Joka talvi sama juttu, kun pakkanen kiristyy tuonne 20-30 asteen tietämille,
katoaa paristolelut liikenteestä kuin se kuuluisa tuhnu aavikolle.
Liekö sitten syynä se satoja kiloja painava akunrötiskö, vaiko kenties ala-arvoiset
lämmityslaitteet.
Pakkanen hiljensi jälleen sähköautopetterit
95
779
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö niitä akkuja voi toholla lämmittää? Että edes lähikauppaan pääsisi?
- Anonyymi
On sähköautoissa se hyvä puoli että niissä voi laittaa lämmityksen päälle ilman moottorin käynnistystä. Tosin range pienenee melkoista vauhtia. Jos kämpässä on kylmä voi mennä lämmittelemään sähköautoon.
- Anonyymi
Otan osaa, jos kotisi on vielä sähköautoakin kylmempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa, jos kotisi on vielä sähköautoakin kylmempi.
Rahat meni sähköauton osareihin niin ei ole vara lämmittää.
- Anonyymi
Agrekaatti peräkonttiin niin pääsee Hangosta utsjoelle.
- Anonyymi
Estääkö ideologia Webaston asennuksen sähköautoon, ainakin auto olisi lämmin, tosin kuluisi bensaa/dieseliä
- Anonyymi
Sähköauto on lämmin ja hetkessä. On tietysti olemassa myös niitä halpoja ja huonojakin joissa lämmitystä ei olla ajateltu loppuun asti.
Sähköauto on mitä parhain kovilla pakkasilla. Bensa ja diesel on ongelmallinen käynnistyksen kanssa ja lämpeneminen kestää todella pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on lämmin ja hetkessä. On tietysti olemassa myös niitä halpoja ja huonojakin joissa lämmitystä ei olla ajateltu loppuun asti.
Sähköauto on mitä parhain kovilla pakkasilla. Bensa ja diesel on ongelmallinen käynnistyksen kanssa ja lämpeneminen kestää todella pitkään.Bensa sekä dieselkin ovat lämpöisiä. Sähkövastukset lämmittävät nopeasti. Hyvin lähtevät myös käyntiin. Sähköauton range on olematon kovilla pakkasilla, eikä niitä silloin edes näe ajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on lämmin ja hetkessä. On tietysti olemassa myös niitä halpoja ja huonojakin joissa lämmitystä ei olla ajateltu loppuun asti.
Sähköauto on mitä parhain kovilla pakkasilla. Bensa ja diesel on ongelmallinen käynnistyksen kanssa ja lämpeneminen kestää todella pitkään.Ei ole ikinä bensa ollut ongelmallinen, tänään laitoin -20c asteessa olevan moottorin käyntiin ja oli tyhjäkäynnillä kun ikkunat raaputettu puhtaaksi, samalla lämpenee jakohihnat eli tyhjäkäynti on hyvä senkin takia.
Ajamaan, 1-2 ja 3 vaihteella tasaisesti 50-60kmh ja antaa minuutissa jo lämmintä eli neste lämpenee nopeasti.
En tiedä ketään joka olisi sanonut että ei lämpene tai on kylmä. Varmaan suurin osa ei käytä moottorinlämmitintä autoissa, koska jollekin iän ja muun takia hankalaa tai ei ole mahdollista. Säästää pätkäajossa bensaa ja kovilla pakkasilla saa sellaisen käyntiin jossa tekniikassa muutoksia jotka heikentäneet kylmäkäynnistystä.
Kokemusta myös 1.9tdi manuaalista vw:stä ja todella nopeasti lämpeni sekin, en pitänyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on lämmin ja hetkessä. On tietysti olemassa myös niitä halpoja ja huonojakin joissa lämmitystä ei olla ajateltu loppuun asti.
Sähköauto on mitä parhain kovilla pakkasilla. Bensa ja diesel on ongelmallinen käynnistyksen kanssa ja lämpeneminen kestää todella pitkään.Olen käynnistänyt. Bensa auton. 42 asteen pakkasessa, kun oli niitä 1986-7 kovia pakkasia. Pari tuntia lohkokämmittimessä kiinni ja lähti heti käyntiin. Oli vielä silloin kaasariauto ja sytytysjärjestelmä virranjakaja katkojankärkineen, Datsun 180 b siis japsiauto. Sitten piti antaa käydä jonkin aikaa ryypyn kanssa paikallaan ennenkuin löhti ajoon. Rengaat jytisi ennen kuin vetryivät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa sekä dieselkin ovat lämpöisiä. Sähkövastukset lämmittävät nopeasti. Hyvin lähtevät myös käyntiin. Sähköauton range on olematon kovilla pakkasilla, eikä niitä silloin edes näe ajossa.
Samalla tavoin niitä sähkäreitä näkyi tänäänkin liikenteessä, kuin muinakin päivinä. Cittarin parkkihalli oli täynnä polttiksia ja latauspaikat sähkiksiä. Jotenkin tuntui, etteivät kaikki pysäköineet olleet ostoksilla. Kaupan puolella oli melko hiljaista.
- Anonyymi
Ei ehkä ideologia, mutta se itse asennus.
Webasto ja pa-säiliö.
Okei ne mahtuu johonkin ja kun pa-säiliön teetättää ammattimiehellä alumiinista mittojen mukaan kunnon korkilla, niin tulee jopa hyvä.
Sitten sille Webastolle 12V sähkö.
Löytyy varmaan jostain.
Webaston ohjaus.
Sille on oma ohjauskello ja varmana puheliappi löytyy.
Miten Webaston lämpö siirretään sinne auton sisälle?
Kas siinä pulma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ikinä bensa ollut ongelmallinen, tänään laitoin -20c asteessa olevan moottorin käyntiin ja oli tyhjäkäynnillä kun ikkunat raaputettu puhtaaksi, samalla lämpenee jakohihnat eli tyhjäkäynti on hyvä senkin takia.
Ajamaan, 1-2 ja 3 vaihteella tasaisesti 50-60kmh ja antaa minuutissa jo lämmintä eli neste lämpenee nopeasti.
En tiedä ketään joka olisi sanonut että ei lämpene tai on kylmä. Varmaan suurin osa ei käytä moottorinlämmitintä autoissa, koska jollekin iän ja muun takia hankalaa tai ei ole mahdollista. Säästää pätkäajossa bensaa ja kovilla pakkasilla saa sellaisen käyntiin jossa tekniikassa muutoksia jotka heikentäneet kylmäkäynnistystä.
Kokemusta myös 1.9tdi manuaalista vw:stä ja todella nopeasti lämpeni sekin, en pitänytEilen -29 astetta; laitoin äpillä auton lämpiämään, pakkasin työkamat laukkuun ja puin päälle. Sitten vaan autoon ja matkaan. Näin lähtö sähköautolla. Ja auto siis ulkona mutta ei tarvi ikkunoita raaputella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen -29 astetta; laitoin äpillä auton lämpiämään, pakkasin työkamat laukkuun ja puin päälle. Sitten vaan autoon ja matkaan. Näin lähtö sähköautolla. Ja auto siis ulkona mutta ei tarvi ikkunoita raaputella.
Eli lähdit liikkeelle jääkylmällä sähkölelulla, ja ikkunat karvaisessa jääkuurassa.
Oletko yhtään miettinyt, millä muulla tavoin voisit vaarantaa liikennettä vielä lisää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on lämmin ja hetkessä. On tietysti olemassa myös niitä halpoja ja huonojakin joissa lämmitystä ei olla ajateltu loppuun asti.
Sähköauto on mitä parhain kovilla pakkasilla. Bensa ja diesel on ongelmallinen käynnistyksen kanssa ja lämpeneminen kestää todella pitkään.Millon ja millä ajelit viimeksi bensa- tai dieselillä, siis pakkasella? On vissiin unohtunut, miten ne lähti käymään ja lämpeni. Jos sulla oli avoauto, niin sitä ei lasketa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavoin niitä sähkäreitä näkyi tänäänkin liikenteessä, kuin muinakin päivinä. Cittarin parkkihalli oli täynnä polttiksia ja latauspaikat sähkiksiä. Jotenkin tuntui, etteivät kaikki pysäköineet olleet ostoksilla. Kaupan puolella oli melko hiljaista.
Juu näkyi kokonaista yksi (1), pakkasta -24. Se veti perässään aikamoista letkaa kuutta kymppiä, 80 rajotuksella. Kukaan ei päässy ohi vastaantulevien takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä ideologia, mutta se itse asennus.
Webasto ja pa-säiliö.
Okei ne mahtuu johonkin ja kun pa-säiliön teetättää ammattimiehellä alumiinista mittojen mukaan kunnon korkilla, niin tulee jopa hyvä.
Sitten sille Webastolle 12V sähkö.
Löytyy varmaan jostain.
Webaston ohjaus.
Sille on oma ohjauskello ja varmana puheliappi löytyy.
Miten Webaston lämpö siirretään sinne auton sisälle?
Kas siinä pulma.Pitäisiko ohjata ne pakokaasut sisälälle lämmittämään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lähdit liikkeelle jääkylmällä sähkölelulla, ja ikkunat karvaisessa jääkuurassa.
Oletko yhtään miettinyt, millä muulla tavoin voisit vaarantaa liikennettä vielä lisää?Et siis tiedä sähköautoista mitään. Reilu 10 min lämmitys päällä niin ikkunat sulana. Ei edes tuulilasin lämmitystä tarvittu. 2 km ajan ratinlämmitys päällä ja sitten pois ettei näpit pala. Siirry autoilussa jo tälle vuosituhannelle. Ne jääkaapit liikenteessä on vanhoja polttiksia.
- Anonyymi
Minun entinen diesel, vw, ei lämmennyt juurikaan näillä pakkasilla. Nyt VW sähköauto on lämmin ja todella halpa ajaa. Maksan pollttoaineessa säästetyllä rahallla tuota autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millon ja millä ajelit viimeksi bensa- tai dieselillä, siis pakkasella? On vissiin unohtunut, miten ne lähti käymään ja lämpeni. Jos sulla oli avoauto, niin sitä ei lasketa.
Minun edellinen autoni ennen Teslaa, oli 2017 E-Mersu. Erittäin hidas lämpenemään Teslaan verrattuna.
- Anonyymi
Miten Inarista utsjoelle onko lataupiste 40° pakkasta
- Anonyymi
Miksi minun pitäisi aja pohjoiseen koko päivä ajaakseni tuo pätkä?
Ymmärrätkö että meillä kaikilla on omat tarpeemme. Minä olen käynyt kerran 45v sitten lapissa eikä toista kertaa ole tulossa. Miksi ihmeessä lähtisin sinne missä on joko järjettömän kylmä tai järjetön määrä hyttysiä. Ei kiitos!
Sähköautolla pärjään varsin hyvin kaikki ajoni ja minä taidan edustaa enemmistöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi minun pitäisi aja pohjoiseen koko päivä ajaakseni tuo pätkä?
Ymmärrätkö että meillä kaikilla on omat tarpeemme. Minä olen käynyt kerran 45v sitten lapissa eikä toista kertaa ole tulossa. Miksi ihmeessä lähtisin sinne missä on joko järjettömän kylmä tai järjetön määrä hyttysiä. Ei kiitos!
Sähköautolla pärjään varsin hyvin kaikki ajoni ja minä taidan edustaa enemmistöä.Taitaa sähköautoilijat olla aika vähemmistö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa sähköautoilijat olla aika vähemmistö.
Sähköpellet ovat säälittäviä koulupudokkaita, eivätkä ymmärrä tuon sähköautojen 3% osuuden olevan vain pieni, hyvin hyvin pieni vähemmistö.
SÄHKÖPELLET HOITOON - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi minun pitäisi aja pohjoiseen koko päivä ajaakseni tuo pätkä?
Ymmärrätkö että meillä kaikilla on omat tarpeemme. Minä olen käynyt kerran 45v sitten lapissa eikä toista kertaa ole tulossa. Miksi ihmeessä lähtisin sinne missä on joko järjettömän kylmä tai järjetön määrä hyttysiä. Ei kiitos!
Sähköautolla pärjään varsin hyvin kaikki ajoni ja minä taidan edustaa enemmistöä.Esim. siksi, että Utsjoki on Suomen vähäsateisin paikka. Revontulet ovat upeita. Pakkasta nytkin vain 18 astetta. Itikoita ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi minun pitäisi aja pohjoiseen koko päivä ajaakseni tuo pätkä?
Ymmärrätkö että meillä kaikilla on omat tarpeemme. Minä olen käynyt kerran 45v sitten lapissa eikä toista kertaa ole tulossa. Miksi ihmeessä lähtisin sinne missä on joko järjettömän kylmä tai järjetön määrä hyttysiä. Ei kiitos!
Sähköautolla pärjään varsin hyvin kaikki ajoni ja minä taidan edustaa enemmistöä.Niimpä kaikilla meillä on omat tarpeemme mutta Uusimaa tai jossain siellä etelässä asuva sähköauto intoilija idiootti ei ymmärrä kuitenkaan (kiimassaan) sitten muiden tarpeita ajaa bensalla tai diisselillä. Etkä tosiaan kuulu kyllä enemmistöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpellet ovat säälittäviä koulupudokkaita, eivätkä ymmärrä tuon sähköautojen 3% osuuden olevan vain pieni, hyvin hyvin pieni vähemmistö.
SÄHKÖPELLET HOITOONTaitaa olla juuri päinvastoin. Koulupudokkaat ajelevat polttiksilla ja pidemmälle koukuja käyneillä alkavat uudet sähkikset yleistymään. Niitä vanhoja polttiksia riittää liikenteessä vielä vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla juuri päinvastoin. Koulupudokkaat ajelevat polttiksilla ja pidemmälle koukuja käyneillä alkavat uudet sähkikset yleistymään. Niitä vanhoja polttiksia riittää liikenteessä vielä vuosikymmeniä.
Ei oikeasti rikkaatkaan ajele pelkästään sähköromuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpellet ovat säälittäviä koulupudokkaita, eivätkä ymmärrä tuon sähköautojen 3% osuuden olevan vain pieni, hyvin hyvin pieni vähemmistö.
SÄHKÖPELLET HOITOONTaidat olla.melko.köyhä, elämänkoululainen? Tuskin olet edes töissä.
Minä olen töissä ja 6kk aikana en ole vielä penniäkään maksanut sähköautoni sähköstä ja kilometrejä tullut 5tkm
- Anonyymi
Jossain testissä ajoivat Teslalla, kommentoivat että oli kylmää kuin Siperian junassa.
- Anonyymi
Muistaakseni testiyksilössä oli lämmitys rikki. Se tosin ei haitannut TM:n testaajia, vaan auttoi heidän agendaansa.
- Anonyymi
Siskon perhe lähti uutta vuotta viettämään sähköbemarilla. Sähköauto kuoli.
- Anonyymi
No nythän on hyvä testata kun on 37 astetta pakkasta,Esson baarille ollaan ikkunassa tarkkana kuka menee töihin sähköautolla..
- Anonyymi
Samoin voi tarkkailla miten polttikset muuttuvat vähitellen Trabanteiksi. Aika paljon näkyy pahvia jo olevan keulassa.
- Anonyymi
Aloittaja on avuton paskakasa joka ei ymmärrä edes sitä että sähköauto käyttäytyy pakkasessa paljon paremmin kuin polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Tottakai sähköauto käyttäytyy pakkasessa paljon paremmin,
sillä kun ei pääse lainkaan liikkeelle, niin voi pitää "etäpäivän"
ja on vieläpä olevinaan hyvä syy.
- Anonyymi
Heh, ulkona -35 pakkasta ja taas hypättiin lämpimään sähköautoon ja sillä töihin. Ei tarvinnut edes käynnistää.
- Anonyymi
Ja sitten sinä heräsit nuhjuiselta sohvaltasi ja kerroit juuri näkemästäsi unesta meille.
- Anonyymi
Pidit sitä sitten koko yön piuhan päässä ja käynnissä ettei kuole aamulla :D Tosi hyödyllistä.
- Anonyymi
Nyt ei auta enää edes pilkkihaalarit, sähköauto täytyy jättää kotiin.
- Anonyymi
Pääsin naapurin Reiskan dieselin kyydissä töihin. Reiska heitti minut tänne makkaratehtaalle.
- Anonyymi
Akut ne hyytyy polttiksessakin,,kävin laitetaan laturiin..
- Anonyymi
Taitaa olla vaan aika paljon edullisempi se uusi akku polttikseen ja yksinkertaisempi vaihtaa. Sittenkun kaikki ajaa sähköllä ja käytetyillä sähköautoilla näillä säillä niin sitten ne ongelmat vasta alkaakin kusessa ollaan.
- Anonyymi
Harmillista on ettei sillä voi säästää muuten kuin ajamalla stadista kerranviikossa Ivaloon . Kilometrejä pitää tulla runsaasti että säästää . Lieko edes hölmölässä olisi keksitty ovelampaa tapaa säästää ?
- Anonyymi
Kyllä vaan ainakin eilen näkyi liikenteessä ja pakkasta oli 30 astetta. Kaikki teiden varrelle jääneet autot olivat vanhoja polttiksia.
- Anonyymi
Tarkoitin tietenkin, että kaupungilla näkyi liikenteessä muutama sähköauto, ja pidemmillä maantiesiirtymillä oli liikkeellä ainoastaan diesel- ja bensa-autoja.
- Anonyymi
No, eikös kaikilla sähköautoilijoilla ole autolleen lämmin talli, jos sähköautoon on varaa,
Minullakin on bensa-autolle lämmin talli ja kun ajoja autolla on vähän, niin parempi se on autoa tallissa pitää, kuin pihalla pakkasessa.
Jos autoa pihalla pakkasessa pitää, eikä ajoa ole paljon, niin vähintäänkin akun kannattaa irroittaa ja tuoda lämpimään ja laittaa välillä lataukseen.
Jos auto seisoo viikon näillä pakkasilla pihassa akku paikallaan, niin kyllä se akkua rasittaa.- Anonyymi
Valitettavasti auto ei mahdu talliin tai oikeasti autosta ei pääse pois. Mutta onneksi sähköautolla pääsi heti liikenteeseen vaikka nyt seisoikin lähes viikon pihassa. Ei olisi onnistunut millään edellisellä polttiksella ilman sähköllä tapahtuvaa lämmitystä.
- Anonyymi
Patteripojat oottaa plussakelejä!🤣
- Anonyymi
Ollaan täällä pohjoisessa lomalla, pakkasta n. 30.
Naapurista näyttää lähtevän liikkeelle ja palailevan sähköautoja ihan samaan malliin kuin polttiksiakin. Jotkut hurjat näyttää lähtevän laskettelemaan tässäkin kelissä.
Nopealla vilkaisulla meidän yhtiön osakkailla näyttäisi olevan noin kolmasosalla sähköautot, ja minusta ne lähtee liikkeelle kirkkaammin ikkunoin kuin polttikset.
Hyvin ovat päässeet myös tänne satojen kilometrien päähän kodeistaan sähköautoillaan, Helsingistä tulleet ajaneet sen reilu 800 km.
Eli ihan höpöhommaa kuvitella, että pakkanen hyydyttää sähköautot, enemmän olen huolissani oman polttikseni nesteistä.- Anonyymi
Hauska mielikuvitustarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska mielikuvitustarina.
Siltä se voi köyhästä tuntua
- Anonyymi
Tunturissa vain -10°C, sähkärillä pääsee siinä kelissä jo 120 km jos on lataus onnistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltä se voi köyhästä tuntua
Köyhän patteripellen ainoa rikkaus on runsas mielikuvitus.
- Anonyymi
Polttisautoon vaihdetaan yleensä akku vasta, kun vanha akku sanoo itsensä irti ja se tapahtuu harmiksi useimmiten kovalla pakkasella. Hintaa käynnistysakuilla on vain alle 200 euroa mutta kuka tekee ennakoivan vaihdon? Autoliitolla oli Ylen uutisten mukaan eilen 4-kertainen avustettavien simahtaneiden autojen lukumäärä normipäiviin verrattuna.
- Anonyymi
tais olla E autojen akut työn aiheena
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tais olla E autojen akut työn aiheena
Kyllä ne oli polttisautoja.
- Anonyymi
Akun hinta on jopa 20% auton arvosta!!!
- Anonyymi
Miula maksoi stop&start bensa-auton AGM-akku tarvikeliikkeessä 260€.
Alkuperäinen akku oli 8 vuotta vanha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun hinta on jopa 20% auton arvosta!!!
Niin no jos auton arvo on 800 euroa niin voi se olla noinkin.
- Anonyymi
Patteripetteri, puuilossa kaapelikela 30 m, tuutko hakeen?
- Anonyymi
Olisikin noin halpa. Mökillä kaipaisi punapäistä pitkää jatkojohtoa halkosirkkelille ja halkomakoneelle.
- Anonyymi
Nyt hinausauton kuljettajana täytyy kyllä sanoa jotta väärässä olette. Tänään työvuoroni aikana annoin apua 26 autolle, kaikki polttomoottori autoja, ei edes yhtään ladattavaa hypridiä. Viimeksi olen sähköauton kuljettanut kolmisen viikkoa sitten rengas riekaleina.
Kyllä tuolla sähköautot tänään liikkui kuten muulloinkin.- Anonyymi
Hieman tuli tuossa kerrottua muunnettua totuutta, kyllä ne 26 autoa joita eilen hinurilla siirtelin olivat sähköautoja.
- Anonyymi
Jos oot hinausauton kuljettaja niin luulisi että tajuaisit että taitaa olla vähän vuosimallierojakin polttisten ja sähkärien keskuudessa ja ei niitä sähkäreitä ei edes vanhoja vielä ole liikenteessä niin paljon että turha paukutella henkseleitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oot hinausauton kuljettaja niin luulisi että tajuaisit että taitaa olla vähän vuosimallierojakin polttisten ja sähkärien keskuudessa ja ei niitä sähkäreitä ei edes vanhoja vielä ole liikenteessä niin paljon että turha paukutella henkseleitä.
No eihän se ollut oikea hinausauton kuljettaja. Roska-autokuski, jolla on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman tuli tuossa kerrottua muunnettua totuutta, kyllä ne 26 autoa joita eilen hinurilla siirtelin olivat sähköautoja.
Hinausauto kuulostaa hyvältä. Sieluni silmin näen rehellisen diesel-koneen, joka saapuu tarjoamaan kaivattua apua.
Jatka hyvää työtä - sitä nimittäin arvostetaan nyt! - Anonyymi
Oliko bemaria, volvoo ja audia? Ihan vaan kyselen, kun olen huomioinut, että em merkit on usein, ilman pakkastakin lavetilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko bemaria, volvoo ja audia? Ihan vaan kyselen, kun olen huomioinut, että em merkit on usein, ilman pakkastakin lavetilla.
Ei ollut. Laveteilla oli vain hybridi Toyotia.
- Anonyymi
Näin kävi. Polttomoottoriautoja vaan näkyy tien päällä.
- Anonyymi
Ylekin kirjoittelee sähköautojen suurista ongelmista pakkasella.
- Anonyymi
Pakkanen hyydyttää sähköautot latauspilttuisiinsa. Polttamalla polttoainetta syntyy lämpöä ja pääsee matkaan. Luonnonlakeja ei vain voi kumota.
- Anonyymi
Oletko kuullut sellaisesta kuin sähköstä? Sillä voi siirtää energiaa johtoja pitkin sinne, missä sitä tarvitaan. Vaikka hiilivoimalalta kotiin. Kotona ei tarvitse polttaa koksia, lämpöä saa sähkönkin avulla.
- Anonyymi
Siellä latauspilttuussa sähköauto kerää akkuihinsa energiaa josta voi tehdä lämpöä todella nopeasti ja sillä voi myös ajaa autollaan haluamaansa kohteeseen ja takaisin tarvittaessa.
- Anonyymi
Tänäänkin näin 4 sähkövatkainta hyytyneenä tienposkeen.Laitoin webaston päälle ja virnuilin vahingoniloisena.Ihan oikein noille patterihönöille kun uskovat noihin viherhöperöihin.
- Anonyymi
Se Webasto onkin melkoinen akun tappaja. Kokemusta on kahdesta ennenaikaisesti kuolleesta akusta, vaikka latasin niitä ahkerasti talvisin.
Nykyisessä plugarissaei ole ollut ongelmia. 12V akku herättää auton ja 400V akku käynnistää moottorin vaivattomasti millä pakkaselle tahansa. Sähköllä se kyllä juuri kulje yli -20 °C pakkasilla, mutta sitten mennään bensalla. Jatketaan sitten lämpimämmillä keleillä sähköllä ajoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Webasto onkin melkoinen akun tappaja. Kokemusta on kahdesta ennenaikaisesti kuolleesta akusta, vaikka latasin niitä ahkerasti talvisin.
Nykyisessä plugarissaei ole ollut ongelmia. 12V akku herättää auton ja 400V akku käynnistää moottorin vaivattomasti millä pakkaselle tahansa. Sähköllä se kyllä juuri kulje yli -20 °C pakkasilla, mutta sitten mennään bensalla. Jatketaan sitten lämpimämmillä keleillä sähköllä ajoa.Et siis osannut käyttää Webastoa oikein ja ehkä poltit sitä ihan liian kauan kerrallaan. Minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa akkujen kanssa vaikka käytän Webastoa lähes päivittäin, mutta polttelen sitä järkevyyden rajoissa ja lataan myös pari kolme kertaa akun talvessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Webasto onkin melkoinen akun tappaja. Kokemusta on kahdesta ennenaikaisesti kuolleesta akusta, vaikka latasin niitä ahkerasti talvisin.
Nykyisessä plugarissaei ole ollut ongelmia. 12V akku herättää auton ja 400V akku käynnistää moottorin vaivattomasti millä pakkaselle tahansa. Sähköllä se kyllä juuri kulje yli -20 °C pakkasilla, mutta sitten mennään bensalla. Jatketaan sitten lämpimämmillä keleillä sähköllä ajoa.Pluggarissa bensakonetta ei esilämmitetä mitenkään, vaan pelkästään matkustamoa.
- Anonyymi
Varmaan ikävä ajella tuollaisella jääkaapilla, joka ei pysy lämpimänä kuin Webaston avulla.
Ilmeisesti et sieltä lasit jäässä olevasta ikivanhasta pakoputkiautostasi oikein nähnyt ulos ja ne hyytyneet oli samanlaisia pakoputkipaskoja kuin omasikin.
- Anonyymi
Ainoastaan aivoton tollo hankkii sähkölelun talvikäyttöön.
- Anonyymi
Se hankitaankin ympärivuotiseen käyttöön, hölmö. Kesäautot on ihan jotain muita kuin sähköautot. Taitaa poikaa harmittaa kun sähköautoilijalla on aina mukavan lämmintä ja riittää kun ulkovaatteita pukiessa laittaa puhelimesta lämmöt päälle ja voi lähteä sen jälkeen liikkeelle lämpimällä autolla. Sähköautoja alkaa olla jo kovin monenlaisia ja tasoisia ja niistä voi valita itselleen sopivimman. Jos käy vain kylällä kaupassa ja pyörii siinä kodin lähellä, niin sähköauton saa jo kovin edullisesti ja on vaivaton peli. Jos ajoa on usein pidemmälle ja haluaa panostaa, niin sellaisiakin löytyy jo useita joilla matka taittuu kivasti.
- Anonyymi
2003 vuodesta joka viikko bensa golfilla eikä mitään.
Moottori ja neste ollut miinus asteessa 20 vuoden aikana, paljon ja aina käyntiin. Antaa lämmintä muutaman sadan metri n ajon jälkeen. En käytä koskaan sisätilanlämmitintä vaikka on pistoke, auto antaa pyöriessä lämmintä nopeasti.
Harvoin on -5 pakkasilla on edes moottorinlämmittimessä
Tällä autolla 2003-2024 tammikuu huolto ja korjauskulut yhteensä 1500e! Vasta yli 300 000km pätkäajoa. Tuosta 1500e suurin osa 25e öljykanistereita ja suodattimia. Jarruihin mennyt ehkä 100e osiin, muutama remmi jakopäähän, startin huolto ja pari halpaa niveltä, ja iskaria.
En ota uudempia dieseleistä dpf, urea ruiskuilla, kaksoiskytkimiä, ilmapusseilla olevia, 4 vetoja, hybridejä edes ilmaiseksi ja omaa päähän harmiksi että mielessä teknisesti huono auto.
Aivan järjettömästi jotkut maksaneet autonsa korjauksista rahaa pois, urea, ilma-alustan vioista.
Valitettavasti aivan ala-arvoisia, laadultaan kaikki 10v vanhat ja uudemmat autot, mitä kalliimpi auto uutena niin sitä enemmän vikoja. Autoista tehty sellaisia joissa vikoja tulee koska sitä toimintoa ei ole keksitty että pysyy kunnossa.
Yksi sellainen = urearuiskutus ei voi pysyä kunnossa autoissa maissa joissa lämpötila laskee pakkaselle.
Sitten sellaisen auton maksaja on maksamassa ammattitaidonta ja ylihintaista autojen korjausta ja kalliita osia järjestelmään joka ei voi pysyä kunnossa vaikka niitä vaihtaa.
Melkein kaikissa urea dieseleissä jotka olleet 10v on merkittävän suuret kustannukset, paljonko käyttäjät maksaneet "osien vaihdoista, korjauksista" firmoille.- Anonyymi
Taas köyhä yrittää lievittää ja selitellä varattomuuttaan ja vanhaa auton romuaan ja yrittää tehdä siitä jotain mitä se ei oikeasti ole, onhan tuollainen satuilu kovin noloa.
- Anonyymi
Tuntuu kyllä todella alhaisille nuo kulut, vaikka kuinka tekisi itse tarvikeosilla. Mutta eiköhän tuossa ole enemmän kyse hyvästä tuurista ja säännöllisestä auton huollosta kuin varsinaisesti kestävyydestä, moni samanikainen golf on kuitenkin jo ajettu paaliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas köyhä yrittää lievittää ja selitellä varattomuuttaan ja vanhaa auton romuaan ja yrittää tehdä siitä jotain mitä se ei oikeasti ole, onhan tuollainen satuilu kovin noloa.
MB 124W 300 Diesel on ikiliikkuja jos siitä on vain viitsinyt huolehtia. Omallani on ajettu 560000 tkm. Ja matka jatkuu.
- Anonyymi
Joka päivä noita sähköautoja näkyy liikenteessä, ihan yhtä paljon kuin ennenkin.
Jos avaajalla ei siellä peräkylillä tule niitä kahta mitä kylällä on liikkunut, tule nyt vastaan, niin ei se kerro totuutta kokonaisuudesta.- Anonyymi
Ainakin täällä 100.000 asukkaan peräkylällä sähköautoja näkyy selvästi vähemmän kuin normaalisti. Etenkin motarilla. Eikä siinä ole mitään pahaa jos käyttää julkisia pakkasten ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin täällä 100.000 asukkaan peräkylällä sähköautoja näkyy selvästi vähemmän kuin normaalisti. Etenkin motarilla. Eikä siinä ole mitään pahaa jos käyttää julkisia pakkasten ajan.
About samankokoisessa peräkylässä yleisestikin ottaen autoja näkee esim. aamuliikenteessä selvästi vähemmän. Ihan siitä syystä että moni on jäänyt näillä pakkasilla etätöihin kotiin ja kun on koulujen loma-aika niin lapsiakaan ei tarvitse esim. kuskata kouluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin täällä 100.000 asukkaan peräkylällä sähköautoja näkyy selvästi vähemmän kuin normaalisti. Etenkin motarilla. Eikä siinä ole mitään pahaa jos käyttää julkisia pakkasten ajan.
Mitä väliä sillä on näkyykö sähköautoja vähemmän tai polttiksia enemmän? Miten se vaikuttaa sun elämään, montako niitä missäkin milloin näkyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä on näkyykö sähköautoja vähemmän tai polttiksia enemmän? Miten se vaikuttaa sun elämään, montako niitä missäkin milloin näkyy?
Sähköautoa harkitsevana käy mielessä miksi niitä ei näillä pakkasilla näy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa harkitsevana käy mielessä miksi niitä ei näillä pakkasilla näy.
Sähköautoa Suomen oloihin harkitsevalle vinkki: älä edes harkitse.
- Anonyymi
kauppa kasseja näillä pakku pakkasilla,
- Anonyymi
Tällekin viikkoa ajellut 500km. "Polttoainekulut" 0 euroa kun töissä ladannut.
- Anonyymi
Lafkalla taitaa mennä hyvin, jos on varaa antaa sähköä ilmaiseksi. Jos yritys on asentanut sähköautojen latauspaikkoja pihalleen niin normaalisti niistä maksetaan.
- Anonyymi
eiköhän siellä hiljene
kaikki prutkut
nykyään ei ennakoivaa huoltoo
harrasteta kun ei oo varaa
sit ku tulee kovemmat kelit niin kaikki hajoo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733