Pakinasta pakinaan

Anonyymi-ap

Korkee on alkanut pakinoitsemaan. (Anteeksi jos muistin nimen väärin, facebookista voi käydä katsomassa)

Jatkuuko puolison hurmioituminen lääketieteestä vai tuleeko matkaan epäonnistumisia/epätietoisuutta/nöyryyttä tuntemattoman edessä? Ehkä kummilapsi jonka puolesta kovasti rukoiltiin, kuolee leikkauspöydälle. Kuka epäonnistui lääketiede vai Jumala? Ehkä molemmat? Entä suru? Kuka lohduttaa ja ketä vai tarvitaanko lohtua? Ehkä synkkä aihe pakinaan, mutta huumoria se on mustakin huumori. Elämä on.

Löytyykö jokin muu vaihtoehto kuin avioero ja vallaton sinkkuelämä?


Positiivista kommenttia fb:ssä on pakinasta annettu. Minusta kirjoitus oli liian stereotyyppinen vapaa-ajattelijamainen. Tuon kaltaista kommenttia mitä vaimo punkku päissään heittää, vapaa-ajattelijat viljelevät täysin selvinpäin, luultavasti, ja itse mielestään viisaina.

7

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No hyvin tuo on kirjoitettu, sujuvaa ja helposti luettavaa tekstiä.

      Itse kiinnitin hiukan huomiota kohtiin, joissa Luttinen tuntuu jäävän sanattomaksi, jos ei vaimolleen niin jollekin toiselle. Kun papisto on hiukan sellaista puhumisen ammattikuntaa, kuten poliitikotkin niin tuntuu epärealistiselta, jotta hän ei saa mitään sanotuksi, vaikka tuntuu kovasti jumalaan uskovan. Jos häntä olisi jo alusta asti epäilyttänyt kristinuskon oikeellisuus, niin silloin tuntuisi uskottavammalta jäädä sanattomaksi.

      Teksti korostaa myös tavattoman paljon naista ja naisen vapautumista taloudellisen alamaisuuden ikeestä. Toisaalta se myös kummastuttaa, että vaimo olisi oikeasti noin julmasti piispan näkemyksiä kyseenalaistanut. Mielenkiintoista kylläkin on se, että mies on tässä se joka on jäänyt jumiin hölmölään, ei nainen.

      Oliko koko jutun isoin oivallus kuitenkin tässä:
      "Kai se on niin, että kun opiskelee jotain,
      missä ei tarvitse oppia mitään hyödyllistä, niin valmistuu ammattiin, missä
      ei tarvitse tehdä mitään hyödyllistä.”
      ”Ja niin teistä kirkonmiehistä tulee yhteiskunnan paapottavia aikuisia, . . ."
      Vuosien korkeakoulutus, joka tuottaa millaisia osaajia yhteiskuntaan? Sadun kertojia? Vai onko heidän tarkoituksensa pönkittää kirkon asemaa?

      Ja raadollisestihan se rahakin sieltä sitten tulee vielä kummittelemaan, kun ei ole sitä avioehtoakaan.
      "Huomenna ilmoitan kirkossa, että väärässä ollaan ja minua tämä touhu ei enää huvita"
      No ehkä nyt ei kuitenkaan. Mutta voisi tuosta saada kyllä jatko-osan variaatioineen, miten piispan elämä suttaantuisi tuollaisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Pöhnässään rouva puhuu kuin vapaa-ajattelija ja piispa toimii kuten vapaa-ajattelijat toiveunissaan uneksuvat.

        Olen samaa mieltä Venla Parantajan kanssa. Hänestä en tiedä, mutta itse pidän lämpimästä huumorista joka pyrkii rakentamaan siltoja ei repimään alas.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­N­­y­­m­f­o­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Pakina on sopivaa nälv luettavaa va-lehteen, mutta ei ehkä muualle.

    • Anonyymi

      Valiitto on sekundaporukka, joilla ei ole tieteellisiä maailmankuvaa mutta jotka eivät myöskään tunne historiaa

      Tässä ilmeisesti porukka vilttuilee törkeästi Martin Lutherille (Luttinen) , joka on suomen kirjakielen isoisä

      Koko johtoporukka on syvältä ja lehti on tyhjäpäinen pakkopullajulkaisu, jolla vältellään pääomaveroa kiinteisöistä ja alvia

    • Anonyymi

      Korkee on tällä telluksella viisain ihminen, ainakin omasta mielestään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe