Latasin akkuja autoista niin huomasin et halvemmat ei lähde lataamaan jos jännite on 12,6 ja toinen laturi pukkaa akkuun virtaa 13,5 asti..????
Ylläpitolatureissa eroja..
18
312
Vastaukset
- Anonyymi
Kumma juttu halvimmat ei toimi ihan yhtä hyvin kuin kalliimmat ja laadukkaammat.
- Anonyymi
Ja niitä tuodaan Kiinasta kontillinen paskaa...
- Anonyymi
Mikä ero on start&stop äly laturissa ja tavallisessa äly laturissa , no hinta ainakin on..?
- Anonyymi
Paras laturi moottorin sammutusautomatiikalla olevalle autolle on sen oma laturi. Ei muuta kun kovaa ajoa, jos vaan käyntiin saa vaikka apuakkuvirralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras laturi moottorin sammutusautomatiikalla olevalle autolle on sen oma laturi. Ei muuta kun kovaa ajoa, jos vaan käyntiin saa vaikka apuakkuvirralla.
Hah apuvirralla..viimeinen niitti..
- Anonyymi
Onhan se start stop laturi ainakin tehokkaampi koska tehty lataamaan myös tyhjän akun toisin kuin tavallinen älylaturi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se start stop laturi ainakin tehokkaampi koska tehty lataamaan myös tyhjän akun toisin kuin tavallinen älylaturi
Ei lataa jos akku on paska...voi olla että matka jää välille jos lähtee matkaan tyhjällä akulla...moni luulee et booster on ratkaisu tyhjään akkuun...vihoviimeinen temppu on laittaa huonolla akulla oleva auto käyntiin pakkasella boosteilla ja lähteä suoraan ajoon...no siksihän aina varoitellaan joulun alla että vaihtamaan tai tarkistamaan akku ennen pitemmälle matkalle lähtöä..ylläpitolaturia ei ole tarkoitus pitää pitempia aikoja vaan pari kolme kertaa vuodes tasaamaan virtahäviötä..pitempi aika ylläpidossa kuivattaa akkua..
- Anonyymi
Virtaa 13,5 asti?
- Anonyymi
Joo Kiinan paska lataa vai 12,6..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo Kiinan paska lataa vai 12,6..
Se on jännite.
- Anonyymi
Ei semmosilla älylatureilla tee mitään. Vanha kunnon muuntaja-laturi jossa jännitevalinta erikseen ja latausvirta erikseen. Itsellä Suomen Akkuteollisuuden valmistama peltikuorinen 20 A laturi. Jännitteet 6, 12, 18, 24 volttia. Latausvirtaportaita 4 kpl. En myy, enkä vaihda !
- Anonyymi
Enkä minä osta.
- Anonyymi
Tuollaiset sopii sinne maalle kun ladataan junttilaitteita ja kannellaan akkuja lämpimään jne...
Meillä sivistyksessä lataillaan teknisiä ja herkkiä laitteita ja laadukkaat ylläpitolaturit tekevät sen parhaimmalla tavalla ajatellen akkua ja auton hienoa elektroniikkaa. - Anonyymi
Ai semmoinen mikä oli ukilla pussihousun taskussa...ukki kertoi et naapurin pappa latasi akkua ja tupakkapiipun ja oli sitä vahingossa menny haulikon nalleja aroman sekaan...no sit piippu oli räjähtänyt, niin pappa oli sanonut ,hyvät et en ladannut akkua sisällä..😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai semmoinen mikä oli ukilla pussihousun taskussa...ukki kertoi et naapurin pappa latasi akkua ja tupakkapiipun ja oli sitä vahingossa menny haulikon nalleja aroman sekaan...no sit piippu oli räjähtänyt, niin pappa oli sanonut ,hyvät et en ladannut akkua sisällä..😀
Semmoinen vanha peltilaatikko joka ärisee ladatessaan akkua?
Periaatteessa lyijyakkua, jonka napajännite avoimessa virtapiirissä on 12,6 V ei tarvitse ladata, se on jo (lähes) täysi. Voisi kokeilla ihan uteliaisuuttaan, millä napajännitteellä tämä älylaturi lähtisi lataamaan.
13,5 volttiin lataava laturi on sekin ihan O.K, kunhan se ei ala lataamaan lisää liian korkealla akun napajännitteellä (katso edellä). On huomattava, että akkulaturit yleensä tehdään yleismaailmallisiin spekseihin, eli huomattavasti lämpimämpään ilmanalaan kuin mihin Suomessa on totuttu. Tällöin yleensä varotaan lataamasta akkua liikaa, ettei se vaurioidu ylikuumenemisen kautta haihdutettuaan nesteensä.- Anonyymi
Mulla on semmoinen akkulaturi jossa on "talviohjelma" tavalliselle akulle, näyttää ruudulla kuitenkin AGM/C (C=cold eli kylmä). Mitenkähän mahtaa erota lämpimän ilman latauksesta, toimiiko se jotenkin samallalailla kuin agm akun kanssa kun on ikäänkuin saman latausohjelman alla? Ohjeet suosittelee käyttämään talviohjelmaa jo +5 asteessa ja sitä kylmemmässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on semmoinen akkulaturi jossa on "talviohjelma" tavalliselle akulle, näyttää ruudulla kuitenkin AGM/C (C=cold eli kylmä). Mitenkähän mahtaa erota lämpimän ilman latauksesta, toimiiko se jotenkin samallalailla kuin agm akun kanssa kun on ikäänkuin saman latausohjelman alla? Ohjeet suosittelee käyttämään talviohjelmaa jo 5 asteessa ja sitä kylmemmässä.
Sen talviohjelman tarkoitus on kompensoida pakkaskelin huonompaa latautuvuutta että se nostaa hiukan jännitettä (14,8V) verrattuna normijännitteeseen 14,5V
Kesällähän se suurempi jännite voi olla haitallista akulle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801867Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181719- 161564
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201266En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121224Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61212hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121176Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää91160Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291151Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot91140