Vinted- En taastusti ala lähettämään tavaroitani millekkään Liettualaiselle

Anonyymi-ap

nettikirppikselle. Mielummin myyn itse jollakin facebook kirppiksellä.

73

18117

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko jollain kokemuksia Vintedistä? Kuulostaa kummalliselta, että useimmissa tuotteissa on toimituskuluja nolla euroa. Joissain 3,39 luokkaa. Kun Suomen Posti ei kuljeta alle 4,60 edes 250 gramman kirjettä, niin millä kummalla Vinted paketit kuljettaa.
      Lisäksi, muuntavat valuuttoja kurssilla jota kukaan ei tiedä, ja valuutan muuntaja perii vaihtopalkkion, eli kauppasummaa ei voi tietää. Maksutapana pankkikortti. Mitä ihmettä? Lisäksi maksun saa vasta kun ostaja hyväksynyt järjestelmässä tuotteen. Niin paljon on huijareita, että tuskin useinkaan saa rahojaan. Perin erikoista monella tapaa.
      Pysyn Huuto.netissä ja Torilla. Tervetuloa kaupoille.

      • Anonyymi

        Ei missään nimessä kannata! Vindet mainostaa illasta aamuun., aamusta iltaan. AIkaisin aamulla alkaa jo Vintedin mainoksia oyöriä joka välissä. Mielummin lahjoitan vaatteeni pois, mutta joistain hyväkuntoisista haluaisi kyllä omansa pois, mutta on taas sitten oma hommansa
        ootella ostajaa, missä sovitetaan, jos haluaa sovittaa ja onko oikealla asialle edes?
        Nykyään kun kenenhään ei voi oikein luottaa, niin porukat laittavat tavaransa mielummin myyntiin nettiin, kuin että tapaisivat tuntemattomia kotonaan.


      • Anonyymi

        Olet ihan oikeillajäljillä.Täytyy perustua kusetukseen tavalla tai toisella.Liikaa asioita jotka pimitetään joten en itse ainakaan ko.sovellusta lataa.Kaikissa noissa on yksilön identiteetin kalastelu ja jälleenmyynti.Suomalaisia on kusetettu viime vuonna yli 82 miljoonaa netissä niin aika on ottaa opiksi.


      • Anonyymi

        Huijaus!! Rahat varastetaan, tilitiedot varastetaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus!! Rahat varastetaan, tilitiedot varastetaan!!

        Nimenomaan rahat viedään, korttia suljetaan ja rikosilmoitukset lisääntyvät. Huijausta. Älkää missään nimessä ostako/myykö mitään siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus!! Rahat varastetaan, tilitiedot varastetaan!!

        Juuri näin siinä käy. Onneksi yritys huomattiin ajoissa mutta vaivaahan uuden kortin tilaamisesta ja poliisilla käymisestä tulee.


      • Anonyymi

        Aivan perseestä. Koko ajan huijausviestejä ja lankesin sellaiseen. Viestissä sanottiin että tuotteesi on ostettu ja piti seurata joitain ohjeita. Pyysi pankkikortin tietoja sekä verkkopankkitunnuksia. Olen saanut vasta kortin ja tunnukset, enkä tiennyt ettei verkkopankkitunnuksia saa kertoa missään joten uskoin kaiken ja syötin tiedot. Nyt pitää hankkia uusi kortti ja tunnukset sekä sulkea tili. Onneksi oli juuri tili tyhjänä, joten ei kuitenkaan kukaan päässyt varastamaan rahaa. Mutta olkaa varovaisia! En kyllä enää ikinä laita tietoja minnekään jos en ole täysin varma luotettavuudesta. En tiedä nyt että saanko vaatteita jotka olen kerennyt tilata vintedistä tai rahoja kun yksi tilaus peruutettiin😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä kannata! Vindet mainostaa illasta aamuun., aamusta iltaan. AIkaisin aamulla alkaa jo Vintedin mainoksia oyöriä joka välissä. Mielummin lahjoitan vaatteeni pois, mutta joistain hyväkuntoisista haluaisi kyllä omansa pois, mutta on taas sitten oma hommansa
        ootella ostajaa, missä sovitetaan, jos haluaa sovittaa ja onko oikealla asialle edes?
        Nykyään kun kenenhään ei voi oikein luottaa, niin porukat laittavat tavaransa mielummin myyntiin nettiin, kuin että tapaisivat tuntemattomia kotonaan.

        Ei kiinnosta kun mustat mainostaa maku menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus!! Rahat varastetaan, tilitiedot varastetaan!!

        Olen huomannut...
        Sinne meni mitä myin. Ja rahojen tulo venyy ja venyy. Eikä ole tullut oikeaa määrää sitä rahaa...


      • Anonyymi

        Kuinkakohan moni teistä on edes testannut kyseistä sovellusta? Itse latasin kun mainostettiin niin paljon. Nyt saanut jo myytyä paljon vaatteita ja tienannut hyvin. Ostanut myös vaatteita vintedistä ja ollut todella tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus!! Rahat varastetaan, tilitiedot varastetaan!!

        Ei ole mahdollista😂Huomaan että moni ihminen joka tulee ”skämmätyksi” on itse munannut jotain Esim. painanut jotain sähköposti linkkejä.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­­­N­y­­­m­­f­­o­m­­a­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Vinted mainokset = Woke shaibaa

      • Anonyymi

        Eli siis miksi? Mitä woke roskaa? Siksikö, koska mainoksissa on ulkomaalaisia
        ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis miksi? Mitä woke roskaa? Siksikö, koska mainoksissa on ulkomaalaisia
        ihmisiä.

        Hyvä. Tajusit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Tajusit.

        Vaaleita, Eurooppalaisia ihmsiä. mitä ihme woke roskaa se silloi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleita, Eurooppalaisia ihmsiä. mitä ihme woke roskaa se silloi on?

        Se toinen Vindetin mainoksen nainen ei kyllä ole liettualainen alunperin.
        Ei Balttian maalaisilla ole tuollaisia puhelinjohto kiharoita.
        Mutta se vanhempi nainen on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleita, Eurooppalaisia ihmsiä. mitä ihme woke roskaa se silloi on?

        Itse otin tuon wokwn esille, ett kuitenkaan ole itse vastaamassa muiden kommentteihin
        tai perustelemassa omia kommenttejasi. Taidat olla nuori ihminen, joka on juuri oppinut
        uuden englanninkielisen sanan.


    • Anonyymi

      Oon tilanne 5 tuotetta ja myyny yhden.
      Kaikki menny niinku pitää.
      Se syy miks postikulut on ilmaset tällä hetkellä on koska Vinted on niin uusi Suomessa mitä ymmärsin. Postikulut tulee maksamaan kyllä myöhemmin eli nyt kannattaa just tilailla ku ilmaset postit.

      • Anonyymi

        No, ootko tehnyt kauppaa myös ulkolaisten ostajien/myyjien kanssa?
        En luota Vintedtiin, enkä halua olla ko.puljun kanssa missään tekemissä.
        Mielummin myyn face to face facebookin paikallisella krääsäpalstalla.


      • Anonyymi

        Miten sinulla tuo myynti tapahtui? Mulla ei suostu sinne tallentamaan tietoja että saisin myynnistä rahat. Kortin tiedot todennäköisesti olen nyt mennyt typeränä jakamaan johonkin väärään paikkaan kun nimenomaan kortin tietoja pyydettiin, ei tilinumeroa tms. Ostaja siis laittoi linkin mitä kautta tämä tapahtui. Olenko tullut nyt huijatuksi siis jo?😨 itse osto tapahtuma oli helppo, mutta tämä myynti nyt tuottaa ongelmia ja ahdistusta et olenko jo kerenny yhden päivän aikana tulla huijatuksi ja tili kaapattu (suljin varmuudeksi kortin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ootko tehnyt kauppaa myös ulkolaisten ostajien/myyjien kanssa?
        En luota Vintedtiin, enkä halua olla ko.puljun kanssa missään tekemissä.
        Mielummin myyn face to face facebookin paikallisella krääsäpalstalla.

        Minä olen tilannut ruotsista kaksi pakettia molemmat tullut suht nopeast n. 4-5päivää ja nyt lähetin myös ruotsiin paketin, ei mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla tuo myynti tapahtui? Mulla ei suostu sinne tallentamaan tietoja että saisin myynnistä rahat. Kortin tiedot todennäköisesti olen nyt mennyt typeränä jakamaan johonkin väärään paikkaan kun nimenomaan kortin tietoja pyydettiin, ei tilinumeroa tms. Ostaja siis laittoi linkin mitä kautta tämä tapahtui. Olenko tullut nyt huijatuksi siis jo?😨 itse osto tapahtuma oli helppo, mutta tämä myynti nyt tuottaa ongelmia ja ahdistusta et olenko jo kerenny yhden päivän aikana tulla huijatuksi ja tili kaapattu (suljin varmuudeksi kortin)

        Kun myyt, raha tulee näkyviin sun Vinted-saldoon. Kun ostaja on saanut tavaran, ja vahvistaa että se on ok (ostajalla on 2 pv aikaa), se tulee siellä Vinted-saldossa nostettavaksi itselle.
        Ei mitään linkkejä viestillä. Jos oot semmosen kautta antanut tietosi, se on huijaus. Ota kuvakaappaukset kaikista viesteistä ja profiilista. Ole heti yhteydessä pankkiisi. Ilmianna se viesti ja profiili Vintedissä.

        Lue ohjeet:
        Profiili -> Ohje keskus.
        -> Myyminen-kohdasta löytyy kaikki ohjeet.
        -> vaiheittaiset myyntiohjeet kohdasta löytyy myös kohta "Huijaus- ja tietojen kalasteluviestien tunnistaminen"
        -> sieltä löytyy myös kohta "Jos olet paljastanut henkilötietojasi toiselle Vinted-jäsenelle ja luulet, että sinua on ehkä huijattu, ryhdy välittömästi toimiin verkkohyökkäyksiä vastaan." (Siinä linkki jossa ohjeita)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla tuo myynti tapahtui? Mulla ei suostu sinne tallentamaan tietoja että saisin myynnistä rahat. Kortin tiedot todennäköisesti olen nyt mennyt typeränä jakamaan johonkin väärään paikkaan kun nimenomaan kortin tietoja pyydettiin, ei tilinumeroa tms. Ostaja siis laittoi linkin mitä kautta tämä tapahtui. Olenko tullut nyt huijatuksi siis jo?😨 itse osto tapahtuma oli helppo, mutta tämä myynti nyt tuottaa ongelmia ja ahdistusta et olenko jo kerenny yhden päivän aikana tulla huijatuksi ja tili kaapattu (suljin varmuudeksi kortin)

        Tämä on tyypillinen Vintedissä toimivan huijarin toimintatapa. Kannattaa lukea palvelun käyttöohjeet - siellä tämäkin käytäntö on yksityiskohtaisesti selostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulla tuo myynti tapahtui? Mulla ei suostu sinne tallentamaan tietoja että saisin myynnistä rahat. Kortin tiedot todennäköisesti olen nyt mennyt typeränä jakamaan johonkin väärään paikkaan kun nimenomaan kortin tietoja pyydettiin, ei tilinumeroa tms. Ostaja siis laittoi linkin mitä kautta tämä tapahtui. Olenko tullut nyt huijatuksi siis jo?😨 itse osto tapahtuma oli helppo, mutta tämä myynti nyt tuottaa ongelmia ja ahdistusta et olenko jo kerenny yhden päivän aikana tulla huijatuksi ja tili kaapattu (suljin varmuudeksi kortin)

        Mulle kävi just näin! On joku huijaus juttu, mutta en tiiä että kuinka vaarallinen. Multa pyys myös verkkopankkitunnukset ja nuorena ja tyhmänä menin laittamaan ne. Varmaanki pitää nyt uusia kaikki tunnukset. Oon aina ollu tosi varomaton netissä, mutta ei tuu kyllä enää toistumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tilannut ruotsista kaksi pakettia molemmat tullut suht nopeast n. 4-5päivää ja nyt lähetin myös ruotsiin paketin, ei mitään ongelmaa.

        Moikka.Pakko tulla kysymään kun itse myös tänään lähetin ruotsiin paketin ja siihen ei tuu sitä seuranta juttua vaan edelleen näkyy se koodi vain.Näkyikö sulla heti se että paketti on viety? 🤔


    • Anonyymi

      Hyvin toimii. Ostanut ja myynyt siellä.

    • Anonyymi

      Vinted sitten sulki ilman mitään ennakko ilmoitusta koko tilini, kuulemma mulla on jotakin laitonta toimintaa. No huh! Eipä voinut sitten edes enää viestitellä sinne ja kysellä että mistä moinen väite. Jatketaan siis hyvin toimivan tori.fi kanssa vaan.

    • Anonyymi

      Vintedetin mainoksissa on kaksi, ehkä -84 ja -94 syntynyttä naista ja vaikka
      olisivat vaan näyttelijöitä, niin paljon ehtinyt kertyä nuorille naisille vintage vaatteita. Harm, sinällään, kun Vintedetin avulla olisi voinut ehkä tehdä pientä tliä, ostamalla halvalla kirppiksiltä ja kierrätysmyymälöistä, mutta oma vaivansa sitten lähetellä ja en vaan yksinkertaisesti luota kyseiseen firmaan. Emmyllä sentään on laatikoita eri puolilla ja Vähän käytetty.fi.lä ei tarvinnut itse lähetellä tai pakata. Eikä se lähettäminen,mutta kaupan käyminen juuri liettualaisten ostajien kanssa, ei minulla ole mitään Liettuaa tai liettualaisia vastaan, mutta miksi ei virolaisten, eikä latvialaisten kanssa?
      Ovatko liettualaiset jotenkin tässä Vintedissä mukana?

      • Anonyymi

        https://staria.com/fi/portfolio-items/asiakas-vinted/
        Vinted perustettiin vuonna 2008 Vilnassa, Liettuassa.

        Vintedin tietoja kohdassa:
        "Vintedin toimistot sijaitsevat Vilnassa, Berliinissä, Prahassa ja Utrechtissa. Niistä käsin toimimme 19 markkinoilla: Espanja, Ranska, Luxemburg, Belgia, Alankomaat, Saksa, Itävalta, Tšekki, Slovakia, Puola, Liettua, Yhdistynyt kuningaskunta, Italia, Portugali, Ruotsi, Unkari, Romania, Yhdysvallat ja Kanada."

        Suomesta toimii:
        Kun käytät Postin toimituksissa valmiiksi maksettuja Vintedistä saatavia lähetystarroja, voit lähettää ja vastaanottaa paketteja:
        Manner-Suomen alueella
        Manner-Suomen ja Ruotsin välillä
        Manner-Suomen ja Tanskan välillä
        Manner-Suomen ja Liettuan välillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://staria.com/fi/portfolio-items/asiakas-vinted/
        Vinted perustettiin vuonna 2008 Vilnassa, Liettuassa.

        Vintedin tietoja kohdassa:
        "Vintedin toimistot sijaitsevat Vilnassa, Berliinissä, Prahassa ja Utrechtissa. Niistä käsin toimimme 19 markkinoilla: Espanja, Ranska, Luxemburg, Belgia, Alankomaat, Saksa, Itävalta, Tšekki, Slovakia, Puola, Liettua, Yhdistynyt kuningaskunta, Italia, Portugali, Ruotsi, Unkari, Romania, Yhdysvallat ja Kanada."

        Suomesta toimii:
        Kun käytät Postin toimituksissa valmiiksi maksettuja Vintedistä saatavia lähetystarroja, voit lähettää ja vastaanottaa paketteja:
        Manner-Suomen alueella
        Manner-Suomen ja Ruotsin välillä
        Manner-Suomen ja Tanskan välillä
        Manner-Suomen ja Liettuan välillä

        Viime vuosien aikana Vintedistä on tullut Euroopan suurin kuluttajille tarkoitettu second-hand -muodin kauppapaikka. Sillä on yli 45 miljoonaa käyttäjää 15 eri maassa, aina Pohjois-Amerikkaa myöden. Vintedillä työskentelee yli 1000 ihmistä, jotka ovat omistautuneet tekemään second-hand -muodista ihmisten ykkösvalinnan.

        https://staria.com/fi/portfolio-items/asiakas-vinted/


    • Anonyymi

      Laitoin ilmoituksenVintedin myyntiin puhelimella, tuli heti viesti /tarjous..jatko ei onnistunut teksti oli pientä ja englanniksi.. maksu ja pankki ei toiminut ostajan linkin kautta.. siirryin tietokoneelle ja viestiä ei näy.. ja nyt ei viestiä näy edes puhelimessa..TOSI HANKALAA!!!

      • Anonyymi

        Meinasin ensin, että jos sittenkin laittaisin ainakin joitakin vaatteita
        Vindettiin, mutta tuon luettuani en taida sittenkään ja jos pitää
        tosiaan olla tekemissä ulkolaisten ostajien kanssa ja maksun
        saaminen; myyt vaatteesi, lähetät ne, mutta entäs se maksu?
        Joo, ei todellakaan. Kumma, miten se Vähän käytetty.fi vaan katos
        ja sitten tuli tämä Vindet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasin ensin, että jos sittenkin laittaisin ainakin joitakin vaatteita
        Vindettiin, mutta tuon luettuani en taida sittenkään ja jos pitää
        tosiaan olla tekemissä ulkolaisten ostajien kanssa ja maksun
        saaminen; myyt vaatteesi, lähetät ne, mutta entäs se maksu?
        Joo, ei todellakaan. Kumma, miten se Vähän käytetty.fi vaan katos
        ja sitten tuli tämä Vindet.

        No ei ole kyllä vähänkäytetty kadonnut mihinkään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole kyllä vähänkäytetty kadonnut mihinkään..

        No, miksi ne ei sitten mainosta enää? Mainonnan loppuminen kertoo siitä, että
        firma on loppunut.


      • Anonyymi

        Lue ohjeet. Jos tulee viestillä joku linkki, se on huijaus. Ihan sama kuin Torissa. Mitään tietoja ei kannata ikinä antaa outojen linkkien kautta.

        https://poliisi.fi/ennakoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasin ensin, että jos sittenkin laittaisin ainakin joitakin vaatteita
        Vindettiin, mutta tuon luettuani en taida sittenkään ja jos pitää
        tosiaan olla tekemissä ulkolaisten ostajien kanssa ja maksun
        saaminen; myyt vaatteesi, lähetät ne, mutta entäs se maksu?
        Joo, ei todellakaan. Kumma, miten se Vähän käytetty.fi vaan katos
        ja sitten tuli tämä Vindet.

        Lue ohjeet. Hyvin toimii, kun luet ohjeet sieltä Ohjekeskuksesta ja menet niiden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole kyllä vähänkäytetty kadonnut mihinkään..

        Mistät tiedät, onko sinulla jotain parempaa tietoa asiasta?
        Vähän käytetty. fi loppui, Vinted tuli tilalle. Ei mainostettu
        yhtäaikaa kumpaakaan.


      • Anonyymi

        Hyvä, ettei näy. Se nimittäin oli huijari. Jos myyt, ei sinun pidä mitään luottokortin numeroa kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistät tiedät, onko sinulla jotain parempaa tietoa asiasta?
        Vähän käytetty. fi loppui, Vinted tuli tilalle. Ei mainostettu
        yhtäaikaa kumpaakaan.

        Vähän käytetty. fi mainos tuli pari päivää sitten tv:tä. Mutta sen jälkeen taaskaan ei mitään.
        Mulla on pari vaattetta, jota en enää pidä, mutten haluaisi laittaa ilmaiseksikaan mihinkään keräyslaatikkoonkaan. Eli haluaisin niistä ns omani pois, mutta en todellakaan ota mitään Vindet sovellusta ja ala lähettelemään niitä ympäri Eurooppaa.


    • Anonyymi

      Olen myynyt Vintedissä nyt noin viikon ajan, taitaa olla 6 tai 7 tuotetta myytynä. Rahat näkyy odottavassa saldossa, kunnes ostaja on saanut tuotteen ja antanut siitä hyväksyvän palautteen. Osa myymistäni kohteista on jo ostajalla ja rahat ovat siirtyneet saldooni, tosin en ole vielä yrittänyt siirtää niitä sieltä omalle tililleni. Ostaja ostaa tuotteen lisäksi lähetystarran, joten myyjän pitää vain pakata tuote ja kirjoittaa päälle lähetystarran koodi, postissa tulostetaan osoitetarra samalla tavalla kuin kotimaan Helposti-paketeissa. Yksi tuotteeni meni ulkomaille. Lähetyskulujen määrää en ollenkaan tiedä, mutta oletettavasti Vintedillä on Suomen Postin kanssa edullinen yrityssopimus. Pakettien mitatkin ovat ihan muuta kuin suomalaisen henkilöasiakkaat postipaketit, esim. 3 cm paksuusrajaa ei ole missään paketissa, vain painoraja ja isommat mitat, 26x40x32 muistaakseni. Eli homma toimii mielestäni muuten hyvin, mutta heillä on käytössään joku tekoäly sovellus, joka bongaa myyjien lataamista kohteista kiellettyjä tuotteita ja se ei oikein toimi. Olen nyt opiskellut asiaa kantapään kautta, kun esim. latasin liikaa halpiskoruja, joita on tullut vuosikymmenten aikana hankittua (olen pian kuusikymppinen). Ne poistettiin sillä perusteella, että ovat "kaupallista" toimintaa eli että olisin ostanut ne jostain halvalla myydäkseni sitten kalliimmalla Vintedissä. Tästä oppineena olen nyt aina ennen tuotteen lataamista tarkistanut hakutoiminnolla, onko vastaavaa tuotetta myynnissä. Tänään juuri latasin kolme lasilintua katsottuani, että alustalla oli yksi vastaava myynnissä. Ne poistettiin, samoin kuin pääsiäiskukko- ja kanakoristeet, koska ne eivät vastaa Vintedin katalogia, vaikka siellä on mainittu koti ja sisustusesineet tms. ja erikseen on vielä kategoria kausikoristeet tai joku vastaava. Paljon siis epäloogisuutta ja tuotteesi voidaan poistaa, jos joku ilmiantaa sen katalogin vastaisena O.o

      • Anonyymi

        Vielä lisäyksenä tuohon edelliseen, että ostajan on maksettava tuote saman tien painettuaan "ostan" ja raha menee tavallaan jemmaan siksi aikaa, että ostaja saa tuotteen ja toteaa sen kuvauksen mukaiseksi ja antaa palautteen. Eli kusettaminen ei onnistu, jos lähettää ostajalle jotain paskaa, niin rahat eivät ikinä siirry myyjälle.


    • Anonyymi

      itse just tilasin pari vaatetta, odottaa lähetystä. Mulla vaa yhtäkkiä vintedin kieli vaihtu ranskaks? nii että kuiteki näkyy asetuksissa et kieli suomi. jännä nyt sitte näpytellä korttitietojaa ranskaks.

    • Anonyymi

      Kannattaa varoa. Kokeilin laittaa kaksi tuotetta myyntiin. Heti alle tunnissa tuli vastauksia sovellukseen, jotka esittivät olevan vintedistä ja kertoivat että tuotteeni on joku ostanut ja jotta saan maksun oisi pitänyt siitä mennä linkin kautta jatkamaan… Toisessa viestissä ohjasi menemään qr koodin kautta hakemaan maksua. Tälläseen kusetukseen varmasti moni lankeaa, koska viestit vaikutti sellaselta, että tulee sovelluksen asiakaspalvelijalta joka antaa ohjeita.
      Varsinkin kun on juuri ladattu palvelu ja sovellus on alkuun ainakin (ehkä tarkoituksella) epäselvä. Etsin esimerkiksi juurikin kohtaa aluksi kuinka saan maksut itselleni. Olkaa tarkkana ja lukekaa kunnolla käyttöehdot.

      • Anonyymi

        Mulle tuli myös tämmönen todella vakuuttava QR-koodi heti ensimmäisen 10 minuutin aikana, johon aloin jo naputtamaan luottokortti tietojani. Tajusin viime hetkellä että hetkinen.
        Yritin toista tuntia etsiä yhteystietoja jotta voisin ilmoittaa asiasta Vintediin, koska he sitä ohjeissaan toivovat. Ohjeiden linkit "ilmoita tästä" kiertävät vain kehää ja mitään yhteystietoja yritykseen ei ole.
        Palautelomake on ainoa jolla ottaa yhteyttä, mutta palautteen jälkeen tulee teksti "sinulle ei vastata henkilökohtaisesti".
        Myös väärinkäytös lomakkeen voi täyttää, mutta sitä ei voi lähettää ilman kaikkia tietoja ja tietenkään huijauksia ei voi siellä ilmoittaa.

        Huijarin profiilia ei voi myöskään ilmiantaa huijarina vaan "sopimaton porfiilikuva" yms vaihtoehdot kyllä löytyvät.
        Eli todella turvallinen paikka huijareille toimia, vaikka itse yritys olisikin luotettava(?)


    • Anonyymi

      Vinted huijaus. Myin tuotteen ja rahat vietiin tililtä. Varokaa.

    • Anonyymi

      Latasin vintedin, laitoin tuotteen myyntiin ja samantien ostaja tuli paikalle. Annoin kortin tiedot ja tililtä katosi n.3000e. Huijarit pääsivät tilitietoihini ja ottivat rahaa itselleen säästötililtä.

      • Anonyymi

        Sama juttubtapahtui minulle eilen


      • Anonyymi

        Saatanan kusipäät. Mitä tekee pankki? Miksi ei pysäytä koska näkevät outoa liikennettä.


      • Anonyymi

        Saitko rahojasi takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko rahojasi takaisin?

        En ainakaan minä saanut.


      • Anonyymi

        Oletko saanut pankilta rahat takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttubtapahtui minulle eilen

        Sama tapahtui mullekin ☹️


      • Anonyymi

        Varmaan kannattaa omaa järkeä käyttää edes sen verran, että tutustuu palveluun ennen myyntiä, niin tietää kuinka esim. maksut hoituu. Vintedissä on huijareita ihan samoin kun vaikka torissa, ei se itse vinted mitään huijaa 😂😂😂


      • Anonyymi

        Itselle kävi kanssa huonosti. Saitko rahoja ja missä vaiheessa teit rikosilmoituksen?


      • Anonyymi

        Aivan samoin kävi mulle. Suljin kaiken mahdollisen heti asian huomattuani ja tänään lähti rikosilmoitus. Vintedille lähti myös viestiä, mutta ei ainakaan vielä ole tullut vastaus. Sovellus menee poistoon heti, kun saan sieltä jotain vastausta.


      • Anonyymi

        Täysin samoin kävi täällä 🤬 Suljin kaiken mahdollisen ja rikosilmoitus saman tien.


    • Anonyymi

      Laitoin farkut tuonne myyntiin, no ostaja ei sitten hakenut näitä. Palautuvat minulle, tai saapa nähdä käykö näin. Työllistetään ainakin kuljetusyriItyksiä. Helpompi on siis edelleenkin viedä kirppiksille myyntiin.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään ongelmaa ollut. Olen myynyt tuotteita suomeen, ruotsiin ja latviaan. Omia tilitietoja ei myydessä jaeta missään vaiheessa. Qr koodien tai linkkien kautta varsinkaan. Rahat siirtyvät vinted saldoosi automaattisesti, kun ostaja on saanut tuotteen ja ilmoittanut sen olevan ok. Vinted saldoa voit käyttää ostoksiin tai siirrättää tilillesi ihan oikeiden ohjeiden mukaan.
      Ostaessa maksat rahat vintedin kautta etkä klikkaile taaskaan mitään ihme linkkejä. Järki hoi ihmiset, ethän sä torissa tai facebookissakaan klikkaile ihme linkkejä tai qr koodeja.

    • Anonyymi

      Vinted ollut nyt noin viikon ilman ongelmia. Olen itse vain ostajan asemassa, en myy. Tilasin ensimmäisen pakettini, joka tuli Liettuasta ja todella nopeasti. Tänään tilasin muutamalta eri myyjältä, kun postikulut eivät nosta hintaa kohtuuttomasti.

      Tätä ketjua lukiessani kuitenkin alkoi hieman pelottaa tilitietojen ja sieltä rahojen varastaminen, joten saa nähä poistanko korttitietoni sieltä, kun uusien tilauksien tavarat tulevat, ja maksut on siirretty.

      Onko kenelläkään antaa ohjeita/vinkkiä miten voi minimoida riskit, että kortti kopioidaan tms? Yritän aina olla varovainen, ja tilauksien maksut piti hyväksyttää oman pankin sovelluksella ostoissa.

    • Anonyymi

      Siellä ohjeissa lukee ihan selvästi että Vinted ei lähetä mitään linkkejä, ja jos tulee yksityisviesti joltain joka väittää olevansa Vintedistä, niin profiilissa näkyy sellainen merkki.
      Mullekin tuli yksi viesti jossa oli tälläinen linkki.
      En klikannut linkkiä, kuten aina neuvotaan ihan joka puolella "älä klikkaa outoja linkkejä ja anna kortti tms tietojasi".
      Ilmiannoin ja Vinted ilmoitti noin 20min sisällä et tää profiili on poistettu.

      Kannattaa lukea ohjeet,ihan kaikki kohdat.
      Profiili -> Ohjekeskus.

      Vaiheittaiset myyntiohjeet:
      "Heti kun ostaja painaa Kaikki on kunnossa, maksu tulee saataville Vinted-saldoosi."
      (Eli ei tule viestillä linkkejä).

      Siellä on myös ihan oma kohta "Huijaus- ja tietojenkalasteluviestien tunnistaminen".
      Kannattaa lukea.
      Mm. "Jotta voit pitää itsesi ja tietosi turvassa, huomioi, että huijarit saattavat yrittää kalastella tietoja Vinted-jäseniltä seuraavien kautta:

      viestit Vintedissä
      tekstiviestit
      sähköpostit
      puhelut." "Tärkeää
      Huijarit pyytävät yleensä yhteystietojasi, arkaluonteisia tietojasi tai kirjautumistietojasi. Tietojen kalasteluviestit voivat sisältää myös linkkejä haitallisille sivustoille tai niiden liitteenä voi olla saastuneita tiedostoja.
      Älä avaa epäilyttäviä linkkejä tai liitteitä, äläkä tee niissä pyydettyjä asioita. Ilmoita epäilyttävistä toimista meille."

      Joten aina kun käyttää mitä tahansa sivua, kannattaa lukea ohjeet, eikä klikkailla mitään outoja linkkejä, siitä on uutisissakin koko ajan. Poliisi varoittaa, pankit varoittaa... jne.

      Sitä paitsi näitä huijareita on Marketplacet, kirppisryhmät ja Torikin täynnä.
      Mm. https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/360019531220-Varo-Torin-nimissä-tehtyjä-huijauksia

      Mikään ei ole täysin luotettava nykypäivänä. Siksi ihmisen itse pitää lukea ohjeet niistä paikoista mitä käyttää, ja käyttää normaalia varovaisuutta ja maalaisjärkeä, ja lukea uutisia.
      Myös esim. Facebookista löytyy ryhmiä, joissa varoitetaan ja kerrotaan erilaisista huijauksista.

      Olen myynyt Ruotsiin ja Latviaan, ei mitään ongelmaa. Olen myös ostanut Latviasta, ei mitään ongelmaa.

      Sen lisäksi jos luulette, että Tori on suomalainen, olette väärässä. Tori on osa Schibsted-konsernia, joka mm. hallinnoi teidän käyttäjätilien tietoja. Toimii ainakin Ruotsi, Norja, Puola, Suomi, Tanska, Portugali, Espanja, Itävalta.

      Ja jos ostat kasvotusten, voit saada piraattituotteen, rikkinäisen tuotteen. Väärää rahaa tai väärennetyn kuvan tilisiirrosta.

      Joten, periaatteessa aina on riski tulla huijatuksi, jos oikein aletaan miettimään.
      Lukekaa aina ohjeet tarkkaan (kaikki kohdat), ja käyttäkää maalaisjärkeä.

      • Anonyymi

        Just näin!


    • Anonyymi

      Heti kun liityin n kk sitten tuli monta yv tä että muka jotakin halutaan ostaa. Tarkistin sivuiltani ettei missään lukenut MYYTY. Eli huijausyritys. Näitä välilläkin tulee.
      Vinted hoitaa kaupat, ei tarvitse kommunikoida ostajan kautta. 4 tuotetta myynyt. 1 Latvia, 2 suomi, 1 ruotsi.
      Hyvin toimii. Ihmettelen kuka maksaa postikulut.
      Pienenkin paketin mitta iso verrattuna postin XXS pak. En ole vielä nostanut rahoja, ovat saldona Vintedissä. En ole tilinr antanut. Puh nr nyt pyysi ja puhelimen suojaus hälytti kun tuli tekstiviestinä varmistusnr.

      • Anonyymi

        Joutuuko tulostamaan osoitetarran vai tulostaako kaupan kassa osoitetarran, kun antaa koitin niin kuin esim zadaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuko tulostamaan osoitetarran vai tulostaako kaupan kassa osoitetarran, kun antaa koitin niin kuin esim zadaassa.

        Siis KOODIN


    • Anonyymi

      Kuten moni jo sanonut, lukekaa ohjeet ennen käyttöä.
      Vinted ei lähetä linkkejä tai QR koodeja viestitse. Näitä lähettävät huijarit jotka haluavat viedä pankkikorttisi tiedot.
      Seuraa vain Vintedin omaa ilmoittelua ja myyty tuote tulee sinulla selkeästi näkyviin myytynä. Ostajan maksama raha on Vintedillä tallessa kunnes tuote perillä ja kuitattu kaupat ok ja sen jälkeen raha siirtyy sinun saldoosi, josta voit sen itse nostaa tilillesi.
      Vintedin asetuksiin annetut pankki/ tilitiedot eivät päädy huijareille, mutta itse linkkien kautta viestittelijöille annetut tiedot toki päätyvät kuten käy myös Torissa jos siellä tietojaan jollekin antaa.

    • Anonyymi

      No Helena ja Milla eivät ole kovin suomalaisen näköisiä. Helenan vaatteet taitavat olla suomalaisille liian isoja ja mauttomia.
      Jotain tolkkua mainostamiseen

    • Anonyymi

      Vinted tosi toimiva!
      Alle 2kk sovellus ollut minulla ja olen yli 50 tuotetta myynyt, siellä menee myös ne mitkä ei mene livekirpulla :)
      Halvalla tosin joutuu tuolla myymään, mutta kiva myös ostajan näkökulmasta.
      Tykkään myydä Vintedin kautta, sekä ostaa!

      Ihan 6/5 sovellus, onneksi tämmöinen löytyi!
      Ja nautin vielä hetken lähes 0€ postimaksuista, kohtahan nekin tulee tuonne :D

    • Anonyymi

      Eihän tota mainosta kuin mustat helkatin lihava syöttöporsas myy takkiaan varmaan haisee pahalle ei halu lähde pois. Hitto kun mustat mainostaa niin menee ostohalut en osta enkä pane

    • Anonyymi

      Laitoin tavaran myyntiin, heti tuli inboxiin joku "ostotarjous" screenshot kuva jostain missä scannaus koodi...nyt minun pitäisi scannata
      En tajua. Varmaan kusetusta

      • Anonyymi

        Minulla tuli myös ilmoitus, kun olin myynyt ensimmäisen tuotteen. Missään ei näy, varattu tai myyty. Sain ostajalta ss jossa qr koodi ja teksi, että tämä tili pitää vahvistaa koska ensimmäinen myyty tuote. Onko huijaus vai saako jostain vahvistettua?


    • Anonyymi

      Paljon olen tehnyt Vintedissä kauppaa, ostanut ja myynyt. Satoja euroja siellä tienannut Mitään ongelmia ei ole ollut.
      Myös useamman kerran siirtänyt saldoa tililleni ja sekin sujunut ongelmitta.
      Se on ihan oma moka jos lankeaa kusetuksiin.
      Järjen käyttö sallittua 🙂

    • Anonyymi

      Vinted on erinomainen osto- ja myyntialusta. Käytin sitä paljon asuessani Briteissä. SE on tosi suosittu siellä. Mikä vikaa liettualaisissa muka on? Oletko ikinä edes käynyt siellä tai ylipäätään tavannut yhtäkään liettualaista??

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe