Apostolien teoissa nähdään, miten asia on

Anonyymi-ap

Apostolit julistivat aina ensin evankeliumia pakanoille. Jos he tulivat uskoon, heidät kastettiin. Se on Jumalan ”marssijärjestys”.

26

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Apt.2
      Pietari sai ensin tulemaan synnin tunnon ja sitten kaste syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten annetaan lahjaksi uskon Henki asuvaiseksi.

      Jeesus ei kehottant ketään ensin käännyttämään mihinkään, vaan sanoi, että tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä pitää kasteelle mennä, jotta kasteessa synnit pestään pois ja saadaan lahjaksi se uskon Henki.

      Ihmisen oma usko on vain este ja tulppa Jumalan Hengen tulla sisälle asumaan.

      Joka ei luovu kaikesta,, mitä hänellä on , se ei voi olla sovelias Jeesuksen opetuslapseksi.

      • Anonyymi

        Kehoitan sinua lukemaan rukoillen ja avoimin mielin Apostolien tekoja.


      • Anonyymi

        Kaste ei pese lihan saastaa.

        1.Piet.3:
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei pese lihan saastaa.

        1.Piet.3:
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Juutalaisilla oli käytössä monia erilaisia kasteita ja pesoja.

        Lihan saastalla Paavali viittaa, että kristillisessä kasteessa ei pestä Mikve-pesun tapaan lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.

        Asia ilmaistaan selkokielellä v. 92 painoksessa.

        ARKKI on esikuva

        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee synnit pois Jeesuksen sovintoveren ja kuoleman tähden.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehoitan sinua lukemaan rukoillen ja avoimin mielin Apostolien tekoja.

        Niinpä. Totuus tekee vapaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehoitan sinua lukemaan rukoillen ja avoimin mielin Apostolien tekoja.

        Aivan!


    • Anonyymi

      Repent ennen kastetta on syntisyyden tunnustaminen kasteen ainoaksi syyksi ja tarpeeksi.

      Kääntyminen Jumalan puoleen syntisyyden vuoksi ennen kastetta.

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Meitä ja meidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

      Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children.

    • Anonyymi

      Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään ennen kastetta, vaan ylistävät itseään uskovaisiksi ja vanhurskaiksi.

      • Anonyymi

        Tuo on valhe. Tunnen helluntailaisiakin uskovia muiden kristittyjen tavoin ja TIEDÄN, ettei asia ole noin. Miksi levittelet valheitasi? Etkö tiedä, etteivät valehtelijat peri taivasten valtakuntaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on valhe. Tunnen helluntailaisiakin uskovia muiden kristittyjen tavoin ja TIEDÄN, ettei asia ole noin. Miksi levittelet valheitasi? Etkö tiedä, etteivät valehtelijat peri taivasten valtakuntaa?

        Helluntailaisten kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntien anteeksisaamiseeen.

        Helluntailaiset opettaa, että he ovat syntyissään Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä.

        Ehtoollinen on heille pelkkä mehuehtoollinen, jossa vain muistellaan vanhoja asioita.

        Helluntailaisten ehtoollinen ei liity mitenkän ihmisen syntien anteeksisaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntien anteeksisaamiseeen.

        Helluntailaiset opettaa, että he ovat syntyissään Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä.

        Ehtoollinen on heille pelkkä mehuehtoollinen, jossa vain muistellaan vanhoja asioita.

        Helluntailaisten ehtoollinen ei liity mitenkän ihmisen syntien anteeksisaamiseen.

        Parhamilaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuohu paha harhaoppi ja heresia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntien anteeksisaamiseeen.

        Helluntailaiset opettaa, että he ovat syntyissään Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä.

        Ehtoollinen on heille pelkkä mehuehtoollinen, jossa vain muistellaan vanhoja asioita.

        Helluntailaisten ehtoollinen ei liity mitenkän ihmisen syntien anteeksisaamiseen.

        ”Helluntailaisten kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntien anteeksisaamiseeen.”
        Raamattu sanoo:
        ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
        Mark 16:16
        Pelastuksen ehtona ovat usko Jeesukseen ja kaste. Apostolien käytäntö vahvistaa järjestyksen.

        ”Helluntailaiset opettaa, että he ovat syntyissään Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä.”
        Raamattu sanoo:
        Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        Mark 10:13-16
        Jeesus siis siunasi, ei kehottanut kastamaan.

        ”Ehtoollinen on heille pelkkä mehuehtoollinen, jossa vain muistellaan vanhoja asioita.”
        Herjaväite. Omassa seurakunnassani käytetään aitoa viiniä, osa alkoholitonta.
        Jeesus ja Paavali kehoittivat muistamaan Hänen sovitustyötään.

        Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
        Luuk 22:19,20

        Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        1 Kor 11:23-26

        Ehtoollisessa siis julistetaan Herran Jeesuksen Kristuksen sovituskuolemaa, joka on pelastuksen perusta. Jumala hyväksyi Jeesuksen ristin kuoleman ihmisten pelastukseksi ja herätti hänet kuolleista.


        Mitä sinä luulet saavuttavasi valheilla?


    • Anonyymi

      Jumalan sanaan, Raamattuun voi ja saa luottaa levollisesti. 😁

    • Anonyymi

      Kyllä se niin on, että Jeesuksen ja opetuslasten jalanjäljissä on hyvä kulkea. 😊

      • Anonyymi

        Paavalin oppien kirjaimellinen seuraaminen voi johtaa samaan lopputulokseen. Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi ja antoi demonin olla hänessä, eikä ottanut sitä pois rukoilusta huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin oppien kirjaimellinen seuraaminen voi johtaa samaan lopputulokseen. Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi ja antoi demonin olla hänessä, eikä ottanut sitä pois rukoilusta huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Sinä se jaksat tuota vanhaa valhelevyä pyöritellä. Ilmeisesti loppuun asti? VOI SINUA POLOISTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin oppien kirjaimellinen seuraaminen voi johtaa samaan lopputulokseen. Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi ja antoi demonin olla hänessä, eikä ottanut sitä pois rukoilusta huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Mitä luulet saavasi herjaamisesta?

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.


    • Anonyymi

      Jeesuksen opetuksiin pitää sitoutua.

      Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua.

      Pitää tehdä, mitä Jeesus käskee tekemään, eikä vain kuunnella puheita.

      Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

      Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Anonyymi

        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

        Pelkkä kuulemisesta tuleva päänusko on sitä kuollutta uskoa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

        Pelkkä kuulemisesta tuleva päänusko on sitä kuollutta uskoa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Pelkät "henkiuskonnot" ja henkiin uskomiset ei ole Jeesuksen opetuksen mukaisia.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkät "henkiuskonnot" ja henkiin uskomiset ei ole Jeesuksen opetuksen mukaisia.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Valitun kansan Israelin erämaavaelluksen aikana ei pelkkä Hengen mukaan vaeltaminen riittänyt.

        Kansalle piti säätää lait ja laintaulut, joita heille piti opettaa kunnioittamaan ja
        noudattamaan.

        Jeesuksen kuolema ei kuolettanut Jumalan säätämiä lakeja, vaikka niinkin opetetaan, pelkkiin "henkiin" uskomaan.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


    • Anonyymi

      Lakien merkityksen kieltäminen ja pelkkiin henkiin turvautuminen johtaa hurmoslahkojen syntymiseen. Hurmoshengestä käytettiin aikaisemmin nimitystä hurmahenki.

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

      • Anonyymi

        Epäpyhät hurmahenget uskonlahkoissa voivat vaikkaa kaataa ihmisiä selälleen ja suusta voi tulla epämääräistä ääntelyä, jopa eläinten äänillä karjahtelua on kuulunut.

        Juud. 8

        Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.


    • Anonyymi

      Kyllä jämpti on niin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe