Käännyttämällä tehdään lahkolaisia

Anonyymi-ap

Kastamalla tehdään Jumalan lapsia.

Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky ennen taivaaseen nousemista helatorstaina.

Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

33

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käännyttämällä tehdään lahkolaisia

      Matt. 23:15

      Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

      • Jeesuksen viimeisessä puheessa
        ennen taivaaseen ottamistaan
        puheen alkuosassa Hän käskytti:

        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)

        Noin meistä tulee Jumalan lapsia.

        Puheensa loppuosassa Hän sitten
        puhui opetuslapseuttamisesta,
        jonka osuuden Matteus tallensi.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Jeesuksen viimeisessä puheessa
        ennen taivaaseen ottamistaan
        puheen alkuosassa Hän käskytti:

        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)

        Noin meistä tulee Jumalan lapsia.

        Puheensa loppuosassa Hän sitten
        puhui opetuslapseuttamisesta,
        jonka osuuden Matteus tallensi.

        Markuksen loppu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan tuntemattoman kulkumiehen, jonka nimeä ei edes tiedetä.

        ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markuksen loppu ei ole Jeesuksen puhetta, vaan tuntemattoman kulkumiehen, jonka nimeä ei edes tiedetä.

        ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Myrkynjuonnit, lähetyskäksyt, käärmeilä pistättämiset, uskokaan ja kastetaan, käsien ojentelut sairasten päälle, on kaikki täysin tuntemattoman ihmisen tekstiä, mikä on väärin laitettu Jeesuksen suuhun.

        Jeesuksen suuhun ei saisi mitän lisäillä jälkikäteen.


        Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myrkynjuonnit, lähetyskäksyt, käärmeilä pistättämiset, uskokaan ja kastetaan, käsien ojentelut sairasten päälle, on kaikki täysin tuntemattoman ihmisen tekstiä, mikä on väärin laitettu Jeesuksen suuhun.

        Jeesuksen suuhun ei saisi mitän lisäillä jälkikäteen.


        Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.

        “Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille:
        'Hän menee teidän edellänne Galileaan;
        siellä te saatte hänet nähdä,
        niinkuin hän teille sanoi'.
        Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
        sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
        eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        (Mark 16:7-8}

        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        “Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille:
        'Hän menee teidän edellänne Galileaan;
        siellä te saatte hänet nähdä,
        niinkuin hän teille sanoi'.
        Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta,
        sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys,
        eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        (Mark 16:7-8}

        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

        "eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        {Mark 16:8)


        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        {Mark 16:8)


        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.

        Alkuperäisissä käsikirjoituksista puuttuu koko Markuksen evankeliumin loppu. Se on factatietoa.
        Loppuosa mikä on satojen vuosien perästä vasta kirjoitettu ja riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne lisätty pidennykseksi. Edes kirjoittajan nimeä ei tiedetä.

        Jeesus ei kuolemansa jälkeen kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämän itseään käärmeillä. Se jo kertoo, että ei ne puheet ole Jeesuksen puheita.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        {Mark 16:8)


        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.

        https://www.linnunrata.org/raamattu/#mk.16:6
        Niinpä, naisille sanottiin
        ALKÄÄ PELJÄTKÖ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.linnunrata.org/raamattu/#mk.16:6
        Niinpä, naisille sanottiin
        ALKÄÄ PELJÄTKÖ

        Aika outoahan se olisikin, jos Jeesus olisi kehottanut naisia juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä.

        Paavalihan se naisvihaaja oli.

        Paavali uhkasi ajaa naisilta tukan pois, jos eivät ole hiljaa ja pidä huntua tai burkaa päässään.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäisissä käsikirjoituksista puuttuu koko Markuksen evankeliumin loppu. Se on factatietoa.
        Loppuosa mikä on satojen vuosien perästä vasta kirjoitettu ja riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne lisätty pidennykseksi. Edes kirjoittajan nimeä ei tiedetä.

        Jeesus ei kuolemansa jälkeen kehottanut ketään juomaan myrkkyä ja pistättämän itseään käärmeillä. Se jo kertoo, että ei ne puheet ole Jeesuksen puheita.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        "eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        {Mark 16:8)

        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.

        Silloinhan näitä
        kauan sitten kuolleita naisia
        lukuun ottamatta
        kukaan ei tietäisi asiasta.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "eivätkä sanoneet kenellekään mitään,
        sillä he pelkäsivät.“
        {Mark 16:8)

        On täysin mahdotonta,
        että evankeliumi päättyisi noin.

        Silloinhan näitä
        kauan sitten kuolleita naisia
        lukuun ottamatta
        kukaan ei tietäisi asiasta.

        Satojen vuosien perästä vasta tuntematon suuruus sen lopun kirjoittanut.

        Ei sitä ole ollut alkuperäisissä kirjakääröissä.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Satojen vuosien perästä vasta tuntematon suuruus sen lopun kirjoittanut.

        Ei sitä ole ollut alkuperäisissä kirjakääröissä.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Miten Markus sai tietää
        naisten kokemat asiat?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Jeesuksen viimeisessä puheessa
        ennen taivaaseen ottamistaan
        puheen alkuosassa Hän käskytti:

        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)

        Noin meistä tulee Jumalan lapsia.

        Puheensa loppuosassa Hän sitten
        puhui opetuslapseuttamisesta,
        jonka osuuden Matteus tallensi.

        Nimenomaan ; Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan ; Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)

        "Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeliumia
        kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen.“
        (Mark 16:15-16)

        Kun otamme vastaan meille julistetun Pelastuksen evankeliumin,
        me synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.

        Tämä tapahtuma on
        on ensimmäinen ja ratkaiseva kaste.

        Myöhemmin on vuorossa vesikaste.

        Paavalia lainaten
        ensin kaste Pilvessä
        sitten myöhemmin kaste meressä.

        Jeesuksen viimeinen puhe
        etenee samassa järjestyksessä.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Miten Markus sai tietää
        naisten kokemat asiat?

        Kirjoituksia vain laitettiin kuuluisien henkilöiden nimien alle.

        Ei ne ole aina sen kirjoittamia, mitä otsikossa sanotaan.

        Paavalin nimiinkin on laitettu vaikka mitä.

        Samoin Jeesuksen suuhun on laitettu, että hän olisi sanonut tulevansa takaisin silloin eläneen sukupolven aikana. Ei Jeesus valehtele piiruakaan.


    • Anonyymi

      Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä tekniikoista saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

    • Anonyymi

      Raamattuun on lisäilty kaikenlaista.

      Mm. hoviherran uskontunnus ennen kastetta. Apt.8:37

      Veden löytyminen erämaasta oli se asia, mikä mahdollisti kasteen tekemisen.

      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

      [37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

      38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

      KR33/38 jae 37 on jätetty pois ihan oikein

      36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      -
      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
      39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.


      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi

        Jumalalle kelpaa ennen kastetta ainoastaan syntisyyden tunnustus.

        Fariseukset eivät sitä tehneet, eikä Johannes kastanut heitä olenkaan, vaa kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.


    • Anonyymi

      Lisäystekstejä on tehty ja kirjoitettu vielä siellä kirkolliskokouksissa.

    • Anonyymi

      Raamatun tutkimus paljastaa niitä huijauksia.

    • Anonyymi

      Alotuksessa on virheellisestikäännetty Raamatun kohta. Siitä on virheellisesti pilkku ja puuttu piste sanojen "opetuslapsiani. Kastakaa"

      Oikea käännös:
      Raamattu kansalle
      Matt. 28:
      18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

      • Anonyymi

        Pilkun paikat voit työntää sinen Parhamin perseeseen.


        Jeesus käski tehdä kaikista ihmisistä itselleen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla heille käskyt.

        Kohderyhmä: kaikki ihmiset, kaikki kansat
        Keinot: kastamalla ja opettamalla; ensin kaste, sitten opetus on Jeesuksen järjestys.


        Eihän kastamaton pakana ole mikään Jeesuksen opetuslapsi ennen kastetta.

        Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi "pistis" ja Antiokiassa kristityiksi.

        Kaste teki heistä kristittyjä, koska kasteessa synnit pestiin pois ja saatiin Pyhän Hengen lahja.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.


      • Anonyymi

        Noin on . ensin tehdään opetuslapsiksi ja sitten kastetaan.


    • Anonyymi

      Keitä kastettavaan kansaan ja tulevaan seurakuntaan katsottiin kuuluviksi.

      Joel 2:16

      Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

    • Anonyymi

      Kastekäsky

      Matt.28:18-20

      Ei kreikan kielessä ole mitään välimerkkejäkään.

      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης

      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος

      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην

    • Anonyymi

      Ilman kääntymistä ei edes kaste ja usko pelasta:

      Apt. 7:
      13. Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
      …..
      Pietari sanoi Simonille.
      20."Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa!
      21. Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.
      22. Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi.
      23. Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan."
      24. Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"

      • Anonyymi

        Kääntyminen (eng.repent) ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan.


    • Anonyymi

      Vanha ja uusi elämä

      Kol.3:
      1. Jos siis teidät on herätetty yhdessä Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.
      2. Kiinnittäkää mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älkää siihen, mikä on maan päällä.
      3. Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa.
      4. Kun Kristus, teidän elämänne, ilmestyy, silloin tekin ilmestytte hänen kanssaan kirkkaudessa.
      5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.
      6. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomuuden lapsia,
      7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
      8. Pankaa nyt tekin pois tämä kaikki: viha, kiivastuminen, pahuus, pilkka ja häpeämätön puhe suustanne.
      9. Älkää puhuko valhetta toisistanne. Olettehan riisuneet pois vanhan ihmisen tekoineen
      10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
      11. Tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki ja kaikissa.
      12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja pitkämielisyyteen.
      13. Kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos jollakulla on moitetta toista vastaan. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin.
      14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, joka on täydellisyyden side.
      15. Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon teidät myös on yhdessä ruumiissa kutsuttu, ja olkaa kiitollisia!
      16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana. Opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikella viisaudella, psalmein, kiitosvirsin ja hengellisin lauluin, laulaen kiitollisina sydämissänne Jumalalle.
      17. Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttaan.

    • Anonyymi

      Vaarallinen yhdistelmä sanoa että on uskovainen ennen kastetta. Ei kaste silloin hyödytä mitään. Vain syntinsä ennen kastetta tunnustava saa kasteen hydyn syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan. (Apt.2:38)

      Apt. 7:
      13. Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin.

      Sitten toivotettiin hyvää matkaa helvettiin.

      • Anonyymi

        Fariseukset oli helluntailaisten kaltaisia itseään tosiuskovaisina pitäviä lahkolaisia, jotka pitivät itseän parempina ja pilkkasivat muita.

        He menivät Johanneksen luokse Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain katuvien syntisten katumuskaste.

        Niinpä Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.


    • Anonyymi

      Johanneksen kasteeen ja kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama.
      Syntisyyden vuoksi kastettava saa kasteessa synnit anteeksi.

    • Anonyymi

      Jatkuva Jeesuksen nimen ja veren hokeminen pitäisi saada hälytyskellot soimaan.
      Sillä väkevä eksytys tulee juuri Jeesuksen nimessä ja veressä, jota murhan henki rakastaa juuri verta.

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      15
      1014
    Aihe