MUMMU MUISTELEE - PERSPEKTIIVIÄ 80 VUODEN AJALLE

Anonyymi-ap

Nyt on kovat itkut, kun köyhiltä uhataan leikata. Siis on jotakin, mitä voi leikata.

Synnyin sodan jälkeen. Oli ensin pula-aika. Sitten meni viimeinen sotakorvausjuna itään. Saimme tehtaat tuotantoineen omaan käyttöömme.

Vieläkin ihastuttaa TALKOOHENKI. Talkooporukat rakensivat valtavan määrän RINTAMAMIESTALOJA itselleen ja toisilleen. Niissä asutaan vieläkin. Remontoidaan, myydään ja ostetaan.

Mummuni näytti valokuvaa, jossa istui puutarhassa kahvilla skoolaten kahvikupilla. Olivat tosi iloisen näköisiä. Juhlivat sen kunniaksi, että oli tullut KANSANELÄKE. Heilla jokaisella oli tästä lähtien OMAA RAHAA.

Sitten tuli SAIRAUSPÄIVÄRAHA. Äiti innostui, että voisi nyt käyttää sairastumisen varalta pitämänsä pankkitilin muuhun.
Nyyh. Ei voinutkaan. Se sairauskorvaus oli niin pieni.

Tekonologian tuotteita ilmaantui. Pesukone, pölynimuri ym.

Jos köyhillä silloin olisi ollut nykyiset sossun tuet, asunnot nykyistä tasoa, tavaraa tarjolla, kaupat ruokaa ja hedelmiä täynnä. Jotakin pystyy niistä ostamaan.

Jne.

237

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todella hyvää aikaa oli kun ihmisillä taloihinkin oli varaa. Kateeksi käy.

      • Anonyymi

        Aravalainalla ne talot rakennettiin. Lainat piti maksaa. Nykyisin saadaan asumistukea jota ei tarvitse maksaa koskaan takaisin. Ei tarvitse velaksi rakentaa ja maksaa korkoa. Kyllä nyt elitasoa pidetään valtion tuella velaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aravalainalla ne talot rakennettiin. Lainat piti maksaa. Nykyisin saadaan asumistukea jota ei tarvitse maksaa koskaan takaisin. Ei tarvitse velaksi rakentaa ja maksaa korkoa. Kyllä nyt elitasoa pidetään valtion tuella velaksi.

        Niin ne lainat maksettiin muutamassa vuodessa pois.

        Ostovoima oli kova ihan tavallisella kaupankassalla sekä siivoojalla.

        Työvoimapulaa ole ollut enää -90luvun jälkeen. Ainoastaan halpatyövoimapula.


        Nyt ei riitä edes paperityöläisen palkka elättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne lainat maksettiin muutamassa vuodessa pois.

        Ostovoima oli kova ihan tavallisella kaupankassalla sekä siivoojalla.

        Työvoimapulaa ole ollut enää -90luvun jälkeen. Ainoastaan halpatyövoimapula.


        Nyt ei riitä edes paperityöläisen palkka elättämään.

        Kumpiko meistä olikaan elänyt silloin ennen. Minä muistan ja tiedän, sinä luulet.


      • Anonyymi

        Ennen oli kaikilla talot, torpparit ja mäkitupalaiset mukaan lukien.

        Sitten ihmiset pakkaantui kaupunkeihin ja osa jäi ilman kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli kaikilla talot, torpparit ja mäkitupalaiset mukaan lukien.

        Sitten ihmiset pakkaantui kaupunkeihin ja osa jäi ilman kotia.

        Ei ollut ennen kaikilla omaa taloa. Oli piikoja, renkejä, kiertolaisia sun muuta sakkia. . Nämä kuolivat nuorempina kuin nykyinen halpatyövoima. MUTTA EIHÄN TÄSSÄ VOI KOKO HISTORIAA KERTOA. Nykyään ihmisiä on liikaa tällä pallolla.
        Jos sinä onnistut elämään 80 vuotiaaksi, on sinulla erilainen näkymä taaksesi katsoessasi kuin minulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiko meistä olikaan elänyt silloin ennen. Minä muistan ja tiedän, sinä luulet.

        Sinä et muista oikein enää mitään koska olet noin vanha. Pelottaako sinua muuten se tosiseikka että saatat kuolla koska vaan minne vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et muista oikein enää mitään koska olet noin vanha. Pelottaako sinua muuten se tosiseikka että saatat kuolla koska vaan minne vaan?

        Nuoret kuolee päihteisiin. Se on jokapäiväinen ilmiö ympäri Suomea. Osa menee päättömällä autonrälläämisellä. Ylensyömiseenkin päätyy monen nelikymppisen elämä samoin syöpään kun ei tajuta ruokavalion päälle yhtikäs mitään. Keuhkotkin jaskana monella kun on kiva vapettaa ja vetää kaikkea muutakin keuhkoihinsa paperitölleistä.
        Heikot sortuu elonteillä. Se on luonnon laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret kuolee päihteisiin. Se on jokapäiväinen ilmiö ympäri Suomea. Osa menee päättömällä autonrälläämisellä. Ylensyömiseenkin päätyy monen nelikymppisen elämä samoin syöpään kun ei tajuta ruokavalion päälle yhtikäs mitään. Keuhkotkin jaskana monella kun on kiva vapettaa ja vetää kaikkea muutakin keuhkoihinsa paperitölleistä.
        Heikot sortuu elonteillä. Se on luonnon laki.

        Ei pelota kuolla. Minä muistan ihmisten mielestä liiankin hyvin. Olen kirjoittanut tähän ketjuun yöllä aikani kuluksi, kun olen herännyt ja valvonut jonkin aikaa. Sen huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aravalainalla ne talot rakennettiin. Lainat piti maksaa. Nykyisin saadaan asumistukea jota ei tarvitse maksaa koskaan takaisin. Ei tarvitse velaksi rakentaa ja maksaa korkoa. Kyllä nyt elitasoa pidetään valtion tuella velaksi.

        Aravalainat söi inflaatio, ei niitä tarvinnut takaisin maksaa. Komeat pytingit saitte melkein ilmaiseksi, me vanhatpojat ja -piiat emme aravalainaa saaneet vaan yritimme säästää pesämunaa asuntoon. Säästöt söi inflaatio eli sillä tavalla me vanhatpojat ja -piiat maksoimme perheellisten ökyasunnot. Kun sitten inflaatio vähän hellitti ja saimme säästöön asunnon käsirahan, niin nostettiin lainankorko taivaisiin. Minäkin maksoin 11 % korkoa ja lisäksi SYP peri jotakin ihmemaksua, mistä ei oltu sovittu.
        Pirttiviljely on AINA kannattanut Suomessa! Ilmankos sitä sanotaankin, että lapsi tuo leivän tullessaan. Ja muunkin leveän elämän. Vanhemmilleen.
        Oli perheelliseltä työkaverilta pudonnut tilinauha tielle ja minä löysin. Veronpidätys 24 %, minulla 42 % vaikka en kirkolle mitään maksanut. Tässäkin se Suomen Perustuslain takaama kansalaisten tasa-arvoisuus oikein loistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aravalainat söi inflaatio, ei niitä tarvinnut takaisin maksaa. Komeat pytingit saitte melkein ilmaiseksi, me vanhatpojat ja -piiat emme aravalainaa saaneet vaan yritimme säästää pesämunaa asuntoon. Säästöt söi inflaatio eli sillä tavalla me vanhatpojat ja -piiat maksoimme perheellisten ökyasunnot. Kun sitten inflaatio vähän hellitti ja saimme säästöön asunnon käsirahan, niin nostettiin lainankorko taivaisiin. Minäkin maksoin 11 % korkoa ja lisäksi SYP peri jotakin ihmemaksua, mistä ei oltu sovittu.
        Pirttiviljely on AINA kannattanut Suomessa! Ilmankos sitä sanotaankin, että lapsi tuo leivän tullessaan. Ja muunkin leveän elämän. Vanhemmilleen.
        Oli perheelliseltä työkaverilta pudonnut tilinauha tielle ja minä löysin. Veronpidätys 24 %, minulla 42 % vaikka en kirkolle mitään maksanut. Tässäkin se Suomen Perustuslain takaama kansalaisten tasa-arvoisuus oikein loistaa!

        Kuten tuolla myöhemmin kerron "meidän komea pytinki" rakennettiin hartiavoimin , kun isäntä palasi sodasta. Lainoja maksettiin 7 vuotta. Kuoletukset söivät minulta ruoan. Nälkä on tuttu asia. Niin komeuteen kuului kaivo ja puucee ja halkokellari ja lämmitysuunit.

        Kun minä jouduin ostamaan asunnon paikkakuntaa vaihtaessa, en saanut pankkilainaa, vaan pankinjohtaja hankki kaksi yksityistä lainaa. Korko 24 % ja maksuaika 4 vuotta ja se oli henkilökohtaista, myös aikakauden vaatimaa. Kun olin syntynyt alaluokkaan. Luokkaloikka yliopiston avulla ei toteutunut silloin ollenkaan eikä juuri lainkaan vieläkään. Nyt on paljon akateemisia työttömiä.

        Yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen eikä koko ihmiskunta muutenkaan. Ja erilaisia vaiheita on. Ei ole mitään perustuslakia, joka takaisi sen.

        Katkeruus ja kateus ei auta yhtään. En osaa neuvoa, mikä auttaisi. Parhaansa voi tehdä, ei muuta, ellei ryhdy kommunistiksi - ai niin, niitähän ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret kuolee päihteisiin. Se on jokapäiväinen ilmiö ympäri Suomea. Osa menee päättömällä autonrälläämisellä. Ylensyömiseenkin päätyy monen nelikymppisen elämä samoin syöpään kun ei tajuta ruokavalion päälle yhtikäs mitään. Keuhkotkin jaskana monella kun on kiva vapettaa ja vetää kaikkea muutakin keuhkoihinsa paperitölleistä.
        Heikot sortuu elonteillä. Se on luonnon laki.

        Aika pieni osa menee "autonrälläämisellä", ainakin jos verrataan 1970-lukuun ja sinne. Silloin liikenteessä kuoli vuodessa toistatuhatta ihmistä, vaikka liikennemäärät olivat paljon pienempiä. Nyt 196 (vuonna 2022).


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­­­N­­y­m­­­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­­N­­y­m­­f­­­o­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18183974k

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Se aika oli kauan ennen persuja.

      • Anonyymi

        Persujen kulta-aika oli 30-luvulla. Talonpoikaismarssi ja kaikkea.


      • Anonyymi

        minkähän takia ketjussa käyneiden luku on ainaa vaan 666, ei ole ,uuttunut vaikka olen käynyt, että muuttuisi


    • Anonyymi

      Nykyäänhän se vasta huonot ajat on kun palkasta voi mennä 80% asumiseen. Ei näin kurjaa oo ollut ikinä.

      • Anonyymi

        Hehheh. Silloin asuttiin piharakennuksissa ja vinttihuoneissa vuokralla. Ei ollut mukavuuksia juuri mitään. Lainoja maksettiin vuosikymmeniä. Lapset ,nuoret ja aikuiset kulkivat harkoissa polkupyörillä. Pula oli kaikesta, mutta ei rutistu. Sen sijaan tehtiin itse elämämme eteen ja myös talkoilla. Nykyinen pullamössöporukka ei tiedä puutteesta ja kurjuudesta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Silloin asuttiin piharakennuksissa ja vinttihuoneissa vuokralla. Ei ollut mukavuuksia juuri mitään. Lainoja maksettiin vuosikymmeniä. Lapset ,nuoret ja aikuiset kulkivat harkoissa polkupyörillä. Pula oli kaikesta, mutta ei rutistu. Sen sijaan tehtiin itse elämämme eteen ja myös talkoilla. Nykyinen pullamössöporukka ei tiedä puutteesta ja kurjuudesta mitään.

        Mistä saitte fillarit? Nykyään ei ole varaa sellaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saitte fillarit? Nykyään ei ole varaa sellaisiin?

        Ei niitä nykyään kukaan osta. Varasta, niin muutkin tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä nykyään kukaan osta. Varasta, niin muutkin tekee.

        Niihän nää mummot aina romantisoi että kovaa oli tiukkaa oli. Paskaakaan eivät tiedä kuinka kova on nykymeno. Mikään ei koskaan riitä ei mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihän nää mummot aina romantisoi että kovaa oli tiukkaa oli. Paskaakaan eivät tiedä kuinka kova on nykymeno. Mikään ei koskaan riitä ei mikään.

        Minä mummo en romantisoi mitään. Halusin vain tuoda myönteisiä muistoja esille pula-ajasta.
        Sitten alkoikin nousukausi. Jokainen vuosi oli aina parempi kuin edellinen. Ei ollut uhkana
        luonnonkatastrofia. Nuorisolla oli toivoa elämässä. -Nyt on nuoriso pulassa, kun on tulevaisuus täynnä uhkia.

        "Mikään ei koskaan riitä mikään." 1960 luvun lopulla ja 1972 luvun alussa opiskelin Hesassa ja asuin joskus"kommuunissa" = kerrostalohuoneisto,jossa meitä asui kaksikin per huone. Tai surkeassa alivuokralaiskopissa. -Nykyään opiskelijoille ei kelpaa enää mikään, aina vaan parempaa pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mummo en romantisoi mitään. Halusin vain tuoda myönteisiä muistoja esille pula-ajasta.
        Sitten alkoikin nousukausi. Jokainen vuosi oli aina parempi kuin edellinen. Ei ollut uhkana
        luonnonkatastrofia. Nuorisolla oli toivoa elämässä. -Nyt on nuoriso pulassa, kun on tulevaisuus täynnä uhkia.

        "Mikään ei koskaan riitä mikään." 1960 luvun lopulla ja 1972 luvun alussa opiskelin Hesassa ja asuin joskus"kommuunissa" = kerrostalohuoneisto,jossa meitä asui kaksikin per huone. Tai surkeassa alivuokralaiskopissa. -Nykyään opiskelijoille ei kelpaa enää mikään, aina vaan parempaa pitää olla.

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan. Minimituloilla kun elää 30 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan. Minimituloilla kun elää 30 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.

        Minulla ei aika kultaa muistoja. Itse asiassa mieleeni muistui TÄMÄ ILMIÖ: VIIDEN VUODEN SODAN JÄLKEEN JOKA PUOLELLA SUOMEA RAKENNETTIIN TALKOILLA RINTAMAMIESTALOJA.

        Halusin muistuttaa siitä. Voitaisiinko nyt talkoohengellä tehdä jotakin? On päinvastainen tilanne. Silloin oltiin saatu ITSENÄINEN SUOMI, nythän se on menetetty. NATO oli viimeinen naula arkkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei aika kultaa muistoja. Itse asiassa mieleeni muistui TÄMÄ ILMIÖ: VIIDEN VUODEN SODAN JÄLKEEN JOKA PUOLELLA SUOMEA RAKENNETTIIN TALKOILLA RINTAMAMIESTALOJA.

        Halusin muistuttaa siitä. Voitaisiinko nyt talkoohengellä tehdä jotakin? On päinvastainen tilanne. Silloin oltiin saatu ITSENÄINEN SUOMI, nythän se on menetetty. NATO oli viimeinen naula arkkuun.

        Ei niitä tietääkseni talkoohengellä rakennettu ja talokin piti olla aikaisemmin, eli evakoilla ei tapahtunut mitään sosiaaliluokkaista nousua mäkitupalaisesta talonpojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei aika kultaa muistoja. Itse asiassa mieleeni muistui TÄMÄ ILMIÖ: VIIDEN VUODEN SODAN JÄLKEEN JOKA PUOLELLA SUOMEA RAKENNETTIIN TALKOILLA RINTAMAMIESTALOJA.

        Halusin muistuttaa siitä. Voitaisiinko nyt talkoohengellä tehdä jotakin? On päinvastainen tilanne. Silloin oltiin saatu ITSENÄINEN SUOMI, nythän se on menetetty. NATO oli viimeinen naula arkkuun.

        Olet onneksi viimeisiä kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saitte fillarit? Nykyään ei ole varaa sellaisiin?

        Ainahan fillarin voi varastaa niin kuin monet tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihän nää mummot aina romantisoi että kovaa oli tiukkaa oli. Paskaakaan eivät tiedä kuinka kova on nykymeno. Mikään ei koskaan riitä ei mikään.

        Ja mitä enemmän annetaan, sitä enemmän pyydetään lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mummo en romantisoi mitään. Halusin vain tuoda myönteisiä muistoja esille pula-ajasta.
        Sitten alkoikin nousukausi. Jokainen vuosi oli aina parempi kuin edellinen. Ei ollut uhkana
        luonnonkatastrofia. Nuorisolla oli toivoa elämässä. -Nyt on nuoriso pulassa, kun on tulevaisuus täynnä uhkia.

        "Mikään ei koskaan riitä mikään." 1960 luvun lopulla ja 1972 luvun alussa opiskelin Hesassa ja asuin joskus"kommuunissa" = kerrostalohuoneisto,jossa meitä asui kaksikin per huone. Tai surkeassa alivuokralaiskopissa. -Nykyään opiskelijoille ei kelpaa enää mikään, aina vaan parempaa pitää olla.

        Se oli Stadi jo ennen vanhaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan. Minimituloilla kun elää 30 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.

        Ei kannata valita väärää ammattia. Jos niin vahingossa teki, aina on uudelleenkouluttautumisen mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihän nää mummot aina romantisoi että kovaa oli tiukkaa oli. Paskaakaan eivät tiedä kuinka kova on nykymeno. Mikään ei koskaan riitä ei mikään.

        Ei riitäkään! Näille laiskoille rutisijoille ei mikään riitä. Minäkin tunnen monta, ihan lähisukulaisiakin joutomiehistä FM:än asti. Hyvin näkyvät pärjäävän työtä tekemättä. Jatkuva rutina silti, elämäntapatyöttömillä.
        Me sota-ajan lapset käytiin ammattikoulu ja mentiin töihin. Ja lisää kouluja ja taas töihin. Siihen työhön, mitä satuttiin saamaan. Minäkin kolun parhaat paperit taskussani teknikkona Ruotsiin telakalle siivoamaan. Siihen aikaan se nälkä aiheutti pakkoliikkeitä, joita työksi kutsutaan. Nyt ei ole nälkä, kun sosiaalihuolto soppaa tuo, eikä niitä nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä enää tunneta. Rutina on kova. Kuulemma me olemme niitä hyödyttömiä suursyömäreitä, joitten eläkkeet nämä elämäntapatyöttömät joutuvat maksamaan. Vaan mistä muka maksatte? Itse olemme työpalkoistamme eläkkeemme maksaneet ja eläkevakuutusyhtiöt tilit pörssipelillä lihottaneet. Ei tarvitse muitten maksaa centtiäkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan. Minimituloilla kun elää 30 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.

        Joo. Tunnen minäkin monta, jotka eivät löydä töitä valmistuttuaan. Ei löydy sitä 5000+ kuukausipalkkaista toimitusjohtajatason työtä, vaikka peruskoulusta valmistuikin. Tai yliopistosta sitten, kun pois potkaistiin jotakin sukupuolten moninaisuuteen perehtymästä.
        Sota-aikana se minäkin synnyin, ryssä pommitti 7 km:n päähän. Ja ns paskaduunista se työelämä alkoi koulujen jälkeen. Oikeaan vuokra-asuntoon pääsin asumaan jo 30 -vuotiaana, siihen asti alivuokralaisena kaksin tai yksin milloin minkäkinlaisessa kämpässä. Ja tästä noin 10 v päästä oli ensimmäinen kehnosti rakennettu oma asunto-osake, kaksio, maksettu. Isäukko aikanaan oman katon alle pääsi muuttamaan 42 -vuotiaana. Kaikki rakennukset rappiolla ja pellot (3,5 ha) ryöstöviljelty, viljan jyvissäkin vain kuoret, sisällä tyhjää. Minä muista tuon. Ja sen kynnöspeltojen alunan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata valita väärää ammattia. Jos niin vahingossa teki, aina on uudelleenkouluttautumisen mahdollisuus.

        Kun viitsisi edes sen vääränkin ammatin opetella. Vaan kun ei, siihenhän pitäisi herätäkin melkein joka aamu ainakin yhdeksältä tai ehkä ennenkin? Kuka sellaista jaksaa! Ja kirjoittaakin pitäisi osata kynällä paperille! Eihän sitä enää edes opeteta, ei ole opetettu moneen vuoteen! Ja sitten vielä laiskaksi haukkuvat, vaikka minä en tee mitään!!!


    • Anonyymi

      Jos on valmistunut ammattiin, jossa työllisyys on huono, pitää opiskella jotakin muuta, jossa on työvoimapulaa. - Niinhän monet ovat tehneet.

      • Anonyymi

        Ennen oli tarjolla paljon ruumiillista työtä, raskastakin. Se tuhosi ihmisen terveyden. TULI KONEET PELASTAMAAN TILANTEEN. Tämän vaiheen olen nähnyt.

        Nyt tarvitaan enemmän ÄLYÄ ja koulutusta. Puolella ihmisistä älykkyys on keskitasoa tai alle sen. Tuleeko nyt TEKOÄLYSTÄ tyhmempien pelastaja. Viekö se töitä älykkäämmiltä. Tämän kokeminen on teidän aikakauttanne.


      • Anonyymi

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan toiseenkaan ammattiin. Minimituloilla kun elää 50 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli tarjolla paljon ruumiillista työtä, raskastakin. Se tuhosi ihmisen terveyden. TULI KONEET PELASTAMAAN TILANTEEN. Tämän vaiheen olen nähnyt.

        Nyt tarvitaan enemmän ÄLYÄ ja koulutusta. Puolella ihmisistä älykkyys on keskitasoa tai alle sen. Tuleeko nyt TEKOÄLYSTÄ tyhmempien pelastaja. Viekö se töitä älykkäämmiltä. Tämän kokeminen on teidän aikakauttanne.

        Suoraan sanoen jos suurimman osan ihmisiä logiikka kirjoitettaisiin tekoälyyn, niin edessä olisi täydellinen kaaos, ja sellainenhan se taitaa "in-real life" ollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoraan sanoen jos suurimman osan ihmisiä logiikka kirjoitettaisiin tekoälyyn, niin edessä olisi täydellinen kaaos, ja sellainenhan se taitaa "in-real life" ollakin.

        Ajatellaan logiikan kannalta niin sanottua väärää dilemmaa
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Väärä_dilemma
        "Väärä dilemma on yksi yleisimmistä argumentaatiovirheistä."

        Kyseinen looginen virhe on seuraus musta-valkoisesta ajattelusta, esimerkiksi
        "Stacey vastusti kapitalismia, joten hänen täytyy olla kommunisti."
        on looginen väärän vastakkainasettelun argumentaatiovirhe.

        Koska taidan vähän java srctipt koodia, yritin tehdä kyseisestä loogisesta virheestä koodia.
        Ei siitä mitään tullut, ymmärrettävästi, koska tietotekniikka ei ymmärrä virheellistä logiikkaa - syntax error.
        Tästä syntyi ahaa-elämys, jos haluaa mallintaa sosiolooggisen yhteiskunnan, ja sen tietosisällöt, tarvitaan koodia jokaisen yhteiskunnan jäsenen kohdalla erikseen - vaikka todelliset reaalimaailman entiteetit ja niiden tietoarvo ovat yksi ja sama.

        Tämä tietenkin herättää kysymyksen mikä näistä monista tietoarvoista pitäisi kirjoittaa vaikkapa johonkin viralliseen tietojärjestelmään, tai jos näitä tietoarvoja jouduttaisiin käsittelemään ristiin, mallinnuksen eri "subjekti-maailmojen" välillä, kuinka näitä tietoja voisi edes käsitellä - Syntax error.

        Niinpä väitän, että tekoälyllinen yhteiskunnan mallinnus - sen eri subjekti-maailmat sisältäen - toisi selkeyttä, huh, tavattoman kaoottiseen sosiolooggiseen vuorovaikutelmaan ja sen eri suuntaisten pyrkimysten vaikuntamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan toiseenkaan ammattiin. Minimituloilla kun elää 50 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.

        Jos opiskelee toista ammattia alalta, jolla on huutava työvoimapula, opiskelijoita jo revitään töihin, EIKÄ SAA SITTENKÄÄN TÖITÄ, on siinä ihmisessä itsessään puutteita. Täytyy vaan sitten hyväksyä kohtalonsa työelämässä.

        EHDOTUS: kolmannelle sektorille auttamistyöhön. -Tätä olen elämäni aikana nähnyt ja kunnioitan niitä auttajia. Sehän on melkein kuin niiden rintamamiestalojen talkoilla rakentamista. KOLMAS SEKTORI TEKEE TODELLA TARPEELLISTA TYÖTÄ.


      • Anonyymi

        Ennen mentiin työhön kuin työhön ja sitten vaihettiin , kun löytyi parempaa. Nyt ei kelpaa mikään. Jos kuvittelet olevasi laulaja tai jääkiekkoilija, jäät odottelemaan NHL paikkaa tai stadikkakeikkaa sossun luukun viereen ja lihomaan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monihan ei löydä töitä valmistuttuaan toiseenkaan ammattiin. Minimituloilla kun elää 50 vuotta ei oikein aika kultaa muistoja.

        Mitä olet tehnyt että olet joutunut tälläiseen tilanteeseen? Oletko muistanut sulkea ylimääräiset maksukanavat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen mentiin työhön kuin työhön ja sitten vaihettiin , kun löytyi parempaa. Nyt ei kelpaa mikään. Jos kuvittelet olevasi laulaja tai jääkiekkoilija, jäät odottelemaan NHL paikkaa tai stadikkakeikkaa sossun luukun viereen ja lihomaan siihen.

        Kyllä ennen mentiin työstä työhön. Nyt ei mennä kun töitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ennen mentiin työstä työhön. Nyt ei mennä kun töitä ei ole.

        Mentiin ja mentiin. Kyllä juna ennenkin kuljetti hiljaista miestä siirtotyömaalle. Työttömät kahlasivat umpihangessa kaataen lumituhopuita. Oli sokerijuurikkaan harvennusta, lapsenpiian hommia ym. Maanviljelys oli Suomen pääelinkeino, ja kausitöihin kyllä pääsi. Ja jos lapsenruokot jäivät maksamatta tai meni autonrattiin juovuspäissään, pääsi pakkotöihin lentokenttää rakentamaan.
        Töitä on nykyäänkin vaikka kuinka paljon, mutta työ ei tunnu kelpaavan, kun on kuormittavaa ja uuvuttavaa ja stressaavaa. Ennen ei ollut niin.


    • Anonyymi

      PÄÄTIN VÄLTTÄÄ ITSESTÄNI/OMASTA ELÄMÄSTÄNI KERTOMISTA. Yleisiä trendejä ja ilmiöitä vaan.

      Kyllästyttää vaan tuo "muistojen kultaaminen." En kultaa. Onneksi kaikkea pahaa ja rankkaa ei tarvitse muistaa. Riittä tieto siitä, että sellaistakin oli ja paljon. Kun hyvää pulpahtaa mieleen, jään sitä muistelemaan.

      Ja tuohon historiattomuuteen nykyajan tilanteen arvioinnissa pikkuisen yritin sitä perspektiiviä menneeseen antaa. Kehitystä on tapahtunut. Eteenpäin on menty ihmisten oloissa. Lamaakin on minun aikana ollut. Puhutaan 90-luvun lama-ajan lapsista, joissa laman jäljet näkyvät aikuisinakin.

      Omasta elämästä puhun kohtalona. Ei minulta sodan aikana siitettynä kysytty haluanko syntyä Suomeen juuri tänä ajankohtana, aikakautena. Minä kuuluin ensimmäiseen suureen ikäluokkaan. - Te nuoremmat kuulutte pieneviin ikäluokkiin ja mamujen tuloon Suomeen, jne.

      • Anonyymi

        Kun olin lapsi, sain tietoni maailmasta/maailmalta putkiradioista js Hämeen Sanomista. Ihan koto-Suomen maailmassa sai elää. Te elätte digimaailmassa. Tietoonne tulee kaiken maailman asiat koko pallolta ja varsinkin huonot uutiset. Miten saatte nuppinne pidettyä koossa!! Ja miten saatte pidettyä kateutenne kontrollissa, kun hyvinvointia muualla näkyy filttereitten kautta kuvattuna monilta näytöiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin lapsi, sain tietoni maailmasta/maailmalta putkiradioista js Hämeen Sanomista. Ihan koto-Suomen maailmassa sai elää. Te elätte digimaailmassa. Tietoonne tulee kaiken maailman asiat koko pallolta ja varsinkin huonot uutiset. Miten saatte nuppinne pidettyä koossa!! Ja miten saatte pidettyä kateutenne kontrollissa, kun hyvinvointia muualla näkyy filttereitten kautta kuvattuna monilta näytöiltä.

        Voi sinnuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin lapsi, sain tietoni maailmasta/maailmalta putkiradioista js Hämeen Sanomista. Ihan koto-Suomen maailmassa sai elää. Te elätte digimaailmassa. Tietoonne tulee kaiken maailman asiat koko pallolta ja varsinkin huonot uutiset. Miten saatte nuppinne pidettyä koossa!! Ja miten saatte pidettyä kateutenne kontrollissa, kun hyvinvointia muualla näkyy filttereitten kautta kuvattuna monilta näytöiltä.

        Olen täysin samaa mieltä vaikka ilmeisesti nuorempi olenkin. Tämä digi nuoriso kyllä löytää kadehdittavaa Amerikasta ja ongelman jostain Nepalista. Hämeensanomia eivät lue tietenkään. Heistä ei ole mihinkään tosipaikan tullen. Aivan ovat vieraantuneet todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinnuu.

        Hämeen Sanomista sai varmaan aika vääristyneen kuvan maailmasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeen Sanomista sai varmaan aika vääristyneen kuvan maailmasta?

        Hämeen Sanomista ei saanut oikein mitään kuvaa maailmasta.

        Nyt teidän nuorempien selvitä infon ja disinfon tulvassa. Virallisesa mediassa on kuulemma ihan vääristeltyä tietoa. Netistä en uskalla edes esittää arviota.

        Ja sitten some. Ja sitten kaikki mielikuvitusjutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeen Sanomista ei saanut oikein mitään kuvaa maailmasta.

        Nyt teidän nuorempien selvitä infon ja disinfon tulvassa. Virallisesa mediassa on kuulemma ihan vääristeltyä tietoa. Netistä en uskalla edes esittää arviota.

        Ja sitten some. Ja sitten kaikki mielikuvitusjutut.

        Ai nämä mitä olet tännekin kertoillut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeen Sanomista sai varmaan aika vääristyneen kuvan maailmasta?

        Nykyään voi lukea fasismin uusimmat trendit.


    • Anonyymi

      Kun myö lähettiin Karjalasta sinne jäi filtterit navettaan.

    • Anonyymi

      NYT KUN TEITÄ ON MUISTUTETTU SIITÄ, ETTÄ maailma on ollut olemassa jo ennen kuin synnyitte ja jo yhden mummun eliniän aikana muuttunut niin, ettei olisi aikoinaan osannut kuvitellakaan, ottakaa ketjulle uusi aihe.

      Avatkaa vaikka ketju siitä, miten on mahdollista, että samaan aikaan on huomattava työttömyys ja kauhea työvoimapula. Mitä tilanteelle voisi tehdä.

      • Anonyymi

        Voisi ehkä pakottaa ihmiset töihin ilman palkkaa koska kukaan ei nykyään halua maksaa työnteosta koska se vähentää omia voittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi ehkä pakottaa ihmiset töihin ilman palkkaa koska kukaan ei nykyään halua maksaa työnteosta koska se vähentää omia voittoja.

        Ei kai nyt sentään. Riittää, että jokainen alkaa tekemään työtä kykyjensä mukaan ja julkinen palkkataso pudotetaan max 5000 euroa/kk. Eläkekatto 3500 euroa/kk. Tuilla eläville ja ulkomaille ei anneta rahaa, vaan kuponkeja vastaan Suomalaisia tuotteita. Näin työkin lisääntyy.


      • Anonyymi

        Avoimia työpaikkoja Hämeenlinnassa 290 kpl, joista 200 kokopäivätyötä, osa muilla paikka kunnilla, paikoista puolet ns. hoiva-alalla.
        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?locations=Hämeenlinna

        Kesätyö, Puunhankinta
        Etsimme kesätyöntekijöiksi metsäalan opiskelijoita. Puunhankinnan tehtävissä tarvitaan mahdollisuutta oman auton käyttöön.
        - Risusavotta siis vain alan opiskelijoille ja auton omistajille. Kultaisessa menneisyydessä taisi riittää kaksi kättä.

        Muu kouluttaja
        iltatyö. Toivomme sinulta kiinnostusta tiede- ja teknologiakasvatukseen sekä tutkivaa ja innostavaa työskentelyotetta. Oppimispolkujamme ovat robotiikka, ohjelmointi sekä luonnontieteet
        - Eli osapäivätyö. Riittäisikö java srcipin perusteiden osaaminen.

        Hankinta-asiantuntija, tule meille toteuttamaan kaupunkirakenteen hankintoja!
        Me Hämeenlinnan kaupungilla etsimme nyt motivoitunutta hankinta-asiantuntijaa toteuttamaan kaupunkirakenteen hankintoja yhdessä toimialan asiantuntijoidemme kanssa
        - Ei koulutusvaatimuksia. Luulisi että tehtävä on vaativa.

        Noin 20 sairaanhoitajan paikkaa.
        Noin 60 hoitajan paikkaa.

        Yhdyskuntarakentaja (11 paikkaa, määräaikainen), Hämeenlinnan kaupunki
        Työ sisältää monipuolisia viherkunnossapidon ja viherrakentamisen tehtäviä.
        Kelpoisuusvaatimuksena on toisen asteen ammattitutkinto tai vastaava työkokemuksella hankittu osaaminen. Työkokemus1-5 vuotta
        - Kaikkeen tarvitaan nykyään alan koulutus ja työkokemusta.

        Porrassiivooja, 2 paikkaa
        Toivomme sinulta aiempaa kokemusta alalta
        - Kokemusmuuri (vrt. maksumuuri) joka työssä.

        Osa-aikanen Rakennussiivooja Assi sairaalalle
        Eduksi katsomme: Aikaisempi kokemus rakennussiivoojan työstä tai rakennustyömaalla työskentelemisestä
        - Huh huh.

        Haussa AHKERA keittiöapulainen
        - Kuka ei olisi.
        TYÖSSÄ VAADITAAN: Voimassa olevaa hygieniapassia.
        - Koulutusmuuri.

        Virastomestari, vuorotteluvapaan sijainen
        Toivomme sinulta ulospäinsuuntautuneisuutta, kykyä sekä itsenäiseen että tiimissä työskentelyyn, asiakaspalveluhenkisyyttä, yleisten toimisto-ohjelmien hallintaa sekä vastuullista työotetta.
        - Harmi kun olen introvertti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoimia työpaikkoja Hämeenlinnassa 290 kpl, joista 200 kokopäivätyötä, osa muilla paikka kunnilla, paikoista puolet ns. hoiva-alalla.
        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?locations=Hämeenlinna

        Kesätyö, Puunhankinta
        Etsimme kesätyöntekijöiksi metsäalan opiskelijoita. Puunhankinnan tehtävissä tarvitaan mahdollisuutta oman auton käyttöön.
        - Risusavotta siis vain alan opiskelijoille ja auton omistajille. Kultaisessa menneisyydessä taisi riittää kaksi kättä.

        Muu kouluttaja
        iltatyö. Toivomme sinulta kiinnostusta tiede- ja teknologiakasvatukseen sekä tutkivaa ja innostavaa työskentelyotetta. Oppimispolkujamme ovat robotiikka, ohjelmointi sekä luonnontieteet
        - Eli osapäivätyö. Riittäisikö java srcipin perusteiden osaaminen.

        Hankinta-asiantuntija, tule meille toteuttamaan kaupunkirakenteen hankintoja!
        Me Hämeenlinnan kaupungilla etsimme nyt motivoitunutta hankinta-asiantuntijaa toteuttamaan kaupunkirakenteen hankintoja yhdessä toimialan asiantuntijoidemme kanssa
        - Ei koulutusvaatimuksia. Luulisi että tehtävä on vaativa.

        Noin 20 sairaanhoitajan paikkaa.
        Noin 60 hoitajan paikkaa.

        Yhdyskuntarakentaja (11 paikkaa, määräaikainen), Hämeenlinnan kaupunki
        Työ sisältää monipuolisia viherkunnossapidon ja viherrakentamisen tehtäviä.
        Kelpoisuusvaatimuksena on toisen asteen ammattitutkinto tai vastaava työkokemuksella hankittu osaaminen. Työkokemus1-5 vuotta
        - Kaikkeen tarvitaan nykyään alan koulutus ja työkokemusta.

        Porrassiivooja, 2 paikkaa
        Toivomme sinulta aiempaa kokemusta alalta
        - Kokemusmuuri (vrt. maksumuuri) joka työssä.

        Osa-aikanen Rakennussiivooja Assi sairaalalle
        Eduksi katsomme: Aikaisempi kokemus rakennussiivoojan työstä tai rakennustyömaalla työskentelemisestä
        - Huh huh.

        Haussa AHKERA keittiöapulainen
        - Kuka ei olisi.
        TYÖSSÄ VAADITAAN: Voimassa olevaa hygieniapassia.
        - Koulutusmuuri.

        Virastomestari, vuorotteluvapaan sijainen
        Toivomme sinulta ulospäinsuuntautuneisuutta, kykyä sekä itsenäiseen että tiimissä työskentelyyn, asiakaspalveluhenkisyyttä, yleisten toimisto-ohjelmien hallintaa sekä vastuullista työotetta.
        - Harmi kun olen introvertti.

        KIITOS SINULLE, ETTÄ NÄIT TÄMÄN VAIVAN. Erittelit ja esittelit, mitä on tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIITOS SINULLE, ETTÄ NÄIT TÄMÄN VAIVAN. Erittelit ja esittelit, mitä on tarjolla.

        KANNATTAISI AVATA KETJU, JOSSA YLLÄ OLEVA ERITTELY OLISI HETI SALUSSA. Siitä sitten asiallista keskustelua.

        Älkää köyhät tapelko keskenänne. Eliitti teidän vihollinen on ja rahjat kerää itselleen.


    • Anonyymi

      Työ olisi eräänlainen korvaus siitä että on saanut Kelasta rahaa joka on ensin riistetty rikkailta.

      • Anonyymi

        Riistetty yrittäjiltä.


    • Anonyymi

      Kyllä ne nuoret voisivat painua kalaan sienestämään ja marjastamaan esim. Sitten voisivat toimittaa luonnon antimet äidilleen/isälleen joka laittaisi heille niistä ruokaa. Myös lumitöitä voisivat lapset tehdä talonmiehen apuna. Mutta ei ollaan vaan tabletilla ja odotellan että äiti tilaa pizzat ja vielä noutaa ne ovelta. Äiti sitten vie pizzalaatikon nuorelle joka ei edes pääse ylös löhötuolistaan.

    • Anonyymi

      googlaa: TYÖVOIMAPULA

      Sieltä löytyy tietoa. Ei tarvitse lässytellä täällä.

      • Anonyymi

        Esimerkki: LAITOS- TAI TOIMISTO SIIVOOJA heti saisi töitä

        Vaatii 1,5 vuoden koulutuksen. Palkka vain paritonnia.

        Koneet tekee raskaimmat työt. Sopii monenlaiselle ihmiselle. Saa vaikka päässäkin viirata.

        Nythän on jo työntekijöiltä, jotka pienen palkan lisäksi saa yhteiskunnalta rahallista tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki: LAITOS- TAI TOIMISTO SIIVOOJA heti saisi töitä

        Vaatii 1,5 vuoden koulutuksen. Palkka vain paritonnia.

        Koneet tekee raskaimmat työt. Sopii monenlaiselle ihmiselle. Saa vaikka päässäkin viirata.

        Nythän on jo työntekijöiltä, jotka pienen palkan lisäksi saa yhteiskunnalta rahallista tukea.

        Yx aikaisempi moka. Lähihoitajista oli kova pula. Siihen koulutukseen työnnettiin kaikki vaan. Oppilaitoksissa oltiin kauhuissaan. Tuli sellaisia opiskelijoita, joita ei ikinä saisi päästää sitä työtä tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki: LAITOS- TAI TOIMISTO SIIVOOJA heti saisi töitä

        Vaatii 1,5 vuoden koulutuksen. Palkka vain paritonnia.

        Koneet tekee raskaimmat työt. Sopii monenlaiselle ihmiselle. Saa vaikka päässäkin viirata.

        Nythän on jo työntekijöiltä, jotka pienen palkan lisäksi saa yhteiskunnalta rahallista tukea.

        Aikamoiset velat joutuu ottamaan että saa puolentoista vuoden vuokrat ja laskut ja ruokaa. Vaikka pääsiskin töihin niin ei pysty ikinä maksaan takasin jos saa jonku 1400 kouraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoiset velat joutuu ottamaan että saa puolentoista vuoden vuokrat ja laskut ja ruokaa. Vaikka pääsiskin töihin niin ei pysty ikinä maksaan takasin jos saa jonku 1400 kouraan.

        Eiks pari tonnia ole nettopalkka. Luulisin, että koulutukseen saisi jotakin opintorahaa. Jos nykyään kouluttautumisen joutuu itse maksamaan, sehän on syy, miksi on työntekijöistä pula. SIIHEN PITÄÄ SAADA MUUTOS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks pari tonnia ole nettopalkka. Luulisin, että koulutukseen saisi jotakin opintorahaa. Jos nykyään kouluttautumisen joutuu itse maksamaan, sehän on syy, miksi on työntekijöistä pula. SIIHEN PITÄÄ SAADA MUUTOS.

        Nyt ajamaan sellaista asiaa, että yhteiskunta teksi kokeilun: mitä tapahtuu, kun yksi porukka saisi ilmaisen koulutuksen ja päivärahan, KYLLÄHÄN KANNATTAISI KOULUTTAA JA HOITAA TYÖVOIMAPULA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks pari tonnia ole nettopalkka. Luulisin, että koulutukseen saisi jotakin opintorahaa. Jos nykyään kouluttautumisen joutuu itse maksamaan, sehän on syy, miksi on työntekijöistä pula. SIIHEN PITÄÄ SAADA MUUTOS.

        Etsä vuokria maksa ja lapsia ruoki jollain satasen opintotuella? Ootsä hiukan himmee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsä vuokria maksa ja lapsia ruoki jollain satasen opintotuella? Ootsä hiukan himmee?

        En oo kuullu että palkkoja ilmoitetaan nettopalkkoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks pari tonnia ole nettopalkka. Luulisin, että koulutukseen saisi jotakin opintorahaa. Jos nykyään kouluttautumisen joutuu itse maksamaan, sehän on syy, miksi on työntekijöistä pula. SIIHEN PITÄÄ SAADA MUUTOS.

        Muutoksia ei ole tulossa jossei niistä kukaan voi vetää tarpeeksi välistä.


    • Anonyymi

      Siis eihän palkalla ole edes tarkoitus tulla toimeen. Suomessa on maailman paras sosiaaliturva joka kyllä huolehtii, että ei täällä kukaan kuole nälkään. Antaa ihmisten pitää rahansa.

      • Anonyymi

        Miljoona ihmistä tekee töitä työttömyyskorvauksella ja saavat 9€ sen päälle. Vammaiset tekevät töitä jollain parilla eurolla päivä. Jos minulla olisi firma teettäisin työt vammaisilla koska se ei maksa mitään. Monihan näin tekeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona ihmistä tekee töitä työttömyyskorvauksella ja saavat 9€ sen päälle. Vammaiset tekevät töitä jollain parilla eurolla päivä. Jos minulla olisi firma teettäisin työt vammaisilla koska se ei maksa mitään. Monihan näin tekeekin.

        Eihän nuo kutsumasi "vammaiset" elä, tai joudukkaan elää tuolla sinun 9€:llä! Noille annetaan asuminen ja tuo 9€:si on niille vain ns. palkka että ne tuntevat kuuluvan koko maailmaan! Mene sinä hoitoon ja siinä ei maailma mitään menettäisi, jos jättäisit hakematta omaa elämänpakkaasi!!!


    • Anonyymi

      Vasemmisto kommunistit sosialistit marssi vappuna -70 luvulla Työtä,työtä,työpIkkoja!

      Nyt lakkoillaan kun ei saada tukiaisia ..

      • Anonyymi

        Vammaisten työraha Suomessa 6€/pv. ollut kansainvälisten ihmisoikeusjärjestöjen silmätikkuna jo pidempään koska sitä pidetään ihmisoikeusrikoksena noh suomeksi suoraan sanottuna orjatyönä. Mutta mitään parannuksia ei koskaan tule. Suomi on Euroopan ainoa maa jossa vammaisella on mahdollista teettää työtä halvemmalla kuin ns terveillä. Suomi ei siis liene maailman onnellisin maa jos olet syntynyt tänne vammaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vammaisten työraha Suomessa 6€/pv. ollut kansainvälisten ihmisoikeusjärjestöjen silmätikkuna jo pidempään koska sitä pidetään ihmisoikeusrikoksena noh suomeksi suoraan sanottuna orjatyönä. Mutta mitään parannuksia ei koskaan tule. Suomi on Euroopan ainoa maa jossa vammaisella on mahdollista teettää työtä halvemmalla kuin ns terveillä. Suomi ei siis liene maailman onnellisin maa jos olet syntynyt tänne vammaiseksi.

        Suurin osa suomalaisista on jollain tavalla vammaisia. Tyhmiä ja tuppisuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vammaisten työraha Suomessa 6€/pv. ollut kansainvälisten ihmisoikeusjärjestöjen silmätikkuna jo pidempään koska sitä pidetään ihmisoikeusrikoksena noh suomeksi suoraan sanottuna orjatyönä. Mutta mitään parannuksia ei koskaan tule. Suomi on Euroopan ainoa maa jossa vammaisella on mahdollista teettää työtä halvemmalla kuin ns terveillä. Suomi ei siis liene maailman onnellisin maa jos olet syntynyt tänne vammaiseksi.

        Ja normi työttömillä se on 9 €/pv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja normi työttömillä se on 9 €/pv.

        Mene jakaan äänestyslippuja vaalien ennakkoäänestykseen, saat 13 €/tunti.


    • Anonyymi

      Tämä siivoojajuttu oli yksi esimerkki työvoimapulasta. Ja idea, miten voisi hankkia työntekijöitä. Yhteiskunnan pitää tarjota ilmainen koulutus ja rahat elämiseen sinä aikana. Voisi kouluttaa sellaisia, joilla ei vielä ole tai enää ole lapsia elätettävänä.

      Minä en ole expertti yhteiskunnan tuki asioissa ja mahdollisuuksissa koulutuksen tarjoamiseen. Joku siivoojapulaa poteva laitos voisi osallistua kustannuksiin ehdolla, että valmistuttuaan siivooja tulee heille töihin kahdeksi vuodeksi.

      Miljoonan 9 euron tukityöläisen asioiden ratkaisu ei täällä hoidu edes ideatasolla, mutta jonkiun ammatin työvoimapulaa voisi yhteiskuntakin kiinnostua hoitamaan.

      • Anonyymi

        Pienimpiä palkkoja tulisi nostaa tasolle jolla voit sanoa Kelalle Heippa!
        Nythän pienet palkat eivät ole nousseet noin 25 vuoteen juuri yhtään.
        Toki tämä sattuisi miljönäärikauppiaisiin ja siivousriistoketjuihin mutta nehän täällä eniten voittojakin repii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienimpiä palkkoja tulisi nostaa tasolle jolla voit sanoa Kelalle Heippa!
        Nythän pienet palkat eivät ole nousseet noin 25 vuoteen juuri yhtään.
        Toki tämä sattuisi miljönäärikauppiaisiin ja siivousriistoketjuihin mutta nehän täällä eniten voittojakin repii.

        VIELÄ KERRAN: Jos toimisto- ja laitossiivoojista on kova pula sen takia, että vaadittava koulutus on mahdotonta suorittaa taloudellisista syistä, täytyy tehdä se mahdolliseksi.

        Jos palkka ei vastaa työn vaativuutta eikä sen takia kiinnosta, se on toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VIELÄ KERRAN: Jos toimisto- ja laitossiivoojista on kova pula sen takia, että vaadittava koulutus on mahdotonta suorittaa taloudellisista syistä, täytyy tehdä se mahdolliseksi.

        Jos palkka ei vastaa työn vaativuutta eikä sen takia kiinnosta, se on toinen juttu.

        Nythän niihin siivoojien töihin haalitaan mamuja. Mitenkäs ne koulutetaan.


    • Anonyymi

      TÄMÄN KETJUN ETEEN RUVETTIIN NOPEASTI NOSTAMAAN KETJUJA ETEEN. KANNATTAA LOPETTAA TÄHÄN.

      • Anonyymi

        Ketjun eteen ketjuja eteen? Täh!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun eteen ketjuja eteen? Täh!?

        NIIN TÄMÄN KETJUN YLÄPUOLELLE ILMESTYI KETJUJA PARIN MINUUTIN VÄLEIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIIN TÄMÄN KETJUN YLÄPUOLELLE ILMESTYI KETJUJA PARIN MINUUTIN VÄLEIN.

        No ei ilmestynyt. Mummi on hyvä ja kertoo kodinhoitajalle näistä oudoista näyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ilmestynyt. Mummi on hyvä ja kertoo kodinhoitajalle näistä oudoista näyistä.

        Kyllä oli nostettu ja jatkuu edelleen.

        13.55
        13.54
        13.50 oma
        13.42
        13.36
        13.36
        13.34


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli nostettu ja jatkuu edelleen.

        13.55
        13.54
        13.50 oma
        13.42
        13.36
        13.36
        13.34

        Eikö sais nostaa sitten? Eihän tämä minkään mummon oma palsta ole. Että nää mummot luulee ittestänsä liikoja. On ollut liian helppo elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sais nostaa sitten? Eihän tämä minkään mummon oma palsta ole. Että nää mummot luulee ittestänsä liikoja. On ollut liian helppo elämä.

        Nyt meni kaikki pieleen. Saa nostaa ja ymmärsin sen merkiksi, että älkää kirjoittako enää ketjuun. Haluttiin, etteivät ihmiset huomaisi tätä. En luule ittestäni liikoja, enhän enää ole kuin varjo entisestäni. -JA ON OLLUT POIKKEUKSELLISEN HAASTEELLINEN ELÄMÄ, NÄTISTI SANOEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni kaikki pieleen. Saa nostaa ja ymmärsin sen merkiksi, että älkää kirjoittako enää ketjuun. Haluttiin, etteivät ihmiset huomaisi tätä. En luule ittestäni liikoja, enhän enää ole kuin varjo entisestäni. -JA ON OLLUT POIKKEUKSELLISEN HAASTEELLINEN ELÄMÄ, NÄTISTI SANOEN.

        Kehtaatkin valittaa. Siitä jo näkee ettei ole ollut yhtään sen kummempaa sun elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli nostettu ja jatkuu edelleen.

        13.55
        13.54
        13.50 oma
        13.42
        13.36
        13.36
        13.34

        Voi ei! Mitä täällä oikein tapahtuu!?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei! Mitä täällä oikein tapahtuu!?!

        Minä en valita haasteellisuudesta, vaan olen ylpeä selviytymiskyvystäni. Kauheimmasta alueesta elämässäni en kerro mitään.


    • Anonyymi

      Mutta kyllä oli paljon puutetta minun nuoruudessani. Ei esimerkiksi ollut Rengossa eikä edes Hämeenlinnassa yhtään maksullista parkkipaikkaa eikä parkkitaloa. Jotain kälyisiä hevospuomeja oli ja autojakin oli niin vähän, että koko Suomeen olisi riittänyt pari yhteistä parkkipirkkoa.

      Mihin sitä hevoselle olisi parlkisakon laittanutkaan, syönythän se olisi nälkäänsä sen paperilipareen. Kyllä minä olen niin kiitollinen, että sain näin pitkän elämän, että ehdin nähdä nämä hienot parkkimittarit ja Pöölit sekä muut arvorakennukset ennen kuolemaani.

      Hyvää uutta vuotta kaikille toivottaen: Rengon mummo.

      • Anonyymi

        Kerro mummo hyvä suorasn leinikalle siellä Rengon raitilla tai Vilkkisen baarissa. Mitä tulee siivoojaopiskeluun, sitä voi tehdä samanaikaisesti työnteon kanssa kuten muitakin opiskeluita. Näin minäkin tein aikanaan.


      • Anonyymi

        Tarkotat kai Renkon mummo. Ei oikein uskottava kirjoitus, jos sanot Rengon. Onko muuten Rengo-niminen paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotat kai Renkon mummo. Ei oikein uskottava kirjoitus, jos sanot Rengon. Onko muuten Rengo-niminen paikka?

        Kyllä on sulla pienet murheet. Senkin kieli poliisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on sulla pienet murheet. Senkin kieli poliisi!

        Vähä valoo älä pillastu.


    • Anonyymi

      Kääkät muistelee ja enne ol kaik nii hyvi.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ollut. Kyllä ihmisten olot ovat paremmiksi muuttuneet. Asuin lapsuuden ok-talossa, josta oli paljon velkaa. Kaivo pihassa ja puucee pihan perällä. Puilla lämmitettiin,säästäen. Paljon vilua. Huonot vaatteet.

        Sossu ei antanut mitään, kun oli talo. Sanottiin, että myykää se ensin ja käyttäkää ne rahat elämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Kyllä ihmisten olot ovat paremmiksi muuttuneet. Asuin lapsuuden ok-talossa, josta oli paljon velkaa. Kaivo pihassa ja puucee pihan perällä. Puilla lämmitettiin,säästäen. Paljon vilua. Huonot vaatteet.

        Sossu ei antanut mitään, kun oli talo. Sanottiin, että myykää se ensin ja käyttäkää ne rahat elämiseen.

        Terveydenhoito. Lääketieteen taso surkea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhoito. Lääketieteen taso surkea

        Samaa muistelen. Syövästä voi nyt parantuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Kyllä ihmisten olot ovat paremmiksi muuttuneet. Asuin lapsuuden ok-talossa, josta oli paljon velkaa. Kaivo pihassa ja puucee pihan perällä. Puilla lämmitettiin,säästäen. Paljon vilua. Huonot vaatteet.

        Sossu ei antanut mitään, kun oli talo. Sanottiin, että myykää se ensin ja käyttäkää ne rahat elämiseen.

        Niin ne nytkin sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut. Kyllä ihmisten olot ovat paremmiksi muuttuneet. Asuin lapsuuden ok-talossa, josta oli paljon velkaa. Kaivo pihassa ja puucee pihan perällä. Puilla lämmitettiin,säästäen. Paljon vilua. Huonot vaatteet.

        Sossu ei antanut mitään, kun oli talo. Sanottiin, että myykää se ensin ja käyttäkää ne rahat elämiseen.

        Miksi ette käyneet töissä? Kun nyt kuitenkin neuvot muita että menee vaan töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ette käyneet töissä? Kun nyt kuitenkin neuvot muita että menee vaan töihin.

        Kyllä vanhemmat kävivät töissä, perheen pääkin heti, kun sota loppui ja pääsi rintamalta. Talo tehtiin hartiapankkivoimin. Lapset kävivät kesäisin töissä. Minä jo keskikouluaikana siivoamassa ja Hattiksen sokerjuurikaspellolla. 16-vuotiaasta alkaen koko kesän, kun maksoin lukionkäyntini itse. Yliopistossa ensin lainalla elin, sitten 4 vuotta kokopäivätyössä opintojen ohella. (sitä ennen tietenkin kesät töissä mm-Ruotisissa ja Saksassa,) Kesäloman sain luvalla olla muualla töissä. Kävin pitämässä pääsykokeita sairaanhoitajille, lähetystyöntekijöille sun muille. Valmistuttua ensin sijaisuuksia. Sitten kun menin ekaan vakituiseen duuniin, olin 4 vuotta töissä ilman yhtään lomaa. Huh, sitten pidin viikon ja kävin etelässä. -Minun vesipääni oli Mensa tasoa. Siskollakin on kaksi tutkintoa, toinen akat.lopputukinto, jonka suoritti perheellisenä neljän lapsen äitinä osin myös työssä ollen. Veli opiskeli perheellisenä. -Perheen isäntä teki töitä 80.vuotiaaksi, Sitten meni kuulo. Äiti oli töissä 72.vuotiaaksi, samoin sisko. Veljen terveys petti ja joutui lopettamaan 70 .vuotiaana. Minun on käynyt kalpaten, putosin oravanpyörästä ennen aikojaan, mutta ihan eläkkeelläni pärjään. JA TÄMÄ ON TOTTA. En viitsi paljastaa kuka olen. - Nyt sinunkaltaiset vesipäät voisivat jättää tämän ketjun rauhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vanhemmat kävivät töissä, perheen pääkin heti, kun sota loppui ja pääsi rintamalta. Talo tehtiin hartiapankkivoimin. Lapset kävivät kesäisin töissä. Minä jo keskikouluaikana siivoamassa ja Hattiksen sokerjuurikaspellolla. 16-vuotiaasta alkaen koko kesän, kun maksoin lukionkäyntini itse. Yliopistossa ensin lainalla elin, sitten 4 vuotta kokopäivätyössä opintojen ohella. (sitä ennen tietenkin kesät töissä mm-Ruotisissa ja Saksassa,) Kesäloman sain luvalla olla muualla töissä. Kävin pitämässä pääsykokeita sairaanhoitajille, lähetystyöntekijöille sun muille. Valmistuttua ensin sijaisuuksia. Sitten kun menin ekaan vakituiseen duuniin, olin 4 vuotta töissä ilman yhtään lomaa. Huh, sitten pidin viikon ja kävin etelässä. -Minun vesipääni oli Mensa tasoa. Siskollakin on kaksi tutkintoa, toinen akat.lopputukinto, jonka suoritti perheellisenä neljän lapsen äitinä osin myös työssä ollen. Veli opiskeli perheellisenä. -Perheen isäntä teki töitä 80.vuotiaaksi, Sitten meni kuulo. Äiti oli töissä 72.vuotiaaksi, samoin sisko. Veljen terveys petti ja joutui lopettamaan 70 .vuotiaana. Minun on käynyt kalpaten, putosin oravanpyörästä ennen aikojaan, mutta ihan eläkkeelläni pärjään. JA TÄMÄ ON TOTTA. En viitsi paljastaa kuka olen. - Nyt sinunkaltaiset vesipäät voisivat jättää tämän ketjun rauhaan.

        Korjaus, "Sitten kun menin ekaan vakituiseen duuniin, olin OLLUT 4 vuotta töissä ilman yhtään lomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus, "Sitten kun menin ekaan vakituiseen duuniin, olin OLLUT 4 vuotta töissä ilman yhtään lomaa.

        Niin nykyäänkin ollaan ilman lomia. Pätkätöissä. Olipas taas ihme valitusta. Juu on sisävessat mutta vuokra asunnoissa on hometta ja kylmä lämpö pidetään alle 20asteessa. Ja kallis on koko palkka melkein menee vuokriin. Puuroon on varaa ehkä. Mihinkään kivaa tekemiseen eikä vaatteisiin ei. Ruokajonoista armoa. Että elintaso onko oikeasti noussut noin kun väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nykyäänkin ollaan ilman lomia. Pätkätöissä. Olipas taas ihme valitusta. Juu on sisävessat mutta vuokra asunnoissa on hometta ja kylmä lämpö pidetään alle 20asteessa. Ja kallis on koko palkka melkein menee vuokriin. Puuroon on varaa ehkä. Mihinkään kivaa tekemiseen eikä vaatteisiin ei. Ruokajonoista armoa. Että elintaso onko oikeasti noussut noin kun väität.

        On se noussut. Ennen olisit saanut kuolla nälkän ja viluun. Keskiluokalla on elintaso noussut.

        Kyllä minä muistan, minkälaista oli olla köyhä. Opin ja totuin siihen. Että kun taas elän pienellä eläkkeellä, mutta on varaa syödä, niin untuu hyvälle.

        MUTTA ALAN YMMÄRTÄÄ PAREMMIN, MIKSI NUORILLA ON MIELENTERVEYSPULMIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se noussut. Ennen olisit saanut kuolla nälkän ja viluun. Keskiluokalla on elintaso noussut.

        Kyllä minä muistan, minkälaista oli olla köyhä. Opin ja totuin siihen. Että kun taas elän pienellä eläkkeellä, mutta on varaa syödä, niin untuu hyvälle.

        MUTTA ALAN YMMÄRTÄÄ PAREMMIN, MIKSI NUORILLA ON MIELENTERVEYSPULMIA.

        JA NYKYÄÄN TAAS TEHDÄÄN TÖITÄ VIELÄ ELÄKEIÄN JÄLKEENKIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nykyäänkin ollaan ilman lomia. Pätkätöissä. Olipas taas ihme valitusta. Juu on sisävessat mutta vuokra asunnoissa on hometta ja kylmä lämpö pidetään alle 20asteessa. Ja kallis on koko palkka melkein menee vuokriin. Puuroon on varaa ehkä. Mihinkään kivaa tekemiseen eikä vaatteisiin ei. Ruokajonoista armoa. Että elintaso onko oikeasti noussut noin kun väität.

        Tarkoittaa että KESKILUOKAN elintaso on noussut, kun sotakorvaukset saatiin maksettua, ja teollisuustuotanto nosti KESKILUOKAN varallisuutta.


    • Anonyymi

      Totta. Miksi joku on katkera siitä että oli köyhä koska itse oli jostain laiskasta ja tyhmästä vesipääsuvusta. Silloin ei sentään ollut mitään sossurahaa mitä edes olisi voinut näille vesipäille vastikkeettomasti jaella. Olisihan he voineet yrittää myydä perseitään, mutta kuka olisi ostanut. Ei kukaan!

      • Anonyymi

        HUOM. en ole katkera, vaan kerroin esimerkin siitä, että nykyään ovat asiat paremmin yhteiskunnallisesti Ja asumisen taso on noussut yleisesti. Eivät Kelan elätit suostuisi siihen, mikä ennen oli tavallista asumista työssäkäyvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOM. en ole katkera, vaan kerroin esimerkin siitä, että nykyään ovat asiat paremmin yhteiskunnallisesti Ja asumisen taso on noussut yleisesti. Eivät Kelan elätit suostuisi siihen, mikä ennen oli tavallista asumista työssäkäyvillä.

        Jos sinä kusipää ymmärrät, mitätarkoittaa sana ELINTASO, niin se on nykyään korkeampi kuin ennen, nimittäin tavallisilla ihmisillä. Eliitillä on aina ollut rahnaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä kusipää ymmärrät, mitätarkoittaa sana ELINTASO, niin se on nykyään korkeampi kuin ennen, nimittäin tavallisilla ihmisillä. Eliitillä on aina ollut rahnaa.

        Jos ymmärrät sanan LAMA niin ehkä on jo sellainen tai ainakin kohta konkursseista päätellen. Työpaikkojakin häviää. Ja kun ei enää ole entiseen tyyliin ruumiillista työtä tai tehtaiden liukuhihnoja tarjolla, niin alle satasen ÄO:lla on hommat vähissä. Ja sehän ei ole oma syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrät sanan LAMA niin ehkä on jo sellainen tai ainakin kohta konkursseista päätellen. Työpaikkojakin häviää. Ja kun ei enää ole entiseen tyyliin ruumiillista työtä tai tehtaiden liukuhihnoja tarjolla, niin alle satasen ÄO:lla on hommat vähissä. Ja sehän ei ole oma syy.

        Kapitalistin epäonnistumiseen on syyllinen - ei tietenkään itse kapitalisti - vaan hänen pelinappulansa, joka on vääränlainen, eikä osaa mitään, on kerrassaan luokaton.

        Ja kun kapitalistin pelinappulasta tulee kapitalistille hyödytön, hylkää kapitalisti pelinappulansa, tuudittautuen omiin onnistumiseensa ja rikkauksiinsa.

        Nyt on yhteiskunnan suuren joukot tulleet kapitalistille hyödyttömiksi, koska ne eivät enää mitään tuota, kapitalistin epäonnistuttua talouspolitiikassaan.
        Yhteiskunnan vallanhuipulla istuessaan, kapitalisti lopettaa talouskasvunsa raaka-aineen, työläisten rahoittamisen, poistamalla sosiaaliturvan.
        Unohtaen kuitenkin leikata verotusta, ja lainanottoa, koska mitään todellista kapitalismia ei koskaan ole ollutkaan, vaan kaikki on perustunut laiskuuteen ja ahneuteen, mikä on rahoitettu mielikuvitusrahalla ja kolmansien maiden työllä, eikä kapitalisti ole rikas-kapitalisti ilman verotusta ja lainarahaa.

        Mitä tulee ELINTASOON, se ei tarkoita tavaroiden hintoja, se tarkoittaa tavaroiden laatua ja niiden saatavuutta. Tänä päivänä suurin osa tavarasta on käyttökelvotonta roskaa, joka roska ei ole edes kaikkien saatavilla. Ja kuka voi väittää että rapistuva asuntokanta niiden hintojen ja vuokrien kohotessa jotenkin parantaisi elintasoa, kun näitä ei edes ole kaikilla väestön kasvaessa ja rakentamisen jäätyä jälkeen.

        Mitä tulee LAMAAN, se on aito kapitalistin ongelma, kun kapitalisti lainarahoineen ei kykene niitä takaisin maksamaan, eikä talous tällöin kykene uudelleen suuntautumaan kysynnän mukaan, eivätkä yrityksen säilyttämään toimintaansa.


    • Anonyymi

      OTSIKKO: mummu muistelee - perspektiiviä 80 vuoden ajalle

      Eli halusin kertoa, miten maailma on muuttunut Suomessa: sota loppui, pula-aika, nousukausi, 90-luvun lama, jne. Kun kerroin myönteisiä asioita, väitettiin minun kultaavan muistoja- Kun nyt kerroin asioista, jotka silloin olivat tavallisia, mutta nykyisen elintason ihmisille eivät kelpaisi, muka valitin . Ja sitten mitätöitiin törkeästi. Ja syytettiin työhön menon tyrkyttämisellä. - En ole tyrkyttänyt, vaan nostin aiheen esille keskusteltavaksi, kun nykytilanne on niin hankala: työttömyys ja työvoimapula samaan aikaan. On sitä asiallisestikin käsitelty.

      Ei vesipää sinun omanarvontunto toisia haukkumalla kohene. Ikävä,että asiantuntijan kanssa on niin vaikea päästä keskustelemaan. Ajastusten ja oman tilanteen selvittely auttaisi.

    • Anonyymi

      Somea, kun selasin, osui silmiin tieto: youtubessa Petteri Orpo luennoi täystyöllisyydestä ja työttömyyden poistosta.

      Siis asiahan on jo teoriassa ratkaistu. Nyt vaan toteutetaan käytännössä.

      • Anonyymi

        Tarkoittaa oikeisto-fasistien terminologiassa ala-luokan leikkaamista pois yhteiskunnasta, toiselta nimeltää kansanmurha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa oikeisto-fasistien terminologiassa ala-luokan leikkaamista pois yhteiskunnasta, toiselta nimeltää kansanmurha.

        Tuo minun edellinen Orpo-viesti oli sarkasmia. Ei sitä työttömyyttä niin vaan poisteta.

        Maailman eliitti on päättänyt vähentää maapallon väestöä miljardeilla. SE tässä on käynnissä.


    • Anonyymi

      Ilmaista mummoa ei ole.

      • Anonyymi

        Isänmaalliset persut, sankaripappojen hurmoksessaan, joukkopsykologien joukkojenhallinnan perustuslaki-sanahelinän, ja sen "jokainen on yhdenvertainen lain edessä", vastaisesti, säätävät kiireen vilkkaa lain, jolla turvataan heidän omimiensa pyhäinjäänteiden täysrahoitus, ja palveluasumisesta tulee ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isänmaalliset persut, sankaripappojen hurmoksessaan, joukkopsykologien joukkojenhallinnan perustuslaki-sanahelinän, ja sen "jokainen on yhdenvertainen lain edessä", vastaisesti, säätävät kiireen vilkkaa lain, jolla turvataan heidän omimiensa pyhäinjäänteiden täysrahoitus, ja palveluasumisesta tulee ilmaista.

        Minä mummu maksan yhteiskunnalle sen, mitä ihmiset yleensä. En käytä terveydenhuollon palveluja kuin poikkeuksellisestu yksityisellä puolen. Viimeksi poistatin mustan luomeen 200 euroa omasta pussista. Jos en itsenäisesti selviä kotona, "poistun."


    • Anonyymi

      Mummu on edellisen lurituksensa jälkeen päivittänyt tietojaan maailmasta yhteiskunnasta. Pitää kai olla iloinensiitä, että eli aikautta jolloin työntekoa oli niin paljon, että se haittasi harrastuksia.

      Ymmärrän nuorten masennuksen. Kyllä on vaikeaa kehitellä itselleen työhön pääsy tietä ja urapolkua.

      • Anonyymi

        Minä, mummu olin hyvin pitkäjänteisen päämäärätietoinen. Minua manipuloitiin lapsena. Kerran tupsahdin sisältä pihanurmikolle ja sanoi isoveljelle, että menen isona opiskelemaan paikkaan Helsingfors universitet. Veli tiesi. että on ruotsinkieltä ja tarkoittaa Helsingin yliopistoa. --Jaaha. Selviteltiin opintopolkua. Ensin kansakouluun. Sitten meni aivan väkisin vain hyvien perheiden lapsille tarkoitettuun HYK:iin. (Sisko kävi sen ilmoittaen väärän perheen omakseen, semmoisen varakkaan. Sai käydä rauhassa. Minä en sitten saanut tuntea häntä siellä koulussa.) Yliopistoon ei tarvinnut mennä väkisin, mutta piti opiskella väkisin. - Olin kuvitella, että kun edellisen koulutusputken käynyt ja tupsahdan sen päästä akat.loppututkinnon kanssa maailmaan, minulla samanlainen hyvä elämä kuin muillakin "paremmilla" ihmisillä. Hahhah.

        Kävin joskus tässä yksityislääkärillä poistattamassa mustan luomen. Varmisti ensin, että pystyn maksamaan 200 euroa. Siinä toimenpiteen aikana kysäisi: NO saitko hyvän elämän?

        YHTEISKUNTALUOKAT OVAT EDELLEENKIN OLEMASSA !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä, mummu olin hyvin pitkäjänteisen päämäärätietoinen. Minua manipuloitiin lapsena. Kerran tupsahdin sisältä pihanurmikolle ja sanoi isoveljelle, että menen isona opiskelemaan paikkaan Helsingfors universitet. Veli tiesi. että on ruotsinkieltä ja tarkoittaa Helsingin yliopistoa. --Jaaha. Selviteltiin opintopolkua. Ensin kansakouluun. Sitten meni aivan väkisin vain hyvien perheiden lapsille tarkoitettuun HYK:iin. (Sisko kävi sen ilmoittaen väärän perheen omakseen, semmoisen varakkaan. Sai käydä rauhassa. Minä en sitten saanut tuntea häntä siellä koulussa.) Yliopistoon ei tarvinnut mennä väkisin, mutta piti opiskella väkisin. - Olin kuvitella, että kun edellisen koulutusputken käynyt ja tupsahdan sen päästä akat.loppututkinnon kanssa maailmaan, minulla samanlainen hyvä elämä kuin muillakin "paremmilla" ihmisillä. Hahhah.

        Kävin joskus tässä yksityislääkärillä poistattamassa mustan luomen. Varmisti ensin, että pystyn maksamaan 200 euroa. Siinä toimenpiteen aikana kysäisi: NO saitko hyvän elämän?

        YHTEISKUNTALUOKAT OVAT EDELLEENKIN OLEMASSA !!

        Alkaa oleen toi kommunismi onneksi mennyttä aikaa mutta mukavata kun joku vielä sitäkin aatetta edustaa. Putinkin on tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa oleen toi kommunismi onneksi mennyttä aikaa mutta mukavata kun joku vielä sitäkin aatetta edustaa. Putinkin on tyytyväinen.

        Minä en ole kommunisti. V.1918 punaisten takia 2 äidin tärkeintä ihmistä menetti henkensä. Äiti vihasi punikkeja ja sen esille lapsuudessani. "Meillä äänestetään kokoomusta". Olen elänyt ympyröissä, joissa sukulaisiakin on ollut edustettuna köyhistä eliittiin.

        Minun lapsuudessani alemmat luokat kävivät kansa- ja kansalaiskoulun, oli älykkyystaso mikä vaan. Varakkaiden perheiden lapset menivät 4 luokan jälkeen oppikouluun, oli älytaso kuinka matala vaan.

        Nyt kun lopultakin peruskoulun jälkeen on tullut ilmainen, kaikille avoin eli pakollinen jatkokoulutus ja yliopistot ovat tasa-arvoistuneet jvk. niin, TÖIHIN EI ENÄÄ PÄÄSEKÄÄN.

        (Olen kuule joutunut elämään niin paljon eliitin seassa, että ei voi kuin ällöttää näkemäni.)
        tätä viestiä ei saa lähettää, vaikututan kuulemma botilta. minulta kielletty yhtyeiskuntaluokista kirjoittaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kommunisti. V.1918 punaisten takia 2 äidin tärkeintä ihmistä menetti henkensä. Äiti vihasi punikkeja ja sen esille lapsuudessani. "Meillä äänestetään kokoomusta". Olen elänyt ympyröissä, joissa sukulaisiakin on ollut edustettuna köyhistä eliittiin.

        Minun lapsuudessani alemmat luokat kävivät kansa- ja kansalaiskoulun, oli älykkyystaso mikä vaan. Varakkaiden perheiden lapset menivät 4 luokan jälkeen oppikouluun, oli älytaso kuinka matala vaan.

        Nyt kun lopultakin peruskoulun jälkeen on tullut ilmainen, kaikille avoin eli pakollinen jatkokoulutus ja yliopistot ovat tasa-arvoistuneet jvk. niin, TÖIHIN EI ENÄÄ PÄÄSEKÄÄN.

        (Olen kuule joutunut elämään niin paljon eliitin seassa, että ei voi kuin ällöttää näkemäni.)
        tätä viestiä ei saa lähettää, vaikututan kuulemma botilta. minulta kielletty yhtyeiskuntaluokista kirjoittaminen

        Toki varmasti sinäkin ällötit eliittiä ihan kybällä. Söitkö vielä puulusikallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki varmasti sinäkin ällötit eliittiä ihan kybällä. Söitkö vielä puulusikallakin.

        Ei ne kuule päässeet niin vähällä kuin ällötys. Minä kun olin hyvin älykäs, tilastollisesti hyvin pieneen prosenttiosuuteen kuuluva.- Käyttäydyin ja puhuin kuin eliitti. Usein luulivat minun kuuluvan eliittiin. -Jouduin salaamaan poikkeuksellisen hyvää muistiani. Esim.


        Yksi, mikä meidät erotti, oli eliitin perinteistä kiinni pitävä tyyli. Minä taas olin kiinnostunut kaikesta uudesta kehityksestä.

        En rupea kertomaan, minkälaisia olivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kuule päässeet niin vähällä kuin ällötys. Minä kun olin hyvin älykäs, tilastollisesti hyvin pieneen prosenttiosuuteen kuuluva.- Käyttäydyin ja puhuin kuin eliitti. Usein luulivat minun kuuluvan eliittiin. -Jouduin salaamaan poikkeuksellisen hyvää muistiani. Esim.


        Yksi, mikä meidät erotti, oli eliitin perinteistä kiinni pitävä tyyli. Minä taas olin kiinnostunut kaikesta uudesta kehityksestä.

        En rupea kertomaan, minkälaisia olivat.

        Kehua osaat itseäsi kuin eliitin kerma joten olet selvästi eliittiä. Muistisi alkaa pettää sillä oppikouluun ei menty sinne pyrittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehua osaat itseäsi kuin eliitin kerma joten olet selvästi eliittiä. Muistisi alkaa pettää sillä oppikouluun ei menty sinne pyrittiin.

        En ole eliittiin kuuluva. Mutta perheeni emäntä ja isäntä eivät olleet perinnöllisesti köyhiä tai tyhmiä. Me oltiin kaikki älykkäitä.

        En kehu itseäni, vaan kerron tosiasiat, miksi väkisin opiskelin niin pitkälle. KUN ÄLY PÄÄTÄ PAKOTTI.

        En voi pikkutarkasti kuvata kaikkea. Kyllä. kansakoulun opelta piti saada suositus. Piti kiristää se. Ei meinannut antaa: sinne kun menee vain hyvien perheiden lapsia. Jne, jne. Kyllä pyrin.

        ELIITISTÄ sen verran, että sillä varsinaisella suojamuurin takana elävällä ja vain keskenään lisääntyvällä, on suurin osa Suomen varallisuudesta, hyvä veli verkostot ja paljon valtaa joka paikkaan. Heillä on sellainen "synnynäinen" käsitys, että vain he ovat oikeita ihmisiä, muut eivät. Ovat toisilleen solidaarisia, kunnioittavat toisiin ja pitävät huolta. Ne "muut ihmisolennot" ovat syntyperänsä takia huonompia. Heistä ei tarvi välittää ja kohdella voi miten vaan. - Kun tämä on tullut vastaan työelämässä ja varsinkin terveydenhuollon alueella, niin apua.- Kun ovat huomanneet,että olen huomannut, olen saanut tappouhkauksiakin, jos paljastan. Saattavat olla vielä voimassa. - Sana ällötys oli aika lievä peiteilmaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole eliittiin kuuluva. Mutta perheeni emäntä ja isäntä eivät olleet perinnöllisesti köyhiä tai tyhmiä. Me oltiin kaikki älykkäitä.

        En kehu itseäni, vaan kerron tosiasiat, miksi väkisin opiskelin niin pitkälle. KUN ÄLY PÄÄTÄ PAKOTTI.

        En voi pikkutarkasti kuvata kaikkea. Kyllä. kansakoulun opelta piti saada suositus. Piti kiristää se. Ei meinannut antaa: sinne kun menee vain hyvien perheiden lapsia. Jne, jne. Kyllä pyrin.

        ELIITISTÄ sen verran, että sillä varsinaisella suojamuurin takana elävällä ja vain keskenään lisääntyvällä, on suurin osa Suomen varallisuudesta, hyvä veli verkostot ja paljon valtaa joka paikkaan. Heillä on sellainen "synnynäinen" käsitys, että vain he ovat oikeita ihmisiä, muut eivät. Ovat toisilleen solidaarisia, kunnioittavat toisiin ja pitävät huolta. Ne "muut ihmisolennot" ovat syntyperänsä takia huonompia. Heistä ei tarvi välittää ja kohdella voi miten vaan. - Kun tämä on tullut vastaan työelämässä ja varsinkin terveydenhuollon alueella, niin apua.- Kun ovat huomanneet,että olen huomannut, olen saanut tappouhkauksiakin, jos paljastan. Saattavat olla vielä voimassa. - Sana ällötys oli aika lievä peiteilmaisu.

        Tämän kerroin vain, ettei nuoren oma vika, jos nykytilanteessa ei pysty työllistymään.


    • Anonyymi

      VIELÄ MUISTUTAN. YÖLLÄ KUN VALVOSKELIN, AIKANI KULUKSI ALOIN KIRJOITTAA JOTAKIN, JOKA ANTAA PERSPEKTIIVIÄ MENNEESEEN 80 VUOTEEN SUOMESSA. Mainitsin, että vältän kertomasta itsestäni.

      Sitten ehdotin tätä työelämän tilannetta keskustelun aiheeksi. Yllätyi siitä, kuinka vaikea tilanne on. Ja on väärin syyttää yksilöitä. Suuremmat valtatekijät vaikuttavat.

      • Anonyymi

        Voi mamma toi itsekehusi lämmittää kun se on riittoisaa. Nero nerojen suvussa. Varmasti paha mieli kun eliitin edustajana olet potkinut meitä tyhmiä ja yrität nyt väittää että et ole eliittiä. Kuvittelet kaikkien vielä kiinnostuvan jorinoistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi mamma toi itsekehusi lämmittää kun se on riittoisaa. Nero nerojen suvussa. Varmasti paha mieli kun eliitin edustajana olet potkinut meitä tyhmiä ja yrität nyt väittää että et ole eliittiä. Kuvittelet kaikkien vielä kiinnostuvan jorinoistasi.

        En ole nero, onneksi. Mainitsin älykkyyden, koska ilman sitä en olisi selviytynyt. Ja että kun älyä on ollut ja hyvä muisti, enkä vieläkään ole dementti, voi jorinoihini jkv. luottaa. Kun te olette 80 vuotiaita ja katsotte taaksepäin, on ihan erilainen jorina. Muutos tulee olemaan tosi nopea.

        En viitsi kertoa, kuka olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nero, onneksi. Mainitsin älykkyyden, koska ilman sitä en olisi selviytynyt. Ja että kun älyä on ollut ja hyvä muisti, enkä vieläkään ole dementti, voi jorinoihini jkv. luottaa. Kun te olette 80 vuotiaita ja katsotte taaksepäin, on ihan erilainen jorina. Muutos tulee olemaan tosi nopea.

        En viitsi kertoa, kuka olen.

        Kiitos että et viitsi. Paljastuisi itsekehun tyhjyys ja älytön älykkyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nero, onneksi. Mainitsin älykkyyden, koska ilman sitä en olisi selviytynyt. Ja että kun älyä on ollut ja hyvä muisti, enkä vieläkään ole dementti, voi jorinoihini jkv. luottaa. Kun te olette 80 vuotiaita ja katsotte taaksepäin, on ihan erilainen jorina. Muutos tulee olemaan tosi nopea.

        En viitsi kertoa, kuka olen.

        Jos olet älykäs miksi se ei käy ilmi näistä kirjoituksistasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet älykäs miksi se ei käy ilmi näistä kirjoituksistasi?

        Koska minut on tuhottu fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti. Minut on pyritty vaientamaan. Varovaisen epämääräisesti kirjoittelin tänne, että julkaistaan. Tarkoitukseni oli hyvä. Muistuttaa, että eletty on ennenkin ja yhteiskunnassa ja maailmassa on ollut erilaisia aikoja. (Presidentin mielestä nyt on pilviä.)


    • Anonyymi

      Veikkaan ettei kukaan jonka ÄO ylittää sadan kirjoita tällä palstalla sanaakaan. Paitsi tietysti minä heh heh mutta minäkin tulen vain kommentoimaan tämän kun ärsyttää.

      • Anonyymi

        Älykkäät ja koulutetut ihmiset eivät kirjoita tällä palstalla. Olen samaa mieltä. Minä olen kirjoittanut, koska on entisen kotikaupunkini palsta. Hyvin paljon olen kirjoittanut viimeisen asuinpaikkani palstalla, TUONUT ESILLE ASIOITA. Yhteiskuntaluokista on kielletty kirjoittamasta.

        Kerron esimerkin toisesta ihnisestä. En sano nimeä. Hän oli opiskellut pitkälle ja oli alallaan arvostettu asiantuntija. Työskenteli Jyväskylän yliopiston piirissä. Oltuaan eläkkeellä jonkuin aikaa, paljasti taustansa. Puoliorpo, isä alkoholistui ja veli ajautui huumeiden pariin. Ei pystynyt auttamaan tätä. Menehtyi. KERTOI HUOLELLISESTI SALANNEENSA TAUSTANSA. JOS SE OLISI TULLUT ILMI, URA OLISI LOPPUNUT SIIHEN. Jos olisi kuulunut eliittiin, eliitti olisi salanut tämän ja solidaarisesti tukenut häntä urallaan.

        (Sanna pääministerimme oli kauneuden lisäksi älykäs ja pitkälle opiskellut. Häntä nimiteltiin loppuun asti "kassatytöksi", kun oli nuorena niitä töitä tehnyt. Isänsä oli alkoholisti.Älysi lähteä pakoon töihin ulkomaille ja jätti politiikan.)

        Rydmannilla on vaikea lapsuus: mielisairautta ja vissiin alkoholismiakin. Mutta kun kuuluu eliittiin, tämä pidettiin salassa ja kokoomus tuli poliittisella uralla. Kaipa tiedätte, miten kävi. Jos ei kuuluisi eliittiin, olisi jo roskakorissa.

        YHTEISKUNTALUOKILLA ON PALJON MERKITYSTÄ. IT-alan osaajat ovat päässeet ohittamaan tämän. Pelifirman omistaja myi firmansa ja sai tuhottomasti rahaa siitä. Toi esille, ettei kuulu eliittiin. Siitä poiketen hän haluaa maksaa veronsa Suomeen ja kannattaa sosiaaliturvaa. - OLISIKO YKSI VINKKI. Jos haluaa menestyä, kannattaa valita ala, joka ei perinteisesti kuulu eliitille, vaan on jotakin uutta.


    • Anonyymi

      Olette mummo kovin älykäs......eivittu..... nyt meni pokka.

      • Anonyymi

        SOVITAAN, ETTÄ JOS OLEN HENGISSÄ KUUKAUDEN KULUTTUA JA PYSTYN VIELÄ KIRJOITTAMAAN, KERRON KUKA JA MIKÄ OLEN.

        Haluan antaa aikaa kirjoitukseni vaikuttaa edes joidenkin ihmisten toiveikkuuteen, että ne pressan mainitsemat pilvet haihtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOVITAAN, ETTÄ JOS OLEN HENGISSÄ KUUKAUDEN KULUTTUA JA PYSTYN VIELÄ KIRJOITTAMAAN, KERRON KUKA JA MIKÄ OLEN.

        Haluan antaa aikaa kirjoitukseni vaikuttaa edes joidenkin ihmisten toiveikkuuteen, että ne pressan mainitsemat pilvet haihtuvat.

        Älykäs olisi pohtinut ensimmäiseksi miksi nämä pilvet ovat taivaalle syntyneet onko kysymyksessä kenties presidentin viimeisen puheen synnintunnustus?


    • Anonyymi

      Olen maininnut älykkyyteni menneessä aikamuodossa. Se auttaa nyt siihen, etten kaikesta kokemastani kauheudesta huolimatta ja itseeni kohdistuneesta tuhoamisesta huolimatta ole dementti.

      Itseltäni meni PRESIDENTIN UUDEN VUODEN PUHE ohi. Ehdin kuulla vain, että nyt on paljon pilviä , mutta kyllä ne haihtuu. (suunnilleen näin) Sitten olen kuullut ja lukenut, että OLI HYVÄ JA TOIVEITA ANTAVA PUHE JA KEHOTETAAN LUKEMAAN SE. Se on luettavissa.

      • Anonyymi

        Jaa. KIITOS TIEDOSTA. Mukava lukea NÄITÄ SINUN ÄLYKKÄITÄ tekstejäsi. HYVÄÄ uutta VUOTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. KIITOS TIEDOSTA. Mukava lukea NÄITÄ SINUN ÄLYKKÄITÄ tekstejäsi. HYVÄÄ uutta VUOTTA.

        Tätä se on kun rahvaan kakara leikkii fiksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se on kun rahvaan kakara leikkii fiksua.

        Kakara. Mummuhan minä olen. Korkeasti koulutettu. Näköalapaikoilta monen eri yhteiskuntaluokan elämää nähnyt. Yhteiskunnan muutoksissa elänyt. MUTTA LUKEKAA PRESIDENTIN PUHE JA SELONTEOT SIITÄ, MITÄ KAIKKEA TARKOITTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakara. Mummuhan minä olen. Korkeasti koulutettu. Näköalapaikoilta monen eri yhteiskuntaluokan elämää nähnyt. Yhteiskunnan muutoksissa elänyt. MUTTA LUKEKAA PRESIDENTIN PUHE JA SELONTEOT SIITÄ, MITÄ KAIKKEA TARKOITTAA.

        Olit joskus kakara oletan?


    • Anonyymi

      Olen joutunut tutustumaan ihmisten kauheuteen. On oma elämä tuhottu miljoonien joukossa tässä pallolla. Suomessakin tätä esiintyy ja myös Hämeenlinnassa.

      Tuolla ylhäällä on kohta Etsi---
      kirjoita sinne
      - gang stalking
      -joukkovaino
      -mindcontrol
      -mielenkontrolli
      - elektroninen häirintä

      Noin alkuun. Sieltä ei löydy kohteiden mielisairaitta. Sen sijaan tekijöiden dg:t kyllä tiedämme.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Työväenluokkaa ei enää ole.


        Työväenluokka syntyi teollistumisen ja sääty-yhteiskunnan parlamentarisoitumisen myötä, eikä tyypillisesti omistanut kotiaan tai tuotantovälineitä.

        Kun työläiset, vastakohtana entiselle aatelille ja ja virkamies-porvaristolle, alkoi omistaa kotinsa, ja tulojensa puolesta sijoittui tilastolliseen keskikastiin, ei heitä enää ole voinut pitää työläisinä, vaan pääasiassa kaupunkilaistalonpoikina tai pikkuporvaristona.

        Tämän päivän sääty-yhteiskunta on rahatalouden, kapitalismin ja osakeyhtiö-muodon muodostama luokka-yhteiskunta ja varallisuuden ja tulojen muodostama liukumo, jossa entisen "työläisten" luokan muodostaa pienituloinen köyhälistö, joka tyypillisesti ei omista kotiaan ja on siinä mielessä entisaikojen sääty-yhteikunnan säädytön yhteiskunta-luokka ja teollistumisen ajan työläisluokka - kun tämän päivän itseään "työläisiksi" nimittävät ovat hyvätuloisia, erimääriä työtätekeviä yleensä kotinsa omistavia henkilöitä.

        Siksi pienituloiset, jotka tyypillisesti ovat äänestämättömiä - nukkuvien puolueen edustajia - pitäisi perustaa uusi puolue, joka korvaa tarpeettomaksi tulleen "vasemmisto" puolueen.

        Tämän päivän koneellistunut ja kehittynyt tuotanto itsessään ei todellakaan vaadi aiemman tasoita työpanosta ja siksi nykyajan teollisuustuotanto tuottaa elintason joka yksinkertaisesti joudutaan jakamaan ilman täystyöllisyyttä, jos on aikomus elättää yhteiskunnan työn vaatimaa työtä ja sen tekijöitä suurempi väestö.

        Toinen vaihtoehto on tuotannon oleellinen vähentäminen ja väestön supistaminen pieneen osaan nykyisestä tasolle jonka tuotannon ja sen työntekijöiden elättäminen vaatii. Jolloin päädytään yhteiskuntaan, jossa työväestö - nykyajan pikkuporvarit - on määrältään samaa luokkaa kuin omistava väestön osa eli tämän päivän yläluokka.

        Kaikki muu tästä kehityskulusta poikkeava on idiotismia, sairasta kansan- kurittamista ja -murhaa, vailla minkäänlaista päätä tai häntää.

        Koska tämän päivän pinnallisessa maailmassa ajattelu on kadonnutta aikaa, on oletettavaa että yhteiskunta ajautuu yhä syvemmälle epäloogisuuden, harhaluuloisuuden, väkivallan ja taantumuksen tiellä, ja todennäköistä on että koko läntinen maailma tulee romahtamaan niin taloudellisesti, kulttuurisesti kuin yhteiskunnallisesti.

        Miksi näin. Kysymykseen tuli jo yllä vastaus, joka tiivistetysti kuuluu, rikkauksien ja ahneuden vaatima työläisväestö on tullut tarpeettomaksi teollistumisen ja tuotannon kehittymisen myötä, mutta historiallinen ylä-luokka pitää kiinni asemastaan ja sen vaatimasta luokka-yhteiskunnasta, jossa säädyttömän ala-luokan on ansaittava elämänsä työllä, ja "ansaitsematon" elämä on ylä-luokan rikkauksien vastaista.

        Ahneus, identiteetti ja narsismi siten kumoavat terveen järjen, ja ylläpitävät yhteiskunnallista rikosta pienituloista köyhälistöä kohtaan.


      • Anonyymi

        Kehittyneen teollisuustuotannon tuotetta ei voida jakaa kapitalismin ja rahatalouden lakien alaisesti, koska tässä yhtälössä ainoastaan omistamaton tuotannon työtä tekevä ansaitsee ja tuotannon omistaja kerää maksamattoman palkan mukaisen rikkauden tuotantonsa arvon ja maksamattoman palkan välisen erotuksen määränä.

        Siksi tähän yhtälöön täytyy tulla rahaa ulkopuolelta että tuotannon omistaja yleensäkään saisi omistamansa teollisuus tuotteen kaupaksi. Ja se raha täytyy yksinkertaisesti luoda tyhjästä eli keskuspankin täytyy taikoa rahaa, ja on täysin yhteiskunnasta riippuvaa miten tämä raha jaetaan tuotannon ostovoiman muodostaen.

        Tässä yhtälössä lopulta tuotannon omistajalle kertyy loputon rikkaus.

        Pelkkä kapitalistisen raha- ja markkinatalouden yhtälöön tuijottaminen luo perustavanlaatuisia yhteiskunnallisia ongelmia.
        Kuten edellä todettiin, oli alaluokkainen työväenluokka ennen kaikkea maata ja kotiaan omistamatonta väkeä.
        Rakentaminen oli aiemmin yksioikoisempaa ja vähemmän säädeltyä ja toisaalta suuremman omistavien luokkien työvoiman tarve huomattavasti suurempaa, jolloin ala-luokan asumistarpeeseen kiinnitettiin suurempaa huomiota.

        Nyt kun ala-luokka ei ole tarvittua työvoimaa, ei ala-luokan asumistarpeeseen ole enää vähintään viimeiseen 30 vuoteen kiinnitetty asian vaatimaa huomiota omistavan luokan hallitsemassa luokka-yhteiskunnassa, ja pienituloisen ala-luokan asuminen käy asteittain mahdottomaksi, asuntopulan, asuntokannan rapistumisen ja virheellisen korjaamisen seurauksena.

        Kehittyneessä teollistuneessa luokka-yhteiskunnassaTyövoiman tarpeen vähennyttyä oleellisesti on näin päädytty tilanteeseen, jossa tuotannolle tarpeeton pienituloinen ala-luokka kurjistuu kurjistumistaan lisääntyvässä köyhyydessä, huonoissa asuinolosuhteissa ja kasvavassa kodittomuudessa.


      • Anonyymi

        Kehittyneen teollistuneen luokka-yhteiskunnan työpanos-tuotoksen volyymille vieraan työ-päähänpinttymän, väistämättömän reaalisen yhteiskuntakehityksen, jossa tarpeeton pienituloisten alaluokka kurjistuu, ja tätä seuraa yhteiskunnallisen jännitteen kasvu, aiheuttaa ylä-luokassa puolustautumiskehityksen, sen kaikissa yhteiskunnallisissa ulottuvuuksissa, kuten se on aiheuttanut historiallisesti aina sosialismin vastaisia maailmansotia myöden, jonka seurauksena ääri-oikeistolaisuus fasistisine etujoukkoineen nostaa päätään, kuten se nosti jo 30-luvulla, ja taas kerran oikeisto hakkaa päätään moraalin rikkomattomaan muuriin, tällä kertaa ilman suurta sosialistista voimaa - NL:ää - ja mitä ilmeisimmin hyökkää tarpeetonta ala-luokkaa vastaan, kuten se on jo alkanut tekemään Suomessa ääri-oikeistolaisia toimijoita sisältävän hallituksen muodossa.

        Minkäänlaista pilliin viheltäjää on turha tässä tilanteessa haikailla, sillä erotuomarilla pitää olla pillin lisäksi myös voimaa täytäntöön panna tuomionsa.

        Ilmeistä onkin, että ihmistä on syytä tarkastella logiikan ja moraalin kannalta epäonnistuneena luomuksena, joka kädellisenä ja teollisuusluokan tuotantoon kykenevänä kykenee kuitenkin ainoastaan suuren luokan kaikin puoliseen tuhoon.

        Ja vaikka uskonto, ja tänä päivänä ihmisoikeudet, ovat oopiumia kansalle, kaiken järkevän filosofian tunnustamana, ihmisen elämää suuremmissa elämän kuluissa, ihmisen elämä on elämän alinta kastia, eikä sellaiseen pidä sekaantua moraalisen ja järkevän sielun, jos tähän jotain valinnan varaa lie.


    • Anonyymi

      Kehittyneen teollistuneen luokka-yhteiskunnan työpanos-tuotoksen volyymille vieraan työ-päähänpinttymän, väistämättömän reaalisen yhteiskuntakehityksen, jossa tarpeeton pienituloisten alaluokka kurjistuu, ja tätä seuraa yhteiskunnallisen jännitteen kasvu, aiheuttaa ylä-luokassa puolustautumiskehityksen, sen kaikissa yhteiskunnallisissa ulottuvuuksissa, kuten se on aiheuttanut historiallisesti aina sosialismin vastaisia maailmansotia myöden, jonka seurauksena ääri-oikeistolaisuus fasistisine etujoukkoineen nostaa päätään, kuten se nosti jo 30-luvulla, ja taas kerran oikeisto hakkaa päätään moraalin rikkomattomaan muuriin, tällä kertaa ilman suurta sosialistista voimaa - NL:ää - ja mitä ilmeisimmin hyökkää tarpeetonta ala-luokkaa vastaan, kuten se on jo alkanut tekemään Suomessa ääri-oikeistolaisia toimijoita sisältävän hallituksen muodossa.

      Minkäänlaista pilliin viheltäjää on turha tässä tilanteessa haikailla, sillä erotuomarilla pitää olla pillin lisäksi myös voimaa täytäntöön panna tuomionsa.

      Ilmeistä onkin, että ihmistä on syytä tarkastella logiikan ja moraalin kannalta epäonnistuneena luomuksena, joka kädellisenä ja teollisuusluokan tuotantoon kykenevänä kykenee kuitenkin ainoastaan suuren luokan kaikin puoliseen tuhoon.

      Ja vaikka uskonto, ja tänä päivänä ihmisoikeudet, ovat oopiumia kansalle, kaiken järkevän filosofian tunnustamana, ihmisen elämää suuremmissa elämän kuluissa, ihmisen elämä on elämän alinta kastia, eikä sellaiseen pidä sekaantua moraalisen ja järkevän sielun, jos tähän jotain valinnan varaa lie.

      • Anonyymi

        Sinä olet alinta kastia joutavine höpötyksinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet alinta kastia joutavine höpötyksinesi.

        Ei mitään lisättävää mutta säälittää.


      • Anonyymi

        Teilläpä onkin paljon sanottavaa. No, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu.


    • Anonyymi

      Kuulin uutisista, että aikuiskoulutukseen annettu tuki poistuu elkuussa. Joku kommentoi sitä, että työvoimapulan piiriin kuuluvien alojen aikuiskoulutukseen tulee antaa erillistuki.

      Siivotalin ovat päässeet telkkaan.Esittivät kuinka raslkasta työ on. Nuoret kundit mopin kanssa esiintyivät. "Minähän" kirjoitin tuolla aikaisemmin, että jos nyt ei ole mahdollista hankkia tarvittavaa koulutusta saadakseen alan paikan, pitää tehdä se mahdolliseksi. Nyt lisään, että siivoojille liksaakin lisää.

      • Anonyymi

        Kato kato. Lisää liksaakin jo luvataan. Sivistys hiipii pikkuhiljaa kohti kallosi sisustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato kato. Lisää liksaakin jo luvataan. Sivistys hiipii pikkuhiljaa kohti kallosi sisustaa.

        "Siivotalin" , oliskohan siivoojat??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siivotalin" , oliskohan siivoojat??

        Tallin siivooja?


    • Anonyymi

      Ennen oli jokaiselle työtä, vaikka sitä ojankaivuuta. Nykyään ei ole. On vain kelatuet, joita sitten kuulemma leikataan, jotta ihmiset menisivät johon töihin, joita ei ole. Jos Suomessa olisi työvoimapulaa muuallakin kuin hoito-alalla, niin ei olisi näitä ilmaisia harjoittelijoita, joita tälläkin hetkellä uurastaa toista sataatuhatta ehkäpä juuri siellä aloittajankin käyttämissä yrityksissä.

      • Anonyymi

        Juu ja jokainen joka hokee että mene töihin ja jos et pärjää palkalla niin opiskele lisää on oksettava ihmishirviö. Toi ehkä toimikin joskus. Mutta jos palkkoja ei ikinä nosteta ja nyt alkaa sitten se nousihan ne vuonna 2010 0,04% ja Suomi meni mrlkein konkkaan sen takia valitus niin mitä se opiskelukaan hyödyttää. Kohta on varmaan lääkäri ainoa joka pystyy elämään työllään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja jokainen joka hokee että mene töihin ja jos et pärjää palkalla niin opiskele lisää on oksettava ihmishirviö. Toi ehkä toimikin joskus. Mutta jos palkkoja ei ikinä nosteta ja nyt alkaa sitten se nousihan ne vuonna 2010 0,04% ja Suomi meni mrlkein konkkaan sen takia valitus niin mitä se opiskelukaan hyödyttää. Kohta on varmaan lääkäri ainoa joka pystyy elämään työllään.

        Mene töihin!


      • Anonyymi

        Nykyään köyhille on muka-asunnot, muka-ruoka ja muka-työt.
        Ja se on seuraus pienten poliittisten ja taloudellisten fasististen piirien ääri-oikeistolaisesta politiikasta ja päätöksenteosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään köyhille on muka-asunnot, muka-ruoka ja muka-työt.
        Ja se on seuraus pienten poliittisten ja taloudellisten fasististen piirien ääri-oikeistolaisesta politiikasta ja päätöksenteosta.

        Olet sekaisin.


    • Anonyymi

      Ei annettu viime yönä kirjoittaa. Vähän luettelin työllisyyden vaihtelua ja työttömyyden. En yritäkään enää.

      • Anonyymi

        Yritin kumminkin. Ei annettu kirjoittaa, keskeytettiin. Saako kirjoittaa, että kun työttömyyttä vähitellen alkoi ilmaantua, ihmiset häpesivät omaa työttömyyttään niin, että yrittivät salata sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin kumminkin. Ei annettu kirjoittaa, keskeytettiin. Saako kirjoittaa, että kun työttömyyttä vähitellen alkoi ilmaantua, ihmiset häpesivät omaa työttömyyttään niin, että yrittivät salata sitä.

        Henkistä tukea yhteiskunnalta ei pitkään aikaan saanut. Em osaa kertoa rahallisesta tuesta.

        Perustettiin Työttömien yhdistyksiä. Vertaistuki auttoi vaihdellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkistä tukea yhteiskunnalta ei pitkään aikaan saanut. Em osaa kertoa rahallisesta tuesta.

        Perustettiin Työttömien yhdistyksiä. Vertaistuki auttoi vaihdellen.

        Kun nyt erilaisten vaiheiden jälkeen ollaan 9 euron tukityöllistettyjä, onhan se edistystä.
        Nyt sitten työttömyyskorvausta leikataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt erilaisten vaiheiden jälkeen ollaan 9 euron tukityöllistettyjä, onhan se edistystä.
        Nyt sitten työttömyyskorvausta leikataan.

        Miten ikä on vaikuttanut. Tuli vaihe, jolloin keskikäisen oli vaikea saada uutta työpaikkaa menetetyn tilalle. 60 veen tilanne oli toivoton, Työnantajat halusivat nuoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ikä on vaikuttanut. Tuli vaihe, jolloin keskikäisen oli vaikea saada uutta työpaikkaa menetetyn tilalle. 60 veen tilanne oli toivoton, Työnantajat halusivat nuoria.

        Nykytilanteen nuoremmat tietävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykytilanteen nuoremmat tietävät.

        Sössötät itsestäänselvyyksiä. Lopeta palstatilan tuhlaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössötät itsestäänselvyyksiä. Lopeta palstatilan tuhlaaminen.

        Huom. aloitin tämän ketjun. Tarkoitus oli saada jkv. näkyviin maailman, yhteisteiskunnan ja ihmisten elämän puitteiden muuttumista.

        Yritin yöllä kirjoittaa oikein kunnon asiaa, ei julkaistu, Kysyttiin olenko botti sun muuta.

        Aamulla yritin vielä. Ei annettu kirjoittaa muuta kuin lyhyesti yleisiä lauseita. Niitä itsestään selvyyksiä. Otin sentään assioita esille otsikkomaisesti. Muut olisivat ehkä saaneet kirjoittaa analysoiden, sun muuta.

        Sentään yritin jotakin muuta kuin solvata muita kirjoittajia. NYT VAAN KIRJOITTAMAAN OIKEIN FIKSUJA JUTTUJA,KYLLÄ SINULLE TILAA RIITTÄÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. aloitin tämän ketjun. Tarkoitus oli saada jkv. näkyviin maailman, yhteisteiskunnan ja ihmisten elämän puitteiden muuttumista.

        Yritin yöllä kirjoittaa oikein kunnon asiaa, ei julkaistu, Kysyttiin olenko botti sun muuta.

        Aamulla yritin vielä. Ei annettu kirjoittaa muuta kuin lyhyesti yleisiä lauseita. Niitä itsestään selvyyksiä. Otin sentään assioita esille otsikkomaisesti. Muut olisivat ehkä saaneet kirjoittaa analysoiden, sun muuta.

        Sentään yritin jotakin muuta kuin solvata muita kirjoittajia. NYT VAAN KIRJOITTAMAAN OIKEIN FIKSUJA JUTTUJA,KYLLÄ SINULLE TILAA RIITTÄÄ.

        Kysy hoitajalta lupa ja jos saat, kirjoita vasta sitten niin et kirjoita turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy hoitajalta lupa ja jos saat, kirjoita vasta sitten niin et kirjoita turhaa.

        Olet ihan pihalla minun suhteeni. Vai onko pahaveli eli SCC uhri aktivoitunut???

        Ehdotuksia sinulle: avaa oma ketju.

        Riksua on mainostetti 15 minuutin kaupunkina. Yritin tuoda esille, mistä kaikesta voi olla kyse, linkin antamalla- Poistettiin äkkiä- Mutta nyt puhutaan vastustamattomasta vartin kaupungista. Mitenkäs HML:ssä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihan pihalla minun suhteeni. Vai onko pahaveli eli SCC uhri aktivoitunut???

        Ehdotuksia sinulle: avaa oma ketju.

        Riksua on mainostetti 15 minuutin kaupunkina. Yritin tuoda esille, mistä kaikesta voi olla kyse, linkin antamalla- Poistettiin äkkiä- Mutta nyt puhutaan vastustamattomasta vartin kaupungista. Mitenkäs HML:ssä???

        Avasin jo aamulla ketjun kun naapur tul kyllää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy hoitajalta lupa ja jos saat, kirjoita vasta sitten niin et kirjoita turhaa.

        Hoitajasi sairaalavuosiltasi on eläkkeellä mutta kyllä hän kuulumiset aina kysyy kuin olisi töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitajasi sairaalavuosiltasi on eläkkeellä mutta kyllä hän kuulumiset aina kysyy kuin olisi töissä.

        Vainon takia kolme kertaa jouduin käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainon takia kolme kertaa jouduin käymään.

        Hoitajasi römeä ääni sille ei vastaan sanota. Jopa painajaisia aiheuttava.


    • Anonyymi

      Jakanut jo 80 v perspektiiviä on siinä pitkä ura ilolinnulle.

    • Anonyymi

      Pelkäätkö sä mummu kuolemaa?

      • Anonyymi

        Olen jo tuolla aikaisemmin kirjoittanut, että en pelkää. Vainoajilleni olen sanonut, että senkun tapatte. Ei kun ne tykkää kiduttaa. Minulle on sanottu, että tarvitsevat sitä energiaa, mitä kärsimiseni seuraamisesta saavat.

        Silti ihan hyvää tarkoittaen toin teille esille Suomen yhteiskunnan historiaa tavisten elämässä. Nk. tajuaisitte, että taas on joku vaihe meneillään. Ennen on aina selvitty.


    • Anonyymi

      Opiskellut tai ei, mikäli ei löydä mitään työtä, on kyllä ihmisessä vika!

      • Anonyymi

        Töitä kyllä löytää. Palkanmaksajaa sitten ei löydykään mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä kyllä löytää. Palkanmaksajaa sitten ei löydykään mistään.

        Samaa mieltä eikä voi löytyä jos työtä ei tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä eikä voi löytyä jos työtä ei tehdä.

        Eri mieltä. Usein suurinta palkkaa saavat ne jotka eivät tee juuri mitään hyödyllistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri mieltä. Usein suurinta palkkaa saavat ne jotka eivät tee juuri mitään hyödyllistä.

        Sitä mieltä tee työsi palkkasi eteen etkä ole enään nuin ahdistunut.


      • Anonyymi

        Miksi Suomessa tuhlataan rahaa oppilaitoksiin, jos kerran ei ole koulutuksen mukaisia töitä?
        Tietysti siksi että oppilaitokset saavat rahaa opiskelupaikkojen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Suomessa tuhlataan rahaa oppilaitoksiin, jos kerran ei ole koulutuksen mukaisia töitä?
        Tietysti siksi että oppilaitokset saavat rahaa opiskelupaikkojen perusteella.

        Samaa mieltä. Miksi tehdään esim lääkäreitä kun eivät saa työpaikkaa. Perioutoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Miksi tehdään esim lääkäreitä kun eivät saa työpaikkaa. Perioutoa.

        Lääkärit tai sen porukan vallanpitäjät ovat vuosien ajan estäneet koulutuksen laajentamisen, vaikka on ollut vajausta lääkäreistä. Näin saavat pidettyä palkan korkealla. Ja lääkäriyden eliitin piirissä, joka on solidaarinen toisilleen.

        Ulkomailla opiskelleita suomalaisia syrjitään työpaikalla. Ei pidetä samanarvoisina, pidetään eliittipiirin ulkopuolella.

        Mitenkähän nämä hoono suomi muualta tulleet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mieltä tee työsi palkkasi eteen etkä ole enään nuin ahdistunut.

        Miksi tekisin töitä palkkani eteen jos voin saada sen muutenkin?


    • Anonyymi

      Siinä kun suuri ikäluokka rupesi jäämään eläkkeelle, tuotiin huolta esille. Siitä ja siitä ammattikunnasta jää viiden vuoden sisällä 20 000 eläkkeelle. Mistä uudet työntekijät?

      Ja nuoret vinkuu, että eläkeiän jälkeen työtään jatkavat vievät heiltä työn.

      • Anonyymi

        Käteinen sanoi jo vuosikymmen sitten, että Suomessa alkaa vuonna 2007 huutava työvoimapula. Taisi olla ensimmäinen vuosi kun eläkkeelle siirty enemmän kuin mitä tuli uusia työllisiä. Tämä työvoimapula on pelkkää kusetusta. Hoitoalalla on töitä. Muut taistelevat verissäpäin määräaikaisuuksista. Ei kukaan elä alle tonnin tuloilla kuten nämä työttömyyskorvaukset ovat.


    • Anonyymi

      Mummo vinkuu tuolla kovasta elämästä vaikka kaikki hänen kuvailemansa kärsimykset kuten ulkohuussi oli aivan normaalia elämää. Ihme vonkuja.

      • Anonyymi

        En ole vinkunut kovasta elämästä, vaan kertonut, mikä oli normaalia ja että asumistahossa ON tapahtunut kehitystä ja että nykyään Kelan elätit eivät sitä entistä normaalia asumistasoa hyväksyisi.


    • Anonyymi

      Mummut ei tajuu. Että läheskään kaikilla ei ole nykyään varaa edes jouluruokiin. Ennen sentään aina oli vaikka muuten oli joskus nälkä. Nyt jollain on nälkä joka kuukausi eikä ole kasvimaita tarjolla.

      • Anonyymi

        En ole kertonut omasta elämästäni, vaan mikä oli taviksilla tavallista. Pula-ajan olen mainninnut nimeltä. OLen kertonut, että omalla työllä olen joutunut opiskeluni maksamaan, jne. Silloin sai töitä, sitäkin olen täällä mainostanut.

        Turha tehdä minusta syntipukkia. Keskittykää ihan vaan omiin asioihinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kertonut omasta elämästäni, vaan mikä oli taviksilla tavallista. Pula-ajan olen mainninnut nimeltä. OLen kertonut, että omalla työllä olen joutunut opiskeluni maksamaan, jne. Silloin sai töitä, sitäkin olen täällä mainostanut.

        Turha tehdä minusta syntipukkia. Keskittykää ihan vaan omiin asioihinne.

        Maailma on muuttunut. Tuolloin asuttiin alivuokralaisina. Sai ainakin huoneen missä nukkua yönsä. Ei voi verrata sitä elämää nykypäivään, vaikka oli kovaa, oli myös mahdollisuuksia. Oma mummoni, joka kuoli jo kaksi vuosikymmentä sitten oli fiksumpi kuin sinä. Sanoi, että siihen aikaan sai aina hätäaputöitä, mutta nykyään nuorilla ei ole edes sitä mahdollisuutta. Ei kukaan jaksa niuvuttaa elämäänsä kelatuen avulla, se on kädestä suuhun elämistä. Sinä vain iloitset kun nuorilta leikataan vaikka kelatukia vievät eniten sinun ikäluokkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on muuttunut. Tuolloin asuttiin alivuokralaisina. Sai ainakin huoneen missä nukkua yönsä. Ei voi verrata sitä elämää nykypäivään, vaikka oli kovaa, oli myös mahdollisuuksia. Oma mummoni, joka kuoli jo kaksi vuosikymmentä sitten oli fiksumpi kuin sinä. Sanoi, että siihen aikaan sai aina hätäaputöitä, mutta nykyään nuorilla ei ole edes sitä mahdollisuutta. Ei kukaan jaksa niuvuttaa elämäänsä kelatuen avulla, se on kädestä suuhun elämistä. Sinä vain iloitset kun nuorilta leikataan vaikka kelatukia vievät eniten sinun ikäluokkasi.

        Minä MUMMO olen MUISTELLUT. Kyllä uutisia seuraan jollakin lailla. NYT MINUT HERÄTTI LEIKKAAMISISTA NOUSSUT KOHU. Lakoilla uhataan, ym. Yhteiskunnan tukia on nykyään enemmän kuin joskus ennen. Ennen ei ollut sen vertaa, että olisi voinut leikata.

        EN OLE ILOINEN SIITÄ, ETTÄ LEIKATAAN. Siirsin keskustelun aiheen työttömyys/työvoimapula-aiheeseen. Siitä olisi hyödyllistä keskustella. Minä pikkuisen rääppäisin siivoojien tilannetta. NYT TE KAIKKI FIKSUT KESKUSTELKAA SIITÄ aiheesta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Syytätkö eliittiä myös mielisairaalajaksoistasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytätkö eliittiä myös mielisairaalajaksoistasi?

        Psyk.osastolla käynnit liittyvät gang stalking vainoon. Peruskamaa siinä. Siltä osin kuin eliitti on mukana gang stalkingin aloittamisessa, voin syyttää. Ja koko mielisairaala systeemi on eliitin touhua ja psykiatrit kuuluneet eliittiin. Nythän ovat häviävä ammattikunta.

        En ole ollut mielisairas. En edes masentunut. En vainoharhainen. - Täytyisi kirjoittaa pari kirjaa, että voisi antaa tarpeeksi tietoa. - Voit luulla ja kuvitella, mitä tahdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyk.osastolla käynnit liittyvät gang stalking vainoon. Peruskamaa siinä. Siltä osin kuin eliitti on mukana gang stalkingin aloittamisessa, voin syyttää. Ja koko mielisairaala systeemi on eliitin touhua ja psykiatrit kuuluneet eliittiin. Nythän ovat häviävä ammattikunta.

        En ole ollut mielisairas. En edes masentunut. En vainoharhainen. - Täytyisi kirjoittaa pari kirjaa, että voisi antaa tarpeeksi tietoa. - Voit luulla ja kuvitella, mitä tahdot.

        Sen verran, että ällöttää tuo tapasi kirjoittaa asiasta. Mielisairaaloita ei enää ollut silloin.

        Ekan kerran menin joskus 2001. Menin itse väkisin suljetulle osastolle lukkojen taakse suojaan rosvoilta. Ne olivat ihan todellisia. Arvelivat, että olin varmaan perinyt jotakin. Yhteistyökaverini psykiatri antoi neuvon äkkiä häipyä sieltä. En ehtinyt. Stalkkeri tuli jo sinne. -Tapahtui asioita, joiden takia tein Potilasvahinkokeskuseen ilmoituksen. Meni vakuutuspuolellekin, mutta luovutin.

        v.2017 eli reilut15 vuotta myöhemmin minut saatiin lavastettua ja runnottua sellaiseen kuntoon, etten jaksanut enää edes istua. Stalkkeriomainen pyynnöstä teki huoli-ilmoituksen, jonka perusteella nukkumaan ja ulkoilemaan osastolle.

        v.2019 oli tosi yritys sekä stalkkereiden, että psykiatrin taholta saada asinakin leimattua, mieluummin vahingossa hengiltä. Vieläkäkään en uskalla paljastaa tapahtumia. - Menin vapaa ehtoisesti, kun kuulemma olisi minulle avuksi. Halusin, että minulle tehdään se arvio, en muista nimeä. Tehtiin. Todettiin, etten ole hoidon tarpeessa ja minun piti saada välittömästi ilman estelyjä lähteä pois. - Oli taas se pulma, että olin ihan väsynyt. Pyysin saada jäädä lepäämään ja nukkumaan pariksi päiväksi. Siitä tuli ansa, johon en saanut selvyyttä. -Pahoja asioita tehtiin minulle. -Lähdin sitten viikon lomalle. Sen aikana avasin yleistä mielenterveydestä -palstalle ketjun:PSYKIATRISELLA OSASTOLLA RIKOTAAN PERUSTUSLAKIA. Kerroin, etten saanut selvää oikeudellisesta asemastani Mainitsin psykiatrin nimen. Kyllä tuli virallisilta tahoilta vastauksia. - Kun viikon päästä tulin osastolle ilmoittamaan , etten enää palaa sinne, huoneeseen tuli useita lääkäreitä, hoitajia, vartijoita sun muita todistamaan tilannetta, jossa lääkäri kahta triggeri-sanaa käyttämällä pudotti minut kattialle vaikertamaan. -Näytti, että kyllä hänkin tämän vainon stalkkauksia osaa.

        Ei nyt oikein ollut kyse mielisairaalajaksoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran, että ällöttää tuo tapasi kirjoittaa asiasta. Mielisairaaloita ei enää ollut silloin.

        Ekan kerran menin joskus 2001. Menin itse väkisin suljetulle osastolle lukkojen taakse suojaan rosvoilta. Ne olivat ihan todellisia. Arvelivat, että olin varmaan perinyt jotakin. Yhteistyökaverini psykiatri antoi neuvon äkkiä häipyä sieltä. En ehtinyt. Stalkkeri tuli jo sinne. -Tapahtui asioita, joiden takia tein Potilasvahinkokeskuseen ilmoituksen. Meni vakuutuspuolellekin, mutta luovutin.

        v.2017 eli reilut15 vuotta myöhemmin minut saatiin lavastettua ja runnottua sellaiseen kuntoon, etten jaksanut enää edes istua. Stalkkeriomainen pyynnöstä teki huoli-ilmoituksen, jonka perusteella nukkumaan ja ulkoilemaan osastolle.

        v.2019 oli tosi yritys sekä stalkkereiden, että psykiatrin taholta saada asinakin leimattua, mieluummin vahingossa hengiltä. Vieläkäkään en uskalla paljastaa tapahtumia. - Menin vapaa ehtoisesti, kun kuulemma olisi minulle avuksi. Halusin, että minulle tehdään se arvio, en muista nimeä. Tehtiin. Todettiin, etten ole hoidon tarpeessa ja minun piti saada välittömästi ilman estelyjä lähteä pois. - Oli taas se pulma, että olin ihan väsynyt. Pyysin saada jäädä lepäämään ja nukkumaan pariksi päiväksi. Siitä tuli ansa, johon en saanut selvyyttä. -Pahoja asioita tehtiin minulle. -Lähdin sitten viikon lomalle. Sen aikana avasin yleistä mielenterveydestä -palstalle ketjun:PSYKIATRISELLA OSASTOLLA RIKOTAAN PERUSTUSLAKIA. Kerroin, etten saanut selvää oikeudellisesta asemastani Mainitsin psykiatrin nimen. Kyllä tuli virallisilta tahoilta vastauksia. - Kun viikon päästä tulin osastolle ilmoittamaan , etten enää palaa sinne, huoneeseen tuli useita lääkäreitä, hoitajia, vartijoita sun muita todistamaan tilannetta, jossa lääkäri kahta triggeri-sanaa käyttämällä pudotti minut kattialle vaikertamaan. -Näytti, että kyllä hänkin tämän vainon stalkkauksia osaa.

        Ei nyt oikein ollut kyse mielisairaalajaksoista.

        Eipä tietenkään Napoleon. Eipä tietenkään.


    • Anonyymi

      KYLLÄPÄ LOPPUI TÄSSÄ KETJUSSA KÄYNTI.

      VIELÄ KERRAN mummun muisteloina ja jorinoina luettelin erilaisia vaiheita sodan loppumisen (1944) jälkeen.

      Älkää luovuttako. Joku tuolla aiemmin vikisee,ettei ole kiva ajatella, että koko loppuelämän joutuu elämään minimi rahalla. TE ETTE TIEDÄ LOPPUELÄMÄSTÄNNE MITÄÄN.

      Pitäkää itsenne kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Ilmaisia iloja ja halpoja huveja on olemassa. Silmä tarkkana kytätkää mahdollisuuksia päästä edes lyhytaikaisempaan työhön. Ja vaikka erilaisiin.

      • Anonyymi

        Ilmaisia iloja kuten nää jorinat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisia iloja kuten nää jorinat

        Niin kellähän ne olikaan ne halvat huvit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kellähän ne olikaan ne halvat huvit?

        Täällä niitä riittää kun älykköjen kerma äänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä niitä riittää kun älykköjen kerma äänessä.

        kiva, kun jotkut nostelee tätä ketjua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiva, kun jotkut nostelee tätä ketjua

        Parasta sanoi mummo kun itseensä kehui


      • Anonyymi

        Luuleeko mummo että kelatuella vain maataan kotona? Kyllä ne panee hakemaan sen 500 euron eteen myös niitä lyhytaikaisia työpaikkoja ja sellaisia mihin ei ole koulutusta. Mummo on pihalla siitä, mitä nykyaikana työtön joutu kokemaan -pelkkää seinää vastassa. Eniten säälittää nämä nuoret, työ luo vaurastumisen mahdollisuuden ja sosiaalisen ulottuvuuden elämään. Se on viety nuorilta. Tilalla on vain syyllistäminen ja haukkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuleeko mummo että kelatuella vain maataan kotona? Kyllä ne panee hakemaan sen 500 euron eteen myös niitä lyhytaikaisia työpaikkoja ja sellaisia mihin ei ole koulutusta. Mummo on pihalla siitä, mitä nykyaikana työtön joutu kokemaan -pelkkää seinää vastassa. Eniten säälittää nämä nuoret, työ luo vaurastumisen mahdollisuuden ja sosiaalisen ulottuvuuden elämään. Se on viety nuorilta. Tilalla on vain syyllistäminen ja haukkuminen.

        En luule, että maataan. Kyllä olen lukenut niistä pakollisista työhakemuksista. On ihmisen kiusaamista pakottaa hakemaan töitä, joita ilman koulutusta voi saada. - Jos niillä pakollisilla hakemuksilla pidetään kirjoitustaitoa yllä.

        Ajattelin suhteita. Jos vaikka kaverin veljeltä kuulee, että hänen työpaikkaansa tulee lyhytaikainen työ tarjolle, niin äkkiä sinne. - En tiedä nykyaikaa. Joskus ennen kesätyötkin hankittiin kuulopuheiden avulla.

        Minähän näillä jorinoillani yritin puuttua siihen syyllistämiseen. Yhteiskunnallinen tilanne ei ole yksilön vika.----Puhukaa ja puhukaa ja kirjoittakaa ja selittäkää tätä tilannetta kaikelle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luule, että maataan. Kyllä olen lukenut niistä pakollisista työhakemuksista. On ihmisen kiusaamista pakottaa hakemaan töitä, joita ilman koulutusta voi saada. - Jos niillä pakollisilla hakemuksilla pidetään kirjoitustaitoa yllä.

        Ajattelin suhteita. Jos vaikka kaverin veljeltä kuulee, että hänen työpaikkaansa tulee lyhytaikainen työ tarjolle, niin äkkiä sinne. - En tiedä nykyaikaa. Joskus ennen kesätyötkin hankittiin kuulopuheiden avulla.

        Minähän näillä jorinoillani yritin puuttua siihen syyllistämiseen. Yhteiskunnallinen tilanne ei ole yksilön vika.----Puhukaa ja puhukaa ja kirjoittakaa ja selittäkää tätä tilannetta kaikelle kansalle.

        vitsikäs yllä, usein puduttaa ei sanan tekstistäni pois, niin nytkin: "joita ilman koulutusta EI VOI saada."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuleeko mummo että kelatuella vain maataan kotona? Kyllä ne panee hakemaan sen 500 euron eteen myös niitä lyhytaikaisia työpaikkoja ja sellaisia mihin ei ole koulutusta. Mummo on pihalla siitä, mitä nykyaikana työtön joutu kokemaan -pelkkää seinää vastassa. Eniten säälittää nämä nuoret, työ luo vaurastumisen mahdollisuuden ja sosiaalisen ulottuvuuden elämään. Se on viety nuorilta. Tilalla on vain syyllistäminen ja haukkuminen.

        Työ ei vaurastuta mitään ei jää säästöön. Maitolitra ei oo enää 0,29 kun harvoin tarjouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitsikäs yllä, usein puduttaa ei sanan tekstistäni pois, niin nytkin: "joita ilman koulutusta EI VOI saada."

        Se mikä puduttaa sanan sieltä sanan täältä pois on mr. Alzheimer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä puduttaa sanan sieltä sanan täältä pois on mr. Alzheimer.

        Ei ole Alzheimer. Kirjoitin selitystä, mistä on kyse. Poistettiin koko viesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luule, että maataan. Kyllä olen lukenut niistä pakollisista työhakemuksista. On ihmisen kiusaamista pakottaa hakemaan töitä, joita ilman koulutusta voi saada. - Jos niillä pakollisilla hakemuksilla pidetään kirjoitustaitoa yllä.

        Ajattelin suhteita. Jos vaikka kaverin veljeltä kuulee, että hänen työpaikkaansa tulee lyhytaikainen työ tarjolle, niin äkkiä sinne. - En tiedä nykyaikaa. Joskus ennen kesätyötkin hankittiin kuulopuheiden avulla.

        Minähän näillä jorinoillani yritin puuttua siihen syyllistämiseen. Yhteiskunnallinen tilanne ei ole yksilön vika.----Puhukaa ja puhukaa ja kirjoittakaa ja selittäkää tätä tilannetta kaikelle kansalle.

        Ei sellaisia ole enää olemassakaan. Maailma on muuttunut. Toki suhteilla saa töitä nykyäänkin, kuten ennen vanhaan sai, mutta työttömyys on niin suurta että tällaisia mahdollisuuksia ei yksinkertaisesti ole kuin sadasosan promillella. Enemmän tällaiset neuvot ärsyttää, vähän kuin neuvoisi syöpäpotilasta, että syö tällä tavalla niin syöpä paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisia ole enää olemassakaan. Maailma on muuttunut. Toki suhteilla saa töitä nykyäänkin, kuten ennen vanhaan sai, mutta työttömyys on niin suurta että tällaisia mahdollisuuksia ei yksinkertaisesti ole kuin sadasosan promillella. Enemmän tällaiset neuvot ärsyttää, vähän kuin neuvoisi syöpäpotilasta, että syö tällä tavalla niin syöpä paranee.

        Hoitoalan töitä olisi? Miksi ei kelpaa. Pitää ulkomailta rahdata tänne väkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitoalan töitä olisi? Miksi ei kelpaa. Pitää ulkomailta rahdata tänne väkeä.

        Muistelen, että 2000 naista vuodessa tuodaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen, että 2000 naista vuodessa tuodaan.

        Sairaanhoitajat ovat olleet jo kauan tyytymättömiä palkkaansa. Pienet mielenilmaisut eivät ole auttaneet ja lakkoon ei ole voinut mennä. - Nyt sitten suurin joukoin irtisanoutuivat ja peruuttivat laillisen työlupansa. Ei voida pakolla kutsua töihin. NO, NOUSEEKO PALKKA, Ei. Sen sijaan hoitopaikkoja vähennetään, sairaaloita suljetaan, jne, kun ei ole työntekijöitä, MITÄ TÄSTÄ VOISI PÄÄTELLÄ?

        Sinä mt-trolli, lääkkeiden huutaja, kerro nyt!!!


    • Anonyymi

      Mummu MUISTELEE: ennen kuin sodan jälkeen nousukausi pääsi käyntiin, Suomesta lähdettiin RUOTSIIN töihin. Oli töitä ja isompi palkka. --Tervemenoa.

      Sitä ennen lähdettiin siirtolaisiksi rapakon taakse. Ei onnistu enää.

      Tehostettava KIELIKOULUTUSTA JA ammattikoulutustakin mamuille. Nyt olisi korkeasti koulutettuja halukkaita jäämäänSuomeen.

      Suksikoon v--ttuun täältä ne, joille työ ei kelpaa.

      JA SE AKATEEMINEN KOULUTUS JA TYÖTTÖMYYS. On opiskeltu pääaineena se ja sivuaineena se toinen ja valmistuttua töihin pääsyä odotellessa väitelty tohtoriksi MUTTA EI OLE AMMATTIPÄTEVYYTTÄ MIHINKÄÄN..

      • Anonyymi

        Ota lääkkeesi ettei käy huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota lääkkeesi ettei käy huonosti.

        On jo käynyt huonosti. Ihan heti syntymän jälkeen alkoi.

        Yllä olevat iskevät lauseet perustuvat tietoon!!!

        Tuttujen lapsien perheitä lähti Ruotsiin. Kun oli vielä aivot kunnossa , seurailin näitä Ruotsin asioita ja olen ollut itsekin siellä töissä.

        Virallisesta mediasta olen seuraillut koulutettujen muualta muuttaneiden kohtaloja. Olen jutellut ihmisten kanssa, jotka tietävät: näitä englanninkielellä pärjääviä on esim. IT-puolen töissä. TEHOSTETUN KIELIKOULUTUKSEN VAATIMINEN ON JÄRKEVÄÄ!!!


        V--ttun käskin suksimaan SUOMALAISIA, tuli vähän väärään kohtaan.


        Yleissivistykseeni ei mahdu kaikenlaiset ammatit, mutta olen ihan akavalaisten suusta kuullut tuon, ettei pätevöidytä johonkin ammattiin.



        ETTÄ MIKS H--VETISSÄ MINUN PITÄISI OTTAA LÄÄKKEITÄ!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo käynyt huonosti. Ihan heti syntymän jälkeen alkoi.

        Yllä olevat iskevät lauseet perustuvat tietoon!!!

        Tuttujen lapsien perheitä lähti Ruotsiin. Kun oli vielä aivot kunnossa , seurailin näitä Ruotsin asioita ja olen ollut itsekin siellä töissä.

        Virallisesta mediasta olen seuraillut koulutettujen muualta muuttaneiden kohtaloja. Olen jutellut ihmisten kanssa, jotka tietävät: näitä englanninkielellä pärjääviä on esim. IT-puolen töissä. TEHOSTETUN KIELIKOULUTUKSEN VAATIMINEN ON JÄRKEVÄÄ!!!


        V--ttun käskin suksimaan SUOMALAISIA, tuli vähän väärään kohtaan.


        Yleissivistykseeni ei mahdu kaikenlaiset ammatit, mutta olen ihan akavalaisten suusta kuullut tuon, ettei pätevöidytä johonkin ammattiin.



        ETTÄ MIKS H--VETISSÄ MINUN PITÄISI OTTAA LÄÄKKEITÄ!!

        Olet ilmiselvästi niiden tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmiselvästi niiden tarpeessa.

        En todellakaan ole. Jos kaikki muut, jotka ovat fiksumpia, eivät kestä lukea yllävää, joka on aika hyvää juttua 80-vuotiaalta, niin ----

        Kerron kuinka toivoton tapaus olen ollut lapsesta alkaen. Huomaan "kaiken", en osaa pitää suutani kiinni ja vieläksi luulen itselläni olevan velvollisuus yrittää tehdä asialle jotakin. - Tai en sentään kerro lapsuudesta.

        MINUA AUTTAISI, JOS ELEKTRONINEN HÄIRINTÄ ÖISIN LOPETETTAISIIN, edes. Jaa, että mikä, kysyt. (Lue vaikka seuraavasta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17467565/elektroninen-hairinta-kotonani


    • Anonyymi

      Koita nyt päättää oletko tuossakin nyt itse vai mummu? Kirjoittelet täälläkin nyt kaikenlaista sontaa, mitä ikinä nyt keksit ja tässäkään et kerro oletko nyt sinä vai mummo? 😆

      • Anonyymi

        Minä olen ketjun aloittaja. En kirjoita sontaa, mutta tietenkin erilailla kuin joku työikäinen. V--tuako luet?? Minä kirjoitin linkin ketjuun KOKO SUOMI VAINOO ja nyt tuohon elektroniikkaketjuun. Minähän olen Riksun vainottu. Voisin kirjoittaa elämäkerran siitä osasta elämääni, nyt oli tarkoitus muu, 10 kertaa jo selittänyt. (En sentään ole lähettänyt sambiaan Hoolinnan rahoja.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ketjun aloittaja. En kirjoita sontaa, mutta tietenkin erilailla kuin joku työikäinen. V--tuako luet?? Minä kirjoitin linkin ketjuun KOKO SUOMI VAINOO ja nyt tuohon elektroniikkaketjuun. Minähän olen Riksun vainottu. Voisin kirjoittaa elämäkerran siitä osasta elämääni, nyt oli tarkoitus muu, 10 kertaa jo selittänyt. (En sentään ole lähettänyt sambiaan Hoolinnan rahoja.)

        LÄÄKKEET!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ketjun aloittaja. En kirjoita sontaa, mutta tietenkin erilailla kuin joku työikäinen. V--tuako luet?? Minä kirjoitin linkin ketjuun KOKO SUOMI VAINOO ja nyt tuohon elektroniikkaketjuun. Minähän olen Riksun vainottu. Voisin kirjoittaa elämäkerran siitä osasta elämääni, nyt oli tarkoitus muu, 10 kertaa jo selittänyt. (En sentään ole lähettänyt sambiaan Hoolinnan rahoja.)

        Miksi lähetit Sampiaan rahaa? Todella erikoista tilitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lähetit Sampiaan rahaa? Todella erikoista tilitystä.

        siis iisu lähetti, se SCC juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis iisu lähetti, se SCC juttu

        Kukaan ei lähettänyt mutta Gary solmi yhteydet Sampiaan scc casessa ja sai kovan tuomion.


    • Anonyymi

      kirjoita tuonne ylälaidan kohtaan Etsi: ruumiita täynnä

      tulee esille ketju Ruumishuineet täynnä koko maassa

      Nuoret virkeät ja fiksut kirjoittelevat liikakansoituksesta ja sen hoitelusta

      Siellä on myös tämä Mummu muistelee

      • Anonyymi

        siis ruumishuoneet


    • Anonyymi

      Mummo voi rekisteröidä nimimerkkinsä niin tämä riksun ruumishuone ei sekoita ketjua.

      • Anonyymi

        Aamulehti- ruumishuoneet täynnä koko maassa

        sitä voi käydä lukemassa ja palata tänne, jos haluaa

        käy kätevästi, kun samalla palstalla luettelossa on näköjään tämä ketju. muiden joukossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulehti- ruumishuoneet täynnä koko maassa

        sitä voi käydä lukemassa ja palata tänne, jos haluaa

        käy kätevästi, kun samalla palstalla luettelossa on näköjään tämä ketju. muiden joukossa

        SIIS KIRJOITA ETSI TUONNE YLÄLAITAAN KOHTAAN ETSI: ruumiita täynnä

        pääset palstalle, jossa on paljon ketjuja, tämä aamulehti - ruumishuineet TÄYNNÄ KOKO MAASSA

        Ei sotke tätä ketjua. Täällähän on vaan jorinoita. Siellä on nyky hetken analysointia ja tulevan arvailua, menkää ihmeessä lukemaan tuota ketjua!!!


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe