Asun yksin kerrostalossa ja olen eläkkeellä. Pöytätietokonetta käytän vain illan ja yön halpoina tunteina. Samoin vaatteita pesen koneella vain aamuyöllä, kun sähkö on halpaa.
Lataan myös kännykän ja tabletin, kun sähkö on halpaa ja käytän niitä päivällä, kun sähkö on kallista.
Ostan valmista puuro -ja keittoruokaa, jotka lämmitä.
kylpyhuoneessa kuumalla vedellä samoin kuin muutkin hyvin pakatut ruoat.
Maksan kiinteän vedilaskun riippumatta siitä miten paljon ja kuinka käytän vettä. Joten ruokaa en lämmitä liedellä tai mikrossa.
Jääkaappi ja pakastin on pois käytöstä, sillä talvella ruoat pysyvät kylminä keittiö kylmäkomrrossa, johon tulee kylmää ulkoa komerossa olevista aukoista.
Lopetin kokonaan Pakarinen käytön, sillä se kulutti paljon sähköä
Sen jälkeen paistettujen ruokien sähkölaskun maksa kauppias. Sen minkä niitä tarvitsen voin helposti käydä ostamassa kaupasta, koska sain kauppojen lähellä.
Sähköni on tuulisähköä, ja sähkölaskuni on noin viisi euroa kuukaudessa. Aina sitä ei edes lähetetä minulle,
eikä alle viiden euron sähkön siirtolaskuaakan edes lähetetä.
Eli koska ja kun sähkö on liian kallista niin ei sitten kouluteta sähköä. Sähköä kulutan vain silloin, kun se on halpaa tai kun sen hinta on kohtuullista.
Näinkin voi elää,
Saiturin sähkön kulutus nolla euroa
11
182
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kalliimpaa sähkö on, sitä enemmän me tienataan tällä.
- Anonyymi
Kyllä Pakarista kannattaa käyttää ainakin silloin tällöin, niin eturauhanen pysyy hyvässä kunnossa.
- Anonyymi
Esa Pakarinen on leipurisukua vai?
- Anonyymi
Ihminen tarvitsee liikuntaa. Kannattaa hankkia generaattorilla varustettu kuntopyörä.
- Anonyymi
-Voisiko joku keksiä kuntopyörän, joka olisi sähköavusteinen...niin pääsisi vähän helpommalla...
terv. Urmas Kankinen, (Vihreät)
- Anonyymi
Voisit säästää siinäkin että suljet tietokoneen aina silloin kun sinulle tulee mieleen lähetellä tuollaisia viestejä.
- Anonyymi
Viestejä voi myös lähetellä postilaitoksen kautta. Sähköä ei kulu, mutta postimaksu on tietysti maksettava.
- Anonyymi
No paljos se aloittajan sähkön siirtolasku on? Minulla noin 30 e/kk (360 e/v) kulutti sähköä tai ei.
- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut mikä ero on esimerkiksi hengissä selviämisellä ja elämisellä.
- Anonyymi
aivan kuin ammattilais-sijoir5usn3euvoja5 ohj3iwtaqvaqt 355ä näin 20 euron kokonaissummaqlla 56ul435 vuoe3ssa miljonää4iksi..
- Anonyymi
Onko vaihtovirtakilowattituntimittarissasi kello ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47886- 60856
- 47819
- 46745
- 40731
- 39698