Näistä akuista vaan..

Anonyymi-ap

Voihan sen akun ostaa varalle.....näin meillä on tehty kymmeniä vuosia...ei ole ollut ongelmia koskaan..pari kolme kertaa vuodessa latailet akut niin hyvin pärjää..

64

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli vanhennat akun ennen autoon asentamista, nerokasta. Entä kun auto vaihtuu, niin sopiiko se akku toiseen?

      • Anonyymi

        Säilyy ne kymmeniin vuotta jos latailet välillä ja eihän vuodelle tule hintaa kuin kymmenen euroa...vanhoihin pienempiin massikoihin sopii jos jää käyttämättä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilyy ne kymmeniin vuotta jos latailet välillä ja eihän vuodelle tule hintaa kuin kymmenen euroa...vanhoihin pienempiin massikoihin sopii jos jää käyttämättä..

        Kalliiksi tulee hommata massikka ja vielä parkkipaikkakin.


    • Anonyymi

      200 euron akku varastoon ja se ikääntyy siellä.
      Sitten akku mukaan ja korjaamolle. Siellä se asennetaan autoon vanhan akun tilalle ja ohjelmoidaan auto. Ja kohta sitten auto herjaa, että uudempikin akku on p...a ja taas sama ruljanssi uudestaan, mutta uuden akun kanssa.

      • Anonyymi

        Höhlä siis varalle...on tuossa varastossa vartan AMG start stop ,kymmenen vuotta vanha ja just eilen mittasin jännitteen 12,7,v...ja on vielä käytetty viisi vuotta autossa..kyl ne akut säilyy jos on virtaa täynnä..se että naapurin Reiska työntää kaapeli autoosi voi tehdä tuhansien remontin tietämättään miten apukäynnistys tehdään oikein..suomalainen ostaa sinkkiämpäreitä satasella ja on tyytyväinen vaikkei auto käynnistyy..


      • Anonyymi

        Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...

        Eihän ne ikäänny tai mene rikki. Nyt muuten vaan huvikseen akkuja jonotetaan😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne ikäänny tai mene rikki. Nyt muuten vaan huvikseen akkuja jonotetaan😂

        Tyhjät akut jäätyy...ei täydet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höhlä siis varalle...on tuossa varastossa vartan AMG start stop ,kymmenen vuotta vanha ja just eilen mittasin jännitteen 12,7,v...ja on vielä käytetty viisi vuotta autossa..kyl ne akut säilyy jos on virtaa täynnä..se että naapurin Reiska työntää kaapeli autoosi voi tehdä tuhansien remontin tietämättään miten apukäynnistys tehdään oikein..suomalainen ostaa sinkkiämpäreitä satasella ja on tyytyväinen vaikkei auto käynnistyy..

        Kaikki ei voi vähentää verotuksessa massikoita ja akkuja, eikä tule niitä tukiaisiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu se mitään ikäänny ,laadukas akku...

        Kyllä akku ikääntyy. Fiksut tietävät ja hölmöt eivät usko.


      • Anonyymi

        Paha valmistusvirhe autossa, jos akunvaihtoon pitää korjaamolle mennä ja vielä ohjelmoida, että nyt on uusi akku! Ei kyllä tule meidän huusholliin tuollasta skeidaa!


    • Anonyymi

      Osti kaksi,seuraava jäi ilman.?

    • Anonyymi

      Itse ostin varalle tavallisen käynnistysakun mahdolliseksi apukäynnistysakuksi. Tämä ei käy autooni, kun pitäisi olla agm akku ja mitatkin varmaan on väärät, mutta tarkoitinkin sen hätävaraksi, jolla auton saisi vielä käyntiin siksi että ajaa sen suoraan akunvaihtoon, jos tulisi semmoinen tilanne.
      Ja tälle akulle tietysti myös laturi. Käynnistyskaapelit on jo entuudestaan.
      Akunhan voi myös aina ottaa mukaan ja se toimii vaikka keskellä metsääkin. Apustartteri tarvitsisi sitä verkkovirtaa toimiakseen.

      • Anonyymi

        Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...

        Vara-akulla voi myös testata 12 voltin vehkeitä että onko kunnossa vai ei.


      • Anonyymi

        Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vara-akkua Pari kertaa kun vuodessa lataa täyteen niin kestää kymmenvuotta ihan hyvin jos ei enempikin ...

        Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.

        Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vara-akulla voi myös testata 12 voltin vehkeitä että onko kunnossa vai ei.

        Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
        Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten

        No no, katsopa peiliin ennen kuin alat muita nimitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?

        No on jan okait se satasen pihvikin on turhake jonka voi valmistaa kotona vitosella ja kallis kynsilakka pullo+meikit...sitten vielä osa kiskoo naamansa kallista samppanjaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
        Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa?

        Ai joo. Täytyy kuitenkin jonkinlainen värkki säilyttää, jolla noita vara-akkuja latailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta. Olipa oivallinen huomio. Enää en testaa 12 voltin vehkeitä riittävän tehokkailla akkulatureilla tai säädettävillä jännitelähteillä, vaan hankin akun huoneen nurkkaan. Jos tarvitsee testata 24 voltin vehkeitä, hankin toisenkin akun ja heitän nuo säädettävät jännitelähteet sähköromukierrätykseen. Samaan syssyyn saa mennä tuo ladattava starttiboosterikin, mieluumminhan sitä kantaa maastoonkin kaksi akkua, jos sattuu tarvitsemaan "verkkovirran" ulkopuolella lisävirtaa johonkin omituiseen tarkoitukseen, esim. testatakseen, toimiiko moton työvalo tms.
        Mutta ehkä jätän tuollaisen taskukoon säädettävän jännitelähteen, jos tulee tarve testailla vaikka joululedejä? Niihin tuskin tarvitsee kovin suurta ampeerimäärää syöttävää testikalustoa?

        Just korjaamolla katoin kun starttibuusterilla oli tehty täystuho autoon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa sijoittaa akkuihin rahaa ja latailla vain sen takia josko vaikka autosta sattuisi joskus akku hyytymään, niitähän menee loppuun keskimärin joka kuudes vuosi. Sulla on varmaa varalla rengaskin kesälle ja talvelle ja tarkastat niistä paineet kerran viikossa?

        Sulla taas ei varmaan ole yhtään mitään, et ole varautunut mihinkään, luotat vain tuuriisi, olet varmaan niitä jotka ylittää kadunkin mistä vaan, paitsi suojatieltä, etkä edes vilkaisekaan sivullesi, kuuntelet vaan kuulokkeilla hintti-ininää jota nykyään kehdataan musiikiksi nimittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just korjaamolla katoin kun starttibuusterilla oli tehty täystuho autoon..

        Joo. Minäkin tiedän "korjaamoja", joille ei uskalla viedä autoa edes renkaiden vaihtoon. Kierteet pilataan vanteen pulteista yli-innokkaiden asentajien puuhatessa pulttipyssyillään ne väärille "jengoille". Ja öljypropuista väännetään ihan käsivoimin kierteet yms. Kiire on, niin liikenteessä kuin niissä "korjaamoissakin". Touhukasta väkeä, pysyn kaukana tuollaisista nyrkkipajoista, jotka tekee markalla kolmen markan vahingon.
        Niiden suurin meriitti on, että omistajayrittäjä kehuskelee olemattomilla meriiteillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.

        Uusavuton..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä täällä sivistyksen ulkopuolella pidetään akut ja autot kunnossa ja niillä ajetaan eikä hinailla.... hinurit on toopeja ja kolariautoja varten

        Kyllä näin on...kyyhötetään pakkasessa kuin talitintti talvella odottaen läski palasta..rengas menee puhki niin on mukavaa odotella, ainut mikä on kaverina on pakkanen....täälä pohjoisessa on autossa ,tunkki,vararengas..vara- akku varastossa,jäähdytysnestettä,lasinpesunestettä,renkaan paikkaus aineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai joo. Täytyy kuitenkin jonkinlainen värkki säilyttää, jolla noita vara-akkuja latailee.

        Ja kuuden voltin vehkeille myös joku härpäke ja kaikelle nollasta ylöspäin DC. Hyvä niille on olla olemassa säädettävä jännitelähde, tarpeeksi suurella virtakapasiteetilla. Akku on huono(mpi) ajatus.
        AC tulee ilmeisesti useimmilla noista tämänkin ketjun "tietäjistä" sähköyhtiöltä pistorasiaan, ellei ole sitäkin varten joku oma patentti pirtin nurkassa?

        Ja musiikin ystäville tietysti voi laittaa sekä että.

        AC/DC.
        https://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Minäkin tiedän "korjaamoja", joille ei uskalla viedä autoa edes renkaiden vaihtoon. Kierteet pilataan vanteen pulteista yli-innokkaiden asentajien puuhatessa pulttipyssyillään ne väärille "jengoille". Ja öljypropuista väännetään ihan käsivoimin kierteet yms. Kiire on, niin liikenteessä kuin niissä "korjaamoissakin". Touhukasta väkeä, pysyn kaukana tuollaisista nyrkkipajoista, jotka tekee markalla kolmen markan vahingon.
        Niiden suurin meriitti on, että omistajayrittäjä kehuskelee olemattomilla meriiteillään.

        Täällä Suomi24:ssä joskus joku puhui murskakourista joiden käsissä aina kaikki mystisesti särkyy, ja semmoiset korjaamot on sitten murskaamoja eikä korjaamoja :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.

        Kaikki muut vakuutusyhtiön asiakkaat maksavat sinun temppusi koska vakuutusmaksut nousevat, kun vakuutuksia käytetään usein korvaamaan "vahinko".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No no, katsopa peiliin ennen kuin alat muita nimitellä.

        Ei sivukylillä näe koskaan hinureita, ne on siellä missä henkilöautoja ei edes tarvitse kun siellä kulkee julkisia muutaman minuutin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sivukylillä näe koskaan hinureita, ne on siellä missä henkilöautoja ei edes tarvitse kun siellä kulkee julkisia muutaman minuutin välein.

        Sivukylillä vetävät traktoreilla liikaa kännänneet kuskit ojista, usein se traktorikuskikin kännissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivukylillä vetävät traktoreilla liikaa kännänneet kuskit ojista, usein se traktorikuskikin kännissä.

        Mutta autot toimii vaikka millä ilmalla toisin kuin siellä sivistyksen keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta autot toimii vaikka millä ilmalla toisin kuin siellä sivistyksen keskellä.

        Dieselit toimii hyvin polttoöljyllä ilman ureaa, jäätyy vaan kusi. Saa kätevästi vähennettyä verotuksessakin kunhan ei jää kiinni.

        Autot voi olla yötäpäivää lämmityksessä tai lämpimässä tallissa kun muut maksaa laskut. Laiskimmat eri viitsi edes ajaa talliin, vaikka jotuvat sitten putaamaan lumet. Lämpimässä tallissa on itselläkin kaupungissa ja automaattiovi, ei paljon maksa/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit toimii hyvin polttoöljyllä ilman ureaa, jäätyy vaan kusi. Saa kätevästi vähennettyä verotuksessakin kunhan ei jää kiinni.

        Autot voi olla yötäpäivää lämmityksessä tai lämpimässä tallissa kun muut maksaa laskut. Laiskimmat eri viitsi edes ajaa talliin, vaikka jotuvat sitten putaamaan lumet. Lämpimässä tallissa on itselläkin kaupungissa ja automaattiovi, ei paljon maksa/kk.

        Köyhät kyykkyyn ja julkisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä sivistyksessä soitetaan hinuri paikalle ja auto viedään pajalle akunvaihtoon, pääsee helpolla ja kuuluu vakuutuspalveluun tai keskeytystysturvaan.

        Ja maksaa mansikoita, vaikka et koskaan tarvitsisikaan! No, meitähän on moneksi...


    • Anonyymi

      "Voihan sen akun ostaa varalle.....näin meillä on tehty kymmeniä vuosia"

      Kuinkahan monia kymmeniä vuosia? Jos on kovin monia kymmeniä, eihän se vara-akku ole kovin kauaa kestänyt, vaikka olisi kuinka latailtu?

      • Anonyymi

        Meillä on ostettu joka vuosi vara-akunkin lisäksi vara-akku, jos se ensimmäinen vara-akku pettää. Ei vara venettä kaada, sanoo sananlasku.
        Kannattaa ostaa akkuja mahdollisimman paljon. Varalle.


      • Anonyymi

        Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..

        ja vakuutusmaksut kallistuu kun hinuri soitetaan paikalle kun itse ei huvita ajaa...

        Oma apuakku on omavaraisuutta, jonka avulla on jo perillä, kun hinurin soittaja vielä värjöttelee pakkasessa odotellen sitä hinausautoa paikalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu näitä uusavuttomia...hinurin pitää soittaa kun ovet ei aukea tai auto ei starttaa..

        Juuri noin. Ei ole sellaista autoa eteeni tullut, josta ei ovet ole auenneet ja joka ei ole käyntiin lähtenyt ilman avaimiakin.

        ps. Työpaikaltakin varastin kaiken mikä irti lähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja vakuutusmaksut kallistuu kun hinuri soitetaan paikalle kun itse ei huvita ajaa...

        Oma apuakku on omavaraisuutta, jonka avulla on jo perillä, kun hinurin soittaja vielä värjöttelee pakkasessa odotellen sitä hinausautoa paikalle...

        Ja se hinurin tilaaja voi helposti sumplia asiat niin, että vakuutusyhtiöltä napataankin enemmän kuin on tarpeen. Niin sanoi eräs akkumyyjä itse, että laitettiin viimeisen päälle laskua. Kumma kun ei akkumyyjällä itsellään ollut vara-akkua mukanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se hinurin tilaaja voi helposti sumplia asiat niin, että vakuutusyhtiöltä napataankin enemmän kuin on tarpeen. Niin sanoi eräs akkumyyjä itse, että laitettiin viimeisen päälle laskua. Kumma kun ei akkumyyjällä itsellään ollut vara-akkua mukanaan?

        Niin. Laitetaan kunnon lasku, kun ollaan kavereita ja vakuutusyhtiöhän tämän lystin maksaa.
        Sitten nuo samaiset asioiden sumplijat on kuitenkin paheksumassa vakuutusmaksujen suuruutta hurskain naamoin. Kaksinaamaista peliä.


    • Anonyymi

      Minulla on peräkontissa...monesti olen pelastunut ja pelastanut muita...olen teiden ritari..

    • Anonyymi

      Yks satasen akku ja hirveä älämoloo..jos kysymys olisi että aamulla olisi sinkkiämpäri ilmaiseksi jaossa niin vara akku olisi hyvä..

      • Anonyymi

        69 euron akusta moinen mölinä että ei olisi saanut ostaa vaan olisi pitänyt ostaa tuhannen euron startteri :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        69 euron akusta moinen mölinä että ei olisi saanut ostaa vaan olisi pitänyt ostaa tuhannen euron startteri :D

        Huijataanko sinua useinkin tonnin vehkeillä, vaikka muut saa alle satasen?


    • Anonyymi

      'pari kolme kertaa vuodessa latailet akut niin hyvin pärjää.'
      Väärässä olet. Todellisuudessa akku joka ei ole kytketty auton sähköjärjestelmään tai mihinkään muuhun sähköä kuluttavaan laitteeseen pitää ladata ja mieluiten erillisellä akkulaturilla 3kk välein, ettei akku itsepurkaudu varaukseltaan liian vajaaksi. Ei ole hyväksi akun käyttöiälle olla pitkän aikaa 12.4v tai vielä matalammassa jännitteessä.

      Itse olen ostanut akullisen apukäynnistimen jossa on sisäänrakennettu kompressori renkaiden täyttämistä varten. Saanpahan käynnistettyä autoni ilman ulkopuolista apua jos auton oma akku sattuu kuolemaan. Sitten tarvittaessa lisättyä renkaisiin ilmaa aiheuttamatta auton akulle, auton omalle laturijärjestelmälle ylimääräistä kuormitusta koska ei tarvitse ottaa yhtään autosta sähköä. Apukäynnistin toimii tarvittaessa virtapankkina myös esim. kännykän tai kannettavan tietokoneen akun lataamiseen. Apukäynnistimen akun lataaminen onnistuu kodin tai työpaikan pistorasiasta.

      • Anonyymi

        Itsellä on semmoinen älykäs akkulaturi, jossa on varauksen ylläpitotoimintokin, mutta toistaiseksi ajattelin nyt vaan latailla varalla olevaa apukäynnistysakkua muutaman kk välein erikseen. Viehän se varmasti jonkinverran sähköä jos se ylläpitolaturi on päällä jatkuvasti.


      • Anonyymi

        Perinteiset lyijyakut voivat paremmin, jos niitä kuormitetaan välillä. Sitä ei tapahdu pelkästään säilytyksessä. Muista akkutyypeistä en sitten tiedä, että miten asia on niiden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiset lyijyakut voivat paremmin, jos niitä kuormitetaan välillä. Sitä ei tapahdu pelkästään säilytyksessä. Muista akkutyypeistä en sitten tiedä, että miten asia on niiden osalta.

        Pystyn kyllä kuormittamaan sitä vara-akkuani vaikkapa auton renkaanpaikkasarjan 12 voltin ilmakompuralla, täytellä toisen sarjan renkaita tarvittaessa ja on mulla yksi eri auton tilapäisvararengaskin jota täytellä. Joutilas H4 poltinkin kuljeksii, mielessä kokeilla jossain vaiheessa valaiseeko H4 kaukovalopoltin varastotilan paremmin kuin varaston varsinainen valaisin :D


    • Anonyymi

      Jos on oma tuulimylly tai aurinkovoimaa niin voi sillä latailla ja käyttää varavirtana talossakin tai mökillä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        KYYMMENIÄ VUOSIA ON MEILLÄ OSTETTU VARA-AKKUJA. EI TUOLLAISILA TEE MITÄÄN


      • Anonyymi

        Akku ei paina mitään jollei ole ihan narukäsi tikku-ukko.


    • Anonyymi

      Ostan vara-akun ja tuon...siis molemmat...vara ei venettä kaada..

      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa myös useampi auto ja traktori mitä käynnistellä etteivät ole turhan panttina.


      • Anonyymi

        Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.

        Jos auto tarvitsee boosteria niin akku on yleensä sähkö..soronoo...ja lisävirrat sytyttää vikavaloja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa myös useampi auto ja traktori mitä käynnistellä etteivät ole turhan panttina.

        Jaa että turhan panttina....hyvä akku säilyy 20 vuotta..on kokemusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että turhan panttina....hyvä akku säilyy 20 vuotta..on kokemusta..

        No eihän se turha panttina jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee, mutta voisihan sitä käyttää useamminkin. Pelkkä säilytys ja latailu on aika turhaa.

        Itsellä oli joku halpa käynnistysakku valolla ja taisi olla renkaan täyttökin samassa, en tarvinnut kertaakaan kun lyijyakku lakkasi toimimasta, ei se montaa vuotta kestänyt. Kerran tai pari vuodessa latailin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se turha panttina jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee, mutta voisihan sitä käyttää useamminkin. Pelkkä säilytys ja latailu on aika turhaa.

        Itsellä oli joku halpa käynnistysakku valolla ja taisi olla renkaan täyttökin samassa, en tarvinnut kertaakaan kun lyijyakku lakkasi toimimasta, ei se montaa vuotta kestänyt. Kerran tai pari vuodessa latailin.

        No onhan lämmin erillinen akku ihan eri maata kuin laittaa kylmää akkua boosteilla käyntiin ,lähet sitten ajamaan ja jäät ensimmäiseen risteykseen...tyhjä kylmä akku ei ota virtaa vastaan...uskokaa jo...toki akkua voi lämmittää sisällä tai jotenkin muuten ja sitten vasta boosterilla käyntiin pakkasella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin tuon, olkoon mikä on, hinta on niin halpa, että kokeilen. Autokauppias ainakin näytti kanniskelevan mukanaan Telwinin samanlaista vehjettä, hieman pienemmällä kapasiteetilla. Olisi muuten autokauppiaan kannalta aika noloa, jos laahustaisi liikkeen pihalla pakkasessa 15 kilogrammaa painava akku mukanaan.

        Hyvää se tekee niillekin hieman raskaampi liikunta....


    • Anonyymi

      Nyt on vara-akku seissyt varastossa täyteenlatauksen jälkeen 3kk ja muutaman päivän. Mittasin akkujännitteen yleismittarilla, näytti 12,63 V. Olisikohan hyvä vai huono idea käyttää sitä laturissa tässä vaiheessa jos meinaisi pitkäikäistä vara-akkua tuosta?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe