Harkitsen uuden auton ostamista. Sain autoliikkeestä tarjouksen, jossa oli merkattu auton hinnaksi n. 38 keuroa ja sitten oli lisävarusteluhintoja. Kiinnitti huomiotani, että lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen hinnaksi oli laitettu 500 € asennuksineen. Tuntuu siltä, että kun auto maksaa paljon, ostaja ei tuollaiseen tule enää kiinnittäneeksi huomiota. Minusta 500 € on paljon vehkeistä, joiden asennukseen mennee tunti ja jotka eivät voi 100 euroa enempää maksaa.
Kommentteja?
Mitä maksaa
7
1293
Vastaukset
- vuonna 2003
lohkolämppärin asennuksesta (ei sisäpistoketta)n. 200e töineen.... asennus tehtiin liikkeestä mistä uuden autoni ostin. Eli tuo 500e tuntuu aika kovalta hinnalta. Tosin Sisähaaroitus sarja taitaa maksaa n. 100e..... ja tiedä häntä kuinka vaikea se kyseiseen autoon on sitten asentaa! Mut joka tapauksessa AIKA KALLISTA, mut elämä on!
- -05
Olisi muistaakseni maksanut 360.-. Hain samat kamat tarvikeliikkeestä hintaan 212.- ja asensin itse.
- joo,joo
ja paljon säästin! Muutaman vuoden päästä autosi nykii ja sähköt sekaisin. Menet pikku korjaamoon Boschin testeriin ( koska merkkiliikkeessä maksaa jo pelkkä testaus muka niin paljon)ja maksat hirveät summat korjauksesta, eikä auto ole kunnossa! Sitten menet menet vihaisena merkkiliikkeeseen ja sanot että miten voi olla mahdollista että näin uusi auto tekee voi olla näin nykiä ym. Se tutkitaan ja ilmoitetaan että joudutaan vaihtaa johtosarja, koska se on ihan mädäntynyt, koska tänne moottorinohjausmodulin ja johtosarjojen päälle on päässyt vettä tämän väärään paikkaan asennetun sisähaaran vuoksi. joten maksapa uudet johtosarjat ja moduli.
Totea sitten että tuli halvaksi kun itse tein!
Nyky autoissa on paljon johtoja ja arkoja paikkoja. - hieman!
joo,joo kirjoitti:
ja paljon säästin! Muutaman vuoden päästä autosi nykii ja sähköt sekaisin. Menet pikku korjaamoon Boschin testeriin ( koska merkkiliikkeessä maksaa jo pelkkä testaus muka niin paljon)ja maksat hirveät summat korjauksesta, eikä auto ole kunnossa! Sitten menet menet vihaisena merkkiliikkeeseen ja sanot että miten voi olla mahdollista että näin uusi auto tekee voi olla näin nykiä ym. Se tutkitaan ja ilmoitetaan että joudutaan vaihtaa johtosarja, koska se on ihan mädäntynyt, koska tänne moottorinohjausmodulin ja johtosarjojen päälle on päässyt vettä tämän väärään paikkaan asennetun sisähaaran vuoksi. joten maksapa uudet johtosarjat ja moduli.
Totea sitten että tuli halvaksi kun itse tein!
Nyky autoissa on paljon johtoja ja arkoja paikkoja.Ensinnäkin olen koulutukseltani autoinsinööri ja olen nuorempana tehnyt myös autonasentajan hommia, myöhemmin vain harrastusluonteisesti. Toiseksi minä tein tämän samoin kuin kaikki muutkin vastaavat työt omassa lämpimässä (lattialämmitys) tallissani jossa riittää myös valoa (4 tuplaloisteputkea ym.).
Kaikki mitä teen aloitan asennusohjeiden huolellisella lukemisella.
Väitän siis ettei tätä työtä kukaan missään korjaamolla tee yhtä huolellisesti.
Itse lohkolämmittimen asennuksessa ei mitenkään kosketa auton omiin sähköihin. Säteilylämmitin vain pultataan lohkon kylkeen. Siitä vedetään kaapeli auton puskuriin tulevalle pistokkeelle. Sisähaara ei myöskään ole missään yhteydessä auton sähköihin. Haara otetaan puskurille menevän kaapelin ja lohkolämmittimen välistä.
Ehkä ensi kerralla otat asioista selvää ennen kuin kirjoitat.
- qwerty
Hohoo, tuohan on halpaa. Katsoppas mitä autoosi maksaa CD-soitin. Musta Pörssi myy reilulla satasella mp3-toistavia merkkisoittimia. Ostat auton merkkiliikkeestä, niin 500-1000€ saat "audiopaketin" eli halvan perussoittimen ja kiinalaiset kipot kaiuttimien paikalle. Asennus = pari liitintä yhteen ja soitin työnnetään valmiiseen paikkaan. Been there, done that, got the t-shirt.
Se on ihan totta, että mitä enemmän autosta maksat uutena, niin sitä sumeampi olet lisävarusteiden hinnalle. Parin sadan aluvanteet ovat helposti yli puoli tonnia. Joku mukiteline autoon satasen. Ja juuri tuo lohkolämppäri sen puolen tonnia.- org Arvaaja
Kun ostat uuden auton, niin kaikkiin lisävarusteisiin tulee myös autovero mukaan. Eli kaikki lisävarusteet ovat 28% kalliimpia kuin suoraan kaupasta ostetut.
- Ostin sieltä
mitä maksaa autoosi ko. osat ja kysele jostakin autopajasta mitä maksaa asennus. Lyön vetoa että et pääse alle 230 Euron. Mutta tuo 500 kuulostaa kyllä ylihintaiselta, ellei kyseessä ole jokin malli jossa on tosi erikoinen lohkolämmitinviritelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1954517Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki313190Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma312904PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist742792Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne602776Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902625Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142361Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1002139- 1151337
- 631138