JOULUN IHME

Anonyymi-ap

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Joh 1:14

34

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri sitä varten Jeesus syntyi ihmiseksi, että hän voisi elää ihmisen elämän ja sovittaa meidän, ihmisten synnit, jotta voisimme olla kelvolliset Jumalalle. Nyt, iankaikkinen elämä on Jeesuksen uskon kautta avoin!

      • Anonyymi

        Oisit kait Jumalalla ollut muitakin keinoja.
        Synnyttää poika tapettavaksi. Ei menisi läpi nykyaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisit kait Jumalalla ollut muitakin keinoja.
        Synnyttää poika tapettavaksi. Ei menisi läpi nykyaikana.

        Etpä näy tietävän asioita, et.


      • Anonyymi

        Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        Fil 2:5-11


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­­N­y­­m­­f­­o­m­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Nykyisin maallistuneille ihmisille riittää, kun on jouluruokia, -lahjoja, -kuusi ja -laulut.
      Näin se luopumus on edennyt, kuten Raamattu on ilmoittanutkin.

    • Anonyymi

      Niinpä!
      Joitakin sanoja on mukavampi kuunnella ja joitakin lihoja on mukavampi katsella.

    • Anonyymi

      Siunattu Vapahtaja, Jeesus Kristus! 😁

    • Anonyymi

      Ei se ihme vielä Jouluna tapahtunut. Jeesus oli silloin kuin normaali lapsi lapsen tapoineen.

      Jeesus tuli lihaksi kun hän toteutti profeetat ja vapautti kansan synnin ja lain orjuudesta. Mitä fariseukset eivät hyväksyneet, vaan tappoivat hänet sapattirikkomuksista.

      Sana tulee yhtä lihaksi siinä, että voimme saada Jeesuksen kautta armollinen Jumalan Pyhän Hengen ja elää siinä. Silloin kaikki se mitä UT:n on kirjoitettu, tulee meidän elämässä lihaksi eikä kinastelun aiheeksi.

      • Anonyymi

        Nimenomaan se oli ihme. Jeesus ei syntynyt tavanomaisesti. Sinun se jo pitäisi tietää.
        Mutta hyvää joulua sinulle silti. Totuus kirkastuu vähitellen.


    • Anonyymi

      Harhaoppisille Joulu ja vielä sapattikin on vain kinastelun asia. Eikö Jeesus voisi olla Jouluna pelastuksen lähde, välimies ihmisen ja Jumalan välillä, niin että ihminen saa siten rauhan, ilon ja rakkauden Jumalan edessä eikä syytäjä ole häntä koko ajan syyttämässä siitä ja tästä. Mikä Joulun juhla se sellainen on jossa Mooseksen laki käy päälle kuin yleinen syyttäjä. Siinä on lapsen seimi kaadettu nurin, lahjat varastettu ja Jeesus lapsi itkee että onkin pahoja setiä tullu eikä itämaan tietäjiä.

      • Anonyymi

        Joulun evankeliumi on nimenomaan rauhan ja sovun evankeliumi .

        Luuk 2:14
        ”"Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        Tämän rauhan pitäisi olla ympärivuotinen, ei vain joulun ajan kestävä, eikö vaan?
        Eräänä päivänä Jeesus Kristus Vapahtajamme perustaa rauhan valtakunnan, johon hän vieläkin ihmisiä kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulun evankeliumi on nimenomaan rauhan ja sovun evankeliumi .

        Luuk 2:14
        ”"Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        Tämän rauhan pitäisi olla ympärivuotinen, ei vain joulun ajan kestävä, eikö vaan?
        Eräänä päivänä Jeesus Kristus Vapahtajamme perustaa rauhan valtakunnan, johon hän vieläkin ihmisiä kutsuu.

        Aamen aamen aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen aamen aamen!

        Saunatonttu kiittää uskollisuudestasi.


    • Anonyymi

      Joissakin Uuden testamentin teksteissä esiintyy ajatus, että Jeesus ei alun alkaen syntynytkään Jumalan pojaksi vaan Jumala adoptoi hänet vasta myöhemmin omakseen kasteessa.

      Jeesus oli syntyissään tavallinen ihminen ja vasta myöhemmin kasteessa Jumala synnytti hänet omaksi Pojakseen. Tunnusti kasteessa isyytensä.

      Matt. 3:17

      Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.

      Hepr. 1:5

      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

      Jeesus puhui itsestään, kun Nikodemus kysyi häneltä kasteen merkitystä.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

      Matt. 3:15

      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle."

      • Anonyymi

        Tätä tukee Johanneksen kohta.

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.


      • Anonyymi

        Noinhan ne jehovantodistajat varmaankin opettavat eksyen ja eksyttäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne jehovantodistajat varmaankin opettavat eksyen ja eksyttäen.

        Jehovantodistajat opettaa, että Jeesus on pelkkä enkeli. Se on vielä ihan eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovantodistajat opettaa, että Jeesus on pelkkä enkeli. Se on vielä ihan eri asia.

        Heluntailaiset pitää mitä vaan hurmoshenkeä Jeesuksena, joidaan ottaa ilmasta vastaan kuin palloa räpylään pesäpallossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä tukee Johanneksen kohta.

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Että mitenkä!?
        Ei avaudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovantodistajat opettaa, että Jeesus on pelkkä enkeli. Se on vielä ihan eri asia.

        Harhaopit kehittyvät vähitellen. Vähäinenkin hapatus hapattaa koko taikinan. Siksi hengellinen valvominen on ensiarvoisen tärkeää.


    • Anonyymi

      Vanhan Testamentin mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan ilman Jeesusta.

      1. Moos. 1:1

      Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

      Vasta uuteen testamenttiin on lisätty sana Logos (järki, tieto, viisaus, logiikka) on kirjoitettu isolla ja merkitys on laitettu tarkoittamaan Jeesusta.

    • Anonyymi

      Kristityt opettaa, että Jeesus otetaan vastaan kasteessa synneistä pestyyn sydämeen Totuuden Hengen muodossa.

      • Anonyymi

        Jeesuksen mukaan pieni lapsi on paras ottamaan hänet vastaan, koska lapsen sydän on avoin ja tyhjä kasteessa. Siellä ei ole vielä mitään asukkaita eikä hurmoshenkiä valmiina, esteenä Jeesuksen tulolle. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Mark. 2:22

        Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."


    • Anonyymi

      Jaaha...

    • Anonyymi

      Luuk. 18:19

      Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

    • Anonyymi

      Eikös Jumala tappanut raamatun mukaan n. 2,5 miljoonaa ihmistä?
      Joku pastori kertoi tulleensa tällaiseen tulokseen.

    • Anonyymi

      Jumala on jo karannut helvettiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1575
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      168
      1186
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      176
      726
    Aihe