Todella, todella harvalla näkyy olevan kovalla pakkasella sellainen.
Kun tuli nuo edelliset kovat pakkaset niin pakko oli laittaa. Auton moottorilämpötila ei noussut kuin kaksi pykälää, 4-5 on normaali. Antoi myös pari kertaa ilmoituksen että auto huoltoon. Tekee kovilla pakkasilla tuota välillä. Joku anturi kuulemma, ei ole vaarallista. Pahvi etusäleikköön niin nousi tuonne neljään eikä tule ilmoituksia. Myös kulutus laski.
Moni valitti töissä että auto ei lämpeä millään, mutta kun ehdotin maskisuojaa niin ei jaksa sellaisia.
Maskipeitto
11
162
Vastaukset
- Anonyymi
Moottori kuluu nopeampaa jos se käy liian kylmänä...tai jos on mukana laimeat nesteet niin sytkäri jäätyy ja auto keittää no sit lämpenee..😀
- Anonyymi
Ei se vaikuta yhtään moottorin kulumiseen, öljy siellä kiertää ihan yhtä hyvin.
- AnonyymiUUSI
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Suojaa lialta,viimalta...keväällä on kauppojen edustat täynnä
Irtokiviä..pahimmassa tapauksessa kivi rikkoo ilmastoinnin lauhduttimen kennon tai syylärin..suomalaisia ja kura lentää ilmojen lauhduttua...omapa on valinta.. - Anonyymi
Nykyautoissa taitaa ajovalojen välissä oleva "maski" olla pelkkä koriste, ei siinä juurikaan oikeita ilma-aukkoja jäähdyttimelle välttämättä ole. Puskurin alaosassa on se varsinainen ilma-aukko, mutta en tiedä onko sitä viisasta tukkia ainakaan kokonaan, voi tullakin ylikuumenemisongelma eteen.
- Anonyymi
Niin kauan, kun se maskipeitto ei ole jäähdyttimessä kiinni, eli siellä on reilu ilmarako, niin Suomessa ei tule ylikuumenemisongelmia, ellei sitä koko keulaa ole jollain muovilla peitetty.
Ei edes kesällä.
- Anonyymi
Riippuu autosta ja moottoristakin. ja jäähdytysnesteen määrästä.
Kokeilin pari vuotta sitten -20 pakkasella, kuinka kauan tavanomaisella
maantieajolla - siis n. 80 nopeudella - kestää, ennen kuin moottori ilman
suojaa saavuttaa käyntilämmön.
Aloitin ajoni Kehä III-itäpäästä Vuosaaren satamasta.
Käännyin Kehä III:lta Hämeenlinnaan päin. Vaikka moottoritiellä sai ajaa
100 km/t lämpö ei noussut 85 asteeseen - pysyäkseen siinä - ennen kuin
Nurmijärvellä, siis yli 60 km:n ajon jälkeen.
Lämpöä riitti kyllä auton sisätiloihin.
Kun lämpö oli noussut siihen, se pysyi, mutta voi vai kuvitella mitä tapahtuu Takseille esim. kaupunkipyörityksessä, jolloin moottori ehkä ei koko päivänä
ole kuin hetkiä käyntilämmössä, jos lähdetään siitä, että tyhjäkäynti käytän-
nössä on kielletty.
Tästä voi tietenkin välittää tai olla välittämättä, paras olisi tietenkin vaihtaa
termostaatti lämpimämpään, mutta se on muistettava vaihtaa takaisin kesätemostaattiin heti keväällä.
Asia on tiedossa maahantuojalla, mutta lienevät sitä mieltä, ettei tämä ali-
lämpö vahingoita moottoria.- Anonyymi
Nykyautoissa on sähköinen termostaatti. Se on käytökseltää niin terävä ettei se ole ongelma. Lisäksi nykyautoissa on yleistynyt sähköiset kiertovesipumput joita voi olla useitakin.
Niillä saadaan ensialkuun lämmön ottaminen vain kannesta lämmityslaitteelle ja vasta kunn lohko on oikeasti lämmennys sen nestepiiri liittyy mukaan leikkiin.
Viimasuoja on hyvä juttu. Olen käyttänyt sitä Toyotassa, Skodassa, Audissa ja Bemarissa. Kaikissa siitä on ollut selvää hyötyä. Eniten Skodassa missä oli selviä ongelmia lämpiämisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautoissa on sähköinen termostaatti. Se on käytökseltää niin terävä ettei se ole ongelma. Lisäksi nykyautoissa on yleistynyt sähköiset kiertovesipumput joita voi olla useitakin.
Niillä saadaan ensialkuun lämmön ottaminen vain kannesta lämmityslaitteelle ja vasta kunn lohko on oikeasti lämmennys sen nestepiiri liittyy mukaan leikkiin.
Viimasuoja on hyvä juttu. Olen käyttänyt sitä Toyotassa, Skodassa, Audissa ja Bemarissa. Kaikissa siitä on ollut selvää hyötyä. Eniten Skodassa missä oli selviä ongelmia lämpiämisessä.Tuohan ei noin suoraviivainen juttu ja merkkikohtainen, vaan myös mallikohtainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautoissa on sähköinen termostaatti. Se on käytökseltää niin terävä ettei se ole ongelma. Lisäksi nykyautoissa on yleistynyt sähköiset kiertovesipumput joita voi olla useitakin.
Niillä saadaan ensialkuun lämmön ottaminen vain kannesta lämmityslaitteelle ja vasta kunn lohko on oikeasti lämmennys sen nestepiiri liittyy mukaan leikkiin.
Viimasuoja on hyvä juttu. Olen käyttänyt sitä Toyotassa, Skodassa, Audissa ja Bemarissa. Kaikissa siitä on ollut selvää hyötyä. Eniten Skodassa missä oli selviä ongelmia lämpiämisessä.Olipa onni ettet joutunut hyytävään pakkaseen volkkarin ohjaimissa.
Silloin olisi myös perhekalleudet olleet tukevassa huurteessa.
- Anonyymi
Suomalaisten neuvot,elä osta ,vaan hae ilmainen sinkkiämpäri..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)664552Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142239- 251754
- 121498
- 271433
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51298- 101217
- 131136
- 221086
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911014