Herjaamisesta Jumalan tuomioistuimen eteen!

Anonyymi-ap

”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
Matt 12:36

Myös Apostolien herjaamisesta.

117

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti.

    • Anonyymi

      ”Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.”
      Juud 1:10

      • Arvaa jännittääkö? Saat kolme arvausta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Arvaa jännittääkö? Saat kolme arvausta.

        1. arvaus, ei jännitä!
        2. arvaus, ei jännitä!
        3. arvaus, ei jännitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. arvaus, ei jännitä!
        2. arvaus, ei jännitä!
        3. arvaus, ei jännitä!

        Rintamalla olevat muistelivat, että ne, jotka ennen taistelua rehentelivät urhoollisuudellaan, tosi paikan tulle niillä oli löysät housuissa.

        Juud.1 ”Keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät valtiaamme Jeesuksen Kristuksen.

        nämä uneksijat halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.

        He herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

        Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

        He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

        Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, sanoen teille:

        "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan." Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat eläimellisiä, hengellisyyttä heillä ei ole.”

        Jes.2 ”Aikojen lopussa … maansa tuli täyteen epäjumalia, he kumartavat kättensä tekoa, sitä, minkä heidän sormensa ovat tehneet.

        Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, mutta ei ole perusteita antaa heille anteeksi. Silloin ihmisten ylpeät silmät painuvat maahan, korskeus masentuu.

        Sillä Herran Sebaotin päivä kohtaa kaikkea ylpeää ja korskeata, niin että se maahan painuu. Silloin masentuu ihmisten ylpeys, ja miesten korskeus painuu maahan.

        Sinä päivänä ihmiset viskaavat pois hiirille ja lepakoille hopea- ja kultajumalansa, jotka he ovat tehneet palvoakseen niitä. Epäjumalat katoavat kaikki.

        Silloin mennään kätköön kallioluoliin ja maakuoppiin Herran vihaa ja hänen valtansa suuruutta pakoon.”


    • Anonyymi

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

      Juud. 8

      Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

      1. Kun. 18:29

      Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

      Hes. 13:17

      Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

      • Anonyymi

        Katso eteesi! Aikaa on vähän!


    • Anonyymi

      Lahkolaiset, kuten helluntailaiset luottavat hurmoshenkiinsä ja herjaavat Kristittyjen kastettuja laspia ja pilkkaavat kristityn lapsen saamaa Pyhää Kasteen sakramenttia.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Milloin on tuomiopäivä?
        Kaksituhatta vuotta on kulunut. Mitään ei ole tapahtumassa. Ikivanhaa tarinaa jauhetaan vuoden kierron myötä.
        Jumala katosi, Raamattuun ei ole tullut mitään päivityksiä. Siihen yritetään pumpata henkeä kääntämällä sitä nykyaikaan. Ei onnistu, koska tarinat ovat niin vanhanaikaisia.
        Ovat hieman karrikoiden- ennen sähkön, ruudin ja lentokoneiden keksimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin on tuomiopäivä?
        Kaksituhatta vuotta on kulunut. Mitään ei ole tapahtumassa. Ikivanhaa tarinaa jauhetaan vuoden kierron myötä.
        Jumala katosi, Raamattuun ei ole tullut mitään päivityksiä. Siihen yritetään pumpata henkeä kääntämällä sitä nykyaikaan. Ei onnistu, koska tarinat ovat niin vanhanaikaisia.
        Ovat hieman karrikoiden- ennen sähkön, ruudin ja lentokoneiden keksimistä.

        Odotapahan vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Se päivä on pian tuleva!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotapahan vaan.

        Samoin.


      • Anonyymi

        Käännöstyössä erisnimiä ei käännetä, mutta papistoille on ollut tärkeää väärentää tuhansissa kohdissa Luojan persoonanimi Raamattuun arvonimeksi Herra.

        Vaihtoehtona papistoilla olisi ollut valita Herra-sanan tilalle Baal, koska sekin on suomeksi Herra. Jos olisi tehty noin, esim. tämä Hesekielin ennustus olisi Kirkkoraamatussa näin:

        Hes.36 "Ennusta: Kuulkaa Baalin, Baalin sana: Näin sanoo Baal, Baal niille, jotka ovat joutuneet saaliiksi ja pilkaksi kansoille.

        Sentähden sanoo Baal, Baal näin: Kiivauteni tulessa minä puhun kansoja vastaan, koska teidän täytyy kärsiä kansain pilkkaa.

        Sentähden, näin sanoo Baal, Baal: Minä kohotan käteni: totisesti saavat kansat itse kärsiä oman pilkkansa, eikä tarvitse sinun enää kärsiä kansojen herjauksia

        Ja minulle tuli tämä Baalin sana: Palvojani asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Ja minä hajotin heidät kansojen sekaan;

        minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Baalin kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa.'

        Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni. Sentähden sano kansalleni: Näin sanoo Baal, Baal: En tee minä teidän tähtenne, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.

        Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty kansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja kansat tulevat tietämään, että minä olen Baal, sanoo Baal, Baal."
        -
        Tuohon tietenkin moni kommentoija sanoo, että "ei sen nimen niin ole väliä, kunhan tiedetään, ketä tarkoitetaan."

        Mutta mitä mieltä Luoja itse on persoonanimensä käytöstä?

        Jumalan ”nimi” oli tärkeä Jeesukselle. Hän rukoili juuri ennen kuolemaansa Joh.17: ” Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet tosi Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta.

        Varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut.

        Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin."
        -
        Meidän ei pidä ajatella virheellisesti, että Jeesus tarkoitti vain Jumalan persoonanimen lausumista ääneen, kun hän sanoi: ”Minä olen tehnyt sinun nimesi . . . tunnetuksi”, ts. ”olen ilmoittanut” sen. Hänen kuulijansa olivat juutalaisia, jotka eivät pappiensa kieroilun vuoksi tunteneet Jumalansa persoonanimen lausumistapaa.

        Joten miten Jeesus ’teki Jumalan nimen tunnetuksi’ seuraajilleen muuten kuin pelkästään lausumalla sen oikealla tavalla? Huomaa arvostetun raamatunselittäjän Albert Barnesin vastaus 1846 teoksessa Notes_Explanatory and Practical_on the Gospels:

        ”Joh.17 sana 'nimi' sisältää Jumalan ominaisuudet tai luonteen. Jeesus teki tunnetuksi nuo ominaisuudet, ts. hän ikäänkuin paljasti Jumalan heille. Sanaa 'nimi' käytetään usein tarkoittamaan persoonaa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin on tuomiopäivä?
        Kaksituhatta vuotta on kulunut. Mitään ei ole tapahtumassa. Ikivanhaa tarinaa jauhetaan vuoden kierron myötä.
        Jumala katosi, Raamattuun ei ole tullut mitään päivityksiä. Siihen yritetään pumpata henkeä kääntämällä sitä nykyaikaan. Ei onnistu, koska tarinat ovat niin vanhanaikaisia.
        Ovat hieman karrikoiden- ennen sähkön, ruudin ja lentokoneiden keksimistä.

        "Jumala on kuollut" on filosofi Nietzschen kuuluisa lausahdus, joka löytyy 1. kerran hänen teoksestaan Iloinen tiede. Myöhemmin esiintyy myös teoksessaan "Näin puhui Zarathustra".

        Lainaukset:

        "Buddhan kuoltua näytettiin vuosisatojen ajan hänen suunnatonta kaameaa varjoaan eräässä luolassa. Jumala on kuollut: mutta koska ihmiset ovat sellaisia kuin he ovat, voi olla vielä vuosituhansien ajan luolia, joissa näytetään hänen varjoansa. Meidän täytyy voittaa vielä hänen varjonsakin!"

        "Emmekö vielä kuule hälinää, joka syntyy, kun haudankaivajat hautaavat Jumalan? Jumala on kuollut! Jumala pysyy kuolleena!"

        Mutta ollessaan yksin Zarathustra puhui sydämelleen näin: ”Voiko se olla mahdollista! Tuo vanha pyhä mies ei ole metsässään vielä kuullut mitään siitä, että Jumala on kuollut!"
        #
        Toinen egoajatushautomo, filosofi Karl Marx käytti koko elämänsä saadakseen ihmiset uskomaan, ettei ole Jumalaa. Voi miesparkaa! Ainoa, mitä hän sai agendassaan aikaiseksi, ei ollut se, että ihmiset olisivat luopuneet Jumalasta, vaan se, että hän tahtomattaan loi uuden Jumalan: Valtion! Hän kohotti Valtion palvonnan uudeksi jumalaksi - hirvittävin seurauksin.

        Tuota jumalaa palvomalla ihmiset on yllytetty mm. kahteen maailmansotaan, joten Nietzschellä ja Marxilla on ollut valtava vaikutus politiikkaan ja molemmat hurahtivat evoluutio-uskoon.

        Marx kirjoitti: ”Darwinin kirja on hyvin tärkeä ja hyödyllinen minulle.” Historioitsija Will Durant luonnehti Nietzscheä ”Darwinin lapseksi”. Kirjassa Philosophy_An Outline_History tiivistää Nietzschen ajatuskonstruktiot seuraavasti: ”Tulevaisuuden yhteiskuntaan sopivat parhaiten ne, jotka ovat vahvoja, vallanhimoisia ja leuhkoja.”
        #
        2.pi.3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien halujensa mukaan

        ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        Tietensä he eivät ole tietävinään.

        Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se päivä on pian tuleva!

        Sananlaskut 24:22

        Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milloin - toisille niinkuin toisillekin.


      • Anonyymi

        Ei me herjata sanomme että vauvakaste on turha


      • Anonyymi

        Joka uskoo ja kastetsan se pelastuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 24:22

        Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milloin - toisille niinkuin toisillekin.

        Se tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo ja kastetsan se pelastuu

        Kastetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me herjata sanomme että vauvakaste on turha

        Vauvakaste on hauska rituaali mutta aikuiskaste on jo noloa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotapahan vaan.

        Sitä odotellessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala on kuollut" on filosofi Nietzschen kuuluisa lausahdus, joka löytyy 1. kerran hänen teoksestaan Iloinen tiede. Myöhemmin esiintyy myös teoksessaan "Näin puhui Zarathustra".

        Lainaukset:

        "Buddhan kuoltua näytettiin vuosisatojen ajan hänen suunnatonta kaameaa varjoaan eräässä luolassa. Jumala on kuollut: mutta koska ihmiset ovat sellaisia kuin he ovat, voi olla vielä vuosituhansien ajan luolia, joissa näytetään hänen varjoansa. Meidän täytyy voittaa vielä hänen varjonsakin!"

        "Emmekö vielä kuule hälinää, joka syntyy, kun haudankaivajat hautaavat Jumalan? Jumala on kuollut! Jumala pysyy kuolleena!"

        Mutta ollessaan yksin Zarathustra puhui sydämelleen näin: ”Voiko se olla mahdollista! Tuo vanha pyhä mies ei ole metsässään vielä kuullut mitään siitä, että Jumala on kuollut!"
        #
        Toinen egoajatushautomo, filosofi Karl Marx käytti koko elämänsä saadakseen ihmiset uskomaan, ettei ole Jumalaa. Voi miesparkaa! Ainoa, mitä hän sai agendassaan aikaiseksi, ei ollut se, että ihmiset olisivat luopuneet Jumalasta, vaan se, että hän tahtomattaan loi uuden Jumalan: Valtion! Hän kohotti Valtion palvonnan uudeksi jumalaksi - hirvittävin seurauksin.

        Tuota jumalaa palvomalla ihmiset on yllytetty mm. kahteen maailmansotaan, joten Nietzschellä ja Marxilla on ollut valtava vaikutus politiikkaan ja molemmat hurahtivat evoluutio-uskoon.

        Marx kirjoitti: ”Darwinin kirja on hyvin tärkeä ja hyödyllinen minulle.” Historioitsija Will Durant luonnehti Nietzscheä ”Darwinin lapseksi”. Kirjassa Philosophy_An Outline_History tiivistää Nietzschen ajatuskonstruktiot seuraavasti: ”Tulevaisuuden yhteiskuntaan sopivat parhaiten ne, jotka ovat vahvoja, vallanhimoisia ja leuhkoja.”
        #
        2.pi.3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien halujensa mukaan

        ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        Tietensä he eivät ole tietävinään.

        Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen."

        Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin.

        Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 24:22

        Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milloin - toisille niinkuin toisillekin.

        Ole siis valmis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut 24:22

        Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milloin - toisille niinkuin toisillekin.

        Tuomio on se, että kuolee ilman armahdusta!


    • Anonyymi

      Saammeko jumalan tuomioistuimeen asianajajan puolustamaan?

      • Anonyymi

        Jeesuksen omilla on Pyhä Henki. Oletko Jeesuksen oma?


      • Anonyymi

        Johannes kertoi, millä perusteella synnistä voi puhdistua. Jos luulemme, että ”meillä ei ole syntiä”, kiellämme faktan, ”eikä totuus ole meissä”.

        Mutta koska Jumala on ”uskollinen”, hän antaa meille anteeksi, ”jos tunnustamme syntimme” hänelle, kadumme ja luovumme väärintekemisestä.

        Koska Jumala on myös ”vanhurskas”, hän pitää aina kiinni oikeuden normeistaan. Koska emme syntisinä Aadamin jälkeläisinä pysty niitä täyttämään riittävästi, olemme Aadamin jälkeläisinä saman kuolemantuomion alaisia.

        Koska olemme syyttömiä siihen, mitä tuo esi-isämme teki teki, Jumalan oikeudenmukaisuus sai hänet toimimaan järjestäen juridisesti pätevän menettelyn. Hän antoi poikaluomuksensa Jeesuksen tulla ihmiskunnan täydelliseksi 'adoptioisäksi'.

        Tällä järjestelyllä Jeesus on syntisen ihmiskunnan "puolustaja" Luojan täydellisten oikeusnormien vaatimusten täyttämiseksi. Jeesus edustaa syntistä ihmiskuntaa Luojansa edessä. Hän edustaa meitä olemalla ikäänkuin ikäänkuin 'asianajajamme' taivaallisen Oikeuden tuomioistuimessa.

        Tämän Jeesuksen antaman uhrin perusteella Luoja hyväksyy meidät syntisinä, koska oikeuden vaatimukset täyttyvät lunnaiden välityksellä ja sen perusteella Luoja voi ’antaa syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta epävanhurskaudesta’.

        Mutta on eräs ehto, joka on uskoteltu uskoon tulleille useimmiten väärin, että se pelkästään muka poistaa synnin ja antaa puhtaan aseman Jumalan edessä. Uskoon tuleminen ei sinänsä poista syntiämme vaan tarvitaan paljon enemmän.

        Jos sanomme, että ”emme ole tehneet syntiä”, se tarkoittaa, että Jumalan sana ei ole ”meissä”. Mutta sekään ei vielä riitä, että tunnustamme syntisyytemme ja ilmaisemme uskoa Jeesuksen uhriin, vaan lisäksi tarvitaan elämäntapa, joka perustuu Jeesuksen esimerkin jäljittelemiseen, synnin harjoittamisen hylkäämiseen.

        Mutta koska emme kykene siihen riittävästi, vaan tahtomattammekin teemme väärin eli syntiä, Jeesuksen uhriin turvautuminen antaa Luojalle perusteen antaa meille anteeksi.

        Näin Jeesus, hänen lunastusuhrinsa on ikäänkuin meidän 'ASIANAJAJAMME' taivaassa, puolustaa meitä, antaen Luoja-Tuomarille laillisen perusteen antaa meille anteeksi syntimme ja saada ikuisen elämän mahdollisuuden.

        Joh.17 "En minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut. En minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun."

        Room.6 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa (lunnaissa)."

        Hepr.7 Kristus "voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

        Jokainen, joka väittää tuntevansa Luojan mutta ei tottele häntä, ”on valehtelija”. Toisaalta ”Jumalan rakkaus on tullut täydeksi, jos noudatamme hänen sanansa Raamatun opetuksia.

        Mutta tarvitseeko sitä sitten nii-in olla tottelevaisia? Kyllä. Nyt, kun ihmiskunnassa ennustuksen mukaisesti "laittomuus on päässyt valtaan", seuraukset ovat järkyttäviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes kertoi, millä perusteella synnistä voi puhdistua. Jos luulemme, että ”meillä ei ole syntiä”, kiellämme faktan, ”eikä totuus ole meissä”.

        Mutta koska Jumala on ”uskollinen”, hän antaa meille anteeksi, ”jos tunnustamme syntimme” hänelle, kadumme ja luovumme väärintekemisestä.

        Koska Jumala on myös ”vanhurskas”, hän pitää aina kiinni oikeuden normeistaan. Koska emme syntisinä Aadamin jälkeläisinä pysty niitä täyttämään riittävästi, olemme Aadamin jälkeläisinä saman kuolemantuomion alaisia.

        Koska olemme syyttömiä siihen, mitä tuo esi-isämme teki teki, Jumalan oikeudenmukaisuus sai hänet toimimaan järjestäen juridisesti pätevän menettelyn. Hän antoi poikaluomuksensa Jeesuksen tulla ihmiskunnan täydelliseksi 'adoptioisäksi'.

        Tällä järjestelyllä Jeesus on syntisen ihmiskunnan "puolustaja" Luojan täydellisten oikeusnormien vaatimusten täyttämiseksi. Jeesus edustaa syntistä ihmiskuntaa Luojansa edessä. Hän edustaa meitä olemalla ikäänkuin ikäänkuin 'asianajajamme' taivaallisen Oikeuden tuomioistuimessa.

        Tämän Jeesuksen antaman uhrin perusteella Luoja hyväksyy meidät syntisinä, koska oikeuden vaatimukset täyttyvät lunnaiden välityksellä ja sen perusteella Luoja voi ’antaa syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta epävanhurskaudesta’.

        Mutta on eräs ehto, joka on uskoteltu uskoon tulleille useimmiten väärin, että se pelkästään muka poistaa synnin ja antaa puhtaan aseman Jumalan edessä. Uskoon tuleminen ei sinänsä poista syntiämme vaan tarvitaan paljon enemmän.

        Jos sanomme, että ”emme ole tehneet syntiä”, se tarkoittaa, että Jumalan sana ei ole ”meissä”. Mutta sekään ei vielä riitä, että tunnustamme syntisyytemme ja ilmaisemme uskoa Jeesuksen uhriin, vaan lisäksi tarvitaan elämäntapa, joka perustuu Jeesuksen esimerkin jäljittelemiseen, synnin harjoittamisen hylkäämiseen.

        Mutta koska emme kykene siihen riittävästi, vaan tahtomattammekin teemme väärin eli syntiä, Jeesuksen uhriin turvautuminen antaa Luojalle perusteen antaa meille anteeksi.

        Näin Jeesus, hänen lunastusuhrinsa on ikäänkuin meidän 'ASIANAJAJAMME' taivaassa, puolustaa meitä, antaen Luoja-Tuomarille laillisen perusteen antaa meille anteeksi syntimme ja saada ikuisen elämän mahdollisuuden.

        Joh.17 "En minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut. En minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun."

        Room.6 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa (lunnaissa)."

        Hepr.7 Kristus "voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

        Jokainen, joka väittää tuntevansa Luojan mutta ei tottele häntä, ”on valehtelija”. Toisaalta ”Jumalan rakkaus on tullut täydeksi, jos noudatamme hänen sanansa Raamatun opetuksia.

        Mutta tarvitseeko sitä sitten nii-in olla tottelevaisia? Kyllä. Nyt, kun ihmiskunnassa ennustuksen mukaisesti "laittomuus on päässyt valtaan", seuraukset ovat järkyttäviä!

        Kun tunnut ajatelleen asioita aika perusteellisesti, niin rohkenen kysyä tällaista: Tiedätkö, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan ”Totuus tekee teidät vapaiksi”?Entä jos tähän yhdistää psalmin 81 kertomuksen ”jumalten kokouksesta”, jossa ”Jumala astuu esiin” ja ”julistaa jumalille tuomionsa”, joka alkaa sanoilla: ”Kuinka kauan te poljette oikeutta ja pidätte väärintekijöiden puolta?” ja jatkuu tuonnempana ”te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään, te harhailette pimeässä, ja maan perustukset järkkyvät”: Ketä ovat nämä jumalaT?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omilla on Pyhä Henki. Oletko Jeesuksen oma?

        Itte katsoisin tilanteen selvin päin ihan vain mielenkiinnosta.
        Antaa Jeesuksen olla siinnä pilvessä jos kerran tykkää.


      • Anonyymi

        Tuskin. Kaikki lakimiehet kun ovat suoraan helvetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omilla on Pyhä Henki. Oletko Jeesuksen oma?

        Olen ihan oma itseni. Ei moiset mielikuvitusmöröt vaivaa.


    • Anonyymi

      Kyllä jämpti on niin!

    • Anonyymi

      Ei me tuomita herjaajia, vaan Jumala. Eikä Jumalankaan tarvitse tuomita lain mukaan, eikä katsella muistikirjasta että mitähän se tuokin ihminen mahtoi oikein touhuta elämänsä aikana ja mitä nettiin kirjoitella, vaan Jumala tunnistaa omansa Pyhästä Hengestä, jonka on heille lahjoittanut. Siinä on pelastuksen sinetti. Ihmisen tulee vain vaalia ja huolehtia siitä eikä saattaa teoillaan Pyhää Henkeä murheelliseksi.

      Siitä ihmisen tuomio tulee tuomari edessä eikä mistään muusta. Ja jos ei ole Pyhää Henkeä, niin niitä turhia sanoja tulee aika paljon. Lähes kaikki ja silloinkaan sanat eivät ole tuomioksi, vaan se että ei ole pelastuksen sinettiä.

      • Anonyymi

        Aloituksessa ei sanottu, että me tuomitsisimme, sillä Jumala tuomitsee. Hän tuomitsee oikein ja vanhurskaasti.


      • Anonyymi

        1 Kor 6:3

        Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 6:3

        Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

        """1 Kor 6:3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
        """
        Jos tarkoitat tuolla lainauksella itseäsi, niin koetko kaiken lukemasi, että se soveltuu sinuun? Kun luet ohjeita kansanedustajille, luetko että ohjeet on tarkoitettu sinulle, vaikka sinua ei ole valtuutettu, vain sillä perusteella, että olet tullut sellaiseen uskoon, että olet kansanedustaja?

        Jeesus ja hänet lähimmät "ihmisistä ostetut" seuraajansa, "piskuinen lauma" muodostavat taivaassa "Jumalan valtakunnan". Siellä he ovat Luojan valtuuttamassa asemassa kuninkaina jopa enkelien yläpuolella.

        He tulevat poistamaan maan päältä pahuuden väkisin ja hallitsevat tottelevaiseksi kouluttamaansa maan päällä elävää ihmiskuntaa taivaasta käsin ikuisesti.

        On luonnollista, että UT sisältää runsaasti aineistoa heille, koska Jeesus pani silloin alulle taivaaseen menevän piskuisen lauman kokoamisen. Se ei tarkoita, että jokainen joka lukee Raamattua ja uskoo siihen, olisi tuon taivaallisen hallituksen tulevia jäseniä.

        Mistä mm. tietää, ettei ole kutsuttu tuohon hallitukseen? Esim. siitä, että jos mielikuvat tulevaisuudesta taivaan ihanuuksista ovat samoja, joita täydellinen elämä Aadamin ja Eevan kaltaisissa olosuhteissa ennen syntiinlankeemusta tarjoaa, paljastaa, että uskoon tullut kuuluu niihin, joilla on todellisuudessa toivo elää ikuisesti maan päällä.

        Pslm.37 "Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei sanottu, että me tuomitsisimme, sillä Jumala tuomitsee. Hän tuomitsee oikein ja vanhurskaasti.

        Näytöt puuttuu, ja legimiteetti.

        Noiden narsististen itsevaltiaiden oikeudenmukaisuuteen ei ole paljon luottamista. Katso vaikka putinin ja Kimin touhuja.


    • Anonyymi

      Että mitenkä!?

    • Anonyymi

      Miten näitä asioita tulkitaan?
      Jos on äänessä vaikkapa radiossa, laskeeko Luoja jokaisen vastaanottimen? Kertoo solvaussanojen määrällä? Tulee pitkä tuomio.
      Sama juttu painetun lehden kanssa.
      Entä televisio?
      Raamattu ei taaskaan vastaa.

      • Anonyymi

        Jumala on JUMALA. Hän on kaikkitietävä.


      • Anonyymi

        Kommentti 2024-01-13 16:18:57: "Raamattu ei taaskaan vastaa."
        -
        Kyllä vastaa: Sananal.26 "Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän mainetta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on JUMALA. Hän on kaikkitietävä.

        Osaako Jumala laskea miljoonaan?


      • Anonyymi

        Raamatussa kielletään myös tekemästä kuvaa, jolla on ihmisen tai minkään eläimen muoto, joten kaipa se sanoo jotain televisiosta ja myös maalauksista, valokuvista ja piirroksista.

        Kaikki on tuoltakin osin aivan pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti 2024-01-13 16:18:57: "Raamattu ei taaskaan vastaa."
        -
        Kyllä vastaa: Sananal.26 "Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän mainetta."

        Kyllä on kökkeröinen raamatunlause!
        Ummehtunut hokema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on JUMALA. Hän on kaikkitietävä.

        Mitä Hän tietää? Ei mitään.


    • Anonyymi

      Ei Jumala tuomitse meitä sen mukaan, että onko joku sana täysin turha, eikä selitä asiaa mitä sanomme, tai onko pilkku väärässä paikassa, vaan siitä Hengestä missä asian ilmaisemme. Jos olemme lihan mielen vallassa, jokainen sana on turha ja tuomioksi. Myös uskonnolliset, kiihkouskovaiset sanat. Ne menevät täysin samaan kuin jumalattomat rääkymiset.

      Sanoistasi sinut tuomitaan sen mukaan että onko se sanat Pyhän Hengen vaikutuksessa saatu aikaan. Silloin sanat myös antavat vapauttavan tuomion kun ne on lausuttu hengessä, koska eihän Jumala voi tuomita sen hengen ilmentymiä, minkä on itse antanut ihmisille.

      Selkeää siten ettei tosiaan Jumalan tarvitse pitää muistikirjaa kaikesta mitä kukakin on sanonut ja tehnyt, vaan kellä on Jumalan Henki, on vapaa ja valmis taivaaseen jatkamaan sitä hyvää työtä minkä on aloittanut maan päällä. Ajatella jos joku ilkimys tai pahan puhuja pääsisi taivaaseen. Se ei enää olisi sen jälkeen taivas.

      • Anonyymi

        kaikilla jenkkilahkoilla on omat pyhät henkensä ja oppinsa, joita ne yrittää tyrkyttää kristityille ja juutalaisille

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikilla jenkkilahkoilla on omat pyhät henkensä ja oppinsa, joita ne yrittää tyrkyttää kristityille ja juutalaisille

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Vrt: Tarkoitatko, "että Nasaretista voi tulla mitään hyvää?

        Jeesuksen ajan hurskastelijat torjuivat Jeesuksen kailottamalla sananlaskua, että "Nasaretista ei voi tulla mitään hyvää", ja sovelsivat sen Jeesukseen.

        Nykyaikaan sovellettuna tuollainen ala-arvoinen asenne kuuluisi näin: "Voiko jenkkilästä tulla mitään hyvää?"

        Entä farisealainen suhtautuminen, että muut kuin teikäläiset ovat lahkolaisia, onko se kristillisen hengen mukaista?

        Apt.24 "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen Jumalaa."

        1.piet.2; Matt.23 "Kunnioittakaa kaikkia", mutta "heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat (tekevänsä oikein), mutta eivät tee."

        "Millä mitalla sinä mittaat, sillä mitataan sinulle takaisin." Tiesitkö, että tuokin jae on Raamatussasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vrt: Tarkoitatko, "että Nasaretista voi tulla mitään hyvää?

        Jeesuksen ajan hurskastelijat torjuivat Jeesuksen kailottamalla sananlaskua, että "Nasaretista ei voi tulla mitään hyvää", ja sovelsivat sen Jeesukseen.

        Nykyaikaan sovellettuna tuollainen ala-arvoinen asenne kuuluisi näin: "Voiko jenkkilästä tulla mitään hyvää?"

        Entä farisealainen suhtautuminen, että muut kuin teikäläiset ovat lahkolaisia, onko se kristillisen hengen mukaista?

        Apt.24 "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen Jumalaa."

        1.piet.2; Matt.23 "Kunnioittakaa kaikkia", mutta "heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat (tekevänsä oikein), mutta eivät tee."

        "Millä mitalla sinä mittaat, sillä mitataan sinulle takaisin." Tiesitkö, että tuokin jae on Raamatussasi?

        Jenkkilahkot on 100 v. sitten perustettu hämärissä olosuhteissa epämääräisten henkilöiden toimesta Amerikassa. Suomeen niitä lahko-oppeja alettiin tuoda voimakkaasti 1920-luvulla, kun tänne tuli ja perustettiin lahkojen temppeleitä ja telttakokouksia alettiin pitää.

        Raamattu varoittaa tämän lopun ajan uskonlahkosta, joita sikisi kuin sieniä sateella.

        Gal.5: Sillä lihan teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT"...eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi

        Entäs jos sitä Taivasta ei ole milloinkaan ollut olemassa?
        Jos se onkin satua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos sitä Taivasta ei ole milloinkaan ollut olemassa?
        Jos se onkin satua?

        Tuskinpa taivaan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot on 100 v. sitten perustettu hämärissä olosuhteissa epämääräisten henkilöiden toimesta Amerikassa. Suomeen niitä lahko-oppeja alettiin tuoda voimakkaasti 1920-luvulla, kun tänne tuli ja perustettiin lahkojen temppeleitä ja telttakokouksia alettiin pitää.

        Raamattu varoittaa tämän lopun ajan uskonlahkosta, joita sikisi kuin sieniä sateella.

        Gal.5: Sillä lihan teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT"...eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Milloin sinun oma lahkosi perustettiin? Miksi et tunnusta omaa lahkoasi lahkoksi?

        Missä oma lahkosi perustettiin? Pohjanmaalla? Moskovassa? Jenkkilässä?

        Perustettiinko hämärissä? Milloin?

        Mitkä ovat lahkosi pääopit? Ovatko samat kuin muinaisen Babylonin papiston rikastuttaneet pakanalliset keksinnöt, kuten kolminaisuusoppi, sielun kuolemattomuusoppi, helvetintulioppi?

        Tienaavatko lahkosi johtajat noilla samoilla opeilla itselleen ökyelämää lauman kustannuksella, kuten monopolipapistotkin?

        Tekeekö monopolilahkonne mielestä pakanalliset oppinne pyhiksi se, että niitä hehkutetaan kiinteissä rakennuksissa? Onko kaikki opetus, mitä ihmisille annetaan, väärää, jos niitä opetetaan teltoissa?

        Missä kohtaa Raamattusi väitteesi mukaan varoittaa "lopun ajan" uskonlahkoista? Tarkoitatko tätä:

        2.piet.3 "Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa?"

        Eivätkö ne "kattilat" joita "patana" soimaat, nimen omaan korosta Jeesuksen tulemisen läheisyyttä ja eivätkö juuri ne varoita "lihan tekojen seurauksista?

        Kyllä, vastannet, "mutta "tuo sana "lahko" meidän käyttämänä muuttuu maagisen voiman taikasanaksi, jolla estetään muilta "Jumalan valtakunnan periminen".

        Moni on kanssanne kuitenkin eri mieltä tuosta. Jotenkin tuntuu, että tapanne loihtia muut lahkolaisiksi on kuin sammakko, joka loikkaa suustanne, eikö totta?

        "Hjyvat damen ok härren! Minä näyttä teille taikatemppu. Kun minä olla sanoa taikasana "lahko", tämä oikea raha muuttua väärä raha!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa taivaan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?

        Kommentti 2024-02-24 19:33:33: "Tuskinpa taivaan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"
        < > < >
        Usein jonkin filosofisen aforismin tai muun sellaisen erikoisen väittämän virheellisyyden voi havaita vertaamalla sitä muihin asioihin. Silloin väitteessä oleva kummajaisuus usein paljastuu. Esim.:

        Tuskinpa matematiikan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa maapallon, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa Raamatun sisältämän totuuden, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Jne.


      • Anonyymi

        Jos on laittanut pilkun väärässä Hengessä oikeaan paikkaan, niin joutuuko vastaamaan teostaan? Siis, joutuuko pilkulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti 2024-02-24 19:33:33: "Tuskinpa taivaan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"
        < > < >
        Usein jonkin filosofisen aforismin tai muun sellaisen erikoisen väittämän virheellisyyden voi havaita vertaamalla sitä muihin asioihin. Silloin väitteessä oleva kummajaisuus usein paljastuu. Esim.:

        Tuskinpa matematiikan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa maapallon, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa Raamatun sisältämän totuuden, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Jne.

        No, onko se helvetti olemassa ja mistä sitä pitää etsiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti 2024-02-24 19:33:33: "Tuskinpa taivaan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"
        < > < >
        Usein jonkin filosofisen aforismin tai muun sellaisen erikoisen väittämän virheellisyyden voi havaita vertaamalla sitä muihin asioihin. Silloin väitteessä oleva kummajaisuus usein paljastuu. Esim.:

        Tuskinpa matematiikan, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa maapallon, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Tuskinpa Raamatun sisältämän totuuden, tai helvetin olemassa oloon kukaan suunnilleen järjissään oleva tosissaan uskookaan?"

        Jne.

        Helvetti on. Valitettavasti. Sinne ei kuitenkaan tarvitse joutua. Jeesus tuli sinuakin pelastamaan. Kelpaako?


    • Anonyymi

      Herjaaminen kannattaa suorittaa lahkolaisten tapaan kielilläpuhuen, koska syyttäminen kunnianloukkauksesta on mahdotonta todistaa "kielimuurin" takia.

      • Anonyymi

        Juuri siksi hurmoksessa ei tehdä mitään syntiä eikä sitä vastaan ole laki. Mistään mitään ymmärtämättömät idiootit vain sitä herjaavat, jotka eivät tiedä mitä synti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi hurmoksessa ei tehdä mitään syntiä eikä sitä vastaan ole laki. Mistään mitään ymmärtämättömät idiootit vain sitä herjaavat, jotka eivät tiedä mitä synti on.

        Paavali puhui sekavia hurmoskieliä Korintossa samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhui sekavia hurmoskieliä Korintossa samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Kommentti 2024-02-24 14:05:40: "Paavali puhui sekavia hurmoskieliä Korintossa samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen."
        # # #
        Tuo kommenttisi menee yli ymmärryksen! Ensin väität, että Paavali puhui sekavia hurmoskielellä, mutta väitteesi tueksi otat Raamatusta jakeet, jotka osoittavat Paavalin opettavan ymmärrettävällä kielellä ja kritisoivan niitä, jotka puhuivat sekavia hurmoskielillä.

        Lainaamiesi jakeiden mukaan Paavali ei hyväksynyt sellaisia saarnoja seurakunnassa, joita kuulijat eivät ymmärtäneet.

        Olenko oikeassa, että kirjoitit kommenttisi hurmostilassa, koska se on niin vahvasti ristiriidassa itsensä kanssa: Väität, että "Paavali puhui sekavia, mutta ei puhunutkaan!"


    • Anonyymi

      Ennen Baabelin tornin hajottamista, ihmiset puhuivat samaa kieltä "glossolaliaa", mikä johti pahuuden lisääntymiseen.

      Paha henki kun saa ihmisen valtaansa, niin ihminen voi puhua tuota samaa Saatanan kieltä ennen Baabelin tornin hajottamista.

      Siksi jokaiselle kansalle annettiin oma äidinkieli, jota tulee puhua.

      Ei helluntaina kukaan oikea apostoli puhunut mitään sekavaa lahkolaisten hurmoskieltä.

      Ap. t. 2:8

      Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

      • Anonyymi

        Mainitsemassasi kohdassa ei kerrota glossolalian puhumisesta, vaan että kaikki ihmiset puhuivat samaa kieltä.


      • Anonyymi

        2024-02-24 14:31:16 ”Ennen Baabelin tornin hajottamista, ihmiset puhuivat samaa kieltä "glossolaliaa", mikä johti pahuuden lisääntymiseen.

        Paha henki kun saa ihmisen valtaansa, niin ihminen voi puhua tuota samaa Saatanan kieltä ennen Baabelin tornin hajottamista.

        Siksi jokaiselle kansalle annettiin oma äidinkieli, jota tulee puhua.

        Ei helluntaina kukaan oikea apostoli puhunut mitään sekavaa lahkolaisten hurmoskieltä.

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?”
        ;;;;;;;;;;;;;;;;;

        Kun Luoja loi Aadamin, hän antoi tälle puhekyvyn, keskustelutaidon, luku- ja kirjoitustaidon.

        1.moos.2 ”Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille.”

        Kun Eeva luotiin, ihastunut Aadam puhkesi runoilemaan:
        ”Vihdoinkin olento kaivattu, luu minun luistani ja liha minun lihastani;
        Koska miehestä hänet on otettu, häntä kutsuttakoon naiseksi.”

        1.moos 9 Käsky lisääntyä ja hajaantua kaikkialle.

        1.moos 11 Kapina vedenpaisumuksen jälkeen

        ”Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        Ja he sanoivat: Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan.
        Niin Herra (Luoja) katsoi kaupunkia ja tornia ja sanoi (Jeesukselle): Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.

        Sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä. Ja niin Herra (Luoja) hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.”

        Tuo alkuperäinen kieli oli Luojan Aadamille antama, ei demonien henkeyttämä. Sitä oli puhuttu n. 1800 vuoden ajan.

        Tuota kapinan symbolia, Sinearin porraspyramidia rakensi muutaman tuhannen ihmisen muodostama 70 kantaperheen joukko. Mahdollisesti kukin kantaperhe sai oman kielen. Seemin kantaperhe säilytti alkuperäisen heprean kielen ja heillä säilyi luku- ja kirjoitustaito sekä dokumentit historiasta luomisesta vedenpaisumukseen saakka.

        Luojan tarkoitus oli, että Aadamin kuolevaiset jälkeläiset ”täyttävät maan”. Jos kieliä ei olisi sekoitettu, ydin-, bakteeri- ja kemialliset aseet olisi keksitty jo tuhansia vuosia. Vasta 1800-luvulla alettiin kielimuuria ylittää ja seurauksena nyt vain parin sadan vuoden aikana ihmiskunta on tehnyt mahdolliseksi tuhota kaikki elämä planeetaltamme.

        Vähän yli 4000 vuotta sitten Luoja pani kapinalliselle kehitykselle jarrut päälle kieltensekoituksella.


      • Anonyymi

        Eikös Baabelintorni alkanut raapia Taivaan lattiaa? Siksi Jumala päätti sekoittaa tiilenlyöjien kielet.
        Nykyisin ei osata rakentaa vielä niin korkeita torneja.
        Pitäisi ottaa oppia raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2024-02-24 14:31:16 ”Ennen Baabelin tornin hajottamista, ihmiset puhuivat samaa kieltä "glossolaliaa", mikä johti pahuuden lisääntymiseen.

        Paha henki kun saa ihmisen valtaansa, niin ihminen voi puhua tuota samaa Saatanan kieltä ennen Baabelin tornin hajottamista.

        Siksi jokaiselle kansalle annettiin oma äidinkieli, jota tulee puhua.

        Ei helluntaina kukaan oikea apostoli puhunut mitään sekavaa lahkolaisten hurmoskieltä.

        Ap. t. 2:8

        Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?”
        ;;;;;;;;;;;;;;;;;

        Kun Luoja loi Aadamin, hän antoi tälle puhekyvyn, keskustelutaidon, luku- ja kirjoitustaidon.

        1.moos.2 ”Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
        Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille.”

        Kun Eeva luotiin, ihastunut Aadam puhkesi runoilemaan:
        ”Vihdoinkin olento kaivattu, luu minun luistani ja liha minun lihastani;
        Koska miehestä hänet on otettu, häntä kutsuttakoon naiseksi.”

        1.moos 9 Käsky lisääntyä ja hajaantua kaikkialle.

        1.moos 11 Kapina vedenpaisumuksen jälkeen

        ”Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        Ja he sanoivat: Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan.
        Niin Herra (Luoja) katsoi kaupunkia ja tornia ja sanoi (Jeesukselle): Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.

        Sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä. Ja niin Herra (Luoja) hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.”

        Tuo alkuperäinen kieli oli Luojan Aadamille antama, ei demonien henkeyttämä. Sitä oli puhuttu n. 1800 vuoden ajan.

        Tuota kapinan symbolia, Sinearin porraspyramidia rakensi muutaman tuhannen ihmisen muodostama 70 kantaperheen joukko. Mahdollisesti kukin kantaperhe sai oman kielen. Seemin kantaperhe säilytti alkuperäisen heprean kielen ja heillä säilyi luku- ja kirjoitustaito sekä dokumentit historiasta luomisesta vedenpaisumukseen saakka.

        Luojan tarkoitus oli, että Aadamin kuolevaiset jälkeläiset ”täyttävät maan”. Jos kieliä ei olisi sekoitettu, ydin-, bakteeri- ja kemialliset aseet olisi keksitty jo tuhansia vuosia. Vasta 1800-luvulla alettiin kielimuuria ylittää ja seurauksena nyt vain parin sadan vuoden aikana ihmiskunta on tehnyt mahdolliseksi tuhota kaikki elämä planeetaltamme.

        Vähän yli 4000 vuotta sitten Luoja pani kapinalliselle kehitykselle jarrut päälle kieltensekoituksella.

        Mutta, eipä antanut Aatamille pyörällä ajotaitoa.


    • Anonyymi

      Helluntainen kutsuu Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta "Saksalaiseksi lapsenpaskakasteeksi".

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Jaakob kirjoitti 2-luvussa kirjoitti, ketkä ovat oikeasti rikkaita ja kannusti osoittamaan puolueetonta rakkautta kaikkia kohtaan.

        Jumala on valinnut pääsääntöisesti 'köyhät' olemaan rikkaita uskossa ja valtakunnan perillisiä. Tämä johtuu siitä, että köyhät ovat usein vastaanottavaisempia evankeliumille.

        1.kor.1: ”Katsokaa omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti (ihmisten asettamien omien normien mukaisesti) viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

        vaan sen, mikä on hulluutta (tyhmää) maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa (omasta mielestään) viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa (mitätöntä) maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

        ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin (omasta mielestään) on,

        ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.”

        Tuhansia vuosia on ollut juuri noin, että rikkaat ihmisluokkana (papistot etunenässä antamassa mallia) ovat sortaneet toisia mm. oikeuslaitoksissa, orjuuttajina, palkanmaksuissa ja kiskurivelkojina.

        He puhuvat pahaa Jeesuksesta Kristuksesta ja vainoavat niitä, jotka tunnetaan Kristuksen aitoina seuraajina, jotka tottelevat mat.24:14 käskyä mennä ihmisten luokse opettamaan evankeliumia.

        Tämä tuo haasteen Kristuksen aidoille jäljittelijöille ja he tarvitsevat päättäväisyyttä noudattaa lähimmäisenrakkauden ”kuninkaallista lakia”, joka ilmenee tasapuolisesta kunnioituksesta sekä rikkaita että köyhiä kohtaan. Puolueellisuus merkitsisi synnin tekemistä.

        Jaak.2 ”Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä (Kristusta), joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä.”


    • Anonyymi

      Nimimerkki "Mohikaani27" pilkkasi ja herjasi työkseen eri palstoilla aikansa kristittyjen lapsien kastetta.

      Nyt Jumala on puuttunut peliin ja lopettanut sen touhun.

      Gal. 6:7

      Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

      • Anonyymi

        Saarn. 8:11

        Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarn. 8:11

        Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa.

        ”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
        Matt 12:36

        Myös Apostolien herjaamisesta.


        Entäs muiden ihmisten herjaamisesta?

        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: ’Sinä tyhjänpäiväinen’, on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen. Matteus 5:21, 22, käännös 1938.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
        Matt 12:36

        Myös Apostolien herjaamisesta.


        Entäs muiden ihmisten herjaamisesta?

        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: ’Sinä tyhjänpäiväinen’, on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen. Matteus 5:21, 22, käännös 1938.

        Jokainen joudumme tekemään tiliä omista teoistamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen joudumme tekemään tiliä omista teoistamme.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Jaak. 2:22

        Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]

        1. Piet. 1:17

        Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

        Ilm. 20:13

        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Ilm. 22:12

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+


    • Anonyymi

      2000 vuotta sitten Nasaretissa käyskennelleen nuoren miehen puheita ei kannata ottaa ihan tosissaan.
      Hän manasi riivaajahenkiä sikalaumaan. Siat syöksyivät mereen ja sikalan omistaja perheineen joutui kerjuulle.
      On kuin tv-sarjasta Simpsonit.

      • Anonyymi

        Juutalaisille sianlihan syömiskielto ei pääasiassa perustunut terveysnäkökohtiin, vaan siihen, että sika ei ole märehtijä, joten ei Mooseksen lain mukaan kelvannut ravinnoksi eikä uhriksi. Koska siat syövät myös raatoja ja jätteitä, niissä on helposti loisia, kuten suolinkaisia ja trikiinejä.

        Israelilaisilla oli suuri vastenmielisyys sikaa kohtaan Jes 66:3. Mutta luopiot söivät sianlihaa. Kun Palestiinaa hallitsi Israelin Jumalaa halveksiva syyrialainen Antiokhos IV Epifanes, hän määräsi kuolemanrangaistuksen uhalla juutalaiset syömään sianlihaa, mutta monet mieluummin antoivat teloittaa itsensä kuin sortuivat tuohon Mooseksen lain kieltämään inhottavuuteen.

        Oli muitakin kansoja, jotka inhosivat sianlihaa, mutta kreikkalaisille se oli suurta herkkua. Siksi erityisesti Dekapolisin seudulla oli valtavasti sikoja. Juutalaisten kannalta tilanne oli äärimmäisen vastenmielinen, mutta he eivät voineet sille mitään, koska Palestiina oli roomalaisten miehittämä provinssi.

        Matt.8 ja Mark 5 mukaan eräskin porsaslauma käsitti 2000 sikaa. Kun Jeesus lupasi karkottamilleen kapinallisille enkeleille eli demoneille luvan siirtyä riivaamistaan ihmisistä tuohon sikalaumaan, koko lauma lähti ryntäämään kohti jyrkännettä, syöksyen alas ja hukkui mereen.

        Jotkut asiaa tuntemattomat siantuntijat arvostelevat ankarasti Jeesusta siksi, että salli demonien mennä noihin punaposkisiin söpöläisiin. Olisihan niistä saanut lihotettua monta kinkkua jouluksi.

        Vaikka Matteus ja Markus eivät kerro tapauksen kaikkia yksityiskohtia, ei ole virheellistä ajatella, että sikalauman omistajat olivat juutalaisia, jotka möivät possuja hellenistien ravinnoksi, joten olivat törkeitä Mooseksen lain halveksijoita eli luopioita.

        Jeesus ei ollut vastuussa siitä, mitä demonit tekivät sikalaumalle saadakseen niistä sadistista nautintoa. Eihän Jeesus ole vastuussa kristikunnan käymistä sodistakaan.

        Ja mitä Jeesusta kritisoivat eivät ota huomioon, on se, että kumpi on arvokkaampi: Riivaajista vapautetut ihmiset vai sikalauma?

        Jeesuksella oli myös oikeus sallia demonien ottaa haltuunsa sikalauma, koska Jeesus oli eläinten todellisen omistajan eli Luojan edustaja.

        Suuri ihmisjoukko, joka oli tapauksen silminnäkijä, saattoi havaita, miten suuri vaikutus demoneilla on riivaamiinsa luomuksiin, sekä todeta, että Jeesuksella on Luojan antama valta demoneihin. Ehkä tämä on ollut yksi tärkeä syy, miksi Jeesus salli demonien joogata eli tyhjentää sikojen oma mieli ja alistaa niiden tahto valtaansa.


      • Anonyymi

        Roomalaisten miehittämän Palestiinan Dekapolis oli ei-juutalaisten 10 kaupungin kauppa- ja puolustusliitto. Kukin kaupunki omisti alueensa mutta oli muutoin juutalaisasutuksen ympäröimä. Luopiojuutalaiset kasvattivat Mooseksen lain vastaisesti sikoja ja möivät niitä noille hellenisteille.

        Vaikka sikoja kasvattavat luopiojuutalaiset toimivat brutaalien miehittäjien lain mukaisesti, oman lakinsa mukaan he olivat rikollisia eli olivat siis tavallaan kuin nykyajan huumekaupustelijoita.

        Siksi räyhääminen Jeesusta vastaan on verrattavissa kiukkuun, jos viranomainen takavarikoi jonkun laittoman huumevaraston.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisille sianlihan syömiskielto ei pääasiassa perustunut terveysnäkökohtiin, vaan siihen, että sika ei ole märehtijä, joten ei Mooseksen lain mukaan kelvannut ravinnoksi eikä uhriksi. Koska siat syövät myös raatoja ja jätteitä, niissä on helposti loisia, kuten suolinkaisia ja trikiinejä.

        Israelilaisilla oli suuri vastenmielisyys sikaa kohtaan Jes 66:3. Mutta luopiot söivät sianlihaa. Kun Palestiinaa hallitsi Israelin Jumalaa halveksiva syyrialainen Antiokhos IV Epifanes, hän määräsi kuolemanrangaistuksen uhalla juutalaiset syömään sianlihaa, mutta monet mieluummin antoivat teloittaa itsensä kuin sortuivat tuohon Mooseksen lain kieltämään inhottavuuteen.

        Oli muitakin kansoja, jotka inhosivat sianlihaa, mutta kreikkalaisille se oli suurta herkkua. Siksi erityisesti Dekapolisin seudulla oli valtavasti sikoja. Juutalaisten kannalta tilanne oli äärimmäisen vastenmielinen, mutta he eivät voineet sille mitään, koska Palestiina oli roomalaisten miehittämä provinssi.

        Matt.8 ja Mark 5 mukaan eräskin porsaslauma käsitti 2000 sikaa. Kun Jeesus lupasi karkottamilleen kapinallisille enkeleille eli demoneille luvan siirtyä riivaamistaan ihmisistä tuohon sikalaumaan, koko lauma lähti ryntäämään kohti jyrkännettä, syöksyen alas ja hukkui mereen.

        Jotkut asiaa tuntemattomat siantuntijat arvostelevat ankarasti Jeesusta siksi, että salli demonien mennä noihin punaposkisiin söpöläisiin. Olisihan niistä saanut lihotettua monta kinkkua jouluksi.

        Vaikka Matteus ja Markus eivät kerro tapauksen kaikkia yksityiskohtia, ei ole virheellistä ajatella, että sikalauman omistajat olivat juutalaisia, jotka möivät possuja hellenistien ravinnoksi, joten olivat törkeitä Mooseksen lain halveksijoita eli luopioita.

        Jeesus ei ollut vastuussa siitä, mitä demonit tekivät sikalaumalle saadakseen niistä sadistista nautintoa. Eihän Jeesus ole vastuussa kristikunnan käymistä sodistakaan.

        Ja mitä Jeesusta kritisoivat eivät ota huomioon, on se, että kumpi on arvokkaampi: Riivaajista vapautetut ihmiset vai sikalauma?

        Jeesuksella oli myös oikeus sallia demonien ottaa haltuunsa sikalauma, koska Jeesus oli eläinten todellisen omistajan eli Luojan edustaja.

        Suuri ihmisjoukko, joka oli tapauksen silminnäkijä, saattoi havaita, miten suuri vaikutus demoneilla on riivaamiinsa luomuksiin, sekä todeta, että Jeesuksella on Luojan antama valta demoneihin. Ehkä tämä on ollut yksi tärkeä syy, miksi Jeesus salli demonien joogata eli tyhjentää sikojen oma mieli ja alistaa niiden tahto valtaansa.

        Massapsykoosi.
        Yksi keksi, että pistetäänpä toisen kaheleita juttelevan puheet sikojen suuhun.
        Kolmas onneton uskoi tarinan ja alkoi suu vaahdossa sauhta torilla. Torikansa alkoi uskoa tarinaan ja levittää totena.
        On aika mojova aikansa urbaani legenda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisille sianlihan syömiskielto ei pääasiassa perustunut terveysnäkökohtiin, vaan siihen, että sika ei ole märehtijä, joten ei Mooseksen lain mukaan kelvannut ravinnoksi eikä uhriksi. Koska siat syövät myös raatoja ja jätteitä, niissä on helposti loisia, kuten suolinkaisia ja trikiinejä.

        Israelilaisilla oli suuri vastenmielisyys sikaa kohtaan Jes 66:3. Mutta luopiot söivät sianlihaa. Kun Palestiinaa hallitsi Israelin Jumalaa halveksiva syyrialainen Antiokhos IV Epifanes, hän määräsi kuolemanrangaistuksen uhalla juutalaiset syömään sianlihaa, mutta monet mieluummin antoivat teloittaa itsensä kuin sortuivat tuohon Mooseksen lain kieltämään inhottavuuteen.

        Oli muitakin kansoja, jotka inhosivat sianlihaa, mutta kreikkalaisille se oli suurta herkkua. Siksi erityisesti Dekapolisin seudulla oli valtavasti sikoja. Juutalaisten kannalta tilanne oli äärimmäisen vastenmielinen, mutta he eivät voineet sille mitään, koska Palestiina oli roomalaisten miehittämä provinssi.

        Matt.8 ja Mark 5 mukaan eräskin porsaslauma käsitti 2000 sikaa. Kun Jeesus lupasi karkottamilleen kapinallisille enkeleille eli demoneille luvan siirtyä riivaamistaan ihmisistä tuohon sikalaumaan, koko lauma lähti ryntäämään kohti jyrkännettä, syöksyen alas ja hukkui mereen.

        Jotkut asiaa tuntemattomat siantuntijat arvostelevat ankarasti Jeesusta siksi, että salli demonien mennä noihin punaposkisiin söpöläisiin. Olisihan niistä saanut lihotettua monta kinkkua jouluksi.

        Vaikka Matteus ja Markus eivät kerro tapauksen kaikkia yksityiskohtia, ei ole virheellistä ajatella, että sikalauman omistajat olivat juutalaisia, jotka möivät possuja hellenistien ravinnoksi, joten olivat törkeitä Mooseksen lain halveksijoita eli luopioita.

        Jeesus ei ollut vastuussa siitä, mitä demonit tekivät sikalaumalle saadakseen niistä sadistista nautintoa. Eihän Jeesus ole vastuussa kristikunnan käymistä sodistakaan.

        Ja mitä Jeesusta kritisoivat eivät ota huomioon, on se, että kumpi on arvokkaampi: Riivaajista vapautetut ihmiset vai sikalauma?

        Jeesuksella oli myös oikeus sallia demonien ottaa haltuunsa sikalauma, koska Jeesus oli eläinten todellisen omistajan eli Luojan edustaja.

        Suuri ihmisjoukko, joka oli tapauksen silminnäkijä, saattoi havaita, miten suuri vaikutus demoneilla on riivaamiinsa luomuksiin, sekä todeta, että Jeesuksella on Luojan antama valta demoneihin. Ehkä tämä on ollut yksi tärkeä syy, miksi Jeesus salli demonien joogata eli tyhjentää sikojen oma mieli ja alistaa niiden tahto valtaansa.

        Niinpä. Mutta jos tämä onneton riivattu sairasti skitsofreniaa, hänen riivaajnsa palasi. Eikö vaan? Taas tarvittiin paikalle Jeesus ja lauma sikoja.
        Mitkä olivat nämä manauksissa käytetyt sanat, joilla sikojen oma tahto lannistettiin?
        Niistä voisi olla hyötyä eläinten käsittelyssä nykyaikana.


    • Anonyymi

      "Syntinen olin jo syntessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
      (perisynti)

      Job 4:18

      "Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja"

      • Anonyymi

        Ps. 58:4

        Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Ps. 12:3

        He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 58:4

        Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Ps. 12:3

        He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun LAKIASI minä rakastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun LAKIASI minä rakastan.

        Jer. 9:4

        He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.

        Jer. 5:31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer. 9:4

        He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.

        Jer. 5:31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?

        Jer. 14:14

        Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.

        Jer. 23:32

        Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

        Miika 3:5

        Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


      • Anonyymi

        Paholainen halusi Jobin valelohduttajien suulla vakuutella Jobille (ja meille), että Jumala ei pidä ketään ihmistä vanhurskaana. Saatana haluaa meidän murehtivan virheitämme, olevan itseemme ylikriittisiä ja ajattelevan, että tilanteemme on toivoton, että olemme toivottoman heikkoja saadakseen Jumalan hyväksyntää.

        Toisaalta hän haluaa myös, että yliarvioimme Jumalan odotukset ja aliarvioimme Hänen säälinsä, tukensa ja anteeksiantavaisuutensa.

        Tekohurskas Elifas syyttää Jobia nuhteettomuuden puutteesta. ”Oikeamieliset eivät ole koskaan menehtyneet”, hän paatostaa. Mutta kaikkein vahingollisin väite oli kuitenkin vielä edessä.

        Elifas sanoi jopa, ettei Luoja todellisuudessa välitä siitä, onko Job vanhurskas vai ei. On vaikea kuvitella masentavampaa ja valheellisempaa toteamusta! Mistä lähteestä noin pirullinen saarna kumpusi? Onneksi Elifas paljastaa sen:

        Job 4:12,15,16. ”Minulle tuli (yöllä) sana, korvani kuuli kuiskauksen.
        Henki hiveli kasvojani (puhalteli kasvoihin), ihoni karvat nousivat (kauhusta) pystyyn. Siinä seisoi - sen näköä en erottanut - haamu minun silmäini edessä; minä kuulin kuiskaavan äänen:”

        Millainen henki oli vaikuttanut Elifasin ajatteluun? Hänen seuraavien sanojensa tuomitseva sävy osoittaa, että tuo henki ei varmasti ollut kukaan Jumalan vanhurskaista enkeleistä:

        Job 4:17, 18 ”'Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas? Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomussa! He rusentuvat kuin koiperhonen.”

        Oli siis kyse pahasta henkiolennosta. Miksi muuten Jumala olisi myöhemmin syyttänyt Elifasia ja hänen kahta hurskastelijatoveriaan Job 42:7 valheiden puhumisen vuoksi? Elifas oli siis joutunut demonin vaikutuspiiriin. Hänen sanansa heijastivat jumalatonta ajattelua

        Tuossa yöllisessä yliluonnollisessa näyssä demoni valehteli hänelle, että Jumala ei usko palvelijoihinsa, varsinkaan niihin, jotka ovat pelkkää savea, maan tomua. Hän vihjaa, että Jobin kärsimykset ovat kuritusta Kaikkivaltiaalta Jumalalta.

        ”Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!” kysyi Elifas tekohurskaudessaan. Sitten hän vastasi kysymykseensä demonien valheella:

        Job 15 ”Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä, saati sitten ihminen, inhottava ja kelvoton, joka juo vääryyttä niinkuin vettä. ”

        Todellisuudessa Jumala luottaa niin valtavasti palvelijoidensa häntä rakastavien uskollisuuteen, että pukee Jeesuksen ja hänen tulevat ihmiskunnasta lunastusuhrilla maasta ostetun ”pienen lauman” eli taivaassa olevat hallitustoverinsa kuolemattomuuteen.

        Enkelit eivät ole kuolemattomia. Mutta 1.kor.15 ”Tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen.”

        Ilms.20:6 ”Jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan.” 20:3 He ”ovat (lunnaiden hinnalla) ostetut maasta”.

        Luoja luottaa niin valtavasti uskon koetuksen voittaneisiin Jeesukseen ja hänen ihmisistä ostettuihin hallitustovereihinsa, että antaa heille kuolemattomuuden, jota ei ole annettu edes enkeleille.

        Jobin kolme toveria masensivat häntä vielä lisää tuomalla julki omia viisastelevia mielipiteitään jumalisen viisauden sijasta. Ei ihme, että Jumala nuhteli myöhemmin Elifasta ja hänen kumppaneitaan tällaisesta jumalanpilkasta. ”Ette ole puhuneet minusta oikein”, hän sanoi Job 42:7.

        Jobin kolme valelohduttajaa olivat toisilleen ”joo”-miehiä ja todennäköisesti saivat siitä hivelyä tekohurskaille itsetunnoilleen.


    • Anonyymi

      Mitenkä voi tunnistaa väärän profeetan?
      Se on helppoa. Katsotaan kolikolla.

      • Anonyymi

        Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Nämä ihmetemput loppuivat kuin leikaten, kun raamatun kirjoittajat lopettivat luovan kirjoittamisen.
        Toisella nimellä se oli valehtelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ihmetemput loppuivat kuin leikaten, kun raamatun kirjoittajat lopettivat luovan kirjoittamisen.
        Toisella nimellä se oli valehtelemista.

        Raamatussa kerrotaan selkeästi, että Jeesus lupasi seuraajilleen, että he saavat pyhän hengen, mm. kielillä puhumisen ihmelahjan, jonka avulla evankeliumi levisi nopeasti kaikkialle Rooman Imperiumiin.

        Esim helluntaina oli ainakin 15 eri provinssista ihmisiä juutalaisten pääsiäisjuhlassa, eivätkä monen heistä enää puhuneet hepreaa. Kun he kuulivat ymmärtämällään kielellä, että ennustettu Messias, pääsiäis-Karitsa oli ollut Jeesus, he uskoivat ja veivät evankeliumin kotiseuduilleen.

        Kristillisiä seurakuntia syntyi kaikkialle kuin sieniä sateella. Vain muutama vuosikymmen myöhemmin Paavali totesi, että ”hyvää uutista on jo saarnattu kaikkialla” silloisessa tunnetussa maailmassa.

        VT:n ja UT:n kirjoituksia kopioitiin ja käännettiin kaikkialla. Niitä on niin runsaasti edelleen olemassa, että niiden keskinäinen vertailu osoittaa Raamatun olevan sanomaltaan juuri sellainen kuin se on aina ollut.

        Paavali kirjoitti, että ihmelahjat lakkaavat, kun kristillinen seurakunta tulee ”täysi-ikäiseksi”. Kun seurakuntia oli kaikkialla, ei tarvittu enää ihmelahjoja sen todistamiseksi, että Luoja oli hylännyt juutalaisuuden ja ottanut tilalle ”hengellisen Israelin”, jonka kansalaisuus ei perustunut syntyperään.

        Vain apostolit voivat siirtää ihmelahjan toiselle, mutta ne, joille he antoivat ihmelahjan, eivät voineet siirtää sitä eteenpäin. Niinpä kun apostolit ja nuo, joiie he siirsivät ihmelahjan, kuolivat, ihmelahjat lakkasivat. Dokumenttien mukaan jo 100-luvulla ihmelahjat olivat lakanneet.

        Mistä sitten Jeesuksen tosi seuraajat piti tunnistaa sen jälkeen? Jeesus sanoi, että ”siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.” Ja matt. 7. luvussa Jeesus sanoi, että lopun aikana Herra-herraa hokevat voimateoillaan itseään markkinoivat ovat ”laittomuuden tekijöitä”.

        2.piet.3 ”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita (taivaallisen valtakunnan hallintoa) ja uutta maata (sen alamaisia), joissa vanhurskaus asuu.

        Sentähden pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi (rehellisiksi, ei valehtelijoiksi) ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;

        ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota TIETÄMÄTTÖMÄT JA VAKAANTUMATTOMAT VÄÄNTÄVÄT KIEROON NIINKUIN MUITAKIN KIRJOITUKSIA, omaksi kadotuksekseen.

        Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.”


    • Anonyymi

      Amen. Ihan oikein täydellisesti.

      • Anonyymi

        Ihmisen ja simpanssien genomissa elikkä perimässä on vain n. 2 %:n ero.
        Jeesushan oli mies, siis ihminen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ja simpanssien genomissa elikkä perimässä on vain n. 2 %:n ero.
        Jeesushan oli mies, siis ihminen...?

        Tarkoitatko sitä, että kun Simpanssi- ja Ihmisvanhemmat tekevät testamentin, niin molempien perillisillä on 2 % ero?

        Hesarin Kari Suomalainen piirsi 50-luvulla pilakuvan, jossa Michelangelon maalauksessa Luoja koskettaa sormellaan luomansa Aadamin sormea. Istumaan noussut Aadam näkee apinan ja huudahtaa: ”Isä!”

        Darwinia kiihotti, miten eri ominaisuudet siirtyvät sukupolvelta toiselle, mutta hän ei tiennyt juurikaan perinnöllisyyslaeista ja varsinkaan perinnöllisyyteen vaikuttavista solun mekanismeista.

        Biologit ovat tutkineet perimää ja yksityiskohtaisia ohjeita, jotka sisältyvät lähes yliluonnollisen ihmeelliseen molekyyliin nimeltä deoksiribonukleiinihappo eli DNA.

        Tärkeä kysymys, jota darwinistit kieltäytyvät ajattelemasta, kuuluu: mistä ovat lähtöisin nuo ohjeet?

        Monet tiedemiehet USKOVAT, että Sattuma synnytti neitseellisesti DNA:n koodattuine ohjeineen Sattuman määräämien tapahtumaketjujen seurauksena siten, että kun Sattuma antoi niille riittävästi aikaa eli miljoonia vuosia, mahdoton tulee mahdolliseksi.
        He USKOTTELEVAT, että tuon ihmemolekyylin rakenteessa, toiminnoissa, sen sisältämässä ja välittämässä informaatiossa ei ole mitään todisteita suunnittelusta, vaan kaikki on puhdasta SATTUMAA.

        Mutta Raamattu paljastaa, että on Luojasta lähtöisin oleva kuvaannollinen Kirja, jossa on ohjelmointiohjeet kaikkien ruumiinosien muodostamisesta ja niiden eri vaiheiden ajoittamisesta.

        Pslm.139:16 ”Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani (alkiona). Minun osien muodostumisen päivät (aikataulut) olivat (etukäteen) määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun (DNA)-kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.”

        Jos evoluutioteoria olisi totta, pitäisi olla helppoa osoittaa, että DNA on syntynyt Sattumien sarjana. Toisaalta, jos Raamattu on oikeassa, DNA tarjoa vakuuttavat todisteet, että sen on suunnitellut Älykäs, Järjestyksellinen mieli.

        Oikean vastauksen saamiseksi suurennetaan solu suuren tehtaan kokoiseksi.

        Tuo ihmeellinen tehdas on täynnä erilaisia rakenteita ja muotoja. Tehtaan keskellä on 20-kerroksisen talon korkuinen pallo eli tuma. Kun astumme ulomman tumakalvon ovesta sen sisälle, näemme että sitä hallitsee identtisiksi pareiksi järjestettyä 46 kromosomia, eri korkuisia, lähin pari on 12-kerroksen korkuinen.

        Kunkin kromosomin pinnassa on silmukoita ja kun vedät yhtä ulos, huomaat, että esiin tuleva loputtoman pitkä nauha koostuu pienemmistä lenkeistä hyvässä järjestyksessä. Tuo nauha on insinööritaidon mestarinäyte ja on 26 mm paksu, kiertyneenä käämien ympärille. Nuo kierteet ovat kiinni rungossa. Jos vedät kromosomin miljoonista tarkassa järjestyksessä olevista nauhoista jokaisen suoraksi, pituus ulottuisi ympäri maapallon.

        Noissa nauhoissa on tasaisin välein poikkipuita, joten muistuttavat kiertyneitä tikapuita. Opas selittää sinulle, että ne ovat DNA-molekyylejä. Kukin kromosomi sisältää yhden tiiviisti pakatun DNA-molekyylin käämeineen ja runkoineen ja nuo poikkipuut ovat emäspareja.

        Kun halkaiset tikkaat niin, että kumpaankin runkoon jää poikkipuun puolikas, niitä on vain 4-laisia, nimeltään A, T, G, C ja noiden ’sanojen’ järjestys sisältää koodatun informaation, perintätekijäkertomuksen, joka sisältää eliöiden kaiken geneettisen informaation.

        Kussakin geenikirjassa on 27000 kirjainta, joiden yksittäisten kromosomien pitkät jaksot on järjestetty kirjan luvuiksi ja 23 kromosomista muodostuu koko kirja.

        Jos tuo genomi olisi oikean tietosanakirjan kokoinen, siihen pakatun tietomäärän vuoksi sen koko olisi valtava. Koska ihmisen genomin DNA-tikkaissa on noin kolme miljardia emäsparia eli poikkipuuta, tietosanakirja olisi 428-osainen ja kussakin kirjassa 1000 sivua.

        Jos palkkaat sihteerin kirjoittamaan tuon kirjasarjan 10-sormijärjestelmällä, häneltä kuluisi 80 vuotta sen kirjoittamiseen – 24 tuntia vuorokaudessa, 24/7 ilman lomia ja taukoja.

        Sitten sinun pitäisi pakata tuon paksun kirjan kaikki informaatio eli sen osat 100 biljoonaan mikroskooppiseen soluun!

        DNA:n geenit sisältävät ohjeet, joiden mukaan kukin persoonallinen ihmisruumis muodostuu. Jokaisessa solussa on kaikki tarpeelliset ohjeet ja tuo informaatio on pakattu niin tiiviisti, että yksi teelusikallinen sitä sisältäisi ohjeet, joilla voitaisiin rakentaa 350 kertaa nykyinen ihmiskunta.

        Tuo informaatio-kirja ei muuta solun painoa tai kokoa havaittavasti, mutta se on silti sen tärkein piirre. Eivätkö nuo ’kirjalliset’ ohjeet olekin vakuuttava todiste siitä, että sen täytyy olla Älykkään Mielen aikaansaama? Eikö olekin niin, että kirjoitus vaatii kirjoittajan?

        Hep.3:4 ”Jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.”

        1.moos.1 ”Kaikki tulee lajinsa mukaan.”

        DNA estää sen, että vaikka lajien sisällä on monia rotuja, kantalajit eivät muutu ikinä toisiksi, esim. kissa ei voi muuttua koiraksi eikä apina ihmiseksi.

        Etkö olekin sitä mieltä, että evoluutioteoria on pelkkää luojanpilkkaa, ei mitään sen enempää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, että kun Simpanssi- ja Ihmisvanhemmat tekevät testamentin, niin molempien perillisillä on 2 % ero?

        Hesarin Kari Suomalainen piirsi 50-luvulla pilakuvan, jossa Michelangelon maalauksessa Luoja koskettaa sormellaan luomansa Aadamin sormea. Istumaan noussut Aadam näkee apinan ja huudahtaa: ”Isä!”

        Darwinia kiihotti, miten eri ominaisuudet siirtyvät sukupolvelta toiselle, mutta hän ei tiennyt juurikaan perinnöllisyyslaeista ja varsinkaan perinnöllisyyteen vaikuttavista solun mekanismeista.

        Biologit ovat tutkineet perimää ja yksityiskohtaisia ohjeita, jotka sisältyvät lähes yliluonnollisen ihmeelliseen molekyyliin nimeltä deoksiribonukleiinihappo eli DNA.

        Tärkeä kysymys, jota darwinistit kieltäytyvät ajattelemasta, kuuluu: mistä ovat lähtöisin nuo ohjeet?

        Monet tiedemiehet USKOVAT, että Sattuma synnytti neitseellisesti DNA:n koodattuine ohjeineen Sattuman määräämien tapahtumaketjujen seurauksena siten, että kun Sattuma antoi niille riittävästi aikaa eli miljoonia vuosia, mahdoton tulee mahdolliseksi.
        He USKOTTELEVAT, että tuon ihmemolekyylin rakenteessa, toiminnoissa, sen sisältämässä ja välittämässä informaatiossa ei ole mitään todisteita suunnittelusta, vaan kaikki on puhdasta SATTUMAA.

        Mutta Raamattu paljastaa, että on Luojasta lähtöisin oleva kuvaannollinen Kirja, jossa on ohjelmointiohjeet kaikkien ruumiinosien muodostamisesta ja niiden eri vaiheiden ajoittamisesta.

        Pslm.139:16 ”Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani (alkiona). Minun osien muodostumisen päivät (aikataulut) olivat (etukäteen) määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun (DNA)-kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.”

        Jos evoluutioteoria olisi totta, pitäisi olla helppoa osoittaa, että DNA on syntynyt Sattumien sarjana. Toisaalta, jos Raamattu on oikeassa, DNA tarjoa vakuuttavat todisteet, että sen on suunnitellut Älykäs, Järjestyksellinen mieli.

        Oikean vastauksen saamiseksi suurennetaan solu suuren tehtaan kokoiseksi.

        Tuo ihmeellinen tehdas on täynnä erilaisia rakenteita ja muotoja. Tehtaan keskellä on 20-kerroksisen talon korkuinen pallo eli tuma. Kun astumme ulomman tumakalvon ovesta sen sisälle, näemme että sitä hallitsee identtisiksi pareiksi järjestettyä 46 kromosomia, eri korkuisia, lähin pari on 12-kerroksen korkuinen.

        Kunkin kromosomin pinnassa on silmukoita ja kun vedät yhtä ulos, huomaat, että esiin tuleva loputtoman pitkä nauha koostuu pienemmistä lenkeistä hyvässä järjestyksessä. Tuo nauha on insinööritaidon mestarinäyte ja on 26 mm paksu, kiertyneenä käämien ympärille. Nuo kierteet ovat kiinni rungossa. Jos vedät kromosomin miljoonista tarkassa järjestyksessä olevista nauhoista jokaisen suoraksi, pituus ulottuisi ympäri maapallon.

        Noissa nauhoissa on tasaisin välein poikkipuita, joten muistuttavat kiertyneitä tikapuita. Opas selittää sinulle, että ne ovat DNA-molekyylejä. Kukin kromosomi sisältää yhden tiiviisti pakatun DNA-molekyylin käämeineen ja runkoineen ja nuo poikkipuut ovat emäspareja.

        Kun halkaiset tikkaat niin, että kumpaankin runkoon jää poikkipuun puolikas, niitä on vain 4-laisia, nimeltään A, T, G, C ja noiden ’sanojen’ järjestys sisältää koodatun informaation, perintätekijäkertomuksen, joka sisältää eliöiden kaiken geneettisen informaation.

        Kussakin geenikirjassa on 27000 kirjainta, joiden yksittäisten kromosomien pitkät jaksot on järjestetty kirjan luvuiksi ja 23 kromosomista muodostuu koko kirja.

        Jos tuo genomi olisi oikean tietosanakirjan kokoinen, siihen pakatun tietomäärän vuoksi sen koko olisi valtava. Koska ihmisen genomin DNA-tikkaissa on noin kolme miljardia emäsparia eli poikkipuuta, tietosanakirja olisi 428-osainen ja kussakin kirjassa 1000 sivua.

        Jos palkkaat sihteerin kirjoittamaan tuon kirjasarjan 10-sormijärjestelmällä, häneltä kuluisi 80 vuotta sen kirjoittamiseen – 24 tuntia vuorokaudessa, 24/7 ilman lomia ja taukoja.

        Sitten sinun pitäisi pakata tuon paksun kirjan kaikki informaatio eli sen osat 100 biljoonaan mikroskooppiseen soluun!

        DNA:n geenit sisältävät ohjeet, joiden mukaan kukin persoonallinen ihmisruumis muodostuu. Jokaisessa solussa on kaikki tarpeelliset ohjeet ja tuo informaatio on pakattu niin tiiviisti, että yksi teelusikallinen sitä sisältäisi ohjeet, joilla voitaisiin rakentaa 350 kertaa nykyinen ihmiskunta.

        Tuo informaatio-kirja ei muuta solun painoa tai kokoa havaittavasti, mutta se on silti sen tärkein piirre. Eivätkö nuo ’kirjalliset’ ohjeet olekin vakuuttava todiste siitä, että sen täytyy olla Älykkään Mielen aikaansaama? Eikö olekin niin, että kirjoitus vaatii kirjoittajan?

        Hep.3:4 ”Jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.”

        1.moos.1 ”Kaikki tulee lajinsa mukaan.”

        DNA estää sen, että vaikka lajien sisällä on monia rotuja, kantalajit eivät muutu ikinä toisiksi, esim. kissa ei voi muuttua koiraksi eikä apina ihmiseksi.

        Etkö olekin sitä mieltä, että evoluutioteoria on pelkkää luojanpilkkaa, ei mitään sen enempää?

        Uskoville tiedoksi: jos johonkin tiede ei vielä ole löytänyt vastausta, siihen sovitetaan väkisin Jumalaa.
        Missään oikeissa laskelmissa tai kaavoissa ei esiinny jumalkerrointa.
        Ei sähköopin kaavoissakaan ole em. kerrointa. Jos olisi mikään ei toimisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, että kun Simpanssi- ja Ihmisvanhemmat tekevät testamentin, niin molempien perillisillä on 2 % ero?

        Hesarin Kari Suomalainen piirsi 50-luvulla pilakuvan, jossa Michelangelon maalauksessa Luoja koskettaa sormellaan luomansa Aadamin sormea. Istumaan noussut Aadam näkee apinan ja huudahtaa: ”Isä!”

        Darwinia kiihotti, miten eri ominaisuudet siirtyvät sukupolvelta toiselle, mutta hän ei tiennyt juurikaan perinnöllisyyslaeista ja varsinkaan perinnöllisyyteen vaikuttavista solun mekanismeista.

        Biologit ovat tutkineet perimää ja yksityiskohtaisia ohjeita, jotka sisältyvät lähes yliluonnollisen ihmeelliseen molekyyliin nimeltä deoksiribonukleiinihappo eli DNA.

        Tärkeä kysymys, jota darwinistit kieltäytyvät ajattelemasta, kuuluu: mistä ovat lähtöisin nuo ohjeet?

        Monet tiedemiehet USKOVAT, että Sattuma synnytti neitseellisesti DNA:n koodattuine ohjeineen Sattuman määräämien tapahtumaketjujen seurauksena siten, että kun Sattuma antoi niille riittävästi aikaa eli miljoonia vuosia, mahdoton tulee mahdolliseksi.
        He USKOTTELEVAT, että tuon ihmemolekyylin rakenteessa, toiminnoissa, sen sisältämässä ja välittämässä informaatiossa ei ole mitään todisteita suunnittelusta, vaan kaikki on puhdasta SATTUMAA.

        Mutta Raamattu paljastaa, että on Luojasta lähtöisin oleva kuvaannollinen Kirja, jossa on ohjelmointiohjeet kaikkien ruumiinosien muodostamisesta ja niiden eri vaiheiden ajoittamisesta.

        Pslm.139:16 ”Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani (alkiona). Minun osien muodostumisen päivät (aikataulut) olivat (etukäteen) määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun (DNA)-kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.”

        Jos evoluutioteoria olisi totta, pitäisi olla helppoa osoittaa, että DNA on syntynyt Sattumien sarjana. Toisaalta, jos Raamattu on oikeassa, DNA tarjoa vakuuttavat todisteet, että sen on suunnitellut Älykäs, Järjestyksellinen mieli.

        Oikean vastauksen saamiseksi suurennetaan solu suuren tehtaan kokoiseksi.

        Tuo ihmeellinen tehdas on täynnä erilaisia rakenteita ja muotoja. Tehtaan keskellä on 20-kerroksisen talon korkuinen pallo eli tuma. Kun astumme ulomman tumakalvon ovesta sen sisälle, näemme että sitä hallitsee identtisiksi pareiksi järjestettyä 46 kromosomia, eri korkuisia, lähin pari on 12-kerroksen korkuinen.

        Kunkin kromosomin pinnassa on silmukoita ja kun vedät yhtä ulos, huomaat, että esiin tuleva loputtoman pitkä nauha koostuu pienemmistä lenkeistä hyvässä järjestyksessä. Tuo nauha on insinööritaidon mestarinäyte ja on 26 mm paksu, kiertyneenä käämien ympärille. Nuo kierteet ovat kiinni rungossa. Jos vedät kromosomin miljoonista tarkassa järjestyksessä olevista nauhoista jokaisen suoraksi, pituus ulottuisi ympäri maapallon.

        Noissa nauhoissa on tasaisin välein poikkipuita, joten muistuttavat kiertyneitä tikapuita. Opas selittää sinulle, että ne ovat DNA-molekyylejä. Kukin kromosomi sisältää yhden tiiviisti pakatun DNA-molekyylin käämeineen ja runkoineen ja nuo poikkipuut ovat emäspareja.

        Kun halkaiset tikkaat niin, että kumpaankin runkoon jää poikkipuun puolikas, niitä on vain 4-laisia, nimeltään A, T, G, C ja noiden ’sanojen’ järjestys sisältää koodatun informaation, perintätekijäkertomuksen, joka sisältää eliöiden kaiken geneettisen informaation.

        Kussakin geenikirjassa on 27000 kirjainta, joiden yksittäisten kromosomien pitkät jaksot on järjestetty kirjan luvuiksi ja 23 kromosomista muodostuu koko kirja.

        Jos tuo genomi olisi oikean tietosanakirjan kokoinen, siihen pakatun tietomäärän vuoksi sen koko olisi valtava. Koska ihmisen genomin DNA-tikkaissa on noin kolme miljardia emäsparia eli poikkipuuta, tietosanakirja olisi 428-osainen ja kussakin kirjassa 1000 sivua.

        Jos palkkaat sihteerin kirjoittamaan tuon kirjasarjan 10-sormijärjestelmällä, häneltä kuluisi 80 vuotta sen kirjoittamiseen – 24 tuntia vuorokaudessa, 24/7 ilman lomia ja taukoja.

        Sitten sinun pitäisi pakata tuon paksun kirjan kaikki informaatio eli sen osat 100 biljoonaan mikroskooppiseen soluun!

        DNA:n geenit sisältävät ohjeet, joiden mukaan kukin persoonallinen ihmisruumis muodostuu. Jokaisessa solussa on kaikki tarpeelliset ohjeet ja tuo informaatio on pakattu niin tiiviisti, että yksi teelusikallinen sitä sisältäisi ohjeet, joilla voitaisiin rakentaa 350 kertaa nykyinen ihmiskunta.

        Tuo informaatio-kirja ei muuta solun painoa tai kokoa havaittavasti, mutta se on silti sen tärkein piirre. Eivätkö nuo ’kirjalliset’ ohjeet olekin vakuuttava todiste siitä, että sen täytyy olla Älykkään Mielen aikaansaama? Eikö olekin niin, että kirjoitus vaatii kirjoittajan?

        Hep.3:4 ”Jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.”

        1.moos.1 ”Kaikki tulee lajinsa mukaan.”

        DNA estää sen, että vaikka lajien sisällä on monia rotuja, kantalajit eivät muutu ikinä toisiksi, esim. kissa ei voi muuttua koiraksi eikä apina ihmiseksi.

        Etkö olekin sitä mieltä, että evoluutioteoria on pelkkää luojanpilkkaa, ei mitään sen enempää?

        Missä tämä Jumala on?


    • Anonyymi

      Jumala on tasapuolinen. Hän ei noteeraa ylistystä, eikä herjaamista.
      Kiitetty olkoon Herran nimi!

      • Anonyymi

        Saatana oli taivaan ex-ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja.

        Perustaa nytkin niitä ylistyskuoroja uskonlahkoihin - tosin itsensä ylistämiseksi.


      • Anonyymi

        Mikä on herran nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on herran nimi?

        Riippuu herrasta, onhan niitä täälläkin. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana oli taivaan ex-ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja.

        Perustaa nytkin niitä ylistyskuoroja uskonlahkoihin - tosin itsensä ylistämiseksi.

        Teuvo, sinulla on asiat hyvin, sinä ylistät itseäsi.


      • Anonyymi

        Kiitetty olekoo Herran nimi:

        Arvonimi vai persoonanimi?

        Kumman herran; Luojan vai hänen 1. luomuksensa Jeesuksen nimi?

        Halleluja on kreikankielisen en hal-le-lou-i-an vastine ja tulee hepreankielen ilmaisusta ha-lelu-Jah, joka esiintyy niissä 24 kertaa, kuten esim. Psalmit 104:35:

        ”Hävitkööt syntiset maasta, älköön jumalattomia enää olko. Kiitä Herraa, minun sieluni. Halleluja!”

        Hallel = ylistää. Jah = lyhenne Luojan persoonanimestä.

        Luoja haluaa, että häntä ylistetään ja hän ansaitsee sen. Kaikki olemassaoleva on kiitollisuudenvelassa Hänelle.

        Ilmst.19 ”Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen*.

        Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle (Luojalle), sillä (Poikansa) *Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen *vaimonsa (taivaaseen henkipersooniksi nostetut hallitustoverinsa) on itsensä valmistanut."

        Pslm.135 ”Halleluja! Ylistäkää Herran nimeä. Ylistäkää, te Herran palvelijat.
        Ylistäkää Herraa, sillä Herra on hyvä, veisatkaa kiitosta hänen nimellensä, sillä se on suloinen.
        Herra, sinun nimesi pysyy iankaikkisesti. Halleluja! ”

        Noteeraako Luoja, jos häntä herjataan?

        3.moos.24 ”Erään israelilaisen vaimon poika, jonka isä oli egyptiläinen mies, oli lähtenyt maasta israelilaisten mukana; ja tämän israelilaisen vaimon poika ja muuan israelilainen mies riitelivät keskenänsä leirissä.

        Ja israelilaisen vaimon poika pilkkasi Herran nimeä ja kirosi sitä. Silloin he toivat hänet Mooseksen eteen. Ja he panivat hänet vankeuteen, kunnes heille ilmoitettaisiin Herran vastaus.

        Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

        Vie kirooja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat sen, laskekoot kätensä hänen päänsä päälle, ja koko kansa kivittäköön hänet.

        Ja puhu israelilaisille ja sano: Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi.

        Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.

        Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.”

        Välittääkö Luoja siitä, että Hänen persoonanimensä on poistettu kirkkoraamatuista ja korvattu arvonimellä Herra?

        Valtiossa, jossa ei ole kirkollisveroa, vaan seurakunnat kustantavat pappinsa elintason, eräs nainen alkoi tutkia Raamattua ja tyrmistyi havaitessaan, että Luojan persoonanimi oli siitä poistettu.

        Nainen oli varakas ja tuki huomattavalla lahjoituksella pappiaan joka kuukausi. Kun sitten pappi saapui jälleen noutamaan shekkiään, nainen kysyi, että miksi olette salanneet Luojan persoonanimen?

        Pappi selitti, että ”ei sen nimen ole niin väliä, kunhan tiedetään, ketä tarkoitetaan, antaisitko nyt sen shekin.”

        Nainen kirjoitti shekin mutta jätti siitä pois nimensä. Pappi pyysi, että "laittaisitko siihen nimesi". Nainen vastasi, että ”sinähän juuri todistelit, ettei sen nimen ole niin väliä”, eikä kirjoittanut nimeään papin shekkiin.


    • Anonyymi

      Näin on!

    • Anonyymi

      Juuri näin on asianlaita.

    • Anonyymi

      Kuinka usein jumala järjestää oikeudenkäyntejä.

      • Anonyymi

        Vain Jumala tietää sen.
        Tässä yksi:

        ”Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.”
        Ilm 20:12


      • Anonyymi

        Tunnet siis jumalan? Kertoisitko meillekin, minkä näistä:

        Manitou? Marduk? Baal (suom. Herra, nimi ei sensuroitu Suomessa)? Ishtar? Ninurta? Nergal? Enlil? Allah? Bel? Tiamat? Osiris? Horus? Seth? Ptah? Ra? Sekhmet? Tem? Hathor? Apis? Nut? Reshpu? Min? Ukko? El? Asera? Mot? Anat? Astoret? Ahura Mazda? Angra Mainyu? Anahita? Mithra? Zeus? Juppiter? Bacchus? Apollon? Adonis? Uranos? Gaia? Kronos? Rhea? Hermes? Chalchiuhtlicue? Cihuacóatl? Coatlicue? Coyolxauhqui? Huitzilopochtli? Tezcatlipoca? Tlaloc? Jule? Tonantzin? Xiuhtecutli? Krishna? Buddha? Itzamná? Quetzalcoatl? Thor? Onni? Freya? Artemis?

        Egyptiläiset pitivät faraota jumalana, Ra-auringonjumalan poikana. Hän oli Osiriksen seuraajan, haukkapäisen Horus-jumalan inkarnaatio. Hänellä oli mahtailevia arvonimiä, kuten ”Ran Jälkeläinen”, ”Ikuinen”, ”Väkevä Jumala”, ”Molempien Maailmojen Aurinko”, ”Kruunun Herra” jne.

        Hänen kruunussaan oli Pyhän Kobran kuva, joka sylki tuhoa ja tulta päin faraon vihollisia. Faraon kuva oli temppeleissä monien muiden jumalankuvien joukossa. Narsistien tavoin joissakin temppelien ikoneissa faraot palvovat jopa omaa pärstäänsä.

        Vaikka farao oli siis jumala, hän oli todellisuudessa papiston talutusnuorassa.

        Aikanaan koitti määräaika Aabrahamille annetun lupauksen mukaisesti Israelin vapauttaminen ”Egyptin orjuuden rautapätsistä”. Israelin pakottaminen orjuuteen oli laitonta. Kun Aabrahamista polveutui Israelin kansa, Luoja piti sitä lupauksensa mukaan ”esikoispoikanaan” ja siksi Hänellä oli laillinen oikeus vapauttaa kansansa ilman korvausta Egyptille.

        Kun Mooses meni faraon luo pyytämään häntä Luojan nimessä päästämään israelilaiset pois, farao vastasi 2.Mo.5:2 : ”Kuka on **** (nimi sensuroitu Suomessa), niin että minun pitäisi totella hänen ääntään ja lähettää Israel pois? Minä en tunne ****:aa (nimi sensuroitu Suomessa).” (2Mo 5:2.)

        Tietenkin farao oli kuullut orjiensa käyttävän tuota nimeä, mutta koska hän narsistisesti piti itseään jumalana, hän ei tunnustanut tuon orjakansan Jumalan valtaa

        Syntyi jumalallisuutta koskeva kiistakysymys, jossa **** (nimi sensuroitu Suomessa) osoitti olevansa Egyptin jumalien (siis myös faraon) yläpuolella.

        Alkaneessa oikeudenkäynnissä Tosi Jumala tuotti Egyptille 10 vitsausta, joissa kukin Egyptin 10 pääjumalaa osoitettiin turhiksi. Farao oli myös ”Esikoisten Suojelija”-jumala. Kun viimeinen vitsaus surmasi Egyptin esikoiset, faraon esikoinen mukaan luettuna, farao päästi orjansa vapauteen.


    • Anonyymi

      Mikä niistä monista jumalista?

      • Anonyymi

        Kommentti 2024-03-28 16:28:37 Mikä niistä monista jumalista?
        ---+++---

        Tässä luettelossa tärkeimpiä muinaisessa Egyptissä palvottuja jumalia.

        Aker
        Amon – jumalten kuningas ja auringonjumala
        Amon-Ra – Amonin toinen nimi
        Anhur - alun perin ulkomainen sodan jumala
        Anubis – kuolleiden ja muumioinnin jumala
        Apis – härkäjumala, Ptahin edustaja maan päällä
        Apep – kaaoksen ruumiillistuma
        Aton – auringonjumala toisella nimellä
        Atum – luojajumala ja kulloisenkin faaraon isä
        Bastet – kissajumalatar
        Bes – naisten, perheen ja kotien jumala
        Geb – maanjumala, Nutin mies
        Hapy – Niilin jumaledustaja
        Hathor – lehmäjumalatar, Horuksen ja kulloisenkin faaraon äiti
        Heket – synnytyksen ja hedelmällisyyden sammakkojumalatar
        Horus – auringon ja taivaan jumala, Osiriksen ja Isiksen poika
        Horus-lapset – vainajan elimiä suojeleva nelihenkinen joukko
        Imhotep – Ptah- ja Amon-jumalten ylipappi, jota alettiin myöhemmin palvoa edellä mainittujen jumalana
        Ipy – virtahepojumalatar
        Isis – Magian jumalatar ja jumalten äiti, jolla oli suuremmat voimat kuin kaikilla muilla jumalilla. Osiriksen puoliso ja Horuksen äiti. Isis nousi Egyptissä hyvin tärkeäksi jumaluudeksi.
        Khepri – Ran toinen (tai kolmas) muoto
        Khnum – luojajumala
        Maat – oikeuden ja totuuden jumalatar
        Meretsger – käärmejumalatar
        Min – hedelmällisyyden jumala
        Montu – sodanjumala
        Mut – taivaan jumalatar
        Nefertum – uudelleensyntymisen jumala, Ptahin ja Sekhmetin poika
        Neith – sodan ja alkumeren jumalatar
        Nekhbet – kotkajumalatar
        Neftys/ Nephtys– Sethin sisar ja puoliso, kuoleman jumalatar
        Neper - viljan jumala
        Nun – alkujumala
        Nut – taivaan jumalatar
        Osiris – Isiksen aviomies ja Horuksen isä, manalan jumala
        Ptah – Memfisissä luojajumala, muualla taiteiden, käsityön ja arkkitehtuurin jumala
        Ra – auringonjumala
        Sekhmet – leijonajumalatar
        Sesat – kirjoituksen ja kirjanpidon jumalatar
        Serqet – skorpionijumalatar[1]lähde tarkemmin?
        Seth – kaaoksenjumala, Nephtysin veli ja puoliso
        Shezmu – veren ja viinin demonijumala[1]
        Shu – ilmanjumala
        Sobek – krokotiilijumala
        Sokar – hautauksen jumala
        Sothis – uuden vuoden ja Niilin tulvan jumala
        Taweret – virtahepojumalatar, synnytyksen jumalatar
        Tefnut – leijonajumalatar
        Thot – kuun, magian, viisauden ja kirjoitustaidon jumala
        Wadjet – kobrajumalatar
        Wepwawet – sakaalijumala
        Wosret – voiman jumalatar[/quote]

        Kaikki jumaluudet ovat Ro 1:21-23 mukaan ihmistekoisia tuotoksia, joilla on tekijöittensä raadolliset ominaisuudet.

        Se teologian samanlaisuus, joka nähdään verrattaessa ympäri maapallon muinaisten kansojen jumaluuksia toisiinsa, ei ole sattuma. Heidän on täytynyt saada uskonnolliset käsityksensä samasta samasta keskuspaikasta, Mesopotamian tasangolla kieltensekoituksen aikaan.

        Siksi mm. Egyptin ja Babylonian pääjumalat ovat samanlaisia. Egyptissä kukin jumala oli naimisissa jumalattaren kanssa, joka synnytti pojan, joista muodostuivat jumalten kolminaisuudet. Egyptiläisten jumalilta puuttui moraaliset ominaisuudet. Monilla jumalilla oli eläinpäinen ihmisruumis. Faarao uhosi: "Kuka on Herra? En päästä Israelia."

        2Mo.12:12 ”Panen toimeen rangaistustuomion, jonka olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.” Samalla Herra teki oman nimensä kansainvälisesti kuuluisaksi.

        10 vitsauksella Luoja nöyryytti heidän 10 pääjumalaansa. Niilin ja kaikkien Egyptin vesien muuttaminen vereksi, häpäisi Niilin kalajumalan Hapin. Sammakkovitsaus häpäisi sammakkojumalatar Heketin, jota palvottiin lisääntymiskyvyn ja ylösnousemuksen jumalattarena. Sääskivitsaus nolasi Thot-jumalan papiston.

        Karjan ruttovitsaus häpäisi lehmäjumalatar Hathorin, Apisin ja taivaan jumalattaren Nutin, tähtivatsaisen nutipäisen lehmän. Paisevitsaus nolasi parantamisen jumaluudet Thotin, Isiksen ja Ptahin.

        Raesade pilkkasi luonnonvoimien jumalat Rešpun ja Thotin. Kulkusirkkavitsaus pilkkasi sadon jumalatar Miniä.

        Pimeysvitsaus häpäisi auringon, kuun ja tähtien jumalat Ran, Horuksen ja Thotin.

        Esikoisten suojelijajumala Ra ei kyennyt suojelemaan edes "Auringosta polveutuvan" faaraon esikoista.

        Myös Kanaanin jumalat osoittautui epäjumaliksi, kun Tosi Jumala antoi maan Israelille.

        Myös "tämän maailman jumalalta" Luoja tulee pian poistamaan jumaluuden.


    • Anonyymi

      Voi voi. Eipä tarvitae.
      Raamattu valehtelee enemmän kuin putin. Ja se on paljon se. Putin ehkä saadaan vielä oikeuden eteen mutta sinun ei tarvitse moista pelätä.

      • Anonyymi

        Kommentti 2024-03-30 06:54:22 ”Raamattu valehtelee enemmän kuin putin. Ja se on paljon se.”
        ###

        Sota-aikana miehillä tuli korsussa aika pitkäksi, joten aikansa kuluksi päättivät, että annetaan päivärahat sille, joka keksii suurimman valheen.

        Kuka keksi toinen toistaan isompia valheita, mutta olivat sen verran tasapaksuja, ettei mikään oikein tuntunut niistä emävalheelta.

        Kersantti astui yllättäen korsuun, näki rahat pöydällä ja tiedusteli, että mikä on homman nimi. Kun sitten idean keksijä kertoi, mistä oli kysymys, kersantti sanoi: ”Raamattu valehtelee enemmän kuin putin. Ja se on paljon se.”

        Idean aloittaja sanoi: ”Eiköhän toverit anneta kessulle koko potti, sillä tuon suurempaa valehtelua ei meistä kukaan voi keksiä!”


    • Anonyymi

      Kyllä Raamattu aivan todellisesti kertoo sen että kerran kaikki lain kirjat jokaista piirtoa myöten avataan ja katsotaan mitä ihminen on suhteessa siihen tehnyt. Joskin se sinänsä ikävä prosessi, koska kukaan ei siitä lain tuomiosta vapaudu. Jokainen todetaan syylliskesi Jumalan lain rikkomiseen.

      Ongelman ratkaisu on siinä, että uudessa liitossa ne, jotka uskovat uuden liiton alkaneen Kristuksessa, jotka uskovat Jeesukseen, saavat vapautuksen Jumalan Pyhän Hengen kautta tuomiosta ja heidät otetaan taivasten valtakuntaan. Se on uskon ilosanoma että ei ihmisen tarvitse epäoivoisesti yrittää lakia täyttää ja elää koko ajan löysät housuissa että tuliko laittomuus tehtyä, vaan Jumala johdattaa hänet Hengessä taivaan valtakuntaan lahjoittaen Hengen jonka avulla ihminen vaeltaa Jumalan yhteydessä. Hänellä on pelastuksen sinetti, Pyhä Henki ja silloin tuomio ei koske häntä.

    • Anonyymi

      Entäs Paavalin harjaamisesta?

      • Anonyymi

        Ihminen, joka yleensä joutuu tuomiolle, joka tuomitaan lain mukaan, ei joudu sinne yhden rikkeen vuoksi, vaan siksi kun Hänen nimeään ei ole kirjoitettu elämän kirjaan. Se on niiden ihmisten kirja, jotka ovat Jumalan Pyhästä Hengestä osallisia, joilla on pelastuksen sinetti ja jotka ovat siten lain tuomiosta vapaat.

        Paavalin herjaaja ei todennäköisesti ole ainakaan sillä hetkellä kun herjaa Paavali Pyhän Hengen täyttämä ja vapaa tuomiosta ja kun tuomion hetki tulee, niin jos on rikkonut lain yhtä kohtaa, sen jokainen piirto luettuna, on syypää kaikkiin. Joten erikseen ei häntä Paavalin herjaamisesta tuomita, vaan hän on saava tuomion lain mukaan siksi, ettei vaella Hengessä ja omassa lihallisessa uskonnollisuudessa.

        Silti emme voi lopullista tuomiota antaa Paavalin herjaajalle, emme voi sanoa mikä hänen kohtalonsa on, koska emme tiedä mikä hänen tilanteensa on silloin kun tuomion hetki on. Hän on voinut tänään herjata, olla kuin Paavali itse Sauluksena ja sitten myöhemmin tulla kääntymykseen, uskoa siihen että Herra on Henki totisesti ja anoa anteeksiantoa, nöyrtyä Jumalan edessä. kaikesta pahuudestaan ja saada uuden mielen ja sydämen toteuttaa uskoa.

        Siksi emme tiedä lopullista tuomiota eikä meillä ole valtaa siihen. Voimme vain päätellä mitä senhetkisellä menolla voisi olla odotettavissa.


    • Anonyymi

      Se nyt riippuu siitä kunkin valitsemasta jumalasta ja sen luonteesta. Itse en maskotille ole moista valtaaa anätanutkaan.

    • Anonyymi

      https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html

      Oheisessa Vähäkatekismuksen lainauksessa sana "kaste" käännetty "pirskottamiseksi" ja "lapsi" "vauvaksi", koska ne kertovat seremonian käytännön:

      "Pirskotuksessa ei vain karkoteta Perkelettä vauvan luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan pirskotettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme vauvaparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi vauvaa Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi vauvaa, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä.

      Kun pirskotetut ihmiset usein turmeltuvat niin kelvottomiksi, se saattaa mielestäni johtua siitä, että pirskotus on toimitettu kylmän välinpitämättömästi ja että pirskotettavan puolesta on toimituksen aikana rukoiltu täysin vailla tosi tarkoitusta.

      Pidä siis mielessäsi, että pirskotustoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, pirskotuspaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne.

      Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen pirskotustoimitusta, mutta ilman niitäkin on pirskotus toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.

      Pirskottaja lausuu:

      "Lähde ulos, sinä saastainen henki, ja anna tilaa Pyhälle Hengelle." Sitten hän tekee ristinmerkin pirskotettavan otsaan ja rintaan ja lausuu: "Ota pyhän ristin merkki otsaasi ja rintaasi.

      Tämän pohjattoman laupeutesi perusteella me rukoilemme sinua, katso armossasi tähän (nimi) ja lahjoita Pyhän Hengen kautta hänelle oikea usko, niin että tämä pelastava tulva hänestä hukuttaa ja tuhoaa kaiken synnin, minkä hän on Aadamilta synnynnäisenä perinyt ja itse lisäksi tehnyt. Anna hänen epäuskoisten joukosta erotettuna varjeltua kristikunnan arkissa kuivana ja turvassa, niin että hän aina palavana hengessä ja iloisena toivossa palvelisi sinun nimeäsi, jotta hänet yhdessä kaikkien pyhien kanssa katsottaisiin arvolliseksi saamaan omakseen lupaamasi iankaikkinen elämä Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta. Aamen.

      Minä manaan sinua, sinä saastainen henki Isän (ristin merkki) ja Pojan (ristin merkki) ja Pyhän Hengen (ristin merkki) nimeen, että sinä poistut tästä Jeesuksen Kristuksen palvelijasta (nimi) ja väistyt hänen luotaan. Aamen.

      Sitten pappi panee molemmat kätensä vauvan päälle ja rukoilee Isä meidän -rukouksen polvistuneena yhdessä kummien kanssa.

      Sen jälkeen pappi antaa vauvan sanoutua irti Perkeleestä näin:

      "(Nimi), luovutko Perkeleestä?"
      Vauva: "Luovun."

      "Luovutko kaikista hänen teoistaan?"
      Vauva: "Luovun."

      "Luovutko kaikesta hänen petoksestaan?"
      Vauva: "Luovun."

      Sen jälkeen pappi kysyy:
      "Uskotko Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan?"
      Vauva: "Uskon."

      "Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka syntyi ja kärsi kuoleman?"
      Vauva: "Uskon."

      "Uskotko Pyhään Henkeen, pyhän kristillisen kirkon, pyhien yhteisön, syntien anteeksiantamuksen, lihan ylösnousemuksen ja iankaikkisen, kuolemanjälkeisen elämän?'"
      Vauva: "Uskon."

      "Tahdotko, että sinut pirskotetaan?"
      Vauva: "Tahdon."

      Silloin pappi ottaa vauvan, upottaa hänet pirskotusaltaaseen ja lausuu:
      "Niin minä pirskotan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

    • Anonyymi

      Oheisessa Vähäkatekismuksen lainauksessa ”morsiuspari” nykymerkityksessä voisi tarkoittaa joko miestä/naista, miestä/miestä tai naista/naista, ja sen mukaan onko nainen määritelty mieheksi tai mies naiseksi avioliiton solmimisen hetkellä.

      https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html

      Opas tavallisille papeille. Liite: Avioliittoon vihkiminen

      Martti Luther

      Maassa maan tavalla, sanoo sananlasku. Koska häät ja avioliitto kuuluvat yhteiskunnallisen järjestyksen piiriin, ei siis ole meidän pappien ja kirkon työntekijöiden asia antaa niistä säädöksiä ja määräyksiä. Jokainen kaupunki ja maa noudattakoon omaa käytäntöään ja totuttuja tapoja.

      Olen halunnut laatia tämän vihkikaavan niitä varten, joilla ei parempaakaan ole, jos joku kenties tahtoisi noudattaa meidän tapaamme. Muut, ne jotka osaavat paremmin, eivät tätä palvelustani tarvitse, paitsi siihen, että heillä olisi jotakin mitä parannella ja mestaroida.

      Pitäköötkin tarkoin varansa, etteivät vain menettele niin kuin joku muu. Voitaisiinhan muuten luulla, että heidän täytyi ottaa oppia toisista, ja sehän olisi iso häpeä.

      Tähän asti on munkit ja nunnat siunattu säätyynsä ylen juhlallisesti, vaikka se sääty on jumalaton ja pelkkää ihmisten keksintöä, sillä kun ei ole mitään perustetta Raamatussa. Kuinka paljon enemmän meidän tuleekaan kunnioittaa pyhää aviosäätyä!

      Vaikka se on maallinen sääty, sillä on puolellaan Jumalan sana. Se ei ole ihmisten keksimä eikä säätämä kuten munkkien ja nunnien sääty.

      Sitäkin varten on avioliittoon siunaaminen tarpeen, että nuoriso oppisi suhtautumaan avioliittoon vakavasti ja kunnioittamaan sitä Jumalan käskemänä asiana ja lakkaisi pitämästä sitä naurun, pilailun ja kaikenlaisen ilveilyn aiheena.

      Tuohon kaikkeen olemme saaneet tottua, ikään kuin naimisiin meneminen ja häiden viettäminen olisivat huvia ja leikkiä.

      Kun joku pyytää papilta tai piispalta esirukousta ja siunausta, hän osoittaa sillä, että hän on antautumassa vaaralle alttiiksi ja tarvitsee kipeästi Jumalan siunausta ja seurakunnan esirukousta siihen säätyyn, johon on astumassa. Jokapäiväinen kokemuskin opettaa, mitä kaikkea kauheutta Perkele saa avioliiton piirissä aikaan: aviorikoksia, uskottomuutta, epäsopua ja vaikka mitä surkeutta.

      Jos siis sulhanen ja morsian (tai sulhanen ja sulhanen tai morsian ja morsian) vaativat, me menettelemme näin: Ensiksi luetaan saarnastuolista seuraava kuulutus:

      "Matti ja Maija (tai Wilhelm ja Kustav tai Marilyn ja Pamela) tahtovat Jumalan järjestyksen mukaan astua pyhään aviosäätyyn ja pyytävät sitä varten seurakunnan kristillistä esirukousta, että heidän avioliittonsa alkaisi Jumalan nimeen ja onnistuisi hyvin. Aamen."

      Vihkiminen toimitetaan kirkon edustalla näillä sanoilla:

      "Matti, tahdotko ottaa tämän Maijan aviovaimoksesi?" Sanokoon: "Tahdon."
      "Maija, tahdotko ottaa tämän Matin aviomieheksesi?" Sanokoon: "Tahdon."

      Tai

      "Wilhelm, tahdotko ottaa tämän Kustavin aviomieheksesi?" Sanokoon: "Tahdon."
      "Kustav, tahdotko ottaa tämän Wilhelmin aviomieheksesi?" Sanokoon: "Tahdon."

      Tai

      "Marilyn, tahdotko ottaa tämän Pamelan aviovaimoksesi?" Sanokoon: "Tahdon."
      "Pamela, tahdotko ottaa tämän Marilynin aviovaimoksesi?" Sanokoon: "Tahdon."

      Sulhanen ja morsian (tai sulhanen ja sulhanen tai morsian ja morsian) antavat toisilleen vihkisormuksen. Pappi liittää heidän oikeat kätensä yhteen ja sanoo:

      "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön kukaan ihminen erottako."

      Sitten pappi puhuu kaikille läsnä oleville:
      "Koska (n) ja (n) tahtovat solmia avioliiton ja tunnustavat sen Jumalan ja ihmisten edessä ja koska he ovat sen merkiksi antaneet toisilleen kätensä ja vihkisormuksen, niin minä julistan heidät aviopuolisoiksi Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."

      Alttarin edessä pappi lukee sulhasta ja morsianta (tai sulhasta ja sulhasta tai morsianta ja morsianta) koskevaa Jumalan sanaa, 1. Moos. 2:18, 21-24.

      Sitten pappi kääntyy sulhasen ja morsiamen (tai sulhasen ja sulhasen tai morsiamen ja morsiamen) puoleen ja puhuttelee heitä näin:

      "Koska te molemmat olette nyt Jumalan nimeen solmineet avioliiton, kuulkaa ensiksi Jumalan tätä liittoa koskeva käsky. Näin sanoo Paavali: Ef. 5:25-29

      'Miehet, rakastakaa vaimojanne, (tai miehet, rakastakaa miehiänne tai vaimot, rakastakaa vaimojanne) ... Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa (tai miesten miehiänsä tai naisten vaimojansa) niinkuin omia ruumiitaan.”

      Pappi ojentaa molemmat kätensä heidän ylitseen ja rukoilee:
      "Herra Jumala, sinä joka olet luonut miehen ja naisen (tai miehen ja miehen tai naisen ja naisen) ja säätänyt, että heidän on solmittava avioliitto, sinä joka siunaat heitä antamalla kohdun hedelmää ja annat avioliiton kuvata rakkaan Poikasi Jeesuksen Kristuksen ja kirkon, hänen morsiamensa, välisen rakkauden salaisuutta,

      me rukoilemme sinua, että estäisit tämän luomuksesi, säädöksesi ja siunauksesi vääristymästä ja turmeltumasta ja että armossasi varjelisit sen keskuudessamme Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta. Aamen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe