Voihan sen akun ostaa varalle.....näin meillä on tehty kymmeniä vuosia...ei ole ollut ongelmia koskaan..pari kolme kertaa vuodessa latailet akut niin hyvin pärjää..
Näistä akuista vaan..
64
539
Vastaukset
- Anonyymi
Eli vanhennat akun ennen autoon asentamista, nerokasta. Entä kun auto vaihtuu, niin sopiiko se akku toiseen?
- Anonyymi
Säilyy ne kymmeniin vuotta jos latailet välillä ja eihän vuodelle tule hintaa kuin kymmenen euroa...vanhoihin pienempiin massikoihin sopii jos jää käyttämättä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säilyy ne kymmeniin vuotta jos latailet välillä ja eihän vuodelle tule hintaa kuin kymmenen euroa...vanhoihin pienempiin massikoihin sopii jos jää käyttämättä..
Kalliiksi tulee hommata massikka ja vielä parkkipaikkakin.
- Anonyymi
200 euron akku varastoon ja se ikääntyy siellä.
Sitten akku mukaan ja korjaamolle. Siellä se asennetaan autoon vanhan akun tilalle ja ohjelmoidaan auto. Ja kohta sitten auto herjaa, että uudempikin akku on p...a ja taas sama ruljanssi uudestaan, mutta uuden akun kanssa.- Anonyymi
Höhlä siis varalle...on tuossa varastossa vartan AMG start stop ,kymmenen vuotta vanha ja just eilen mittasin jännitteen 12,7,v...ja on vielä käytetty viisi vuotta autossa..kyl ne akut säilyy jos on virtaa täynnä..se että naapurin Reiska työntää kaapeli autoosi voi tehdä tuhansien remontin tietämättään miten apukäynnistys tehdään oikein..suomalainen ostaa sinkkiämpäreitä satasella ja on tyytyväinen vaikkei auto käynnistyy..
- Anonyymi
Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...
Eihän ne ikäänny tai mene rikki. Nyt muuten vaan huvikseen akkuja jonotetaan😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne ikäänny tai mene rikki. Nyt muuten vaan huvikseen akkuja jonotetaan😂
Tyhjät akut jäätyy...ei täydet..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höhlä siis varalle...on tuossa varastossa vartan AMG start stop ,kymmenen vuotta vanha ja just eilen mittasin jännitteen 12,7,v...ja on vielä käytetty viisi vuotta autossa..kyl ne akut säilyy jos on virtaa täynnä..se että naapurin Reiska työntää kaapeli autoosi voi tehdä tuhansien remontin tietämättään miten apukäynnistys tehdään oikein..suomalainen ostaa sinkkiämpäreitä satasella ja on tyytyväinen vaikkei auto käynnistyy..
Kaikki ei voi vähentää verotuksessa massikoita ja akkuja, eikä tule niitä tukiaisiakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...
Kyllä akku ikääntyy. Fiksut tietävät ja hölmöt eivät usko.
- Anonyymi
Paha valmistusvirhe autossa, jos akunvaihtoon pitää korjaamolle mennä ja vielä ohjelmoida, että nyt on uusi akku! Ei kyllä tule meidän huusholliin tuollasta skeidaa!
- Anonyymi
Osti kaksi,seuraava jäi ilman.?
- Anonyymi
Itse ostin varalle tavallisen käynnistysakun mahdolliseksi apukäynnistysakuksi. Tämä ei käy autooni, kun pitäisi olla agm akku ja mitatkin varmaan on väärät, mutta tarkoitinkin sen hätävaraksi, jolla auton saisi vielä käyntiin siksi että ajaa sen suoraan akunvaihtoon, jos tulisi semmoinen tilanne.
Ja tälle akulle tietysti myös laturi. Käynnistyskaapelit on jo entuudestaan.
Akunhan voi myös aina ottaa mukaan ja se toimii vaikka keskellä metsääkin. Apustartteri tarvitsisi sitä verkkovirtaa toimiakseen.- Anonyymi
Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...
Vara-akulla voi myös testata 12 voltin vehkeitä että onko kunnossa vai ei.
- Anonyymi
Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...
Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.
Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vara-akulla voi myös testata 12 voltin vehkeitä että onko kunnossa vai ei.
Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten
No no, katsopa peiliin ennen kuin alat muita nimitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?
No on jan okait se satasen pihvikin on turhake jonka voi valmistaa kotona vitosella ja kallis kynsilakka pullo+meikit...sitten vielä osa kiskoo naamansa kallista samppanjaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa?Ai joo. Täytyy kuitenkin jonkinlainen värkki säilyttää, jolla noita vara-akkuja latailee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa?Just korjaamolla katoin kun starttibuusterilla oli tehty täystuho autoon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?
Sulla taas ei varmaan ole yhtään mitään, et ole varautunut mihinkään, luotat vain tuuriisi, olet varmaan niitä jotka ylittää kadunkin mistä vaan, paitsi suojatieltä, etkä edes vilkaisekaan sivullesi, kuuntelet vaan kuulokkeilla hintti-ininää jota nykyään kehdataan musiikiksi nimittää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just korjaamolla katoin kun starttibuusterilla oli tehty täystuho autoon..
Joo. Minäkin tiedän "korjaamoja", joille ei uskalla viedä autoa edes renkaiden vaihtoon. Kierteet pilataan vanteen pulteista yli-innokkaiden asentajien puuhatessa pulttipyssyillään ne väärille "jengoille". Ja öljypropuista väännetään ihan käsivoimin kierteet yms. Kiire on, niin liikenteessä kuin niissä "korjaamoissakin". Touhukasta väkeä, pysyn kaukana tuollaisista nyrkkipajoista, jotka tekee markalla kolmen markan vahingon.
Niiden suurin meriitti on, että omistajayrittäjä kehuskelee olemattomilla meriiteillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.
Uusavuton..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten
Kyllä näin on...kyyhötetään pakkasessa kuin talitintti talvella odottaen läski palasta..rengas menee puhki niin on mukavaa odotella, ainut mikä on kaverina on pakkanen....täälä pohjoisessa on autossa ,tunkki,vararengas..vara- akku varastossa,jäähdytysnestettä,lasinpesunestettä,renkaan paikkaus aineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai joo. Täytyy kuitenkin jonkinlainen värkki säilyttää, jolla noita vara-akkuja latailee.
Ja kuuden voltin vehkeille myös joku härpäke ja kaikelle nollasta ylöspäin DC. Hyvä niille on olla olemassa säädettävä jännitelähde, tarpeeksi suurella virtakapasiteetilla. Akku on huono(mpi) ajatus.
AC tulee ilmeisesti useimmilla noista tämänkin ketjun "tietäjistä" sähköyhtiöltä pistorasiaan, ellei ole sitäkin varten joku oma patentti pirtin nurkassa?
Ja musiikin ystäville tietysti voi laittaa sekä että.
AC/DC.
https://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Minäkin tiedän "korjaamoja", joille ei uskalla viedä autoa edes renkaiden vaihtoon. Kierteet pilataan vanteen pulteista yli-innokkaiden asentajien puuhatessa pulttipyssyillään ne väärille "jengoille". Ja öljypropuista väännetään ihan käsivoimin kierteet yms. Kiire on, niin liikenteessä kuin niissä "korjaamoissakin". Touhukasta väkeä, pysyn kaukana tuollaisista nyrkkipajoista, jotka tekee markalla kolmen markan vahingon.
Niiden suurin meriitti on, että omistajayrittäjä kehuskelee olemattomilla meriiteillään.Täällä Suomi24:ssä joskus joku puhui murskakourista joiden käsissä aina kaikki mystisesti särkyy, ja semmoiset korjaamot on sitten murskaamoja eikä korjaamoja :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.
Kaikki muut vakuutusyhtiön asiakkaat maksavat sinun temppusi koska vakuutusmaksut nousevat, kun vakuutuksia käytetään usein korvaamaan "vahinko".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No no, katsopa peiliin ennen kuin alat muita nimitellä.
Ei sivukylillä näe koskaan hinureita, ne on siellä missä henkilöautoja ei edes tarvitse kun siellä kulkee julkisia muutaman minuutin välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sivukylillä näe koskaan hinureita, ne on siellä missä henkilöautoja ei edes tarvitse kun siellä kulkee julkisia muutaman minuutin välein.
Sivukylillä vetävät traktoreilla liikaa kännänneet kuskit ojista, usein se traktorikuskikin kännissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivukylillä vetävät traktoreilla liikaa kännänneet kuskit ojista, usein se traktorikuskikin kännissä.
Mutta autot toimii vaikka millä ilmalla toisin kuin siellä sivistyksen keskellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta autot toimii vaikka millä ilmalla toisin kuin siellä sivistyksen keskellä.
Dieselit toimii hyvin polttoöljyllä ilman ureaa, jäätyy vaan kusi. Saa kätevästi vähennettyä verotuksessakin kunhan ei jää kiinni.
Autot voi olla yötäpäivää lämmityksessä tai lämpimässä tallissa kun muut maksaa laskut. Laiskimmat eri viitsi edes ajaa talliin, vaikka jotuvat sitten putaamaan lumet. Lämpimässä tallissa on itselläkin kaupungissa ja automaattiovi, ei paljon maksa/kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselit toimii hyvin polttoöljyllä ilman ureaa, jäätyy vaan kusi. Saa kätevästi vähennettyä verotuksessakin kunhan ei jää kiinni.
Autot voi olla yötäpäivää lämmityksessä tai lämpimässä tallissa kun muut maksaa laskut. Laiskimmat eri viitsi edes ajaa talliin, vaikka jotuvat sitten putaamaan lumet. Lämpimässä tallissa on itselläkin kaupungissa ja automaattiovi, ei paljon maksa/kk.Köyhät kyykkyyn ja julkisiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.
Ja maksaa mansikoita, vaikka et koskaan tarvitsisikaan! No, meitähän on moneksi...
- Anonyymi
"Voihan sen akun ostaa varalle.....näin meillä on tehty kymmeniä vuosia"
Kuinkahan monia kymmeniä vuosia? Jos on kovin monia kymmeniä, eihän se vara-akku ole kovin kauaa kestänyt, vaikka olisi kuinka latailtu?- Anonyymi
Meillä on ostettu joka vuosi vara-akunkin lisäksi vara-akku, jos se ensimmäinen vara-akku pettää. Ei vara venettä kaada, sanoo sananlasku.
Kannattaa ostaa akkuja mahdollisimman paljon. Varalle. - Anonyymi
Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..
ja vakuutusmaksut kallistuu kun hinuri soitetaan paikalle kun itse ei huvita ajaa...
Oma apuakku on omavaraisuutta, jonka avulla on jo perillä, kun hinurin soittaja vielä värjöttelee pakkasessa odotellen sitä hinausautoa paikalle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..
Juuri noin. Ei ole sellaista autoa eteeni tullut, josta ei ovet ole auenneet ja joka ei ole käyntiin lähtenyt ilman avaimiakin.
ps. Työpaikaltakin varastin kaiken mikä irti lähti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja vakuutusmaksut kallistuu kun hinuri soitetaan paikalle kun itse ei huvita ajaa...
Oma apuakku on omavaraisuutta, jonka avulla on jo perillä, kun hinurin soittaja vielä värjöttelee pakkasessa odotellen sitä hinausautoa paikalle...Ja se hinurin tilaaja voi helposti sumplia asiat niin, että vakuutusyhtiöltä napataankin enemmän kuin on tarpeen. Niin sanoi eräs akkumyyjä itse, että laitettiin viimeisen päälle laskua. Kumma kun ei akkumyyjällä itsellään ollut vara-akkua mukanaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se hinurin tilaaja voi helposti sumplia asiat niin, että vakuutusyhtiöltä napataankin enemmän kuin on tarpeen. Niin sanoi eräs akkumyyjä itse, että laitettiin viimeisen päälle laskua. Kumma kun ei akkumyyjällä itsellään ollut vara-akkua mukanaan?
Niin. Laitetaan kunnon lasku, kun ollaan kavereita ja vakuutusyhtiöhän tämän lystin maksaa.
Sitten nuo samaiset asioiden sumplijat on kuitenkin paheksumassa vakuutusmaksujen suuruutta hurskain naamoin. Kaksinaamaista peliä.
- Anonyymi
Minulla on peräkontissa...monesti olen pelastunut ja pelastanut muita...olen teiden ritari..
- Anonyymi
Yks satasen akku ja hirveä älämoloo..jos kysymys olisi että aamulla olisi sinkkiämpäri ilmaiseksi jaossa niin vara akku olisi hyvä..
- Anonyymi
69 euron akusta moinen mölinä että ei olisi saanut ostaa vaan olisi pitänyt ostaa tuhannen euron startteri :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
69 euron akusta moinen mölinä että ei olisi saanut ostaa vaan olisi pitänyt ostaa tuhannen euron startteri :D
Huijataanko sinua useinkin tonnin vehkeillä, vaikka muut saa alle satasen?
- Anonyymi
'pari kolme kertaa vuodessa latailet akut niin hyvin pärjää.'
Väärässä olet. Todellisuudessa akku joka ei ole kytketty auton sähköjärjestelmään tai mihinkään muuhun sähköä kuluttavaan laitteeseen pitää ladata ja mieluiten erillisellä akkulaturilla 3kk välein, ettei akku itsepurkaudu varaukseltaan liian vajaaksi. Ei ole hyväksi akun käyttöiälle olla pitkän aikaa 12.4v tai vielä matalammassa jännitteessä.
Itse olen ostanut akullisen apukäynnistimen jossa on sisäänrakennettu kompressori renkaiden täyttämistä varten. Saanpahan käynnistettyä autoni ilman ulkopuolista apua jos auton oma akku sattuu kuolemaan. Sitten tarvittaessa lisättyä renkaisiin ilmaa aiheuttamatta auton akulle, auton omalle laturijärjestelmälle ylimääräistä kuormitusta koska ei tarvitse ottaa yhtään autosta sähköä. Apukäynnistin toimii tarvittaessa virtapankkina myös esim. kännykän tai kannettavan tietokoneen akun lataamiseen. Apukäynnistimen akun lataaminen onnistuu kodin tai työpaikan pistorasiasta.- Anonyymi
Itsellä on semmoinen älykäs akkulaturi, jossa on varauksen ylläpitotoimintokin, mutta toistaiseksi ajattelin nyt vaan latailla varalla olevaa apukäynnistysakkua muutaman kk välein erikseen. Viehän se varmasti jonkinverran sähköä jos se ylläpitolaturi on päällä jatkuvasti.
- Anonyymi
Perinteiset lyijyakut voivat paremmin, jos niitä kuormitetaan välillä. Sitä ei tapahdu pelkästään säilytyksessä. Muista akkutyypeistä en sitten tiedä, että miten asia on niiden osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset lyijyakut voivat paremmin, jos niitä kuormitetaan välillä. Sitä ei tapahdu pelkästään säilytyksessä. Muista akkutyypeistä en sitten tiedä, että miten asia on niiden osalta.
Pystyn kyllä kuormittamaan sitä vara-akkuani vaikkapa auton renkaanpaikkasarjan 12 voltin ilmakompuralla, täytellä toisen sarjan renkaita tarvittaessa ja on mulla yksi eri auton tilapäisvararengaskin jota täytellä. Joutilas H4 poltinkin kuljeksii, mielessä kokeilla jossain vaiheessa valaiseeko H4 kaukovalopoltin varastotilan paremmin kuin varaston varsinainen valaisin :D
- Anonyymi
Jos on oma tuulimylly tai aurinkovoimaa niin voi sillä latailla ja käyttää varavirtana talossakin tai mökillä.
- Anonyymi
Eikö kannata ostaa tällainen mieluummin kuin jumalattoman painava vara-akku?
MAX käynnistysvirta 1500 A.
https://www.motonet.fi/tuote/telwin-drive-1500-apukaynnistinvaravirtalahde-1500-a-12-v?product=65-04260- Anonyymi
KYYMMENIÄ VUOSIA ON MEILLÄ OSTETTU VARA-AKKUJA. EI TUOLLAISILA TEE MITÄÄN
- Anonyymi
Akku ei paina mitään jollei ole ihan narukäsi tikku-ukko.
- Anonyymi
Ostan vara-akun ja tuon...siis molemmat...vara ei venettä kaada..
- Anonyymi
Kannattaa ostaa myös useampi auto ja traktori mitä käynnistellä etteivät ole turhan panttina.
- Anonyymi
Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.
Jos auto tarvitsee boosteria niin akku on yleensä sähkö..soronoo...ja lisävirrat sytyttää vikavaloja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ostaa myös useampi auto ja traktori mitä käynnistellä etteivät ole turhan panttina.
Jaa että turhan panttina....hyvä akku säilyy 20 vuotta..on kokemusta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että turhan panttina....hyvä akku säilyy 20 vuotta..on kokemusta..
No eihän se turha panttina jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee, mutta voisihan sitä käyttää useamminkin. Pelkkä säilytys ja latailu on aika turhaa.
Itsellä oli joku halpa käynnistysakku valolla ja taisi olla renkaan täyttökin samassa, en tarvinnut kertaakaan kun lyijyakku lakkasi toimimasta, ei se montaa vuotta kestänyt. Kerran tai pari vuodessa latailin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän se turha panttina jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee, mutta voisihan sitä käyttää useamminkin. Pelkkä säilytys ja latailu on aika turhaa.
Itsellä oli joku halpa käynnistysakku valolla ja taisi olla renkaan täyttökin samassa, en tarvinnut kertaakaan kun lyijyakku lakkasi toimimasta, ei se montaa vuotta kestänyt. Kerran tai pari vuodessa latailin.No onhan lämmin erillinen akku ihan eri maata kuin laittaa kylmää akkua boosteilla käyntiin ,lähet sitten ajamaan ja jäät ensimmäiseen risteykseen...tyhjä kylmä akku ei ota virtaa vastaan...uskokaa jo...toki akkua voi lämmittää sisällä tai jotenkin muuten ja sitten vasta boosterilla käyntiin pakkasella..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.
Hyvää se tekee niillekin hieman raskaampi liikunta....
- Anonyymi
Nyt on vara-akku seissyt varastossa täyteenlatauksen jälkeen 3kk ja muutaman päivän. Mittasin akkujännitteen yleismittarilla, näytti 12,63 V. Olisikohan hyvä vai huono idea käyttää sitä laturissa tässä vaiheessa jos meinaisi pitkäikäistä vara-akkua tuosta?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333373Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382653Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302485Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631192376Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .322150- 1151800
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741458Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141452Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121341- 661198