Älä osta urea/adblue järjestelmää sisältää autoa.

Anonyymi-ap

En suosittele että ostat tai otat maksettavaksi diesel autoa jossa urea/adblue järjestelmä.

Se järjestelmä kun ei voi toimia varmasti ja varsinkaan maissa joissa lämpötilat menee - ja isot erot.

Olet pakotettu maksamaan muiden keksimiä hintoja niin osille ja varsinkin mahdolliselle laitolle paikalleen se on aivan älytön hinta mitä autoalalla pyytävät. Varman hyvän käyttöauton hinta mennyt euroissa jotka maksaneet.

Voi uusiutua 5kk kuluttua tai seuraavalla viikolla.

Se tieto että autossa ei ole tuota järjestelmää, säästää paljon rahaa ja mukava omalle korvien välille.

33

2186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Thank you sir !

    • Anonyymi

      Ajatelkaa automerkki valmistaa ja markkinoi autoja alueelle ja antaa myydä sinne jossa se auto menee epäkuntoon alueen lämpötilojen takia.

      Syy suunnittelun ja valmistuksen virheet valmistajalla.

      Sitten vielä ihmiset maksavat kiltisti omasta kukkarosta! Josta se automerkki ja Suomessa olevat autokaupat, firmat saavat paljon rahaa.

      Eli maksaja on täysin väärä kohde.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa jokin muu kuin diesel jos kusijärjestelmä pelottaa. Sähköauto toimii.
      Pakkanen on ollut aina autoille hankalaa ja aina niistä ollaan selvitty jollain tapaa.

    • Anonyymi

      Ei fiat ducato euro 6 moottorissa ole ureasta muuta haitta kun sitä menee 1.7 litraa 1000km. Muuten sen toimintaa ei huomaa. Täytyy nyt muistaa että Upea järjestelmä on erittäin yksinkertainen. Valittihan ihmiset aikanaan katalysaattoristakin ja mitä vikaa. Hyvin ovat toimineet.

      • Anonyymi

        Upea järjestelmä , joo . Kuitenkin kallis korjata , ja niitä paljon korjataan . Esim . Nox anturi MB Sprinter 800 €/ kappale . + vaihtotyö . Tämä korjaus halvimmasta päästä .


    • Anonyymi

      Tämän SCR järjestelmän korjaukset kuuluvat vain merkkikorjaamoon !

      • Anonyymi

        Väärin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin .

        Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
        Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
        Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot !

        Oletteko nyt oikeasti tutkineet järjestelmää. Hyvin yksinkertainen toiminta.
        Nykyään hiukkassuodattimet pestää esim. 300000 km kohdalla.


    • Anonyymi

      Niin mitkä korjaukset. Loukku kerää "jätteet" ja polttaa ajoittain pois.
      Paine-ero antureista saa tiedon koska poltto päälle.
      Ureaa vain pönttöön biltemasta.
      Hyvin yksinkertainen järjestelmä kun et viritä autoa.
      Toimii tehdastekoisessa autossa niinkuin pitää.

      • Anonyymi

        No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl + työt ja noita menee paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl työt ja noita menee paljon.

        Pösössä hajoaa säiliö, johon on tietysti integroitu pumppu ja vähän elektroniikkaa. Olikohan hinta jotain 600 euroa.

        Sitten noita ei varmaan kohta enää saa mistään...


      • Anonyymi

        Hiukkasloukku ja urea järjestelmä ovat eri laitteet . Hiukkasloukku ei ureaa tarvitse .


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä ne toimii takseissa joilla on ajettu 700000km.
      Eikä mitään vikaa adblue järjestelmässä?
      Eli hyvä järjestelmä.

      • Anonyymi

        Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?

        Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?

        Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan.

        Jopa tässä mersussa voi olla adblue.
        https://autotoday.fi/taksi-mersuun-miljoona-kilometria-alle-neljassa-vuodessa-maaraaikaishuolto-melkein-kerran-kuussa/
        ainakin tämän sopivuuden mukaan olisi:
        https://www.jussinmaki.net/varaosakauppa/lammitysyksikko-adblue-dnox/p/F01C600241/#Ajoneuvosopivuus-0


    • Anonyymi

      Jos ei halua AdBlue autoa, ei pidä ostaa uutta dieselautoa, pitää ostaa bensiini- tai sähköauto.

      • Anonyymi

        En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
        Aina pitää vastustaa jotain?
        Vaikka hyvä järjestelmä!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ylläpitokustannuksista viis!


    • Anonyymi

      Jos pelkään adblue järjestelmää niin älä osta mitään. Minä en pelkää adblue kannua. Hyvin menee. Älä osta mitään tekniikka.

    • Anonyymi

      Jäätymis ongelma mainittiin uutisia myöden .

      • Anonyymi

        Pitänee paikkansa.

        Pakkaset jäädyttävät uusissa dieselautoissa pakollisen lisäaineen – korjaamoyrittäjä: Järjestelmää ei ole suunniteltu arktisiin oloihin
        https://yle.fi/a/74-20069217

        Dieselautojen pakollisen lisäaineen jäätyminen voi aiheuttaa tuhansien eurojen korjauslaskun, jota vakuutus ei korvaa
        https://yle.fi/a/74-20070650


    • Anonyymi

      2 vuotta takana fiat ducatolla vm.2020. Ei mitään haittaa adblue järjestelmästä. Toimii hyvin. 1.7 l ureaa menee 1000 km matkalla.

    • Anonyymi

      Koputa puuta,,,kyllä se kohta borsii ja sit tulee itku

    • Anonyymi

      jesss

    • Anonyymi

      Mitä te höpötätte. Hyvin yksinkertainen järjestelmä. Hiukan ureaa sekaan ja saadaan pönttö puhtaaksi. Kulutus mittarista näkee koska poltto tapahtuu. Käykää katsomassa järjestelmän kaavio kuva. Ei montaa osaa ole. Te varmaan aikanaan vastustatte katalysaattori tulemista. Olisiko kaasutin vielä muka hyvä?

      • Anonyymi

        Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.

        Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.

        Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella?

        Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.

        Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.

        Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton!

        Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.

        Paljon on vielä määrittelemättä 19 mallin fourmotion dsg passatilla 200 000km ajettuna.
        Mitään vikaa ei vielä...


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe