Älä mene flättärien ansaan!

Anonyymi-ap

Viime aikoina monet ovat alkaneet uskoa litteään maahan. Itse okin flättärinä ns edelläkävijä, kun hurahdin flättärismiin jo vuonna 2018. Olin vankkumaton litteän maan kannattaja ja liimailin hisseihin, vessojen seiniin, bussipysäkeille ja jopa sporien kylkeen Flat Earth Society -tarroja. Kulutin paljon aikaa amerikkalaisilla flat earth sivustoilla ja olin iloinen, kun pete avas tietopisteen, joka todisteli suomen kielellä litteää maata. Tällä palstalla erityisesti nimimerkki Maatietoinen, vahvisti litteän maan käsitystä entisestään. Sittemmin Maatietoinen alkoi joutua kerta toisensa jälkeen suljetulle (liekö siellä nytkin, kun ei kirjoittele). Luulin valtakoneiston sensuroivan Maatietoisen juttuja. Viktor Ataman taas osoittautui trolliksi, jonka kirjoituksia en ota enää vakavasti. En kyllä Lättäpään, kuin Maatietoisenkaan. Heitä pidän nyt ”hulluina” hyväuskoisina höpöukkoina.

Miksi näin? Uskoni meni littumaahan. Ensinnäkin lättäteorioita on niin monta, kuin flättäreitäkin. Eivät he oo juuri mistään yksimielisiä. Yksi esim uskoo lasiseen taivaan kanteen, ku toisen mielestä se toimii työntövoimana jne. Hulluimmat lättyteoriat uskoo muihinkin planeettoihin, jotka myös olisivat lättyjä!
Niihin vain ei pääse, ku taivaan vahvuus estää. Miten sitten kukaan voisi tietää lättymarsista yms mitään, jos niitä ei voi nähdä. Niimpä. Aikani asioita tutkiessani tulin lopulta siihen tulokseen, ettei lättyteoria ehkä sittenkään ole totta. Entä jos juuri flat earth olisi sumutusta, jolla ihmiset pyritään tyhmistämään, eli ääliöittämään?
Palloteoria sai myös vahvistusta, kun kävin eka kertaa Tallinnassa pari viikkoa sitten. Miksi TV-mastosta ekana tuli esiin sen nuppi? Lättymaassa sen ois pitäny tulla pienestä suuremmaksi niin, että jo alustalkain olisi näkyny myös tv-maston juuri.

Lentokoneessa en oo ikinä käyny, mutta luulen, että sieltä voi jo nähdä maan pallomaisuuden. En usko kalansilmälinssi-ikkumoihin lentokoneessa. Aurinkojuttukin sai minun epäilemään lättyteoriaa. Jotenkin ajatus, että aurinko olis vain gravitaatiovaloa tuottava taivaan lamppu ja tähdet tuottais energiavaloa, alkoi tuntuu hullulle. Minä tyhmä ehdin sijoittaa amerikkalaiseen flath earth tutkimukseenkin yli kymmenen tuhatta dollaria. Minä ääliö. Menetin työpaikkani. Vaikka enää en usko littumaahan, olen rahaton ja työtön kaikkeni menettäny riepu. Jotta teille ei kävis, kuten mulle, niin älkää menkö flättärien ansaan. Se lienee kusetusta?

70

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep. Lättymaa-uskovaiset eivät kykene esittämään yhtään ainoaa pitävää ja tarkastelun kestävää teoriaa tai laskelmaa, jolla voidaan osoittaa selkeästi havaitut luonnonilmiöt, kuten vuoroveden vaihtelu, kuun vaiheet, tulivuorenpurkaukset, meteorit tai painovoima eikä sitä, kuinka paksu on littumaa ja mitä sen alla on.
      Puhumattakaan siitä, miten GPS-järjestelmä toimii. Moni flättärikin varmaan navigoi nykyään kännykän eikä paperisen kartan kanssa, eikö ???

      Kukaan ei myöskään pysty kertomaan, miten siellä taivaan kupolissa oleva piskuinen aurinko pystyy loistamaan vuosituhannesta toiseen ilman, että polttoaine loppuu. Samoin kysymys, että mitä ovat tähdet, tuottaa vastauksen "reikiä taivaankannessa", mutta kun kysytään että mitä siellä toisella puolella on ja että mistä sen flättäri tietää, niin vastauksena on useimmiten viittaus Raamattuun.

      Se voi olla hyvä etiikan käsikirja, mutta fysiikan ja tekniikan käsikirjaksi siitä ei ole.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ne länkyttää uskomatonta soopaa. Hävettää, että minutkin saatiin puhuttua ympäri. Toki flat earth hullutukseen on menny korkeasti koulutettujakin ja viisaina pidettyjä henkilöitä. Yleensä heillä on koulutus joltain muulta alalta, kuin tieteiden ja tähtitieteen puolelta. Esim teologi, historian maisteri tms voi langeta flättärismiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ne länkyttää uskomatonta soopaa. Hävettää, että minutkin saatiin puhuttua ympäri. Toki flat earth hullutukseen on menny korkeasti koulutettujakin ja viisaina pidettyjä henkilöitä. Yleensä heillä on koulutus joltain muulta alalta, kuin tieteiden ja tähtitieteen puolelta. Esim teologi, historian maisteri tms voi langeta flättärismiin.

        En tunne yhtäkään korkeasti koulutettua joka uskoisi litteään maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne yhtäkään korkeasti koulutettua joka uskoisi litteään maahan.

        Ei niitä Suomessa olekaan, paitsi Ano Turtiainen. Eikö hän ole korkeasti koulutettu? Jenkeissä korkeakoulututkinnon käyneitäkin on saattanu hurahtaa flättärismiin. Harvemmin kuitenkaan tieteen puolelta. Humanisteja, filosofeja yms. on saattanu mennä näihin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä Suomessa olekaan, paitsi Ano Turtiainen. Eikö hän ole korkeasti koulutettu? Jenkeissä korkeakoulututkinnon käyneitäkin on saattanu hurahtaa flättärismiin. Harvemmin kuitenkaan tieteen puolelta. Humanisteja, filosofeja yms. on saattanu mennä näihin mukaan.

        Ei todellakaan ole korkeasti koulutettu 😂 Ja kun hänen videoitaan katsoo huomaa että on erittäin pahoja henkisiä ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole korkeasti koulutettu 😂 Ja kun hänen videoitaan katsoo huomaa että on erittäin pahoja henkisiä ongelmia.

        Ano Turtianen on silti flättäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä Suomessa olekaan, paitsi Ano Turtiainen. Eikö hän ole korkeasti koulutettu? Jenkeissä korkeakoulututkinnon käyneitäkin on saattanu hurahtaa flättärismiin. Harvemmin kuitenkaan tieteen puolelta. Humanisteja, filosofeja yms. on saattanu mennä näihin mukaan.

        Turtiainen osoittaa todeksi sen vanhan lausahduksen, että "mikä on päästä pois, niin se on pohkeessa".
        Ei sen kummempaa mainittua koulutusta mutta voimanostossa maastavedon mestari.
        On tainnut vaan "lisäravinteet" vaikuttaa tapaan ajatella...


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­N­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Olet siis kääntänyt takkisi ja 2 x.
      Mikä on seuraava uskosi? Että Maa on päärynän muotoinen tai ellipsi? Nilläkin on vankka uskontokunta takanaan.

      • Anonyymi

        En ole takkeja käännellyt, mutta hömpötyksiin olen hurahtanut ja sen myönnän. Olen elämäni aikana muutamiin pyramidihuijauksiin sortunut ja niihin menetin rahaa ja paljon. Sitten tuli Move Networks, Amway yms ja niihinkin paloi rahaa. Minut saatiin höpläytettyä utele-teoriaankin, jota myös rahoitin. Viimeisin hurahdus oli tämä flath earth ja energiahoitohömpötykset. Flat earth hömpötyksessä pysyin uskomattoman kauan. Nyt vannon, etten lankea enää mihinkään hullutukseen. Parempaankin sitä rahaa saisi kulumaan. Rahareikiä nimittäin on ja monta. Olen töpeksinnälläni aiheuttanut itelle köyhyyden.


    • Anonyymi

      No käy vaikka Norjassa, näkee heti siellä ylemmillä tasangoilla miten maisemat kaartuu joka ilmansuuntaa, ihan omin silmin, ei ole mikään pullokalansilmä -efekti.

      Lättymaana maisemat olisi ihan erin näköiset norjan vuoristosta katsottuna.

      Tuon voisi hyvin todistaa vaikka jollakin Unity- tai Unreal 3D -enginellä, mitä näitä nyt on nykyään.

      • Anonyymi

        Ei siellä Norjassakaan näe maisemien kaartumista, on tuo maapallo niiiiiin suuri.
        Myöskään lentokoneesta ei voi nähdä maapallon kaartumista, on tuo maapallo todellakin niiiin suuri.
        Mitäs te järjettömät littu-uskovaiset tähän sanotte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä Norjassakaan näe maisemien kaartumista, on tuo maapallo niiiiiin suuri.
        Myöskään lentokoneesta ei voi nähdä maapallon kaartumista, on tuo maapallo todellakin niiiin suuri.
        Mitäs te järjettömät littu-uskovaiset tähän sanotte?

        Onhan se hulluuden huippu luulla, että tämä meidän rakas maapallomme olisi litteä kuin pannukakku. Kuinka voikaan olla ihmiset niin ylen tyhmiä, että ymmärrys ei kerro, että johan siellä laitimmaiset maat olisivat todella vaarassa, Sieltähän putoilisi ihmiset avaruuteen ihan yhtenään.

        Onko kukaan nähnyt sellaista avaruuden kuvaa, jossa keikkuisi pannukakku maa??? En minä ainakaan ole moista nähnyt.


    • Anonyymi

      Itse olen useasti kirjoittanut tänne vedenpitävät todisteet maapallosta ja yhtäkään todistetta ei ole kumottu.

      • Anonyymi

        Aloittaja on valehtelija< sekä p+skanpuhuja.


    • Anonyymi

      Pangea -manner on todiste Lättymaasta sillä ei Pallomaassa olisi tuollainen yksi ja yhtenäinen manner kyennyt ikinä muodostumaan. Ajatelkaa sitä sillä silloin olisi Pallomaa alkanut kieppuroimaan sekä aikaansaannut sellaiset vuorovesivoimat jotta Luna olisi ampaisssut Marsin kiertoradalle ja Pallomaa kohti Aurinkoa.

      • Anonyymi

        Et taida olla mitenkään älykäs..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla mitenkään älykäs..

        Tyhmä on se joka ei sarkasmia ymmärrä ja se olet sinä.., Persekärpänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä on se joka ei sarkasmia ymmärrä ja se olet sinä.., Persekärpänen.

        JOKAINNEN loka kirjoittaa noiita typeriä, idioottimaisia "kärpäsjuttuja" on täysinn typerä ja vajaaälyinen horisko.
        Sitäkö SINÄ haluat olla?


      • Anonyymi

        Maa ei ole lätty. Voin sanoa sen itsekin, vaikka oon ollu lättymaasekoilussa mukana. Onneksi tulin järkiin ja rahan syytäminen huuhaatieteisiin sai loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä on se joka ei sarkasmia ymmärrä ja se olet sinä.., Persekärpänen.

        On vaikea erottaa teidän flättärien typreryyttä sarkasmista, senhän Viktor jo tiesitkin.
        Muistatko että olet useasti jäänyt kiinni että komppaat itseäsi 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä on se joka ei sarkasmia ymmärrä ja se olet sinä.., Persekärpänen.

        Miten voit olla noin tyhmä että et ymmärrä että haukut puolen tusinaa ihmistä tuolla nimellä, oletko jäänyt lapsen tasolle?


      • Anonyymi

        Tänä aamuna tuli YLE jostakin tiedejuttu jossa Pangea tuhoutui kun Lättymaan sisältä kohti Lättymaan pintaa suuntautui laavaa sekä kaasuja. Tietäähän nyt tuon mitä siitä seurasi. Lättymaa joka oli siihen asti ollut yläpuoleltansa Pangean -manner ja alapuoleltansa meri pullistui palloksi ja siihen loppui elämän runsauden kirjo ku Lättymaasta tuli Pallomaa.

        Pallomaa tuhosi älykkään elämän ilmaantumisen planeetallemme kun helkkarinmoiset kaasukuplat pullistivat Lättymaan Pallomaaksi sekä aikaansaaden samalla kasvihuoneilmiön. Perhana tuota Pallomaata kun ei siitä ole muuhun kuin haittaa sekä harmia tuottamaan meille älykkäille lättyteoreetikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla mitenkään älykäs..

        Alokasajan palikkatestissä sain sellaisen tuloksen jonka mukaan kuuluun siihen sadantuhannen joukossa olevaan yhteen ainoan ainokaiseen älykkäiden osuuteen. Aina minä tuollaisen pöljän peittoan älykkyysjutuissa sillä en ole niin tyhmä kuin mitä on Halla-aho. Eihän Halla-aho tajua edes mitä tarkoittaa ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos.


    • Anonyymi

      Tuo sinun novellisi on täysin epäuskottava.
      Sanoit olevasi ollut flättäri, ja sijoittanut tuohon uskontoosi kymmeniä tuhansia DOLLAREITA!
      Tosin tuo kielenkäyttösi on suomslsisjuntin juttua, ei minkään kansainvälisen dollarimiljonäärin kielenkäyttöä.

      Olet joku kansainvälinen sijoittaja, mutta "lentokoneessa en OO ikinä käynyt; taas tuo valehtelu.

      Siinä olet täysin oikeassa, että littumaa on täysin valehtelua, eihän siihen voi kukaan täysijärkinen uskoa.

      • Anonyymi

        Olenko sanonut olevani miljonääri. Tietääkseni en. Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä, josta jättäydyin pois hurahtaessani lättämaahullutukseen. Jos olen laittanut 15 000 dollaria lättyhuuhaaseen, se on tietääkseni aika kaukana miljoonasta. Paljon se silti on. 15 000 dollarilla sais jo kelpo auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko sanonut olevani miljonääri. Tietääkseni en. Olen ollut hyväpalkkaisessa työssä, josta jättäydyin pois hurahtaessani lättämaahullutukseen. Jos olen laittanut 15 000 dollaria lättyhuuhaaseen, se on tietääkseni aika kaukana miljoonasta. Paljon se silti on. 15 000 dollarilla sais jo kelpo auton.

        Toinen huomio in, että en laittanut kyseistä summaa kerralla. Hurahdin flättärismiin 2018, jolloin sijoitin varovaisesti tohon juttuun. Vuosi vuodelta laitoin höylimmin, koska uskoin läpimurron olevan lähellä. Kuulin myöhemmin, että jenkkilä on täynnä tällaisia erinäisiä vedätyksiä, missä hyväuskoisilta hölmöiltä lypsetään rahat. Tunnustan, olin hölmö.


      • Anonyymi

        Huom. Ootko tietoinen netin olemassaolosta ja siitä, että maksuliikennettä voi olla verkossakin. Vai luulitko, että kiinalaisesta verkkokaupasta ostavan täytyy käydä lentokoneella pulittamassa kiinalaista käteistä verkkokauppakassan tädille? Osoitit olevasi hölmö, jos luulet, että sijoittajien on käytävä kyseisissä maissa. Verkkopankeissa voit valita valuutan, millä maksat. Velotus lähtee sen hetkisen kurssin mukaan. Tililtäsi siis lähtee euroja, vaikka maksaisit jeneissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Ootko tietoinen netin olemassaolosta ja siitä, että maksuliikennettä voi olla verkossakin. Vai luulitko, että kiinalaisesta verkkokaupasta ostavan täytyy käydä lentokoneella pulittamassa kiinalaista käteistä verkkokauppakassan tädille? Osoitit olevasi hölmö, jos luulet, että sijoittajien on käytävä kyseisissä maissa. Verkkopankeissa voit valita valuutan, millä maksat. Velotus lähtee sen hetkisen kurssin mukaan. Tililtäsi siis lähtee euroja, vaikka maksaisit jeneissä.

        Tämä aloittaja, ent. flättäri osoittaa noilla kaikilla kirjoituksillaan olevansa ?#"""?+& :n
        pässinpää ja suuri valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aloittaja, ent. flättäri osoittaa noilla kaikilla kirjoituksillaan olevansa ?#"""? & :n
        pässinpää ja suuri valehtelija.

        Perustele, että miksi ??? Kun on luopunut flättäriydestä, vai ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele, että miksi ??? Kun on luopunut flättäriydestä, vai ???

        Koen tulleeni järkiin, että jätin flättärijutut taakseni. Se, että olin flättärihullutuksessa mukana, uskoin siihen oikeasti. Nyt uskallan tunnustaa, että olin ääliö. Sen tunnustaminen ei ole valehtelua. Olinhan oikeesti ääliö. Vai voitko väittää muuta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koen tulleeni järkiin, että jätin flättärijutut taakseni. Se, että olin flättärihullutuksessa mukana, uskoin siihen oikeasti. Nyt uskallan tunnustaa, että olin ääliö. Sen tunnustaminen ei ole valehtelua. Olinhan oikeesti ääliö. Vai voitko väittää muuta?

        Ajauduit harhaan. Tunnusta se. Ei ole järkiin tulemista, jos hylkää maatietoisen ajattelun.


      • Olet typerä, jos luulet n 15 000 dollaria miljoonaksi. Itse ymmärrän, että kuka tahansa voi tällaisen summan vuosien aikana sijoittaa. Itsekään en ole miljonääri, vaikka olen sijoittanut tätäkin suuremman summan ja vieläpä lyhyemmässä ajassa litteänmaan tutkimukseen. En odota läpimurtoja, vaan minulle on tärkeää, että rahani menevät oikeaan kohteeseen. Eli oman maailmankuvan mukaiseen työhön. Lisäksi maksan palkastani kymmenyksiä kotiseurakunnalleni. Enkä ole mikään miljonääri, vaan aika vaatimattomasti elävä kristitty ihminen.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Olet typerä, jos luulet n 15 000 dollaria miljoonaksi. Itse ymmärrän, että kuka tahansa voi tällaisen summan vuosien aikana sijoittaa. Itsekään en ole miljonääri, vaikka olen sijoittanut tätäkin suuremman summan ja vieläpä lyhyemmässä ajassa litteänmaan tutkimukseen. En odota läpimurtoja, vaan minulle on tärkeää, että rahani menevät oikeaan kohteeseen. Eli oman maailmankuvan mukaiseen työhön. Lisäksi maksan palkastani kymmenyksiä kotiseurakunnalleni. Enkä ole mikään miljonääri, vaan aika vaatimattomasti elävä kristitty ihminen.

        Eli maatietoista on huijattu. Monestiko teille pitää antaa vedenpitävät todisteet maapallosta?


    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kali

      Kali (devanagari: काली, IAST: Kālī) on hindulaisuudessa esiintyvä jumalatar, jota hindut pitävät äitijumalatar Devin raivoisana ilmenemismuotona. Sana ”kali” ons sanskriittia ja merkitsee 'mustaa' taikka 'aikaa'. Hän on sekä tuhon että luomisen jumalatar.

      Kali kuvataan mustaksi ja vihaiseksi tanssivaksi naiseksi. Hänen kaulastaan roikkuu pääkalloja ja vyöstään katkaistuja käsivarsia, jotka symboloivat ihmisten sanoja ja tekoja (karma). Kalin suusta roikkuu pitkä kieli, ja molemmista suupielistä valuu verinoroja. Hänellä on neljästä kymmeneen kättä, riippuen siitä mitä ominaisuuksia halutaan painotettavan. Vasemmissa käsissä on verinen miekka ja katkaistu pää jotka symboloivat egon ja syntien tuhoa ja sielun vapautumista. Oikeanpuolisilla käsillään Kali toivottaa siunausta ja kehottaa olemaan pelkäämättä. Usein Kali kuvataan seisomassa Shivan päällä. Joidenkin lähteiden mukaan Shiva oli hänen aviomiehensä. Joidenkin taas Kalin kerrotaan oleva Shivan, miehen feminiinen puoli. Toisten lähteiden mukaan taas Shivan vaimo oli Parvati, jonka inkarnaatio Kali on. Näissä lähteissä Kalin kerrotaan olleen naimaton.

      Devin suurteoista kertovan Devi-mahatmyan mukaan Kali surmasi demoni Raktabijan johtaman demoniarmeijan. Tuhottuaan armeijan Kali ja Raktabija taistelivat, mutta jokainen Raktabijan veripisara muuttui tuhanneksi jättiläiseksi. Kalin piti juoda demonin veri, jotta voisi kukistaa hänet. Joidenkin myyttien mukaan surmattuaan Raktabijan Kali alkoi tanssia villisti. Shiva tuli rauhoittamaan Kalia heittäytymällä tämän jalkoihin esittäen kuollutta. Kalin tanssi tyyntyi vasta kun hän uskoi vahingossa surmanneensa miehensä.

      Kalia ja Parvatin toista inkarnaatiota Durgaa pidetään merkityksellisinä jumalattarina, joita palvotaan erityisesti Itä-Intiassa. Heidän kunniakseen juhlitaan Durga Puja -juhlaa.

      • Miten Kali liittyy litteään maahan. Hinduissa on sekä flättäreitä, että pallomaahan uskovia. Lopuilla ei ole asiaan mitään kantaa, eikä heitä tieteet siinä määrin edes kiinnosta.


    • Anonyymi

      Aiemmin täällä palstalla kirjoitteli joku kuinka hänen kaunis kihlattunsa oli jättänyt hänet littumaa uskovaisuuden vuoksi.

      Miettikää lättäpäät vaikka maa olisi litteä, kannattaako elää loppuelämä yksin litteämaateoriaan uskovana muiden silmissä hulluna?

      Ja tosiaan, vaikka maa olisi litteä, niin luultavasti helpommalla pääsette elämässä kun antaudutte vaan palloteorian vietäväksi.

      • Anonyymi

        HUOH taas kerran: pallomaa ei ole mikään teoria vaan ihan oikea fakta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOH taas kerran: pallomaa ei ole mikään teoria vaan ihan oikea fakta

        Palloteoria on teoria siinä, missä littamaateoriakin. Ero näillä teorioilla on kuitenkin se, että palloteoria on uskottavampi.


      • Joillekin käy näin, että seurustelu, parisuhde tai kumppanuus raukeaa siihen, kun toinen osapuoli uskaltaa kertoa tulleensa maatietoiseksi, eli flättäriksi. Jostain syystä tämä on monille liikaa. Jos puoliso tai kumppani tällaisen vuoksi lähtee, niin se saakin lähteä. Aina voi rukoilla itelle rinnalleen sellaista, joka hyväksyy puolisoltaan/kumppaniltaan maatietoisen ajattelun, tai on jopa itsekin maatietoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        HUOH taas kerran: pallomaa ei ole mikään teoria vaan ihan oikea fakta

        Sekä litteänmaan teoria, kuin palloteoria ovat teorioita. Kaikki teoriat eivät kuitenkaan ole yhtä totuuden kanssa. Näistä teorioista litteänmaan teoria on totuuden mukainen, eli faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palloteoria on teoria siinä, missä littamaateoriakin. Ero näillä teorioilla on kuitenkin se, että palloteoria on uskottavampi.

        Miten todistettu fakta voi olla muka teoria? Litteä maa ei ole edes teoria, mistä teitä vähämielisiä tulee?


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Sekä litteänmaan teoria, kuin palloteoria ovat teorioita. Kaikki teoriat eivät kuitenkaan ole yhtä totuuden kanssa. Näistä teorioista litteänmaan teoria on totuuden mukainen, eli faktaa.

        Maapallo on todistetusti totta, etkö ymmärrä todisteita?
        Tosin etkö sinä ollut se joka on vähän väliä osastolla?


    • Anonyymi

      Turtiaisen Ano sai minut järkiin ja aloin uskomaan litteään maanpiiriin. En ymmärrä, miten joskus uskoinkin pallomaahan. Ehkä se johtui pitkäjaksoisesta aivopesusta. Nyt olen ylpeästi flättäri, enkä häpeile sitä 😊

      • Ano tekee tässä tärkeää työtä. Kumpa hän pääsisi kiroilusta ja venäjämielisyydestä. Monessa asiassa Ano on täysin oikeassa. Hänen heikkous on ruma kieli, inhottava uhoaminen, nimittely ja venäjän toimien vähättelyn. Paljon Ano puhuu asiaakin ja siinä hän on todella oikeassa, ettei maa ole pallo! Rukoilen Anolle, että hän saisi vapautua synneistään kokonaan. Eli jättäisi kiroilun ja rumalta kuulostavat puheet.


    • Anonyymi

      Jos maa on pallo, ja esineet jäävät tietyn matkan päässä maan kaarevuuden takia horisontin taakse, niin miksi nykyaikaiset laserit ja hyvät kameroiden teleodjektiivit kumoavat tämän kaarevuuden? Lasersäde kulkee suoraan ja se näkyy kokeissa veden yli samalla korkeudella lähtö- ja tulopäässä. Teorian mukaan sitä ei kuitenkaan pitäisi näkyä ollenkaan! Hyvällä teleobjektiivilla on kuvattu saarelta rannikon taloja yli 220 km päästä.
      Tuo lasikatto mielenkiintoinen. 60-luvulla suoritettiin atomipommeilla kokeita ja ohjukset lähetettiin avaruuteen. Kakki räjähtivät noin 122 km korkeudessa, kun ne törmäsivät "johonkin". Yksikään ei päässyt avaruuteen. USA:n kokeen nimi oli project Fish Bowl. Neuvostoliitolla ja Kiinalla oli myös omat kokeensa ja tulokset olivat samat. Tuo törmäyskorkeus on suurin päiväntasaajalla ja lähellä molempia napoja, noin 60 asteen kohdilla, katto tulee vastaan 80 kilometrissa.
      Lentokoneiden matkustamoissa on kupera "lasi" ulkopuolella, joten se vääristää horisonttia. Vain ohjaamoissa on suorat lasipinnat.
      Linkissä on video törmäyksestä : https://www.youtube.com/watch?v=wdjxzh1O_X8

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aurinkokunnassamme on neljä kaasuplaaneettaa jotka ovat palloja. Kiviplaneettoja on myös neljä ja näistä kiviplaneetoista Mars on pallo Maa on lätty sekä Venus ja Merkurius palloja. Venus ja Merkurius ovat lukkiutuneita Auringon suhteen kuten palloplaneettojen kuuluukin. Maa on lätty eikä siksi ole lukkiutunut vaan tieteellinen arvuutus on miksi Mars ei ole lukkiutunut vaikka on pallo. Palloplaneettojen pitää joko lukkiutua keskustähteensä taikka olla sitten kaasupalloja sillä kiviplaneetat eivät voi olla pallon muotoisia muuten kuin lukkiutumalla keskustähteensä.

      • Anonyymi

        Mihin tämä "tieto" perustuu ???


      • Sinä ja sinun kaasupallosi. Kuka niitä pääsee käsin kokeilee, mikä on kaasua ja mikä jotain muuta? Planeettoja ei ole. Taivaan kappaleita kylläkin, mutta ne on asetettu niin korkealle, ettei niihin kukaan yllä. Ja vaikka yltäisi, niin työntövoimat, eli taivaanvahvuus estäisi sen.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Sinä ja sinun kaasupallosi. Kuka niitä pääsee käsin kokeilee, mikä on kaasua ja mikä jotain muuta? Planeettoja ei ole. Taivaan kappaleita kylläkin, mutta ne on asetettu niin korkealle, ettei niihin kukaan yllä. Ja vaikka yltäisi, niin työntövoimat, eli taivaanvahvuus estäisi sen.

        Mikä ero on planeetalla ja taivaankappaleella ??? Mikä Aurinko on ???


    • Tosi surullista, jos olet luopunut maatietoisesta ajattelusta. Miksi päädyit näin surulliseen tulokseen. Maahan ei voi olla pallo. Maatietoinen aistii sen itsekin joka solulla. Se, miksi käyn välillä suljetulla, johtunee pitkälti siitä, että julistan varsin näkyvästi maatietoista tietoutta. On kivaa kuulla, että tätä samaa maatietoista ajattelua monet uskaltaa tehdä vielä näkyvämmin omilla kasvoillaan. He ovat sissejä. He ovat rohkeita. Tässä minun täytyy nostaa hattua Ano Turtiaisellekin, vaikken jaa hänen kanssaan kaikkia poliittisia näkemyksiä. Ano puhuu paljon asiaakin ja siksi kunnioitan häntä. Toivoisin vain, että hän kristittynä lopettaisi ruman kielen käytön. Anohan kiroilee kuin lappalainen. Toisekseen hän syleilee liikaa Venäjää. Jospa hän saisi puhdistautua näistä ja alkaisi elää vielä kirkkaammin Kristuksen mielen mukaista elämää. Siunausta Ano Turtiaiselle!

      • Anonyymi

        Tuossa kolmannella rivillähän se flättärien ideologian lähde tulee selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kolmannella rivillähän se flättärien ideologian lähde tulee selväksi.

        Meinaatko, että suljetulla osastolla olisi parhaat maatietoiset tiedot? Vähän vaikuttaa siltä, että vihjailet siihen suuntaan. On totta, että suljetuilla on paljon niitä, joiden mielipiteet eivät valtaa pitääviä kauheana miellytä. Silti tietolähteet eivät pulppua siellä suljettujen seinien takana ja sen uskallan väittää. Suljetulla osastolla sinulla ei ole pääsyä ulkomaailmaan. Tiedän itsekin sen, kun erään kerran joutuin suljetulle osastolle, vaikka tuolloin olikin vielä pallo teoriaan uskova. Se, miks suljetulle jouduin, johtui ihan muista syistä ja sen uskallan sullekin väittää. Enkä törmännyt suljetulla osastolla mihinkään maatietoiseen ajatteluun. Sen sijaan eräs väitti olevan lamppukala, joka on nostettu kuivalle maalle kärsimään. Toinen väitti olevan entinen KGB-agentti ja kolmas taas väitti itse olevansa salaisten agenttien vainoama. Itellä mieli heilui muuten vain epätodellisuuksissa ja niiden välisissä uskomattomissa sfääreissä, joita minun mieleni ei voinut ymmärtää. Mieleni särkyi, kun näin jotain yliluonnollista. Ihan varmasti sinunkin mielesi hajoaisi sirpaleiksi, jos näkisit atmosfäärien takaa nousevan kaksipäisen kalakotkan. Eihän siinä ole mitään järkeä, ymmärrät varmaan itsekin. Yliluonnolliset asiat ylittää käsityskyvymme.
        Minusta tuli flättäri vasta paljon sen jälkeen, kun vapauduin suljetulta. Ja tietolähteenä toimi avoin pääsy internetiin ja erityisesti sipuliverkkoon, jossa syvimmätkin salaisuudet saavat pulputa ihmisten silmien eteen. Maatietoinen ajattelu pulppuaa syvistä vesistä ja sitä monet ihmiset saa ammentaa totuuden lähteistä. Ja ne totuuden lähteet eivät pulppua suljetuilla osastoilla, koska niissä on esto joka suuntaan laitettu. Tiedän sen omasta sydämestäni, koska olen ollut suljetulla kauan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että suljetulla osastolla olisi parhaat maatietoiset tiedot? Vähän vaikuttaa siltä, että vihjailet siihen suuntaan. On totta, että suljetuilla on paljon niitä, joiden mielipiteet eivät valtaa pitääviä kauheana miellytä. Silti tietolähteet eivät pulppua siellä suljettujen seinien takana ja sen uskallan väittää. Suljetulla osastolla sinulla ei ole pääsyä ulkomaailmaan. Tiedän itsekin sen, kun erään kerran joutuin suljetulle osastolle, vaikka tuolloin olikin vielä pallo teoriaan uskova. Se, miks suljetulle jouduin, johtui ihan muista syistä ja sen uskallan sullekin väittää. Enkä törmännyt suljetulla osastolla mihinkään maatietoiseen ajatteluun. Sen sijaan eräs väitti olevan lamppukala, joka on nostettu kuivalle maalle kärsimään. Toinen väitti olevan entinen KGB-agentti ja kolmas taas väitti itse olevansa salaisten agenttien vainoama. Itellä mieli heilui muuten vain epätodellisuuksissa ja niiden välisissä uskomattomissa sfääreissä, joita minun mieleni ei voinut ymmärtää. Mieleni särkyi, kun näin jotain yliluonnollista. Ihan varmasti sinunkin mielesi hajoaisi sirpaleiksi, jos näkisit atmosfäärien takaa nousevan kaksipäisen kalakotkan. Eihän siinä ole mitään järkeä, ymmärrät varmaan itsekin. Yliluonnolliset asiat ylittää käsityskyvymme.
        Minusta tuli flättäri vasta paljon sen jälkeen, kun vapauduin suljetulta. Ja tietolähteenä toimi avoin pääsy internetiin ja erityisesti sipuliverkkoon, jossa syvimmätkin salaisuudet saavat pulputa ihmisten silmien eteen. Maatietoinen ajattelu pulppuaa syvistä vesistä ja sitä monet ihmiset saa ammentaa totuuden lähteistä. Ja ne totuuden lähteet eivät pulppua suljetuilla osastoilla, koska niissä on esto joka suuntaan laitettu. Tiedän sen omasta sydämestäni, koska olen ollut suljetulla kauan sitten.

        Uskon litteään maahan.
        Nimeni on Adolf Vissarionovitš Napoleon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon litteään maahan.
        Nimeni on Adolf Vissarionovitš Napoleon

        Olet epäilemättäsi ihan joku muu, kuin kuvailemasi henkilö.
        Siinä muuten olen täysin samaa mieltä itseni kanssa, että yliluonnollisten asioiden osuminen omalle kohdalleni horjuttaa ihan varmasti kenen tahansa mieltä. Siinä vahvempikin voi joutua valtaan, jota monet kutsuu psykoosiksikin. Esimerkiksi jos kohtaisit oikeasti atmosfäärien takaa nousevan kaksipäisen kalakotkan, menisit ihan varmasti tolaltasi. Sen uskallan väittää nimimerkillä kokemusta on. Se, että näet kalan ja kotkan sekoituksen, on varmasti vavisuttava kokemus. Eihän kala ja kotka voi risteytyä keskenään, kuten tiedät sen varmasti itsekin. Sitten sun eteen tulee sellainen ja vieläpä atmosfäärin takaa. Järkihän siinä keikkaa. Ja kyllä. Litteä maanpiirikin käsittää atmosfäärit ynnä muut, vaikka me näemmekin ne hiukan eri valossa, kuin keskiverto palloteoreetikko.

        Ja jos näet jotain muuta oman järkesi ylittävää, ihan varmasti joudut ns. psykoosin valtaan. Uskallan vahvasti väittää niin. Sen verran vavisuttavia kokemuksia nämä yliluonnolliset asiat ovat. Ja mikä pahinta, ne ovat myös totta. Jos koet tällaisen yli hilseen menevän kokemuksen, moni ei sinuun usko. Ja siksi sinut saatetaan laittaa suljetulle. Mutta se on ihan turhaa. Suljettu osasto ei näitä ihmeitä kokeneiden kokemuksia muuta mihinkään. Sinun vapauttasi vain rajoitetaan sen ajan. Senkin uskallan sinulle väittää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet epäilemättäsi ihan joku muu, kuin kuvailemasi henkilö.
        Siinä muuten olen täysin samaa mieltä itseni kanssa, että yliluonnollisten asioiden osuminen omalle kohdalleni horjuttaa ihan varmasti kenen tahansa mieltä. Siinä vahvempikin voi joutua valtaan, jota monet kutsuu psykoosiksikin. Esimerkiksi jos kohtaisit oikeasti atmosfäärien takaa nousevan kaksipäisen kalakotkan, menisit ihan varmasti tolaltasi. Sen uskallan väittää nimimerkillä kokemusta on. Se, että näet kalan ja kotkan sekoituksen, on varmasti vavisuttava kokemus. Eihän kala ja kotka voi risteytyä keskenään, kuten tiedät sen varmasti itsekin. Sitten sun eteen tulee sellainen ja vieläpä atmosfäärin takaa. Järkihän siinä keikkaa. Ja kyllä. Litteä maanpiirikin käsittää atmosfäärit ynnä muut, vaikka me näemmekin ne hiukan eri valossa, kuin keskiverto palloteoreetikko.

        Ja jos näet jotain muuta oman järkesi ylittävää, ihan varmasti joudut ns. psykoosin valtaan. Uskallan vahvasti väittää niin. Sen verran vavisuttavia kokemuksia nämä yliluonnolliset asiat ovat. Ja mikä pahinta, ne ovat myös totta. Jos koet tällaisen yli hilseen menevän kokemuksen, moni ei sinuun usko. Ja siksi sinut saatetaan laittaa suljetulle. Mutta se on ihan turhaa. Suljettu osasto ei näitä ihmeitä kokeneiden kokemuksia muuta mihinkään. Sinun vapauttasi vain rajoitetaan sen ajan. Senkin uskallan sinulle väittää!

        Iteki epäilen häntä toiseksi. Sellainen intuitio, ettei hän ole henkilö, joksi hän itseään väittää. Vahva tunne on jopa siitä, että hän kenties trollaa. Toisaalta täällä palstalla ei aina selviä ainakaan heti, kuka trollaa ja kuka kirjoittaa juuri sitä, miten uskoo ja ajattelee. Olen ryhtynyt esimerkiksi epäilemään Viktor Atamania trolliksi. Hän kirjoittaa paljon ja useat hänen kirjoituksista sotii jopa keskenään. Tuntuu, kuin Viktor Ataman olisi joku luikerteleva käärme, jolla ei ole oikeita mielipiteitä lainkaan. Hän luimuaa ja kaartelee, aivan kuin käärme siellä paratiisissa. Hänen kirjoituksensa vilisee outouksia. Hän pitkään onnistui minullekin uskottelemaan olevansa aito flättäri. Sittemmin hän on monissa kirjoituksissa tuominnut litteän maan valheeksi. Ota selvää, mitä tämä kaveri oikeasti ajattelee. Ehkä hän ei kirjoittele sitä, mihin uskoo, vaan on ns. vakiotrolli tällä palstalla.


    • Anonyymi

      Kerroppa yksikin hyvä selitys, miksi maan pitäis olla pallon?
      Eipä pallo teoria ole hirvesti mua vakuuttanu. Kun löysin pallo teorian heikot kohdat ,niin en enään jaksanu uskoa siihen. Jos maa olisi pallo kuin maa pallo teoria väittää ,niin thaimaaseenkin pitäs olla hetken lento. Ja missä maapallo olisi kiinni jos se pallo olisi? Miksi se osa liitää oikeaa rataa siellä tyhjyydesä?

      • Anonyymi

        Trollausta vai aitoa tyhmyyttä?


      • Anonyymi

        Maa on pallo siksi kun se kieppuroi akselinsa ympäri jolloinka Lättymaan materia erkaantuu pinnastansa koriolisvoimien aiheuttaman voiman seurauksena Lättymaan keskipisteestä ulospäin ja tällöin Lättymaa saa Pallomaan muodon.

        Kykenevätkö jotkut palloteoreetikot selittämään tätä tämän pätevämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollausta vai aitoa tyhmyyttä?

        Sinun edustamasi näkemysmalli on silkkaa tyhmyyttä jos uskot pallomaahan massojen tapaan. Tiedän, maapallouskovaisuus ei ole trollausta, vaan massaharhassa olemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maa on pallo siksi kun se kieppuroi akselinsa ympäri jolloinka Lättymaan materia erkaantuu pinnastansa koriolisvoimien aiheuttaman voiman seurauksena Lättymaan keskipisteestä ulospäin ja tällöin Lättymaa saa Pallomaan muodon.

        Kykenevätkö jotkut palloteoreetikot selittämään tätä tämän pätevämmin.

        Oot trolli, joka oikiasti uskoo pallo maahan. Tunnistan : et ole aito flättäri elikkä maa tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun edustamasi näkemysmalli on silkkaa tyhmyyttä jos uskot pallomaahan massojen tapaan. Tiedän, maapallouskovaisuus ei ole trollausta, vaan massaharhassa olemista.

        Tiedän maapallon olevan totta koska ymmärrän tieteellisiä todisteita ja ne ovat vedenpitävät, kaiken lisäksi meillä on kuvia maapallosta.
        Sinun koko viestisi on tyhmyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän maapallon olevan totta koska ymmärrän tieteellisiä todisteita ja ne ovat vedenpitävät, kaiken lisäksi meillä on kuvia maapallosta.
        Sinun koko viestisi on tyhmyyttä.

        Vielä ehkä uskot valtatieteen valheisiin, mutta toivon, että sinultakin tulisi putoamaan vielä suomut silmiltä ja alkaisit näkemään asiat oikealla tavalla. Maa on litteä, kuten tiedän.


    • Anonyymi

      Tiedoksi että maa on lätty ja palloliittoa johtaa Soros. Tätä vastaan taistelevat Trump ja Putin.

    • Anonyymi

      Itse etsimällä maan kaarevuutta, tutkimalla taivaan kappaleita voi jokainen todistaa itsellensä maan olevan taso, vaikka ääretön taso ja taivas yllä. Valitettavasti suuri osa ihmisistä edelleen ajattelee elävänsä pyörivän pallon päällä. Ajan kuluessa tämä kyllä ymmärretään yleisesti, mutta vielä ei ole se aika.

      • Juuri näin. Moni on löytävinään kaarevuutta jota valtatiede vahvistaa. Valitettavasti valtatiede on pseudotiedettä, vaikka siellä on ihan oikeitakin asioita. Ainut, mitä valtatiede kuitenkin opettaa väärin, on nimenomaan universumin olemus. Valtatiedehän tuputtaa kaiken aikaa meille näkemystä, että asuisimme maapallolla, joka sijaitsee yhdessä aurinkokunnassa ja tämä aurinkokunta muka sitten galaksissa, joka muodostuu lukuisista aurinkokunnista erilaisine palloineen ja tähtineen. Tämän lisäksi galaksejakin olisi loputon määrä. Ne muodostaisi kuulemma vielä isompia kokonaisuuksia, joita vasta tutkitaan. Hulluinta valtatieteessä on se, että nyt ne löytää kaarevuuksia avaruuden muodossakin. Avaruus olisi ikään kuin kiemurteleva käärme ja siellä olisi sitten oikoreittejä, eli madonreikiä toisiin ulottuvuuksiin.

        Parhain väite on se, että avaruuksiakin olisi useampia ja ne olisi jollain tapaa yhdistyneet toisiinsa erilaisin säikein ja ikkunoin. Eli avaruudessa olisi erilaisia ikkunoita, kuten mustia aukkoja, oikoreittejä yms joko luikertelevan avaruuden oikomiseen, tai jopa ihan toisiin ulottuvuuksiin. Ihanhan tässä menee sekaisin, jos alkaa tollasia edes miettii. Ja se on ehkä valtatieteen tehtäväkin. Sekoittaa meidän päät ja eritoten saadakseen meidät epäilemään pyhiä kirjoituksia, joissa meille todistetaan maakeskeistä mallia. Raamatullinen näkemys on litteän maan malli. Toisaalta ei kauheasti väliä, vaikka joku uskoisikin pallomaahan, kunhan hän ymmärtää, että kaikki pyörii kuvitteellisen maapallon ympärillä. Eli sinänsä ei ole väliä, uskooko pallomaahan tai maanpiiriin, kunhan vain ymmärtää, että kaikki on maan ympärillä, emmekä me pyöri missään suuressa tyhjyydessä.

        Tulee varmasti vielä se aika, että ihmiset tulevat ymmärtämään pallovalheen vedätykseksi ja alkavat uskomaan oikealla tavalla, että maa on litteä maan piiri. Ei kuitenkaan sillä tavalla litteä, etteikö täällä mäkiä ja kukkuloita olisi. Mutta sillä tavalla litteä, että kauttaaltaan painovoima vetää alas samaan suuntaan. Ja itse maanpiiri perustuksineen seisoo samalla tasolla, eikä kääriydy mihinkään kaarevuuksiin tai pallon muotoon.


      • Anonyymi
        Maatietoinen kirjoitti:

        Juuri näin. Moni on löytävinään kaarevuutta jota valtatiede vahvistaa. Valitettavasti valtatiede on pseudotiedettä, vaikka siellä on ihan oikeitakin asioita. Ainut, mitä valtatiede kuitenkin opettaa väärin, on nimenomaan universumin olemus. Valtatiedehän tuputtaa kaiken aikaa meille näkemystä, että asuisimme maapallolla, joka sijaitsee yhdessä aurinkokunnassa ja tämä aurinkokunta muka sitten galaksissa, joka muodostuu lukuisista aurinkokunnista erilaisine palloineen ja tähtineen. Tämän lisäksi galaksejakin olisi loputon määrä. Ne muodostaisi kuulemma vielä isompia kokonaisuuksia, joita vasta tutkitaan. Hulluinta valtatieteessä on se, että nyt ne löytää kaarevuuksia avaruuden muodossakin. Avaruus olisi ikään kuin kiemurteleva käärme ja siellä olisi sitten oikoreittejä, eli madonreikiä toisiin ulottuvuuksiin.

        Parhain väite on se, että avaruuksiakin olisi useampia ja ne olisi jollain tapaa yhdistyneet toisiinsa erilaisin säikein ja ikkunoin. Eli avaruudessa olisi erilaisia ikkunoita, kuten mustia aukkoja, oikoreittejä yms joko luikertelevan avaruuden oikomiseen, tai jopa ihan toisiin ulottuvuuksiin. Ihanhan tässä menee sekaisin, jos alkaa tollasia edes miettii. Ja se on ehkä valtatieteen tehtäväkin. Sekoittaa meidän päät ja eritoten saadakseen meidät epäilemään pyhiä kirjoituksia, joissa meille todistetaan maakeskeistä mallia. Raamatullinen näkemys on litteän maan malli. Toisaalta ei kauheasti väliä, vaikka joku uskoisikin pallomaahan, kunhan hän ymmärtää, että kaikki pyörii kuvitteellisen maapallon ympärillä. Eli sinänsä ei ole väliä, uskooko pallomaahan tai maanpiiriin, kunhan vain ymmärtää, että kaikki on maan ympärillä, emmekä me pyöri missään suuressa tyhjyydessä.

        Tulee varmasti vielä se aika, että ihmiset tulevat ymmärtämään pallovalheen vedätykseksi ja alkavat uskomaan oikealla tavalla, että maa on litteä maan piiri. Ei kuitenkaan sillä tavalla litteä, etteikö täällä mäkiä ja kukkuloita olisi. Mutta sillä tavalla litteä, että kauttaaltaan painovoima vetää alas samaan suuntaan. Ja itse maanpiiri perustuksineen seisoo samalla tasolla, eikä kääriydy mihinkään kaarevuuksiin tai pallon muotoon.

        No minkä päällä se maanpiiri seisoo ??? Mitä on siellä alla ja mikä pitää sitä paikallaan ???

        Miksi eilen illalla kuu oli sirpin muotoinen ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minkä päällä se maanpiiri seisoo ??? Mitä on siellä alla ja mikä pitää sitä paikallaan ???

        Miksi eilen illalla kuu oli sirpin muotoinen ???

        Miksi Kuun sirpissä valoisa osa on aina sillä puolen missä on Aurinko.

        Ja miksi sirppi kasvaa eri tavalla Suomessa ja Australiassa; eli Suomessa valaistus kasvaa oikealta puolen kohti vasenta, Australiassa vasemmalta kohti oikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Kuun sirpissä valoisa osa on aina sillä puolen missä on Aurinko.

        Ja miksi sirppi kasvaa eri tavalla Suomessa ja Australiassa; eli Suomessa valaistus kasvaa oikealta puolen kohti vasenta, Australiassa vasemmalta kohti oikeaa.

        Taisi "maatietoisilla" järki loppua ja turpa mennä umpeen, kun kysyttiin pari yksinkertaista kysymystä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe