Jos se on sulla lauantaina olet mielestäni hieman tyhmä.mun syntymävuosi oli se jolloin siirryttiin tähän aikaan jolloin sunnuntai on 7.päivä viikossa.
Miksi minun pitäisi teeskennellä ja leikkiä aikaa joka oli ennen minua?miksi??
Sitä paitsi raamatussa sanotaan että sapatti on ihmistä(minua)varten eikä ihminen ole sapattia varten.
Täällä vaan jatkuu se pelleily jota Jeesuskin sai kokea fariseuksilta ollessaan maan päällä!
Sapatti on sunnuntai
70
437
Vastaukset
- Anonyymi
Harhaopitkin ovat raamatullisia. Niistä on Raamatussa varoitettu ja kerrottu miten niillä on hurskauden maine, mutta ne tapahtuvat vain lihan tyydyttämiseksi. Uskonnollisen lihan, että minä olen pyhä ja valittu ja vielä osaan sen Raamatusta nähdä kun oikein kääntelen ja vääntelen sitä kirjaa.
Niin.ylpeitä ja jääräpäisiä.alkaa kiehua yli kun aina kun tulen palstalle niin kaikki otsikot ovat Puumalaa tai sapattia.
123456..jne on vannonut että niinkauan kun on toisinajattelijoita häntä tarvitaan "oikean sapatin "julistajana tällä palstalla. Niillä on siis Jumalan mandaatti omasta mielestään. Tehtävä.
En tiedä mitä Jumalan agentteja ovat...samasta raamatusta he ammentaa..niinkuin sanoit...sehän tässä sotkeekin.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Niin.ylpeitä ja jääräpäisiä.alkaa kiehua yli kun aina kun tulen palstalle niin kaikki otsikot ovat Puumalaa tai sapattia.
123456..jne on vannonut että niinkauan kun on toisinajattelijoita häntä tarvitaan "oikean sapatin "julistajana tällä palstalla. Niillä on siis Jumalan mandaatti omasta mielestään. Tehtävä.
En tiedä mitä Jumalan agentteja ovat...samasta raamatusta he ammentaa..niinkuin sanoit...sehän tässä sotkeekin.Näin olen kirjoittanut: Pidän Jumalan antamaa sapattia esillä, niinkauan kuin elämän päiviä riittää.
Arvostan Piispa Huovisen rehellisyyttä hänen kirjoituksestaan Ilta Sanomissa 1999 Kristityt olivat jo varhain keksineet tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Näin olen kirjoittanut: Pidän Jumalan antamaa sapattia esillä, niinkauan kuin elämän päiviä riittää.
Arvostan Piispa Huovisen rehellisyyttä hänen kirjoituksestaan Ilta Sanomissa 1999 Kristityt olivat jo varhain keksineet tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
1234567---Mitäs sitten? Luuletko että joku kolmivuorotyötä tekevä piittaa sinun 300 vuodestasi? Nyt on nyt.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Niin.ylpeitä ja jääräpäisiä.alkaa kiehua yli kun aina kun tulen palstalle niin kaikki otsikot ovat Puumalaa tai sapattia.
123456..jne on vannonut että niinkauan kun on toisinajattelijoita häntä tarvitaan "oikean sapatin "julistajana tällä palstalla. Niillä on siis Jumalan mandaatti omasta mielestään. Tehtävä.
En tiedä mitä Jumalan agentteja ovat...samasta raamatusta he ammentaa..niinkuin sanoit...sehän tässä sotkeekin.Tällä palstalla on muitakin sapatista kirjoittelevia. Arvelisin, että adventisteja. Niinkuin monilla muillakin palstoilla. Hyvin muuten tuovat sapatin esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla on muitakin sapatista kirjoittelevia. Arvelisin, että adventisteja. Niinkuin monilla muillakin palstoilla. Hyvin muuten tuovat sapatin esille.
Selkeästi ovat tuoneet kymmenenkäskyn lain Raamatun sanasta esille.
- Anonyymi
Sapatti on muuttumaton perjantai-iljasta lauvantai-iljaan asti. Aurinkon laskusta aurinkon laskuun, klo 18 - klo18.
Raamatullisin vaihtoehjoista on laskusta laskuun, jolloin tulee seurattua taivaan rantaa.
Sunnuntai ei ole Jumalan juutalaiselle kansalle ikuisesti kestävä ja säätämä muuttumattomanja pysyvä aika Sapattille vaan Sapatin jälkeistä aikaa. Sapatin siirto sunjuntaille on laiton teko.
Selef Urge- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Saako sapattina tehdä töitä mielestäsi?
Miksihän nämä sapatti-automaatit eivät kerro Jeesuksesta, vaan ainoastaan sapatista?
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"? - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Saako sapattina tehdä töitä mielestäsi?
Ymmärrän näin että lepopäivästä on kyse eikä työpäivästä, jota vietetään Jumalan luomistyön kiitokseksi =)
Työntekoa tarkoittava Raamatussa alkeperäiskielinen sana melachah ei tarkoita kaikkea työtä, vaan sellaista työtä joka on tuottavaa, jolla pyritään saamaan rahhoo omaan kukkaroon. Työ, jolla pelastetaan ihmishenki, tai autetaan hätäänjoutunutta ihmistä tai eläintä, on sallittua.Työ, jolla ei haeta itselle talouvellista voittoa.
En ole asijaan kuitenkaan tämän syvällisemmin perehtynyt, mutta itse kyllä arvelen tietäväni mitä juutalaisena saisin tehjä tai olla tekemättä Sapattina. Joillakin juutalaisilla on mennyt överiksi tuo työnteon laajentaminen koskemaan lainomaisesti älyttömyyksiin meneväisesti ties millaisija seikkoja.
Melech: Kuningas
Melach: Suola
Melechah: työskentely
hiiprjuu-suomi
Selef Urge Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän näin että lepopäivästä on kyse eikä työpäivästä, jota vietetään Jumalan luomistyön kiitokseksi =)
Työntekoa tarkoittava Raamatussa alkeperäiskielinen sana melachah ei tarkoita kaikkea työtä, vaan sellaista työtä joka on tuottavaa, jolla pyritään saamaan rahhoo omaan kukkaroon. Työ, jolla pelastetaan ihmishenki, tai autetaan hätäänjoutunutta ihmistä tai eläintä, on sallittua.Työ, jolla ei haeta itselle talouvellista voittoa.
En ole asijaan kuitenkaan tämän syvällisemmin perehtynyt, mutta itse kyllä arvelen tietäväni mitä juutalaisena saisin tehjä tai olla tekemättä Sapattina. Joillakin juutalaisilla on mennyt överiksi tuo työnteon laajentaminen koskemaan lainomaisesti älyttömyyksiin meneväisesti ties millaisija seikkoja.
Melech: Kuningas
Melach: Suola
Melechah: työskentely
hiiprjuu-suomi
Selef UrgeEntä mitä uskoontulleen kaupankassan pitäisi tehdä?
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Entä mitä uskoontulleen kaupankassan pitäisi tehdä?
Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä ( JUUTALAISEN kalenterin n.pe18-n.la18 ) on Herran, sinun Jumalasi, sapatti, kerrotaan Raamatussa. Tämä on juutalaisija warten. Niitä, jotka ovat Taavetin sukupuuta, jotakin 12 sukukuntaa.
Pakanakansasta kääntynyt suamalainen uuvestisyntynyt kristitty on vapaa AINOASTAAN JUUTALAISILLE määrätystä Sapattisäätöksestä.
Olisi kiva olla juutalaista sukupuuta niin saisi joka viikko syöjä challapullaa posket pullollaan.
Hallelujamaisesti hallelujahtain,
Selef Urge - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Entä mitä uskoontulleen kaupankassan pitäisi tehdä?
Hei aurora ! Oletko katsonut netistä Media7
Anonyymi kirjoitti:
Hei aurora ! Oletko katsonut netistä Media7
Kävin kurkkimassa..palaan sinne uudestaan paremmalla ajalla. Kiitos vinkistä!
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Kävin kurkkimassa..palaan sinne uudestaan paremmalla ajalla. Kiitos vinkistä!
Jos ei tiedä advareista muuta kuin mitä näillä sivuilla lukee niin voi saada vähän yksipuolisen kuvan, sen takia suosittelen katsomaan Media7 ei advarit täydelisiä ole mutta ei sitä ole muutkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei tiedä advareista muuta kuin mitä näillä sivuilla lukee niin voi saada vähän yksipuolisen kuvan, sen takia suosittelen katsomaan Media7 ei advarit täydelisiä ole mutta ei sitä ole muutkaan.
Poika kävi lapsena adventistien ala-asteen ja hänelle jäi siitä hyvät muistot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän nämä sapatti-automaatit eivät kerro Jeesuksesta, vaan ainoastaan sapatista?
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"?Mene Adventistien kirkkoon, niin kuulet puhuttavan Jeesuksesta. Sapatista ei ole niin paljon puhuttavaa, koska he tietävät sapatin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene Adventistien kirkkoon, niin kuulet puhuttavan Jeesuksesta. Sapatista ei ole niin paljon puhuttavaa, koska he tietävät sapatin.
Opettavat siellä, että Jeesus pelasti sapatin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän nämä sapatti-automaatit eivät kerro Jeesuksesta, vaan ainoastaan sapatista?
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"?Jeesus on Luojana - Sapatin Herra!
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Entä mitä uskoontulleen kaupankassan pitäisi tehdä?
"kaupankassan ja tai meidän teko!"
Eiköhän se markkinatalous, meidän kauttamme ole suurempi syntinen, kuin se kaupan kassa.
Mutta, tämä kaupankassa- hän voi rukouskammiossa olla Herran edessä ja pyytää Häntä johtamassa hänen askeleitaan.
Markkinatalous ei anna edes odottavalle äidille synnytykseen lepoa, vapauttavaa hetkeä, että uusi elämä- saisi astua elämään sisälle.
tämä oli tv.—dokumentissa, kun sitten tämä lapsen äiti synnytti, hänen lapsensa kuoli.
Tämän väsyneen, synnyttäneen, kuolleenlapsen ääressä oleva äiti, katsotaan häntä. Hänen selkänsä takana työnantajan edustaja- hän huokui sanomaa, "huomenna töihin” - - markkinatalous kärsii. -- sitten lisään silmän tahtaa tähän kirjoitukseen, hieron sitä silmiin hiekkaa- mistä meidät on tehty, että saa näkökyvyn takaisin.
Tämän lapsensa menettäneen äidin työnantajan edustajalla oli tilaus Suomeen- meidän perheittemme iseille, joiden vastuu on- kasvattaa kastettuja lapsiaan Herran tielle. Mietitään tätä tätäkautta.
Heidän tilaus oli sunnuntai- kirkkopaitojen tilaus, että voisimme kirkoissamme- saataisiin opettaa, lepopäivä on sama mikä päivä vaan. Tätähän kassallamme tämä kassatyttömme odottaa, saadakseen kaupalle maksun.
Me voimme saman mitan mukaan kumartaa markkinoita. Himo kirkkopäivän jälkeen voi johtaa jalkojen kirpputorille kuluttamaan silmäin pyyntöä, tai ostamaan se uusi kirkkopäivän paita, joka on kuolleen äidin vapaan kieltämisellä saanut aikaiseksi hedelmän. Sen me hänelle tarjottiin kiitokseksi äidille syntyneen lapsen ruumis.. Ei oikein ollut hautajaisiinkaan aikaa- tilaus odotti.
Eli, mikään meidän sielunnäköisemme tekojen summa, ei saa omassatunnossa herätyspuhetta, että lepopäivässä on taivaallinen sana. Tämä sana katsoo perille, se on sanoitettuna sana - Sapatinlepoa- iankaikkisesti - kyse on iankaikkisen elämän armolahja. Ts. sana on taivaallinen. Jumalallinen, Pyhä!!
Lepopäivä on arjen keskelle lupa- >>>lupa mennä rakentumaan<<< - että Jumala saisi pyhittää sanansa kautta kansansa sydämiä, sielua rakentaa siten taivaallisiin. -siten suullamme olisimme voineet evästää toiselle puolen maailmaa. Levolle on merkitys – elämän tähden. Kassatyttökin meillä saisi vapaat.
Arvomaailmamme tekee tilaa sille, mitä rakastamme.
Aikoinaan minun esimieheni sanoi, että jos alat pitämään sapattia, saat potkut. Ihmettelin puhetta, koska se sanan merkityksenä ei puhunut mitään itselleni. En käsittänyt edes- mitä sillä määräyksellä haettiin.
Olin tavallinen uskon tallaaja, jolle lepopäivälläkään ei ollut mitään arvoa, kunhan se jotenkin jossain vaiheessa johti jalat seurakuntaan. Eli valinnan oli itse määritellyt oman näköiseksi tarkoitukseksi, ja sillä ei siten ollut siunausarvovaltaa tähän aikaan. Suuni ei kyennyt esittämään sille taivaallista määrettä, joka voisi olla jollekin muulle matkalaiselle siunaus tähän aikaan.
Sen tähden, mitä luen esille, maailma ei tunne käsitettä Luoja ja vastuumme luomakuntaan, sekä rakkaus myös lähimmäisiin.
Elin tietämättömyyden majakkana ajassa.
Nyt tekisi mieli tavata- tuo entinen esimies- kysyä häneltä, mitä tarkoitit, mistä se nousi mieleesi, mitä sillä ajatuksella hait? Nyt olen tehtäväkuvissa työyhteisössä arvolla samalla viivalla hänen kanssaan.
Olin kouluttautunut *"saman mitan mukaan" kuin hän ja sain esimieskoulutuksesta priimuksen paperit, diplomin kanssa. Sen avulla sain työskennellä Suomessa – eri paikkakunnilla. Vastasin annettuihin tehtäviin siten kaikessa, että tehtävät tuli niin alaisten, kuin työyhteisön kokonaisuuden kanssa tehtyä.
Entistä esimiestäni, häntä en ole näkynyt, jotta olisin selvittänyt perusteet – asetettuun vaateeseen.
Olen kiinnostunut määräyksen esittämisen perusteista. Sinä aikana- ei työpaikalla ollut ongelmaa viinalle persojen perään, vaikka saattoi viikonkin olla hukassa ”sorvin” äärestä. Vaakakuppi tässä olleessa hetkessä ei ollut tasapuolinen, vaan henkilökohtainen ihmisestä lähtevä mitta.
Nyt ymmärrän, kun Sanankirjoitukset ovat monelta suunnalta mitattu ja – antanut tätä mittaa katsottavaksi, siitä löydän ihmisen ja Jumalan Sanan välisen jännitteen.
Ajatuksessa tästä sapatissa, en jaa sen näköisesti puhuen mitoista, kuin tämä 1234677 jakaa asiaa.
Mutta, esittäisin vielä näille perheitten isä- hahmoille. Älä jätä seurakuntakokousta. Miksi? Uudentestamentin käskyä rikomme tieten, vaikka siihen on määre annettu elettäväksi. Lepopäivät kulutamme omiin rientoihimme, eikä Jumala ole siinä ensimmäisenä. Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani. Minä olen Herra- sinun Jumalasi. Tämä on tieten unohtunut ihmiskäskyjen ja sanomisien alle.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaupankassan ja tai meidän teko!"
Eiköhän se markkinatalous, meidän kauttamme ole suurempi syntinen, kuin se kaupan kassa.
Mutta, tämä kaupankassa- hän voi rukouskammiossa olla Herran edessä ja pyytää Häntä johtamassa hänen askeleitaan.
Markkinatalous ei anna edes odottavalle äidille synnytykseen lepoa, vapauttavaa hetkeä, että uusi elämä- saisi astua elämään sisälle.
tämä oli tv.—dokumentissa, kun sitten tämä lapsen äiti synnytti, hänen lapsensa kuoli.
Tämän väsyneen, synnyttäneen, kuolleenlapsen ääressä oleva äiti, katsotaan häntä. Hänen selkänsä takana työnantajan edustaja- hän huokui sanomaa, "huomenna töihin” - - markkinatalous kärsii. -- sitten lisään silmän tahtaa tähän kirjoitukseen, hieron sitä silmiin hiekkaa- mistä meidät on tehty, että saa näkökyvyn takaisin.
Tämän lapsensa menettäneen äidin työnantajan edustajalla oli tilaus Suomeen- meidän perheittemme iseille, joiden vastuu on- kasvattaa kastettuja lapsiaan Herran tielle. Mietitään tätä tätäkautta.
Heidän tilaus oli sunnuntai- kirkkopaitojen tilaus, että voisimme kirkoissamme- saataisiin opettaa, lepopäivä on sama mikä päivä vaan. Tätähän kassallamme tämä kassatyttömme odottaa, saadakseen kaupalle maksun.
Me voimme saman mitan mukaan kumartaa markkinoita. Himo kirkkopäivän jälkeen voi johtaa jalkojen kirpputorille kuluttamaan silmäin pyyntöä, tai ostamaan se uusi kirkkopäivän paita, joka on kuolleen äidin vapaan kieltämisellä saanut aikaiseksi hedelmän. Sen me hänelle tarjottiin kiitokseksi äidille syntyneen lapsen ruumis.. Ei oikein ollut hautajaisiinkaan aikaa- tilaus odotti.
Eli, mikään meidän sielunnäköisemme tekojen summa, ei saa omassatunnossa herätyspuhetta, että lepopäivässä on taivaallinen sana. Tämä sana katsoo perille, se on sanoitettuna sana - Sapatinlepoa- iankaikkisesti - kyse on iankaikkisen elämän armolahja. Ts. sana on taivaallinen. Jumalallinen, Pyhä!!
Lepopäivä on arjen keskelle lupa- >>>lupa mennä rakentumaan<<< - että Jumala saisi pyhittää sanansa kautta kansansa sydämiä, sielua rakentaa siten taivaallisiin. -siten suullamme olisimme voineet evästää toiselle puolen maailmaa. Levolle on merkitys – elämän tähden. Kassatyttökin meillä saisi vapaat.
Arvomaailmamme tekee tilaa sille, mitä rakastamme.
Aikoinaan minun esimieheni sanoi, että jos alat pitämään sapattia, saat potkut. Ihmettelin puhetta, koska se sanan merkityksenä ei puhunut mitään itselleni. En käsittänyt edes- mitä sillä määräyksellä haettiin.
Olin tavallinen uskon tallaaja, jolle lepopäivälläkään ei ollut mitään arvoa, kunhan se jotenkin jossain vaiheessa johti jalat seurakuntaan. Eli valinnan oli itse määritellyt oman näköiseksi tarkoitukseksi, ja sillä ei siten ollut siunausarvovaltaa tähän aikaan. Suuni ei kyennyt esittämään sille taivaallista määrettä, joka voisi olla jollekin muulle matkalaiselle siunaus tähän aikaan.
Sen tähden, mitä luen esille, maailma ei tunne käsitettä Luoja ja vastuumme luomakuntaan, sekä rakkaus myös lähimmäisiin.
Elin tietämättömyyden majakkana ajassa.
Nyt tekisi mieli tavata- tuo entinen esimies- kysyä häneltä, mitä tarkoitit, mistä se nousi mieleesi, mitä sillä ajatuksella hait? Nyt olen tehtäväkuvissa työyhteisössä arvolla samalla viivalla hänen kanssaan.
Olin kouluttautunut *"saman mitan mukaan" kuin hän ja sain esimieskoulutuksesta priimuksen paperit, diplomin kanssa. Sen avulla sain työskennellä Suomessa – eri paikkakunnilla. Vastasin annettuihin tehtäviin siten kaikessa, että tehtävät tuli niin alaisten, kuin työyhteisön kokonaisuuden kanssa tehtyä.
Entistä esimiestäni, häntä en ole näkynyt, jotta olisin selvittänyt perusteet – asetettuun vaateeseen.
Olen kiinnostunut määräyksen esittämisen perusteista. Sinä aikana- ei työpaikalla ollut ongelmaa viinalle persojen perään, vaikka saattoi viikonkin olla hukassa ”sorvin” äärestä. Vaakakuppi tässä olleessa hetkessä ei ollut tasapuolinen, vaan henkilökohtainen ihmisestä lähtevä mitta.
Nyt ymmärrän, kun Sanankirjoitukset ovat monelta suunnalta mitattu ja – antanut tätä mittaa katsottavaksi, siitä löydän ihmisen ja Jumalan Sanan välisen jännitteen.
Ajatuksessa tästä sapatissa, en jaa sen näköisesti puhuen mitoista, kuin tämä 1234677 jakaa asiaa.
Mutta, esittäisin vielä näille perheitten isä- hahmoille. Älä jätä seurakuntakokousta. Miksi? Uudentestamentin käskyä rikomme tieten, vaikka siihen on määre annettu elettäväksi. Lepopäivät kulutamme omiin rientoihimme, eikä Jumala ole siinä ensimmäisenä. Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani. Minä olen Herra- sinun Jumalasi. Tämä on tieten unohtunut ihmiskäskyjen ja sanomisien alle..Sillä koska * [laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi]. Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'." (Heb 10:1-7) * [edellä puhuttiin varjolaista- seremonialaista- joka kumottiin.] selityksen näet tässä.
Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'." Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä >>lain mukaan uhrataankin,<< sanoo hän sitten:
"Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". >>Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.<<<
!!!>> Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.<<<!! (Heb 10:7-10)
Seremonialaki lakkautettiin. – kumottiin.
Ei enää elukoita uhrata- vaan Jumalan valitsema uhrikaritsa on kertakaikkinen uhri.
Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
(Heb 10:10-19) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä koska * [laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi]. Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'." (Heb 10:1-7) * [edellä puhuttiin varjolaista- seremonialaista- joka kumottiin.] selityksen näet tässä.
Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'." Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä >>lain mukaan uhrataankin,<< sanoo hän sitten:
"Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". >>Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.<<<
!!!>> Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.<<<!! (Heb 10:7-10)
Seremonialaki lakkautettiin. – kumottiin.
Ei enää elukoita uhrata- vaan Jumalan valitsema uhrikaritsa on kertakaikkinen uhri.
Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
(Heb 10:10-19)Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja
koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
(Heb 10:19-23)
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana,
vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä
jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan
hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja
pitää epäpyhänä liiton veren,
jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
(Heb 10:23-29) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja
koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
(Heb 10:19-23)
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana,
vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä
jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan
hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja
pitää epäpyhänä liiton veren,
jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
(Heb 10:23-29)kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut:
"Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset, kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla. Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
(Heb 10:29-36) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän nämä sapatti-automaatit eivät kerro Jeesuksesta, vaan ainoastaan sapatista?
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"?Ei se ole noin. Sinä olet päättänyt, että se on noin mutta se, että sinä luulet jotakin, ei tee siitä totta.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Entä mitä uskoontulleen kaupankassan pitäisi tehdä?
Vaihtaa työpaikkaan, jossa ei tehdä rahaa sapattina, kuten Raamattu neuvoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettavat siellä, että Jeesus pelasti sapatin.
🤣 No eivät todellakaan opeta! Olin yli 40 vuotta adventisti, joten tiedän, mistä puhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Luojana - Sapatin Herra!
Oikea käännös kuuluu: ihminen on sapatin herra.
- Anonyymi
Sapatti on pelastuksen ehto Ellen G. Whiten mukaan.
- Anonyymi
Minä olen Herra- sinun Jumalasi- Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani.
Älä kumarra ihmistä
- Anonyymi
Fariseukset olivat tehneet sapatista sellaisen että siinä oli käskyjä ja kieltoja.
Jeesus sanoi olevansa sen Herra ilman sääntöjä tai ne voi itse keksiä.- Anonyymi
Kakkoslauseeseen kommentti:
Eipä ole tuollaista sanonut vaan Jeesus nouvatti sapattia sääntöineen päivineen synnittömästi. Hän ei rikkonut sapattia. Juutalaisten joijenkin oppineijen kanssa, varmaankin fariseusten kanssa oli sitten sitä vääntöä mitkä olivat oikeat sapattisäännöt ja mitkä ihmisten keksimät/soveltamat sapattisäännöt.
Vaikea kuvitella synnittömän Jeesuksen rikkoneen sapattia. Sapatissahan ei ole keskeistä säännöt vaan chag sameach, eli olla iloisna juhlapäivänä, iloita Herrasta Jumalasta ja siitä että saivat viettää jälleen valittuna kansanaans Jumalaa kunnijoittajen aikaa yhjessä kol ol perheväjen ja Jumalan kaa.
" sapatti on asetettumanselaisens Jumalan luomajaans ihmislöistä varten eikä ihmislöistä sapattija varten”
Selef Urge
- Anonyymi
Kuka tahansa on synnitön jos keskeistä ei ole säännöt.
Mooses ei vain sellaista sapattilakia antanut. Olisi pitänyt tappaa jos hengailee väärin sapattina. Oli aivan oikeat säännöt ja Jeesus rikkoi niitä. Se ei ole uudessa liitossa synti. Siinä idea eikä se että keksii Jeesukselle sopivan sapatin. - Anonyymi
EN OLE TYHMÄ VAAN TIEDÄN SAPATIN OLEVAN KOHTA ALKAMASSA JO TÄNÄÄN PERJANTAINA YLI TUNNIN PÄÄSTÄ.
No anteeksi ketään ei sovi sanoa tyhmäksi...mutta älä silti tee omista laeistasi muille taakkaa.
- Anonyymi
Ei sellainen sapatti ole taakka, jossa ei ole sääntöjä.
Toisaalta ei sillä voisi sitten tuomita muita. Ei sanoa heidän olevan laittomuuden tekijöitä sekä herjata miten ovat lain korvanneet kiimaisen kojootin ulvonnalla. Se huono puoli säännöttömässä sapatissa on, että sen pitäminen onnistuu kaikilta.
Joskin siinä tietyllä tavalla ollaan oikeilla jäljillä. Se on Jeesuksen sapatti kun ei ole mitään sääntöjä. Jeesus on ristillä kantanut lain kirouksen ja poistanut lain syytöksen. Tosin vain niiltä, jotka siihen uskovat. Heitä ei syytetä sapatista eikä mistään muustakaan laista, koska ovat Jumalan hengen johdatettavina eikä kai Jumala itseään tuomitse tai tee mitää syntiä. Siihenki pitää uskoa niin armollinen Jumala lahjoittaa Hengen. Ei se tule sen itselleen julistamalla. - Anonyymi
Säännötön sapatti vie aika tavalla pohjan uskolta. Hyvin suuri osa uskoa on ollut se, että muut ovat olleet laittomuuden tekijöitä, hyljänneet Jumalan lait ja korvanneet ne sillä että mölisevät jotain hengessä. Säännöttömällä sapatilla heitä ei voi herjata lähtemättömästi ja jokaisessa yhteydessä siitä koska itse on hyljännyt myös Jumalan lain ja jättänyt sapattiin vain kehykset.
Iso osa uskon viehätyksestä tulee juuri siitä tunteesta, että vain me olemme oikeassa, vain meillä on ne oikeat käskyt ja on kutkuttavan houkuttelevaa herjata muita siitä miten ovat eksyneet kun eivät osaa lakia oikein tulkita. Kun siitä ei ole mitään kumottu, vaan kaikki on viimeistä piirtoa myöten voimassa. Mikä ei tietysti pidä paikkaansa, mutta hienoa vain vain niin kiihkoilla vaikka olisi kauhistuttava ajatus alkaa noudattamaan oikeasti Mooseksen lakia. Mutta mikään synnin ihanuus ei voi sitä että pääsee latamaan muille sen miten ovat eksyneet ja laittomuuden tekijöitä.
Ehkä sitten kuitenkaan säännötöntä sapattia ei oteta käyttään. Entisillä herjoilla mennään.- Anonyymi
Vanhan liiton sapatti oli kuva todellisesti levosta, Kristus kalliosta. Sana kieltää adventistien opin mukaisen tuomisemisen: Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Vanhan liiton juhlat olivat kuvia, ruumita eli ulkoisia olemuksia, Jeesuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan liiton sapatti oli kuva todellisesti levosta, Kristus kalliosta. Sana kieltää adventistien opin mukaisen tuomisemisen: Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Vanhan liiton juhlat olivat kuvia, ruumita eli ulkoisia olemuksia, Jeesuksesta.Ei Raamatun sana ole pyhä sille, joka luo oman oppinsa. Siinä Raamattu kääntyy siihen oppiin, eikä Raamatun mukaan uskota.
Sekin, että että älköön kukaan tuomitko teitä syömisestä tai sapatista, kääntyykin heidän ajattelussaan, niin että juuri pitää syödä tietyllä tavalla ja viettää sapatti tietyllä tavalla eikä siitä pidä tuomita. Vaikka alkuperäinen ajatus on korostaa vapautta Kristuksessa ja säännöt ovat vain olleet tulevaisen varjo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatun sana ole pyhä sille, joka luo oman oppinsa. Siinä Raamattu kääntyy siihen oppiin, eikä Raamatun mukaan uskota.
Sekin, että että älköön kukaan tuomitko teitä syömisestä tai sapatista, kääntyykin heidän ajattelussaan, niin että juuri pitää syödä tietyllä tavalla ja viettää sapatti tietyllä tavalla eikä siitä pidä tuomita. Vaikka alkuperäinen ajatus on korostaa vapautta Kristuksessa ja säännöt ovat vain olleet tulevaisen varjo.tulevaisen varjo? sadeko tulee? sateen varjo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatun sana ole pyhä sille, joka luo oman oppinsa. Siinä Raamattu kääntyy siihen oppiin, eikä Raamatun mukaan uskota.
Sekin, että että älköön kukaan tuomitko teitä syömisestä tai sapatista, kääntyykin heidän ajattelussaan, niin että juuri pitää syödä tietyllä tavalla ja viettää sapatti tietyllä tavalla eikä siitä pidä tuomita. Vaikka alkuperäinen ajatus on korostaa vapautta Kristuksessa ja säännöt ovat vain olleet tulevaisen varjo.Ei säännöt, vaan juhlat ja sapatit ovat varjo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei säännöt, vaan juhlat ja sapatit ovat varjo.
Jumalan antama sapatti ei ole varjo. Sapatti on Jumalan merkki ja loistaa kirkkaasti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan liiton sapatti oli kuva todellisesti levosta, Kristus kalliosta. Sana kieltää adventistien opin mukaisen tuomisemisen: Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Vanhan liiton juhlat olivat kuvia, ruumita eli ulkoisia olemuksia, Jeesuksesta.Jumalan antama tuomio: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567---
- Anonyymi
Laki on asetettu jäljestäpäin ihmisen tottelemattomuuden takia kuten Paavali kirjoittaa. Ei se alunperin ollut ihmisen tila eikä sitä oltu tarkoitettu jatkuvan ikuisesti. Jo VT ennustaa tulevasta ajasta jolloin päästään Jumalan yhteyteen Hengessä, jolloin veli veljelle ei harhaoppia opeta, vaan kaikki Herran omat tuntevat Hänet. Siellä kyllä ennustetaan se miten käy kun Jeesus tulee, miten ihminen voi päästä Jumalan yhteyteen aivan toisella tavalla kuin lakia noudattamalla. Miten hän ei edes pääse mihinkään, vaan suorittaa vain epätoivoisia tekoja sekavassa mielentilassa saamatta mitään varmuutta ja tietoa Jumalasta.
Ja se aika totisesti tule Jeesuksen kautta. Hän poisti vihollisuuden-lain- ihmisen ja Jumalan väliltä niiltä, jotka uskovat sen ja jotka pääsevät Hengessä Jumalan valtakuntaan. He saavat sen armon lahjana palvellen Herraa uudella tavalla, hengen tilassa eikä kirjaimen vanhassa.
Mutta se ilosanoma on UT:n kirjoitettu jos vain uskallamme lukea siten kuten kirjoitettu on.- Anonyymi
Laki on sydämessämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki on sydämessämme.
Uskovan sydämessä on Pyhä henki ja se antaa levon JOKA PÄIVÄ.
"Rauhan minä annan teille, En minä anna niinkuin maailma antaa."
Sitä ei tarvitse paikata sapatin viettämisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovan sydämessä on Pyhä henki ja se antaa levon JOKA PÄIVÄ.
"Rauhan minä annan teille, En minä anna niinkuin maailma antaa."
Sitä ei tarvitse paikata sapatin viettämisellä.Ei siihen Pyhään Henkeen uskota. Pelätään että se saa ulvomaan kuin kiimainen kojootti. Ja mitä ne muut ajattelisi jos kesken sapattirukouksen rääkäisi sellaisen . Ei siinä auttaisi selittely, että en se minä ollut, vaan Pyhä Henki. Sitä pelätään, vaikka kenenkään ei ole nähty koskaan niin käyttäytyvän, vaan sen opetus kuuluu oppiin, että Pyhää Henkeä tulee pelätä ja jopa herjata.
Toisaalta jos ei uskota pelastuksen sinettiin eikä siihen mitä siitä on kerrottu Raamatussa, niin tavallaan ei uskota silloin mihinkään siihen mikä on uuden liiton uskoa. Silloin vesittyy koko UT, koska se kertoo siitä millaisia ihmiset ovat hengen johdatuksessa. Myös tosin jonkin verran myös siitä miten siitä voidaan eksyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovan sydämessä on Pyhä henki ja se antaa levon JOKA PÄIVÄ.
"Rauhan minä annan teille, En minä anna niinkuin maailma antaa."
Sitä ei tarvitse paikata sapatin viettämisellä.Niin ei sapatin vietto pelasta niinkuin ei mikään muukaan 10 käskyistä
Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. Eikä Jeesuksen oma halua, tappaa,eikä varastaa
vaan noudattaa iloisin mielin 10 käskyä, joista yksi alkaa sanalla "muista"
Siunausta kaikille !! Jeesus on tulossa ! Halleluujaa !! Anonyymi kirjoitti:
Niin ei sapatin vietto pelasta niinkuin ei mikään muukaan 10 käskyistä
Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. Eikä Jeesuksen oma halua, tappaa,eikä varastaa
vaan noudattaa iloisin mielin 10 käskyä, joista yksi alkaa sanalla "muista"
Siunausta kaikille !! Jeesus on tulossa ! Halleluujaa !!😀hallet sille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovan sydämessä on Pyhä henki ja se antaa levon JOKA PÄIVÄ.
"Rauhan minä annan teille, En minä anna niinkuin maailma antaa."
Sitä ei tarvitse paikata sapatin viettämisellä.Sapatti on Jumalan antama pyhäpäivä. Sapatti on ilonpäivä, Jumalan siunaama ja pyhittämä. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.
Jesaja. 58:13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ILOPÄIVÄKSI, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja KUNNIOITAT SITÄ, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
14. Silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti on Jumalan antama pyhäpäivä. Sapatti on ilonpäivä, Jumalan siunaama ja pyhittämä. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.
Jesaja. 58:13. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ILOPÄIVÄKSI, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja KUNNIOITAT SITÄ, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
14. Silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.
1234567---1234567--- sinun, niin kuin jokaisen adventsitin, sapatti on riivaaja paha henki. Et ole jeessuksen seuraaja, eikä henkesi todista sinua Pyhän Hengen kanssa Jumalan lapseksi, tiedät itse. Jumala puhui sinulle ja alpoiit epäillä, mitä sinulle on opettu, mutta sinä paadutit itsesi ja palasit palstalle entistä kauheampana epäjumalien palvojana.
- Anonyymi
Riippuu siitä, haluatko pyhittää juuri sen sapatin, josta Jeesus puhui, ja jonka hän pyhitti, vai tuon omasi. Se Jeesuksen pyhittämä sapatti on sama, kuin Suomen lauantai. Saat pyhitellä itseksesi ihan mitä lystät, ja kutsua niitä päiviä sapateiksi mutta fakta on se, että oikea sapatti on ollut alunperin lauantai. Se on sitä vieläkin. Meidän ei edes tarvitsisi puhua tästä asiasta, jos Suomen kielellä lauantain kohdalla lukisi kalenterissamme sapatti, kuten lukee kymmenien muiden maiden kalenterissa.
Kirkkohistoria kertoo ihan kristallinkirkkaasti, että Katolinen kirkko asetti sunnuntain lepopäiväksi, ja että Katolinen kirkko ihan itse tunnustaa tämän, kuten myös sen, että oikea sapatti on lauantai. Katolinen kirkko ei kutsu sunnuntaita sapatiksi, koska se ei sitä ole. Jos haluat muutella Jumalan asettamaa sapattia oman korvasyyhysi mukaan, niin siitä vain.
Kukas se tyhmä tässä oikein on?- Anonyymi
Tyhmä on se, joka ei usko Paavalin sanoihin, että kaikki päivät ovat Jumalan silmissä samanlaisia.
Room 14
"Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu – vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä on se, joka ei usko Paavalin sanoihin, että kaikki päivät ovat Jumalan silmissä samanlaisia.
Room 14
"Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu – vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia."Jumala piti parempana siunata ja pyhittää viikon seitsemäspäivä, pyhäpäiväksi.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Jumala piti parempana siunata ja pyhittää viikon seitsemäspäivä, pyhäpäiväksi.
1234567---Entäs he jotka tekevät kolmivuorotyötä?
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Entäs he jotka tekevät kolmivuorotyötä?
Parempi olisi vaihtaa duunia, jos aikoo pyhittää sapattia.
- Anonyymi
Katolinen kirkko ei muuttanut sapattia miksikään, vaan virallisti sen miten alkuseurakunta oli toiminut alusta asti ja minkä vuoksi juutalaiset olivat heitä vainonneet kuten Jeesusta sekä apostoleita. Paavali joutui syngagoossa selkkaukseen opetuksineen ja juutalaiset päättivät etteivät syö ja juo ennen kuin Paavali on hengiltä. Niin kiihkoissaan he olivat sapatin rikkomisesta.
Katolinen kirkko halusi vain varmistaa sen päätöksellä ettei valejuutalaisuus leviä kristinuskoon ja se oli hyvä ja oikea päätös.- Anonyymi
Vuonna 321 jKr. Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...
Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester MUUTTI nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
v.364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 321 jKr. Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...
Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester MUUTTI nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
v.364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten.
1234567---Sapatti oli vain kuvaa ja varjoa uuden liiton levosta OMISTA TEOISTA !
Heprealaiskirje 4
Heprealaiskirje 5
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
Tarkoitus on lakata siis omista teoista ja sen sijaan Elää Jumalan ennalta valmistamissa valmiissa teoissa !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Näin se käytännössä toteutuu:
Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Kol. 1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Hengessä Hengen tahdossa / johdatuksessa vaeltaminen on vaellusta vapaana OMISTA TÖISTÄ / TEOISTA !
Itse ei tarvitse tehdä osata ymmärtää, vaan voi vain LEVÄTÄ teoistaan, kuten Jumala lepäsi.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Ei enää tarvise itse itsestään puristaa, vaan vain "olla kyydissä" tavallaan ja kastoa ikäänkuin viersestä, kun Jumala toimii.
Tätä on se todellinen "sapatin lepo" uuden liiton aikana ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti oli vain kuvaa ja varjoa uuden liiton levosta OMISTA TEOISTA !
Heprealaiskirje 4
Heprealaiskirje 5
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
Tarkoitus on lakata siis omista teoista ja sen sijaan Elää Jumalan ennalta valmistamissa valmiissa teoissa !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Näin se käytännössä toteutuu:
Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Kol. 1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Hengessä Hengen tahdossa / johdatuksessa vaeltaminen on vaellusta vapaana OMISTA TÖISTÄ / TEOISTA !
Itse ei tarvitse tehdä osata ymmärtää, vaan voi vain LEVÄTÄ teoistaan, kuten Jumala lepäsi.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Ei enää tarvise itse itsestään puristaa, vaan vain "olla kyydissä" tavallaan ja kastoa ikäänkuin viersestä, kun Jumala toimii.
Tätä on se todellinen "sapatin lepo" uuden liiton aikana !Se siis on oikeasti niin, että se on aivan se ja sama, mikä on lepopäivä.
Mutta laikiiiiton sapattti siis oli vain ja ainoastaan kuvaa ja varjoa uuden liiton LEVOSTA OMISTA TEOISTA ja elämään sen sijaan, niissä Jumalan ennalta valimsitamissa valmiissa teoissa.
Sekin pitää tähdentää, että Jumala aikoinaan saatti tekonsa loppuun asti, ja sitten on ollut lepoa.
Siihen vastaavaan lepoon meidän tulisi siis pyrkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti oli vain kuvaa ja varjoa uuden liiton levosta OMISTA TEOISTA !
Heprealaiskirje 4
Heprealaiskirje 5
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
Tarkoitus on lakata siis omista teoista ja sen sijaan Elää Jumalan ennalta valmistamissa valmiissa teoissa !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Näin se käytännössä toteutuu:
Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
Kol. 1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Hengessä Hengen tahdossa / johdatuksessa vaeltaminen on vaellusta vapaana OMISTA TÖISTÄ / TEOISTA !
Itse ei tarvitse tehdä osata ymmärtää, vaan voi vain LEVÄTÄ teoistaan, kuten Jumala lepäsi.
!!!
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
!!!
Ei enää tarvise itse itsestään puristaa, vaan vain "olla kyydissä" tavallaan ja kastoa ikäänkuin viersestä, kun Jumala toimii.
Tätä on se todellinen "sapatin lepo" uuden liiton aikana !Raamatut vuosilta 1642 ja 1903.
Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
1234567--- - Anonyymi
"Katolinen kirkko ei muuttanut sapattia miksikään, vaan virallisti sen miten alkuseurakunta oli toiminut alusta asti..."
Nyt vaan on niin, että Katolinen kirkko itse sanoo Paavinsa suulla, että se muutti sapatin sunnuntaille. Eikä todellakaan sano, että mikään alkuseurakunta olisi pyhittänyt sunnuntaita sapattina.
Ei kannata levitellä toisten keksimiä valheita, kun kaikki on nykyaikana niin helposti tarkistettavissa kirkkohistoriasta netin välityksellä.
- Anonyymi
On kuin islamisti, joka väittää että Allah on suuri ja Mekka sen pyhä kaupunki kun väittää että sapatti ja pyhä ja hyvä.
Sapatti katosi kristinuskosta silloin kun alkuseurakunnat perustettiin. Aluksi he saattoivat kokoontua juutalaisten kanssa sapattina ja kertoa heille uskosta, mutta kun selvisi ettei heillä ole sapattia, heitä alettiin vainot ja he joutuivat piileskelemään juutalaisilta.
Stefanos syytti juutalaisia siitä, etteivät nämä tunnistaneet Jeesusta Messiaaksi vaan murhasivat hänet. Juutalaisten suuri neuvosto sanhedrin kääntyi Jeesuksen kannattajia vastaan, koska nämä kieltäytyivät noudattamasta juutalaista lakia. He haastoivat Stefanoksen oikeuteen, ja hänet tuomittiin ja kivitettiin kuoliaaksi.
Juutalaiset tappoivat sapatin vuoksi myös Stefanoksen kuten Jeesuksen.
Alkuseurakunnassa eikä sen jälkeen ei ollut mitään sapatin hyvyyttä ja pyhyyttä, vaan se on myöhempien aikojen valejuutalaisten juttuja.
Katolinen kirkko ei muuttanut mitään lakeja eikä aikoja vaan vahvisti vain sen mikä oli jo olemassa. Jeesuksen ylösnousemuspäviä oli sunnuntai ja se oli juutalaisille ymmärrettävästi kauhea muistopäivä, kun olivat Jeesuksen murhanneet sapatin vuoksi. Siksi ovat halunneet pitää sapatin, jolla on verinen historia ja jonka päällä on kirous eikä pyhyys.- Anonyymi
Paljon löytyy niitä, jotka osaavat Jumalan antaman sapatin vesittää.
1234567--- - Anonyymi
Silkkaa valhetta !
Viittaan edellisiin kirjoituksiini:
Anonyymi
2024-01-14 18:55:13
Anonyymi
2024-01-14 19:03:35 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon löytyy niitä, jotka osaavat Jumalan antaman sapatin vesittää.
1234567---Mutta ei ketään, joka kertoisi miksi se egyptin orjuudesta vapauttamisen muistopäivä meitä koskisi sekä sitä miten UT:ssa on kerrottu sapattikäskyn olevan. Se kun on Mooseksen laissa aika prutaali noudatettava. Kukaan kaupungissa ei saisi tehdä mitään.
Ja Jeesus ei mitään uutta sapattia asettunut. Hän poisti lain kirouksen.
Samalla poistui myös synnin kirous kun Jumala armossaan antaa Pyhän Hengen ja kuten nimikin sanoo, se on Henki missä ei laittomuutta ole. Siinä on niin kauan hyvällä tiellä kun ei saata murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä millään omavanhurskaus tempuilla. - Anonyymi
On näköjään helppoa sulkea silmänsä kirkkohistorialta, vaikka kaikki on dokumentoituna ja helposti todettavissa katolisen kirkon arkistoista.
Et näköjään tunne historiaasi.
- Anonyymi
Menemättä uskonnollisiin pakon omaisiin lakeihin ja säädöksiin esitän kysymyksen: Minkä takia Keskiviikko on keskiviikko?.
Siitä voi laskea eteen ja taaksepäin ja itsekukin ja päätellä mikä on viikon viimeinen ja ensimmäinen päivä. - Anonyymi
Tottakai sapatti on yhä voimassa niin kuin muutkin 10-käskyä, sillä Jumala sanoo:"En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt" Ps.89:35
- Anonyymi
Jokainen lain piirto on voimassa tuomiten pahantekijät. Kuka niitä olisi mennyt muuttamaan tai viilailemaan oman mielensä mukaan. Sapattikäskykin on voimassa aivan tarkalleen sellaisena kuin se egyptin orjuudesta vapautumisen muistoksi annettiin. Ei piirtoakaan siitä ole poistettu.
Onneksi se ei vain uudessa liitossa ole voimassa, liitossa jonka jo VT ennustaa tulevan, että vanha lain kirjain poistuu niiltä, jotka uskovat ja saavat Pyhän Hengen, joka saa tekemään asiat paremmin kuin farisealainen lain noudattaminen, joka on vain farisealaista selittämistä. Ja heidät laki tosiaan tuomitsee. Siitä ei ole mitään epäilystä.- Anonyymi
Nyt on laittomuus vallallaan kaikkine irstaisuuksineen. Suurin osa ei pane edes hanttiin, näitä laittomuuden, saastaisuuksien tekijöitä.
1234567---
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158