Laitoin autoon itse vetokoukun (Volvo 460 -94) ja tein myös sähköliitännät mielestäni oikein. Löysin netistä sähköliitäntä kaavion, eli oikein pitäisi olla.
Ongelma on se, että autossa syttyy valojen vikavalo kun kytken pistokkeen kiinni. Muuten kyllä valot toimii aivan normaalisti kärryssä sekä autossa. Kärryn johdotuksia en sen kummemmin tarkistanut, koska valot tuntu toimivan.
Eli onko kellään sattunut vastaavaa vikaa, ja onko tuosta autolle mitään haittaa kun se vikavalo siellä loistaa.
Kärryn valot
6
7820
Vastaukset
- Josut
Laitoin edelliseen VW LT pakuuni koukun sähköt itse ja otin takavaloilta liitännät.
Sama juttu kun kärry perässä niin muistaakseni polttimon palamisesta ilmoittava valo paloi.
Seuraavaan LT:hen laitatin merkkikohtaisen sähkösarjan joka tuli sulakerasialta saakka ja siinä oli joitain kytkentöjä jo valmiina.
Nyt ei mitään ylimääräisia valoja pala mittaristossa. Ei se tosin vaarallista ole.- ohmi
tuota mietin, että syynä saattaa olla tuo. Otin itsekin virrat takalampuilta rosvoliittimilllä. Mutta jos ei siitä merkkivalon palamisesta ole mitään haittaa niin hyvä juttu.
ohmi kirjoitti:
tuota mietin, että syynä saattaa olla tuo. Otin itsekin virrat takalampuilta rosvoliittimilllä. Mutta jos ei siitä merkkivalon palamisesta ole mitään haittaa niin hyvä juttu.
ilmoittaa, että toisen puolen valoihin menee enemmän virtaa kuin toisen. Koska peräkärryn valojen virta otetaan vain toiselta puolelta (vasen/oikea), merkkivalo palaa. Toteutus lienee reed-releellä.
- ohmi
sitroen kirjoitti:
ilmoittaa, että toisen puolen valoihin menee enemmän virtaa kuin toisen. Koska peräkärryn valojen virta otetaan vain toiselta puolelta (vasen/oikea), merkkivalo palaa. Toteutus lienee reed-releellä.
virtaa kyllä otetaan molemmilta puolilta, parkkivalot (O/V ja tietty vilkut. Mutta mikä on reed-rele?
ohmi kirjoitti:
virtaa kyllä otetaan molemmilta puolilta, parkkivalot (O/V ja tietty vilkut. Mutta mikä on reed-rele?
-rele on rele, jossa on kaksi virtakäämiä, joista toisen läpi menee esimerkiksi vasemman puolen lamppujen virta ja toisen läpi oikean puolen lamppujen virta. Käämit on kytketty siten, että ne kumoavat toistensa vaikutuksen releeseen. Eli kun kummassakin käämissä menee yhtä paljon virtaa tai virtaa ei mene kummassakaan ollenkaan, rele on päästötilassa. Kun virrat eivät ole tasapainossa (yleensä kun lamppu palanut), rele vetää ja antaa virtaa merkkivalolle.
Olisiko peräkärryn rekisterikilven valo se epätasapainon aiheuttaja?- ohmi
sitroen kirjoitti:
-rele on rele, jossa on kaksi virtakäämiä, joista toisen läpi menee esimerkiksi vasemman puolen lamppujen virta ja toisen läpi oikean puolen lamppujen virta. Käämit on kytketty siten, että ne kumoavat toistensa vaikutuksen releeseen. Eli kun kummassakin käämissä menee yhtä paljon virtaa tai virtaa ei mene kummassakaan ollenkaan, rele on päästötilassa. Kun virrat eivät ole tasapainossa (yleensä kun lamppu palanut), rele vetää ja antaa virtaa merkkivalolle.
Olisiko peräkärryn rekisterikilven valo se epätasapainon aiheuttaja?selkis tuo reed-releen toiminta. Onhan se mahdollista, että juuri tuo rekisterikilven valo aiheuttaa sen epätasapainon. Täytyykin testata kun kerkiän, eli irrotan polttimon siitä rek.kilven valosta, eiköhän se siitä selviä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074416- 1862451
- 641452
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961171- 1231089
- 711036
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?951006Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a131967- 105943
Kuvaile kaivattuasi
kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁54865