jo yhden lapsen kanssa otetaan isompi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti niitä ei ole listojen kärjessä näkynyt kymmeniin vuosiin. Vain harva perhe huolii noin pienen auton. Jo yhden lapsen kanssa otetaan isompi auto.
Pieniä autoja on kärjessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet autot ei ole kelvannut varmaan 20 vuoteen, joten miksi tilanne muuttuisi nyt? Pieniä autoja ei ole ollut myyntilistojen kärjessä kymmeniin vuosiin.
Teslakaan ei saa enää myytyä Model 3:ta, koska Model Y on isompi. Miksi muuten Model Y:n myyntimäärät ovat moninkertaisia Model 3:een verrattuna? Jos Model 3 on suuren yleisön mielestä liian pieni niin miksi sitäkin pienemmät autot myisi paljon?Kyllä pienet autot kelpaavat edelleen. Rekisteröinneissä kärkisijalla olevaa Corollaa ainakaan minä en pidä varsinaisesti isona autoa. Top 10:ssä on lisäksi Yaris, Yaris cross ja Volvon XC40, nuo ovat kaikki varsinkin sisä/tavaratiloiltaan pieniä autoja.
Se miksi Teslan Model Y on suositumpi ei johdu koosta, vaan siitä että tila-automaisena sen käytettävyys erityisesti tavaratilan suhteen on parempi sedan-mallisen Model 3:n. Aivan vastaavasti kuten Corollastakin on HB/sedan -mallitkin olemassa, mutta niitä myydään hyvin vähän, vaan lähes kaikki ostavat farkun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pienet autot kelpaavat edelleen. Rekisteröinneissä kärkisijalla olevaa Corollaa ainakaan minä en pidä varsinaisesti isona autoa. Top 10:ssä on lisäksi Yaris, Yaris cross ja Volvon XC40, nuo ovat kaikki varsinkin sisä/tavaratiloiltaan pieniä autoja.
Se miksi Teslan Model Y on suositumpi ei johdu koosta, vaan siitä että tila-automaisena sen käytettävyys erityisesti tavaratilan suhteen on parempi sedan-mallisen Model 3:n. Aivan vastaavasti kuten Corollastakin on HB/sedan -mallitkin olemassa, mutta niitä myydään hyvin vähän, vaan lähes kaikki ostavat farkun.Corolla ei ole mikään pieni auto ja käytännössä ainoa pieni auto koko top 20-listalla on tuo Yaris. Mitään muuta pientä autoa ei koko listalla ole. Eikä myöskään XC40 ole pieni auto.
Eli toisin sanoen koko 20 auton listalla tasan yksi pieni auto ja kaikki muut ovat keskikokoisia tai isoja autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla ei ole mikään pieni auto ja käytännössä ainoa pieni auto koko top 20-listalla on tuo Yaris. Mitään muuta pientä autoa ei koko listalla ole. Eikä myöskään XC40 ole pieni auto.
Eli toisin sanoen koko 20 auton listalla tasan yksi pieni auto ja kaikki muut ovat keskikokoisia tai isoja autoja.Siis XC40 on 4,44 metriä pitkä, joten ainakin siltä osin auto on keskikokoinen. Pienet autot ovat pikemminkin alle 4 metriä pitkiä.
- Anonyymi
Kiinalaiset pakottavat eurooppalaiset valmistajat myymään sähköautoja isolla tappiolla.
- Anonyymi
Eivät pakota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät pakota.
Onneksi eivät pakota, mutta se vaihtoehto ei ole poissuljettu.
Jos kiina, siis Xi Jinping haluaisi laittaa EU:n ja ameriikan sähköautoteollisuuden polvilleen, niin se ei olisi edes vaikeaa.
Työntäs vaan markkinoille 9 999€uron sähköautoja, niin kuka enää ostaisi vastaavia Renaulteja tai volkkareita...
Onneksi Xi Jinping ei (vielä) niin tee. - Anonyymi
Tesla pakottaa kiinalaiset valmistajat myymään autoja halvalla, suurelta osin tappiolla. Teslan valmistusteknologia on edistyneintä, joten Tesla tekee silti mukavasti voittoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla pakottaa kiinalaiset valmistajat myymään autoja halvalla, suurelta osin tappiolla. Teslan valmistusteknologia on edistyneintä, joten Tesla tekee silti mukavasti voittoa.
Ei Tesla ole Kiinassa edes lähellä kärkeä myynneissä, joten eipä liioitella. Kiinassa monet sähköautovalmistajat myyvät enemmän kuin Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Tesla ole Kiinassa edes lähellä kärkeä myynneissä, joten eipä liioitella. Kiinassa monet sähköautovalmistajat myyvät enemmän kuin Tesla.
Lisään... Ja jos Teslalla menee hyvin niin miksi Tesla on joutunut ajamaan alas tuotantoaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja jos Teslalla menee hyvin niin miksi Tesla on joutunut ajamaan alas tuotantoaan?
Lisään... Ja Teslahan myy markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. Teslat ovat oksettavan rumia ja niiden käyttö on kamalaa, koska joku idiootti on keksinyt laittaa kaiken tuolle typerälle kosketusnäytölle. Oikeastaan kaikki kosketusnäytöt pitäisi tehdä laittomiksi autoissa. Tuon kosketusnäytön käyttö on vaarallisempaa kuin kännykän käyttö ja silti luuria ei saa vapaasti käyttää autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja Teslahan myy markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. Teslat ovat oksettavan rumia ja niiden käyttö on kamalaa, koska joku idiootti on keksinyt laittaa kaiken tuolle typerälle kosketusnäytölle. Oikeastaan kaikki kosketusnäytöt pitäisi tehdä laittomiksi autoissa. Tuon kosketusnäytön käyttö on vaarallisempaa kuin kännykän käyttö ja silti luuria ei saa vapaasti käyttää autossa.
Pääasia, että autojen sähköistyminen on nyt meilläkin hyvässä vauhdissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi eivät pakota, mutta se vaihtoehto ei ole poissuljettu.
Jos kiina, siis Xi Jinping haluaisi laittaa EU:n ja ameriikan sähköautoteollisuuden polvilleen, niin se ei olisi edes vaikeaa.
Työntäs vaan markkinoille 9 999€uron sähköautoja, niin kuka enää ostaisi vastaavia Renaulteja tai volkkareita...
Onneksi Xi Jinping ei (vielä) niin tee.En kyllä maksaisi kymppitonnia kiinalaisesta sähköautosta.
- Anonyymi
Kuka ostaa sen käytetyn, kalliilla ostetun sähköauton kun täysin uuden saa samaan hintaan?
- Anonyymi
Tietenkin käytettyjen sähköautojen hinnatkin laskevat, jos uusien sähköautojen hinnat laskevat. Näinhän talous on aina toiminut. Jos auto ei mene pyydetyllä hinnalla myyntiin niin sitten pyyntihintaa alennetaan. Pyyntihintaa voi aina alentaa.
Autot eivät ole koskaan sijoituksia ja niiden arvo laskee aina. Ei polttistakaan myydä voitolla.
Ne, jotka ostavat autonsa käytettynä hyötyvät muutenkin uusien autojen arvon alennuksesta. Et sinäkään olisi ostamassa mitään autoa uutena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin käytettyjen sähköautojen hinnatkin laskevat, jos uusien sähköautojen hinnat laskevat. Näinhän talous on aina toiminut. Jos auto ei mene pyydetyllä hinnalla myyntiin niin sitten pyyntihintaa alennetaan. Pyyntihintaa voi aina alentaa.
Autot eivät ole koskaan sijoituksia ja niiden arvo laskee aina. Ei polttistakaan myydä voitolla.
Ne, jotka ostavat autonsa käytettynä hyötyvät muutenkin uusien autojen arvon alennuksesta. Et sinäkään olisi ostamassa mitään autoa uutena.Tuo saa jatkossa monen miettimään, kannattaako ostaa sitä autoa minkä hinta voi kuukauden päästä pudota 5ke jolloin oman auton arvo romahtaa saman verran.
Auton arvon alenemalle tuo on kova juttu ja nostaa kilometrihintaa todella paljon, varsinkin jos ajaa suhteellisen vähän.
Ite jätin Teslan ostamisen osittain tuosta syystä väliin. Toinen on surkea huoltoverkosto ja kolmas ajettavuus ynnä talviominaisudet kuten jäätyvät ikkunatiivisteet, ovenkahvat ja latausluukku ja ajettavuus talvella. Oli se kesälläkin keskinkiertainen vaeltelija ja ihan vanhempien Tojotien tasoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo saa jatkossa monen miettimään, kannattaako ostaa sitä autoa minkä hinta voi kuukauden päästä pudota 5ke jolloin oman auton arvo romahtaa saman verran.
Auton arvon alenemalle tuo on kova juttu ja nostaa kilometrihintaa todella paljon, varsinkin jos ajaa suhteellisen vähän.
Ite jätin Teslan ostamisen osittain tuosta syystä väliin. Toinen on surkea huoltoverkosto ja kolmas ajettavuus ynnä talviominaisudet kuten jäätyvät ikkunatiivisteet, ovenkahvat ja latausluukku ja ajettavuus talvella. Oli se kesälläkin keskinkiertainen vaeltelija ja ihan vanhempien Tojotien tasoa.Mitä väliä sillä on mikä sähköauton jälleenmyyntiarvo on kuukauden tai vuoden päästä jos auton kuoletusaika on 5...10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mikä sähköauton jälleenmyyntiarvo on kuukauden tai vuoden päästä jos auton kuoletusaika on 5...10 vuotta.
Toki se jakaantuu pidemmälle ajanjaksolle, mutta ymmärrän että se silti harmittaa kun yleisesti ei olla totuttu siihen että uuden auton hinta saattaa yhtäkkiä pudota yli 10%.
Toisaalta, koko ajan on ennustettu että sähköautot tulevat halpenemaan, joten se joka sähköauton on aiemmin hankkinut on ymmärtänyt (tai olisi ainakin pitänyt ymmärtää) että hinnanalennuksen riski on suurempi kuin polttomoottoriautossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki se jakaantuu pidemmälle ajanjaksolle, mutta ymmärrän että se silti harmittaa kun yleisesti ei olla totuttu siihen että uuden auton hinta saattaa yhtäkkiä pudota yli 10%.
Toisaalta, koko ajan on ennustettu että sähköautot tulevat halpenemaan, joten se joka sähköauton on aiemmin hankkinut on ymmärtänyt (tai olisi ainakin pitänyt ymmärtää) että hinnanalennuksen riski on suurempi kuin polttomoottoriautossa.Liekö koko juttu ollut totta. Perheessä oli kaksi sähköautoa, mutta ei halpaa sähkösopimusta! Sitten soittaa automyyjille myydäkseen auton. Viimeisenä minä automyyjälle soittaisin jos autoa olisin myymässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liekö koko juttu ollut totta. Perheessä oli kaksi sähköautoa, mutta ei halpaa sähkösopimusta! Sitten soittaa automyyjille myydäkseen auton. Viimeisenä minä automyyjälle soittaisin jos autoa olisin myymässä.
Itse kyllä ymmärsin että ei sähköautoja samaan aikaan ole ollut kuin yksi, ja sähkösopimus on voinut päivittyä jolloin hinnat ovat todennäköisesti nousseet. Automyyjille soittaminen on ihan normaalia, jos kyseessä on liike mikä myös ostaa autoja suoraan sisään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kyllä ymmärsin että ei sähköautoja samaan aikaan ole ollut kuin yksi, ja sähkösopimus on voinut päivittyä jolloin hinnat ovat todennäköisesti nousseet. Automyyjille soittaminen on ihan normaalia, jos kyseessä on liike mikä myös ostaa autoja suoraan sisään.
Niin samaan aikaan yksi, mutta kahden sähköauton kokemuksella ei ollut ottanut pörssisähköä!
Yksityinen maksaa autosta aina enemmän kuin autoliike. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin samaan aikaan yksi, mutta kahden sähköauton kokemuksella ei ollut ottanut pörssisähköä!
Yksityinen maksaa autosta aina enemmän kuin autoliike.Sähkösopimuksen valintaan on voinut vaikuttaa muutkin asiat, esimerkiksi se pystyykö muuta kulutusta sitten siirtämään halvempaan ajankohtaan. Tosin siltikin tuo kuulostaa vähän tekosyyltä, ei ajamisen kustannus siitä absoluuttisesti niin paljoa muutu.
Itse myymällä saa periaatteessa parhaimman hinnan, mutta ei ole ihan helpoin tehtävä myydä yksityisenä nykyisessä markkinatilanteessa 40 k€:n autoa jos ei ole tarjota rahoitusta eikä halua ottaa mitään vaihdossa.
- Anonyymi
Kun uusien hintoja pudotetaan, putoaa myös käytetyn hinta. Mut se väliraha säilyy, käytännössä pienenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885