En suosittele että ostat tai otat maksettavaksi diesel autoa jossa urea/adblue järjestelmä.
Se järjestelmä kun ei voi toimia varmasti ja varsinkaan maissa joissa lämpötilat menee - ja isot erot.
Olet pakotettu maksamaan muiden keksimiä hintoja niin osille ja varsinkin mahdolliselle laitolle paikalleen se on aivan älytön hinta mitä autoalalla pyytävät. Varman hyvän käyttöauton hinta mennyt euroissa jotka maksaneet.
Voi uusiutua 5kk kuluttua tai seuraavalla viikolla.
Se tieto että autossa ei ole tuota järjestelmää, säästää paljon rahaa ja mukava omalle korvien välille.
Älä osta urea/adblue järjestelmää sisältää autoa.
34
3568
Vastaukset
- Anonyymi
Thank you sir !
- Anonyymi
Ajatelkaa automerkki valmistaa ja markkinoi autoja alueelle ja antaa myydä sinne jossa se auto menee epäkuntoon alueen lämpötilojen takia.
Syy suunnittelun ja valmistuksen virheet valmistajalla.
Sitten vielä ihmiset maksavat kiltisti omasta kukkarosta! Josta se automerkki ja Suomessa olevat autokaupat, firmat saavat paljon rahaa.
Eli maksaja on täysin väärä kohde. - Anonyymi
Kannattaa ostaa jokin muu kuin diesel jos kusijärjestelmä pelottaa. Sähköauto toimii.
Pakkanen on ollut aina autoille hankalaa ja aina niistä ollaan selvitty jollain tapaa. - Anonyymi
Ei fiat ducato euro 6 moottorissa ole ureasta muuta haitta kun sitä menee 1.7 litraa 1000km. Muuten sen toimintaa ei huomaa. Täytyy nyt muistaa että Upea järjestelmä on erittäin yksinkertainen. Valittihan ihmiset aikanaan katalysaattoristakin ja mitä vikaa. Hyvin ovat toimineet.
- Anonyymi
Upea järjestelmä , joo . Kuitenkin kallis korjata , ja niitä paljon korjataan . Esim . Nox anturi MB Sprinter 800 €/ kappale . + vaihtotyö . Tämä korjaus halvimmasta päästä .
- Anonyymi
Tämän SCR järjestelmän korjaukset kuuluvat vain merkkikorjaamoon !
- Anonyymi
Väärin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin .
Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot !Oletteko nyt oikeasti tutkineet järjestelmää. Hyvin yksinkertainen toiminta.
Nykyään hiukkassuodattimet pestää esim. 300000 km kohdalla.
- Anonyymi
Niin mitkä korjaukset. Loukku kerää "jätteet" ja polttaa ajoittain pois.
Paine-ero antureista saa tiedon koska poltto päälle.
Ureaa vain pönttöön biltemasta.
Hyvin yksinkertainen järjestelmä kun et viritä autoa.
Toimii tehdastekoisessa autossa niinkuin pitää.- Anonyymi
No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl + työt ja noita menee paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl työt ja noita menee paljon.
Pösössä hajoaa säiliö, johon on tietysti integroitu pumppu ja vähän elektroniikkaa. Olikohan hinta jotain 600 euroa.
Sitten noita ei varmaan kohta enää saa mistään... - Anonyymi
Hiukkasloukku ja urea järjestelmä ovat eri laitteet . Hiukkasloukku ei ureaa tarvitse .
- Anonyymi
Miten ihmeessä ne toimii takseissa joilla on ajettu 700000km.
Eikä mitään vikaa adblue järjestelmässä?
Eli hyvä järjestelmä.- Anonyymi
Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?
Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?
Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan.Jopa tässä mersussa voi olla adblue.
https://autotoday.fi/taksi-mersuun-miljoona-kilometria-alle-neljassa-vuodessa-maaraaikaishuolto-melkein-kerran-kuussa/
ainakin tämän sopivuuden mukaan olisi:
https://www.jussinmaki.net/varaosakauppa/lammitysyksikko-adblue-dnox/p/F01C600241/#Ajoneuvosopivuus-0
- Anonyymi
Jos ei halua AdBlue autoa, ei pidä ostaa uutta dieselautoa, pitää ostaa bensiini- tai sähköauto.
- Anonyymi
En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
Aina pitää vastustaa jotain?
Vaikka hyvä järjestelmä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
Aina pitää vastustaa jotain?
Vaikka hyvä järjestelmä!Minun rahat ei ainakaan riittäneet Mersu ad blue mallilla ajeluun 2vuoden aikana paloi 2000€ korjauksiin täysin epäsopiva Suomen oloihin
- Anonyymi
Jopa euro5 autoja muutetaan euro 6 autoiksi että saadaan pienemmät päästöt ja pidempi käyttöikä autolle.
https://www.pekant.fi/mb-sprinterin-paastoluokan-korotus-euro-6-tasolle/- Anonyymi
Ylläpitokustannuksista viis!
- Anonyymi
Jos pelkään adblue järjestelmää niin älä osta mitään. Minä en pelkää adblue kannua. Hyvin menee. Älä osta mitään tekniikka.
- Anonyymi
Moottori: Pasi osti käytetyn dieselauton – Pian paljastui 6 000 euron erhe
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6ece685a-ae95-4a59-beb9-ee8aa657b9a6
"Jotkut dieselautojen omistajat ovat ottaneet vuonna 2015 tai sen jälkeen rekisteröidyille dieselautoille pakollisen AdBlue-järjestelmän laittomasti pois käytöstä."
- Anonyymi
Jäätymis ongelma mainittiin uutisia myöden .
- Anonyymi
Pitänee paikkansa.
Pakkaset jäädyttävät uusissa dieselautoissa pakollisen lisäaineen – korjaamoyrittäjä: Järjestelmää ei ole suunniteltu arktisiin oloihin
https://yle.fi/a/74-20069217
Dieselautojen pakollisen lisäaineen jäätyminen voi aiheuttaa tuhansien eurojen korjauslaskun, jota vakuutus ei korvaa
https://yle.fi/a/74-20070650
- Anonyymi
2 vuotta takana fiat ducatolla vm.2020. Ei mitään haittaa adblue järjestelmästä. Toimii hyvin. 1.7 l ureaa menee 1000 km matkalla.
- Anonyymi
Koputa puuta,,,kyllä se kohta borsii ja sit tulee itku
- Anonyymi
jesss
- Anonyymi
Mitä te höpötätte. Hyvin yksinkertainen järjestelmä. Hiukan ureaa sekaan ja saadaan pönttö puhtaaksi. Kulutus mittarista näkee koska poltto tapahtuu. Käykää katsomassa järjestelmän kaavio kuva. Ei montaa osaa ole. Te varmaan aikanaan vastustatte katalysaattori tulemista. Olisiko kaasutin vielä muka hyvä?
- Anonyymi
Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.
Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.
Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella?Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.
Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.
Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton!Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.
Paljon on vielä määrittelemättä 19 mallin fourmotion dsg passatilla 200 000km ajettuna.
Mitään vikaa ei vielä...
- Anonyymi
Ei tämä nyt niin ihmeellinen järjestelmä ole.
https://www.imperialengineering.co.uk/understanding-adblue-exhaust-treatment-technology
Virittäjät poistaa että saa syöttöä lisää ja tietenkin päästöjä lisää.
Normaali käyttäjä ei huomaa edes koko järjestelmää.
Nesteen pakkaskesto hiukan huono. Ei muuta ongelmaa.
Eli ongelmat vain virittäjillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302926- 2182917
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791866Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761502Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381383- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46853