Ei ihme että kaikissa sähköautoissa on nyt ongelmia 12v akun kanssa ja varoitusvalo palaa Lataako sähkis 12v akkua ajonaikana mitenkään ja lämmityskin tulee kaikki akuista poltiksissa se tulee sivutuotteena
Polttomoottorisissa on Laturi joka lataa akkua ajossa
22
640
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautothan lataa 12v akkua ajon aikana samanlailla kuin polttikset, Virta tulee ajoakusta AC/DC muuntimen kautta pikkuakkuun.
- Anonyymi
Eipäs kun DC/DC boosterin kautta.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18201307
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kylmyys sen tekee ja osassa onneton 30ah akku.akku ei lataudu kylmässä nopeaan..siin 12 voltin akussa pitäisi olla lämmitys....itselläni on uus akku polttiksessa mut varaus tippuu kun on ulkona kylmää pitempään..eikös akku ole Sähkötie konepellin alla...akkujen lämmittemet ovat halpoja..
- Anonyymi
Tosiaan kaikissa sähköautoissa ollut pakkasilla ongelmia 12v akun kanssa ja sähköautot vaarallisia liikenteen seassa kun useimmat matelee 50 kmh kilpikonnamoodissa
- Anonyymi
Älä viitsi, olet naurettava.
- Anonyymi
Totta. Poltomoottoriautoissa on oma laturi(alternator) joka lataa akkua moottorin ollessa käynnissä. Mutta se laturi on myös kulutus tavaraa jonka vähä-älyinen auton omistaja voi ennenaikaisesti rikkoa vaihtokuntoon.
1.Ajamalla autolla liian pitkään tai toistuvasti huonokuntoisella akulla. Laturi on tarkoitettu pitämään auton akun ja auton omat järjestelmät toiminnassa, eikä ole tarkoitettu huonokuntoisen akun laturiksi.
2.Liian pitkään tai toistuvasti kuormittamalla laturia liian suurella lisäsähkön kulutuksella. Läheskään kaikkien autojen alkuperäisiä latureita ei ole mitoitettu käytettäväksi useiden ampeerien lisäkuormituksille, eikä esim. 150-500watin tehoiselle sähkölämmittimelle. Se on automallikohtaista miten paljon laturille voi lisätä sähkönkulutusta.
3.Joissakin autoissa laturi on aivan kiinni moottorin kyljessä, hieman sylinterikannen alapuolella. Tälläisissa autoissa auton omistajan vastuu on silloin tällöin aukaista konepelti, sitten silmillä katsoen tarkistaa laturin lähiympäristöä ja moottoria mahdollisten öljyvuotojen, nestevuotojen varalta. Jos öljyvuotoja tai nestevuotoa esiintyy niin ne vuodot on korjattava mahdollisimman pian. Mikäli vuotoja ei korjata pois niin vuotava öljy tai neste vuotaa lopulta laturin sisäpuolelle rikkoen laturin vaihtokuntoon.
Auton oma laturijärjestelmä ei oikeasti ole niin järeä akkulaturi kuin mitä enemmistö autoilijoista mielikuvituksissaan luulevat sen olevan. Jo pelkästään tyhjentynyt, mutta muuten hyväkuntoinen akku aiheuttaa laturille ylikuormitusta samalla ylikuumentaen laturia koska laturi joutuu lataamaan akkua täydellä teholla siihen asti kunnes akku on latautunut suunnileen täyteen varaukseensa. Kuollut akku pakottaa laturin työskentelemään täydellä teholla ylikuormittaen, ylikuumentaen laturia niin kauan kunnes kuollut akku vaihdetaan uuteen akkuun. On täysin normaalia että kun laturi joutuu työskentelemään täydellä teholla yrittäessään ladatessaan tyhjentynyttä akkua -tai yrittäessään ladata kuollutta akkua niin samalla nousee moottorin polttoaineen kulutuskin tavallista suuremmaksi koska täydellä teholla työskentelevä laturi aiheuttaa moottorille ylimääräistä vierintävastusta nostaen polttoaineen kulutusta.
Auton oma laturijärjestelmä on suunniteltu työskentelemään suurimmaksi suhteellisen pienellä teholla suurimman osan ajasta, tarpeen mukaan lataustehoa vaihdellen. Mutta laturijärjestelmää ei todellakaan ole suunniteltu työskentelemään jatkuvasti täydellä teholla. Ylikuormittuva ja ylikuumeneva laturin(alternator) lämpötila nousee pahimmillaan jopa yli +83c lämpötiloihin joka ei missään tapauksessa ole optimaali/normaali toimintalämpötila laturille.
Kun auton oma laturi(alternator) alkaa olla kulunut lähelle käyttöikänsä loppua niin useimmiten laturista alkaa kuulua kovaäänistä ulinaa tai surinaa jonka taajuus/voimakkuus vaihtelee moottorin kierrosluvun mukaisesti. Kun tämä meteli alkaa laturista selvästi kuulumaan niin alkaa tulemaan kiire kuluneen laturin(alternator) uuteen vaihtamiselle ennen kuin laturi menee rikki, jonka jälkeen auto ottaa kaiken sähkövirtansa auton akusta. Kun rikkoutuneen laturin jälkeen akku kuluu varaukseltaan liian vajaaksi niin auto sammuu tielle jättäen autossa olevat ihmiset oman onnensa varaan.- Anonyymi
kunnostettu laturi maksaa vaihtotöineen 350e....
Sähköauton akku jopa 46000e-kumpaa sun pörssi kestää? - Anonyymi
Olisit päässyt vähemmällä kun kirjoittaa uusi akku 5 vuoden välein ja käytä väliin pakkasilla ylläpitolaturia... Itse latasin polttiksen akun täyteen pakkasilla...10 vrk seisoi auto pakkasessa,nyt aamulla oli 15 astetta pakkasta,auto 3 tuntia johdon nokassa ja sisälämppäri tunnin päällä...lämmin oli ja lähti kuin palmun alta liikkeelle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kunnostettu laturi maksaa vaihtotöineen 350e....
Sähköauton akku jopa 46000e-kumpaa sun pörssi kestää?Teslaan maksaa uusi 12V agm-akku noin 200 - 250€. Pieni akku on usein halvempi kuin iso akku. Sähköauton akun ei tarvitse pyörittää käynnistysmoottoria.
- Anonyymi
Polttis ei lataa 12 voltin akkua, jos se on liian tyhjä. Näes polttis ei lähde silloin käyntiin.
Polttis vaatii käynnistyäkseen paljon suuremman virran 12 voltin akusta kuin täyssähkäri. Polttiksessa pitää käynnistää tietokone ja pyörittää jäistä moottoria, täyssähkiksessä vain tietokone. Siksi täyssähkäri lähtee käyntiin kunnon pakkasakulla vielä 40 asteessa, mutta polttis ei.
Täyssähkäriin kannattaa vaihtaa kunnon pakkasakku, jos ei ole jo vakiona. Ei maksa paljoa, koska se akku on aika pieni. Ne ensiasennusakut ei toimi täyssähkäreissä eikä polttiksissa, kun pakkaset tulee.- Anonyymi
Höhlä...moottorinlämmitin+sisälämmitin+akun lämmitin...yhtä nopeesti pääsee lähteen mitä sähköauto olla..jästipäät käynnistää kylmänä..
- Anonyymi
No miten perustelet kun sähköautoissa on paljon ongelmia juuri tuon 12v. akun varaustilan takia. Kyllä polttiksissa on pääsääntöisesti kunnolliset akut ensiasennuksena, poikkeus Toyota nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höhlä...moottorinlämmitin sisälämmitin akun lämmitin...yhtä nopeesti pääsee lähteen mitä sähköauto olla..jästipäät käynnistää kylmänä..
Uusissa polttiksissa on nykyään usein vakiona Webasto tai vastaava ja se ei esilämmitä moottoria, vaan matkustamon ja jos 12v. akun varaustila on alhainen, niin eipä se lämmitys käynnisty. Akkua pitää nykyään latailla sydäntalvella, ellei ajot ole arkena vähintään 50km/sivu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa polttiksissa on nykyään usein vakiona Webasto tai vastaava ja se ei esilämmitä moottoria, vaan matkustamon ja jos 12v. akun varaustila on alhainen, niin eipä se lämmitys käynnisty. Akkua pitää nykyään latailla sydäntalvella, ellei ajot ole arkena vähintään 50km/sivu.
Webasto lämmittää jäähdytysnestettä, eli se lämmittääsekä moottoria että sisätilaa. Hyvä laite, mutta syö akun muutamassa vuodessa, vaikka sitä joskus latailisikin.
Nykyisessä plugarissa sisätilan voi lämmittää joko akulla tai verkkosähköllä, ja on vielä nopeammin lämpenevä kuin Webasto.
- Anonyymi
12v. akuissa on ongelmia polttiksissa ja sähköautoissa kovilla pakkasilla. Siinä ne ovat samalla viivalla. Tosin isoimmat ongelmat on Toyotan hybrideissä, sillä niiden akut on heikkolaatuisia, lataus poikkeuksellisen huonoa ja akku pieni.
- Anonyymi
Kerrohan millainen latausteho Tojon hybrideissä kun kerran asiasta ilmeisesti jotain tiedät?
Kerro myös minkä valmistajan tekemiä on Tojon akut kun kerran ovat huonoja. Kerro myös mikä niissä akuissa on huonoa.
- Anonyymi
Onko nykyakut huonoja vanhassa bemarissani kesti akku 12 vuotta ilman mitään ylimääräisiä latailuja ja lyhyttä työmatkaa oli tosin Exide laatuakku mutta tuskin yhtä hyvää enää saa mistään
- Anonyymi
Akut on nykyään oletettavasti yhtä hyviä mutta autot eroaa muinaisista.
- Anonyymi
Tesloissa on ongelmia kaiken suhteen.
- Anonyymi
Sähköauton akku menee vaihtoon kun kapasiteetti laskee alle 80 prosentin ja siis ne suurtehoakut. Joku amatööri joka ostaa käytettyä ja hänelle sanotaan että akut ovat vielä 80% varmaan luulee että nehän on melkein uudenveroiset
- Anonyymi
12v lyijyakun paras paikka samassa tilassa jossa kone, pakosarja, vesiletkut.
On itsetehty lämmitin.
Kaupan pihassa näkee autoja joissa akut vajaana ja erittäin hitaita startteja, juuri heillä jotka ei taida käsittää. Auto käy 600-700rpm ja kaikki valot päällä, penkinlämmittimet, sisävaloja, lämmityslaitteen puhallin huutaa että ulkona ohi kävelevä kuulee. Varmaan yrittävät saada lämpöä mutta eivät ymmärrä että kova ilmavirta kennon läpi vain hidastaa lämpenemistä.
Ei ihme että akun lämpötilan laskiessa - 20 ei anna virtaa. Nämä on juuri vielä rahoitusyhtiön omistamia autoja vm 2013-2020 joita todistin muutaman päivän aikana.
Eivät varmaan ikinä lataa akkua tai käytä autoa siten että akku pysyy täynnä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333403Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382673Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302505Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202408Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .332225- 1151810
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141472Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741468Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121351- 661218