Älä osta urea/adblue järjestelmää sisältää autoa.

Anonyymi-ap

En suosittele että ostat tai otat maksettavaksi diesel autoa jossa urea/adblue järjestelmä.

Se järjestelmä kun ei voi toimia varmasti ja varsinkaan maissa joissa lämpötilat menee - ja isot erot.

Olet pakotettu maksamaan muiden keksimiä hintoja niin osille ja varsinkin mahdolliselle laitolle paikalleen se on aivan älytön hinta mitä autoalalla pyytävät. Varman hyvän käyttöauton hinta mennyt euroissa jotka maksaneet.

Voi uusiutua 5kk kuluttua tai seuraavalla viikolla.

Se tieto että autossa ei ole tuota järjestelmää, säästää paljon rahaa ja mukava omalle korvien välille.

41

3865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Thank you sir !

    • Anonyymi

      Ajatelkaa automerkki valmistaa ja markkinoi autoja alueelle ja antaa myydä sinne jossa se auto menee epäkuntoon alueen lämpötilojen takia.

      Syy suunnittelun ja valmistuksen virheet valmistajalla.

      Sitten vielä ihmiset maksavat kiltisti omasta kukkarosta! Josta se automerkki ja Suomessa olevat autokaupat, firmat saavat paljon rahaa.

      Eli maksaja on täysin väärä kohde.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa jokin muu kuin diesel jos kusijärjestelmä pelottaa. Sähköauto toimii.
      Pakkanen on ollut aina autoille hankalaa ja aina niistä ollaan selvitty jollain tapaa.

    • Anonyymi

      Ei fiat ducato euro 6 moottorissa ole ureasta muuta haitta kun sitä menee 1.7 litraa 1000km. Muuten sen toimintaa ei huomaa. Täytyy nyt muistaa että Upea järjestelmä on erittäin yksinkertainen. Valittihan ihmiset aikanaan katalysaattoristakin ja mitä vikaa. Hyvin ovat toimineet.

      • Anonyymi

        Upea järjestelmä , joo . Kuitenkin kallis korjata , ja niitä paljon korjataan . Esim . Nox anturi MB Sprinter 800 €/ kappale . + vaihtotyö . Tämä korjaus halvimmasta päästä .


    • Anonyymi

      Tämän SCR järjestelmän korjaukset kuuluvat vain merkkikorjaamoon !

      • Anonyymi

        Väärin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin .

        Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
        Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärin, koska nykydieselin pakokaasunpuhdistus on erittäin monimutkainen prosessi ja järjestelmä !
        Vain merkkikorjaamolla on ajantasainen tieto ja korjausohjeet/virtapiirikaaviot !

        Oletteko nyt oikeasti tutkineet järjestelmää. Hyvin yksinkertainen toiminta.
        Nykyään hiukkassuodattimet pestää esim. 300000 km kohdalla.


    • Anonyymi

      Niin mitkä korjaukset. Loukku kerää "jätteet" ja polttaa ajoittain pois.
      Paine-ero antureista saa tiedon koska poltto päälle.
      Ureaa vain pönttöön biltemasta.
      Hyvin yksinkertainen järjestelmä kun et viritä autoa.
      Toimii tehdastekoisessa autossa niinkuin pitää.

      • Anonyymi

        No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl + työt ja noita menee paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jostain syystä sieltä vaan komponentteja hajoaa, esim. MB:n nox-anturit 500-800 eur/kpl työt ja noita menee paljon.

        Pösössä hajoaa säiliö, johon on tietysti integroitu pumppu ja vähän elektroniikkaa. Olikohan hinta jotain 600 euroa.

        Sitten noita ei varmaan kohta enää saa mistään...


      • Anonyymi

        Hiukkasloukku ja urea järjestelmä ovat eri laitteet . Hiukkasloukku ei ureaa tarvitse .


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä ne toimii takseissa joilla on ajettu 700000km.
      Eikä mitään vikaa adblue järjestelmässä?
      Eli hyvä järjestelmä.

      • Anonyymi

        Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?

        Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät siis takseja joilla ajettu 700 tkm ilman että adblue:ta on jouduttu korjaamaan kertaakaan?

        Omakohtaisella kokemuksella löytyy 200-300 tkm ajettuja takseja joista moneen adblue-järjestelmää on korjattu useampaankin kertaan.

        Jopa tässä mersussa voi olla adblue.
        https://autotoday.fi/taksi-mersuun-miljoona-kilometria-alle-neljassa-vuodessa-maaraaikaishuolto-melkein-kerran-kuussa/
        ainakin tämän sopivuuden mukaan olisi:
        https://www.jussinmaki.net/varaosakauppa/lammitysyksikko-adblue-dnox/p/F01C600241/#Ajoneuvosopivuus-0


    • Anonyymi

      Jos ei halua AdBlue autoa, ei pidä ostaa uutta dieselautoa, pitää ostaa bensiini- tai sähköauto.

      • Anonyymi

        En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
        Aina pitää vastustaa jotain?
        Vaikka hyvä järjestelmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
        Aina pitää vastustaa jotain?
        Vaikka hyvä järjestelmä!

        Minun rahat ei ainakaan riittäneet Mersu ad blue mallilla ajeluun 2vuoden aikana paloi 2000€ korjauksiin täysin epäsopiva Suomen oloihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä vastustaako adblue järjestelmää samat ihmiset jotka vastusti aiemmin katalysaattoria?
        Aina pitää vastustaa jotain?
        Vaikka hyvä järjestelmä!

        Jos lisätään moottoriin turhia osia, mitä hyvää siinä on. Mitä lisäarvoa tunnet ajaessasi kyseisellä autolla ? Jokainen turha osa on turhaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ylläpitokustannuksista viis!


    • Anonyymi

      Jos pelkään adblue järjestelmää niin älä osta mitään. Minä en pelkää adblue kannua. Hyvin menee. Älä osta mitään tekniikka.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori: Pasi osti käytetyn dieselauton – Pian paljastui 6 000 euron erhe
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6ece685a-ae95-4a59-beb9-ee8aa657b9a6

        "Jotkut dieselautojen omistajat ovat ottaneet vuonna 2015 tai sen jälkeen rekisteröidyille dieselautoille pakollisen AdBlue-järjestelmän laittomasti pois käytöstä."

        Ei se laitonta ole. Miksi olisi.


    • Anonyymi

      Jäätymis ongelma mainittiin uutisia myöden .

      • Anonyymi

        Pitänee paikkansa.

        Pakkaset jäädyttävät uusissa dieselautoissa pakollisen lisäaineen – korjaamoyrittäjä: Järjestelmää ei ole suunniteltu arktisiin oloihin
        https://yle.fi/a/74-20069217

        Dieselautojen pakollisen lisäaineen jäätyminen voi aiheuttaa tuhansien eurojen korjauslaskun, jota vakuutus ei korvaa
        https://yle.fi/a/74-20070650


    • Anonyymi

      2 vuotta takana fiat ducatolla vm.2020. Ei mitään haittaa adblue järjestelmästä. Toimii hyvin. 1.7 l ureaa menee 1000 km matkalla.

      • Anonyymi

        2 vuotta, sehän onkin paljon 😂😂😂


    • Anonyymi

      Koputa puuta,,,kyllä se kohta borsii ja sit tulee itku

    • Anonyymi

      jesss

    • Anonyymi

      Mitä te höpötätte. Hyvin yksinkertainen järjestelmä. Hiukan ureaa sekaan ja saadaan pönttö puhtaaksi. Kulutus mittarista näkee koska poltto tapahtuu. Käykää katsomassa järjestelmän kaavio kuva. Ei montaa osaa ole. Te varmaan aikanaan vastustatte katalysaattori tulemista. Olisiko kaasutin vielä muka hyvä?

      • Anonyymi

        Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.

        Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasutin on vähän huono vertaus, koska adblue ei varsinaisesti tarjoa käyttäjälle mitään hyötyä, mutta on jälleen yksi lisäkomponentti joka nostaa auton hintaa ja aiheuttaa ylläpitokuluja.

        Jos ureajärjestelmä on niin yksinkertainen, niin miksi sen ongelmista uutisoidaan ja ennen lakimuutosta järjestelmän ohituksen tarjoavia firmoja oli kuin sieniä sateella?

        Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.

        Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ensiksi järjestelmän ohittaminen tekee auton laittomaksi ja kyseinen yritys voi saada mittavat sakot jos moista tekee.

        Toiseksi syy vikatilaan on tiukat päästörajat. Järjestelmän häiriöt aikaan saa sen ettei pakokaasut puhdistu adblue katalysaattorissa. Euro 6 pakokaasut on puhtaampia kuin monen bensa auton!

        Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vaikka järjestelmän toimintaperiaate on aika yksinkertainen, käytännössä siinä kuitenkin on paljon vikoja ja toimintahäiriöitä.

        Paljon on vielä määrittelemättä 19 mallin fourmotion dsg passatilla 200 000km ajettuna.
        Mitään vikaa ei vielä...


      • Anonyymi

        Nyt sinulla on puutteita tiedoissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Urea e kuulu tankkiin.

    • Anonyymi

      Miksi ette ymmärrä, että aika kuluu.
      Autot, joissa puhdistussysteemiä ei ole alkavat pian olla
      museoiässä!
      Perustatteko siis automuseon?

    • Anonyymi

      SCR järjestelmä ja adblue ! Dieselmoottori !

      Muistakaa ! Kolme tärkeintä asiaa !

      1. Opiskelkaa järjestelmän tarkoitus ja toiminta !
      2. Lisätkää vain oikeata ainetta järjestelmään !!
      3. Lisätkää vain oikeata ja puhdasta ainetta järjestelmään !!!

      Näillä pääsee pitkälle !

      Ps. Vianetsinnässä käyttäkää oikeata diagnoosiohjelmaa (merkkikohtainen)

      Muistakaa, että diagnostoinnissa on erittäin tärkeätä ymmärtää syy ja seuraus !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6494
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3883
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3280
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1033
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe