Faktaa joka sana!

Anonyymi-ap

Kirkot vie miljardeilta ihmisiltä pelastus mahdollisuuden.
Raamattua lukemaan, niin päädytte kirkosta eroamiseen!
Mitä tilalle, tottakai JT kristillisyys!

31

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös melkein kaikki nopelistit ole juuri jehovan todistajia?

      • Anonyymi

        Oli tai ei, mutta sen kautta pelastumaan, ja HETI PAIKALLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tai ei, mutta sen kautta pelastumaan, ja HETI PAIKALLA!

        Jehovan todistajat lupailevat ainoastaan optiota siihen pelastukseen. Siis, mikäli on uskollinen Järjestölle. Ei tietenkään muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat lupailevat ainoastaan optiota siihen pelastukseen. Siis, mikäli on uskollinen Järjestölle. Ei tietenkään muuten.

        JT ovat uskollisia Raamatun sanalle!
        Sen todistaa kaikki Raamatut.
        Ole siis hiljaa ja painu poteroosi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tai ei, mutta sen kautta pelastumaan, ja HETI PAIKALLA!

        Jos minun ovikelloa jeejeejehovan todistaja erehtyy rimputtamaan, tulee hänelle kiire pelastumaan. Kaikenlaisia pellelaumoja sitä vielä tälläkin vuosituhannella kylillä kuljeksii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli tai ei, mutta sen kautta pelastumaan, ja HETI PAIKALLA!

        Ajattelin laskea Peräilmaa ensin muutaman vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT ovat uskollisia Raamatun sanalle!
        Sen todistaa kaikki Raamatut.
        Ole siis hiljaa ja painu poteroosi!

        Tiesitkö? Sinä teet erittäin tehokasta työtä kirkkoon liittymisen puolesta. Alan itsekin kiinnostumaan, näkisiköhän siellä ensisiä jehovia tilaisuuksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö? Sinä teet erittäin tehokasta työtä kirkkoon liittymisen puolesta. Alan itsekin kiinnostumaan, näkisiköhän siellä ensisiä jehovia tilaisuuksissa?

        Oma asiasi!


    • Anonyymi

      JT:t kerää lasten jäätelörahoja ja lähettää niitä päätoimistoon.
      Tuon jutun vuoksi päätin erota JT:sta.
      Mitä tilalle, tottakai usko Jeesukseen. Suuni tunnustaa, että:"Jeesus on Herra."
      JT on harhaoppi ja väärä evankeliumi.

      • Anonyymi

        Kaikki antaminen on vapaaehtoista!
        Minä en ole koskaan antanut rahaa JT lippaaseen!
        Jeesus on meidän ihmisten herra, ei isä Jumala!
        Lopeta siis tyhjän puhum inen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki antaminen on vapaaehtoista!
        Minä en ole koskaan antanut rahaa JT lippaaseen!
        Jeesus on meidän ihmisten herra, ei isä Jumala!
        Lopeta siis tyhjän puhum inen

        Et ole antanut rahaa et, koska et edes ole JT.
        JT:t sanovat, että myös Jehova on Herra.
        Ja vapaa ehtoista antamista on ne lasten jäätelörahat kun heitä oikein manipuloi.
        Esim."Pääset sitten paratiisiin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole antanut rahaa et, koska et edes ole JT.
        JT:t sanovat, että myös Jehova on Herra.
        Ja vapaa ehtoista antamista on ne lasten jäätelörahat kun heitä oikein manipuloi.
        Esim."Pääset sitten paratiisiin".

        Minä olen ollut JT yli 30 v.
        JT sanoa Jumalaa Jehovaksi, Raamatussaan yli 7000 kertaa ja Jeesusta, Jumalan poikaa Herraksi, koska Hän on meidän ihmisten Herra.
        Valitettavasti tämä sekoitetaan kaikissa KR.

        Ketä tässä ihan oikeasti manipuloidaan, lahkolaisia, raamatunvastaisiksi!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut JT yli 30 v.
        JT sanoa Jumalaa Jehovaksi, Raamatussaan yli 7000 kertaa ja Jeesusta, Jumalan poikaa Herraksi, koska Hän on meidän ihmisten Herra.
        Valitettavasti tämä sekoitetaan kaikissa KR.

        Ketä tässä ihan oikeasti manipuloidaan, lahkolaisia, raamatunvastaisiksi!!!!

        Raamatussa päästellään uusien tutkimusten mukaan 7000 kertaa Peräilmaa. Esimerkiksi pelkästään danieli leijonan luolassa 1914 kertaa ja opetuslapset yhteenräknätysti Ketsemaanessa 607 kertaa. Valitettavasti tätä ei ole tiedetty eri lahkoissa, vaan on heitelty kaikennäköisiä vääristeltyjä lukuja.


    • Suosittelen Peräilmaa tilallen. Sitä ei tarvitse odotella paria tuhatta vuotta ja onhan se hauskaakin päästellä.

    • Anonyymi

      Se, että luterilaisen nykykirkon dogmit eivät ole kristillisiä, ei tarkoita sitä, että jehovalaiset olisivat kristittyjä! He eivät ole kristittyjä yhtään enempää kuin katoliset, adventistit tai hellarit. Ollakseen uskova kristitty ihmisen ei tarvitse kuulua uskonnolliseen yhteisöön. Jos sellainen kuitenkin paikkakunnalta löytyy, se on luultavimmin baptistiseurakunta. Näin ainakin Amerikassa. Suomen baptisteistakaan en menisi takuuseen. Kuunnelkaa hyvää (amerikkalaista) opetusta netistä, lukekaa Raamattua. King James Bible on täydellinen Jumalan sana. Hyviä suomennoksia ei ole. Vähitellen kasvatte uskovina ja alatte ymmärtää, mikä on Raamatun mukaista ja mikä ei. Itse olen kahdeksan vuotta uskossa olleena vasta alussa. Minua ovat auttaneet varsinkin Robert Breaker, Geoffrey Grider, Charles Lawson, Raymond Thomas, Peter Ruckman, Chuck Missler ja useat muut.

    • Anonyymi

      Mitä eroa on wt järjestöllä?
      Sama setti!
      Uskotaan ihmisiin jotka sanovat teille mitä siinä raamatussa lukee.

      • Anonyymi

        Lahkolaiset sanoo mitä ei lue raamattussa.
        Kumpi on parempi vaihtoehto, vasta on päivänselvä, ainakin JT!!!!


    • Anonyymi

      Moni on uskomuksilta pelastunut.

      • Anonyymi

        Olet ollut jt 30 vuotta, mutta koska?
        Oliko se 50-80 luvulla?
        Olet trolli.


      • Anonyymi

        Soopaa, vain JT ja Juutalaiset pelastuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ollut jt 30 vuotta, mutta koska?
        Oliko se 50-80 luvulla?
        Olet trolli.

        V 1992


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-12-24 18:25:39 "JT ovat uskollisia Raamatun sanalle!"

      Tämä teos vertaa lahkoaapista Raamatun Sanaan:
      https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

      Lahko on väärentänyt Raamatun. tunnuksella UM. Turusen kirjassa on kymmenisen asiantuntijalausuntoa. myös oppinut Barclayn lausunto törkeästä väärennöksestä. Tuon Barclayn lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon että Barclay muka kehuisi Raamatun väärennöstä. Turusesta näet myös vartiotornin numero- ja sivutiedot varmistautuaksesi

      • Anonyymi

        Soopaa jauhat!


      • Anonyymi

        Kr 1933 ja um verrattavissa toisiinsa, ei mitään eroa kristillisyyden nimessä
        Lopettakaa paskan jauhaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kr 1933 ja um verrattavissa toisiinsa, ei mitään eroa kristillisyyden nimessä
        Lopettakaa paskan jauhaminen!

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on

        Otyetaan yksi esimerkki

        Matteuksen 24:39:stä.

        UM: He eivät kiinnittäneet huomiota siihen, mitä tapahtui, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois. Samanlainen tulee olemaan Ihmisen Pojan läsnäolo.

        KR92: Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.

        1933/38: eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        Käännöksessä on päädytty ratkaisuun, joka tukee Jehovan todistajien käsitystä siitä, että Nooa olisi saarnannut aikalaisilleen vedenpaisumuksesta. Näkemys on Jehovan todistajille tärkeä, sillä he pitävät sitä suoraan verrannollisena meidän aikaamme, kun he saarnaavat pelastuksesta muulle maailmalle. UM on ratkaissut ongelman antamalla ymmärtää, että ihmiset olivat ainoastaan välinpitämättömiä Nooan julistamiseen (”eivät kiinnittäneet huomiota”). Muut käännökset kuitenkin toteavat suoraan, ettei ihmisillä ollut mitään käsitystä koko vedenpaisumuksesta ennen kuin se tuli. Tämä oli ristiriidassa Jehovan todistajien näkemyksiin nähden, joten se piti muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otyetaan yksi esimerkki

        Matteuksen 24:39:stä.

        UM: He eivät kiinnittäneet huomiota siihen, mitä tapahtui, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois. Samanlainen tulee olemaan Ihmisen Pojan läsnäolo.

        KR92: Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.

        1933/38: eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

        Käännöksessä on päädytty ratkaisuun, joka tukee Jehovan todistajien käsitystä siitä, että Nooa olisi saarnannut aikalaisilleen vedenpaisumuksesta. Näkemys on Jehovan todistajille tärkeä, sillä he pitävät sitä suoraan verrannollisena meidän aikaamme, kun he saarnaavat pelastuksesta muulle maailmalle. UM on ratkaissut ongelman antamalla ymmärtää, että ihmiset olivat ainoastaan välinpitämättömiä Nooan julistamiseen (”eivät kiinnittäneet huomiota”). Muut käännökset kuitenkin toteavat suoraan, ettei ihmisillä ollut mitään käsitystä koko vedenpaisumuksesta ennen kuin se tuli. Tämä oli ristiriidassa Jehovan todistajien näkemyksiin nähden, joten se piti muuttaa.

        Mikä on ongelmasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on ongelmasi?

        Laitan hänen puolestaan toisen esimerkin lisäksi:

        2. Mooseksen kirja 4:21:

        UM: Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Kun olet palannut Egyptiin, katso, että suoritat faraon edessä kaikki ne ihmeet, joiden tekemiseen olen antanut sinulle vallan. Minä kuitenkin annan hänen sydämensä paatua, eikä hän päästä kansaa pois.

        KR92: Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.

        1933/38: Ja Herra sanoi Moosekselle: ”Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.

        Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse.
        -----------------

        Mutta lainaa kirjastosta Turusen kirja.

        Niin ja onhan netissäkin tarjolla:
        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

        Lukuhetkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan hänen puolestaan toisen esimerkin lisäksi:

        2. Mooseksen kirja 4:21:

        UM: Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Kun olet palannut Egyptiin, katso, että suoritat faraon edessä kaikki ne ihmeet, joiden tekemiseen olen antanut sinulle vallan. Minä kuitenkin annan hänen sydämensä paatua, eikä hän päästä kansaa pois.

        KR92: Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.

        1933/38: Ja Herra sanoi Moosekselle: ”Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.

        Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse.
        -----------------

        Mutta lainaa kirjastosta Turusen kirja.

        Niin ja onhan netissäkin tarjolla:
        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

        Lukuhetkiä.

        "Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse."

        Tuolta sivustolta löytyy interlineaari ja voi vertailla englanninkielisiä käännöksiä. Asiassa ei ole paljon selittelylle sijaa, "I will harden his heart" on sanatarkka käännös ja tähän tapaan se asiantuntijoiden tekemissä käännöksissä käännetäänkin.

        https://biblehub.com/interlinear/exodus/4-21.htm

        UM-kääntäjien yritys pehmentää asiaa omaan oppiin sopivammaksi ei edes loppupeleissä paljon auta, sillä tuollakin tavalla kertomuksesta käy ilmi, että faraon sydämen paatuminen oli Jumalan tahto, jotta Jumala pääsisi todistamaan mahtinsa.

        2. Moos. 10 (UM):1 Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Mene faraon eteen, sillä olen antanut hänen sydämensä ja hänen palvelijoidensa sydämen kovettua, jotta voisin tehdä nämä ihmeet hänen edessään 2 ja jotta voisit kertoa pojillesi ja pojanpojillesi, miten ankarasti kohtelin Egyptiä ja millaisia ihmeitä tein heidän keskuudessaan. Te tulette varmasti tietämään, että minä olen Jehova.”

        Ei liene moraalisesti kovin suurta eroa, antaako jonkin asian tapahtua, vaikka pystyisi sen helposti estämään, vai aiheuttaako sen itse. Esim. "annoin lapsen kaatua" vs "kaadoin lapsen".

        Toisaalta, raamatunkohdassa 2. Moos. 8:32 (joka on Kirkkoraamatussa 8:28) esiintyy oikeastikin sellainen muoto, että farao paadutti sydämensä.

        https://biblehub.com/interlinear/exodus/8-32.htm

        Kyseessä on siis myös Raamatun sisäinen sekaannus siitä, miten faraon sydän paatui. Vähän samantapainen sekaannus on Daavidin väenlaskun tapauksessa, jossa yllyttäjä on Jumala tai Saatana riippuen siitä, katsooko Samuelin kirjaa vai Aikakirjaa. Tässä UM on pyrkinyt korjaamaan ristiriidan kääntämällä yllyttäjäksi "joku", vaikka yllyttäjä kieliopillisesti on "hän" eli Jahve. Kirkkoraamattu kääntää kohdan oikein.

        UM:
        2. Sam. 24:1 Jehova vihastui jälleen Israeliin, kun joku yllytti Daavidia kääntymään heitä vastaan ja sanoi: ”Mene, laske Israel ja Juuda.”
        1. Aik. 21:1 Sitten Saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidia laskemaan Israelin.

        KR 1933/38
        2. Sam. 24:1 Mutta Herran viha syttyi taas Israelia kohtaan, niin että hän yllytti Daavidin heitä vastaan, sanoen: "Mene ja laske Israel ja Juuda".
        1. Aik. 21:1 Mutta saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin.

        https://biblehub.com/interlinear/2_samuel/24-1.htm


    • Anonyymi

      Kuuluisin ja keskustelluin kohta on Johanneksen 1:1.

      Uuden maailman käännös (UM): Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.

      KR92: Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

      1933/38: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      Muut käännökset antavat ymmärtää, että Jeesus on Jumala, mutta vartitorni selittää Jeesuksen jumalan kaltaiseksi.

      UM:ssä Jumala kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Mutta se on silloin epäjumala.

      Käännöksen virheellisyys paljastuu kautta Raamatun.
      Esim. 1 kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
      Ja hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala poika!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe