HSL lipputilihanke

Anonyymi-ap

HSL aikoo luopua vanhanmallisista matkalippuautomaateista ja korvata ne lipputilillä. Jatkossa liput ostetaan HSL-kortilla tai älypuhelimella ja matkustushistoria ostotietoineen tallentuu lipputilille. Miksi? Miksi maaseudulta kerran vuodessa pääkaupunkiseudulla vierailevan on hankittava itselleen lipputili saadakseen matkustaa muutaman pysäkinvälin joukkoliikenteessä? Entä kaikki turistit? Luulin, että joukkoliikennekatujen rakentaminen kantakaupunkiin olisi hulluuden huipentuma, mutta sitten keksittiin lipputili.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6449756
https://www.hsl.fi/hsl/osallistuminen/lipputilihanke

8

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukaan ei tämän jälkeen matkusta Helsingissä anonyymisti, paitsi pummilla.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­­N­­­y­m­­f­o­m­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Haiskahtaa globaalilta smart city -hankkeelta. Jos tämä menee läpi pkseudun asukkaille, seuraavaksi pääsee ruokaostoksille vain lataamalla lähikaupan sovelluksen ja näyttämällä qr-koodia portilla.

• Anonyymi

Mahdollisuus yksityisyyteen poistetaan.

• Anonyymi

Jos lipun myynti automatit postetaan. Jää kuitenkin leimauslaiteet. Joten etukäteen osettu pahvinpala 1-2-3 päivän. R-kioskit ymm. Onnistuu ostot.Jos ei älypuhelinta ja ostaa lippua netin kautta. HSL kortti minulla vuosia jo. Lataan sihen siään R-kioski joko rahaa tai aikaa 15 päivää tai 30 päivääJoskus saman latauksen teen Prisma info piste. Kun en omista älypuhelin enkä koskaan hanki.En halua olla puhelimen orja.

• Anonyymi

HSL-kortti on henkilökohtainen. Haltijakohtaisten korttien myynti lopetettiin 31.12.2023. Jostain syystä kaikkea matkustamista ajetaan tunnistautuneeksi. Onneksi sentään älypuhelimia ei vielä pakoteta hankkimaan. On monelle vähävaraiselle tosi kallis hankinta, kun eivät kestä yhtä pitkään kuin vanhanaikaiset puhelimet. Itellä 8v nokia, toimii edelleen hyvin.

• Anonyymi

Ilmatteeks vaan kyytiin

• Anonyymi

Se yksi punikkiämmä yllytti köyhiä varastamaan ruokaa.
        Joten, sinne vaan metroon juniin ilman lippua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3407
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2171
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2117
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1998
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      409
      1114
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      47
      903
    Aihe