Jos joku kävisi yöllä teidän kotipihassa tankkaamassa teidän auton ja se maksaisi 1 - 5 euroa.

Anonyymi-ap

Ei taida polttikset koskaan päästä näin pitkälle.

37

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan tuo se kaikkein helpoin tapa autoilla.
      Ja hinnaltaan tosiaan vastaa sitä jos bensa maksaisi noin 20 senttiä litra.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen pisnesajatus. Kyltti jokaisen talon kohdalle tienpientareelle, että täältä helpotusta patteriautoille. Ostaa kiinteähintaisena 10 c kwhlta ja myy 20 c kwhlta. Täytyy hankkia vaan voimavirtaa.

      • Anonyymi

        ?? Mitä on voimavirta? Tarviiko sähköauto latautuakseen jotain erikoista voima sähköä?


      • Anonyymi

        Nyt tas polttistollolta on kadonnut täysin maalaisjärki.

        Miksi kukaan sähköautokuski lähtisi lataamaan ylihintaista sähköä jostain kaukaa kun sitä saa omalta tontilta yöllä suurinpiirtein ilmaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tas polttistollolta on kadonnut täysin maalaisjärki.

        Miksi kukaan sähköautokuski lähtisi lataamaan ylihintaista sähköä jostain kaukaa kun sitä saa omalta tontilta yöllä suurinpiirtein ilmaiseksi?

        Lähiajeluun saattaa sähköauto sopiakkin , kun voi omalla tontilla ladata "suurinpiirtein ilmaiseksi" . Ensi yönäkin vain 12 - 15 senttiä kw + verot ja siirrot !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähiajeluun saattaa sähköauto sopiakkin , kun voi omalla tontilla ladata "suurinpiirtein ilmaiseksi" . Ensi yönäkin vain 12 - 15 senttiä kw verot ja siirrot !

        Kyllä sitä voi loma,- ja vkl-reissuilla pidemmillä matkoilla ladata myös pikalatureilta. Halpaa sekin on polttoaineeseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähiajeluun saattaa sähköauto sopiakkin , kun voi omalla tontilla ladata "suurinpiirtein ilmaiseksi" . Ensi yönäkin vain 12 - 15 senttiä kw verot ja siirrot !

        No mietipä sitä että sähköautolla ajaa keskimäärin noin 1,5 eurolla per sata kilsaa.

        Polttis kuski ei koskaan pääse alle 10 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietipä sitä että sähköautolla ajaa keskimäärin noin 1,5 eurolla per sata kilsaa.

        Polttis kuski ei koskaan pääse alle 10 euroa.

        Ja miten helppoa elämä on kun ajaa sähköautolla.
        Yöllä akut täyteen kotipihassa halvalla sähköllä. Eii tarvitse lähteä jonnekin kämäiselle bensikselle hakemaan sikakallista bensaa kun halpaa sähköä tulee kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ?? Mitä on voimavirta? Tarviiko sähköauto latautuakseen jotain erikoista voima sähköä?

        400 b kolmivaiheisenantai 400v tasajännitettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tas polttistollolta on kadonnut täysin maalaisjärki.

        Miksi kukaan sähköautokuski lähtisi lataamaan ylihintaista sähköä jostain kaukaa kun sitä saa omalta tontilta yöllä suurinpiirtein ilmaiseksi?

        Ei saan ne suuein osa kokoomuslaisita jiyka asuu kontulassa buokra asunnossa banhalla puoleella ilman autopaikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten helppoa elämä on kun ajaa sähköautolla.
        Yöllä akut täyteen kotipihassa halvalla sähköllä. Eii tarvitse lähteä jonnekin kämäiselle bensikselle hakemaan sikakallista bensaa kun halpaa sähköä tulee kotiin.

        Kuka tuo sen halvan sähköauton, jolla pääsee talvella yli 200 km yhdellä kotilatauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuo sen halvan sähköauton, jolla pääsee talvella yli 200 km yhdellä kotilatauksella.

        "Yli 30 000 vuosittaisella ajokilometrillä sähköautosta tulee edullisin vaihtoehto jo alle viidessä vuodessa."
        Moniko ajaa samalla sähköautolla noin kauan tai ajaa tuollaiset lähes 150000 km?
        https://yle.fi/a/74-20035289


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        400 b kolmivaiheisenantai 400v tasajännitettä

        Ei taida suomesta löytyä omakotitaloa jossa ei olisi 25A 3 vaihe sähköä jolla lataa sähköauton erittäin helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietipä sitä että sähköautolla ajaa keskimäärin noin 1,5 eurolla per sata kilsaa.

        Polttis kuski ei koskaan pääse alle 10 euroa.

        "No mietipä sitä että sähköautolla ajaa keskimäärin noin 1,5 eurolla per sata kilsaa."

        Lasket vain osan kuluista.

        Merkittävimmät osat jää huomioimatta: arvonalennus ja pääomakulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ?? Mitä on voimavirta? Tarviiko sähköauto latautuakseen jotain erikoista voima sähköä?

        Vanhuksille 3-vaiheinen tarkoittaa voimavirtaa ja 1-vaiheinen taas valovirtaa. Niiden lapsuudessa ei ollut kuin sähköamppuja ja muutamia sähkömoottoreita, jotka pyörittivät puimakonetta tai jotakin sirkkeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yli 30 000 vuosittaisella ajokilometrillä sähköautosta tulee edullisin vaihtoehto jo alle viidessä vuodessa."
        Moniko ajaa samalla sähköautolla noin kauan tai ajaa tuollaiset lähes 150000 km?
        https://yle.fi/a/74-20035289

        Tuo laskelma ei enään pidä paikkaansa , kun sähköautojen hinnat ovat vapaassa pudotuksessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietipä sitä että sähköautolla ajaa keskimäärin noin 1,5 eurolla per sata kilsaa.

        Polttis kuski ei koskaan pääse alle 10 euroa.

        Patteriautoissa pelkkä rengaskulu on 2 €/100 km.

        Vakuutus kustantaa nykyään 1200 €/vuosi täysillä bonareilla (patteriauton omistajilta avautumisia tästä, vakuutusmaksut reippaassa nousussa). Eli noin 3,29 €/d.

        Uuden, kalliin, auton arvonalenema noin 1 €/h. Reilu 50 € viikonlopun aikana tai reilu 700
        €/kk. Ajoit tai et. Plus vakuutuskulut ym. päälle.

        150 km edestakaisen mökkimatkan (viikoloppureissu) aikana ns. kiinteät kulut (arvonalenema, verot, vakuutus) jotain 60 €.

        Muuttuvat kulut 300 km matkalla
        - rengaskulut 6 €
        - "polttoaine" kotilatauksessa vaikka 8 c/kWh (veroton pörssihinta) -> kokonaishinta veroineen ja siirtomaksuineen 18 c/kWh, kulutus talvella 25 kWh/100 km -> 4,50 €/100 km, 300 km matkalla yht. 13,50 €
        - mahd. kusipojan nesteet yms. tarvikkeet (muutama euro)

        Kokonaishinta reissulle 60 € kiinteät kulut + vähintään 80 € muuttuvat kulut. Yht. 140 €.

        Jos kaiken jyvittää ajokilometreille ja ajoa vaikka 15 tmk/vuosi, niin sitten kustannustaso lie 50 €/100 km, sis. arvonaleneman, rengaskulut yms. Tähän lukemaan on jo parissakin TM käyttötestissä päädytty. Tällä menetelmällä 300 km mökkireissu kustantaa 150 €.

        Ei polttomoottorinkaan kanssa bensa ole minulla ollut kuin 10-20 % kokonaiskuluista. Arvonalenema on uuden/uudenkon auton kanssa aina suurin rahaheikä ja sehän on patteriautoissa julma. Niin julma, että petterit yrittää koko ajan asian unohtaa.

        Omissa ajoissa muuttuva kulu on max. 15 €/100 km (kaasuauto -> PA kulu noin 10 €/100 km) ja auton seisottaminen pihassa maksaa sitten jonkun 600 €/kk (arvonalenema, verot, vakuutus, huolto väh. kerran vuodessa). Tästä laskettu mökkireissun kulu 40-90 € riippuen siitä, sisällytänkö mukaan myös arvonaleneman yms. vai pelkästään polttoaineen + renkaiden kulumisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautoissa pelkkä rengaskulu on 2 €/100 km.

        Vakuutus kustantaa nykyään 1200 €/vuosi täysillä bonareilla (patteriauton omistajilta avautumisia tästä, vakuutusmaksut reippaassa nousussa). Eli noin 3,29 €/d.

        Uuden, kalliin, auton arvonalenema noin 1 €/h. Reilu 50 € viikonlopun aikana tai reilu 700
        €/kk. Ajoit tai et. Plus vakuutuskulut ym. päälle.

        150 km edestakaisen mökkimatkan (viikoloppureissu) aikana ns. kiinteät kulut (arvonalenema, verot, vakuutus) jotain 60 €.

        Muuttuvat kulut 300 km matkalla
        - rengaskulut 6 €
        - "polttoaine" kotilatauksessa vaikka 8 c/kWh (veroton pörssihinta) -> kokonaishinta veroineen ja siirtomaksuineen 18 c/kWh, kulutus talvella 25 kWh/100 km -> 4,50 €/100 km, 300 km matkalla yht. 13,50 €
        - mahd. kusipojan nesteet yms. tarvikkeet (muutama euro)

        Kokonaishinta reissulle 60 € kiinteät kulut vähintään 80 € muuttuvat kulut. Yht. 140 €.

        Jos kaiken jyvittää ajokilometreille ja ajoa vaikka 15 tmk/vuosi, niin sitten kustannustaso lie 50 €/100 km, sis. arvonaleneman, rengaskulut yms. Tähän lukemaan on jo parissakin TM käyttötestissä päädytty. Tällä menetelmällä 300 km mökkireissu kustantaa 150 €.

        Ei polttomoottorinkaan kanssa bensa ole minulla ollut kuin 10-20 % kokonaiskuluista. Arvonalenema on uuden/uudenkon auton kanssa aina suurin rahaheikä ja sehän on patteriautoissa julma. Niin julma, että petterit yrittää koko ajan asian unohtaa.

        Omissa ajoissa muuttuva kulu on max. 15 €/100 km (kaasuauto -> PA kulu noin 10 €/100 km) ja auton seisottaminen pihassa maksaa sitten jonkun 600 €/kk (arvonalenema, verot, vakuutus, huolto väh. kerran vuodessa). Tästä laskettu mökkireissun kulu 40-90 € riippuen siitä, sisällytänkö mukaan myös arvonaleneman yms. vai pelkästään polttoaineen renkaiden kulumisen.

        Äh, tuli näpyttelyvihre, Patteriauton muuttuvat kulut 300 km matkalla siis 20 eikä 80 € -> kokonaiskulu 80 €/300 km. Mutta jotain oleellista tästä jäi uupumaan, koska hinta vain puolet siitä mitä patteriauton käyttö TM laskelmien mukaan kustantaa.


    • Anonyymi

      Taas alkaa päivä täydellä akulla. Yöllä oli taas latautunut täyteen halpaa sähköä.

      Kelpaa ajella kun kilometrit ei maksa juuri mitään.

      • Anonyymi

        Arvonalennus kaikilla yli 50 snt/km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvonalennus kaikilla yli 50 snt/km.

        Patteriautot (etenkin ne pari vuotta sitten ostetut) ovat niin kalliita, että arvonalenema on 1 €/h, ajoit tai et. Tai tonni/kk.

        Tämän päälle vielä muuttuvat kulut, kuten sähkö ja rengaskulut. Näissä 2+ tonnin keijukaisissa kalliit renkaat, joten jo pelkkä rengaskulu on 1-2 €/100 km.


    • Anonyymi

      Eli varaststaisi 27kwh eli ampuisin pihalleni tulleen tunkeilijan.

    • Anonyymi

      Ei se tankkaaminen ole niin vaivalloinen tapahtuma että moiselle palvelulle olisi tarvetta. Sähköautoa Lidlin parkissa lataillessa on jo vissiin alkanut tuntumaan että olisi kiva päästä illaksi kotiin, mutta tankkaaminen ei tosiaan hidasta matkaa kuin parin minuutin verran, eikä sitä tarvi tehdä kuin kerran-pari kuussa.

      • Anonyymi

        Tuollaisten asioiden käsittäminen ei onnistu heikoilla hoksottimilla varustetulta paristopeelolta.


      • Anonyymi

        Eihän se tankkaamisen vaiva tietenkään elämää kaada mutta on silti niin paljon helpompaa kun auto latautuu kotipihassa yön aikana.
        Ja tietenkin se että se bensalla ajo maksaa noin 7-10 kertaa enemmän kuin sähköllä ajaminen.

        On loogista valita helpompi ja halvempi.


    • Anonyymi

      400 neliömetrin tonteilla talot on niin lähekkäin, että jo 25 m roikalla voi ladata oman autonsa naapurin pistorasiasta. Kannattaa kysellä naapurin loma-asioista ja viikonloppumatkoista.

      • Anonyymi

        Bensa on niin paljon arvokkaampaa että sen varastaminen toisten autojen tankista on parempaa bisnestä.


    • Anonyymi

      "Jos joku kävisi yöllä teidän kotipihassa tankkaamassa teidän auton ja se maksaisi 1 - 5 euroa."
      Ei oikein mene insinööriaivoissa jakeluun mitä tuossa ajetaan takaa.
      Meidän pihassa kukaan muu kuin minä itse, ei lataa minun autoani, ja se tapahtuu omasta pistorasiasta.

      • Anonyymi

        Kai siinä haetaan takaa sitä ajatusta että kotilataus vastaa bensa-autossa sitä että kun bensa-auton jättäisi illalla pihaan ja se olisi aina aamulla tankattuna ja se tankkaus maksaisi 1-5 euroa.

        Toki sillä erotuksella että sähköauton tankkiin mahtuu vain 25-35 bensalitran edestä kilometrejä.


    • Anonyymi

      Olishan se hienoa, jos ei tarvitsisi ajella jakeluasemalle seisomaan tuuleen ja tuiskuun kylmä pistooli kourassa.

      • Anonyymi

        Niinno... kerran viikossa kolme minuuttia auton tankkaus...

        Kerran vuorokaudessa johtojen veto...

        Kumpi sitten lienee helpompaa ja vaivattomampaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno... kerran viikossa kolme minuuttia auton tankkaus...

        Kerran vuorokaudessa johtojen veto...

        Kumpi sitten lienee helpompaa ja vaivattomampaa

        Talvisin viikkotankkauksen lisäksi kerran vuorokaudessa lohkolämmittimen johdon veto?

        Itse lataan täyssähkärini kerran viikossa enintään. Yleensä viikonloppuisin naurettavan halvalla pörssisähköllä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvisin viikkotankkauksen lisäksi kerran vuorokaudessa lohkolämmittimen johdon veto?

        Itse lataan täyssähkärini kerran viikossa enintään. Yleensä viikonloppuisin naurettavan halvalla pörssisähköllä. :D

        En ole 40 vuoteen vetänyt lohkolämmittimen johtoa ja hyvin on menty talvellakin... jos et vedä sähköautoon johtoa niin matka saattaa jäädä toisesta päästä lyhyeksi.


    • Anonyymi

      Patteriautoilun kantava idea tosiaan on maksattaa kulut muilla. Sähkön varastaminen on normisuoritus, mihin auliisti jaellaan neuvoja. Keinoja

      - varastetaan sähköä pysäköintihallin tai porrashuoneen siivouspistorasiasta (ja jatkojohto vedellään mistään sähköturvallisuudesta piittaamatta ovenraosta jalkakäytävän yli)

      - toki omaan asuntookin voi samalla opilla varastaa sähköä porrashuoneen siivouspistorasiasta, kun vetää jatkojohdon postiluukun kautta

      - varastetaan sähköä lämmitystolpasta, tätä varten pitää tolpan kellokytkin jumittaa/rikkoa

      - patteripellet ovat isoon ääneen vaatineet, että kauppakeskuksiin ja as ay parkkipaikoille rakennetaan latauspisteet, joisen sähköstä laskutetaan max. 20 c/kWh vaikka pellet latailee autojaan illan kulutuspiikin aikaan, jolloin pörssihinta voi olla 30 c/kWh, minkä päälle tulee n. 10 c/kWh veroja ja siirtomaksuja

      Sehän tottakai patteripellen mielestä oikeus ja kohtuus, että latauspisteiden rakentamisen saa laskuttaa naapureilta, myös autottomilta. Röyheimmät jopa vaativat, että patteriauton saisi pysäköidä "lataukseen" kenen tahansa varatulle paikalle, koska patteripelle nyt vaan on omasta mielestään niin paljon parempi ihminen.

      Patteripellet lällätti pari vuotta sitten "lällääää, olen niin fiksu, että ajelen autolla, jonka käyttö maksaa vain 1-2 €/100 km".

      Todellisuudessa tuo menee jo pelkkiin rengaskuluihin. Päälle tulee arvonalenema, tyyliin 20 % 1. vuotena ja 15 % siitä eteenpäin. Patteripelleillähän on aina autot, millä pääsee 600 km latauksella ts ei puhuta pienimmistä eikä halvimmista malleista. Uuden auton arvonalenema sitten melkein kymppi vuodessa. Aika lähelle osuu myös arvioimalla arvonalenemaksi 1 €/h. Myös vakuutuksiin uppoaa nykyän toista tonnia, vaikka olisi maksimibonukset. Sen verran taajaan patteriautoja kolhitaan (mm. pohjan = akuston vauriot) ja korjauskuluthan näissä usein 5-numeroisia.

      Tosin nyt viimeaikoina on patteripellet sitten itkeneet elämänä tosiasioista. Kun ostaa 50-100 tonnin auton, niin 1-2 vuoden pitoajan jälkeen arvonalenema on aika hapokasta nieltävää. Menee käyttökulu yli 50 €/100 km.

      Me muut nauramme paskaiset naurut patteripellen murheille.

    • Anonyymi

      Kyllä polttiksella pääsee paljon pidemmälle ja vaivattomammin , kuin sähköautolla .

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe