En halua valittaa

Anonyymi-ap

40000 velat ulosottoon menossa, tuntipalkka alle 12 €, ite tietty sopan aiheuttanu, mutta kyrsiihän se😒

41

490

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olet saanut tuollaset velat pankista tuolla palkalla?????

      Pankithan askevat takaisinmaksukyvyn tarkkaan. Oletko jättänyt lainan lyhennyksiä maksamatta ja on tullut viivästyskorkoja päälle???

      • Anonyymi

        Siinä ihme. Itse en saanut edes remonttilainaa, summa "vain" kymppitonni. Töitä on, ulosotossa en ikinä ole ollut, velkani maksanut aina. Onneksi on ulkomaiset pankit.


      • Anonyymi

        Pikavipeillä saa kasattua melko hurjat velat.


    • Anonyymi

      Ne vaan anto, helposti. Nyt ei voi enää maksaa kuin pakolliset menot, että voi asua asunnossa, pysyy ruoassa. Maksoin säännöllisesti kaikki lyhennykset monta vuotta, uudella velalla, tyhmää, tiedän sen sanomattakin. Tosin tyhmyyttä/ajattelemattomuutta voi selitellä ADHD:llakin.😒

    • Anonyymi

      Kasvaa mukavasti korkoa ulosotossa jep jep.Lopeta työnteko ja tietysti vuokra asunto.Ainakin saa 550eur kk toimeentulotukea yksinasuva.Ettei totuus ole se että mennyt peleihin.

    • Anonyymi

      On kyllä paska palkka, en tekisi mitään työtä tolla liksalla.

      • Anonyymi

        Kiitos


      • Anonyymi

        Varmasti tekisit


      • Anonyymi

        Mikset? Verotus on pienempi. Turha on kuvitella, että kun töihin menee, saisi heti 5-10k/kk palkkaa. Siitä se alkaa se työelämä. Pienestä palkasta, josta pikkuhiljaa kavutaan parempaan. Ehtona tietenkin, että tekee työnsä hyvin ja ylipäätään herää aamulla töihin.
        Yksi säästökohde tulee heti mieleen, jota ei tarvita: kallonkutistajat ja mielialalääkkeet.


    • Anonyymi

      Onhan tuo perseestä.
      Ylipäätäänkin olla velkaa, mutta vielä noin että on ulosotossa/menossa sinne.
      Velka on hyvä kaveri sitä ottaessa, huono sitä maksaessa ja huonoin valinta on maksaa velkaa velalla.
      Mutta kuten sanoit itsekin, ei auta muuta kuin katsoa peiliin ja elää tilanteen kanssa.
      Ja ulosottovirasto kyllä rokottaa korkoina kovan siivun, jos vaikka nyt ei vedä vertoja pikavippifirmojen koroille.
      Eikös voudin korko ole jotain 10-15% luokkaa..?

      • Anonyymi

        Ei ole vouti kovinkaan mukava luottolaitos.


    • Anonyymi

      Mitähän tehnyt velkarahalla 40 000eur tietysti syömiseen ja juomiseen. Nooh jos töissä 12eur tuntipalkoilla sitten vouti vouti nappasee palkasta jep jep mukavia vuosia edessä kun lyhentää velkaa voutille. Holhouksen alaisuuteen tuollaiset prkl.

      • Anonyymi

        Opiskelija


      • Anonyymi

        Kyllä sitä tuohon rahaan saapi syödä ja juoda Suomen kalleimmassa ravintolassa sisäfileetä, jopa norsun lihaa joka päivä, jos pystyy ja jääkin vielä rahaa. Summa on melkonen. Liekö osteltu muotikuteita, matkusteltu maailmalla jne eli näytetty muille, et hienosti pyyhkii? Jätetty vaan kertomatta, että velkarumba pyörii... Miten tää kuullostaakin niin tutulta?


    • Anonyymi

      Joku Sovellus anyfin voisiko auttaa

    • Anonyymi

      Aikas mestari kylläkin tarvii lla että kehittelee itselleen 40 000eur velat huh.Tuon velan maksamiseen muuten menee monta vuotta.Määrättävä etuudenvalvoja.

    • Anonyymi

      No jo on taas mestari täällä! Ensinnäkin tuollainen 40000€ velka on aika pieni, että sen pystyy kyllä hoitamaan pois ilman ulosottoja, jos vaan hoitaa hommansa. Ei pankki ihan äkkiä ala velkoja ulosottoon pistämään, kyllä siinä täytyy olla jo melkoinen sössänder asialla.

      Nyt kysyn, että miten olet tuohon tilanteeseen joutunut? Yleensä pankin kanssa pystyy neuvottelemaan maksuista ja voi tehdä lyhennyssuunnitelmaa uusiksi.

      Ihan kokemuksella, minulle tuli velkaa muutamia vuosia sitten melkoisesti erään eläkejärjestelyn seurauksena ja velkaa tuli n. 250000€, joka tuntui pienillä tuloilla aika toivottomalta. Neuvottelin pankin kanssa maksuohjelmasta ja muutaman kerran jouduin siihen muutosta, sekä tekemään pieniä uudelleen järjestelyjä maksujen kanssa. Kaikki onnistui hyvin pankin kanssa, mutta se edellytti aina asiointia pankin kanssa hyvissä ajoin ennen eräpäiviä. Mitään pankin kanssa sovittua maksua en ole jättänyt hoitamatta ja nyt minulla on tuota velkaa vielä jäljellä n. 20000€, eli olen loppusuoralla. Tuloni ovat aika vaatimattomat, mutta tarkalla taloudella olen pystynyt määrätietoisesti lyhentämään velkaani.

      • Anonyymi

        Kaikki velka on huono asia. Ei pidä ottaa koskaan velkaa. Mulla ei ole senttiäkään, ostan kaiken aina käteisellä.
        Sain 10 v sitten perinnön, ostin käteisellä asunnon kolion ja uuden auton, jotka on vieläkin. Vastike on pieni, eikä ole luottokorttia. Kaikki maksan käteisellä, ei ole luotolla ostettu ikinä.
        Kun ei ole velkaa, kaikki tulot on itselle.
        Ruokaa ostan ja laskuni maksan. Kun jotain suurempaa haluan, ostan sen käteisellä.

        Älkää ottako lainaa ikinä eikä luottokorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki velka on huono asia. Ei pidä ottaa koskaan velkaa. Mulla ei ole senttiäkään, ostan kaiken aina käteisellä.
        Sain 10 v sitten perinnön, ostin käteisellä asunnon kolion ja uuden auton, jotka on vieläkin. Vastike on pieni, eikä ole luottokorttia. Kaikki maksan käteisellä, ei ole luotolla ostettu ikinä.
        Kun ei ole velkaa, kaikki tulot on itselle.
        Ruokaa ostan ja laskuni maksan. Kun jotain suurempaa haluan, ostan sen käteisellä.

        Älkää ottako lainaa ikinä eikä luottokorttia.

        Mutta jos ei satu saamaan sitä perintöä. Mites sitten pärjätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki velka on huono asia. Ei pidä ottaa koskaan velkaa. Mulla ei ole senttiäkään, ostan kaiken aina käteisellä.
        Sain 10 v sitten perinnön, ostin käteisellä asunnon kolion ja uuden auton, jotka on vieläkin. Vastike on pieni, eikä ole luottokorttia. Kaikki maksan käteisellä, ei ole luotolla ostettu ikinä.
        Kun ei ole velkaa, kaikki tulot on itselle.
        Ruokaa ostan ja laskuni maksan. Kun jotain suurempaa haluan, ostan sen käteisellä.

        Älkää ottako lainaa ikinä eikä luottokorttia.

        Kyllä en minäkään sitä velkaa olisi ottanut, se velka tuli minulle. Kyllä velka on ihan hyvää, kun käyttää sen oikeaan kohteeseen, velkavivulla pystyy oikeasti rikastumaan.

        Minulle tuota velkaa tuli eläkejärjestelyn vuoksi n. 250000€, en todellakaan sitä halunnut!
        Nyt se velka alkaa olemaan maksettu ja hyvin olen pärjännyt, kun olen hoitanut asiani säntillisesti pankin kanssa.

        Vanha naapurini sanoi; ei ne perinnöt pitkälle kanna, jos muuten ei osaa talouttaan hoitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki velka on huono asia. Ei pidä ottaa koskaan velkaa. Mulla ei ole senttiäkään, ostan kaiken aina käteisellä.
        Sain 10 v sitten perinnön, ostin käteisellä asunnon kolion ja uuden auton, jotka on vieläkin. Vastike on pieni, eikä ole luottokorttia. Kaikki maksan käteisellä, ei ole luotolla ostettu ikinä.
        Kun ei ole velkaa, kaikki tulot on itselle.
        Ruokaa ostan ja laskuni maksan. Kun jotain suurempaa haluan, ostan sen käteisellä.

        Älkää ottako lainaa ikinä eikä luottokorttia.

        Voi voi, kun kaikki ei sitä perintöö saa.


    • Anonyymi

      Se ulosotossa hyvä on niin ei pysty velkaa enempää ottaa niin miks päästi velat ulosottoon yliääpäätänsä jos lainoja lyhentäny.

      • Anonyymi

        On niin helppoa lyödä kaikki läskiksi ja alkaa kokopäiväluuseriksi.


    • Anonyymi

      Tuollaisella liksalla+velalla ei enää järkeä käydä töissä vaan heittäytyä rohkeasti tulonsiirtolaiseksi.

      • Anonyymi

        Pitää ensin käydä se täydellisen luuserin kurssi loppuun asti.


    • Anonyymi

      Mitä ylipäätänsä päästää ulosottoon kun olis lyhentänyt velkaa niinkuin aiemminkin.Pitkä aika menee maksella 40 000eur ulosottoon,ompa hieno kun tilistä vouti vie sitten.Ei sitä tuosta vaan jätellä velkoja maksamatta.

      • Anonyymi

        Ihmettelen minäkin, että miten ihmeessä voi sössiä asiansa ulosottoon????


      • Anonyymi

        Mutta jos ehdottomasti haluaa maksella moninkertaisesti niitä korkoja.


    • Anonyymi

      Minä en saanut lainaa 1700 euroa edes vaikka minulla oli 1500 euron palkka. Luottotiedot on kunnossa. Olisin ajokortin ajanut sillä 1700 eurolla.

      • Anonyymi

        Tätä ihmettelen itsekin. Pakkoremontti oli edessä, siis kodin remontti. Pankki ei antanut lainaa siihen, on kyllä vanhaa velkaa vielä jäljellä, jota olen maksanut säännöllisesti, ei ulosottoja, ei mitään huomauttamista keneltäkään velkojalta, palkka pyörii samoissa lukemissa molemmin puolin. Ei tippunut lainaa ei.
        Tuosta ajokortista vielä. Itse aikoinani sain surkeaa palkkaa (markka-aikana) ei tullut ihan 200€/ kk. Toki oli muutkin hinnat toista ja rahan arvo, mutta ei riittänyt raha enää ruokaan, kun maksoi vuokraa. Ajokortti oli suuri unelma ja sehän oli pakko saada, menin siis pankkiin ja sain rahaa vekselillä (näitä ei vissiin enää ole?). Autokouluun ja kortti tuli! Voi sitä ylpeyden tunnetta. Maksoin pitkään sitä ajokorttia pankkiin ja tulihan se maksettua! Muistan vieläkin, kuinka ylpeä olin omasta saavutuksestani, MINÄ OLEN IHAN ITSE MAKSANNUT korttini! Ei vanhemmilta rahaa herunnut, itse sai pärjätä, miten parhaimmaksi näki vaikkei elämänkokemusta ollut eikä ollut tällaista tukirahaviidakkoa silloin. No eihän mulla rahaa autoon ollut, mutta jo se kortti! No nyt on saanut suhata ihan kyllästymiseen asti autoilla.
        Perse edellä sitä on puuhun miljoona kertaa menty, mutta niistäkin on jotain oppinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ihmettelen itsekin. Pakkoremontti oli edessä, siis kodin remontti. Pankki ei antanut lainaa siihen, on kyllä vanhaa velkaa vielä jäljellä, jota olen maksanut säännöllisesti, ei ulosottoja, ei mitään huomauttamista keneltäkään velkojalta, palkka pyörii samoissa lukemissa molemmin puolin. Ei tippunut lainaa ei.
        Tuosta ajokortista vielä. Itse aikoinani sain surkeaa palkkaa (markka-aikana) ei tullut ihan 200€/ kk. Toki oli muutkin hinnat toista ja rahan arvo, mutta ei riittänyt raha enää ruokaan, kun maksoi vuokraa. Ajokortti oli suuri unelma ja sehän oli pakko saada, menin siis pankkiin ja sain rahaa vekselillä (näitä ei vissiin enää ole?). Autokouluun ja kortti tuli! Voi sitä ylpeyden tunnetta. Maksoin pitkään sitä ajokorttia pankkiin ja tulihan se maksettua! Muistan vieläkin, kuinka ylpeä olin omasta saavutuksestani, MINÄ OLEN IHAN ITSE MAKSANNUT korttini! Ei vanhemmilta rahaa herunnut, itse sai pärjätä, miten parhaimmaksi näki vaikkei elämänkokemusta ollut eikä ollut tällaista tukirahaviidakkoa silloin. No eihän mulla rahaa autoon ollut, mutta jo se kortti! No nyt on saanut suhata ihan kyllästymiseen asti autoilla.
        Perse edellä sitä on puuhun miljoona kertaa menty, mutta niistäkin on jotain oppinut.

        No se vekseli eli "vekkuli" on lähes nykyinen pikavippi.
        = korkeakorkoinen, vakuudeton luotto, mikä kannattaa maksaa nopeasti
        pois vaikka hampaat irvessä ja sen jälkeen aloittaa tavoitesäästäminen.


    • Anonyymi

      Jos aloittajalla adhd niin tekee niin helkkaristi töitä että maksaa velkansa.Velkaa velan päälle ja rahat menee elämiseen eli kurkusta alas.

    • Anonyymi

      Eihän tommonen velka ole mitään tänä päivänä , pikku summa , ei ton kanssa kannata hermojaan menettää vaik nyt olisikin huono liksa , toimeen tulee kyllä , kannattaa vaan hoitaa velkaa asiallisesti niin pääset pois velkavankeudesta joku päivä .tuon verran tulee takkiin helposti esim. asuntokaupoissa ,itellekkin tullu mutta maksettu on ja taaksejäänyttä elämää.

      • Anonyymi

        Ei kannata jos ei pääse velkajärjestelyyn.


      • Anonyymi

        Juu, samaa mieltä itsekin. Tälle palstalle on kirjoitellut sankarit, ketkä ovat saaneet kerättyä vakuudettomilla luotoilla (pikavipit) sellaiset 100000€ velat. Siinä on jo maksamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, samaa mieltä itsekin. Tälle palstalle on kirjoitellut sankarit, ketkä ovat saaneet kerättyä vakuudettomilla luotoilla (pikavipit) sellaiset 100000€ velat. Siinä on jo maksamista.

        Käsittääkseni pikavippejäkään ei ikuisesti saa.
        En tiedä, mikä on pienin pikavippi ilman vakuuksia 50 - 500€??, mutta sitten pitää olla vakuudet esittää, kun mennään isompiin summiin. Jos jätät jollekkin maksamatta, ei enää tipu sieltä rahaa ja voit hakea toisesta pikavippifirmasta. Näitä ei vissiin niin montaa tässä maassa ole, että saisi tuon 40k kasaan.
        No osamaksut maksamatta, tk-maksut...


    • Anonyymi

      On noi kanssa kun kaikenlaisia lainja tyrkytetään sitten ihmiset korviaan myöten veloissa toki jos ostaa jotain järkevää.

    • Hei ja tiedoksi kaikille lapsiperheille, joita rahahuolet koskettavat,

      Tukinetissä, https://tukinet.net/, käynnistyy tammikuussa Rahahuolet lapsiperheessä -ryhmächat.

      Ryhmächatit on suunnattu lapsiperheiden vanhemmille ja niitä järjestetään kuuden viikon jakson aikana vaihtuvin teemoin. Chat on auki keskiviikkoisin 10.1.- 14.2.2024 klo: 17-18.30.

      Joka toisella kerralla jutellaan enemmän arjessa jaksamisesta, mielen hyvinvoinnista ja vanhemmuudesta tiukassa rahatilanteessa. Joka toisella kerralla taas painotutaan konkreettisempiin oman perheen taloutta koskeviin pohdintoihin sekä talouden hallintakeinoihin ja tukimuotoihin. Raha-asioihin painottuvilla kerroilla on paikalla YLVA-hankkeen työntekijöiden lisäksi talous- ja velkaneuvoja sekä ulosoton asiantuntija.

      Chatit löytyvät täältä: https://tukinet.net/teemat/rahahuolet-lapsiperheessa/ryhmachatit/

      Ysätävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Olen vältellyt velkaantumista koko elämäni ja olen onnistunut olemaan velaton. 15 vuotiaana aloin säästämään kun sain kesätöitä. Asuin silloin lastenkodissa. Lastenkodista sain myös viikkorahaa 30 markkaa ja kaiken laitoin säästöön. Myöhemmin tuli eurot mutta muutin lastenkodista pois 18 vuotiaana. Aloin säästää silloinkin ja tein töitä hampurilais ravintolassa iltaisin 4 tuntia koulun ohessa. Tienasin kuukaudessa jotain 500 euroa kuitenkin hampurilaisia paistamalla. Se oli iso raha silloin vuonna 2002. Säästöillä menin autokouluun ja ostin auton. Sitten armeijan jälkeen avasin säästötilin ja se ollut siitä lähtien minulla. Mitään lainaa en ole koskaan ottanut. Jos ei ollut varaa telkkariin nuorena niin en ostanut. Ekan tietokoneeni sain vasta vuonna 2009. Se oli niin huono ja hidaskin että heitin sen pois aika pian. Säästin parempaan tietokoneeseen rahaa sitten varmaan vuoden.

      • Anonyymi

        On ryhdikästä aloittaa tavoitesäästäminen ja ostaa joku isompi kulutushyödyke
        kertamaksulla, niin ei tarvitse rypeä korkojen ja oheiskulujen viidakossa.
        Jos ihminen pystyy maksamaan vaikka 200 € /kk osamaksuja, niin kyllä hän
        pystyy myös säästämään sen 200€/kk ja ostamaan tavaran kertamaksulla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2750
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1761
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1475
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      73
      837
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe