On täysin virheellinen näkemys, että Jumala tappoi oman Poikansa meidän syntiemme tähden.
Ensinnäkin, Jumala ei tappanut Jeesusta, vaan ihmiset. Jeesus meni kuitenkin vapaaehtoisesti ristille, ja Hänen olisi ollut mahdollista välttää ristin kuolema. Mutta se olisi tiennyt meille sitä, ettei meillä olisi ollut enää mitään toivoa.
Jeesus sanoi myöskin, että Hän ja Isä ovat yhtä. Kun olemme nähneet Jeesuksen, olemme nähneet Isän. Näin ollen se mitä ristillä tapahtui, oli että Jumala itse meni ristille ja kärsi synnin vuoksi meille kuuluvan tuomion meidän puolestamme.
Jumala on ehdottoman oikeamielinen tuomari. Oikeamielinen tuomari tuomitsee aina oikein. Synnin palkka on kuolema, niinpä oikeudenmukainen tuomari antaa kuolemantuomion synnistä.
Jos ajatellaan maallista oikeutta, niin tuomari on sidottu toimimaan Lain vaatimalla tavalla. Jos esimerkiksi syyllistyn törkeään liikenteen vaarantamiseen ja oikeudessa sanon tuomarille, että kadun syvästi ja lupaan, etten enää tee niin, niin tuomion ei pitäisi pienentyä katumukseni vuoksi. Tuomari olisi väärämielinen jos päästäisi minut lähtemään ilman Lain vaatimaa rangaistusta. Oikeudenmukainen tuomari sanoisi, että niin sinun kuuluukin katua etkä enää saakaan toimia yhtä tyhmästi, mutta silti sinun pitää vielä kärsiä Lain vaatima rangaistus, joka on 50 päiväsakkoa.
Mutta jos tuomarille tullaan sanomaan, että joku toinen on jo maksanut sakot puolestani, niin hän ei vaatisi minulta enempää. Laki olisi saanut täyttymyksensä ja tuomari olisi tuominnut oikein, ja minä olisin päässyt kaikesta ilman tuomiota! Tästä on kyse kristinuskossa! Minä olen ansainnut hengellisen kuoleman, ikuisen eron Jumalasta ja kadotuksen. Mutta Jeesus on kärsinyt rangaistuksen jo puolestani. Minun tulee enää hyväksyä ristillä tehty sovitustyö ja pyytää syntejäni anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä sekä hylätä kaikki pahat teot ja tehdä parannus.
Jumala kärsi tuomion puolestamme
93
505
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs jumala hylkäsi lehtolapsensa noin nolosti. Mutta kyllähän äpäräkultin jumala epäilemättä nautti väkivallasta ja sadismista. Saattoi tietysti olla että epäinhimillisenä otuksena ei hyväksynyt poikansa homosteluita.
- Anonyymi
Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
- Anonyymi
Jos Jeesus olisi kärsinyt rangaistuksen puolestasi, niin sinun ei tarvitsisi kuolla. Sinä kuitenkin kuolet, joten kärsikö Jeesus rangaistuksen puolestasi vai ei?
Jos ikuinen piinahelvetti on rangaistus, niin menikö Jeesus sinne? Jos ei mennyt, niin kärsikö hän rangaistuksen puolestasi vai ei?
Jos Jeesus ei kärsinyt rangaistusta puolestasi, niin mitä merkitystä on hänen kuolemallaan?- Anonyymi
Koko homman pointti on se että Jeesus EI KÄRSINYT ristillä roikkuessaan.
Tämä on kristinuskossa ymmärretty aivan väärin ja antaa ikävän sivumaun heidän evankeliumiinsa.
Jos Jumala olisi vaatinut kärsimistä Jeesukselta niin hän olisi hirvittävän julma.
Kaikki kärsimys johtuu siitä että kärsijä uskoo syylllisyyteen.
Jeesuken missio oli ANTEEKSIANTO eli hän ei nähnyt syyllisyyttä kenessäkään. Ei itsessään, ei kenessäkään ihmisessä eikä Jumalassa. Tämä ymmärrys teki kärsimyksen kokemisen Jeesukselle mahdottomaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko homman pointti on se että Jeesus EI KÄRSINYT ristillä roikkuessaan.
Tämä on kristinuskossa ymmärretty aivan väärin ja antaa ikävän sivumaun heidän evankeliumiinsa.
Jos Jumala olisi vaatinut kärsimistä Jeesukselta niin hän olisi hirvittävän julma.
Kaikki kärsimys johtuu siitä että kärsijä uskoo syylllisyyteen.
Jeesuken missio oli ANTEEKSIANTO eli hän ei nähnyt syyllisyyttä kenessäkään. Ei itsessään, ei kenessäkään ihmisessä eikä Jumalassa. Tämä ymmärrys teki kärsimyksen kokemisen Jeesukselle mahdottomaksi.Väitätkö, ettei Jeesuksella ollut tuntohermoja/reseptoreita, tai aivoja, joita tarvitaan kivun aistimiseen? Eikö kivun tunteminen olekaan kärsimistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö, ettei Jeesuksella ollut tuntohermoja/reseptoreita, tai aivoja, joita tarvitaan kivun aistimiseen? Eikö kivun tunteminen olekaan kärsimistä?
Jeesus oli Jumalana kaiken kärsimyksen ulko- ja yläpuolella. Ei hän kärsinyt. Jumala ei voi kärsiä. Puheet kärsimyksestä ovat pelkkää puppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli Jumalana kaiken kärsimyksen ulko- ja yläpuolella. Ei hän kärsinyt. Jumala ei voi kärsiä. Puheet kärsimyksestä ovat pelkkää puppua.
Raamatun mukaan Jeesus kärsi.
Hepr. 12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Hepr. 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö, ettei Jeesuksella ollut tuntohermoja/reseptoreita, tai aivoja, joita tarvitaan kivun aistimiseen? Eikö kivun tunteminen olekaan kärsimistä?
Kärsimys tapahtuu mielen tasolla eikä Jeesus ollut kehonsa armoilla. MIELI valitsee kuinka se haluaa tulkita ulkoa tulevat impulssit.
Mtä ihmeellistä ja pelastavaa siinä on että kärsii tuollaisessa tilanteessa?
Kuka tahansa osaa kärsiä.
Koska Jeesus oli samastunut Jumalaan, joka on Rakkaus, hänellä ei ollut mitään tarvetta
kärsiä. Kärsimykseen on tarvetta sillä joka kokee syyllisyyttä ja joka haluaa projisoida syyllisyytensä toisiin.
Jeesuksen aikana eläneet ihmiset eivät ymmärtäneet tätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jeesus kärsi.
Hepr. 12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Hepr. 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,Raamatun mukaan Jeesus kärsi. Mutta Raamattu ei puhu totta tässä kohdassa.
Raamatun kirjoittajien tieto ja ymmärrys koko Jeesuksesta oli kovin puuttellinen.
- Anonyymi
Jeesus kärsi rangaistuksen puolestamme. Valitettavasti moni kieltäytyy Jumalan armolahjasta, joka on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa. Ikuinen kadotus on hirveä kohtalo.
- Anonyymi
Tarkoittaako tämä iankaikkista elämää taivaassa Jumalan luona vai jo tätä maanpäällistä elämää uskossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako tämä iankaikkista elämää taivaassa Jumalan luona vai jo tätä maanpäällistä elämää uskossa?
Iankaikkinen elämä alkaa jo täällä maan päällä uudestisyntymän hetkellä ja jatkuu Taivaassa ikuisesti.
- Anonyymi
Jeesus maksaa ne sakot puolestamme, mutta sitten Jumalan Pyhä Henki johdattaa siten ettei niitä uusia sakkoja enää tule. Ei piikki sillä tavalla ole auki, vaan sen ohella tarjotaan armossa mahdollisuutta siihen että Jumala antaa Hengessä ohjeet siihen miten tulee ajella eikä epävarma ihminen pyri vain jotenkin selviämään liikenteessä.
- Anonyymi
"...mutta sitten Jumalan Pyhä Henki johdattaa siten ettei niitä uusia sakkoja enää tule."
Kenet mahtaa johdattaa, kun jokainen ihminen tekee syntiä, myös uudestisyntyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...mutta sitten Jumalan Pyhä Henki johdattaa siten ettei niitä uusia sakkoja enää tule."
Kenet mahtaa johdattaa, kun jokainen ihminen tekee syntiä, myös uudestisyntyneet.Hengen elämää -mies ei tee syntiä. Hän on mahtava hengen mies ja uskon sankari, erehtymätön ja täysin oppinut Hengessä vaeltava PYHÄ.
- Anonyymi
Miksi puhutaan Jumalan pyhästä hengestä tai Jumalan Pojasta, jos ne kuitenkin ovat Jumala itse? siis eikö sitä se kolmiyhteinen Jumala juuri tarkoita että se koostuu näistä kolmesta?
- Anonyymi
Ihmisen täytyy riippua Kristuksessa ja tehdä parannus. Täytyy olla halu elää ilman syntiä. Ja kuitenkin ihminen lankeilee. Mutta se erottaa kristityn muista, että Hän heti tekee vilpittömän parannuksen, kun huomaa langenneensa. Pelastuksen voi menettää ja se tapahtuu sydämen paatumuksessa, jolloin ihminen lakkaa tekemästä parannuksen ja alkaa rypemään synnissä. Jos rikollinen jatkaa rikoksen teillä, Laki ei tunne armoa.
- Anonyymi
Raamattu ei vain tunne jatkuvaa parannuksen tekoa. Ainakaan Paavalin mukaan ei aina pitänyt olla tekemistä parannusta kuolleista töitä eikä sian pidä palata oksennukselleen. Ei se ollut sitä pelastuksen tietä mistä Paaali kirjoitti että yritän kovasti täyttää lain ja kun en onnistu, niin teen taas parannuksen ja taas ja taas. Eihän se edes ole parannuksen tekemistä. Se on syntielämää.
Eikä ihminen itse tee parannusta, vaan uskoo Jeesukseen, ottaa varmaan Jumalan armon, niin Jumala Hengessään johdattaa hänet pyhään elämään. Niin ei tietenkään tapahdu jos siihen ei usko jos vain kipuilee lain kanssa ja tekee loppumattomasti parannusta. Pitää uskoa, täytyy olla vain uskoa, niin Jumala hoitaa lopun kun ilosanomassa on luvattu. Epäuskoiselle niin ei tietenkään käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei vain tunne jatkuvaa parannuksen tekoa. Ainakaan Paavalin mukaan ei aina pitänyt olla tekemistä parannusta kuolleista töitä eikä sian pidä palata oksennukselleen. Ei se ollut sitä pelastuksen tietä mistä Paaali kirjoitti että yritän kovasti täyttää lain ja kun en onnistu, niin teen taas parannuksen ja taas ja taas. Eihän se edes ole parannuksen tekemistä. Se on syntielämää.
Eikä ihminen itse tee parannusta, vaan uskoo Jeesukseen, ottaa varmaan Jumalan armon, niin Jumala Hengessään johdattaa hänet pyhään elämään. Niin ei tietenkään tapahdu jos siihen ei usko jos vain kipuilee lain kanssa ja tekee loppumattomasti parannusta. Pitää uskoa, täytyy olla vain uskoa, niin Jumala hoitaa lopun kun ilosanomassa on luvattu. Epäuskoiselle niin ei tietenkään käy.Raamattu nimenomaan tuntee jatkuvan parannuksen teon.
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ei usko ketään pelasta. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat!
Jaak. 2:
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu nimenomaan tuntee jatkuvan parannuksen teon.
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ei usko ketään pelasta. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat!
Jaak. 2:
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.On suurta harhaa, että uskovan ei tarvitsisi tehdä enää parannusta koskaan ja että uskova ei muka voi tehdä syntiä enää.
On totta, että pyhityselämän edetessä synnit ovat siistimpiä kuin aiemmin, mutta yhtä kaikki syntiä Jumalan edessä.
Jeesus opetti meitä rukoilemaan ja pyytämään syntejämme anteeksi sekä varjelemaan kiusauksilta Isä meidän- rukouksessa. Kannattaa rukoilla niin kuin Jeesus opetti ja pyytää syntejä anteeksi, kuten Isä meidän - rukous kehoittaa. Mikäli parannuksen teko loppuu uskovan elämästä, seuraa paatumus ja pahimmillaan jopa hengellinen kuolema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On suurta harhaa, että uskovan ei tarvitsisi tehdä enää parannusta koskaan ja että uskova ei muka voi tehdä syntiä enää.
On totta, että pyhityselämän edetessä synnit ovat siistimpiä kuin aiemmin, mutta yhtä kaikki syntiä Jumalan edessä.
Jeesus opetti meitä rukoilemaan ja pyytämään syntejämme anteeksi sekä varjelemaan kiusauksilta Isä meidän- rukouksessa. Kannattaa rukoilla niin kuin Jeesus opetti ja pyytää syntejä anteeksi, kuten Isä meidän - rukous kehoittaa. Mikäli parannuksen teko loppuu uskovan elämästä, seuraa paatumus ja pahimmillaan jopa hengellinen kuolema.Toraisti ja Hengen elämä -mies eivät tee omasta mielestään koskaan syntiä eivätkä syyllisty lihallisuuteen vaan ovat joka hetki täydellisesti Pyhän Hengen johdatuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On suurta harhaa, että uskovan ei tarvitsisi tehdä enää parannusta koskaan ja että uskova ei muka voi tehdä syntiä enää.
On totta, että pyhityselämän edetessä synnit ovat siistimpiä kuin aiemmin, mutta yhtä kaikki syntiä Jumalan edessä.
Jeesus opetti meitä rukoilemaan ja pyytämään syntejämme anteeksi sekä varjelemaan kiusauksilta Isä meidän- rukouksessa. Kannattaa rukoilla niin kuin Jeesus opetti ja pyytää syntejä anteeksi, kuten Isä meidän - rukous kehoittaa. Mikäli parannuksen teko loppuu uskovan elämästä, seuraa paatumus ja pahimmillaan jopa hengellinen kuolema.Parannuksen teko on kaksiosainen.
1. Ihminen kääntyy pois omalta tieltään ja tulee Herran Jeesuksen Kristuksen luokse ja uskoo Häneen. Silloin Jumala pyhittää ihmisen itselleen, siis erottaa pois maailman hengestä palvelemaan ja seuraamaan Jeesusta. Jumala asettaa hänet sisälle Jeesukseen Kristukseen ja Hänessä (takaisin) itseensä. Silloin ihminen palvelee Jumalaa Jumalan Hengessä, Jumalassa.
2. Ihminen luopuu tietoisista tekosynneistään, tunnustaa ja hylkää syntinsä Jeesukselle Kristukselle. Silloin hän pyrkii elämään Jumalaa miellyttävää elämää. Se on uskovan suorittamaa pyhitystä. Uskova onnistuu tässä siinä määrin kuin hän on antanut Pyhän Hengen täyttää hänet ja on Pyhän Hengen hallinnassa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645147
Mvh J - K
- Anonyymi
Tuskin helluntalaisten laittomuuksien vuoksi voisi edes kuvitella taivaaseen pääsyä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha - Anonyymi
>>On täysin virheellinen näkemys, että Jumala tappoi oman Poikansa meidän syntiemme tähden.<<
Myös virheellinen näkemys ja faktana pidetty vahvistusharha Jeesuksen kuolemasta, että sillä olisi vielä ihmisten synnitkin etukäteen sovittanut...
Kun ei kuollut tämä Jeesus kun kerran jumalana eloon jäi.
Eis siis sovittanut kuolemallaan yhtään mitään.- Anonyymi
Jeesus kuoli, mutta kuolema ei voinut Häntä pitää.
Apt. 2:24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
Jumala herätti Jeesuksen ja päästi Hänet kuoleman kivuista, koska Jumala on oikeudenmukainen Tuomari. Hän katsoi, että nyt on syytön tuomittu syyllisten puolesta. Suuressa armossaan Jumala katsoi, että syyllisten ansaitsema tuomio on nyt kuitenkin sovitettu, koska syytön Jeesus kärsi jo rangaistuksen heidän puolestaan.
Päästäkseen osalliseksi tästä syyttömäksi julistamisesta, Ihmisen täytyy tehdä parannus eli katua syntejään ja pyytää niitä anteeksi Jeesuksen ristinkuolemaan vedoten. Myös täytyy tehdä päätös, ettei enää tee syntiä eli tehdä parannus. Jumala antaa voiman parannuksen tekoon.
Sen jälkeen kannattaa rukoilla Jumalalta viisautta ja johdatusta elämään sekä lukea Raamattua, jotta uskonelämä vahvistuu entisestään.
2. Piet. 1:10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Sitten täytyy ehdottomasti liittyä johonkin tervettä oppia noudattavaan (Raamatun opin mukaiseen) seurakuntaan, koska Jumalan suunnitelman mukaan seurakunta kollektiivina on Jumalan suunnitelma ihmiselle. Jumalalla ei ole mitään muuta suunnitelmaa maailman evankelioimiseksi kuin seurakunta.
- Anonyymi
Jeesus kärsi rangaistuksen puolestamme?
- Sinä kuolet, joten ei kärsinyt.
- Jeesus ei mennyt helvettiin ikuisiksi ajoiksi, joten ei kärsinyt.- Anonyymi
Johannes. 8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Uskova uudestisyntynyt ihminen ei koskaan kuole. Se fyysisen kuoleman hetki, kun tämä vanha ruumiini kuolee, ei ole se kuolema, josta Raamattu puhuu. Kun uskovan aika täällä maan päällä päättyy, hän ei itse näe kuolemaa, vaan yhtäkkiä hän on siirtynyt Taivaan valtakuntaan. Tänne maan päälle jääneet ihmiset näkevät, että tuossa se ihminen nyt makaa kuolleena, mutta hän itse ei koe niin. Päinvastoin hän on enemmän elossa kuin aiemmin. Hän saa uuden, kirkastetun ruumiin, joka ei enää sairastu eikä vanhene. Hänellä on ikuinen ilo, eikä hän koskaan kuole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes. 8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Uskova uudestisyntynyt ihminen ei koskaan kuole. Se fyysisen kuoleman hetki, kun tämä vanha ruumiini kuolee, ei ole se kuolema, josta Raamattu puhuu. Kun uskovan aika täällä maan päällä päättyy, hän ei itse näe kuolemaa, vaan yhtäkkiä hän on siirtynyt Taivaan valtakuntaan. Tänne maan päälle jääneet ihmiset näkevät, että tuossa se ihminen nyt makaa kuolleena, mutta hän itse ei koe niin. Päinvastoin hän on enemmän elossa kuin aiemmin. Hän saa uuden, kirkastetun ruumiin, joka ei enää sairastu eikä vanhene. Hänellä on ikuinen ilo, eikä hän koskaan kuole.No mutta eihän Jeesuskaan kuollut vaan lähti elävänä ulos ruumiistaan!
Jeesus ei siis kärsinyt kuolemaa kenenkään puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta eihän Jeesuskaan kuollut vaan lähti elävänä ulos ruumiistaan!
Jeesus ei siis kärsinyt kuolemaa kenenkään puolesta.Jeesus kärsi hengellisen kuoleman eli eron Jumalasta. Hän huusi ristillä: matteus 27: 46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Mutta Jeesus itse oli syytön, niinpä Hän saattoi palata takaisin Jumalan yhteyteen, kun nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista. Hän sovitti meidän syntimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kärsi hengellisen kuoleman eli eron Jumalasta. Hän huusi ristillä: matteus 27: 46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Mutta Jeesus itse oli syytön, niinpä Hän saattoi palata takaisin Jumalan yhteyteen, kun nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista. Hän sovitti meidän syntimme.Jeesus oli kolme päivää kuolleena, missä Isä Jumala oli silloin?
- Anonyymi
Jeesus ei voinut opettaa asioita mitä tulivat Hänen ristinkuolemansa jälkeen. Eikä syntejä saa anteeksi niitä pyytämällä, että anna nyt nämä synnit taasen anteeksi, niin pääsen tekemään taasen uusia. Synnit saa anteeksi kun katuu sitä että on vaeltanut lihan mukaan, ettei ole vielä uskossa saanut Pyhää Henkeä varjelemaan ja suojaamaan syytöksiltä.
Ihmisen pelastuksessa ei idea ole siinä miten jaksan tehdä parannusta aina vain, koska silloin ei voi tietää miten se parannuksen teko on riittävä ja miten paljon syntitaakkaa se kestää. Voiko tuosta vain murhata ihmisiä ja sitten että näin pääsi käymään, anteeksi nyt vain taasen kerran vai pitääkö olla joku kontrolli mitkä synnit saa anteeksi. Sellaiset joissa ei vain muistanut miten ne lain piirrot menee tai ei vain viitsinyt tehdä kaikkea lain mukaan. Se on sellainen selitysten suo ettei sitä toivo pahimmalle vihamiehellekään.
Pelastuksen idea on siinä että kun ihminen oikeasti uskoo Jumalan armon pelastukseen, hän pelastuu. Mitä saatana ei nimenomaan halua tehdä. Ei saatana halua tulla osalliseksi siten Jumalan valtakunnasta ja saada Pyhää Henkeä. Paholainen vastustaa sellaista ajatusta ja pyrkii sen ajatuksen vääristämään ihmisiltä siten että kyllä sitä vain itse pitää jotenkin yrittää rämpiä pelastukseen.
Uskon kautta pelastus tulee siten että ensin Jeesus pesee synnit pois ja poistaa lain kirouksen, siten ettei syyttäjä enää syytä eikä ole tuomion alainen. Sitten Jumala armossaan pelastaa ihmisen Hengen kautta. Tätä paholainen ei nimenomaan halua, se on paholaiselle kauhistus että Jumala armossaan pelastaisi ja ihminen luopuisi pahuudestaan ja väärämielisestä uskonnollisuudesta. Kaikilla keinolla senkin saavuttaneet paholainen pyrkii eksyttämään, että jos kuitenkin pitäisi vähän omassa varassa vaeltaa, jos kuitenkin vähän omavanhurskautta ripauttaa joukkoon.
Riivaajat kyllä tietävät pelastussanoman, mutta eivät halua sitä ottaa vastaan eikä uskoa siihen.- Anonyymi
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Tämä on kirjoitettu Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen uudestisyntyneille uskoville. Ei ole mitään uskonnollista siinä, että tekee parannuksen. Parannuksen teko on iloinen asia, siitä ei pidä luopua. Se ei ole mikään uskonnollinen rituaali, vaan tavallisen rukouselämän aikana nousevat rukous Jumalalle, että Herra auttaisi eteenpäin jossain asiassa.
Kun nyt mietit kulunutta kuukautta, et voi väittää ettet olisi tehnyt yhtään syntiä. Tunnusta ne rukouksessa Herralle ja hylkää, ei siinä ole sen ihmeellisempää ja kuitenkin se on ihmeellistä!
https://youtu.be/u7uQ0czCE_o?si=0RMfNgEVncb3VvsX - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Tämä on kirjoitettu Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen uudestisyntyneille uskoville. Ei ole mitään uskonnollista siinä, että tekee parannuksen. Parannuksen teko on iloinen asia, siitä ei pidä luopua. Se ei ole mikään uskonnollinen rituaali, vaan tavallisen rukouselämän aikana nousevat rukous Jumalalle, että Herra auttaisi eteenpäin jossain asiassa.
Kun nyt mietit kulunutta kuukautta, et voi väittää ettet olisi tehnyt yhtään syntiä. Tunnusta ne rukouksessa Herralle ja hylkää, ei siinä ole sen ihmeellisempää ja kuitenkin se on ihmeellistä!
https://youtu.be/u7uQ0czCE_o?si=0RMfNgEVncb3VvsXEn ole tehnyt ikinä syntiä. Synti on uskonnollinen käsite eikä ateisti voi sitä tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Tämä on kirjoitettu Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen uudestisyntyneille uskoville. Ei ole mitään uskonnollista siinä, että tekee parannuksen. Parannuksen teko on iloinen asia, siitä ei pidä luopua. Se ei ole mikään uskonnollinen rituaali, vaan tavallisen rukouselämän aikana nousevat rukous Jumalalle, että Herra auttaisi eteenpäin jossain asiassa.
Kun nyt mietit kulunutta kuukautta, et voi väittää ettet olisi tehnyt yhtään syntiä. Tunnusta ne rukouksessa Herralle ja hylkää, ei siinä ole sen ihmeellisempää ja kuitenkin se on ihmeellistä!
https://youtu.be/u7uQ0czCE_o?si=0RMfNgEVncb3VvsXApostolien teot:
11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
Parannus eli mielenmuutos on jatkuva olotila, jossa ei tehdä syntiä.
Roomalaiskirje:
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
1.Johanneksen kirje:
3:1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
3:6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Hengessä vaeltaminen ei ole sitä, että tehdään syntiä ja kadutaan, tehdään syntiä ja kadutaan, tehdään syntiä ja kadutaan. Se on sitä, että vaelletaan niin kuin Jeesus eikä tehdä syntiä ollenkaan.
1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
Vain sellainen, joka ei tee syntiä, on Pyhässä Hengessä vaeltava ja se, jossa on Hengen elämä, niin kuin tämä Hengen elämä uskonsankari, joka ei tee koskaan syntiä. Muille vinoiluhan ei tunnetusti ole syntiä, kun sen tarpeeksi ylhäältä tekee. Alaspäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tehnyt ikinä syntiä. Synti on uskonnollinen käsite eikä ateisti voi sitä tehdä.
Synnin määrittelee Jumala, ei ihminen. Ateisti ei ole suojassa Jumalan vihalta, jos tekee syntiä.
- Anonyymi
Jumalan Poika, Jeesus Kristus, kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Fariseukset saivat aikaan päätöksen, että Jeesus ristiinnaulittiin. Jumala salli sen
- Anonyymi
"Jumala kärsi rangaistuksen puolestamme" on uskonnollinen hokema, joka ei pidä paikkaansa.
Uskovainen kuolee, joten Jeesus ei kärsinyt kuolemaa puolestamme.
Jeesus ei mennyt helvettiin, joten hän ei kärsinyt helvetin rangaistusta kenenkään puolesta.
Jeesus ei uskovien mukaan edes kuollut vaan poistui hengessä elävänä ruumiissaan ja niin tapahtuu uskovien mukaan myös valituille ruumiin kuollessa, joten kun Jeesus ei kuolllut eivätkä valitut kuole, niin minkä rangaistuksen Jeesus kärsi puolestamme? Ei ainakaan kuolemaa...
Sana rististä on hullutus...
Tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät ovat hänen tiensä...
mutta on hienoa, kun saa uskoa! :) - Anonyymi
Ei toista ihmistä tarvitse herjata synnittömäksi jos Jeesus on puhdistanut synnistä ja lain kirouksesta ja Jumala Hengellään armahtanut. Eikä ihminen siinä itse tee itseään yhtään miksikään, ei syntiksi eikä synnittömäksi, vaan sen tekee Jumala. Reklamaatiot voi osoittaa Jumalalle kun on sellaisen uuden liiton järjestelmän luonut miten uskon ja armon kautta vanhurskautetaan. Ihmisen osa on vain uskoa siinä ja ottaa armo vastaan. Eikä niin tietenkään käy ei usko siihen, vaan epäröi että olen kuitenkin rikkonut jotain lakia vastaan vaikka minut on vapautettu tuomiosta. Eikä ihminen siinä itse vapauta itseään, vaan sen tekee Jumala. Ei näinollen ei ihmistä voi itseään syyllistää Jumalan teoista.
Tai voi tietenkin muuttaa uuden liiton pelastussuunnitelman siten ettei pelastus enää ole armosta eikä Hengen sinetistä, vaan se tapahtuu oman kipuilun kautta jossa kukaan ei tule tietämää mihin lopputulokseen se johtaa. Mutta siinä liikutaan jo sillä saralla mitä paholainen mielellään työstää ihmisen kadotukseksi. - Anonyymi
"Mutta se olisi tiennyt meille sitä, ettei meillä olisi ollut enää mitään toivoa."
Mitä ihmettä höpiset? Aina on toivoa. Vanhan testamentin heprealaisetkin saivat syntinsä anteeksi, kun niitä Jumalalta rukouksessa pyysivät.
"Jumala itse meni ristille ja kärsi synnin vuoksi meille kuuluvan tuomion... "
Ei kovin kummoinenkaan teko jumalalta, sillä jumalahan eivät voi kuolla. Jumala kuin jumala olisi pystynyt "kuolemaan ristillä" ja heräämään "kuolleista". Mutta jos ihminen olisi tehnyt saman, niin se se vasta olisi ihme ollut. Ja vasta se olisi sovittanut ihmisen synnit.
"Tuomari olisi väärämielinen jos päästäisi minut lähtemään ilman Lain vaatimaa rangaistusta. "
Höpöhöpö! Tuomareilla on nimen omaan valta tulkita lakeja parhaaksi katsomalla tavallaan. Huono analogia!
"Mutta jos tuomarille tullaan sanomaan, että joku toinen on jo maksanut sakot puolestani, niin hän ei vaatisi minulta enempää. "
Tuo ei pidä paikkaansa. Sakot kohdistuvat aina niiden saajaan, vaikka kuka maksaisi ne. Tuomari ei ole edes kiinnostunut muusta, kuin tuomionsa antamisesta. Jälkipyykki jää poliisille.- Anonyymi
Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala. Jeesus meni ihmisenä ristille ja kärsi ristinkuoleman ihmisenä - ei Jumalana. Mutta Hänen Jumala-minänsä varjeli Häntä niin, ettei Hän tehnyt maanpäällisen elämänsä aikana yhtään syntiä. Näin ollen Hän saattoi nousta ylös kuolleista, koska ei ollut ansainnut kuolemaa.
Mutta ihmisenä Hän edustaa muita ihmisiä ja ihmiskuntaa. Näin ollen me ihmiset saamme syntimme anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella, jos sitä Häneltä pyydämme ja teemme parannuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala. Jeesus meni ihmisenä ristille ja kärsi ristinkuoleman ihmisenä - ei Jumalana. Mutta Hänen Jumala-minänsä varjeli Häntä niin, ettei Hän tehnyt maanpäällisen elämänsä aikana yhtään syntiä. Näin ollen Hän saattoi nousta ylös kuolleista, koska ei ollut ansainnut kuolemaa.
Mutta ihmisenä Hän edustaa muita ihmisiä ja ihmiskuntaa. Näin ollen me ihmiset saamme syntimme anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella, jos sitä Häneltä pyydämme ja teemme parannuksen.Jos Jeesus oli ihmisenä Jumala maan päällä, niin hänen kilvoituksensa syntiä vastaan oli pelkkää näytelmää, koska Jumala ei voi langeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus oli ihmisenä Jumala maan päällä, niin hänen kilvoituksensa syntiä vastaan oli pelkkää näytelmää, koska Jumala ei voi langeta.
Jeesus oli kiusattu kaikessa. Mutta totta on, ettei hänellä ollut syntiluontoa. Hän oli ihminen niin kuin mekin, mutta Hän kykeni vastustamaan kiusauksia.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Hepr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala. Jeesus meni ihmisenä ristille ja kärsi ristinkuoleman ihmisenä - ei Jumalana. Mutta Hänen Jumala-minänsä varjeli Häntä niin, ettei Hän tehnyt maanpäällisen elämänsä aikana yhtään syntiä. Näin ollen Hän saattoi nousta ylös kuolleista, koska ei ollut ansainnut kuolemaa.
Mutta ihmisenä Hän edustaa muita ihmisiä ja ihmiskuntaa. Näin ollen me ihmiset saamme syntimme anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella, jos sitä Häneltä pyydämme ja teemme parannuksen.Jeesuksella oli siis Jumala-puoli joka oli kuitenkin eri kuin Isä?
- Anonyymi
Jumala naureskeli partaansa, kun häntä ruoskittiin. Ei satu yhtään, sillä Jumala ei voi kärsiä eikä häntä voida satuttaa.
Jumala naureskeli partaansa, kun roikkui ristille naulittuna. Ei satu yhtään, sillä Jumala ei voi kärsiä eikä häntä voida satuttaa.
Aikansa ristillä roikuttuaan Jumala päätti lähteä pois ruumista. Ja hän lähti, Jumalana. Ruumis jäi elottomana ristille, mutta eihän se mikään ihminen ikinä ollutkaan vaan Jumala ihmisen ruumiissa.
Tehtyään juttuja ruumiista lähdön jälkeen Jumala päätti palata siihen ruumiiseen, jossa oli asunut aiemmin ja roikkunut ristillä. Naureskeli partaansa, että panenpa tässä monia ihmisiä halvalla. Eivät usko, kun on niin uskomaton juttu. Panen tähän uskomisen pelastumisen ehdoksi, niin vain harvat pelastuvat. Jos pelastaisin hyviä ihmisiä, niin paljon useammat pelastuisivat, mutta kun en.
Näin Jumalan näkökulmasta ristin teatteri. Teatteriahan se on, kun uskotaan Jeesuksen olleen Jumala ristillä ja kuollessaan.- Anonyymi
Helluntailaiset uskovat, että Jeesuksella ei ollut lainkaan ihmisen tietoisuutta ja persoonaa. Hän oli pelkkä Jumala ihmisen ruumiissa. Ihmistä Jeesuksessa oli siis pelkkä tietoisuutta vailla oleva kuori, ruumis, ei mitään muuta.
Tämä on helluntailaisten luja usko ja se on harhaoppia jopa kolminaisuusopin mukaan, mikä sekin on harhaoppia.
Isä yksin on totinen Jumala. Joh 17:3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset uskovat, että Jeesuksella ei ollut lainkaan ihmisen tietoisuutta ja persoonaa. Hän oli pelkkä Jumala ihmisen ruumiissa. Ihmistä Jeesuksessa oli siis pelkkä tietoisuutta vailla oleva kuori, ruumis, ei mitään muuta.
Tämä on helluntailaisten luja usko ja se on harhaoppia jopa kolminaisuusopin mukaan, mikä sekin on harhaoppia.
Isä yksin on totinen Jumala. Joh 17:3Helluntalainen olkinukke.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jeesus kärsi.
Hepr. 12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Hepr. 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jeesus kärsi.
Hepr. 12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Hepr. 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,Jeesus on esikuva siinä miten voitetaan synnin ja lain valta. Hän joutui lain syytösten kohteeksi niiden puolesta joita syytetään ja johdattaa heidät siinä eläväksi tekevässä hengessä Jumala luo.
Siinä on ihmisen uskonelämä.
- Anonyymi
Jumala ei voi kärsiä, joten olet väärässä.
- Anonyymi
Jumalan ei TARVITSE kärsiä, jos Hän ei niin halua. Mutta Jumala VALITSI kärsiä ristillä meille kuuluvan rangaistuksen. Hän teki sen rakkaudesta minua ja sinua kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan ei TARVITSE kärsiä, jos Hän ei niin halua. Mutta Jumala VALITSI kärsiä ristillä meille kuuluvan rangaistuksen. Hän teki sen rakkaudesta minua ja sinua kohtaan.
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
Jeesus oli kiusattu, mutta Jumala ei ole kenenkään kiusattavissa. Ja selvää on se, ettei Jumala voi kärsiä, kun hänellä ei ole ruumista.
"Jumala ihmisen ruumiissa" on kadottava harhaoppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
Jeesus oli kiusattu, mutta Jumala ei ole kenenkään kiusattavissa. Ja selvää on se, ettei Jumala voi kärsiä, kun hänellä ei ole ruumista.
"Jumala ihmisen ruumiissa" on kadottava harhaoppi.Kyllä Jeesus oli Saatanan kiusattavissa ja Hänellä oli ihmisen ruumis.
Raamatun Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus oli Saatanan kiusattavissa ja Hänellä oli ihmisen ruumis.
Raamatun Jeesus on 100% ihminen ja 100% Jumala.Jeesuksella on ihmisenä oma tahto, ajatukset, mieli, tunteet, muistot, tieto ja kaikki, mitä ihmisyyteen tarvitaan. Hän on ihmisenä isästä erillinen persoona ja olevainen. Isä pelasti tämän Jeesuksen ikuiselta kuolemalta.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Miltä kuolemalta Jumala pelasti Jeesuksen?
Kuolemasta ristillä? Ei tietenkään.
Miltä siis?
Ikuiselta kuolemalta!
Jeesus olisi kadotettu, jos Jumala ei olisi herättänyt häntä kuolleista! Ja niin olisivat muutkin ihmiset!
1.Korinttolaiskirje:
15:16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksella on ihmisenä oma tahto, ajatukset, mieli, tunteet, muistot, tieto ja kaikki, mitä ihmisyyteen tarvitaan. Hän on ihmisenä isästä erillinen persoona ja olevainen. Isä pelasti tämän Jeesuksen ikuiselta kuolemalta.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Miltä kuolemalta Jumala pelasti Jeesuksen?
Kuolemasta ristillä? Ei tietenkään.
Miltä siis?
Ikuiselta kuolemalta!
Jeesus olisi kadotettu, jos Jumala ei olisi herättänyt häntä kuolleista! Ja niin olisivat muutkin ihmiset!
1.Korinttolaiskirje:
15:16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
15:18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.Juuri näin!
- Anonyymi
jeesus kärsi ristinkuoleman meidä syntiemme tähden. fariseukset saivat kansan huutamaan. ristiinnaulitse
"Jos ajatellaan maallista oikeutta, niin tuomari on sidottu toimimaan Lain vaatimalla tavalla."
Mutta eikö Jumala olekaan kaikkivaltias lainlaatija? Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä, tai säätää jo ennen aikojen alkua että synnin palkka ei ole kuolema. Jeesuksen ristiinnaulitseminen oli verellä mässäilevä tarpeeton näytelmä, jossa "rakastava" Jumala uhrasi itsensä itselleen korjatekseen ongelman, jonka olisi voinut ratkaista tekemättä mitään.- Anonyymi
Jumala viritti ihmiselle ansan paratiisiin. Jos ei olisi istuttanut hyvän- ja pahantiedon puuta ja päästänyt käärmettä puutarhaan, niin ihminen ei olisi langennut vaan olisi elänyt ikuisesti onnellisena lapsineen ja tulevat polvet myös.
Eikä Jumalan olisi tarvinnut langettaa kirousta ja kuolemaa koko ihmiskunnan tai kenenkään ylle. Kirous ja kuolema ovat siten Jumalan käsialaa: eivät saatanan. Jumala on syypää kaikkeen inhimilliseen kärsimykseen ja kuolemaan Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala viritti ihmiselle ansan paratiisiin. Jos ei olisi istuttanut hyvän- ja pahantiedon puuta ja päästänyt käärmettä puutarhaan, niin ihminen ei olisi langennut vaan olisi elänyt ikuisesti onnellisena lapsineen ja tulevat polvet myös.
Eikä Jumalan olisi tarvinnut langettaa kirousta ja kuolemaa koko ihmiskunnan tai kenenkään ylle. Kirous ja kuolema ovat siten Jumalan käsialaa: eivät saatanan. Jumala on syypää kaikkeen inhimilliseen kärsimykseen ja kuolemaan Raamatussa.Jumala ei halunnut luoda robottia, koska rakkauden kohteella pitää olla oma vapaa tahto.
Robotin voi ohjelmoida toimimaan tarkoin niin kuin itse haluaa, mutta siitä ei todellakaan saa samaa iloa kuin jos toinen on vapaasta tahdosta kanssasi ja uskollinen sinulle.
Hyvän ja pahantiedon puu kuvaa ihmiselle annettua mahdollisuutta kapinoida Jumalaa vastaan, mikäli ihminen näin haluaisi valita.
Ristin sanoma on mahdollisuus päästä takaisin alkuperäiseen yhteyteen Jumalan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei halunnut luoda robottia, koska rakkauden kohteella pitää olla oma vapaa tahto.
Robotin voi ohjelmoida toimimaan tarkoin niin kuin itse haluaa, mutta siitä ei todellakaan saa samaa iloa kuin jos toinen on vapaasta tahdosta kanssasi ja uskollinen sinulle.
Hyvän ja pahantiedon puu kuvaa ihmiselle annettua mahdollisuutta kapinoida Jumalaa vastaan, mikäli ihminen näin haluaisi valita.
Ristin sanoma on mahdollisuus päästä takaisin alkuperäiseen yhteyteen Jumalan kanssa.Alkuperäiseen yhteyteen pääseminen vaati sen ohella että Jeesus ristillä poisti lain kirouksen ja sen tuoman rangaistuksen, myös sitä että Jumala armossaan lahjoittaa Pyhän Hengen. Vain sen kautta tulee yhteys Jumalaan. Jeesus tekee sitä varten vain valmistelutyöt. Ja tietenkin ihmisen pitää se kaikki uskoa. Muutoin sen rangaistuksen laista joutuu itse kärsimään ja se tulee vielä joskus ihmiselle tuomioksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei halunnut luoda robottia, koska rakkauden kohteella pitää olla oma vapaa tahto.
Robotin voi ohjelmoida toimimaan tarkoin niin kuin itse haluaa, mutta siitä ei todellakaan saa samaa iloa kuin jos toinen on vapaasta tahdosta kanssasi ja uskollinen sinulle.
Hyvän ja pahantiedon puu kuvaa ihmiselle annettua mahdollisuutta kapinoida Jumalaa vastaan, mikäli ihminen näin haluaisi valita.
Ristin sanoma on mahdollisuus päästä takaisin alkuperäiseen yhteyteen Jumalan kanssa.Ilman hyvän- ja pahantiedon puuta ja käärmettä paratiisissa ihminen ei olisi ikinä tehnyt syntiä. Jumala on siten syypää syntiin ja kuolemaan aivan erityisesti, sillä ei olisi tarvinnut kuolemalla ketään rangaista. Eikä kirouksillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman hyvän- ja pahantiedon puuta ja käärmettä paratiisissa ihminen ei olisi ikinä tehnyt syntiä. Jumala on siten syypää syntiin ja kuolemaan aivan erityisesti, sillä ei olisi tarvinnut kuolemalla ketään rangaista. Eikä kirouksillakaan.
Ei Jumala ole syypää Aatamin ja Eevan syntiin. Jumalahan oli selväsanaisesti kieltänyt syömästä hyvän ja pahantiedon puusta sekä varoittanut mitä siitä seuraisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman hyvän- ja pahantiedon puuta ja käärmettä paratiisissa ihminen ei olisi ikinä tehnyt syntiä. Jumala on siten syypää syntiin ja kuolemaan aivan erityisesti, sillä ei olisi tarvinnut kuolemalla ketään rangaista. Eikä kirouksillakaan.
Tämä on oikea analyysi. Juuri siksi, että Jumala salli näin tapahtua, Hänen tuli ITSE korjata sallimansa vahinko. Ja sen Hän teki; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eli kerran on kaikille käybä hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on oikea analyysi. Juuri siksi, että Jumala salli näin tapahtua, Hänen tuli ITSE korjata sallimansa vahinko. Ja sen Hän teki; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eli kerran on kaikille käybä hyvin.
Niille on käyvä hyvin, jotka uskovat siihen ristin tarinan hullutukseen ja jotka Jumala sen kautta armossaan pelastaa Pyhän Hengen kautta Jumalan valtakuntaan. Jumalan lapsille käy hyvin, heille joille ilosanoma tulee hengelliseksi todellisuudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille on käyvä hyvin, jotka uskovat siihen ristin tarinan hullutukseen ja jotka Jumala sen kautta armossaan pelastaa Pyhän Hengen kautta Jumalan valtakuntaan. Jumalan lapsille käy hyvin, heille joille ilosanoma tulee hengelliseksi todellisuudeksi.
"Jumala on hyvä, hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille , ja hän lähettää
sateen niin hurskaille kuin jumalattomille." Matt: 5: 45 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala ole syypää Aatamin ja Eevan syntiin. Jumalahan oli selväsanaisesti kieltänyt syömästä hyvän ja pahantiedon puusta sekä varoittanut mitä siitä seuraisi.
Jos laitat lapsen ulottuville karamellia, jossa on myrkkyä, ja lapsi lopulta syö siitä, kun tietää karkin hyväksi, niin olet kyllä ihan yhtä lailla syyllinen kuin se lapsikin, joka ei myrkystä mitään tiedä, mutta tietää karamellin hyväksi.
Mitään kiellettyä puuta ei olisi tarvinnut paratiisiin istuttaa. Eikä käärmettä päästää paratiisiin. Jumala viritti näillä teoillaan ihmiselle ansan, jota ei voinut välttää. Ei olisi tarvinnut ansaa virittää ja jos ei olisi virittänyt, niin synti ei olisi tullut koskaan ihmiskuntaan.
Ja kuolema ja kirous tuli vain siitä syystä, että Jumala päätti sillä tavalla rangaista. Jumala on siten kirouksen ja kuoleman syypää. Olisi voinut vähemmälläkin ihmisen päästää. Ja helvetti se vasta hirmuinen rangaistus on vähäisestä pahan teosta ja siitä, ettei pidä totena taruja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on oikea analyysi. Juuri siksi, että Jumala salli näin tapahtua, Hänen tuli ITSE korjata sallimansa vahinko. Ja sen Hän teki; Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eli kerran on kaikille käybä hyvin.
<<Jumala oli Kristuksessa>>
Jumala oli Kristuksessa, mutta Paavali ei sano tässä, että "Kristus oli Jumala".
Jumala oli Kristuksessa henkenä ihan niin kuin on muissa lapsissaan.
Miten Jumala sovitti maailman? Kristuksen kautta! Lähettämällä Kristuksen ja antamalla tämän kuolla ristillä! Mutta Kristus kärsi ja kuoli ihmisenä, ei Jumalana!
Room 5:12-21; 1Kor 15:1-24; 1Tim 2:3-7 Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei halunnut luoda robottia, koska rakkauden kohteella pitää olla oma vapaa tahto.
Robotin voi ohjelmoida toimimaan tarkoin niin kuin itse haluaa, mutta siitä ei todellakaan saa samaa iloa kuin jos toinen on vapaasta tahdosta kanssasi ja uskollinen sinulle.
Hyvän ja pahantiedon puu kuvaa ihmiselle annettua mahdollisuutta kapinoida Jumalaa vastaan, mikäli ihminen näin haluaisi valita.
Ristin sanoma on mahdollisuus päästä takaisin alkuperäiseen yhteyteen Jumalan kanssa."Jumala ei halunnut luoda robottia, koska rakkauden kohteella pitää olla oma vapaa tahto."
Mutta hän ei laittanut suuressa "rakkaudessaan" ihmisiin käsitystä oikeasta ja väärästä. Hän loi hyvin ja pahan tiedon puun Aatamin ja Eevan ulottuville täysin tietoisena mitä tule tapahtumaan. Hän päästi käärmeen paratiisiin viettelemään täysin tietoisena siitä, mikä lopputulos tulee olemaa. Ja kun kävi niin kuin kävi, "rakastava" Jumala ei ainoastaan rankaissut syyntakeettomia Aatamia ja Eevaa, vaan joka ikästä tulevaa ihmistä vaikka heillä ei ollut mitää osaa eikä arpaa hedelmän syöntiin. Syyntakettomuus on kyvyttömyyttä ymmärtää tekojensa seuraukset. Ihminen, jolla ei ole käsitystä hyvästä ja pahasta, ei kykene tajuaa mitä eroa on eri seurauksilla, koska kaikki ne ovat yhtä hyviä tai yhtä pahoja hänen näkökulmastaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Jumala oli Kristuksessa>>
Jumala oli Kristuksessa, mutta Paavali ei sano tässä, että "Kristus oli Jumala".
Jumala oli Kristuksessa henkenä ihan niin kuin on muissa lapsissaan.
Miten Jumala sovitti maailman? Kristuksen kautta! Lähettämällä Kristuksen ja antamalla tämän kuolla ristillä! Mutta Kristus kärsi ja kuoli ihmisenä, ei Jumalana!
Room 5:12-21; 1Kor 15:1-24; 1Tim 2:3-7Olen samaa mieltä. Minä siis kirjoitin tuon tekstin, jota kommentoit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos laitat lapsen ulottuville karamellia, jossa on myrkkyä, ja lapsi lopulta syö siitä, kun tietää karkin hyväksi, niin olet kyllä ihan yhtä lailla syyllinen kuin se lapsikin, joka ei myrkystä mitään tiedä, mutta tietää karamellin hyväksi.
Mitään kiellettyä puuta ei olisi tarvinnut paratiisiin istuttaa. Eikä käärmettä päästää paratiisiin. Jumala viritti näillä teoillaan ihmiselle ansan, jota ei voinut välttää. Ei olisi tarvinnut ansaa virittää ja jos ei olisi virittänyt, niin synti ei olisi tullut koskaan ihmiskuntaan.
Ja kuolema ja kirous tuli vain siitä syystä, että Jumala päätti sillä tavalla rangaista. Jumala on siten kirouksen ja kuoleman syypää. Olisi voinut vähemmälläkin ihmisen päästää. Ja helvetti se vasta hirmuinen rangaistus on vähäisestä pahan teosta ja siitä, ettei pidä totena taruja.Tämäkin on tarkka ja osuva analyysi!
Siksi ainoa oikea evankeliumi on sana sovituksesta, jonka mukaan Jumala sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa Kristuksessa ja YKSINOMAAN TÄMÄN ANSIOSTA Pyhä Henki on pitävä huolen siitä, että JOKAINEN ihminen kerran tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi omaksi pelastuksekseen, että Jeesus on Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille on käyvä hyvin, jotka uskovat siihen ristin tarinan hullutukseen ja jotka Jumala sen kautta armossaan pelastaa Pyhän Hengen kautta Jumalan valtakuntaan. Jumalan lapsille käy hyvin, heille joille ilosanoma tulee hengelliseksi todellisuudeksi.
Paavali kirjoittaa täysin selkeästi, että kerran on jokainen uskova tuon hullutuksen todeksi ja sen nojalla tunnustava Jumalalle, että Jeesus on Herra. Jeesusta on mahdotonta kutsua Herraksi muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin on tarkka ja osuva analyysi!
Siksi ainoa oikea evankeliumi on sana sovituksesta, jonka mukaan Jumala sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa Kristuksessa ja YKSINOMAAN TÄMÄN ANSIOSTA Pyhä Henki on pitävä huolen siitä, että JOKAINEN ihminen kerran tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi omaksi pelastuksekseen, että Jeesus on Herra.Tekeekö se Jumalasta hyvän, että hän pelastaa lopulta kaikki ihmiset, kun hän kuitenkin on alun alkaen syypää siihen, että syntiä on ja sen mukana kirous ja kuolema, jotka hän itse on langettanut tuomioksi, vaikka olisi voinut vähempäänkin tyytyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekeekö se Jumalasta hyvän, että hän pelastaa lopulta kaikki ihmiset, kun hän kuitenkin on alun alkaen syypää siihen, että syntiä on ja sen mukana kirous ja kuolema, jotka hän itse on langettanut tuomioksi, vaikka olisi voinut vähempäänkin tyytyä?
Ja mikä on se valtava pahuuden ja inhimillisen kärsimyksen määrä, joka maailmassa Jumalan syystä on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekeekö se Jumalasta hyvän, että hän pelastaa lopulta kaikki ihmiset, kun hän kuitenkin on alun alkaen syypää siihen, että syntiä on ja sen mukana kirous ja kuolema, jotka hän itse on langettanut tuomioksi, vaikka olisi voinut vähempäänkin tyytyä?
Ei Jumala ole syntiin syyllinen. Synti on pimeyttä ja pimeys on valon puutetta. Näin ollen synnillä ei ole mitään substanssia, se on yksinkertainen puutostila ihmisen elämässä.
Syntiä ei ole luotu, koska se on pimeyttä eli ei yhtään mitään. Ja kuitenkin synnin seuraukset ovat vaaralliset ja synnin palkka on kuolema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekeekö se Jumalasta hyvän, että hän pelastaa lopulta kaikki ihmiset, kun hän kuitenkin on alun alkaen syypää siihen, että syntiä on ja sen mukana kirous ja kuolema, jotka hän itse on langettanut tuomioksi, vaikka olisi voinut vähempäänkin tyytyä?
Jos tarina on kesken, kuinka on mahdollista arvioida, onko loppu onnellinen, vieläpä kaikkien mielestä (jolloin oletettavasti kaikkien mielestä myös Jumala on hyvä)? Jos Hän itse on pyyhkivä pois kaikkien ihmisten kyyneleet, mitä syytä katkeruuteen tai Jumalan tuomitsemiseen jää jäljelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala ole syntiin syyllinen. Synti on pimeyttä ja pimeys on valon puutetta. Näin ollen synnillä ei ole mitään substanssia, se on yksinkertainen puutostila ihmisen elämässä.
Syntiä ei ole luotu, koska se on pimeyttä eli ei yhtään mitään. Ja kuitenkin synnin seuraukset ovat vaaralliset ja synnin palkka on kuolema.Ei tämä riitä vastaukseksi tuohon kysymykseen. Olipa synti sitten mitä (puutetta) hyvänsä, Jumala on vastuussa sen maailmaan ilmaantumisesta eli valon puuttumisesta. Ihminen oli viaton ja tietämätön langetessaan, Jumala ei ollut tietämätön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tarina on kesken, kuinka on mahdollista arvioida, onko loppu onnellinen, vieläpä kaikkien mielestä (jolloin oletettavasti kaikkien mielestä myös Jumala on hyvä)? Jos Hän itse on pyyhkivä pois kaikkien ihmisten kyyneleet, mitä syytä katkeruuteen tai Jumalan tuomitsemiseen jää jäljelle?
Jos olisin Jumala, niin olisin tehnyt heti alussa sellaisen ihmisen, joka ei syntiä tee. Sellaisenhan hän tekee sitten Kristuksen tulemuksessa. Vai miten muka luulet synnin jäävän pois elämästä? Ei se ihmisten teko ole vaan Jumalan. Uuden ihmisen luominen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä riitä vastaukseksi tuohon kysymykseen. Olipa synti sitten mitä (puutetta) hyvänsä, Jumala on vastuussa sen maailmaan ilmaantumisesta eli valon puuttumisesta. Ihminen oli viaton ja tietämätön langetessaan, Jumala ei ollut tietämätön.
Jumala ei ollut tietämätön, koska oli tehnyt syntiä jo ennen ihmistä. Oli istuttanut hyvän ja pahantiedon puun keskelle paratiisia. Oli päästänyt käärmeen puutarhaan. Oli säätänyt rangaistukseksi kirouksen ja kuoleman syyttömille lapsille. Oli tehnyt helvetin kiduttaakseen luomiaan ihmisiä ikuisesti.
Syntinen mikä syntinen. Jumala siis.
- Anonyymi
Aamen! Se on just näin!
- Anonyymi
Isä oli siis samaan aikaan Jeesuksessa ja taivaassa. Entä nyt?
- Anonyymi
Minä kaikkivaltiaana olisin kyllä osannut laatia enemmän humaanisuutta sisältävät säännöt tuolle ihmisten pelastusoperaatiolle. Esim omaa poikaani ei olisi tarvinnut ristiinnaulata. Kuka tai mikähän Jumalalle ohjeisti näinkin julman tavan toimia?
- Anonyymi
Raamatun kirjoittajat keksivät tämän ja pohjalla oli pakanoiden tapa uhrata eläimiä kukin omalle jumalalleen.
Juutalaisuus ja kristinusko ovat verisiä uskontoja uhrien ja ihmisten tappamisen kautta. Jumalahan käski tappaa ihmisiä milloin mistäkin syystä: esimerkiksi polttopuiden keräämisestä. - Anonyymi
Usein kuulee väitettävän Jumalan olleen pakotettu uhraamaan ainoan poikansa. Väite on typerä. Eihän kaikkivaltiasta kukaan voi pakottaa yhtään mihinkään. Jokin tässä yhtälössä mättää pahemman kerran.
- Anonyymi
Ei ne olekaan kaikkivaltiaan säännöt vaan ihmisten keksimiä höpöjuttuja.
Tuo pelastusoperaatiohömpötys on juutalaisilta perittyä uhrioppia.
Jos Jumala on rakkaus niin ei hän mitenkään voi naulituttaa poikaansa ristille.
Siis ei Jumala tätä ohjeistanut vaan ihmiset väittävät että Jumala ohjeisti.
- Anonyymi
Jeesus sanoo:
"Uskokaa minua , että minä olen Isässä , ja Isä on minussa" Joh: 14: 11
Paavali toteaa:
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa" 2 Kor: 5: 19
raamattu on suuri kirja ja kertoo PALJON.- Anonyymi
Jeesus ei sanonut olevansa Isä vaan "Isä on minussa."
Paavali ei sanonut Jeesuksen olevan Jumala vaan "Jumala oli Kristuksessa."
Näin Raamattu erottaa toisistaa Isän ja Jeesuksen ja Jumalan ja Kristuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei sanonut olevansa Isä vaan "Isä on minussa."
Paavali ei sanonut Jeesuksen olevan Jumala vaan "Jumala oli Kristuksessa."
Näin Raamattu erottaa toisistaa Isän ja Jeesuksen ja Jumalan ja Kristuksen.täh, eihän kukaan ole niin sanonutkaan , että Jeesus ON "Isä".
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täh, eihän kukaan ole niin sanonutkaan , että Jeesus ON "Isä".
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19Paavali ei sanonut, että "Kristus on Jumala." Hän sanoi, että "Jumala oli Kristuksessa."
Jeesus ei sanonut, että hän on Isä. Hän sanoi "Isä on minussa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täh, eihän kukaan ole niin sanonutkaan , että Jeesus ON "Isä".
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19Mvh J - K eli vanha Jaikal on sanonut, että Jeesus on Isä. Tämä on lisäksi sangen yleinen harhaoppi helluntailaisten keskuudessa. Samoin "Jeesus yksin" oppi (branhamiläisyys). Sen mukaan Jeesus on Isä, Poika ja Pyhä Henki. On vain yksi Jumala, joka on Herra Jeesus Kristus. Hän ilmoittaa itsensä Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Herra = Isä
Jeesus = Poika
Kristus = Pyhä Henki
Helluntailaiset ottivat Marrion Branhamin ilolla vastaan. Ja hänen oppinsa. Branhamiläisiä on nykyään pääkaupunkiseudulla erillään kaikista muista kirkkokunnista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K eli vanha Jaikal on sanonut, että Jeesus on Isä. Tämä on lisäksi sangen yleinen harhaoppi helluntailaisten keskuudessa. Samoin "Jeesus yksin" oppi (branhamiläisyys). Sen mukaan Jeesus on Isä, Poika ja Pyhä Henki. On vain yksi Jumala, joka on Herra Jeesus Kristus. Hän ilmoittaa itsensä Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Herra = Isä
Jeesus = Poika
Kristus = Pyhä Henki
Helluntailaiset ottivat Marrion Branhamin ilolla vastaan. Ja hänen oppinsa. Branhamiläisiä on nykyään pääkaupunkiseudulla erillään kaikista muista kirkkokunnista.William Marrion Branham
https://fi.wikipedia.org/wiki/William_Marrion_Branham
Jumala ei sallinut harhaoppisen elää vaan antoi tämän kuolla 56-vuotiaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
täh, eihän kukaan ole niin sanonutkaan , että Jeesus ON "Isä".
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19Miten Isä sitten eroaa Jeesuksesta? Ja kun rukoillaan Isää, niin eikö se rukous sillon mene Isälle, ei Jeesukselle? Ja silti näkee paljon sellaista että kiitetään ja ylistetään vain Jeesusta, vaikka samaan aikaan rukoillaan Isää. Tämä on hämmentävää.
- Anonyymi
Sisällissodan aikana Kajaanissa valkoiset olivat teloittamaisillaan kiinni ottamiensa punaisten joukosta kolme henkilöä. Koska tuomitut olivat perheellisiä miehiä, astui punaisten rivistä esiin kolme poikamiestä, jotka ilmoittivat, että he voivat asettua tuomittujen tilalle, koska näillä oli perheet. Valkoisten upseeri suostui ehdotukseen, ja poikamiehet ammuttiin. Kun nyt nämä kolme poikamiestä ammuttiin, kolme perheellistä miestä säästyi kuolemantuomiolta. Voisi kai sanoa, että tuo poikamieskolmikko kuoli "oikeaan aikaan" noiden kolmen perheellisen edestä.
Paavali kirjoittaa:
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Kysymys: kuoliko Kristus edestämme siinä vaiheessa, kun osasimme oikealla tavalla katua syntisyyttämme ja pahuuttamme ja pyytää Jumalalta syntejämme anteeksi? Vai tulimmeko me "oikeaan aikaan" tapahtuneen kuoleman ansiosta SOVITETUIKSI peräti siinä vaiheessa, kun me EMME olisi voineet vähempää piitata koko Jumalasta ja synti- ja syntisyyskysymyksestä? Mitä kirjoittaa Paavali?
Jos me SILLOIN, kun vielä olimme Jumalan VIHOLLISIA, tulimme SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta...
Kun kolme poikamiestä kaatui kuolleena maahan, valkoisten upseeri olisi osoittanut patologista sikamaisuutta poikamiehille antamaansa lupausta kohtaan, jos hän olisi mennyt heidän teloittamisensa jälkeen asettamaan henkensä säästäneille perheellisille miehille LISÄEHTOJA, jotta nämä voisivat säilyttää henkensä.
Helvettiuskovat kuvittelevat, että JUmala on tällainen sika.
Minä kehotan kaikkia helvettiin uskovia lopettamaan Jumalan kiusaamisen ja Jeesuksen uhrin irvokkaan halveksimisen ja tekemään parannuksen tuosta kirotusta opista, joka äärimmäisen kierolla tavalla tahraa armon evankeliumin.
Helvetriuskovaisille vielä: Jos jopa kammottavan sekasortoisena ja kuohuvana vuonna 1918 valkoisten upseeri kykeni pitämään kolmelle VIHOLLISELLEEN antamansa lupauksen, kuinka te kykenette tekemään opillanne jumalastanne niin irvokkaan mielipuolen sekopään, että hän pitää OMAN POIKANSA KUOLEMAA paljon halvempiarvoisena kuin valkoinen upseeri piti kolmen vihollisensa kuolemaa? Ettekö te näe, kuinka saatanallisen irvokas teidän oppinne on? - Anonyymi
Kommentoin tähän vielä tekstiäsi siten että vertauskuvasi oli aika hyvä...joskaan en kyllä usko että tuo pitäisi paikkansa...tai oikeammin ottaen olisi ikinä tapahtunut.
Silti sillä ei ole väliä loppua ajatellen. Minulla Jeesuksen ristikuolema on hyvin tärkeä koska ilman sitä en usko että Jumala antaisi anteeksi syntiä jota tein itselleni. Tilanne on todella monimutkainen joten en mene tuo enempää sen yksityiskohtiin.
Mutta...koskien tuota helvetti juttua...se on muuten kaveri todella...TODELLA VAIKEA AIHE!!!
Minulla oli siitä wordpress palstakin jossain vaiheessa. On yhä...mutta se on pahoin vanhentunut vailla päivityksiä...taisin hukata sen salanan suunnilleen 10-vuotta sitten. Osa linkeistä pahoin vanhentuneita.
Ilmaistaanko asia vain näin...TÄMÄ OM VAIKEA AIHE!!!
Mihin minä sitten itse uskon koskien kyseistä helvetinoppia?
No...öh...kun kyseessä on ainakin mahdollisesti teoreettisesti "käännösvirhe"
Hyvä on...yritetään nyt sitten oikein kunnolla!
https://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Lexicon.show/ID/G928/basanizo.htm
Sana kiduttaa on....ongelmallinen.
Kiduttaa vailla muute päämää kuin tuskan tuottaminen on itseasiassa VÄÄRÄ KÄÄNNÖS!!!
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-29.png
Ensinnäkin kiduttaa vailla määrää muotoa tai mitään erikseen mainitsematonta ajankohtaa on jotain mitä EI ESIINNY vanhassa testamentissa ollenkaan.
Siellä Aatamia VAROITETAAN että hänen päätöksellään on KOHTALOKKAITA SEURAAMUKSIA...mutta siellä ei erikseen puhuta tappamisesta ja kiduittamisesta yhtään mitään!!!
Luojajuhama Yahuah sanoo sanassaan että SINÄ PÄIVÄNÄ jona sinä syöt sen hedelmän...niin tulet KUOLEMALLA KUOLEVAN!!!
Aatami ei silti kuollut sinä kyseisenä päivänä.
Tämä kuolema ei ole sitä miltä se aluksi näyttää...sanotaanko että aihe on todella vaikea...ja itse uskon että hänelle jäi niistä maistaisista pieni tuliainen sisuskaluihin...
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-30.png
Tämäkin on itseasiassa aika vaikea aihe...jota käsittelen eräällä toisella palstalla. Sen sanon että se ei ole se pienen pieni syöpäläinen mikä sinulta tai minulta löytyisi masusta. Meillä on suoraan sanoen PALJON heikompi versio kyseisen sienen mutaatiosta jonka usein suoraan sanoen voi taltuttaa suoraan sanoen ihan kotikonstein...
https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2023/10/image-78.png
https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2023/10/image-79.png
Mutta juu...kyllä Aatami alkoi sitten kuolla...solu solulta ja elin elimeltä. Se SYNTI jota me nykyään kutsumme SYÖVÄKSI kirjaimellisesti söi hänet elävältä. Tämä oli se hinta minkä hän maistoi uhmastaan.
On usein kysytty että minkä hinnan Jeesus maksoi Adamin lunastamisesta alkaen Getsemanin puutarhassa. Tästä on esitetty vaihtelevia arvauksia. En sano että tiedän varmuudella mutta minulla on hyvä syy olettaa että hän oli jo aikamoisissa tuskissa kun hänet vietiin Juutalaisten ylipappien kuulusteltavaksi. Tämä ei muuten ollut mikä tahansa syöpäläinen jota taltutetaan jollain kotikonstein kuten vaikkapa luonnisella cyaniidilla jota saa oikealla lailla tislattua vaikka aprikoosien siemenistä.
https://mega.nz/file/pcJgxRbS#DbznASqBflrTil7UH2z9sToEERQ1e_UzaRjW600XN0o
Eli kun Aatami söi sen "hedelmän" niin hän suoraan sanoen sai todella ikävän tuliaisen sisuskaluihin...mutta kyseessä ei todellakaan ole meidän Suomalaisten yleisesti tuntema syöpäsieni vaan HIRVIÖ...joka sitten alkoi syödä häntä pikkuhiljaa sisältäpäin vuosisatojen varrella.
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-31.png
Mutta takaisin tuohon alkuperäiseen aiheeseen!!! - Anonyymi
Juu...Luojajumala Yahuah ei luvannut TAPPAA Aatamia sillä samalla HETKELLÄ...hän vaan ilmoitti Aatamin TULEVASTA kuolemasta!!!
Kuolemalla kuolevan...noissa sanoissa on ihan tietynlainen kaiku!!!
Kuolema on pelkkä fyysinen tapahtuma...esim kun sinulta pysähtyy sydän!
Kuolemalla KUOLEMA on ihan ERILLAINEN KUOLEMA!
ERO paratiisista ja sen antimista...aivan erityisesti elämän puusta...joka muuten on Jeesus itse.
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-32.png
Joten...tämä ei ollut hyvä kuolema. Jos Atami oltaisiin TAPETTU tuona samana hetkeää...SE olisi ollut hyvä kuolema!
Mutta kukaa ei teknisesti puhunut mitään kiduttamisesta.
Raamatun lopun kidutus tulisessa järvessä on tosiasissa tuskallias JALOSTUSPROSESSI.
Esim...
"Ja kun hän näki heidän soutaessaan olevan HÄDÄSSÄ(basanizo) sillä tuuli oli heille vastainen, tuli hän neljännen yövartion vaiheilla heidän luoksensa kävellen järven päällä ja aikoi kulkea heidän ohitsensa."
Markuksen Evankeliumi 6 luku 48 jae
Ihmisistä ei pessä syntejä sanan varsinaisessa merkityksessä pois...vaan kyseessä on JULMA JALOSTUS!!!
Se on tuskalista kuolemaamkin pahempi kohtalo!
Mutta se ei ole kidutusta kidutuksen itsensä vuoksi.
Teknisesti ottaen.
Kreikankielen saan Basanizo tulee KOETINKIVESTÄ jolla koeteltiin metalleja.
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-33.png
Kyseessä ei muuten ole mikään laavameri. Luojaujumalan KOELTTELEVA TULI ei tapa...mutta se JALOSTAA!
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-34.png
Se ei ole oikeaa tulta vaan henkistä tulta...ihmiset kyseisessä tulessa EIVÄT PALA!!!
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-35.png
Rajan tuolla puolen ei ole aikaa eikä siellä ole paikkaa.
Rajamokemuksissa joskus puhutaan "mustista laatikoista" joihin teljetyt erikseen suljetaan kiinni.
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-42.png
Ne ovat käytännössä...kuritushuoneita...ihmiset pääsevät näkemään kaiken sen mielipahan jonka he ovat aiheuttaneet toisille kanssaihmisilleen.
https://www.youtube.com/watch?v=ReMqiqKd6cw
Kyse on jalostuksesta...tosin varsin JULMASTA sellaisesta. Minulla sattuu olemaan tästä kokemusta. TIEDÄN mistä puhun!
Se on jotain niin uskomattoman julmaa...että sitä ei voi kuvata millää Suomenkielen sanoilla!!!
Mutta...se ei teknisesti ottaen ole kidutusta kidutuksen itsensä tähden. Sen lopullinen tavoite on...
https://www.youtube.com/watch?v=YRTc45hDGG4
Sitä voidaan tehdä joko tällä puolella rajaa tai toisella puolella. Lopputulos on aina SAMA!!!
Joten...jos tuo iso herra yläkerrassa haluaa jotain...ihan mitä vaan...NIIN SE TAPAHTUU!!!
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/01/image-43.png
Enempää minulla itse kyseisestä aiheesta ei oikeastaan olekaan sanottavaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282557- 1182176
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1031861- 1231852
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101584Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161421172Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu221042Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987